abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55704413
quote:
Op maandag 31 december 2007 07:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Goed zo, de lucht in uitgaansgelegenheden, café's en restaurants zal voor contactlensdragers ook een stuk beter te doen zijn!
De rook schijnt het toch te maskeren?
  woensdag 2 januari 2008 @ 01:22:45 #202
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55714895
In Duitsland, Frankrijk, en Portugal is het vandaag ook in gegaan.....

Nederland is het enige land in West-Europa wat het nog niet heeft ingevoerd. In Oost-Europa zijn er nog wat landen zoals Roemenie, Bulgarije, Wit-Rusland, Oekranie, en anderen die het nog niet hebben ingevoerd..... Maar Nederland is het laatste land aan de westkant van het voormalig ijzeren gordijn wat het invoert.

Ach, beter laat dan nooit.... - en dan ook nog eens 70% die al eerder beginnen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:09:44 #203
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_55730963
quote:
Op zondag 24 juni 2007 16:52 schreef DionysuZ het volgende:
Wat interesseert het mij of iemand zich kapot zuipt? Dat tast níét mijn lichaam aan, slechts dat van hemzelf.
IK! IK! IK!

smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:20:09 #204
58560 Oksel
Gezellig.
pi_55731242
Mijn collega's zijn er extreem blij mee. En dat zijn de grootste kneuzen die er zijn. Het zijn stuk voor stuk gepromoveerde wiskundigen, die programmeren. Ze haten SUV's, ruiken onfris en zien er raar uit. Ze hebben stuk voor stuk rare tiks, en zijn a-sociaal (in de letterlijke zin van het woord).

Ik wens jullie veel plezier met de nieuwe klandizie.
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:39:34 #205
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55731747
De zus van mijn vrouw in Chicago is ook enorm blij.... ze is al jaren mede-eigenaar van een bar, en in de staat illinois is het nu ook ingevoerd, sinds de 29e Dec. 2007 (ze wilden het daar voor oud/nieuw actief hebben). Ze mailde gisteren hoe aangenaam het was nu te kunnen werken in een rookvrije bar.

Ik denk verder ook niet dat de klandizie echt gaat veranderen. Er zullen wellicht wat rokers zijn die verstokt thuis gaan zitten mopperen, en wat meer mensen met contactlenzen of asthma in kroegen verschijnen in Juli, maar als het in Nederland gaat zoals het in vrijwel alle andere landen gaat, veranderd er uiteindelijk maar 1 ding: geen rook meer
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:04:21 #206
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_55732344
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:20 schreef Oksel het volgende:
Mijn collega's zijn er extreem blij mee. En dat zijn de grootste kneuzen die er zijn. Het zijn stuk voor stuk gepromoveerde wiskundigen, die programmeren. Ze haten SUV's, ruiken onfris en zien er raar uit. Ze hebben stuk voor stuk rare tiks, en zijn a-sociaal (in de letterlijke zin van het woord).

Ik wens jullie veel plezier met de nieuwe klandizie.

Iedereen die voor het rookverbod zijn dus als jouw collega's, in wat voor bekrompen wereld leef jij zeg.

Nogmaals in andere landen werkt het uitstekend , alleen hier zijn de rokertjes nog een beetje bang.
Komt allemaal goed , je went er vanzelf aan
Ik ben inmiddels overleden
pi_55732703
Snap het probleem niet zo. Kroegen zijn voortaan voor de niet-rokers. Is wat mij betreft prima.
Je zit huis toch ook prima, vrienden uitnodigen om thuis te borrelen, en je schenkt thuis ook nog eens veel betere wijn!!
Ik ga gewoon niet meer naar het cafe; is iedereen heel blij mee!!
geniet nooit met mate
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:59:09 #208
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_55733788
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:17 schreef gimme.shelter het volgende:
Snap het probleem niet zo. Kroegen zijn voortaan voor de niet-rokers. Is wat mij betreft prima.
Je zit huis toch ook prima, vrienden uitnodigen om thuis te borrelen, en je schenkt thuis ook nog eens veel betere wijn!!
en voor de rokers die het niet erg vinden om een paar uurtjes niet te roken of even naar buiten te stappen voor de sigaret. Maar goed, als jij je sigaret zo belangrijk vindt dat je de huiselijke omgeving als goede vervanging voor de kroeg en disco ziet, blijf je toch lekker thuis . Even een vraagje, kom je ook niet opdagen op feestjes van vrienden waar je binnen niet mag roken, alleen onder de afzuigkap of buiten?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:03:33 #209
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_55733913
quote:
Beetje jammer alleen dat het merendeel van het barpersoneel zelf rookt als een schoorsteen. Let er maar eens op als je gaat stappen.

(mocht je nog in een rooktolerante kroeg komen, that is)
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:16:41 #210
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55734277
quote:
In andere landen blijkt ook wel dat dit de eerste 3 maanden veel is gebeurd. De verstokte roker gaat thuis feestjes geven.....

Maar dan heb je elke zondagochtend een hoop troep op te ruimen, zijn je buren de muziek om 24:00 toch echt wel een keertje zat en komen ze klagen, en zit je elk weekend met dezelfde vrienden op de bank in dezelfde ruimte.....

Ik weet niet hoe jij uit gaat, maar toen ik uitging bleef ik meestal niet de hele avond in dezelfde kroeg hangen, maar gingen we ook wel eens naar anderen. En als ik wel in die kroeg bleef hangen, dan ging ik de volgende week wel weer naar een andere kroeg. Of een andere stad.

En in de praktijk blijkt ook wel dat alle rokers weer terugkomen naar de kroeg, omdat ze de gezelligheid van de kroeg, het ontmoeten van nieuwe mensen, het versieren van dat knappe meisje of die knappe jongen die naar je kijkt, het proberen van 8 verschillende bieren, en het gezellig door de stad slenteren gewoon missen.....

Ik denk ik dat je wel behoorlijk verslaafd moet zijn als je de sigaret gaat verkiezen boven de gezelligheid van een kroeg. Ik kan je uit de praktijk wel vertellen dat een horeca waarin niet gerookt mag worden minstens zo gezellig is in ieder geval.
-
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:17:48 #211
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_55734309
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:03 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Beetje jammer alleen dat het merendeel van het barpersoneel zelf rookt als een schoorsteen. Let er maar eens op als je gaat stappen.

(mocht je nog in een rooktolerante kroeg komen, that is)
Dat is een drogreden.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:23:05 #212
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_55734468
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:17 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Dat is een drogreden.
Drogreden omdat het geen argument is om uitgaansgelegenheden rookvrij te maken, of omdat je denkt dat het niet waar is?

Het eerste ben ik met je eens, het tweede niet.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:24:37 #213
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_55734507
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:23 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Drogreden omdat het geen argument is om uitgaansgelegenheden rookvrij te maken, of omdat je denkt dat het niet waar is?

Het eerste ben ik met je eens, het tweede niet.
Drogreden om het aan te voeren als argument tegen het rookvrij maken van de horeca bedoel ik. Ik heb geen cijfers over hoeveel % van het barpersoneel rookt, dat doet er verder ook weinig toe.
  donderdag 3 januari 2008 @ 00:04:10 #214
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55735428
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:24 schreef DionysuZ het volgende:
Drogreden om het aan te voeren als argument tegen het rookvrij maken van de horeca bedoel ik. Ik heb geen cijfers over hoeveel % van het barpersoneel rookt, dat doet er verder ook weinig toe.
Klinkt een beetje als de vergelijking: Geen lood verwijderen uit verf en benzine, WANT er zit nog lood in batterijen.

Dat barpersoneel vaak ook rookt heeft er deels ook mee te maken dat men tijdens het werk KAN roken, kortom je ziet het dus veel meer. Zusters in een ziekenhuis roken net zo goed natuurlijk, alleen zitten zij in een voor de rest van het ziekenhuis afgesloten ruimte te paffen.

Ook een beetje een kwestie van perceptie dus. Overigens zou dat ook geen reden moeten kunnen zijn om "dan maar" roken toe te laten. "want het barpersoneel rookt ook".
-
  donderdag 3 januari 2008 @ 00:24:57 #215
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55735846
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Klinkt een beetje als de vergelijking: Geen lood verwijderen uit verf en benzine, WANT er zit nog lood in batterijen.

Dat barpersoneel vaak ook rookt heeft er deels ook mee te maken dat men tijdens het werk KAN roken, kortom je ziet het dus veel meer. Zusters in een ziekenhuis roken net zo goed natuurlijk, alleen zitten zij in een voor de rest van het ziekenhuis afgesloten ruimte te paffen.
Dat je in de horeca kan roken is voor veel personeel reden om de horeca in te gaan.
quote:

Ook een beetje een kwestie van perceptie dus. Overigens zou dat ook geen reden moeten kunnen zijn om "dan maar" roken toe te laten. "want het barpersoneel rookt ook".
Soms willen mensen roken, soms zelfs tijdens hun werk. Beetje over the top om dat te verbieden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 3 januari 2008 @ 00:42:55 #216
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55736220
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat je in de horeca kan roken is voor veel personeel reden om de horeca in te gaan.
Roken een reden om ergens te gaan werken, boven een carriere buiten de horeca waar je in de meeste gevallen veel meer kunt verdienen?

En tja... mensen die een MBO, HBO of Universitaire opleiding gevolgd hebben zie ik echt niet in een kroeg werken "omdat je dan kan roken".

Maar goed, we zullen zien of er opeens een drastische daling is van mensen die graag in de horeca willen werken na 1 Juli 2008..... ik gok zelf van niet.
quote:
Soms willen mensen roken, soms zelfs tijdens hun werk. Beetje over the top om dat te verbieden.
Tja, het is al sinds 2004 verboden, behalve in de horeca. Je kunt natuurlijk ook thuiswerk gaan doen, dan mag je gewoon lekker roken natuurlijk.

Leuke Photoshop die ik toevallig tegenkwam trouwens:

-
  donderdag 3 januari 2008 @ 01:19:16 #217
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55736915
En waar NS nog coulant was voor de rokers, draait Schiphol zelfs zover door in het rookverbod dat zelfs roken voor de ingangen verboden is.

De vraag is in hoeverre (luchthaven)reizigers de regels op Schiphol zullen naleven.
  donderdag 3 januari 2008 @ 01:24:28 #218
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55736991
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 01:19 schreef Ofyles2 het volgende:
En waar NS nog coulant was voor de rokers, draait Schiphol zelfs zover door in het rookverbod dat zelfs roken voor de ingangen verboden is.

De vraag is in hoeverre (luchthaven)reizigers de regels op Schiphol zullen naleven.
Ik denk dat de ME de voor de ingangen rokende criminelen klanten van Schiphol met harde hand naar de overkant van de weg mept begeleidt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 3 januari 2008 @ 03:33:05 #219
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_55738496
Schiphol. er is vast wel een vaag kamertje over. zet er een asbak neer en een afzuigkap en zet er een bordje "rookruimte" neer met een lange disclaimer dat er geen mensen gaan zeuren als ze naar binnen gaan, maar dan groot en veel. Klaar, probleem Schiphol opgelost. Mensen die denken dat als je 15 uur over een luchthaven zwerft omdat je je vlucht mist ivm sneeuw ofzo en dan iedere keer naar buiten moet, vooral als je een overstap hebt in Amsterdam naar een ander vaag land. Nee echt, goed beleid 14.gif
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
  donderdag 3 januari 2008 @ 05:55:24 #220
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_55738837
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 03:33 schreef DeRCT14 het volgende:
Schiphol. er is vast wel een vaag kamertje over. zet er een asbak neer en een afzuigkap en zet er een bordje "rookruimte" neer met een lange disclaimer dat er geen mensen gaan zeuren als ze naar binnen gaan, maar dan groot en veel. Klaar, probleem Schiphol opgelost. Mensen die denken dat als je 15 uur over een luchthaven zwerft omdat je je vlucht mist ivm sneeuw ofzo en dan iedere keer naar buiten moet, vooral als je een overstap hebt in Amsterdam naar een ander vaag land. Nee echt, goed beleid 14.gif
je MOET niet naar buiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')