abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50727284
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:33 schreef Byte_Me het volgende:
dus het wordt een truukje zonder dat er iets van begrepen wordt? bij een normale staartdeling zie je precies wat er gebeurt.
De staartdeling is juist alleen maar 1 grote uitrekentruc. Zie jij bij "het kan 2 keer" dat die 2 eigenlijk voor 200x staat? Dat zie je pas als je aan het eind je antwoord leest.

Wat dat betreft is de nieuwe notatie veel inzichtelijker.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_50727431
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:42 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ja en dus Wij hebbben een metirsch systeem kg/cm2 als je een empirisch stelsel gebruikt wordt dat dus automatisch {Pounds SQ Inch) Big deal daarvoor kun je rekenen, of nniet dus....

De enige echt lastige is die kutterige fahrenheid (+32 x1.8)
Waar ik de basis nog niet voor heb kunnen ontdekken...
Daarvoor heb ik op mijn bureaublad het geniale convert.exe programma staan.

over de fahrenheit schaal staat wat op wikipedia ondanks dat je daar niet alles van geloofd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Thermometer
pi_50727811
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daarvoor heb ik op mijn bureaublad het geniale convert.exe programma staan.
Ik heb convert-me ....
helemaal handig met stones etc...ik ben al tussen het verschil ounce/ons pound/pond heen
quote:
over de fahrenheit schaal staat wat op wikipedia ondanks dat je daar niet alles van geloofd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Thermometer
Klopt
Maar dat bedoel ik
Celcius noemt vast/vloebaar face van water 0 en vloeibaar gas 100 prima het rekent lekker in 10tallen
Maar waarom dus (zoals wiki stelt) diezelfde punten 32 en 212 noemen ????
En dan heb je Rankine ook nog (Die was ik vergeten sinds mijn studie)

Kelvin daar kan ik mee leven ....
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_50728430
in de google bar kun je ook alles intikken, ook om te converten, inches, degrees etc, hoef je niet eens een 'enter' te geven, de uitkomst staat er al , 30 degrees C to F en hoppa 86
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_50729577
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:44 schreef r_one het volgende:

[..]

De staartdeling is juist alleen maar 1 grote uitrekentruc. Zie jij bij "het kan 2 keer" dat die 2 eigenlijk voor 200x staat? Dat zie je pas als je aan het eind je antwoord leest.

Wat dat betreft is de nieuwe notatie veel inzichtelijker.
dat werd ons heel nadrukkelijk uitgelegd.
pi_50729769
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 11:58 schreef desiredbard het volgende:
Of ben jij zo'n pabostudent die om 200 gram cervelaatworst gaat
Nee, niet te vreten vind ik dat.
quote:
Jemig man, ooit nog eens een agent het hebiejebie bezorgt door het volgende te antwoorden op...weet u hoe snel u reed?
-> 526 000 voet per cirkeljaar
Ik spreek liever van femtoparsec per seconde. Je moet het niet overdreven moeilijk maken.
pi_50730057
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat moet ik de dames bij de vleeswaren in de supermarkt toch nog eens vertellen dan. Die weten nog van niks.
En toch is het echt verboden om iets per pond aan te duiden. En die wettelijke bepaling was ook terecht, omdat ten tijde van de invoering helemaal niet zo duidelijk was voor iedereen dat 1 pond 500 gram zou zijn.
pi_50730232
quote:
Pabostudente vecht rekentoets aan

Een 21-jarige pabostudente vecht tegen de verplichte rekentoets. Kristel Louman zakte drie keer voor de toets en moet nu van school.

Brief
Ze is het hier niet mee eens, schrijft ze aan de HBO-raad, het CITO en alle Kamerfracties. De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) steunt haar. Volgens de bond heeft een eventuele rechtszaak van Louman zeker kans van slagen.

Inzien
Eén van de problemen was volgens de bond dat de toets niet ingezien kon worden. "Voor eerstejaars pabostudenten was het zo onmogelijk om in te zien wat ze fout deden per toets." Louman trekt mede om dit hiaat aan de bel bij de overheid.

2500 studenten
Louman is een van de 2500 eerstejaars pabostudenten die er niet in slaagden om de verplichte rekentoets te halen. Deze toets werd ingesteld om het niveau van de toekomstige docenten te waarborgen, maar heeft als resultaat dat een groot deel van de studenten de opleiding moet verlaten.

Geen bijlessen
Naast het niet kunnen inzien van de gemaakte rekentoetsen schort het volgens de vakbond aan meer zaken bij de Nederlandse pabo's. Zo geeft een deel van de opleidingen geen bijlessen wiskunde, stelt de woordvoerder. "Dan is het vreemd als je eist dat de studenten een rekentoets halen, terwijl de kans op een gedegen voorbereiding zo kleiner wordt."
Bron.
Als je drie keer zakt dan kan je het gewoon niet.
pi_50730234
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:01 schreef HiZ het volgende:
En toch is het echt verboden om iets per pond aan te duiden. En die wettelijke bepaling was ook terecht, omdat ten tijde van de invoering helemaal niet zo duidelijk was voor iedereen dat 1 pond 500 gram zou zijn.
Volgens mij is het alleen binnen het SI verboden om pond en ons te gebruiken. Als je dat dus wel doet voldoe je niet aan het SI, maar dat zal menig slager een zorg zijn denk ik. Het lijkt mij sterk dat het per wet verboden is de pond en ons te gebruiken.

Wel vind ik het zorgelijk dat je in wetenschappelijke publicaties en in lesboeken nog SI-fouten tegen komt, dat moet toch echt niet voor komen.
pi_50730393
quote:

[..]

En dan hebben we het nog niet over de verwarring die zou kunnen ontstaan door de pound (lb) die 453.5924 gram is en pound (troy) die 373.2417 gram is.
pi_50730417
quote:
Inzien
Eén van de problemen was volgens de bond dat de toets niet ingezien kon worden. "Voor eerstejaars pabostudenten was het zo onmogelijk om in te zien wat ze fout deden per toets." Louman trekt mede om dit hiaat aan de bel bij de overheid.
Hier heeft ze wel een punt. Alleen al ter controle van het nakijken moet een toets in te zien zijn. Ook moet het mogelijk zijn van fouten te leren. Inzage in toetsen kan inzicht geven in de punten die je niet snapt.

Een toelatingstoets kan overigens alleen een tijdelijke maatregel zijn in mijn ogen, op langer termijn moet het niveau van het voorbereidende onderwijs omhoog. Helaas zie ik op dat gebied nog niks gebeuren, zodat er een flinke diploma-inflatie ontstaat.
pi_50730458
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volgens mij is het alleen binnen het SI verboden om pond en ons te gebruiken. Als je dat dus wel doet voldoe je niet aan het SI, maar dat zal menig slager een zorg zijn denk ik. Het lijkt mij sterk dat het per wet verboden is de pond en ons te gebruiken.
Dat dus. En een basisschoolleerling krijgt wel met de slager te maken, niet met het SI.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_50730573
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:11 schreef r_one het volgende:
Dat dus. En een basisschoolleerling krijgt wel met de slager te maken, niet met het SI.
Waarom ingewikkeld doen en niet gewoon het SI hanteren op school. Het is handig om het gebruik van verschillende eenheden zoveel mogelijk te beperken. Een deel van de leerlingen zijn immers de slagers van de toekomst.
pi_50731371
quote:

[..]

Meen je dat serieus.... ? Linkje? Niet dat ik je niet geloof, maar dat is een leuk wetenswaardigheidje

vanaf nu bestel ik dus gewoon 5 hectogram
pi_50731551
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En dan hebben we het nog niet over de verwarring die zou kunnen ontstaan door de pound (lb) die 453.5924 gram is en pound (troy) die 373.2417 gram is.
Het verschil zit hem in het feit dat de troy voorjuwelen gebruikt wordt... een alternatief voor karaat
Hetzelfde princupe als een ton 100.000 vermogen of een ton massa
Sorry hoor dat is gewoon een weetje
pi_50731586
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:05 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Als je een keer zakt hoor je de basisschool niet eens af te komen ...laat staan de pabo op te komen
  vrijdag 22 juni 2007 @ 15:47:22 #117
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_50731988
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:05 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Bijlessen wiskunde voor een rekentoets, hmm.

Bizar zeg, hier na drie keer nóg voor zakken.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_50731993
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:35 schreef desiredbard het volgende:
Hetzelfde princupe als een ton 100.000 vermogen of een ton massa
Ik heb het altijd over 100 kilo-Euro.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 15:48:13 #119
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_50732026
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hier heeft ze wel een punt. Alleen al ter controle van het nakijken moet een toets in te zien zijn. Ook moet het mogelijk zijn van fouten te leren. Inzage in toetsen kan inzicht geven in de punten die je niet snapt.
Dat is waar inderdaad, ze heeft wel een punt. Maar voor de rest is ze oerdom.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_50732058
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:47 schreef TC03 het volgende:
Bizar zeg, hier na drie keer nóg voor zakken.
Het is erg raar dat die mensen sowieso de benodigde vooropleiding voor een PABO-opleiding weten te behalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')