quote:Horeca in juli 2008 rookvrij
Uitgegeven: 8 juni 2007 17:04
Laatst gewijzigd: 8 juni 2007 17:50
DEN HAAG - De horeca wordt vanaf juli volgend jaar rookvrij. In cofffeeshops mag nog wel gerookt worden, alleen de verkoop moet in een rookvrije ruimte plaatsvinden.
Dat heeft het kabinet besloten, zei minister Ab Klink van Volksgezondheid vrijdag na afloop van de ministerraad.
Horecagelegenheden mogen nog wel een afgeschermde ruimte hebben waar rokers hun sigaretje kunnen opsteken, maar ze mogen daar niet worden bediend om het personeel een rookvrije werkplek te kunnen bieden.
Voorstel
De horeca had voorgesteld om volgend jaar alleen in restaurants de sigaret uit te bannen en pas in 2011 in cafés en discotheken. Maar het kabinet houdt nu dus vast aan een rookverbod voor de hele horeca in één keer, zoals Klink vlak na zijn aantreden al had aangekondigd.
Eerder deze week zei Klink er wat betreft de coffeeshops nog niet uit te zijn. Deze zouden onder een rookverbod gaan vallen, maar de Tweede Kamer maakte daar bezwaar tegen. Met een aparte rookruimte in coffeeshops heeft Klink dit probleem nu opgelost.
Werkplek
Anti-rookorganisaties als Clean Air Nederland en Stivoro maken zich al jaren hard voor een rookverbod in de horecagelegenheden, die nu nog een uitzondering vormen op de regel dat een werkplek rookvrij moeten zijn.
Koninklijke Horeca Nederland had met Klinks voorganger Hans Hoogervorst afgesproken het roken in stappen terug te dringen, maar daar liep het niet zo'n vaart mee, bleek vorig jaar. De horeca vreest een enorm omzetverlies van een totaal rookverbod op korte termijn.
Deze is eerderquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:43 schreef MaGNeT het volgende:
Is al een topic over.
Deel 2 is net open:
Verbod op roken in de horeca [deel 2]
Inderdaad, lijkt me dat ze dit nooit kunnen handhaven in discotheken etc.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben gestopt met roken, eigenlijk alleen af en toe een sig of joint met stappen. Ik wil wel zien wat voor zooitje het word met dit verbod.
Sterker nog sinds een paar jaar mag er ook niet meer gerookt worden in jeugdsociëteiten... Ik bezoek die dingen soms ivm optredens van bands die ik leuk vind... Voorheen kon daar gewoon gerookt worden en was het verder gewoon een podiumcafe (in de gevallen waar ik aanwezig was) alleen was het toevallig een jeugdsoos... Nu kan dat kennelijk niet meer... Maar echte problemen heb ik er nog niet gezien... alleen gemopper hier en daarquote:Op zaterdag 9 juni 2007 06:40 schreef DionysuZ het volgende:
goh sluit anders ff je ogen voor de succesverhalen van de landen waar een verbod is ingesteld. Hoezo 3x meer beveiligers, hoezo omzetten gigantisch hard omlaag..? Doe eens wat bronnenonderzoek voordat je ongefundeerde uitspraken doet.
Nee. Ik postte het nieuws al om 18:29. Jouw topic is van 18:41. Beter opletten dus volgende keer.quote:
vroegah deden we dan altijd een spelletje zo van "LAATSTE POST!" totdat de moderator ontdekte dat ie vergeten is het topic werkelijk te sluitenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:47 schreef Drugshond het volgende:
Schijnbaar een dubbeltopic...en we gaan verder in deeltje #2
LAPO!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:58 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
vroegah deden we dan altijd een spelletje zo van "LAATSTE POST!" totdat de moderator ontdekte dat ie vergeten is het topic werkelijk te sluiten
En de moderator wint zulke spelletjes altijdquote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:58 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
vroegah deden we dan altijd een spelletje zo van "LAATSTE POST!" totdat de moderator ontdekte dat ie vergeten is het topic werkelijk te sluiten
Op dit moment ben ik de winnaarquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En de moderator wint zulke spelletjes altijd![]()
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
LAPO![]()
Ik ga zo echt op TR drukken!
Ik doe het echt, hoor!quote:
Ik merk het.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik doe het echt, hoor!![]()
lapo
En je zet niet eens LAPO in je post!quote:
Fijn. Maar het gaat gebeuren. Ga je nu uit protest vanaf Juli 2008 thuis zitten mokken?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 02:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als niet ex-roker ben ik TEGEN een totaal rook verbod in de natte Horeca.
Tuurlijk, of iik ga er geld mee verdienen door de verstokte roker legaal of illegaal gelegenheid te bieden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 02:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Fijn. Maar het gaat gebeuren. Ga je nu uit protest vanaf Juli 2008 thuis zitten mokken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |