De rook schijnt het toch te maskeren?quote:Op maandag 31 december 2007 07:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Goed zo, de lucht in uitgaansgelegenheden, café's en restaurants zal voor contactlensdragers ook een stuk beter te doen zijn!
IK! IK! IK!quote:Op zondag 24 juni 2007 16:52 schreef DionysuZ het volgende:
Wat interesseert het mij of iemand zich kapot zuipt? Dat tast níét mijn lichaam aan, slechts dat van hemzelf.
quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:20 schreef Oksel het volgende:
Mijn collega's zijn er extreem blij mee. En dat zijn de grootste kneuzen die er zijn. Het zijn stuk voor stuk gepromoveerde wiskundigen, die programmeren. Ze haten SUV's, ruiken onfris en zien er raar uit. Ze hebben stuk voor stuk rare tiks, en zijn a-sociaal (in de letterlijke zin van het woord).
Ik wens jullie veel plezier met de nieuwe klandizie.
en voor de rokers die het niet erg vinden om een paar uurtjes niet te roken of even naar buiten te stappen voor de sigaret. Maar goed, als jij je sigaret zo belangrijk vindt dat je de huiselijke omgeving als goede vervanging voor de kroeg en disco ziet, blijf je toch lekker thuisquote:Op woensdag 2 januari 2008 22:17 schreef gimme.shelter het volgende:
Snap het probleem niet zo. Kroegen zijn voortaan voor de niet-rokers. Is wat mij betreft prima.
Je zit huis toch ook prima, vrienden uitnodigen om thuis te borrelen, en je schenkt thuis ook nog eens veel betere wijn!!
Ik ga gewoon niet meer naar het cafe; is iedereen heel blij mee!!
Beetje jammer alleen dat het merendeel van het barpersoneel zelf rookt als een schoorsteen. Let er maar eens op als je gaat stappen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:17 schreef gimme.shelter het volgende:
Snap het probleem niet zo. Kroegen zijn voortaan voor de niet-rokers. Is wat mij betreft prima.
Je zit huis toch ook prima, vrienden uitnodigen om thuis te borrelen, en je schenkt thuis ook nog eens veel betere wijn!!
In andere landen blijkt ook wel dat dit de eerste 3 maanden veel is gebeurd. De verstokte roker gaat thuis feestjes geven.....quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:17 schreef gimme.shelter het volgende:
Dat is een drogreden.quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:03 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat het merendeel van het barpersoneel zelf rookt als een schoorsteen. Let er maar eens op als je gaat stappen.
(mocht je nog in een rooktolerante kroeg komen, that is)
Drogreden omdat het geen argument is om uitgaansgelegenheden rookvrij te maken, of omdat je denkt dat het niet waar is?quote:
Drogreden om het aan te voeren als argument tegen het rookvrij maken van de horeca bedoel ik. Ik heb geen cijfers over hoeveel % van het barpersoneel rookt, dat doet er verder ook weinig toe.quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:23 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Drogreden omdat het geen argument is om uitgaansgelegenheden rookvrij te maken, of omdat je denkt dat het niet waar is?
Het eerste ben ik met je eens, het tweede niet.
Klinkt een beetje als de vergelijking: Geen lood verwijderen uit verf en benzine, WANT er zit nog lood in batterijen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:24 schreef DionysuZ het volgende:
Drogreden om het aan te voeren als argument tegen het rookvrij maken van de horeca bedoel ik. Ik heb geen cijfers over hoeveel % van het barpersoneel rookt, dat doet er verder ook weinig toe.
Dat je in de horeca kan roken is voor veel personeel reden om de horeca in te gaan.quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als de vergelijking: Geen lood verwijderen uit verf en benzine, WANT er zit nog lood in batterijen.
Dat barpersoneel vaak ook rookt heeft er deels ook mee te maken dat men tijdens het werk KAN roken, kortom je ziet het dus veel meer. Zusters in een ziekenhuis roken net zo goed natuurlijk, alleen zitten zij in een voor de rest van het ziekenhuis afgesloten ruimte te paffen.
Soms willen mensen roken, soms zelfs tijdens hun werk. Beetje over the top om dat te verbieden.quote:
Ook een beetje een kwestie van perceptie dus. Overigens zou dat ook geen reden moeten kunnen zijn om "dan maar" roken toe te laten. "want het barpersoneel rookt ook".
Roken een reden om ergens te gaan werken, boven een carriere buiten de horeca waar je in de meeste gevallen veel meer kunt verdienen?quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat je in de horeca kan roken is voor veel personeel reden om de horeca in te gaan.
Tja, het is al sinds 2004 verboden, behalve in de horeca. Je kunt natuurlijk ook thuiswerk gaan doen, dan mag je gewoon lekker roken natuurlijk.quote:Soms willen mensen roken, soms zelfs tijdens hun werk. Beetje over the top om dat te verbieden.
Ik denk dat de ME de voor de ingangen rokende criminelen klanten van Schiphol met harde hand naar de overkant van de weg mept begeleidt.quote:Op donderdag 3 januari 2008 01:19 schreef Ofyles2 het volgende:
En waar NS nog coulant was voor de rokers, draait Schiphol zelfs zover door in het rookverbod dat zelfs roken voor de ingangen verboden is.
De vraag is in hoeverre (luchthaven)reizigers de regels op Schiphol zullen naleven.
je MOET niet naar buitenquote:Op donderdag 3 januari 2008 03:33 schreef DeRCT14 het volgende:
Schiphol. er is vast wel een vaag kamertje over. zet er een asbak neer en een afzuigkap en zet er een bordje "rookruimte" neer met een lange disclaimer dat er geen mensen gaan zeuren als ze naar binnen gaan, maar dan groot en veel. Klaar, probleem Schiphol opgelost. Mensen die denken dat als je 15 uur over een luchthaven zwerft omdat je je vlucht mist ivm sneeuw ofzo en dan iedere keer naar buiten moet, vooral als je een overstap hebt in Amsterdam naar een ander vaag land. Nee echt, goed beleid 14.gif
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |