Oeh, ik kan me voorstellen dat je je hierdoor mss wel wat zorgen maakt...quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:17 schreef Kleintje het volgende:
Wat bij mij nog door mijn hoofd speelt is dat allebei mijn zussen nooit verder zijn gekomen dan 5 cm. ontsluiting. Allebei 2 gezonde zoons. De weeën werden gewoon niet krachtig genoeg en ook niet mee een wee opwekkend middel.
Beter ook 10x teveel als 1x te weinig hé.quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oeh, ik kan me voorstellen dat je je hierdoor mss wel wat zorgen maakt...
Nah, als je het niet vertrouwt, bellen!!! (Hoe vaak ík wel niet bij het zkh ben geweest tijdens mijn zw.schap...![]()
).
Nou hequote:Op donderdag 21 juni 2007 09:08 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wat verschrikkelijk trouwens dat verhaal van die verzonnen zwangerschap etc.![]()
Syndroom van Münchhausen by proxy. Ouders die hun kinderen ziek maken of een ziekte verzinnen om zo zelf aandacht te krijgen van medisch personeel.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:24 schreef just me het volgende:
Münchhausen by proxy is dat toch ?
quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:33 schreef minoes_ het volgende:
Ticootje,hoe was je echo(of kijk ik dwars over je berichtje heen)
Groetjes,Minoes![]()
Syndroom van Muchhausen is dat je jezelf ziek maakt om aandacht te krijgen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Syndroom van Münchhausen by proxy. Ouders die hun kinderen ziek maken of een ziekte verzinnen om zo zelf aandacht te krijgen van medisch personeel.
Het is wel echt een geestelijke stoornis. Eigenlijk is het best wel erg, vooral als het by proxy is. Dan wordt iemand echt slachtoffer van degene die schreeuwt om aandacht.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
Is dit niet gewoon dwangmatig liegen?
quote:Munchausen by Internet
For decades, physicians have known about so-called factitious disorder, better known in its severe form as Munchausen syndrome (Feldman & Ford, 1995). Here, people willfully fake or produce illness to command attention, obtain lenience, act out anger, or control others. Though feeling well, they may bound into hospitals, crying out or clutching their chests with dramatic flair. Once admitted, they send the staff on one medical goose chase after another. If suspicions are raised or the ruse is uncovered, they quickly move on to a new hospital, town, state, or in the worst cases — country. Like traveling performers, they simply play their role again. I coined the terms "virtual factitious disorder" (Feldman, Bibby, & Crites, 1998) and "Munchausen by Internet" (Feldman, 2000) to refer to people who simplify this "real-life" process by carrying out their deceptions online. Instead of seeking care at numerous hospitals, they gain new audiences merely by clicking from one support group to another. Under the guise of illness, they can also join multiple groups simultaneously. Using different names and accounts, they can even sign on to one group as a stricken patient, his frantic mother, and his distraught son all to make the ruse utterly convincing.
Ja, dat bedoel ik ook.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is wel echt een geestelijke stoornis. Eigenlijk is het best wel erg, vooral als het by proxy is. Dan wordt iemand echt slachtoffer van degene die schreeuwt om aandacht.
Het is trouwens voor artsen heel moeilijk om het "syndroom" te herkennen, de meeste lijders zijn heel goede leugenaars, of ze zijn zover dat ze het zelfs zelf geloven.
Nee hoor, helemaal nietquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:38 schreef Kleintje het volgende:
Ticootje, ik vind je zo 'nuchter' klinken over je echo. Viel het je tegen?
quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:38 schreef Kleintje het volgende:
Gaan we niet een beetje erg offtopic hier over dat geval van zw. pagina? Kan dat niet beter ergens anders besproken worden?
Dan is het goed!!!!quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee hoor, helemaal niet![]()
Ik denk gewoon dat ik heel nuchter overkom. Ik ben iemand die heel weinig emotie ervaart op momenten dat het hoort, meestal komt het dan later wel... (raar verhaal ik weet het, het is ook de reden dat ik heel vatbaar ben voor angststoornissen. Ik verdring als het ware emoties, maar waarom weet ik niet)
In de ochtend wordt ik toch wel keihard geconfronteerd met het feit, want ik ben dan echt spuugmisselijk. Verder ben ik natuurlijk helemaal superblij!! Eindelijk kan ik alle kinderspulletjes gaan uitpakken die ik in de jaren verzameld heb, ik ben al druk bezig met de kleuren voor het kamertje. Ik doe al helemaal lijstjes met namen maken.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:50 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Dan is het goed!!!!
Want je bent ZWANGER!!!!!
Eindelijk!
Zo gigantisch fijn voor je!
Heb je niet stiekem de hele dag verder met een gelukkig gevoel rondgelopen, een glimlach die steeds weer opkwam en steeds naar de foto's staren???
Ik heb het nog aardig lang volgehouden anders, posten!quote:Op donderdag 21 juni 2007 07:49 schreef Tan het volgende:
@Kleintje, toch is er wel verschil tussen pijnlijke voorweeën en echte weeën. Ik heb bij de eerste in de week voor de bevalling een paar keer 's nachts zitten klokken met echt flink pijnlijke krampen, idd ook in de onderrug en billen. Toen de maandag voor de bevalling waren ze nog pijnlijker en regelmatiger en kreeg ik er ook ontsluiting van, maar de échte weeën kwamen pas die woensdag en dat was toch anders. Dan verdwijn je helemaal in je pijn, raak je in een soort roes. Dat vertel je niet meer op een forum terwijl je bezig bent
Maar goed, ook dat is wellicht weer bij iedereen anders.
quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:17 schreef p_iglet het volgende:
Jaaaa even jompelen![]()
nee helaas niet aan het bevallen
Ik heb mijn tentamen van vorige maand gehaald met een 6.3 !!!!!
Gaat dus blijkbaar nog best met 36 weken zwanger, en voetjes tussen je ribben
Nou dat is weer een zorg minder, misschien dat nu de bevalling snel op gang komt, zo zonder stress. Je weet maar nooit.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:17 schreef p_iglet het volgende:
Jaaaa even jompelen![]()
nee helaas niet aan het bevallen
Ik heb mijn tentamen van vorige maand gehaald met een 6.3 !!!!!
Gaat dus blijkbaar nog best met 36 weken zwanger, en voetjes tussen je ribben
En dit heeft te maken met zwanger zijn omdat..... ?quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:37 schreef amaranta het volgende:
Oke even iets anders.
Sta ik vandaag met de kinderen in de rij bij de deur. Nou ja zij stonden in de rij en ik stond ernaast.
Beginnen ze te dringen.....
Gaan er 2 of 3, het voelde als 30 ontzettend hard op mijn teen staan. Draag sandaaltjes. En duwen zo mijn thee over mij heen.....
Ik wilde heel hard gaan vloeken dus ik begon God... Ga maar even zitten.
Mn teen doet nog zeer.
Dat snap je toch zeker welquote:Op donderdag 21 juni 2007 19:04 schreef Lois het volgende:
[..]
En dit heeft te maken met zwanger zijn omdat..... ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |