Wat zal dat mens getreiterd worden ..quote:Postcodeloterij wint rechtszaak Heusden
ANP
AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft woensdag bepaald dat de Postcodeloterij niet verantwoordelijk is voor de ‘psychische schade’ die een vrouw uit Heusden zou hebben opgelopen doordat zij buiten de prijzen van de loterij viel.
Begin vorig jaar viel de straatprijs van de Postcode Kanjer in de Hoogstraat in het Brabantse Heusden. Acht deelnemers mochten 13,9 miljoen euro verdelen. De klaagster, die ook in de straat woont, won niets omdat ze geen loten had gekocht. De vrouw klaagde samen met een andere gedupeerde de loterij aan, omdat zij psychische schade zegt te ondervinden van het niet winnen van de prijs en het publiekelijke karakter daarvan.
‘Door als lotnummer postcodes te gebruiken, maakt de loterij niet alleen ongevraagd gebruik van de postcodes van de mensen die niet mee willen spelen, maar wijst zij ook nog eens nadrukkelijk verliezers aan.’ Zij eiste van de Postcode Loterij een schadevergoeding voor de geleden immateriële en materiële schade.
De rechtbank stelde woensdag dat nadrukkelijk wordt betwist dat er sprake zou zijn van inbreuk op het privéleven van de klagers. Wel meende de rechter dat door de loterij een tegenstelling kan worden gecreëerd binnen een kleine gemeenschap als Heusden.
Zeeuwse Courant:quote:Amsterdamse held beschoten
MELBOURNE - De Amsterdamse student Paul de Waard (25) is maandag (zondagnacht Nederlandse tijd) zwaar gewond geraakt bij een schietpartij in het centrum Melbourne.
De schietpartij ontstond 's morgens (lokale tijd) rond acht uur toen De Waard samen met een Australiër een vrouw te hulp schoot die op straat in elkaar werd geschopt door een man. Die man trok een wapen.
Dubbele loyaliteitquote:De Waard krijgt Australische onderscheiding voor heldendaad
De Middelburger Paul de Waard, die in het Australische Melbourne zwaar gewond raakte bij een schietpartij, is buiten levensgevaar. Zijn toestand wordt nu omschreven als serieus maar niet langer kritiek.
Hij wordt in Australië geprezen voor zijn poging om met gevaar voor eigen leven een vrouw in nood te helpen. De Middelburger krijgt hiervoor naar verwachting een belangrijke Australische onderscheiding, de zogeheten 'Bravery Award'.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:14 schreef Anaxagoras het volgende:
Philipse en Cliteur. Jij hebt zeker problemen met atheistische liberalen. Of niet?
Eventjes gezien dit weekeinde. Mwoah...quote:Op woensdag 20 juni 2007 07:15 schreef raaretsalsdoG het volgende:
Amon Amarth ›
Behalve moslim.quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:33 schreef Sidekick het volgende:
Amsterdamse student, Amsterdamse backpacker, golfsurfer uit Middelburg, zwemmer, kok, toerist, Amsterdamse held, Paul de Waard is het allemaal.
Moslims gaan toch geen vrouwen redden gekkie.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Behalve moslim.
Daarmee beledig jij den vrome moslim. Den moslim heeft zoveel respect voor den vrouw dat die haar helemaal voor zichzelf wil houden.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Moslims gaan toch geen vrouwen redden gekkie.
Nouja, het is wel zo dat de mooiste kadootjes in pakpapier zitten.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Daarmee beledig jij den vrome moslim. Den moslim heeft zoveel respect voor den vrouw dat die haar helemaal voor zichzelf wil houden.
Libanon, Bosnië en Irak. Zegt deze bron.quote:Kabinet wil missie voor kust Libanon verlengen
DEN HAAG - Het kabinet wil de VN-missie met een fregat voor de kust van Libanon verlengen. Vrijdag wordt het voornemen in de ministerraad besproken, zo stelden Haagse bronnen woensdag.
Sinds december vorig jaar heeft Nederland al een fregat voor de kust van Libanon om daar te controleren op illegale wapentransporten. Volgens minister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken met succes.
Die missie zou echter eind augustus 2007 aflopen. Het is nu de bedoeling de manschappen af te lossen en de Hr. Ms. De Ruyter daarheen te sturen.
Crisis
Aanleiding voor de Nederlandse bijdrage aan de missie was de crisis van zomer 2006, toen Israël en de Hezbollah, die zich verschanst in het zuiden van Libanon, elkaar heftig bestookten. Nadat een bestand was afgekondigd, werd Nederland gevraagd aan de missie bij te dragen.
De Hr. Ms. De Ruyter staat onder commando van Kapitein-luitenant-ter-zee Jeanette Morang. Zij is de eerste vrouwelijke commandant van een fregat van Nederland.
Haar schip is uitgerust met wapensystemen, sensoren, kleine snelle motorboten en een helikopter. De bemanning bestaat uit 170 mannen en vrouwen.
Iemand een idee of dat te berekenen is dat je 75G op je lichaam krijgt te verduren bij een klap tegen een muur met een snelheid van 230km/u?quote:De FIA heeft nadere gegevens naar buiten gebracht over de crash van BMW Sauber-coureur Robert Kubica tijdens de Grand Prix van Canada. Kubica kwam tijdens de race in aanraking met de Toyota van Jarno Trulli. Hij verloor hierbij zijn voorvleugel en schoot van het circuit . Uit gegevens blijkt dat de Pool een klap van 75G heeft overleefd.
Uit de data in het rapport komt naar voren dat Kubica met 230 km/u tegen de muur knalde. De klap had op zijn hoogtepunt een impact van 75G. De gegevens zijn vastgelegd met een zogenaamde Accident Data Recorder (ADR). Deze zit achter de coureur en onder de bezinetank. Tijdens de Grand Prix van Amerika zijn de gegevens geannalyseerd door Peter Wright, voormalig Lotus-ontwerper en tegenwoordig hoofd van de veiligheidscommissie van de FIA, en zijn collega's Andy Mellor en Hubert Gramling.
Het klimaat in NL is inderdaad behoorlijk verziekt door moslims.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:00 schreef sigme het volgende:
Vroeger kende men helemaal geen storm, toen was alles nog pais & vree.
Sinds er moslims zijn is er klimaat, nietwaar? Kan geen toeval zijn.
Annalyse voorspelt niet veel goeds..quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Iemand een idee of dat te berekenen is dat je 75G op je lichaam krijgt te verduren bij een klap tegen een muur met een snelheid van 230km/u?
Ik twijfel een beetje als ik zoiets zo stellig zie beweerd.
quote:
Sowieso heeft de meerderheid van de respondenten waarschijnlijk geen kaas gegeten van klimaatwetenschap; wovon Man nicht sprechen kann, darüber muss Man schweigen.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Versnelling_%28natuurkunde%29quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Iemand een idee of dat te berekenen is dat je 75G op je lichaam krijgt te verduren bij een klap tegen een muur met een snelheid van 230km/u?
Ik twijfel een beetje als ik zoiets zo stellig zie beweerd.
Dit was wrs een zijdelingse impact, dus zwaartekracht speelt niet mee.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:10 schreef sigme het volgende:
De versnelling ten gevolge van de zwaartekracht welke wordt uitgedrukt in g is 9,81 m/s². Om het aantal G's dat op het menselijk lichaam inwerkt te berekenen delen we de versnelling door g. Hieruit kunnen we de volgende formule afleiden: G = a /g. Hierbij is G het aantal G's, a de versnelling in m/s² en g de zwaartekracht, die is altijd constant op aarde. (9.81 m/s²)
Gewoon impuls = δ momentum. Als je weet hoe lang het contact was, zou je F moeten kunnen berekenen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Iemand een idee of dat te berekenen is dat je 75G op je lichaam krijgt te verduren bij een klap tegen een muur met een snelheid van 230km/u?
Ik twijfel een beetje als ik zoiets zo stellig zie beweerd.
Die afstand is niet zo groot, ik zat meer aan hoofd tegen teen te denken, die coureurs liggen ook echt in hun auto.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:11 schreef gelly het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Versnelling_%28natuurkunde%29
Dan heb je je ruggegraat wel tegen je navel aanzitten gok ik.
Kijk een naar de balkjes...quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:11 schreef Reya het volgende:
Sowieso heeft de meerderheid van de respondenten waarschijnlijk geen kaas gegeten van klimaatwetenschap; wovon Man nicht sprechen kann, darüber muss Man schweigen.
Uhm, 75G wil zeggen dat je 75 maal de zwaartekracht ervaart...quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dit was wrs een zijdelingse impact, dus zwaartekracht speelt niet mee.
Ja, we zitten dichtbij, via impuls kon je versnelling berekenen en dus G-krachten.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Gewoon impuls = δ momentum. Als je weet hoe lang het contact was, zou je F moeten kunnen berekenen.
Of zie ik dat verkeerd?
Dat klopt, maar in de berekening neem je geen zwaartekracht mee, de krachten zijn nl. loodrecht op de zwaartekracht.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm, 75G wil zeggen dat je 75 maal de zwaartekracht ervaart...
Dat is gewoon een manier om F wat te kunnen visualiseren.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:14 schreef gelly het volgende:
Uhm, 75G wil zeggen dat je 75 maal de zwaartekracht ervaart...
Vereenvoudigd zou je dus kunnen zeggen:quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:10 schreef sigme het volgende:
De versnelling ten gevolge van de zwaartekracht welke wordt uitgedrukt in g is 9,81 m/s². Om het aantal G's dat op het menselijk lichaam inwerkt te berekenen delen we de versnelling door g. Hieruit kunnen we de volgende formule afleiden: G = a /g. Hierbij is G het aantal G's, a de versnelling in m/s² en g de zwaartekracht, die is altijd constant op aarde. (9.81 m/s²)
Klopt, de zwaartekracht voegt in dit geval niets toe / vermindert g-kracht niet. Het is een versnelling van 0-230km/u in pak 'm beet 1 seconde. (maar dan van 230->0).quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dit was wrs een zijdelingse impact, dus zwaartekracht speelt niet mee.
Dat lijkt me wel als je tegen een blok beton rijdt.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Vereenvoudigd zou je dus kunnen zeggen:
75 = (65/x)/9,81, waarbij x de tijd is in waarin de coureiur van tweehonderdtig naar nul ging. Dat zou dan ongeveer 0,1 seconde moeten zijn geweest. Is dat realistisch?
Gelly bedoelt dat wanneer je in exact een seconde van 9,81 m/s naar 0 m/s gaat, je exact dezelfde kracht ervaart als de zwaartekravht. De vector maakt daarbij verder niet uit.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat klopt, maar in de berekening neem je geen zwaartekracht mee, de krachten zijn nl. loodrecht op de zwaartekracht.
Hou het maar Newtons: Gewoon Ft= m.(Delta)V.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ja, we zitten dichtbij, via impuls kon je versnelling berekenen en dus G-krachten.
Is de formule niet F = d p / d t? p (impuls) is een vector, net zoals kracht. F = m * a. = m * d v / d t
Aaaaaaaaaaah, dit moet toch wel lukken voor een natuurkunde-student?
Gaat om impulsen en energie-verdeling. Die betonnen muur verplaatst nauwelijks, dus energie volledig in auto en coureur?quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel als je tegen een blok beton rijdt.
De auto is zo ontworpen dat de rest van de auto de impact opneemt, daar blijft ook niks van over... Je hoeft met je Fiat Panda niet te proberen om met 120 op een betonnen muur te rijden, dan ben jij de kreukelzone.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Gaat om impulsen en energie-verdeling. Die betonnen muur verplaatst nauwelijks, dus energie volledig in auto en coureur?
Puik geregeld.quote:Ambulance 40.000 keer te laat bij spoedgevallen
DEN HAAG - Vorig jaar kwamen ongeveer 40.000 ambulances bij noodgevallen te laat op de plek van bestemming. Dat meldde het actualiteitenprogramma Netwerk dinsdag op basis van gegevens van de Inspectie voor de Gezondheidszorg.
Bij noodgevallen komt een op de tien ambulances niet binnen de gestelde officiële norm van vijftien minuten aan bij de hulpvrager. In sommige regio's liggen de percentages nog veel hoger. Netwerk maakte melding van een regio waar sinds 2005 in meer dan de helft van de noodgevallen te laat werd gereageerd.
Nou ja, dat klopt niet helemaal.. 14g is bij contante blootstelling dodelijk.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:25 schreef sigme het volgende:
Wikipedia:
Er bestaan zowel positieve als negatieve g-krachten. Negatieve g-krachten ondervind je bijvoorbeeld als je sneller naar de aarde toe versnelt dan de gravitatieversnelling. Bij de mens stroomt het bloed de hersenen in en dit wordt over het algemeen als onprettig ervaren. Bij positieve g-krachten stroomt het bloed uit de hersenen, wat kan leiden tot verlies van bewustzijn. Gevechtspiloten gebruiken speciale pakken om het bloed naar de hersenen te persen. Een mens kan g-krachten goed waarnemen vanaf 3g. Bij 6g worden de meeste mensen misselijk, bij 9g raakt men buiten bewustzijn en 14g is dodelijk.
Dat laatste is dus twijfelachtig geworden, maar wat gelly zegt, dat moet je niet continu hebben, dan haal je jezelf in. Je lichaam scheurt dan letterlijk uit elkaar.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:25 schreef sigme het volgende:
Wikipedia:
Er bestaan zowel positieve als negatieve g-krachten. Negatieve g-krachten ondervind je bijvoorbeeld als je sneller naar de aarde toe versnelt dan de gravitatieversnelling. Bij de mens stroomt het bloed de hersenen in en dit wordt over het algemeen als onprettig ervaren. Bij positieve g-krachten stroomt het bloed uit de hersenen, wat kan leiden tot verlies van bewustzijn. Gevechtspiloten gebruiken speciale pakken om het bloed naar de hersenen te persen. Een mens kan g-krachten goed waarnemen vanaf 3g. Bij 6g worden de meeste mensen misselijk, bij 9g raakt men buiten bewustzijn en 14g is dodelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |