Zijn dat mensen die er beroepsmatig mee te maken hebben, of gewoon iemand om de hoek met vooroordelen gebaseerd op 1 horkerige Nederlandse verkoper?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:25 schreef Aanvoerder het volgende:
Bijna alle buitenlanders die ik spreek over het Nederlandse onderwijs zijn er niet over te spreken.
Vooral buitenlandse studenten die hier studeren of die hier wonen en hun kinderen hier naar school laten gaan. Ik heb geen ervaring met buitenlandse onderwijssystemen, dus ik kan er niets over zeggen, maar het valt me gewoon echt op dat ik dit al heel vaak heb gehoord.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zijn dat mensen die er beroepsmatig mee te maken hebben, of gewoon iemand om de hoek met vooroordelen gebaseerd op 1 horkerige Nederlandse verkoper?
Jah en als wij eens uithalen naar de VS dan is de wereld te klein stelletje hypocrieten. Gek he dat de yanks zich altijd afvragen waarom mensen soms so vijandig op hun reageren. Zijn types als O reilly en die Phil mans...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:32 schreef static het volgende:
Hoe heet die verschrikkelijke vent ook alweer? Bill O'Reilly? Doe heeft altijd wel wat te mekkeren, ook tijdens een show van Oprah.
En Dr. Phill was ook erg bezig met dat Aruba gebeuren.
nou is het Duitse onderwijsssysteem ook wel extreem baggerquote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:24 schreef Igen het volgende:
In Duitsland wordt Nederland nog wel eens aangehaald als het om het schoolsysteem gaat, en dan wel als voorbeeld van een zeer goed schoolsysteem. Vooral de onderwijsinspectie vinden ze helemaal geweldig, vooral dat je als ouders de scores van elke school kan opvragen. Ook vol lof zijn de Duitse media over de CITO-toets en het schooladvies dat daarop baseert, het centraal eindexamen, en de goede mogelijkheden om op te kunnen stromen (HBO-propedeuse -> universiteit e.d.)
Inclusief Suriname, de Nederlandse Antillen, Vlaanderen en Zuid-Afrika toch 21 miljoen Nederlandsspekenden.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:59 schreef qwerty_x het volgende:
uiteraard zijn er uitzonderingen
maar het gros hier weet niet waar Nederland ligt en is hoogst verbaasd dat wij een eigen taal hebben
http://en.wikipedia.org/wiki/Dutch_languagequote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:00 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Inclusief Suriname, de Nederlandse Antillen, Vlaanderen en Zuid-Afrika toch 21 miljoen Nederlandsspekenden.
Dit is zelfs de allereerste zin!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:06 schreef Fetai het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Dutch_language
22 miljoen
Ook heel veel op CNN en BBC World. Volgens mij zelfs nog langs zien komen bij het Japanse nieuws, maar daar volg ik helemaal niets van..quote:Op zondag 17 juni 2007 01:04 schreef wonderer het volgende:
Die donor-hoax was op FoxNews. Verder kijk ik zelden nieuws maar ik zal er eens op letten. Ik zag ook Ayaan een tijdje terug ergens langskomen maar heb geen idee hoe of waarom.
Je wilt dus alleen maar horen hoe slecht iedereen over Nederland denktquote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:33 schreef SCH het volgende:
Ik wil het graag weten als Hirsi Ali opduikt, hoe er over Balkenende wordt geschreven en hoe hypes zoals de donorshow en dergelijke worden beschreven.
Want in delen van Belgie, Frankrijk en Duitsland spreken ze geen Nederlands?quote:Op zondag 17 juni 2007 00:56 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Dit is zelfs de allereerste zin!![]()
'Dutch ( Nederlands (help·info)) is a West Germanic language spoken by around 23 million people, mainly in the Netherlands, Belgium and Suriname, but also by smaller groups of speakers...'
Edit: Zie nu ook de 22 staan, lekker logisch allemaal
quote:Op zondag 17 juni 2007 15:47 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Want in delen van Belgie, Frankrijk en Duitsland spreken ze geen Nederlands?
Ach ja, die 21 heb ik nog van een jaar of 5 terug.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:06 schreef Fetai het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Dutch_language
22 miljoen
Goed voor het Nederlandse ego, je weet namelijk dat ze ongelijk hebben.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je wilt dus alleen maar horen hoe slecht iedereen over Nederland denkt![]()
dat laatste is in duitsland idd een stuk starrerquote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:24 schreef Igen het volgende:
In Duitsland wordt Nederland nog wel eens aangehaald als het om het schoolsysteem gaat, en dan wel als voorbeeld van een zeer goed schoolsysteem. Vooral de onderwijsinspectie vinden ze helemaal geweldig, vooral dat je als ouders de scores van elke school kan opvragen. Ook vol lof zijn de Duitse media over de CITO-toets en het schooladvies dat daarop baseert, het centraal eindexamen, en de goede mogelijkheden om op te kunnen stromen (HBO-propedeuse -> universiteit e.d.)
altijd fijn dat soort staaltjes onderzoeksjournalistiekquote:Op zondag 17 juni 2007 15:04 schreef ScienceFriction het volgende:
Het ging hier in Ierland op tv laatst over euthenasie. Toen haalden ze Nederland aan als land waar de euthenasie "volstrekt was doorschoten to in het absurde"... "This is not euthenasia, this killing people. Holland is an example of how not to implement euthanasial.
Toen kwam ook de abortus, het homohuwelijk en prostitutie even aan bod...
Zeer zeker.quote:Op zondag 17 juni 2007 19:31 schreef kLowJow het volgende:
Leuk topic.
Die ban heeft SCH goed gedaan bedoel jequote:Op zondag 17 juni 2007 19:31 schreef kLowJow het volgende:
Leuk topic.
ik als patriot zou die beelden wel eens willen zienquote:Op zondag 17 juni 2007 21:16 schreef maartena het volgende:
Ik merk op (o.a. op BBC World News, en op CNN) dat Nederland nog wel eens in het nieuws komt met betrekking tot groeiende intolerantie. Er wordt dan altijd weer gerefereerd naar de moorden op Fortuyn en van Gogh.
Tijdens Katrina was Nederland regelmatig onderwerp van gesprek vanwege de Deltawerken. Bij euthanasie komt Nederland ook wel weer eens naar voren.
Vandaag in het nieuws:quote:Op zondag 17 juni 2007 19:35 schreef SCH het volgende:
Ik hoop dat er veel voorbeelden en linkjes in dit topic komen de komende tijd. Discussies over de inhoud hoeven van mij niet perse.
Je dacht toch niet dat alles wat de Nederlandse media verkondigd ook echt 100% waar is he?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:08 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik merk ook vaak dat Nederlands nieuws verdraaid is in het buitenland. Ik begin me zo af te vragen of wij het nieuws uit het buitenland wel goed meekrijgen.
Dan moet je toch eens vaker een krant openslaan of het nieuws kijkenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:34 schreef qwerty_x het volgende:
Het enige nederlandse dat hier de tv haalt, is een soap-opera die (zeer) gedeeltelijk in Amsterdam plaatsvindt.
Voor de rest bestaat Nederland hier niet.
Zelfs de voor jullie wereldschokkende zaken als de moorden op Fortuyn en Van Gogh hoorde ik via internet - tv of krant hebben ze hier niet gehaald
5,000 ft tall!!!!!!quote:Op maandag 25 juni 2007 22:52 schreef Plastic_Power het volgende:
Laats was er op de Daily Show een semi-grappig item over het feit dat Nederlanders gemiddeld het langste volk zijn.
Klik hier op "Stature of Liberty":
http://www.comedycentral.(...)t_recent/index.jhtml
Koppeling in de strijd tegen het terrorisme.quote:Op zondag 17 juni 2007 21:16 schreef maartena het volgende:
Ik merk op (o.a. op BBC World News, en op CNN) dat Nederland nog wel eens in het nieuws komt met betrekking tot groeiende intolerantie. Er wordt dan altijd weer gerefereerd naar de moorden op Fortuyn en van Gogh.
Dat van de deltawerken is een economische koppeling, vooruitgang in de natuurstrijd.quote:Tijdens Katrina was Nederland regelmatig onderwerp van gesprek vanwege de Deltawerken. Bij euthanasie komt Nederland ook wel weer eens naar voren.
Echt recent buitenlands nieuws is praktisch altijd alleen maar negatief, of het gaat over sport. Dus (afgezien van de sport) zolang hier niet iets ergs gebeurt, blijven wij uit het nieuws. Prima toch?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:07 schreef okee6 het volgende:
[..]
Koppeling in de strijd tegen het terrorisme.
[..]
Dat van de deltawerken is een economische koppeling, vooruitgang in de natuurstrijd.
Het blijft toch wachten op een echt Nederlands nieuwsbericht dat de Amerikaanse media haalt. Deze nieuwtjes ogen mij allemaal propaganda, om de Amerikaanse burger in zijn opvatting te beinvloeden met behulp van toevallig Nederlands nieuws.
En de rechtszaak tegen Holleeder? Of houden de Italianen niet van maffia-praktijken?quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
In Italie was de pedopartij aardig in het nieuws, evenals de orgaandonorshow.
Lijkt me niet dat Amerika alleen maar negatief nieuws opneemt, daar hebben ze zelf al genoeg van.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:17 schreef P8 het volgende:
[..]
Echt recent buitenlands nieuws is praktisch altijd alleen maar negatief, of het gaat over sport. Dus (afgezien van de sport) zolang hier niet iets ergs gebeurt, blijven wij uit het nieuws. Prima toch?
Trouwens, met de donorshow was Nederland ook aardig in het nieuws in het buitenland.
Ik zie daar weinig negatiefs aan. Je zult het met me eens zijn dat als we de Nederlandse pers een jaar lang Amerika zouden laten doen, er een burgeroorlog zou ontstaan. Waar de onrust bij Fortuyn of de rellen in LA bij verbleken. De NOS had er niet voor niets Charles Groenhuijsen jarenlang.quote:Een beetje een ongegronde negatieve post tegen Amerika was dat imo![]()
Ik heb het niet specifiek over Amerika, maar het buitenlandse nieuws van elk land is voornamelijk negatief nieuws. Ook het binnenlandse nieuws is trouwens voornamelijk negatief. Van elk land dus. Positief nieuws heeft vaak weinig tot geen nieuwswaarde. Stel dat het een goed jaar is voor Afrikaanse boeren ivm weer etc, zou jij dat graag op de voorpagina zien? Of de oprichting van een stichting die kinderen met kanker wil helpen in bangladesh?quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:56 schreef okee6 het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat Amerika alleen maar negatief nieuws opneemt, daar hebben ze zelf al genoeg van.
Of ik lees verkeerd, of het staat er verkeerd, maar ik snap deze zin niet echtquote:Ik zie daar weinig negatiefs aan. Je zult het met me eens zijn dat als we de Nederlandse pers een jaar lang Amerika zouden laten doen, er een burgeroorlog zou ontstaan.
Absoluut niks van gezien. Ze hebben hun handen al vol aan binnenlandse aangelegenheden....quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En de rechtszaak tegen Holleeder? Of houden de Italianen niet van maffia-praktijken?
Het boeit niet omdat er nu eenmaal een economische wereldagenda is, de media laat het derhalve liggen. Maar we willen hier lezen over nieuws uit Nederland in den vreemde. Dat is juist andersom.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:44 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik heb het niet specifiek over Amerika, maar het buitenlandse nieuws van elk land is voornamelijk negatief nieuws. Ook het binnenlandse nieuws is trouwens voornamelijk negatief. Van elk land dus. Positief nieuws heeft vaak weinig tot geen nieuwswaarde. Stel dat het een goed jaar is voor Afrikaanse boeren ivm weer etc, zou jij dat graag op de voorpagina zien? Of de oprichting van een stichting die kinderen met kanker wil helpen in bangladesh?
Dat zou goed nieuws zijn, maar het boeit te weinig om het te vermelden.
Dat is hier verder ook of topic. Ik bedoel te zeggen dat de nieuwsbenadering in Nederland erg verschilt met die in Amerika. Dat sluit veel nieuws op voorhand uit.quote:Of ik lees verkeerd, of het staat er verkeerd, maar ik snap deze zin niet echt
quote:Op maandag 25 juni 2007 22:52 schreef Plastic_Power het volgende:
Laats was er op de Daily Show een semi-grappig item over het feit dat Nederlanders gemiddeld het langste volk zijn.
Klik hier op "Stature of Liberty":
http://www.comedycentral.(...)t_recent/index.jhtml
Nja, waardeloze reputatie in landen met een overdaad aan hypocrisie als de VS misschien, hier in DL bijvoorbeeld is bijna iedereen die ik erover spreek enthousiast over de Nederlandse attitude wat betreft drugs. En terecht trouwens, als er in Spanje toeristen verdrinken in de zee gaan ze toch ook niet de stranden afzetten of wel? If you can't stand the heat, stay out of the kitchen, zo simpel is het, opbokken met die stompzinnige toeristen die geen idee hebben waar ze mee bezig zijnquote:Op maandag 16 juli 2007 01:02 schreef Bora-Bora het volgende:
Hier werd indd ook heel veel over die donorshow gesproken, en heeft het ook het onderwerp weer behoorlijk in de actualiteit gebracht. Hartstikke goed dus!![]()
Dit echter:
http://frontpage.fok.nl/video/16529
is natuurlijk weer een stuk minder voor de reeds waardeloze reputatie die NL op dit gebied bezit...
(bekijk ook het filmpje; 't is niet de eerste keer dat een buitenlandse toerist doorslaat, dus dat komt dan natuurlijk weer in de betreffende landen in het nieuws...)
Ik neem aan dat die spanjaarden daar wel voor betalen...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:35 schreef Bramito het volgende:
Nederland was hier in het nieuws want NL heeft weer eens een olie-opruim-boot naar Spanje gestuurd. Nederland heeft 2 van die boten, Spanje nul. Logisch want Spanje heeft bijna geen kust natuurlijk.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:35 schreef Bramito het volgende:
Nederland was hier in het nieuws want NL heeft weer eens een olie-opruim-boot naar Spanje gestuurd. Nederland heeft 2 van die boten, Spanje nul. Logisch want Spanje heeft bijna geen kust natuurlijk.
Normaal gesproken niet, maar met onze regering weet je het nooit...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:24 schreef Bramito het volgende:
Doen wij ooit wel eens iets gratis??????
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:35 schreef Bramito het volgende:
WTFquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:51 schreef maartena het volgende:
Gisteren op CNN: In Nederland is ergens een boot gebouwd met de stokjes van ijslolly's, en deze is nog zeewaardig ook!
Da's nieuws uit 2005 http://www.telegraaf.nl/b(...)kjes_vaart_echt.htmlquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:51 schreef maartena het volgende:
Gisteren op CNN: In Nederland is ergens een boot gebouwd met de stokjes van ijslolly's, en deze is nog zeewaardig ook!
Woon jij weer fulltime in Turkije?quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:32 schreef HiZ het volgende:
In Turkije alleen als het Turks-gerelateerd is. Volgens mij komt er een dag dat Wilders hier een household name is.
Nee dat was laatst idd weer in het nieuws.quote:Op zondag 22 juli 2007 10:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Da's nieuws uit 2005 http://www.telegraaf.nl/b(...)kjes_vaart_echt.html
waaromquote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:35 schreef TLC het volgende:
Vanmorgen ;
ABN AMRO
en Space Expo in Noordwijk was op tv![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |