abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50702082
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alcohol is minstens zo schadelijk als roken. Als je vind dat roken verboden moet worden, moet je alcohol ook afschaffen.
Dat ligt maar net aan de redenen waarom je roken wilt verbieden. Als je het doet vanuit een algemene verbetering van de volksgezondheid, dan is het handig om zowel roken als alcohol te verbieden. Als je roken in de horeca echter wilt verbieden om de niet-rokers te beschermen tegen (ongewenst) meeroken, dan is dat nog geen reden om ook alcohol te verbieden. Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt en jij bekijkt het duidelijk vanuit een heel ander oogpunt dan ik. Het kan mij namelijk niet schelen dat rokers zichzelf doodroken en dat alcoholisten zichzelf doodzuipen. Ze gaan hun gang maar. Maar goed, je punt is nu wel duidelijk, verder je mening doordrammen heeft echt geen zin.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2007 19:54:47 ]
pi_50702109
Weet je wat pas echt schadelijk is? Kanker.

Laten we dat maar eerst verbieden.
pi_50702385
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:55 schreef IHVK het volgende:
Weet je wat pas echt schadelijk is? Kanker.

Laten we dat maar eerst verbieden.
ademhalen, dat is pas schadelijk voor de gezondheid. Al die vrije radicalen die alleen maar zorgen dat je ouder wordt. dat zou dan ook verboden moeten worden
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:03:12 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50702406
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:41 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Dit riep de tabaksindustrie al in 1960.. die onderzoeken zijn er. Als je ze zo graag wilt hebben, duik dan even de bibliotheek in in plaats van dat je hier de discussie zit te frustreren.
Halloooo

Het is mijn topic, ja!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:04:43 #55
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_50702451
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Halloooo

Het is mijn topic, ja!
Nou en?
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:07:06 #56
pi_50702531
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:04 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Nou en?
Dan ga je toch lekker je eigen topic openen?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:10:54 #57
pi_50702645
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat ligt maar net aan de redenen waarom je roken wilt verbieden. Als je het doet vanuit een algemene verbetering van de volksgezondheid, dan is het handig om zowel roken als alcohol te verbieden. Als je roken in de horeca echter wilt verbieden om de niet-rokers te beschermen tegen (ongewenst) meeroken, dan is dat nog geen reden om ook alcohol te verbieden. Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt en jij bekijkt het duidelijk vanuit een heel ander oogpunt dan ik. Het kan mij namelijk niet schelen dat rokers zichzelf doodroken en dat alcoholisten zichzelf doodzuipen. Ze gaan hun gang maar. Maar goed, je punt is nu wel duidelijk, verder je mening doordrammen heeft echt geen zin.
Als je last heb van rook kan je je eigen anti-rokers kroeg beginnen, daar hoef je rokende feestvierders niet mee lastig te vallen. Als je het doet uit gezondheids oogpunt moet je je stelling onderbouwen, anders is het alleen maar een kwestie van "ik wil niet dus jij mag ook niet" er zijn zat horecawerknemers die in de horeca zitten vanwege de gezelligheid en met liefde doorgaan met het goede voorbeeld geven (roken).

Ik heb nog steeds geen vergelijkende cijfers.
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:15:50 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50702829
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb nog steeds geen vergelijkende cijfers.
http://www.tri.ie/Portals(...)of%20ban%2001.07.pdf

Wat moet er precies gebeuren voordat jij dit onderzoek gaat lezen, wat de luchtkwaliteit vergelijkt in 42 Ierse pubs voor, en na het rookverbod in de horeca, en tevens de gezondheid met diverse testen meet van horeca personeel voor en na het rookverbod.

Er staan CIJFERS in. Moet ik het echt spellen voor je ofzo?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:22:43 #59
pi_50703086
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik wil vergelijkende cijfers over de schadelijke effecten van andere genotsmiddelen zoals vet eten en alcohol. En als het kan cijfers over het percentage niet-rokers dat gaat stappen en rokers die thuis blijven zitten.
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:23:45 #60
pi_50703147
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Gezondheidszorg, sociale problemen vanwege overgewicht/alcoholisme, verkeersproblemen, agressie, arbeidsparticipatie, ...
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:31:19 #61
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50703462
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is ook helemaal niet nodig om vergelijkende cijfers te hebben over de schadelijkheid van roken, afgezet tegenover de schadelijkheid van alcohol, vet eten, etc.

Jij bent gewoon gefrustreerd dat meeroken inderdaad schadelijk is voor de gezondheid, het onderzoek uit de Ierse pubs toont duidelijke verschillen aan tussen voor, en na het rookverbod, en omdat je in die hoek al uitgeluld bent ga je nu onderzoeken zitten eisen die totaal onzinnig zijn.

De gevaren van alcohol en vet eten zijn bekend. De gevaren van roken en meeroken ook.
Er is geen enkel gevaar voor JOUW gezondheid als iemand anders naast je drinkt en vet eet.
Er is wel gevaar voor JOUW gezondheid als iemand anders naast je rookt.

Deal with it.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:35:15 #62
pi_50703608
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Het is ook helemaal niet nodig om vergelijkende cijfers te hebben over de schadelijkheid van roken, afgezet tegenover de schadelijkheid van alcohol, vet eten, etc.

Jij bent gewoon gefrustreerd dat meeroken inderdaad schadelijk is voor de gezondheid, het onderzoek uit de Ierse pubs toont duidelijke verschillen aan tussen voor, en na het rookverbod, en omdat je in die hoek al uitgeluld bent ga je nu onderzoeken zitten eisen die totaal onzinnig zijn.

De gevaren van alcohol en vet eten zijn bekend. De gevaren van roken en meeroken ook.
Er is geen enkel gevaar voor JOUW gezondheid als iemand anders naast je drinkt en vet eet.
Er is wel gevaar voor JOUW gezondheid als iemand anders naast je rookt.

Deal with it.
Dus je hebt geen antwoord op mijn vraag. Je kan je nu lekker doodzuipen ten koste van jezelf en de maatschappij in de vreugdevolle gedachte dat met het rookverbod alle problemen de wereld uit zijn.

Ik vind het niet erg als iemand anders met vergelijkbare cijfers komt. Want het zal best dat ik als niet-roker gefrustreerd ben, maar dat is geen antwoord op mijn legitieme vraag.
pi_50704113
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:02 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

ademhalen, dat is pas schadelijk voor de gezondheid. Al die vrije radicalen die alleen maar zorgen dat je ouder wordt. dat zou dan ook verboden moeten worden
Ben er helemaal van overtuigd dat (mee)roken slecht is voor de gezondheid.Net zoals vet eten en uitlaatgassen inademen, noem maar op.
Waarschijnlijk off topic, maar waarom moeten wel allemaal persé heel oud worden?
Maak je over de rest geen zorgen
die vind je in de soep van morgen
pi_50704268
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus je hebt geen antwoord op mijn vraag. Je kan je nu lekker doodzuipen ten koste van jezelf en de maatschappij in de vreugdevolle gedachte dat met het rookverbod alle problemen de wereld uit zijn.

Ik vind het niet erg als iemand anders met vergelijkbare cijfers komt. Want het zal best dat ik als niet-roker gefrustreerd ben, maar dat is geen antwoord op mijn legitieme vraag.
Je laat je wel erg kennen nu.
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:58:50 #65
pi_50704398
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je laat je wel erg kennen nu.
Je hoeft dit topic niet in je eentje vol te spammen als je wat beters te doen hebt.

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:00:53 #66
pi_50704472
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:50 schreef jolandet het volgende:

[..]

Ben er helemaal van overtuigd dat (mee)roken slecht is voor de gezondheid.Net zoals vet eten en uitlaatgassen inademen, noem maar op.
Waarschijnlijk off topic, maar waarom moeten wel allemaal persé heel oud worden?
Dat is ook een goeie vraag. Hoe oud moeten we worden, waarom moet dat en op welke manier vullen we onze tijd.
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:02:25 #67
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50704523
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wie beweerd dat "alle problemen de wereld uit zijn"?

Met een rookverbod wordt 1 probleem aan de kaak gesteld, namelijk de schadelijke effecten van het meeroken in de horeca, en de bewijzen dat het na een rookverbod een heel stuk beter is gesteld met de luchtkwaliteit in een kroeg staan erg duidelijk in het eerder aangegeven onderzoek.
quote:
Jij opent dit topic met een stelling dat je andere genotmiddelen ook moet verbieden omdat je een ander genotsmiddel verbied in de horeca. Dan moet je ook met argumenten komen waarom alcohol hetzelfde zou zijn als roken, en die zie ik ook niet van je.

Bovendien is het gebruik van sigaretten helemaal niet verboden, het wordt alleen verboden ze in de horeca te gebruiken, net zoals het al enige jaren verboden is om te roken op je werkplek.

Ik zie VEEL redenen om roken te verbieden, en een aantal redenen worden netjes aangegeven in het onderzoek uit Ierland.

Ik zie GEEN ENKELE reden om Alcohol te verbieden in de horeca. Of vet eten. Simpelweg omdat het eten van vet eten, en het drinken van Alcohol de gezondheid van anderen niet aantast.

Als jij die reden wel ziet, dan mag je dat ook wel eens onderbouwen, jij bent immers degene die dit topic opent.
-
pi_50704615
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:50 schreef jolandet het volgende:

[..]

Dat is een hele goede vraag.
Oud worden heeft niets met kwaliteit van leven te maken.
Gezondheid en welzijn bepalen de kwaliteit van leven.

Als je ziek wordt van roken, te veel drank of te veel/vet eten dan is dat slecht voor je gezondheid en uiteindelijk ook voor je welzijn.

Dus stel je niet de vraag: "moeten we wel persé heel oud worden" maar "hoe wil je oud worden".
pi_50704668
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:02 schreef maartena het volgende:
Als jij die reden wel ziet, dan mag je dat ook wel eens onderbouwen, jij bent immers degene die dit topic opent.
Laat die trol toch stikken in de peuken die die niet meer rookt joh.
pi_50704683
quote:

[..]

Wie beweerd dat "alle problemen de wereld uit zijn"?

Met een rookverbod wordt 1 probleem aan de kaak gesteld, namelijk de schadelijke effecten van het meeroken in de horeca, en de bewijzen dat het na een rookverbod een heel stuk beter is gesteld met de luchtkwaliteit in een kroeg staan erg duidelijk in het eerder aangegeven onderzoek.
[..]

Jij opent dit topic met een stelling dat je andere genotmiddelen ook moet verbieden omdat je een ander genotsmiddel verbied in de horeca. Dan moet je ook met argumenten komen waarom alcohol hetzelfde zou zijn als roken, en die zie ik ook niet van je.

Bovendien is het gebruik van sigaretten helemaal niet verboden, het wordt alleen verboden ze in de horeca te gebruiken, net zoals het al enige jaren verboden is om te roken op je werkplek.

Ik zie VEEL redenen om roken te verbieden, en een aantal redenen worden netjes aangegeven in het onderzoek uit Ierland.

Ik zie GEEN ENKELE reden om Alcohol te verbieden in de horeca. Of vet eten. Simpelweg omdat het eten van vet eten, en het drinken van Alcohol de gezondheid van anderen niet aantast.

En daarnaast tast af en toe vet eten of af en toe een alcoholische consumptie je gezondheid niet aan. Het heeft alles te maken met regelmaat en kwantiteit.

Roken is vanaf de eerste sigaret schadelijk.
pi_50704755
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:06 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Laat die trol toch stikken in de peuken die die niet meer rookt joh.
Hij heeft nogal een chronische manier van tunnelvisie. Argumenten door anderen worden consequent genegeerd omdat ze hem niet passen. Alleen zijn paffertje telt; dat is duidelijk aan zijn houding.

Zijn paffertje wordt hem (in openbare gelegenheden) afgenomen.
Maar rokers zullen toch echt moeten gaan beseffen dat zij een bron van overlast zijn en niet de niet-rokers.
Een kleine minderheid van rokers verpest het voor de rest. En dat er mensen zijn die het niet erg vinden om tussen rokers te zitten wil niet zeggen dat er geen mensen zijn die dat wél erg vinden. Zij komen echter amper in horeca gelegenheden omdat ze er uitgerookt worden.

Er zijn hier mensen die heel serieus en onderbouwend reageren en die door de TS genegeerd en belachelijk gemaakt worden.
Dat is een stijlloze manier van discussiëren en haalt het potentiëel van het topic naar beneden..
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:11:23 #72
pi_50704883
quote:

[..]

Mijn stelling dat andere genotsmiddelen net zo schadelijk zijn voor anderen is geboren uit logica. Het feit dat iemand door een dronken automobilist kan worden aangereden is extreem maar maakt duidelijk dat alcohol een slechte invloed heeft op de omgeving van de drinker. Hetzelfde geld voor andere genotsmiddelen.

Het zou leuk zijn als mijn stelling (geheel of gedeeltelijk) onderbouwd werd met cijfers, maar die ga jij niet leveren.
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:13:05 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50704959
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Dat komt omdat je vraagstelling verkeerd is. Jij vraagt om argumenten dat het ene genotmiddel 100% te vergelijken is met het andere genotmiddel, in dit geval het roken van het ene genotmiddel, en het drinken van een ander genotmiddel.

Ik beargumenteer dus de vraagstelling, omdat het roken van een genotmiddel een heel andere situatie creëert dan het nuttigen van een genotmiddel door het drinken ervan. (Of spuiten, slikken, etc) Het ene genotmiddel heeft namelijk een bewezen effect op anderen in dezelfde ruimte, en het drinken van het andere genotmiddel heeft alleen een negatief effect op het lichaam van de gebruiker.

Je wil appels met peren vergelijken, en zo simpel zit het niet in elkaar.
-
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:14:14 #74
pi_50705035
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En daarnaast tast af en toe vet eten of af en toe een alcoholische consumptie je gezondheid niet aan. Het heeft alles te maken met regelmaat en kwantiteit.

Roken is vanaf de eerste sigaret schadelijk.
Dat is niet vastgesteld. We worden van alle kanten blootgesteld aan schadelijke stoffen. Sigaretterook is risicoverhogend maar geen directe en onmiddelijke aanleiding tot zioekten een dood. Ook niet bij meerokers.
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:14:50 #75
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50705069
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het zou leuk zijn als mijn stelling (geheel of gedeeltelijk) onderbouwd werd met cijfers, maar die ga jij niet leveren.
Het zou leuk zijn dat iemand die een stelling heeft, deze ook zelf onderbouwd.

De gezondheidseffecten van roken zijn al onderbouwd in dit topic.

Wat wil je nu, dat ik ga onderbouwen wat precies de effecten zijn op MIJN gezondheid, als JIJ naast me een biertje drinkt?
-
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:17:29 #76
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_50705177
Laten we over 2 dingen duidelijk zijn:
Roken is slecht
Meeroken is slecht.

Maar waarom mag je dan geen kroeg beginnen waar je wel mag roken. Dus alle mensen die er binnen zijn en het personeel is er voor dat er gerookt wordt. Iedereen weet de consequenties.
Waarom mag dat dan niet?
Ik kan mij voorstellen dat niet rokers niet geconfronteerd willen worden met rokers in het openbare leven (werk, winkels, trein, etc), maar waarom mag er dan geen horeca omgeving meer zijn (behalve thuis) waarin juist wel gerookt mag worden.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_50705180
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mijn stelling dat andere genotsmiddelen net zo schadelijk zijn voor anderen is geboren uit logica. Het feit dat iemand door een dronken automobilist kan worden aangereden is extreem maar maakt duidelijk dat alcohol een slechte invloed heeft op de omgeving van de drinker. Hetzelfde geld voor andere genotsmiddelen.

Cijfers zijn niet nodig. Je vergelijkt namelijk appels (roken) met peren (drinken).
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:18:49 #78
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50705232
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is niet vastgesteld. We worden van alle kanten blootgesteld aan schadelijke stoffen. Sigaretterook is risicoverhogend maar geen directe en onmiddelijke aanleiding tot zioekten een dood. Ook niet bij meerokers.
Lees het onderzoek in de Ierse pubs waarin cijfers staan van de luchtkwaliteit in de pubs van VOOR het rookverbod en NA het rookverbod nog eens goed door, en dan zul je zien dat er wel degelijk een zeer groot verschil is tussen de lucht in een kroeg MET, en ZONDER sigarettenrook.

De cijfers uit dat onderzoek zouden al genoeg moeten zijn voor een rookverbod in de horeca.

En verder nog een overzicht, met alle bronnen naar onderzoeken erbij: http://www.lungusa.org/site/pp.asp?c=dvLUK9O0E&b=35422
-
pi_50705319
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alleen dat stukje "directe en onmiddelijke" maakt je stelling in deze zin juist.
Asbeststof is ook geen "directe en onmiddelijke" aanleiding tot ziekten en dood.

Feit is echter wel dat ik als mee-roker over 20 jaar de wrange vruchten kan plukken van jouw verslaving.
Als jij naast mij een biertje drinkt niet.
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:23:39 #80
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50705427
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:17 schreef Knarf het volgende:
Maar waarom mag je dan geen kroeg beginnen waar je wel mag roken. Dus alle mensen die er binnen zijn en het personeel is er voor dat er gerookt wordt. Iedereen weet de consequenties.
Waarom mag dat dan niet?
Het kan onder andere voor intimidatie problemen zorgen. Een kroeg eigenaar die je onder druk een verklaring laat ondertekenen etc, dat je wel wil werken in een omgeving waar gerookt wordt. Zeker mensen die wat schulden hebben, en de baan echt NODIG hebben kunnen heel gemakkelijk onder druk worden gezet op zo'n manier, en dan schiet het nog niet op.

Overigens mogen kroegen ZELF kiezen te investeren in een aparte rokersruimte waar geen personeel komt. Zo'n uitzondering bestaat in meer landen trouwens, alleen wordt er in de meeste gevallen niet voor gekozen omdat de omzetderving een stuk lager blijkt te zijn dan de investering in een rokersruimte.
-
pi_50705590
Jongens, stop nu eens met het voeren van de trol ajb.

Dat figuur zit niets anders te doen dan jullie tijd verspillen met belachelijke opmerkingen, kringredeneringen en 0% eigen inzet. Zie de rookverbodtopics voor meer info. Het heeft totaal geen zin op Papierversnipperaar te reageren, overtuigen zul je 'm niet want waarschijnlijk is het niet eens zijn eigen mening die hij zit te 'verdedigen'.

Echt, nutteloos en hoe meer je je best doet met goeie argumenten te komen hoe dommer hij reageert.
pi_50705619
Alcohol zorgt wel voor meer overlast.
Baldadige jeugd onder invloed van nicotine, dat hoor je nooit.
Stomdronken lieden die alles kort en klein slaan, dat lees ik vaak zat.
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:28:38 #83
pi_50705654
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Alleen dat stukje "directe en onmiddelijke" maakt je stelling in deze zin juist.
Asbeststof is ook geen "directe en onmiddelijke" aanleiding tot ziekten en dood.

Feit is echter wel dat ik als mee-roker over 20 jaar de wrange vruchten kan plukken van jouw verslaving.
Als jij naast mij een biertje drinkt niet.
Er zijn mensen die niet tegen drank kunnen en hun frustraties op jou willen afreageren. Dat is misschien niet netjes en illigaal maar het is wel slecht voor je gezondheid.

Ja kan wel proberen om mijn discussie te beperken tot jouw ene onderzoek, maar ik ben dit topic juist begonnen om appels en peren te vergelijken.
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:30:14 #84
pi_50705723
Ik denk dat deze discussie te ingewikkeld is voor de meeste Fok! ers.
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:32:53 #85
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50705838
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:27 schreef aloa het volgende:
Alcohol zorgt wel voor meer overlast.
Baldadige jeugd onder invloed van nicotine, dat hoor je nooit.
Stomdronken lieden die alles kort en klein slaan, dat lees ik vaak zat.
Daar heb je helemaal gelijk in

Alcohol kan zeker voor maatschappelijke problemen zorgen, net als bijvoorbeeld Voetbalhooligans die (ook zonder invloed van alcohol) toch een stadion kunnen afbreken. Maar in principe kun je naar een rookvrije kroeg gaan, een paar pilsjes drinken, een biljartje leggen, en weer naar huis gaan zonder dat jouw gezondheid aangetast wordt, behalve door de paar pilsjes die je zelf gedronken hebt. Als er in diezelfde kroeg gerookt wordt, krijg je zonder dat je er om vraagt de bovenstaande lijst met chemicaliën in je longen.

De TS is een kneus die een totaal niet opgaande vergelijking probeert te trekken tussen een genotmiddel dat gerookt wordt, en een genotmiddel dat gedronken wordt.
-
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:33:48 #86
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50705877
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik denk dat deze discussie te ingewikkeld is voor de meeste Fok! ers.
Ik denk dat snappen wat het verschil is tussen een genotmiddel dat gerookt wordt, en een genotmiddel dat gedronken wordt veel te ingewikkeld is voor je.

-
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:35:33 #87
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_50705956
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:33 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik denk dat snappen wat het verschil is tussen een genotmiddel dat gerookt wordt, en een genotmiddel dat gedronken wordt veel te ingewikkeld is voor je.

Welnee joh, hij speelt gewoon dat 'ie aan het trollen is.
Life is what you make it.
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:39:58 #88
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50706114
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er zijn mensen die niet tegen drank kunnen en hun frustraties op jou willen afreageren. Dat is misschien niet netjes en illigaal maar het is wel slecht voor je gezondheid.
Als jij een keer een klap op je bek krijgt van een dronken kerel, dan hou je daar geen blijvende gezondheidsproblemen aan over. Die blauwe plek geneest wel weer. Maar je mag best proberen te onderbouwen met cijfers dat dat niet zo is.

Personeel dat jaren achtereen in de horeca werkt houden daar wel blijvende gezondsheidsproblemen aan over, en dat is ook voldoende aangetoond.

Nogmaals, je vergelijkt Appels met Peren. Roken en Drinken zijn twee totaal verschillende manieren van het gebruiken van een genotmiddel. Een biertje dat naast Alcohol ook Nicotine bevat hoeft helemaal niet verboden te worden in de horeca, en ook het gebruik van nicotinepillen, kauwgom, en pleisters hoeft niet verboden te worden in de horeca.

Het gaat op de wijze waarop het genotmiddel wordt gebruikt, in dit geval dus wordt het genotmiddel aangestoken, opgebrand, wat zorgt voor een verspreiding van rook met de hierboven al genoemde chemicalien.

Ik zie jou nog steeds niet onderbouwen waarom dat hetzelfde zou zijn als iemand die aan de bar een paar pilsjes wegwerkt.
-
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:40:30 #89
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50706128
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:35 schreef Schanulleke het volgende:
Welnee joh, hij speelt gewoon dat 'ie aan het trollen is.
Tjah, het kan eigenlijk ook bijna niet anders.....
-
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:41:48 #90
pi_50706178
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:33 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik vind het verschil academisch. Als ik flip met een paar gram coke in mn neus kan ik een hoop mensen schade berokkenen. Dat jij iemand anders zijn coke niet ruikt maakt het niet minder gevarlijk voor je. (hebben we het al over drugscriminaliteit gehad? De wietzolder van de buren gaat in de fik: dat kan je een hoop kosten)

Ik begrijp dat het een hele gedachtensprong is zolang je er niet mee geconfronteerd word. Er zijn genoeg vrienden en famillieleden die grote moeite hebben met alcohol omdat een geliefde door een dronken chauffeur is doodgereden. Die mensen snappen het wel.

Ik zou graag vergelijkende cijfers willen zien: wat kostten de verschillende genotsmiddelen ons.
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:48:23 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50706432
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zou graag vergelijkende cijfers willen zien: wat kostten de verschillende genotsmiddelen ons.
JIJ maakt hier de stelling. Onderbouw die dan ook zelf.
-
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:52:55 #92
pi_50706619
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:48 schreef maartena het volgende:

[..]

JIJ maakt hier de stelling. Onderbouw die dan ook zelf.
Als ik de cijfers al had was ik dit topic niet gestart.
pi_50706892
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dus jij wilt een topic met cijfers?

Hier heb je cijfers:

349823049830423958927305894507809351780423078423703278023470842370718070215976295629356238957289572395872359238759238572398562395862358923759376344520339084902384029438203478925987239587235923759235872395872395872395872359872359827359823752395823578975293872395875232357987525239612784648746817246187246182746182746182461401858958235023985230582309327896789357923853498230498304239589273058945078093517804230784237032780234708423707180702159762956293562389572895723958723592387592385723985623958623589237593763445203390849023840294382034789259872395872359237592358723958723958723958723598723598273598237523958235789752938723958752323579875252396127846487468172461872461827461827461824614018589582350239852305823093278967893579238534982304983042395892730589450780935178042307842370327802347084237071807021597629562935623895728957239587235923875923857239856239586235892375937634452033908490238402943820347892598723958723592375923587239587239587239587235987235982735982375239582357897529387239587523235798752523961278464874681724618724618274618274618246140185895823502398523058230932789678935792385349823049830423958927305894507809351780423078423703278023470842370718070215976295629356238957289572395872359238759238572398562395862358923759376344520339084902384029438203478925987239587235923759235872395872395872395872359872359827359823752395823578975293872395875232357987525239612784648746817246187246182746182746182461401858958235023985230582309327896789357923853498230498304239589273058945078093517804230784237032780234708423707180702159762956293562389572895723958723592387592385723985623958623589237593763445203390849023840294382034789259872395872359237592358723958723958723958723598723598273598237523958235789752938723958752323579875252396127846487468172461872461827461827461824614018589582350239852305823093278967893579238534982304983042395892730589450780935178042307842370327802347084237071807021597629562935623895728957239587235923875923857239856239586235892375937634452033908490238402943820347892598723958723592375923587239587239587239587235987235982735982375239582357897529387239587523235798752523961278464874681724618724618274618274618246140185895823502398523058230932789678935792385349823049830423958927305894507809351780423078423703278023470842370718070215976295629356238957289572395872359238759238572398562395862358923759376344520339084902384029438203478925987239587235923759235872395872395872395872359872359827359823752395823578975293872395875232357987525239612784648746817246187246182746182746182461401858958235023985230582309327896789357923853498230498304239589273058945078093517804230784237032780234708423707180702159762956293562389572895723958723592387592385723985623958623589237593763445203390849023840294382034789259872395872359237592358723958723958723958723598723598273598237523958235789752938723958752323579875252396127846487468172461872461827461827461824614018589582350239852305823093278967893579238534982304983042395892730589450780935178042307842370327802347084237071807021597629562935623895728957239587235923875923857239856239586235892375937634452033908490238402943820347892598723958723592375923587239587239587239587235987235982735982375239582357897529387239587523235798752523961278464874681724618724618274618274618246140185895823502398523058230932789678935792385349823049830423958927305894507809351780423078423703278023470842370718070215976295629356238957289572395872359238759238572398562395862358923759376344520339084902384029438203478925987239587235923759235872395872395872395872359872359827359823752395823578975293872395875232357987525239612784648746817246187246182746182746182461401858958235023985230582309327896789357923853498230498304239589273058945078093517804230784237032780234708423707180702159762956293562389572895723958723592387592385723985623958623589237593763445203390849023840294382034789259872395872359237592358723958723958723958723598723598273598237523958235789752938723958752323579875252396127846487468172461872461827461827461824614018589582350239852305823093278967893579238534982304983042395892730589450780935178042307842370327802347084237071807021597629562935623895728957239587235923875923857239856239586235892375937634452033908490238402943820347892598723958723592375923587239587239587239587235987235982735982375239582357897529387239587523235798752523961278464874681724618724618274618274618246140185895823502398523058230932789678935792385349823049830423958927305894507809351780423078423703278023470842370718070215976295629356238957289572395872359238759238572398562395862358923759376344520339084902384029438203478925987239587235923759235872395872395872395872359872359827359823752395823578975293872395875232357987525239612784648746817246187246182746182746182461401858958235023985230582309327896789357923853498230498304239589273058945078093517804230784237032780234708423707180702159762956293562389572895723958723592387592385723985623958623589237593763445203390849023840294382034789259872395872359237592358723958723958723958723598723598273598237523958235789752938723958752323579875252396127846487468172461872461827461827461824614018589582350239852305823093278967893579238534982304983042395892730589450780935178042307842370327802347084237071807021597629562935623895728957239587235923875923857239856239586235892375937634452033908490238402943820347892598723958723592375923587239587239587239587235987235982735982375239582357897529387239587523235798752523961278464874681724618724618274618274618246140185895823502398523058230932789678935792385.

En hou nou op met je getrol en ga inhoudelijk in op onze reacties.
Of stik er in (in je eigen rook).
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:59:55 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50706903
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind het verschil academisch. Als ik flip met een paar gram coke in mn neus kan ik een hoop mensen schade berokkenen. Dat jij iemand anders zijn coke niet ruikt maakt het niet minder gevarlijk voor je. (hebben we het al over drugscriminaliteit gehad? De wietzolder van de buren gaat in de fik: dat kan je een hoop kosten)
Het probleem van jouw stelling is dat iemand die coke snuift ook normaal de kroeg kan verlaten, en dat als de wietzolder van de buren afbrand jouw huis nog niet per definitie ook hoeft af te branden. Er zit dus een zeer grote mate van onzekerheid in jouw stelling, vandaar dat ik ook vraag om onderbouwing.

Als je een paar uur in een kroeg zit waarin gerookt wordt, dan is de kans dat je aan meeroken wordt blootgesteld 100%. Als je een paar uur in een kroeg zit waar men stevig zit te zuipen, is de kans dat jij daar geheel zonder kleerscheuren weer behoorlijk hoog, en kans dat jouw schade wordt toeberekend behoorlijk laag.

De onzekerheidsfactor is zo hoog bij jouw stelling dat een wettelijk verbod gewoon niet realistisch is. Overigens is coke allang verboden bij de wet, dus daar hoeven we niets meer mee te doen.
quote:
Ik begrijp dat het een hele gedachtensprong is zolang je er niet mee geconfronteerd word. Er zijn genoeg vrienden en famillieleden die grote moeite hebben met alcohol omdat een geliefde door een dronken chauffeur is doodgereden. Die mensen snappen het wel.
Je hoeft mij niet te overtuigen van de gevaren. Niet alleen ben ik zelf een oom kwijtgeraakt aan eigen alcohol gebruik, ik ben tevens een andere oom kwijt geraakt doordat hij geraakt werd door iemand met alcohol op. Tevens heb ik een oom die de diagnose longkanker heeft gekregen, terwijl hij hoogstens 2 of 3 pijpjes per week rookte. Ook heb ik in mijn aangetrouwde familie iemand zitten die ZELF iemand heeft aangereden (niet fataal gelukkig) en daar nu dus in de rechtbank de gevolgen van krijgt. Dus ga me niet vertellen hoe gevaarlijk alcohol kan zijn, zeker niet met betrekking tot het verkeer.

Maar nogmaals, de onzekerheidsfactor bij het gebruik van Alcohol is te groot, en daarmee heb je meteen een andere reden waarom het alcohol gebruik van ANDEREN totaal niet te vergelijken is met het rookgedrag van ANDEREN.
quote:
Nogmaals, jij maakt de stelling, dus onderbouw die stelling dan ook.
-
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:01:34 #95
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50706968
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee, en ik probeer je ook te vertellen dat je geen cijfers zult vinden gebaseerd op jouw stelling. De onderbouwing waarom dat is mag intussen wel duidelijk zijn lijkt me....
-
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:04:01 #96
pi_50707080
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dus jij wilt een topic met cijfers?

Hier heb je cijfers:

349823049830423958927305894507809351780423078423703278023470842370718070215976295629356238957289572395872359238759238572398562395862358923759376344520339084902384029438203478925987239587235923759235872395872395872395872359872359827359823752395823578975293872395875232357987525239612784648746817246187246182746182746182461401858958235023985230582309327896789357923853498230498304239589273058945078093517804230784237032780234708423707180702159762956293562389572895723958723592387592385723985623958623589237593763445203390849023840294382034789259872395872359237592358723958723958723958723598723598273598237523958235789752938723958752323579875252396127846487468172461872461827461827461824614018589582350239852305823093278967893579238534982304983042395892730589450780935178042307842370327802347084237071807021597629562935623895728957239587235923875923857239856239586235892375937634452033908490238402943820347892598723958723592375923587239587239587239587235987235982735982375239582357897529387239587523235798752523961278464874681724618724618274618274618246140185895823502398523058230932789678935792385349823049830423958927305894507809351780423078423703278023470842370718070215976295629356238957289572395872359238759238572398562395862358923759376344520339084902384029438203478925987239587235923759235872395872395872395872359872359827359823752395823578975293872395875232357987525239612784648746817246187246182746182746182461401858958235023985230582309327896789357923853498230498304239589273058945078093517804230784237032780234708423707180702159762956293562389572895723958723592387592385723985623958623589237593763445203390849023840294382034789259872395872359237592358723958723958723958723598723598273598237523958235789752938723958752323579875252396127846487468172461872461827461827461824614018589582350239852305823093278967893579238534982304983042395892730589450780935178042307842370327802347084237071807021597629562935623895728957239587235923875923857239856239586235892375937634452033908490238402943820347892598723958723592375923587239587239587239587235987235982735982375239582357897529387239587523235798752523961278464874681724618724618274618274618246140185895823502398523058230932789678935792385349823049830423958927305894507809351780423078423703278023470842370718070215976295629356238957289572395872359238759238572398562395862358923759376344520339084902384029438203478925987239587235923759235872395872395872395872359872359827359823752395823578975293872395875232357987525239612784648746817246187246182746182746182461401858958235023985230582309327896789357923853498230498304239589273058945078093517804230784237032780234708423707180702159762956293562389572895723958723592387592385723985623958623589237593763445203390849023840294382034789259872395872359237592358723958723958723958723598723598273598237523958235789752938723958752323579875252396127846487468172461872461827461827461824614018589582350239852305823093278967893579238534982304983042395892730589450780935178042307842370327802347084237071807021597629562935623895728957239587235923875923857239856239586235892375937634452033908490238402943820347892598723958723592375923587239587239587239587235987235982735982375239582357897529387239587523235798752523961278464874681724618724618274618274618246140185895823502398523058230932789678935792385349823049830423958927305894507809351780423078423703278023470842370718070215976295629356238957289572395872359238759238572398562395862358923759376344520339084902384029438203478925987239587235923759235872395872395872395872359872359827359823752395823578975293872395875232357987525239612784648746817246187246182746182746182461401858958235023985230582309327896789357923853498230498304239589273058945078093517804230784237032780234708423707180702159762956293562389572895723958723592387592385723985623958623589237593763445203390849023840294382034789259872395872359237592358723958723958723958723598723598273598237523958235789752938723958752323579875252396127846487468172461872461827461827461824614018589582350239852305823093278967893579238534982304983042395892730589450780935178042307842370327802347084237071807021597629562935623895728957239587235923875923857239856239586235892375937634452033908490238402943820347892598723958723592375923587239587239587239587235987235982735982375239582357897529387239587523235798752523961278464874681724618724618274618274618246140185895823502398523058230932789678935792385349823049830423958927305894507809351780423078423703278023470842370718070215976295629356238957289572395872359238759238572398562395862358923759376344520339084902384029438203478925987239587235923759235872395872395872395872359872359827359823752395823578975293872395875232357987525239612784648746817246187246182746182746182461401858958235023985230582309327896789357923853498230498304239589273058945078093517804230784237032780234708423707180702159762956293562389572895723958723592387592385723985623958623589237593763445203390849023840294382034789259872395872359237592358723958723958723958723598723598273598237523958235789752938723958752323579875252396127846487468172461872461827461827461824614018589582350239852305823093278967893579238534982304983042395892730589450780935178042307842370327802347084237071807021597629562935623895728957239587235923875923857239856239586235892375937634452033908490238402943820347892598723958723592375923587239587239587239587235987235982735982375239582357897529387239587523235798752523961278464874681724618724618274618274618246140185895823502398523058230932789678935792385.

En hou nou op met je getrol en ga inhoudelijk in op onze reacties.
Of stik er in (in je eigen rook).
Lachen. Maar het is juist de bedoeling dat jullie op mijn vraag ingaan. Als je als anti-roker erkenning wil voor de stelling dat het rook verbod goed is, moet je je eigen topic beginnen.
pi_50707118
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee, en ik probeer je ook te vertellen dat je geen cijfers zult vinden gebaseerd op jouw stelling. De onderbouwing waarom dat is mag intussen wel duidelijk zijn lijkt me....
Die cijfers zijn te vinden bij dezelfde onderzoekers die het verband tussen "het paargedrag van het roodborstje en het gat in de ozonlaag" hebben onderzocht.
pi_50707264
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Lachen. Maar het is juist de bedoeling dat jullie op mijn vraag ingaan. Als je als anti-roker erkenning wil voor de stelling dat het rook verbod goed is, moet je je eigen topic beginnen.
Dit stond er in je OP:
quote:
Naar aanleiding van het topic Horeca en rookverbod:

Wie komt er met argumenten dat tabaksrook veel ergere gevolgen heeft dan alcohol en andere genotsmiddelen, waaronder vet eten, cocaïne en noem maar op.

En niet alleen "ik krijg tranen in mijn ogen" maar cijfers. Gezondheidszorg, sociale problemen vanwege overgewicht/alcoholisme, verkeersproblemen, agressie, arbeidsparticipatie, ...

Mijn stelling is dat andere genotsmiddelen net zo gevaarlijk zijn als tabak en ons net zo veel ellende opleveren. Als je roken wilt verbieden (bijvoorbeeld in de horeca) dan moet je dat ook doen met alcohol.
Argumenten genoeg. Dat jij schrikt van die argumenten en vervolgens in paniek "cijfers" gaat gillen kan ik niet helpen. Er zijn geen cijfers die jou in je gelijk stellen. Wel cijfers en argumenten waar je niet op in wilt gaan.
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:12:58 #99
pi_50707433
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Het probleem van jouw stelling is dat iemand die coke snuift ook normaal de kroeg kan verlaten, en dat als de wietzolder van de buren afbrand jouw huis nog niet per definitie ook hoeft af te branden. Er zit dus een zeer grote mate van onzekerheid in jouw stelling, vandaar dat ik ook vraag om onderbouwing.

Als je een paar uur in een kroeg zit waarin gerookt wordt, dan is de kans dat je aan meeroken wordt blootgesteld 100%. Als je een paar uur in een kroeg zit waar men stevig zit te zuipen, is de kans dat jij daar geheel zonder kleerscheuren weer behoorlijk hoog, en kans dat jouw schade wordt toeberekend behoorlijk laag.

De onzekerheidsfactor is zo hoog bij jouw stelling dat een wettelijk verbod gewoon niet realistisch is. Overigens is coke allang verboden bij de wet, dus daar hoeven we niets meer mee te doen.
[..]
De kans dat je ziek word van meeroken is ook niet 100%, bewijs dat maar eens dan.

Het risico op schade door andere genotsmiddelen is misschien iets kleiner, maar de gevolgen kunnen heel goed groter zijn. Ik wil weten hoe deze balans precies ligt. In percentages en euro's.
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:14:32 #100
pi_50707494
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dit stond er in je OP:
[..]

Argumenten genoeg. Dat jij schrikt van die argumenten en vervolgens in paniek "cijfers" gaat gillen kan ik niet helpen. Er zijn geen cijfers die jou in je gelijk stellen. Wel cijfers en argumenten waar je niet op in wilt gaan.
De op is compleet in z'n vraagstelling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')