Zijn dat mensen die er beroepsmatig mee te maken hebben, of gewoon iemand om de hoek met vooroordelen gebaseerd op 1 horkerige Nederlandse verkoper?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:25 schreef Aanvoerder het volgende:
Bijna alle buitenlanders die ik spreek over het Nederlandse onderwijs zijn er niet over te spreken.
Vooral buitenlandse studenten die hier studeren of die hier wonen en hun kinderen hier naar school laten gaan. Ik heb geen ervaring met buitenlandse onderwijssystemen, dus ik kan er niets over zeggen, maar het valt me gewoon echt op dat ik dit al heel vaak heb gehoord.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zijn dat mensen die er beroepsmatig mee te maken hebben, of gewoon iemand om de hoek met vooroordelen gebaseerd op 1 horkerige Nederlandse verkoper?
Jah en als wij eens uithalen naar de VS dan is de wereld te klein stelletje hypocrieten. Gek he dat de yanks zich altijd afvragen waarom mensen soms so vijandig op hun reageren. Zijn types als O reilly en die Phil mans...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:32 schreef static het volgende:
Hoe heet die verschrikkelijke vent ook alweer? Bill O'Reilly? Doe heeft altijd wel wat te mekkeren, ook tijdens een show van Oprah.
En Dr. Phill was ook erg bezig met dat Aruba gebeuren.
nou is het Duitse onderwijsssysteem ook wel extreem baggerquote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:24 schreef Igen het volgende:
In Duitsland wordt Nederland nog wel eens aangehaald als het om het schoolsysteem gaat, en dan wel als voorbeeld van een zeer goed schoolsysteem. Vooral de onderwijsinspectie vinden ze helemaal geweldig, vooral dat je als ouders de scores van elke school kan opvragen. Ook vol lof zijn de Duitse media over de CITO-toets en het schooladvies dat daarop baseert, het centraal eindexamen, en de goede mogelijkheden om op te kunnen stromen (HBO-propedeuse -> universiteit e.d.)
Inclusief Suriname, de Nederlandse Antillen, Vlaanderen en Zuid-Afrika toch 21 miljoen Nederlandsspekenden.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:59 schreef qwerty_x het volgende:
uiteraard zijn er uitzonderingen
maar het gros hier weet niet waar Nederland ligt en is hoogst verbaasd dat wij een eigen taal hebben
http://en.wikipedia.org/wiki/Dutch_languagequote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:00 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Inclusief Suriname, de Nederlandse Antillen, Vlaanderen en Zuid-Afrika toch 21 miljoen Nederlandsspekenden.
Dit is zelfs de allereerste zin!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:06 schreef Fetai het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Dutch_language
22 miljoen
Ook heel veel op CNN en BBC World. Volgens mij zelfs nog langs zien komen bij het Japanse nieuws, maar daar volg ik helemaal niets van..quote:Op zondag 17 juni 2007 01:04 schreef wonderer het volgende:
Die donor-hoax was op FoxNews. Verder kijk ik zelden nieuws maar ik zal er eens op letten. Ik zag ook Ayaan een tijdje terug ergens langskomen maar heb geen idee hoe of waarom.
Je wilt dus alleen maar horen hoe slecht iedereen over Nederland denktquote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:33 schreef SCH het volgende:
Ik wil het graag weten als Hirsi Ali opduikt, hoe er over Balkenende wordt geschreven en hoe hypes zoals de donorshow en dergelijke worden beschreven.
Want in delen van Belgie, Frankrijk en Duitsland spreken ze geen Nederlands?quote:Op zondag 17 juni 2007 00:56 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Dit is zelfs de allereerste zin!![]()
'Dutch ( Nederlands (help·info)) is a West Germanic language spoken by around 23 million people, mainly in the Netherlands, Belgium and Suriname, but also by smaller groups of speakers...'
Edit: Zie nu ook de 22 staan, lekker logisch allemaal
quote:Op zondag 17 juni 2007 15:47 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Want in delen van Belgie, Frankrijk en Duitsland spreken ze geen Nederlands?
Ach ja, die 21 heb ik nog van een jaar of 5 terug.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:06 schreef Fetai het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Dutch_language
22 miljoen
Goed voor het Nederlandse ego, je weet namelijk dat ze ongelijk hebben.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je wilt dus alleen maar horen hoe slecht iedereen over Nederland denkt![]()
dat laatste is in duitsland idd een stuk starrerquote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:24 schreef Igen het volgende:
In Duitsland wordt Nederland nog wel eens aangehaald als het om het schoolsysteem gaat, en dan wel als voorbeeld van een zeer goed schoolsysteem. Vooral de onderwijsinspectie vinden ze helemaal geweldig, vooral dat je als ouders de scores van elke school kan opvragen. Ook vol lof zijn de Duitse media over de CITO-toets en het schooladvies dat daarop baseert, het centraal eindexamen, en de goede mogelijkheden om op te kunnen stromen (HBO-propedeuse -> universiteit e.d.)
altijd fijn dat soort staaltjes onderzoeksjournalistiekquote:Op zondag 17 juni 2007 15:04 schreef ScienceFriction het volgende:
Het ging hier in Ierland op tv laatst over euthenasie. Toen haalden ze Nederland aan als land waar de euthenasie "volstrekt was doorschoten to in het absurde"... "This is not euthenasia, this killing people. Holland is an example of how not to implement euthanasial.
Toen kwam ook de abortus, het homohuwelijk en prostitutie even aan bod...
Zeer zeker.quote:Op zondag 17 juni 2007 19:31 schreef kLowJow het volgende:
Leuk topic.
Die ban heeft SCH goed gedaan bedoel jequote:Op zondag 17 juni 2007 19:31 schreef kLowJow het volgende:
Leuk topic.
ik als patriot zou die beelden wel eens willen zienquote:Op zondag 17 juni 2007 21:16 schreef maartena het volgende:
Ik merk op (o.a. op BBC World News, en op CNN) dat Nederland nog wel eens in het nieuws komt met betrekking tot groeiende intolerantie. Er wordt dan altijd weer gerefereerd naar de moorden op Fortuyn en van Gogh.
Tijdens Katrina was Nederland regelmatig onderwerp van gesprek vanwege de Deltawerken. Bij euthanasie komt Nederland ook wel weer eens naar voren.
Vandaag in het nieuws:quote:Op zondag 17 juni 2007 19:35 schreef SCH het volgende:
Ik hoop dat er veel voorbeelden en linkjes in dit topic komen de komende tijd. Discussies over de inhoud hoeven van mij niet perse.
Je dacht toch niet dat alles wat de Nederlandse media verkondigd ook echt 100% waar is he?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:08 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik merk ook vaak dat Nederlands nieuws verdraaid is in het buitenland. Ik begin me zo af te vragen of wij het nieuws uit het buitenland wel goed meekrijgen.
Dan moet je toch eens vaker een krant openslaan of het nieuws kijkenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:34 schreef qwerty_x het volgende:
Het enige nederlandse dat hier de tv haalt, is een soap-opera die (zeer) gedeeltelijk in Amsterdam plaatsvindt.
Voor de rest bestaat Nederland hier niet.
Zelfs de voor jullie wereldschokkende zaken als de moorden op Fortuyn en Van Gogh hoorde ik via internet - tv of krant hebben ze hier niet gehaald
5,000 ft tall!!!!!!quote:Op maandag 25 juni 2007 22:52 schreef Plastic_Power het volgende:
Laats was er op de Daily Show een semi-grappig item over het feit dat Nederlanders gemiddeld het langste volk zijn.
Klik hier op "Stature of Liberty":
http://www.comedycentral.(...)t_recent/index.jhtml
Koppeling in de strijd tegen het terrorisme.quote:Op zondag 17 juni 2007 21:16 schreef maartena het volgende:
Ik merk op (o.a. op BBC World News, en op CNN) dat Nederland nog wel eens in het nieuws komt met betrekking tot groeiende intolerantie. Er wordt dan altijd weer gerefereerd naar de moorden op Fortuyn en van Gogh.
Dat van de deltawerken is een economische koppeling, vooruitgang in de natuurstrijd.quote:Tijdens Katrina was Nederland regelmatig onderwerp van gesprek vanwege de Deltawerken. Bij euthanasie komt Nederland ook wel weer eens naar voren.
Echt recent buitenlands nieuws is praktisch altijd alleen maar negatief, of het gaat over sport. Dus (afgezien van de sport) zolang hier niet iets ergs gebeurt, blijven wij uit het nieuws. Prima toch?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:07 schreef okee6 het volgende:
[..]
Koppeling in de strijd tegen het terrorisme.
[..]
Dat van de deltawerken is een economische koppeling, vooruitgang in de natuurstrijd.
Het blijft toch wachten op een echt Nederlands nieuwsbericht dat de Amerikaanse media haalt. Deze nieuwtjes ogen mij allemaal propaganda, om de Amerikaanse burger in zijn opvatting te beinvloeden met behulp van toevallig Nederlands nieuws.
En de rechtszaak tegen Holleeder? Of houden de Italianen niet van maffia-praktijken?quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
In Italie was de pedopartij aardig in het nieuws, evenals de orgaandonorshow.
Lijkt me niet dat Amerika alleen maar negatief nieuws opneemt, daar hebben ze zelf al genoeg van.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:17 schreef P8 het volgende:
[..]
Echt recent buitenlands nieuws is praktisch altijd alleen maar negatief, of het gaat over sport. Dus (afgezien van de sport) zolang hier niet iets ergs gebeurt, blijven wij uit het nieuws. Prima toch?
Trouwens, met de donorshow was Nederland ook aardig in het nieuws in het buitenland.
Ik zie daar weinig negatiefs aan. Je zult het met me eens zijn dat als we de Nederlandse pers een jaar lang Amerika zouden laten doen, er een burgeroorlog zou ontstaan. Waar de onrust bij Fortuyn of de rellen in LA bij verbleken. De NOS had er niet voor niets Charles Groenhuijsen jarenlang.quote:Een beetje een ongegronde negatieve post tegen Amerika was dat imo![]()
Ik heb het niet specifiek over Amerika, maar het buitenlandse nieuws van elk land is voornamelijk negatief nieuws. Ook het binnenlandse nieuws is trouwens voornamelijk negatief. Van elk land dus. Positief nieuws heeft vaak weinig tot geen nieuwswaarde. Stel dat het een goed jaar is voor Afrikaanse boeren ivm weer etc, zou jij dat graag op de voorpagina zien? Of de oprichting van een stichting die kinderen met kanker wil helpen in bangladesh?quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:56 schreef okee6 het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat Amerika alleen maar negatief nieuws opneemt, daar hebben ze zelf al genoeg van.
Of ik lees verkeerd, of het staat er verkeerd, maar ik snap deze zin niet echtquote:Ik zie daar weinig negatiefs aan. Je zult het met me eens zijn dat als we de Nederlandse pers een jaar lang Amerika zouden laten doen, er een burgeroorlog zou ontstaan.
Absoluut niks van gezien. Ze hebben hun handen al vol aan binnenlandse aangelegenheden....quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En de rechtszaak tegen Holleeder? Of houden de Italianen niet van maffia-praktijken?
Het boeit niet omdat er nu eenmaal een economische wereldagenda is, de media laat het derhalve liggen. Maar we willen hier lezen over nieuws uit Nederland in den vreemde. Dat is juist andersom.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:44 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik heb het niet specifiek over Amerika, maar het buitenlandse nieuws van elk land is voornamelijk negatief nieuws. Ook het binnenlandse nieuws is trouwens voornamelijk negatief. Van elk land dus. Positief nieuws heeft vaak weinig tot geen nieuwswaarde. Stel dat het een goed jaar is voor Afrikaanse boeren ivm weer etc, zou jij dat graag op de voorpagina zien? Of de oprichting van een stichting die kinderen met kanker wil helpen in bangladesh?
Dat zou goed nieuws zijn, maar het boeit te weinig om het te vermelden.
Dat is hier verder ook of topic. Ik bedoel te zeggen dat de nieuwsbenadering in Nederland erg verschilt met die in Amerika. Dat sluit veel nieuws op voorhand uit.quote:Of ik lees verkeerd, of het staat er verkeerd, maar ik snap deze zin niet echt
quote:Op maandag 25 juni 2007 22:52 schreef Plastic_Power het volgende:
Laats was er op de Daily Show een semi-grappig item over het feit dat Nederlanders gemiddeld het langste volk zijn.
Klik hier op "Stature of Liberty":
http://www.comedycentral.(...)t_recent/index.jhtml
Nja, waardeloze reputatie in landen met een overdaad aan hypocrisie als de VS misschien, hier in DL bijvoorbeeld is bijna iedereen die ik erover spreek enthousiast over de Nederlandse attitude wat betreft drugs. En terecht trouwens, als er in Spanje toeristen verdrinken in de zee gaan ze toch ook niet de stranden afzetten of wel? If you can't stand the heat, stay out of the kitchen, zo simpel is het, opbokken met die stompzinnige toeristen die geen idee hebben waar ze mee bezig zijnquote:Op maandag 16 juli 2007 01:02 schreef Bora-Bora het volgende:
Hier werd indd ook heel veel over die donorshow gesproken, en heeft het ook het onderwerp weer behoorlijk in de actualiteit gebracht. Hartstikke goed dus!![]()
Dit echter:
http://frontpage.fok.nl/video/16529
is natuurlijk weer een stuk minder voor de reeds waardeloze reputatie die NL op dit gebied bezit...
(bekijk ook het filmpje; 't is niet de eerste keer dat een buitenlandse toerist doorslaat, dus dat komt dan natuurlijk weer in de betreffende landen in het nieuws...)
Ik neem aan dat die spanjaarden daar wel voor betalen...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:35 schreef Bramito het volgende:
Nederland was hier in het nieuws want NL heeft weer eens een olie-opruim-boot naar Spanje gestuurd. Nederland heeft 2 van die boten, Spanje nul. Logisch want Spanje heeft bijna geen kust natuurlijk.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:35 schreef Bramito het volgende:
Nederland was hier in het nieuws want NL heeft weer eens een olie-opruim-boot naar Spanje gestuurd. Nederland heeft 2 van die boten, Spanje nul. Logisch want Spanje heeft bijna geen kust natuurlijk.
Normaal gesproken niet, maar met onze regering weet je het nooit...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:24 schreef Bramito het volgende:
Doen wij ooit wel eens iets gratis??????
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:35 schreef Bramito het volgende:
WTFquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:51 schreef maartena het volgende:
Gisteren op CNN: In Nederland is ergens een boot gebouwd met de stokjes van ijslolly's, en deze is nog zeewaardig ook!
Da's nieuws uit 2005 http://www.telegraaf.nl/b(...)kjes_vaart_echt.htmlquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:51 schreef maartena het volgende:
Gisteren op CNN: In Nederland is ergens een boot gebouwd met de stokjes van ijslolly's, en deze is nog zeewaardig ook!
Woon jij weer fulltime in Turkije?quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:32 schreef HiZ het volgende:
In Turkije alleen als het Turks-gerelateerd is. Volgens mij komt er een dag dat Wilders hier een household name is.
Nee dat was laatst idd weer in het nieuws.quote:Op zondag 22 juli 2007 10:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Da's nieuws uit 2005 http://www.telegraaf.nl/b(...)kjes_vaart_echt.html
waaromquote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:35 schreef TLC het volgende:
Vanmorgen ;
ABN AMRO
en Space Expo in Noordwijk was op tv![]()
Deze is in verscheidene nieuwsbronnen te vinden.quote:Op maandag 26 november 2007 18:08 schreef popolon het volgende:
21 november, Hirsi Ali / Foxnews:
Netherlands Not So Dutch Anymore
Laat me raden er moet een jurysysteem komenquote:Op maandag 26 november 2007 20:03 schreef maartena het volgende:
Dat hele verhaal van Joran van der Sloot en de moord op Natalie Holloway is natuurlijk weer flink in het nieuws in de VS momenteel..... inclusief "analyses" van het Arubaanse rechtssysteem en hoe het gebaseerd is op het Nederlandse systeem etc.....
Damn! OUCH!quote:The Somali-born author, who repudiated traditional Islam in her best-selling memoir, "Infidel," fled her adopted Netherlands for America this year in the face of threats from radical Muslims, thereby becoming, as Salman Rushdie and Sam Harris wrote in the Los Angeles Times, the first political refugee from Western Europe since the Holocaust.
Erwin Olaf.quote:Op maandag 10 december 2007 12:10 schreef Fogel het volgende:
Gisteren was er een reportage over een Nederlandse fotograaf (ben zijn naam kwijt) die een serie fotos heeft gemaakt van de Nobel peace prize winner Al Gore. Deze fotograaf heeft vele bands op de plaat gezet, onder andere U2, en regiseert ook muziekvideos.
Anton Corbijnquote:
quote:
Zweden komt eigenlijk ook nooit voor in de Nederlandse media...quote:Op dinsdag 11 december 2007 22:26 schreef PieterBas het volgende:
In Zweden vooral de in Nederland spelende voetballers. Voor de rest komt Nederland niet zo vaak voor in de Zweedse media, maar zo vaak lees ik de Zweedse krant niet.
Ik denk nou niet dat veel mensen blij zijn als Erwin Olaf ze op de plaat vastlegtquote:
Eigenlijk alleen de Nobelprijs, een potentiele topscoorder voor de Eredivise uit de Allsvenskan wordt gehaald en blote borsten in een zwembad..quote:Op dinsdag 11 december 2007 23:09 schreef Agiath het volgende:
[..]
Zweden komt eigenlijk ook nooit voor in de Nederlandse media...
waar danquote:Op zondag 30 december 2007 00:07 schreef static het volgende:
Bokito is veel in het nieuws n.a.v. de tijgeraanval in de SF zoo.
Hè, wat schan-da-lig zou dat zijn zeg..quote:Op zondag 30 december 2007 14:58 schreef AryaMehr het volgende:
In Iran is Geert Wilders momenteel een hot item. Over zijn nieuwe film bijvoorbeeld, en de uitspraken die hij over de Islam doet.
En verder beschuldigt de Iraanse regering de Nederlandse geheime dienst van het supporten van Iraanse vrouwen die opkomen voor hun vrijheid en recht.
Misschien een beetje verkeerd uitgelegd.quote:Op zondag 30 december 2007 15:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hè, wat schan-da-lig zou dat zijn zeg...
Sven Kramer met Doutzen Koersquote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:23 schreef Fogel het volgende:
Er was net iets over een schaatser die een relatie heeft met een Nederlands model. Heb de namen niet meegekregen en het boeit me eerlijk gezegd ook totaal niks wie er met wie samen is, maar dit was blijkbaar belangrijk genoeg om op het gewone avondnieuws te komen op het staatskanaal ala Nederland 1 (maar dan natuurlijk NRK1, Norges Rikskringkasting - Noorwegen dus)
Een snelle search op google images laat me mensen zien die inderdaad op de mensen die op TV waren lijkenquote:
Kroesquote:
Google vroeg me inderdaad of ik niet Kroes bedoeldequote:
Ja, maar dat is het buitenland in de Nederlandse mediaquote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:54 schreef popolon het volgende:
M'n moeder mailde me dit, stond op de voorpagina van de Stentor een week of wat geleden:
[ afbeelding ]
Een vuurtoren aan de westkust van Michigan.
Oh ja.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, maar dat is het buitenland in de Nederlandse media
Je weet dat ik die schijnwerpers wil vermijden. Dus nee!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:14 schreef SCH het volgende:
Heb je nou zelf de krant al eens gehaald, lieve pop?
Zonder mij ben je ook echt niks hequote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:19 schreef popolon het volgende:
[..]
Je weet dat ik die schijnwerpers wil vermijden. Dus nee!
Ik wacht nog steeds op een interview van jouw kant.Maar dat wordt dan 'Michigan in de Nederlandse media'.
Ook op MSNBC's 'Live with Dan Abrams', nummer 1 in de top 10 van vandaag.quote:Op maandag 14 januari 2008 00:25 schreef static het volgende:
Wederom op CNN: Joran vd Sloot die een glas wijn naar Peter R. de Vries gooide.
Hier ook zoiets:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:22 schreef Grumpey het volgende:
Pagina groot en prominent (niet ergens achteraf) in de 'The Times' (UK) gister, een interview met Hans Teeuwen, hij gaat zijn show in het engels doen in het Soho theatre in londen. Erg positief artikel, met ook grote foto van hemzelf. Heb er zelf ook foto van, voor mensen die dat leuk vinden.
hij is gewoon op de site van www.thetimes.co.uk te lezenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:22 schreef Grumpey het volgende:
Pagina groot en prominent (niet ergens achteraf) in de 'The Times' (UK) gister, een interview met Hans Teeuwen, hij gaat zijn show in het engels doen in het Soho theatre in londen. Erg positief artikel, met ook grote foto van hemzelf. Heb er zelf ook foto van, voor mensen die dat leuk vinden.
ik kan het een beetje lezen maar niet goedquote:Op donderdag 17 januari 2008 12:48 schreef Fogel het volgende:
Een artikel over boerenkool! Met vermelding dat het in o.a. Nederland normaal is om het te eten (in Noorwegen wordt het gezien als dierenvoer) en dat het heel erg gezond is.
http://dinmat.aftenposten.no/content/view/full/5862
Boerenkool.quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:48 schreef Fogel het volgende:
Een artikel over boerenkool! Met vermelding dat het in o.a. Nederland normaal is om het te eten (in Noorwegen wordt het gezien als dierenvoer) en dat het heel erg gezond is.
http://dinmat.aftenposten.no/content/view/full/5862
Ze jatten ook alles van onsquote:Op donderdag 17 januari 2008 14:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Boerenkool.
Ik eet het af en toe nog wel, kunt het in Michigan ook gewoon bij de groenteafdeling krijgen. (Kale)
Zo kwam ik ook stroopwafels en pepernoten (volgens origineel Deens receptquote:
En verder nog nieuws over het boerkaverbod.quote:Nederlandse politie staakt voor het eerst
Politieagenten in heel Nederland leggen vandaag het werk neer. De eerste landelijke politiestaking is door de vier politiebonden georganiseerd uit onvrede over het uitblijven van een nieuwe politie-cao waar alle partijen tevreden over zijn.
Protestmarsen
Alle regiokorpsen leggen het werk neer. In het ene geval gebeurt dat de hele dag, in het andere een paar uur. In alle provincies staan protestmarsen en manifestaties op stapel. De grootste politiebond NPB nam het voortouw voor de landelijke staking, waarna de drie andere volgden.
Gisteravond vonden er nog verkennende gesprekken plaats met minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA), maar dat veranderde niets aan de stakingsplannen.
Estafettestakingen
Op de website van de NPB staat een overzicht van wat de diverse regio's van plan zijn. Zo zijn in Groningen en Drenthe alle politiebureaus van 9.00 tot 17.00 uur gesloten en vinden in Friesland estafettestakingen plaats.
Samenkomst rond Amsterdam Arena
Rondom het stadion Amsterdam Arena rekenen de bonden op een grote opkomst. Van 15.00 tot 23.00 uur staat een demonstratie gepland. Behalve de Amsterdamse agenten worden de korpsen van Noord-Holland-Noord en Kennemerland opgeroepen daar naar toe te komen.
In burger naar risicomatch
Om 19.30 uur speelt Ajax tegen FC Utrecht in de Arena. Dat is een van de vijf wedstrijden die op het programma staan, en een zogenoemde risicowedstrijd waarbij normaal gesproken de politie massaal aanwezig zou moeten zijn. De actievoerders is opgeroepen in burger en ongewapend te komen. In het stadion wordt geen actie gevoerd en worden geen hesjes gedragen. Buiten krijgt het publiek wel flyers uitgedeeld.
Noodhulp gewaarborgd
Mensen die aangifte willen doen van de diefstal van een fiets vangen vandaag bot; bij 'het echte werk' zal de politie gewoon uitrukken. De politiebonden spreken zelf van noodhulp die gewaarborgd blijft. Zo zijn de politiebureaus officieel niet gesloten, maar minimaal bezet. De kans is daarnaast groot dat politienieuws van vandaag, zoals arrestaties, ongelukken en vernielingen, een dag later wereldkundig wordt gemaakt.
Is dat niet die Peter Mueller??quote:Op zondag 27 januari 2008 21:57 schreef Fogel het volgende:
De Noorse schaatstrainer vind Nederlanders onsportief en noemt ze assholes: http://www.dagbladet.no/sport/2008/01/27/525119.html
Waarom ?quote:Op zondag 27 januari 2008 21:57 schreef Fogel het volgende:
De Noorse schaatstrainer vind Nederlanders onsportief en noemt ze assholes: http://www.dagbladet.no/sport/2008/01/27/525119.html
Al praat hij in het Nederlands, het blijft niet om aan te horen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:31 schreef popolon het volgende:
En natuurlijk: Peter R de Vries in verschillende nieuwsshows in de VS over de nieuwe ontwikkelingen in de Holloway zaak.
Man, doe wat aan je Engels, het is niet om aan te horen.
pls elaboratequote:Op zondag 27 januari 2008 22:14 schreef Fogel het volgende:
Inderdaad Peter Mueller.
Hij vond dat Nederland onsportief was omdat ze Tom Prinsen niet tegen Håvard Bøkko in hebben gezet op de 10 000-meter omdat hij niet helemaal in vorm was. De argumentatie was dat je tijdens de oefenrondes al weet of je ziek bent of niet en niet moet wachten tot net voor de rit met het bekend maken dat het niet doorgaat.
Maar, aangezien dit over sport gaat, is het totaal niet boeiend eigenlijk. Ik kan waarschijnlijk meerdere keren per dag iets over Nederlanders en schaatsen plaatsen, juist omdat Noorwegen en Nederland elkaar niet helemaal liggen zeg maar.
Kutdag gehad. Doet ie anders nooit hoorquote:
Ook ondertiteling. Voor blinden misschien voice-over, zodat die het ook gewoon kunnen volgen.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 04:22 schreef Fir3fly het volgende:
Geen ondertiteling? Zijn net Duitsers.
Oh ok.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 04:24 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ook ondertiteling. Voor blinden misschien voice-over, zodat die het ook gewoon kunnen volgen.
Meestal niet, trouwens, hoor. Bij dit soort dingen, meestal alleen voice overs. Wel jammer. Maar ja, die Amerikanen kunnen niet allemaal lezen natuurlijkquote:
En dat Joran zich verontschuldigde dat hij zijn naam had genoemd.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 04:45 schreef popolon het volgende:
*beep*
Daury zei niet veel, alleen dat hij het dus niet was o.a.
Welk deel snap je niet?quote:
dat gedeelte over "dat Noren en Nederlanders elkaar niet helemaal liggen", waar doel je op?quote:
quote:Op zondag 10 februari 2008 11:58 schreef Prego het volgende:
En dan verwachten m'n collegae dat ik me even verantwoord over haar situatie
quote:Op maandag 18 februari 2008 15:13 schreef static het volgende:
Niet echt spannend, maar toch.
Gisteren was Knight Rider - the Movie op NBC; daar ging het heel even over homkosexuelen, toen kwam een Nederlandse vlag in het display.
ik moet nu ook lachen want Frankrijk wil haar best naturaliseren maar niet haar beveiliging betalen wanneer ze in het buitenland is!quote:
Frankrijk vind zichzelf helemaal fantastisch en loopt Nederland te dissen omdat ze precies hetzelfde doen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:03 schreef Prego het volgende:
[..]
ik moet nu ook lachen want Frankrijk wil haar best naturaliseren maar niet haar beveiliging betalen wanneer ze in het buitenland is!
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:03 schreef Prego het volgende:
[..]
ik moet nu ook lachen want Frankrijk wil haar best naturaliseren maar niet haar beveiliging betalen wanneer ze in het buitenland is!
ik krijg dat artikel niet gevondenquote:Op zondag 2 maart 2008 22:09 schreef Grumpey het volgende:
Stuk over de EU hier in engeland, times, dat het niet allemaal 1 grote economie is, maar divers. Daarin werd aangegeven dat Italie waarschijnlijk in een recessie zit terwijl Duitsland juist extra zou kunnen groeien als het nodig is. Nederland werd vermeld als land dat de beste vermelding krijgt als zijnde economie herstructureren om recessie aan te kunnen (door beleid vorig kabinet) en als land met de meeste aansluitingen op internet.
quote:Dutch TV Stations Reject Anti-Islam Film
The government of the Netherlands has raised its terrorism alert level to "substantial" in the wake of rising anger in Muslim countries to reports that Dutch television may broadcast a 10-minute film by a national political leader critical of the Koran. The Dutch government has warned television networks that the film, which maintains that the Muslim holy book foments violence and religious hatred, could trigger unrest among the country's large Muslim population. Prime Minister Jan Peter Balkenende has warned producer Geert Wilders, leader of the rightist Dutch Freedom Party, that he must be held responsible if the release of the film results in deaths. Earlier in the week, hundreds of Afghan demonstrators in Mazar-i-Sharif burned Dutch flags and demanded the withdrawal of Dutch troops from the country. NATO General Secretary Jaap de Hoop expressed "fear that our soldiers will come under fire because of this film." On Thursday Wilders told the Dutch newspaper NRC Handelsblad that he was disappointed that thus far no Dutch TV station had agreed to show it. Dutch reports also indicated that if they continue to shun the film, he will screen it at the Nieuwspoort Press Centre in The Hague on March 28. Press reports quoted the chairman of the center as saying that Wilders would be welcome to show the film there, provided proper security measures are undertaken, citing the principle of freedom of speech. Wilders has also said that he intends to post the film on his website, FitnaTheMovie.com, which is hosted by Network Solutions. The provider has indicated that it is preparing for possible denial-of-service attacks -- attempts by outsiders to prevent access to the site.
Yep. Met reportage en al.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:00 schreef Fogel het volgende:
De film van Wilders zal wel over de hele wereld in het nieuws komen...
quote:http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2332236.ece
Het 'leuke' is dat ze er in dit artikel vooral op focuseren dat de achtergrondmuziek in het begin van de Noorse componist Grieg is...
Hier in Engeland hebben we ook gewoon TMF, volgens mij is dat niet Nederlands hoor...quote:Op zaterdag 8 maart 2008 04:11 schreef static het volgende:
- op TMZ was een roddel van Sherill Crow dus was er een stukje van een clip te zien met rechtsboven in beeld het TMF logo ().
TMF is wel degelijk NL maar wordt door mtv geexporteerdquote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:26 schreef Roosje11 het volgende:
[..]
Hier in Engeland hebben we ook gewoon TMF, volgens mij is dat niet Nederlands hoor...
linkquote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:47 schreef static het volgende:
De nieuwe Amstelreclame (VS) staat helemaal in het teken van Amsterdam, en wordt gestart door een Nederlandse vent die wat Nederlands brabbelt.
Staat niet op de site, maar je zou ook zelf kunnen zoeken, luie flikker.quote:
Is ook een groot gemis.quote:Op woensdag 28 mei 2008 15:22 schreef static het volgende:
Anyway, vorige week een sexuologe bij DL, die had het over het verdwijnen van de wallen. DL was al geinformeerd door zijn reisagent.
ik denk dat je deze bedoelt?quote:
Wat een kneuzen.quote:Op zondag 14 december 2008 12:00 schreef Svyatagor het volgende:
We zijn op Fox!
http://www.dumpert.nl/med(...)nze_coffeeshops.html
quote:Op zondag 14 december 2008 12:00 schreef Svyatagor het volgende:
We zijn op Fox!
een genuanceerd stukje zoals we gewend zijnquote:Op zondag 14 december 2008 12:00 schreef Svyatagor het volgende:
We zijn op Fox!
Hoop dat je dit bedoeld?quote:Op maandag 15 december 2008 05:22 schreef Halcon het volgende:
Er zijn nog wel mensen die inzien dat Nederland Amerikanen op sommige gebieden achterlijk land is zijn..
Nee Nederland doet het beter met hypocrisie en conservatisme met de SGP die koste wat het kost geen vrouwen in de politiek toelaat, terwijl dit in strijd is met zowel de Nederlandse grondwet en verdragen van de Verenigde Naties.quote:Op maandag 15 december 2008 10:09 schreef jpjedi het volgende:
Hoop dat je dit bedoeld?![]()
Al zou ik het eerder uitdrukken als hypocriet en conservatief
De SGP heeft maar twee zetels gast. Dat is 1,3% van alle stemmen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee Nederland doet het beter met hypocrisie en conservatisme met de SGP die koste wat het kost geen vrouwen in de politiek toelaat, terwijl dit in strijd is met zowel de Nederlandse grondwet en verdragen van de Verenigde Naties.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en nu gewoon weer ontopic graag, deze discussie hou je maar in POLBuy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
Waarom hypocriet?quote:Op maandag 15 december 2008 10:09 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Hoop dat je dit bedoeld?![]()
Al zou ik het eerder uitdrukken als hypocriet en conservatief
quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:05 schreef Agiath het volgende:
[..]
De SGP heeft maar twee zetels gast. Dat is 1,3% van alle stemmen.
En over bepaalde groeperingen in Amerika gaan we het maar helemaal niet hebbenDat zijn dus 90.000 stemmen. En je voorbeelden raken kant noch wal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en nu gewoon weer ontopic graag, deze discussie hou je maar in POLJesus saves but death prevails.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:02 schreef static het volgende:
Ter land, ter zee en in de lucht was net op de Koreanse televisie (die oude versie, met caravanraces, achteruitrijden, etc.). Of we daar nou zo trots op moeten zijn weet ik niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |