Pfff nee dan kan je beter intergreren en snappen dat de opp modelstaat voor de waarschijnlijk van een mogenlijkheid.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat moet in je hoofd zitten dus, zoeen tabellenboekje
Pfff nee, dan kan je bij de Albert Heijn instantly natellen of je niet getild wordt met het wisselgeld, of je 2 of 3 pakken bloem nodig hebt, of je Grolsch in krat goedkoper is dan in blikken, etc.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:15 schreef kless het volgende:
[..]
Pfff nee dan kan je beter intergreren en snappen dat de opp modelstaat voor de waarschijnlijk van een mogenlijkheid.
En dat tabbellenboekje in je kop stampen met die functie waardes met n zoveel, p zus en Z zo...quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pfff nee, dan kan je bij de Albert Heijn instantly natellen of je niet getild wordt met het wisselgeld, of je 2 of 3 pakken bloem nodig hebt, of je Grolsch in krat goedkoper is dan in blikken, etc.
Dagelijks nuttige dingen zeg maar
Integreren en kansberekening ach, leuk dat je het kan, maar niet echt ergens voor nodig zo direct.
Neen. Een tabellenboekje in je kop stampen met de tafels van 1 tot 10, en een beetje basaal optel- en aftrekwerk. Niet alles ZO letterlijk nemenquote:Op woensdag 20 juni 2007 14:23 schreef kless het volgende:
[..]
En dat tabbellenboekje in je kop stampen met die functie waardes met n zoveel, p zus en Z zo...
Fijn voor hoogbegaafde kindjes in groep 4..quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:15 schreef Qasi het volgende:
Ik doe zelf de Pabo ( nu al 3de jaars ) maar wij moesten in het 1e jaar deze toets ook maken! Ik heb in één keer gehaald, maar bij ons had je er nog 5 kansen voor. Ook hier waren mensen die dit niveau niet haalden!
De toets is op het niveau van eind groep 8!
Ik heb ook een klasgenootje gehad die niet hoger dan groep 5 wilde stagelopen ivm de moeilijke stof van de bovenbouw......
Doe dat maar niet! Genoeg lui gezien uit het bedrijfsleven zonder enige pedagogische vaardigheden die er niks van bakten. Kennis is één, die kennis overbrengen is twee.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
Misschien moeten we wel een bonus geven aan mensen die uit het bedrijfsleven het onderwijs ingaan.
en met het gezeik en de slechte organisatie om kunnen gaan buiten het overbrengen zelf is drie.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:28 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Doe dat maar niet! Genoeg lui gezien uit het bedrijfsleven zonder enige pedagogische vaardigheden die er niks van bakten. Kennis is één, die kennis overbrengen is twee.
Ik heb hiervoor ook Havo gedaan, maar half Havo 4 wiskunde A1 afgerond! MBO heeft al 3 jaar geen Wiskunde gehad!quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:36 schreef Byte_Me het volgende:
toch snap ik iets niet hoor. PABO is een HBO opleiding. de mensen die daar naartoe gaan hebben HAVO afgerond. dan kun je die simpele kutsommetjes toch wel maken? of is het echt zo triest gesteld met het middelbaar onderwijs in nederland, dat dat al teveel gevraagd is?
Dit heeft helemaal niks met wiskunde te maken. Dit is gewoon elementaire rekenkennis.quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:00 schreef MarkzMan_X het volgende:
anders is er geen beginnen aan als wiskunde niet je ding is.
30 minuten, geen rekenmachine, 2 fouten. en ik vind het eigenlijk slecht van mezelf, 2 domme foutjes.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:13 schreef DaFan het volgende:
Laat maar :p
Toets:
http://www.tomkooij.nl/downloads/Rekentoets%20pabo-0.doc
Antwoorden:
http://www.tomkooij.nl/downloads/antwoorden%20rekentoets.doc
Rekenen leer je op de basisschool. Op het middelbaar onderwijs mag je altijd en overal een rekenmachine bij gebruiken, dus hoef je niet meer te kunnen rekenen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:36 schreef Byte_Me het volgende:
of is het echt zo triest gesteld met het middelbaar onderwijs in nederland, dat dat al teveel gevraagd is?
ik kreeg op de middelbare school toch echt nog rekenvaardigheid. gewoon sopmmetjes maken zonder rekenmachine. vermenigvuldigen, delen, rekenen met breuken, e.d.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Rekenen leer je op de basisschool. Op het middelbaar onderwijs mag je altijd en overal een rekenmachine bij gebruiken, dus hoef je niet meer te kunnen rekenen.
Vind dat daar wel wat aan gedaan moet worden, ja.
Niet van een 'gewone' groep 8quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:07 schreef multiplex het volgende:
Voor de Pabo-rekentoets wordt toch verwacht dat je minimaal het rekenniveau van groep 8 beheerst zodat je de stof in ieder geval begrijpt en dan leer je op de Pabo toch de didactische kant van de zaak?
Dat denk ik ook wel, veel mensen zijn het hoofdrekenen verleerd.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:14 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Niet van een 'gewone' groep 8
Van hele pientere leerlingen uit groep 8 die bij de CITO als advies atheneum/gymnasium meekrijgen.
En ja ik zit zelf in PABO 4.. bijna klaar dus .. nog anderhalve week.
Die toets is onder eerstejaars afgenomen.
Neem die toets op iedere willekeurige HBO af onder eerstejaars studenten. Het effect zal hetzelfde of misschien nog weleens slechter zijn.
Ik heb hier helaas geen voorbeelden van toetsen liggen.
Misschien ook wel , heb zelf jaren geleden PABO geprobeerd en was al snel genezen. Dat had niets met niveau te maken maar als er tijdens de intro al zakdoekje wordt gelegd dan begin ik al met een niet al te vrolijk voorgevoel.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:14 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Niet van een 'gewone' groep 8
Van hele pientere leerlingen uit groep 8 die bij de CITO als advies atheneum/gymnasium meekrijgen.
ik heb nog hoop op die euh, euh zelf onderwijzen en of die euh.. scholen dat ze een weektaak hebben en het zelf mogen uitzoeken hoe ze dat willen doen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:12 schreef multiplex het volgende:
[..]
Misschien ook wel , heb zelf jaren geleden PABO geprobeerd en was al snel genezen. Dat had niets met niveau te maken maar als er tijdens de intro al zakdoekje wordt gelegd dan begin ik al met een niet al te vrolijk voorgevoel.![]()
En of het echt zo slecht gesteld was met het niveau van 1e jaars PABO scholieren? Ja het was bedroevend. De enkeling met een VWO- of de kleine groep met een HAVO-vooropleiding pikte je er zo uit. Het gros van dat jaar kwam van het MBO en was erg trots dat ze het felbegeerde HBO-onderwijs inmochten met als gevolg dat de PABO naar mijn mening een veredelde MBO opleiding is geworden. Met dan weer als gevolg dat ik als ik later kinderen heb een week vrij mag nemen om net die ene school waar nog wel het maximale uit mijn kroost wordt gehaald te gaan zoeken. Als de kinderopvang volledig door de overheid vergoed gaat worden drop ik ze daar wel tot hun twaalfde, hebben ze lol en ze worden er niks minder van in vergelijking met het reguliere basisonderwijs.![]()
Ik ben zo iemand die van het MBO is doorgestroomd naar de PABOquote:Op donderdag 21 juni 2007 00:12 schreef multiplex het volgende:
[..]
Misschien ook wel , heb zelf jaren geleden PABO geprobeerd en was al snel genezen. Dat had niets met niveau te maken maar als er tijdens de intro al zakdoekje wordt gelegd dan begin ik al met een niet al te vrolijk voorgevoel.![]()
En of het echt zo slecht gesteld was met het niveau van 1e jaars PABO scholieren? Ja het was bedroevend. De enkeling met een VWO- of de kleine groep met een HAVO-vooropleiding pikte je er zo uit. Het gros van dat jaar kwam van het MBO en was erg trots dat ze het felbegeerde HBO-onderwijs inmochten met als gevolg dat de PABO naar mijn mening een veredelde MBO opleiding is geworden. Met dan weer als gevolg dat ik als ik later kinderen heb een week vrij mag nemen om net die ene school waar nog wel het maximale uit mijn kroost wordt gehaald te gaan zoeken. Als de kinderopvang volledig door de overheid vergoed gaat worden drop ik ze daar wel tot hun twaalfde, hebben ze lol en ze worden er niks minder van in vergelijking met het reguliere basisonderwijs.![]()
90% uitval dus?! Ook dat is iets wat de politiek bij heel veel opleidingen eens moet aanpakken! Stel een maximum, zeg 20%, komen ze daar boven, dan doet de opleiding iets fout!quote:Op donderdag 21 juni 2007 07:33 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben zo iemand die van het MBO is doorgestroomd naar de PABO
Ik denk wel dat door de jaren heen de sterksten er als het ware uitgefilterd worden. Ik ben begonnen met een groep van 27 MBO'ers.
Daarvan zijn er met mij nog 3 mensen over. Van 1 weet ik al dat ze de eindstreep heeft gehaald. Die andere zal het ook wel gaan halen en ik ben over anderhalve week klaar.
Ik weet niet hoe het op andere PABO's gesteld is.. Maar als je werkelijk te slecht bent om te werken op groep 8+-niveau, dan word je echt neit doorgelaten. Dan ben je al afgevallen voordat je het 4e en laatste jaar start.
Jij wil mensen kansen ontnemen en dat vind ik weer fout (en het is trouwens een heel andere discussiequote:Op donderdag 21 juni 2007 09:02 schreef RemcoDelft het volgende:
90% uitval dus?! Ook dat is iets wat de politiek bij heel veel opleidingen eens moet aanpakken! Stel een maximum, zeg 20%, komen ze daar boven, dan doet de opleiding iets fout!
Dus omdat er een paar mensen zijn die niet op het juiste moment weten te presteren moet het complete onderwijs maar gedevalueerd worden. Dit is namelijk wat er is gebeurd om de niveaus maar op elkaar af te stemmen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:01 schreef PietjePuk007 het volgende:Je moet mensen wel een kans bieden, anders is straks je citoscore bepalend voor de rest van je leven (en ja dat is sterk overdreven maar het gaat wel die kant op).
Nee, gewoon de hoge afhaakpercentages handhaven en geen concessies doen. Zo ontneem je mensen de kans in ieder geval niet.quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:28 schreef Fastmatti het volgende:
Dus omdat er een paar mensen zijn die niet op het juiste moment weten te presteren moet het complete onderwijs maar gedevalueerd worden. Dit is namelijk wat er is gebeurd om de niveaus maar op elkaar af te stemmen.
Oh daarom worden die bachlor cursusen steeds makkelijker gemaakt...quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:28 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dus omdat er een paar mensen zijn die niet op het juiste moment weten te presteren moet het complete onderwijs maar gedevalueerd worden. Dit is namelijk wat er is gebeurd om de niveaus maar op elkaar af te stemmen.
Dat lijkt me een beetje vreemd. De ene opleiding trekt nou eenmaal meer getalenteerde leerlingen aan dan de andere, daar kan de opleiding zelf weinig aan doen lijkt me. Of het niveau moet natuurlijk omhoog, maar dan zullen er nog meer mensen afvallen.......quote:90% uitval dus?! Ook dat is iets wat de politiek bij heel veel opleidingen eens moet aanpakken! Stel een maximum, zeg 20%, komen ze daar boven, dan doet de opleiding iets fout!
Die toets die hierboven staat is wel 'iets' hoger dan groep 8 hoor.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:15 schreef Qasi het volgende:
Ik doe zelf de Pabo ( nu al 3de jaars ) maar wij moesten in het 1e jaar deze toets ook maken! Ik heb in één keer gehaald, maar bij ons had je er nog 5 kansen voor. Ook hier waren mensen die dit niveau niet haalden!
De toets is op het niveau van eind groep 8!
Ik heb ook een klasgenootje gehad die niet hoger dan groep 5 wilde stagelopen ivm de moeilijke stof van de bovenbouw......
Okee, maar met een beetje oefenen zou je het zo weer foutloos moeten kunnen doen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Die toets die hierboven staat is wel 'iets' hoger dan groep 8 hoor.
Bovendien zitten daar dingen in die je in het dagelijks leven echt nóóit meer gebruikt zoals staartdelingen en kruislings vermenigvuldigen. Ik zou serieus niet eens meer weten hoe dat moetis inmiddels ook al weer bijna 15 jaar geleden dat ik dat gehad heb! (en daarna NOOIT meer heb hoeven gebruiken)
Ik ga me er zo weer even in verdiepen en kijken of ik mijn toffe score van 20 punten van zonet kan verbeterenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:58 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Okee, maar met een beetje oefenen zou je het zo weer foutloos moeten kunnen doen.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:37 schreef Gia het volgende:
Vraag 14.
643/151105...
Vroeger moest je schatten hoe vaak 643 in 1511 kan, enz.....
Tegenwoordig moeten de kids eerst een rijtje maken:
2 - 1286
4 - 2572
8 - 5144
10 - 6430
5 - 3215
En dan kunnen ze aflezen wat het meeste is wat in 151105 kan, dat is dus 200.
Dan moeten ze 151105 - 128600 = 22505.
Dan weer aflezen hoeveel keer het in 22505 kan, dat is dus 20.
Krijg je dus 22505 - 12860 = 9640
Dan weer hoeveel in 9640, dat is dus 10 keer.
9640 - 6430 = 3215.
Daar kan dan nog mooi 5 keer in. Kom je precies op 0 uit.
Nu nog even alles optellen: 200 keer + 20 keer + 10 keer + 5 keer = 235 keer.
Ja, ik vind dat ook een idiote manier. Wie dat bedacht heeft...
Dicipline en motievatie en met zomin mogenlijk inspanning zoveel mogenlijk berijken...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:58 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Okee, maar met een beetje oefenen zou je het zo weer foutloos moeten kunnen doen.
ik vind de nieuwe manier erg vreemd. de oude manier is toch veel handiger? lekker overzichtelijk, alles bij elkaar, de getallen die je van elkaar moet aftrekken onder elkaar is ook lekker makkelijk. ik vind de nieuwe manier een stuk onoverzichtelijker. het is misschien hetzelfde prinicipe, maar infantiel uitgewerkt.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:09 schreef Gia het volgende:
Wat vinden we in dit topic van die staartdeling bij vraag 14?
Oude manier of nieuwe manier? Worden beide bewerkingen goedgekeurd?
Zoals de opgave er staat zou het op de oude manier moeten.
Even mezelf gecopy/paste uit het andere topic:
goed van die laatste toevoeging want ik weet zeker dat ik dat ding binnen 10-15 minuten maak zonder veel fouten. Vervelende is dat mensen die dit wel beheersen geen didactische vaardigheden hebben vaak.quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:00 schreef MarkzMan_X het volgende:
Heb even die toetsen bekeken. 'k Had ze zeer zeker niet (binnen 60 minuten) gehaald. Maar goed, als je als PABO-er weet dat er zo'n toets aankomt, dan begin je even voor jezelf een kleine opfriscursus: anders is er geen beginnen aan als wiskunde niet je ding is.
dan wordt je toch peuterleidster? verzorgster in het kinderdagverblijf? van leraren die mijn kinderen lesgeven op de lagere school verwacht ik op zn minst dat ze zo'n test halen en foutloos nederlands kunnen schrijven.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:12 schreef kless het volgende:
[..]
Dicipline en motievatie en met zomin mogenlijk inspanning zoveel mogenlijk berijken...
Studeren wordt zwàààààr onderschat.
punten niet halen is niet leuk maar iets opnieuw doen maakt het echt niet leuker.
En wiskunde haten om welke reden dan ook is ook zoiets, als onderwijzer moet je echte alrounder zijn.
En de beloning? int vooruit zicht?
Vroeger blij dat je er af was en het kon laten vallen. krijg je het nu verd... weer op je bord.
En dat in competitie met al die andere leuke dingen waar je wel zin in hebt om te doen.
Bij de nieuwe methode trekken ze ook onder elkaar af. Had geen zin om dat hier zo neer te zetten.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:12 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik vind de nieuwe manier erg vreemd. de oude manier is toch veel handiger? lekker overzichtelijk, alles bij elkaar, de getallen die je van elkaar moet aftrekken onder elkaar is ook lekker makkelijk. ik vind de nieuwe manier een stuk onoverzichtelijker. het is misschien hetzelfde prinicipe, maar infantiel uitgewerkt.
dat tafel-rijtje erbij is misschien wel handig, maar dat kun je bij de oude methode ook toepassen.
Ik verwacht ook dat ouders het goede voorbeeld gevenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:17 schreef Byte_Me het volgende:
dan wordt je toch peuterleidster? verzorgster in het kinderdagverblijf? van leraren die mijn kinderen lesgeven op de lagere school verwacht ik op zn minst dat ze zo'n test halen en foutloos nederlands kunnen schrijven.
Mijn zoon is eens uit school gekomen met huiswerk waar ze een i, een ie of een y in moesten vullen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:17 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
dan wordt je toch peuterleidster? verzorgster in het kinderdagverblijf? van leraren die mijn kinderen lesgeven op de lagere school verwacht ik op zn minst dat ze zo'n test halen en foutloos nederlands kunnen schrijven.
Inderdaad. Vooral als je het zelf lastig vindt...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:17 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
dan wordt je toch peuterleidster? verzorgster in het kinderdagverblijf? van leraren die mijn kinderen lesgeven op de lagere school verwacht ik op zn minst dat ze zo'n test halen en foutloos nederlands kunnen schrijven.
Toont aan dat het onderwijs al jaren slecht is!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Inderdaad. Vooral als je het zelf lastig vindt...![]()
Godsgruwelijketyfus! Wie zulke dingen niet weet moet per direct naar de basisschool (groep 3 ) gestuurd worden en niet als leerkracht, maar als leerling.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:24 schreef PM-girl het volgende:
Even navragen hoor!
Vraag 3c, 1,234 hm = ...... km.
Nounou, rustig maar hoor!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:34 schreef pfaf het volgende:
[..]
Godsgruwelijketyfus! Wie zulke dingen niet weet moet per direct naar de basisschool (groep 3 ) gestuurd worden en niet als leerkracht, maar als leerling.
Even geduld hoor...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:25 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Nounou, rustig maar hoor!
Mijn moeder en ik hadden hem beiden fout, volgens de antwoordlijst. Maar toen we narekenden, kwamen we beiden weer op hetzelfde uit.
Maar wat is het volgens jou dan??
Vraag 3c, 1,234 hm = ...... km.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:39 schreef PM-girl het volgende:
Nee het moet van hm naar km gerekend worden, andersom dus!
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:39 schreef PM-girl het volgende:
Nee het moet van hm naar km gerekend worden, andersom dus!
Op de link van 3fm is de vraag 12,34 hm=....kmquote:
Echt een rekenwonder ben je nietquote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Even geduld hoor...
hm, dus hectometer, als je goed kijkt staan op die groene bordjes aan de kant van de weg έκατόν, of te wel 100.
1,234 km. kilometer, χίλιοι , dus we hebben1,234 1000meter. 1,234 maal duizend. Hier heb ik altijd een ezelsbruggetje voor: 'Maal duizend, is de komma met drie plaatsen naar rechts schuiven, suizend." 1,234 km is dus 1234 meter.
1234 meter, maar we moeten naar hecto, 100meters dus. Hier moeten we een staartdeling gebruiken..
100/1234
.........100.....1
--------------------
..........234
..........200.......12
--------------------
............340
............300.......123
-----------------------
.............400
.............400..........1234
JAA en we zijn er!
0,1234 hm!![]()
Maar die quote ik niet.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:43 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Op de link van 3fm is de vraag 12,34 hm=....km
Dan twijfel ik nog altijd eerder aan zo'n antwoordenlijst dan m'n eigen rekencapaciteiten.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:45 schreef PM-girl het volgende:
Nee, dat dachten wij dus ook, maar om nu te beweren dat het antwoord op de oplossingenlijst niet klopt....
Ik vond de vraag ook helemaal niet moeilijk, idd delen door tien (al moet je op de pabo vast laten zien hoe je tot het antwoord komt).quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:48 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dan twijfel ik nog altijd eerder aan zo'n antwoordenlijst dan m'n eigen rekencapaciteiten.![]()
We hebben over delen door 10 mensen!? Als de vraag nu van picoliters naar kubieke centimeters was, kan ik me voorstellen dat men even na moet denken, maar delen door TIEN!....
Nou goed, omdat het gegeven antwoord fout was, zijn er verzachtende omstandigheden.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:51 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik vond de vraag ook helemaal niet moeilijk, idd delen door tien (al moet je op de pabo vast laten zien hoe je tot het antwoord komt).
Maar dan twijfel ik bij deze toch maar wel aan de oplossingen!
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Inderdaad. Vooral als je het zelf lastig vindt...![]()
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:54 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nou goed, omdat het gegeven antwoord fout was, zijn er verzachtende omstandigheden.![]()
12 toch?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:56 schreef Opperkwal het volgende:
3+3x3+3=?![]()
Denk overigens dat een deel hier deze ook fout zal hebben.
euhm ja, of je zegt 1 hm is 100 meter is 0.1 kmquote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Even geduld hoor...
hm, dus hectometer, als je goed kijkt staan op die groene bordjes aan de kant van de weg έκατόν, of te wel 100.
1,234 km. kilometer, χίλιοι , dus we hebben1,234 1000meter. 1,234 maal duizend. Hier heb ik altijd een ezelsbruggetje voor: 'Maal duizend, is de komma met drie plaatsen naar rechts schuiven, suizend." 1,234 km is dus 1234 meter.
1234 meter, maar we moeten naar hecto, 100meters dus. Hier moeten we een staartdeling gebruiken..
100/1234
.........100.....1
--------------------
..........234
..........200.......12
--------------------
............340
............300.......123
-----------------------
.............400
.............400..........1234
JAA en we zijn er!
0,1234 hkm!![]()
Dit is de manier om te kijken of studenten op de basisschool op zitten te lettenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:00 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
euhm ja, of je zegt 1 hm is 100 meter is 0.1 km
1.234 hm is dus 0.1234 km
of doe je het expres volgens de PABO methode?
15, toch?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:56 schreef Opperkwal het volgende:
3+3x3+3=?![]()
Denk overigens dat een deel hier deze ook fout zal hebben.
Niet alleen Pabo-leerlingen, maar ook leerlingen op andere HBO-opleidingen rekenen slecht.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:51 schreef komrad het volgende:
pfaf, accepteer de gruwelijke waarheid: Pabo-studenten leerlingen zijn qua rekenen en wiskunde over het algemeeen geen lichtpunten, eerder een groot zwart gat
Irritant, maar goed, dat is hun probleem. Het wordt 'ons' probleem als ze ook nog eens denken leraar/lerares te kunnen worden... of zelfs echt worden.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:18 schreef komrad het volgende:
heeft niets met bashen te maken, is gewoon de werkelijkheid. Ik heb me ook vaak geërgerd aan mensen die geen cijfermatig inzicht hebben laat staan een wiskundig inzicht
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |