Yeah, right. Dat was 1 (één) vrouw die zwaar gerookt had en daardoor dat cafe was gaan bezoeken, vervolgens "gestopt was" en toen de verslaggever de peuk tussen haar vingers zag moest toegeven dat ze toch weer rookte. Echt een fijne niet-roker. Waarom verdraai je de zaken zo?? Het slaat echt helemaal nergens op wat je zegt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:36 schreef bloodymary het volgende:
Wat er weer frappant aan was, aansluitend op de discussies in het vorige topic hierover, dat ook niet-rokers het in die cafe's extra gezellig vonden...............
Heb jij daar onderzoek naar gedaan?quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:14 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Yeah, right. Dat was 1 (één) vrouw die zwaar gerookt had en daardoor dat cafe was gaan bezoeken, vervolgens "gestopt was" en toen de verslaggever de peuk tussen haar vingers zag moest toegeven dat ze toch weer rookte. Echt een fijne niet-roker. Waarom verdraai je de zaken zo?? Het slaat echt helemaal nergens op wat je zegt.
Hee, daar hebben we jou ook weer. Mijn eerste en enige antwoord voor jou in deze thread: Ik heb het programma gezien.quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heb jij daar onderzoek naar gedaan?
Um, tja... is het voor een roker verplicht 100% van de tijd een aangestoken peuk vast te hebben dan? En zelfs al waren dat niet-rokers, aangezien die mensen niet geinterviewed zijn is dit:quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:20 schreef bloodymary het volgende:
In mijn beleving zaten er meer niet-rokers en zag het er heel gezellig uit (vooral in dat sigarettencafe) en waren de uitbaters ook zeer verheugd hoe goed het liep.
uit de startpost niet echt te onderbouwen... Kan best dat het zo is hoor, maar niet op basis van dat stukje 1 Vandaag.quote:dat ook niet-rokers het in die cafe's extra gezellig vonden
Tuurlijkquote:
En 't linkje: Horeca in juli 2008 rookvrij.quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:36 schreef bloodymary het volgende:
aansluitend op de discussies in het vorige topic hierover
Nee, alleen voor dit!quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:40 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Tuurlijk![]()
Geldt dat dan ook voor je 'argumenten' in het vorige topic die nogal in lijn met deze topicstart waren?![]()
Serieus!quote:
Het zal niet explosief drukker worden. Het lijkt me leuk om een alternatief soort horeca te zien ontwikkelen waar wel gerookt kan worden. (zoals die 7 tenten in New York)quote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ach laten we maar gewoon afwachten wat er volgend jaar gaat gebeuren en hoe de horeca om zal gaan met de rokersuimten. In de zomer kunnen we gewoon lekker op het terras paffen.
Verder zullen we zien of de kroegen een gigantische extra toestroom krijgt van mensen die nu niet naar de kroeg gaan. Ik wacht het met spanning af.
Hangt natuurlijk af van het type cafe en het soort publiek dat het trekt.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:27 schreef Schanulleke het volgende:
Over die vreselijke leegloop in de horeca. Hoeveel procent van de horecabezoekers rookt er eigenlijk? 20?
Dit is gokken. Ik wil cijfers zien.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk af van het type cafe en het soort publiek dat het trekt.
In de tenten waar ik kom rookt toch echt meer als de helft.
Maar ga je naar kroegen die in een drukke winkelstraat zitten en gericht zijn op toevallig passerend publiek dan krijg je waarschijnlijk een heel andere verhouding.
Verder is natuurlijk de leefttijd die een kroeg trekt van belang.. van de jongeren tussen de 18 en de 24 rookt rond de 48%. En dat is ook de leeftijd die het meeste stapt en naar de kroeg gaat. Als je dan de sporters en mensen die andere dingen doen en weinig in de kroeg komen ervan aftrekt, denk ik toch dat je snel op een 60 a 70% komt in kroegen die mikken op deze leeftijdgroep
Ja! Cijfers willen we!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:57 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dit is gokken. Ik wil cijfers zien.
oke dan wat cijfersquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:57 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Zoals je ziet zijn jullie helemaal niet representatief voor de meederheid van de Nederlanders die helemaal niet zitten te wachten op betutteling en een verbodquote:Nederlanders felst tegen rookverbod in de horeca
Brussel, 30 jan.
Nederlanders zijn binnen de Europese Unie de felste tegenstanders van een algeheel rookverbod in cafés. Dit blijkt uit een onderzoek in opdracht van de Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de EU.
Van de ondervraagden bleek 36 procent fel gekant tegen een dergelijke maatregel, terwijl nog eens 17 procent gewoon tegen is. Daar staat tegenover dat slechts 23 procent uitgesproken voor een rookverbod is en eenzelfde percentage enigszins voor.
Wat betreft het verbieden van roken in restaurants telt Nederland binnen de Europese Unie eveneens de minste voorstanders: 44 procent. Deze cijfers contrasteren sterk met een land als Italië waar 79 procent van de ondervraagden vindt dat er niet gerookt mag worden in restaurants. Vóór een rookverbod in bars en cafés is 69 procent van de Italianen.
De Commissie heeft het onderzoek openbaar gemaakt aan de vooravond van de presentatie morgen van een discussienota over het te voeren anti-rookbeleid in de Unie. Eerstverantwoordelijk Europees Commissaris Markos Kyprianou (Volksgezondheid) wil nagaan wat voor gezamenlijke maatregelen de Europese Unie verder nog kan nemen om het roken tegen te gaan. Daarbij wordt allereerst gedacht aan het terugdringen van het roken in openbare ruimtes.
Nu is dit nog een zaak die vooral aan de lidstaten wordt overgelaten. Zo voerde Ierland als één van de eerste EU-lidstaten eind maart 2004 een stringent rookverbod in voor horeca, winkels en kantoren. In België is begin dit jaar een rookverbod van kracht geworden in restaurants. Nederland kent een wettelijk rookverbod voor bepaalde openbare ruimtes, zoals stations en kantoren.
De Europese regelgeving was tot nu toe vooral gericht op reclame-uitingen en het verpakkingsmateriaal. Zo zijn de waarschuwingsteksten op pakjes sigaretten een direct gevolg van door Brussel uitgevaardigde regels. Ook financiert de Unie campagnes die het roken moeten tegengaan.
Ow ja, en met je cijfermanie moet je je misschien maar abboneren opquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:57 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Lekker objectief ook, een vereninging voor een tabaksvrije samenlevingquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:25 schreef maartena het volgende:
Hier wederom het onderzoek uit Ierland waar niemand blijkbaar op wil reageren:
http://www.tri.ie/Portals(...)of%20ban%2001.07.pdf
Het onderzoek bekeek de gezondheid van pubeigenaren en personeel in 42 pubs verspreid over Dublin, en polste de gezondheidsklachten van het personeel VOOR, en NA het rookverbod. (Rookverbod in Ierland ingevoerd in 2004) Tevens deed men in de pubs metingen naar de luchtkwaliteit, en het resultaat was dat de luchtkwaliteit in de pubs NA het rookverbod een enorm stuk beter was dan VOOR het rookverbod.
Reden genoeg om het rookverbod in te voeren lijkt me, de luchtkwaliteitscijfers liegen er niet om.
Die zijn er wel, jij negeert ze gewoon stelselmatig, leest ze niet, en reageert er niet op.quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De anti-rook lobby heeft nauwelijks cijfers .![]()
Dus jij zegt dat ze enorm geknoeid hebben met de cijfers? Wat beschouw jij dan wel een betrouwbare bron?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:27 schreef HeatWave het volgende:
Lekker objectief ook, een vereninging voor een tabaksvrije samenleving.
Wij van WC-eend....
In nederland mag je nu nog roken in restaurants en die zijn ook vaak gevult met dikkertjesquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ben net terug uit de VS, en daar is het wel echt anti-roken allemaal. Aan de andere kant zijn heel veel mensen wel ontzettend dik. Fastfood-verslaafd.
Ik vraag me af of het misschien zo is dat veel mensen daar na het stoppen met roken verslaafd zijn geraakt aan eten. Of daar onderzoeken naar zijn geweest?
In Italie geldt ook in de hele horeca een rookverbod, maar veel Italianen blijven stug doorroken (op straat) en zij blijven wel slank.
Misschien ook een beetje de mentaliteit?
Ik denk persoonlijk dat dat niet te maken heeft met een rookverbod, maar met het feit dat er zo enorm veel eten beschikbaar is. In Nederland heeft in een kleinere plaats misschien 1 McDonalds, en een paar snackbars, en dan heb je het wel gehad. In de VS kom je zelfs in de kleinere plaatsen in het midden van de woestijn 4 of 5 verschillende fastfood restaurants tegen. Het is een mentaliteitsverschil, iedereen gaat met de auto, iedereen heeft ontzettend veel te doen, en nemen dus niet de tijd om gezond te koken en mikken dus maar wat in de magnetron. En dat gaat vanzelf een keer op de heupen zitten natuurlijk....quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vraag me af of het misschien zo is dat veel mensen daar na het stoppen met roken verslaafd zijn geraakt aan eten. Of daar onderzoeken naar zijn geweest?
Tja.... dan krijg je van die figuren als papierversnipperaar die dan gaan lopen schreeuwen dat Alcohol ook slecht is enzo.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:44 schreef Lente_ninja het volgende:
En nou niet jammeren dat uitlaatgassen ook schadelijk zijn, het is en-en, niet of-of. Als roker ben je nog steeds de lul, die uitlaatgassen maken dan echt geen bochtje om jou heen. Het is alleen nog eens een extra belasting voor je longen, bovenop die sigarettenrook.
De meeste barkeepers willen zelf ook roken.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja.... dan krijg je van die figuren als papierversnipperaar die dan gaan lopen schreeuwen dat Alcohol ook slecht is enzo.En dat is natuurlijk ook zo bij overmatig gebruik, maar hij snapt nog niet helemaal hoe de verspreiding van rook nu eigenlijk werkt, en hoe het zit met luchtkwaliteit, en de longen van de barkeeper.
Die kunnen ook op het balkon of in de tuin gaan roken.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En hoe sta jij tegenover rokers die kinderen hebben? Die moeten thuis roken van jou zodat ze alleen zichzelf en hun kinderen vergiftigen.
Dat doen ze niet. Zeker niet als het koud is. Ga jij ze bestraffend toespreken? Moet er een wet worden bedacht dat deze mensen moeten worden opgesloten wegens kinder mishandeling? En drinkende ouders? Alcoholisme is erfelijk. Misschien niet genetisch, maar de kinderen van drinkers gaan over het algemeen ook drinken. Wat gaan we daar aan doen?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Die kunnen ook op het balkon of in de tuin gaan roken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |