Mja, help yourself.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb met Arriva momenteel al ellende genoeg.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dat is dan iemand die na vier dagen geëmmer op het spoor diep depri is geraakt.
Ik ben blij dat ik vrijdag niet met de trein hoefquote:Op woensdag 20 juni 2007 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Vrijdag een aanrijding, dan ben je weer compleet
Dus alle tijd om er voor te gaan liggen...quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:34 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik vrijdag niet met de trein hoef
leg ergens 1KM spoor.. zet er een DH-1 op met computer welke alleen maar heen en weer rijd..quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind dat je niet zo moet denken, omdat je hierbij geen rekening houdt met mogelijke nare gedachtes die bij het spoorwegpersoneel heersen vanwege zulke gebeurtenissen.
dat ook..quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Zal wel teveel kosten. Maar ja het is een vreemde gedachte om in die richting te denken. Hopelijk wordt er veel meer gedaan om de mensen over te halen, omdat het niet de juiste oplossing voor alle problemen is.
Correctie: Toch welquote:Op woensdag 20 juni 2007 20:34 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik vrijdag niet met de trein hoef
Omdat het lijntje niet in de Randstad ligt zekerquote:Op donderdag 21 juni 2007 00:40 schreef MREn het volgende:
Gewoon via Ww en Zp dus.
Niet te geloven dan ProRail nog weg komt met die bagger op Ah-Ww
rijd randstadrail dan al fatsoenlijk?quote:Op donderdag 21 juni 2007 07:59 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Omdat het lijntje niet in de Randstad ligt zeker![]()
In het weekend wil zich er nogal wat overtallig DDAR rijden op de 3700, icm met wat nog meer overtollig is in Nederland. Maar goed, mat'64 is nog niet zo erg als de lengte maar genoeg is, je kan niet een IC rijden met een Plan V in de avond-spits...quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:02 schreef MREn het volgende:
Ach, bekijk het van de positieve kant: er reed tenminste een trein, je had ook een halfuur kunnen moeten wachten
En gelukkig is DDM (en DDAR) de schrootlijn over het algemeen gespaard gebleven (alleen rond 2000 reden er planmatig een paar treinen met DD-AR)
Met daarin?quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
Zo. Een gepeperd mailtje richting Arriva is onderweg![]()
ja.. vertel?quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
Zo. Een gepeperd mailtje richting Arriva is onderweg![]()
Ach, soms moet je je frustratie even kwijtquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik hoor ze hier al in hun broek schijten van angst
Jawel hoor, als het er maar genoeg zijnquote:Op donderdag 21 juni 2007 17:50 schreef Brembo het volgende:
je kan niet een IC rijden met een Plan V in de avond-spits...
Moet je doenquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:42 schreef Socios het volgende:
Binnenkort stuur ik een tegendienstregeling naar ze op met het verzoek die m.i.v. het volgende spoorboekje in te voeren.
Ik ga stage lopen in Deventer, en reis dus vanuit Leeuwarden... EN moet dus ook vroeg daar zijn, dus ga niet echt 5 uur weg dagelijks om zo de schrootlijn te vermijden. UIteraard smiddags wel om via Amf...quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:01 schreef MREn het volgende:
Niets is verplicht
Zelfs vanuit Zwolle naar Zutphen heb je nog alternatieven
(bus 95 naar Apeldoorn en daar lekker met DM'90 ofzo)
Wacht eff Dv- Amf - Zl - Lw alleen om de 3700 te ontlopenquote:Op donderdag 21 juni 2007 19:32 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik ga stage lopen in Deventer, en reis dus vanuit Leeuwarden... EN moet dus ook vroeg daar zijn, dus ga niet echt 5 uur weg dagelijks om zo de schrootlijn te vermijden. UIteraard smiddags wel om via Amf...
quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik hoor ze hier al in hun broek schijten van angst
Doe wat je niet laten kunt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik moet toch ergens mn 400 km per dag vandaan halenRechtstreeks zijn het er maar 250 per dag
Ja, jij moet wat zeggenquote:
Daar maak je een fundamentele denkfout. Je mag hier NIET posten wat je wilt. Er zijn vrijplaatsen geschapen waar mensen tamelijk ongestoord kunnen posten, zoals de diverse SC-reeksen, er is een heel subforum met idiotie (ONZ), daar heb je een zekere mate van vrijheid. Dit is een reekstopic over treinen. Met foto's, nieuws, en gepraat. De laatste tijd bijna alleen nog maar "gepraat", maar een betere omschrijving is geleuter. En ik heb geen zin om telkens meer dan drie pagina's geleuter door te worstelen op zoek naar een foto of iets nieuws. Ik kan niet meer over die teringzooi "heen lezen", omdat de teringzooi het interessante in het topic ver overtreft.quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is Fok en je mag posten wat je wilt. Als het je niet interesseert, dan lees je er maar overheen.
Wat hij zegt dus.quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:29 schreef Duvel het volgende:
verkanker maar in je kuttopic, want ik ben het stierlijk beu.
En in Haarlem staat een kopbak zonder VIRM! Die is van een van de twee treinen van het ongeval in Weesp, rest van de trein was blijkbaar niet beschadigd, dus.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:46 schreef Dichterbijer het volgende:
Op watergraafsmeer tevens een VIRM zonder kopbak
Helemaal eensquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is Fok en je mag posten wat je wilt. Als het je niet interesseert, dan lees je er maar overheen.
En wiens IC zou er om 16.25 vertrekken van A'foort? Heb een half uur vertraging gehad, geen rampquote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:38 schreef Remzz het volgende:
Gedoe vandaag, Amersfoort - Zwolle was een half uurtje geen treinverkeer mogelijk. Rond half 5 op vrijdag middag. Het was dus echt gigantisch druk op Zwolle - Deventer kon echt niemand meer bij(plan v+ plan t). Ook Deventer - Almelo was staan.
Ik deed om 17:40 *gauw handig* nog even de deuren open van de 17:25 IC naar Den Haag. Er puilde meteen een mountainbiker uitquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:02 schreef Luco het volgende:
[..]
En wiens IC zou er om 16.25 vertrekken van A'foort? Heb een half uur vertraging gehad, geen ramp. Mensen leken ook begrip te hebben op het perron.
Ik zag vanmorgen tegen 10 uur ook al de 766 uit Amf richting Ut rijden. Was er wat aan de klauw of zo?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:19 schreef SNArky het volgende:
Vanmiddag een supermooie stoomloc op Utrecht Centraal. Weet iemand welke dit was en voor welke gelegenheid?
Was er geen 23'er van de SSN op pad met een gezelschapsritje?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:19 schreef SNArky het volgende:
Vanmiddag een supermooie stoomloc op Utrecht Centraal. Weet iemand welke dit was en voor welke gelegenheid?
De 766 had gisteren een rondrit door het land dacht ikquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zag vanmorgen tegen 10 uur ook al de 766 uit Amf richting Ut rijden. Was er wat aan de klauw of zo?
Zoiets bleek inderdaadquote:Op zaterdag 23 juni 2007 06:35 schreef Wadloper het volgende:
[..]
De 766 had gisteren een rondrit door het land dacht ik
Kijk precies de dingen die ik iedere keer tegen kom!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:38 schreef Willy84 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Deuren van ICB die aan beide kanten van de trein tijdens stilstand gewoon open kunnen....is dat een normale mogelijkheid of een technische storing?
[afbeelding]
VIRM 9502 op de Dijksgracht.
[afbeelding]
[afbeelding]
Twee vagen rijtuigen. Geen idee wat ze ermee willen doen. Ziet eruit als vrachtrijtuigen ofzo.![]()
[afbeelding]
HSA rijtuig op Amersfoort Bokkeduinen. Vage lokatie voor de Beneluxdienst.
[afbeelding]
Plan U te Amersfoort
[afbeelding]
Dat rood-witte rijtuig, is dat niet de nieuwe kleurstelling van de benelux rijtuigen? Rijden ze wel in mee.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:38 schreef Willy84 het volgende:
[afbeelding]
Twee vagen rijtuigen. Geen idee wat ze ermee willen doen. Ziet eruit als vrachtrijtuigen ofzo.![]()
Ja en nee. Het is de nieuwe HSA-kleurstelling, maar omdat ze die rijtuigen niet allemaal in een nachtje kunnen overspuiten wordt dan in delen gedaan en rijden ze zo lang in de benelux.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:33 schreef Paveway het volgende:
[..]
Dat rood-witte rijtuig, is dat niet de nieuwe kleurstelling van de benelux rijtuigen? Rijden ze wel in mee.
dan vraag ik me af: waarom probeer je in hemelsnaam die deur te openenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:38 schreef Willy84 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Deuren van ICB die aan beide kanten van de trein tijdens stilstand gewoon open kunnen....is dat een normale mogelijkheid of een technische storing?
Vandaag de dagkaart hier ontvangen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
Onder andere het mij niet toesturen van de arriva dagkaart voor de trein, ondanks dat ik op 100 meter van de lijn naar Roodeschool woon, de vertragingen op Lw-Gn en het geven van een door mij ingestuurde naam aan een GTW zonder dat ik daar over geīnformeerd wordt, terwijl dat wel toegezegd was.
Hou ik ze daar even bezig
quote:
Ik denk dat alles wat met een loc gereden wordt, moet de machinist wachten tot de HC de deuren sluit. Want de machinist kan in de loc niet zien of de deuren open/gesloten zijn, dus daarom moeten ze altijd van hun stoel af om te kijkenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:44 schreef Eix het volgende:
Volgens mij kan bij ICRm ook bij stilstand de andere deur open. Tenminste, ik meen dat daar nog altijd op de 'ouderwetse' manier wordt gesleuteld.
Hmm, misschien moeten ze maar de spiegels van de DH stellen gebruiken daarvoorquote:Op zondag 24 juni 2007 01:49 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik denk dat alles wat met een loc gereden wordt, moet de machinist wachten tot de HC de deuren sluit. Want de machinist kan in de loc niet zien of de deuren open/gesloten zijn, dus daarom moeten ze altijd van hun stoel af om te kijken.
Sowieso moet de groene lamp branden, brandt hij niet, mag je niet rijdenquote:Op zondag 24 juni 2007 02:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
die veenexpress met opendeur is wel erg stom... zeker omdat die dingen altijd los reden dus de mcn moet het gezien hebben dat ze open waren
In Groningen waren ze vaak met deuren open aan het rangeren, maar dan zat er ook niemand in. Volgens mij deden ze dit vooral voor de doorluchting van die dingenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:47 schreef sander89 het volgende:
[..]Dat is wel erg gevaarlijk, is niet beveiligd dan? Dat de trein niet harder kan dan 10 km/h met deuren open
![]()
Lekker hoor, in de zomer zoeen fris windje op het balkonquote:Op zondag 24 juni 2007 07:35 schreef Wadloper het volgende:
In Groningen waren ze vaak met deuren open aan het rangeren, maar dan zat er ook niemand in. Volgens mij deden ze dit vooral voor de doorluchting van die dingen![]()
Maar zit die überhaupt wel in locs of gebruiken ze die wel? Want ik zag in elk geval vorig jaar toen nog ICRm in de 800 reed vrijwel altijd de machinist uit de loc stappen. Als vervolgens de HC de deuren dicht deed zwaaide deze naar de machinist waarna deze weer instapte en vertrok. Ondertussen sloot de HC ook de laatste deur bij hem zelf. Alleen, dat laatste gebeurde vaak al rijdend...quote:Op zondag 24 juni 2007 07:34 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Sowieso moet de groene lamp branden, brandt hij niet, mag je niet rijden![]()
de deur waar ze op sleutelen telt volgens mij idd bij een aantal ( of alle .. dunno ) treinseries niet mee voor vertrektquote:Op zondag 24 juni 2007 13:05 schreef Eix het volgende:
[..]
Maar zit die überhaupt wel in locs of gebruiken ze die wel? Want ik zag in elk geval vorig jaar toen nog ICRm in de 800 reed vrijwel altijd de machinist uit de loc stappen. Als vervolgens de HC de deuren dicht deed zwaaide deze naar de machinist waarna deze weer instapte en vertrok. Ondertussen sloot de HC ook de laatste deur bij hem zelf. Alleen, dat laatste gebeurde vaak al rijdend...
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:44 schreef Eix het volgende:
Volgens mij kan bij ICRm ook bij stilstand de andere deur open. Tenminste, ik meen dat daar nog altijd op de 'ouderwetse' manier wordt gesleuteld.
Naar mijn mening valt het met het geringe aantal reizigers nog al eens mee in de treinen. Ik heb vaak de trein van 22:08 van Utrecht naar Eindhoven en die zit (met uitzondering van de voorste paar bakken) aardig goed vol.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:26 schreef ruben3123 het volgende:
Misschien een beetje domme vraag, maar ik vroeg het me gewoon af en hier zijn genoeg mensen die er verstand van hebben.
Als ik savonds laat met de intercity ga van 22, 22.30 , 23 of 23.30 uur dan heb je tussen eindhoven en den bosch vaak een trein met meer dan 6 treinstellen, terwijl er maar misschien 30 mensen in de trein zitten. Waarom koppelt de NS niet al die overbodige treinstellen ervan af? Nu heb je treinstellen waar maar 1 of 2 mensen zitten als er plaats is voor meer dan 30 mensen.
Dat doen ze ook wel. Die treinen rijden met plan T (vier bakken mat'64), en in de spitsen worden die verlengd met een plan V (tweedelig mat'64).quote:Bij de stoptrein tussen Den Bosch en Nijmegen heb je ook vaak bijna lege treinstellen bij de minder drukke tijden. Weet iemand waarom men die teveel treinstellen niet gewoon in Nijmegen of Den Bosch laat staan?
Het scheelt dat de 3500 inmiddels ook in het weekend rijdt... maar van mij mogen ze die 800 eruit gooien 's avonds ten gunste van de 3500, dat dingen sluit overal beter aan (behalve dan in Eindhoven).quote:Op zondag 24 juni 2007 18:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou nog een fatsoenlijke overstap van de 800 op de NoordOost te Ut.... EN het liefst andersom ook
Reed die niet in heet weekend dan?quote:Op zondag 24 juni 2007 18:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Het scheelt dat de 3500 inmiddels ook in het weekend rijdt... maar van mij mogen ze die 800 eruit gooien 's avonds ten gunste van de 3500, dat dingen sluit overal beter aan (behalve dan in Eindhoven).
Afgelopen woensdag:quote:Op zondag 24 juni 2007 18:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Overstap Noordoost -> 800 (van -2 minuten) wilde tot een tijd terug nog wel regelmatig lukken...zal wel aan de viersporigheid liggen dat het nu niet meer lukt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |