quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:59 schreef Kleintje het volgende:
Nog niet bijgelezen, ga ik straks doen.
Het was een valse start.
Urine is schoon dus het komt niet van een blaasontsteking, pijn blijft, maar het is te zwak om echte weeën te noemen, ondanks de regelmaat.
Niet meer ontsluiting bij gekomen.
Dus... klote dus.
We wachten het gewoon nog even af tot de kleine zich echt aandient.
Laatste postquote:Op woensdag 20 juni 2007 10:11 schreef p_iglet het volgende:
Bah jammer kleintje!!!!
Hier weer terug van controle. Niets nieuws.
Mini doet het prima en krijgt genoeg zuurstof, dus geen reden tot inleiden ofzo.
Gewoon afwachten en als ik weer net zo benauwd wordt als gisteravond, dan weer
terug richting ziekenhuis zodat ze mini kunnen controleren.
quote:
quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:47 schreef Deepfreeze het volgende:
Kleintje, dit wordt gewoon jou beval-topic hoor!
maar hoe voel je je nu?quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:58 schreef Kleintje het volgende:
Jullie zijn lief! Tnx voor alle bemoedigende woorden.
Appelsappie had dit toch ook? Volgens mij heeft die het heel lang gehad.
Ik wacht het maar af, meer kan ik niet doen.
Phileine, ik ben nu sinds 5 weken van de bloedverdunners af omdat ik anders niet zomaar mocht bevallen. Dan zou ik veel vitamine K binnen moeten krijgen en nog iets (weet even niet meer wat).
Maar in principe mag ik nu gewoon thuis bevallen, zonder medische indicatie. Maar de vlos weet er wel van en bij twijfel krijg ik evengoed te horen dat ik naar het ziekenhuis moet.
Deel 300 is inderdaad mooi. Maar dan moeten we niet teveel kletsen hoor
Enne... er staat er nog 1 *slik* boven me op de lijst!
SHIT... echt nog maar 1. Het is gewoon echt al bijna zover. Wat gaat het toch snel... echt niet te bevatten...
valentijnquote:Op woensdag 20 juni 2007 13:11 schreef Suerte het volgende:
Ik kom me wederom voorzichtig melden.
Ik ben vandaag 5 weken en 6 dagen zwangerAls ik het goed bereken (
) komt de baby op 14 februari, maar zet me maar nog niet in de lijst, ik moet nog langs de verloskundige, en ik wacht af wat zij zegt.
Ik voel me hartstikke goed, veel anders dan de vorige keer; mijn borsten voelen al anderhalve week als stenen (ik kan niet eens meer op mijn buik slapen), en er gebeurt van alles in mijn buik
![]()
Ik durf nu wel al een klein beetje blij te zijn...![]()
Jullie zien me wel weer als ik bij de verloskundige ben geweest![]()
Dat is fijn! Een beetje rust doet altijd goed.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:20 schreef Kleintje het volgende:
Heb gisteren een slaapmiddeltje gehad om even bij te tanken.
Heeft me wel goed gedaan. Vannacht zien we wel weer. Maar het is inderdaad vermoeiend.
Het is wel pijnlijk, maar wel te houden. Het was gisteren vooral pijnlijk omdat ik niets durfde te doen. Was te bang om teveel te doen en daarmee de weeen te remmen met adrenaline. Inmiddels schuifel ik weer meer rond en daardoor leidt het ook af van de pijn.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:58 schreef Kleintje het volgende:
[knip]
Heb net met het mannetje boodschappen gedaan, die is vandaag vrij. Hebben goed drinken ingeslagen en eindelijk beschuit en muisjes in huis gehaald.
Ook ligt er een mooi biefstukje in de vriezer op me te wachten. Filet en rosbief gaat ie pas halen als ik echt gestart ben. Ook de champagne is in huis, dus wij kunnen de geboorte van uk straks echt vieren.
Ik dacht dat je dat nog steeds niet mocht eten zolang je borstvoeding gaf....quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:37 schreef Wennie het volgende:
[..]
Ik kreeg van mijn ouders twee (!) bruine stokbroodjes met filet americain en uitjes afgeleverd in het ziekenhuis (moest een dagje blijven).
![]()
noujaah!? vooral voor jezelf lijkt mij!quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:03 schreef hestria het volgende:
was voor manlief best wel een domper.
Heb je zo een echo?quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:59 schreef Ticootje het volgende:
Oh, ik moet zo.... Ik ben nu echt heel zenuwachtig zeg....
Wel raar, als je bedenkt hoeveel echo's ik al heb gehad....
Als eerste.... succes zo met je echo.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik dacht dat je dat nog steeds niet mocht eten zolang je borstvoeding gaf....
Ligt eraan wat jij tijdens je zwangerschap hebt gegeten.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Met uien/kolen moet je toch nog wel oppassen bij het borstvoeden? Baby's kunnen er darmkrampjes van krijgen. Net zoals heel scherp eten, of teveel koffie (volgens de voorlichting gisteravond). Maar dat hangt nogal van het kindje af. Kwestie van proberen. Als je kind kramp heeft de dag nadat je veel uien hebt gegeten, dan weet je de uien voorlopig even moet laten staan..
Het hangt er toch ook vanaf wat je tijdens je zwangerschap hebt gegeten? Daar schijnt toch ook een soort van 'gewenning' uit te kunnen komen?quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Met uien/kolen moet je toch nog wel oppassen bij het borstvoeden? Baby's kunnen er darmkrampjes van krijgen. Net zoals heel scherp eten, of teveel koffie (volgens de voorlichting gisteravond). Maar dat hangt nogal van het kindje af. Kwestie van proberen. Als je kind kramp heeft de dag nadat je veel uien hebt gegeten, dan weet je de uien voorlopig even moet laten staan..
Ik ben net weer terug van het glucosecurve prikken. Deze keer weer 3 op een rij goed. Vorige keer ook al. Blijkbaar alleen de eerste keer nogal wat pech gehad.
ja, in elk geval voordat dat biefstukje bedorven is.quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:03 schreef Vicky het volgende:
Kleintje, hoop dat er snel iets gaat gebeuren!
Bij ons op Brabbel was er ook eentje. Zei dat ze bezig was met Clomid, was na de 1e ronde al zwanger. Ze kwam op een gegeven moment niet mee rop BB vanwege lichamelijke problemen. Ik hield contact met haar. Op een gegeven moment vertelde ze me dat ze ingeleid zou gaan worden. We hoorden maar niets en werden ongerust. Uiteindelijk heeft iemand van ons haar gebeld en toen vertelde ze dat haar zoontje met 20 weken overleden was. Nu blijkt dus dat ze helemaal niet zwanger geweest is. Ik ben ook zoo boos geweeest destijds. Heb haar nog een briefggestuurd dat ik uitleg wilde, maar nooit meer wat gehoord.quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:37 schreef amaranta het volgende:
Zijn er hier toevallig meiden die op zwangerschapspagina zitten?
Dr is daar dus een moeder door de mand gevallen. Ze heeft alles gefaked, vanaf de geboorte tot overlijden toe.
Ik heb dat topic daar niet helemaal gevolgd, maar ik lees nu dat het nep is en ik ben echt boos. HEEL erg boos.
Hoe ziek kun je zijn.
Ik weet dat deze post hier misplaatst is maar ik moest het even kwijt.
Oeh, ik kan me voorstellen dat je je hierdoor mss wel wat zorgen maakt...quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:17 schreef Kleintje het volgende:
Wat bij mij nog door mijn hoofd speelt is dat allebei mijn zussen nooit verder zijn gekomen dan 5 cm. ontsluiting. Allebei 2 gezonde zoons. De weeën werden gewoon niet krachtig genoeg en ook niet mee een wee opwekkend middel.
Beter ook 10x teveel als 1x te weinig hé.quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oeh, ik kan me voorstellen dat je je hierdoor mss wel wat zorgen maakt...
Nah, als je het niet vertrouwt, bellen!!! (Hoe vaak ík wel niet bij het zkh ben geweest tijdens mijn zw.schap...![]()
).
Nou hequote:Op donderdag 21 juni 2007 09:08 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wat verschrikkelijk trouwens dat verhaal van die verzonnen zwangerschap etc.![]()
Syndroom van Münchhausen by proxy. Ouders die hun kinderen ziek maken of een ziekte verzinnen om zo zelf aandacht te krijgen van medisch personeel.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:24 schreef just me het volgende:
Münchhausen by proxy is dat toch ?
quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:33 schreef minoes_ het volgende:
Ticootje,hoe was je echo(of kijk ik dwars over je berichtje heen)
Groetjes,Minoes![]()
Syndroom van Muchhausen is dat je jezelf ziek maakt om aandacht te krijgen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Syndroom van Münchhausen by proxy. Ouders die hun kinderen ziek maken of een ziekte verzinnen om zo zelf aandacht te krijgen van medisch personeel.
Het is wel echt een geestelijke stoornis. Eigenlijk is het best wel erg, vooral als het by proxy is. Dan wordt iemand echt slachtoffer van degene die schreeuwt om aandacht.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
Is dit niet gewoon dwangmatig liegen?
quote:Munchausen by Internet
For decades, physicians have known about so-called factitious disorder, better known in its severe form as Munchausen syndrome (Feldman & Ford, 1995). Here, people willfully fake or produce illness to command attention, obtain lenience, act out anger, or control others. Though feeling well, they may bound into hospitals, crying out or clutching their chests with dramatic flair. Once admitted, they send the staff on one medical goose chase after another. If suspicions are raised or the ruse is uncovered, they quickly move on to a new hospital, town, state, or in the worst cases — country. Like traveling performers, they simply play their role again. I coined the terms "virtual factitious disorder" (Feldman, Bibby, & Crites, 1998) and "Munchausen by Internet" (Feldman, 2000) to refer to people who simplify this "real-life" process by carrying out their deceptions online. Instead of seeking care at numerous hospitals, they gain new audiences merely by clicking from one support group to another. Under the guise of illness, they can also join multiple groups simultaneously. Using different names and accounts, they can even sign on to one group as a stricken patient, his frantic mother, and his distraught son all to make the ruse utterly convincing.
Ja, dat bedoel ik ook.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is wel echt een geestelijke stoornis. Eigenlijk is het best wel erg, vooral als het by proxy is. Dan wordt iemand echt slachtoffer van degene die schreeuwt om aandacht.
Het is trouwens voor artsen heel moeilijk om het "syndroom" te herkennen, de meeste lijders zijn heel goede leugenaars, of ze zijn zover dat ze het zelfs zelf geloven.
Nee hoor, helemaal nietquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:38 schreef Kleintje het volgende:
Ticootje, ik vind je zo 'nuchter' klinken over je echo. Viel het je tegen?
quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:38 schreef Kleintje het volgende:
Gaan we niet een beetje erg offtopic hier over dat geval van zw. pagina? Kan dat niet beter ergens anders besproken worden?
Dan is het goed!!!!quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee hoor, helemaal niet![]()
Ik denk gewoon dat ik heel nuchter overkom. Ik ben iemand die heel weinig emotie ervaart op momenten dat het hoort, meestal komt het dan later wel... (raar verhaal ik weet het, het is ook de reden dat ik heel vatbaar ben voor angststoornissen. Ik verdring als het ware emoties, maar waarom weet ik niet)
In de ochtend wordt ik toch wel keihard geconfronteerd met het feit, want ik ben dan echt spuugmisselijk. Verder ben ik natuurlijk helemaal superblij!! Eindelijk kan ik alle kinderspulletjes gaan uitpakken die ik in de jaren verzameld heb, ik ben al druk bezig met de kleuren voor het kamertje. Ik doe al helemaal lijstjes met namen maken.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:50 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Dan is het goed!!!!
Want je bent ZWANGER!!!!!
Eindelijk!
Zo gigantisch fijn voor je!
Heb je niet stiekem de hele dag verder met een gelukkig gevoel rondgelopen, een glimlach die steeds weer opkwam en steeds naar de foto's staren???
Ik heb het nog aardig lang volgehouden anders, posten!quote:Op donderdag 21 juni 2007 07:49 schreef Tan het volgende:
@Kleintje, toch is er wel verschil tussen pijnlijke voorweeën en echte weeën. Ik heb bij de eerste in de week voor de bevalling een paar keer 's nachts zitten klokken met echt flink pijnlijke krampen, idd ook in de onderrug en billen. Toen de maandag voor de bevalling waren ze nog pijnlijker en regelmatiger en kreeg ik er ook ontsluiting van, maar de échte weeën kwamen pas die woensdag en dat was toch anders. Dan verdwijn je helemaal in je pijn, raak je in een soort roes. Dat vertel je niet meer op een forum terwijl je bezig bent
Maar goed, ook dat is wellicht weer bij iedereen anders.
quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:17 schreef p_iglet het volgende:
Jaaaa even jompelen![]()
nee helaas niet aan het bevallen
Ik heb mijn tentamen van vorige maand gehaald met een 6.3 !!!!!
Gaat dus blijkbaar nog best met 36 weken zwanger, en voetjes tussen je ribben
Nou dat is weer een zorg minder, misschien dat nu de bevalling snel op gang komt, zo zonder stress. Je weet maar nooit.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:17 schreef p_iglet het volgende:
Jaaaa even jompelen![]()
nee helaas niet aan het bevallen
Ik heb mijn tentamen van vorige maand gehaald met een 6.3 !!!!!
Gaat dus blijkbaar nog best met 36 weken zwanger, en voetjes tussen je ribben
En dit heeft te maken met zwanger zijn omdat..... ?quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:37 schreef amaranta het volgende:
Oke even iets anders.
Sta ik vandaag met de kinderen in de rij bij de deur. Nou ja zij stonden in de rij en ik stond ernaast.
Beginnen ze te dringen.....
Gaan er 2 of 3, het voelde als 30 ontzettend hard op mijn teen staan. Draag sandaaltjes. En duwen zo mijn thee over mij heen.....
Ik wilde heel hard gaan vloeken dus ik begon God... Ga maar even zitten.
Mn teen doet nog zeer.
Dat snap je toch zeker welquote:Op donderdag 21 juni 2007 19:04 schreef Lois het volgende:
[..]
En dit heeft te maken met zwanger zijn omdat..... ?
slinger je msn eens aan?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:05 schreef Kleintje het volgende:
Ik kom me maar weer even melden!
Niets aan de hand hier, heerlijk geslapen!
Voel me goed, dus laat ukkie maar even lekker daar binnenin blijven zitten!
Ik kan het me ook nog niet helemaal voorstellen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:12 schreef Gwennert het volgende:
jeetje kleintje, dat het gewoon voor jou al zover is... ik ben echt begonnen met lurken sinds jouw test... en nu heb je gewoon al heel snel je eigen kleintje in je armen...
Hoe is het met je gevoel? Zit je echt te wachten?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:03 schreef p_iglet het volgende:
Meld...
hopeloos geslapen, en mini zit nog steeds prima daarbinnen
Bij de hans textiel hadden ze van die leuke jurkjes. (ook leuk als je niet zwanger bent) Die waren iets van 20 euro? Ik denk dat ik dit weekend maar eens even ga kijken.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:17 schreef nanalune het volgende:
P_iglet , harststikke goed dat je het gehaald hebt!Ik zou je het ook niet nadoen hoor!
Ticootje, hartstikke fijn dat je een mooi, kloppend hartje hebt gezien!
Mama_van_Pepijn, welkom!
randa, vervelend zeg al dat gedoe.. en wat apart joh dat ze er ineens zo op zitten, natuurlijk wel goed voor je kindje, maar ja je hebt het al die tijd gered.
badpakkenverhaal: heb laatst bij de Hema een tanktop bikini gekocht. je kan er in meegroeien, omhoog doen op het strand als je wilt zonnen etc etc ideetje?
Ik ga vanaf nu voor de tweedehands zwangerschapskleding. Ben me gisteren een stuip geschrokken bij 1 of ander positiekleding/grote maten winkeltje hier in de stad. Nu! afgeprijsd, 60 Euro, broek. Het is gewoon een principe kwestie geworden voor me.
Ik heb nu voor 75 euro een complete garderobe bijelkaar gescharreld van Noppies. Mooi makkelijk
De wehkamp ging ook wel. Daar had ik een leuke rok gezien.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:22 schreef Tan het volgende:
De positiemode van H&M is ook heel betaalbaar en leuk en verder is Mamalicious ook een leuk en redelijk betaalbaar merk.
Ik ben het echt behoorlijk zat. Aangezien vroeggeboorte bij beide kanten flink in de familie zit, ik redelijk wat risico factoren daarvoor heb. Hadden we alles echt al ruim op tijd klaar. en er eigenlijk stiekem wel een beetje op gerekend dat ik de 40 weken niet zou halenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:09 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Hoe is het met je gevoel? Zit je echt te wachten?
Ben je het echt zat?
Of ben je er nu redelijk nuchter onder en zijn alle kwaaltjes nog te doen?
Heb je een mooi groot beeldscherm? Ik heb een site waar je via live stream honderden series met hun seizoenen kan bekijken met top kwaliteit. Ik slijt heel wat uurtjes op deze stoelquote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:40 schreef Kleintje het volgende:
Ik vind het ook top dat je gewoon doorstudeert en het nog haalt ook!
Ja, klote is dat, dat zitten wachten. Ik probeer het zo min mogelijk te doen. Wil nog zoveel mogelijk doen zodat ik niet 'zit te wachten'.
Maar het probleem is dat er nog zo weinig is wat ik nu echt kan. Energie is gewoon op. Ben gewoon te snel moe en uitgeput.
Enne... wafels eten is
Ik snak naar een goed boek. Ben nu maar in Harry Potter begonnen. Had binnen 2 dagen het eerste boek uit. Zit nu in boek 2, maar het verveelt me. Het zijn gewoon niet mijn boeken.
Dus straks maar lid worden van de bieb. Ik moet gewoon een boek hebben...
[offtopic]quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:54 schreef amaranta het volgende:
Kleintje, het allerbeste boek ooit geschreven is 100 jaar eenzaamheid van Gabriel Garcia Marquez. Als je daarin begint ben je de weg geheid kwijt!
Zou ik die site ook mogen hebben?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:52 schreef nanalune het volgende:
[..]
Heb je een mooi groot beeldscherm? Ik heb een site waar je via live stream honderden series met hun seizoenen kan bekijken met top kwaliteit. Ik slijt heel wat uurtjes op deze stoelivm met veiligheid wil ik je het adres wel pm 'een als iemand of jij daar behoefte aan heeft.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:10 schreef Ardenlyn het volgende:
[..]
Zou ik die site ook mogen hebben?![]()
Ik ben gek op series kijken maar diegene die ik normaal kijk komen pas in september of oktober weer.
Uh, dan ben je zelf ook een hero met speciale gaven denk ik.. er is nl pas 1 seizoen gemaaktquote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:28 schreef Ardenlyn het volgende:
Zoals bv Heroes die word nu pas uitgezonden en ik heb beide seizoenen al gezien.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:55 schreef Memmel het volgende:
Hallo, alle LLM's & zwangeren: kop op! En echt: geniet nog even van je slaap en je rust!!!! Als ik het over zou doen, zou ik gewoon permanent proberen te slapen. Ik heb al 4 weken niet meer dan 3,5 uur achtereen geslapen. Als manlief 's nachts flesje gaat doen, gaat ie namelijk zingen voor Anna, maar vergeet dat de babyfoon gewoon aanstaat naast mij...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |