Ja, terwijl ik het schreef kon ik het me ook wel voorstellen. Maar in dit geval staat het wat raar, waarschijnlijk omdat alle vooroordelen zo steeds terugkomen, ook als ze in de antwoorden ontkracht worden.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het is 'traditie' bij kamervragen om dat te doen; alle partijen doen het. Ik neem aan dat het gedaan wordt om zeker te zijn dat een minister zich erin verdiept en niet al te makkelijk kan roepen dat hij niet weet waar het over gaat.
De schoft.quote:Klagende asielzoekers - Kamervragen
donderdag 28 juni 2007
Vragen van het lid Fritsma (PVV) aan de staatssecretaris van Justitie en de minister voor Wonen, Wijken en Integratie, over klagende asielzoekers die wellicht een verblijfsvergunning krijgen, maar geen woonruimte naar hun keuze.
1.)
Heeft u kennis genomen van het bericht “Waarom krijgen zij wel een huis”? *
2.)
Deelt u de mening dat het van een ongelooflijke brutaliteit getuigt dat asielzoekers, die wellicht onder het generaal pardon vallen, klagen over de plaats waar ze woonruimte krijgen toegewezen?
3.)
Realiseert u zich dat de grote mond van de nieuwe inwoners van Nederland, die nu dus al woonruimte naar hun keuze eisen, irritatie opwekt bij de gemiddelde Nederlandse burger die weinig cadeau krijgt en gewoon moet werken om de huur / de hypotheek te betalen?
4.)
Deelt u de mening dat dit soort “stank voor dank” beantwoord moet worden door geen verblijfsvergunning te geven aan het gezin in kwestie? Zo neen, waarom niet?
http://www.bndestem.nl/et(...)r/article1576691.ece
Dit vond ik zo schokkend dat het even gemeld moest worden.quote:Administratieve detentie voor islamitisch terrorisme - Inbreng Wilders debat CIA-detentiecentra
woensdag 04 juli 2007
Mevrouw de voorzitter. Vandaag debatteren wij over de geheime Amerikaanse detentiecentra. De aanleiding is een ondeugdelijk rapport van de Raad van Europa. In het rapport wordt namelijk beweerd dat er sluitend bewijs is voor het bestaan van geheime CIA-detentiecentra in Polen en Roemenië. De regeringen van deze twee landen zouden volgens het rapport hiervan geweten hebben en bovendien eraan mee hebben gewerkt. Het rapport is gebaseerd op drijfzand, op anonieme bronnen, het is een linksig moraliserend verhaal en zeker geen feitelijk rapport.
De Amerikaanse president heeft in september 2006 uitgelegd dat het CIA-programma bedoeld is om essentiële inlichtingen te verzamelen die onmisbaar zijn in de wereldwijde oorlog tegen terrorisme. Hij heeft gezegd dat het programma zorgvuldig is ontworpen en dat het voldoet aan de Amerikaanse wetten en aan de verdragsverplichtingen van de Verenigde Staten. Bovendien heeft de opgeleverde informatie al verschillende aanslagen kunnen voorkomen, waaronder in Europa. Er is een aanslag voorkomen in Djibouti, waar terroristen van plan waren om met een watertank volgeladen met explosieven een Amerikaans legerkamp op te blazen. Ook is een geplande bomaanslag op het Amerikaanse consulaat in Karachi voorkomen en een complot ontrafeld om met gekaapte vliegtuigen aanslagen te plegen in Londen.
De detentiecentra zijn dus zeer effectief gebleken in de strijd tegen het terrorisme. Dat is alleen maar toe te juichen want de gruwelijke beelden van de bomaanslagen in Madrid en Londen herinneren ons eraan dat ook wij in Europa doelwit zijn van terroristen.
Laten wij niet naïef zijn! Degenen die onze rechtsstaat om zeep willen helpen, verdienen de bescherming van diezelfde rechtsstaat niet. Als je doel is om onze rechtsstaat met bruut geweld, met moord, met diepe haat om zeep te helpen om bijvoorbeeld een barbaarse islamitische wereldheerschappij in te voeren, verdien je naar de overtuiging van mijn fractie niet de bescherming van diezelfde rechtsstaat en van diezelfde internationale rechtsorde. Sterker nog, juist door hun tijdelijk de rechten van die rechtsstaat en van die internationale rechtsorde te onthouden, versterken en beschermen wij onze eigen rechtsstaat; bijvoorbeeld omdat de gevangen genomen terroristen in detentiecentra informatie prijsgeven waarmee andere aanslagen zijn en worden voorkomen. Ik sprak daar al over.
Er is een oorlog aan de gang met het islamitisch terrorisme. Die winnen wij niet met een overhumane aanpak van terroristen. Islamitisch terrorisme moet keihard worden aangepakt. Ook in Nederland zouden wij effectiever beleid moeten voeren tegen het islamitisch terrorisme. Om die reden heb ik jaren geleden in dit Huis al voorstellen gedaan en moties ingediend om hier administratieve detentie in te voeren vanwege islamitisch terrorisme.
Onze vrede, onze veiligheid en onze vrijheid moeten wij koste wat het kost verdedigen. Helaas lukt dat niet altijd met vreedzame middelen. Soms moeten wij daarvoor geweld gebruiken, soms moeten daarvoor geheime operaties worden uitgevoerd. Mijn partij staat voor die vrijheid en is van mening dat wij belangrijke bondgenoten in de strijd tegen het terrorisme moeten steunen, ook nu. Hun strijd is ook onze strijd. Wie dat niet ziet, is horende doof en ziende blind.
Ik rond af. Het gaat vandaag om één fundamentele vraag: willen wij vechten voor onze vrijheid, willen wij vechten voor onze Westerse beschaving of gaan wij met conventies en mensenrechtenverdragen in de hand ten onder aan de barbaren die onze beschaving het liefst vandaag nog willen vernietigen?
Correct.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De minister zal echt niets doen aan het inhoudelijke beleid van de NOS
quote:Antwoorden op de schriftelijke vragen van het kamerlid Bosma van de Tweede Kamer der Staten-Generaal aan de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (ingezonden d.d. 29 mei 2007 kenmerk 2060716340 )
1
Heeft u kennisgenomen van de uitzending van het NOS Journaal van 23 mei jl., in het bijzonder van het verslag van de Marokkaanse furie bij de voetbalwedstrijd in Tilburg?
Antwoord:
Ja
2
Is het u ook opgevallen dat het Journaal ervoor heeft gekozen de meest indrukmakende beelden niet uit te zenden, bijvoorbeeld beelden waar te zien was dat
- een fluitconcert plaatsvond tijdens het Wilhelmus,
- een steward karatetrappen kreeg,
- jihad-vlaggen werden meegedragen,
- gezinnen met kinderen moesten rennen voor hun leven
- door heel Tilburg geweld plaatsvond etc.
3
Is het u tevens opgevallen dat in deze reportage wel twee Marokkanen geïnterviewd werden, beiden zonder enige betrokkenheid bij het incident, die vergoelijkend, bagatelliserend c.q. goedpratend spraken over de furie?
4
Deelt u de mening dat het NOS Journaal dit item heeft gemaakt vanuit de multiculturalistische ideologie en dat blijkbaar niet objectieve berichtgeving voorop staat, maar opvoeding van het Nederlandse volk?
Antwoord 2,3 en 4:
Eventueel goedpraten of bagatelliseren van de gebeurtenissen in Tilburg keur ik af, maar het is niet aan de regering te beoordelen of daar in dit geval sprake van was. Het is niet aan mij om een inhoudelijk oordeel te vellen over televisie-uitzendingen. Dit verdraagt zich niet met de vrijheid van meningsuiting, zoals neergelegd in artikel 7 van de Grondwet, een van de grondbeginselen van onze democratie. Het NOS Journaal maakt zijn eigen journalistieke afwegingen over hoe een gebeurtenis in beeld wordt gebracht. De vorm en de inhoud van het televisieprogramma is de verantwoordelijkheid van de desbetreffende omroepinstelling. Bezwaren terzake van eenzijdige beeldvorming kunnen betrokkenen voorleggen aan de NOS en/of de Raad voor de Journalistiek.
5
Deelt u de mening dat er een relatie is tussen het feit dat tachtig procent van de redactie van het NOS Journaal links stemt en dat 36 procent van de Nederlandse bevolking vindt dat het Journaal links georiënteerd is? (Bron: onderzoek Maurice de Hond)
Antwoord:
Nee. Ik heb geen reden aan te nemen dat het NOS Journaal niet onafhankelijk is.
6
Bent u bereid het NOS Journaal er aan te herinneren dat zij betaald wordt door alle belastingbetalers?
Antwoord:
Nee. Het is bij het NOS Journaal bekend dat de publieke omroep grotendeels betaald wordt uit publieke middelen.
Ze maken voortgang, door het aandachtsgeile luchtballonnetje te vervangen door een normale vraag. Maar voor de rest...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:09 schreef Sidekick het volgende:
He, mijn idee gejat calvobbes.
De beste vind ik nog deze:
[..]
3 open deuren of een minister tegen geweld is, en zo nee waarom niet, en weer zo'n aandachtsgeil luchtballonnetje. Dan heb je toch wel het dieptepunt bereikt.
quote:Vragen van de leden Wilders, Bosma en Brinkman (allen PVV) aan de ministers van Justitie, van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap over de mishandeling door een groep van zes allochtonen van twee mannen. (Ingezonden 4 juli 2007)
1
Kent u het bericht «Allochtonen mishandelen weer homo’s»?1
2
Deelt u de mening dat het onacceptabel is dat een groep van zes allochtonen, onder wie vier Marokkanen, twee mannen hebben beledigd, bedreigd en in het gezicht hebben gespuwd en geslagen? Zo neen, waarom niet?
3
Deelt u de mening dat gezien de ernst van deze gebeurtenis ook de daders die nog niet de leeftijd van 18 jaar hebben bereikt volgens het volwassenenstrafrecht berecht zouden moeten worden in plaats van onder het bijzondere regime voor minderjarigen? Zo ja, hoe gaat u dit bevorderen? Zo neen, waarom niet?
4
Gaat u alles in het werk stellen om agressie en geweld tegen homo’s hard aan te pakken? Zo ja, op welke wijze? Zo neen, waarom niet?
1 http://www.telegraaf.nl/b(...)er_homo_s.html?p=1,1
quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:21 schreef Klopkoek het volgende:
Nieuwe collectie. Deze is nog wel het stuitends:
[..]
De schoft.![]()
[..]
Dit vond ik zo schokkend dat het even gemeld moest worden.
Oh, die vrijheidquote:Onze vrede, onze veiligheid en onze vrijheid moeten wij koste wat het kost verdedigen. Helaas lukt dat niet altijd met vreedzame middelen. Soms moeten wij daarvoor geweld gebruiken, soms moeten daarvoor geheime operaties worden uitgevoerd. Mijn partij staat voor die vrijheid en is van mening dat wij belangrijke bondgenoten in de strijd tegen het terrorisme moeten steunen, ook nu. Hun strijd is ook onze strijd. Wie dat niet ziet, is horende doof en ziende blind.
Blij dat tenminste iemand nog de moeite neemt daar om daar Kamervragen over te stellen.quote:Marokkanen knuppelen voor de lol konijntjes dood - Kamervragen
Vragen van het lid Graus (PVV) aan de Ministers van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en van Justitie over het doodknuppelen van konijnen door allochtonen.
1.)
Bent u bekend met het bericht “Konijnen voor de lol doodgeknuppeld”, waaruit blijkt dat groepen Marokkaanse jongeren in Amsterdam voor de lol konijnen doodknuppelen en met katapulten en stokken belagen? (*)
2.)
Deelt u mijn mening dat dit soort ziekelijk en sadistisch gedrag keihard moet worden aangepakt en gestraft moet worden met hoge minimumgevangenisstraffen? Zo neen, waarom niet?
3.)
Is het waar dat dergelijke vormen van dierenmishandeling vaak voorkomen bij allochtone jongeren, zoals in dit geval bij Marokkanen? (*)
4.)
Bent u bereid tot het instellen van een Nationale Dierenpolitie met bijbehorende bevoegdheden? Zo nee, waarom niet?
(*) http://www.telegraaf.nl/b(...)eknuppeld.html?p=1,1
1 woord: racisme. Vooral vraag 3 is stuitend.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Blij dat tenminste iemand nog de moeite neemt daar om daar Kamervragen over te stellen.
Waarom is vraag 3 stuitend?quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
1 woord: racisme. Vooral vraag 3 is stuitend.
Dat zou je kunnen stellen, maar dat zou je als statisticus nooit meer serieus genomen worden.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Verder bestaat de halve gevangenispopulatie uit allochtonen/buitenlanders. Aangezien 1 op de 6 inwoners van allochtone afkomst is, kun je stellen dat ze dus 6 x crimineler zijn.
Wat klopt er niet aan, dan?quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat zou je kunnen stellen, maar dat zou je als statisticus nooit meer serieus genomen worden.
Huidige VMBO...maar Mavo nu is het LBO uit mijn tijd.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat is er mis met de MAVO, die was toch veel beter dan het huidige VMBO, lees ik steeds weer..
Stel we nemen aan wat jij zegt. Er zijn 600 Nederlanders, waarvan er 100 allochtoon zijn.quote:
Mja, als je in plaats van een verdeling naar nationaliteit, een verdeling naar opleidingsniveau maakt, dan zullen beide groepen waarschijnlijk even crimineel zijn. Met statistiek kun je bijna alles aantonen wat je wil.quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Stel we nemen aan wat jij zegt. Er zijn 600 Nederlanders, waarvan er 100 allochtoon zijn.
Wanneer er 60 in de gevangenis zitten zouden er dus 10 allochtoon moeten zijn. Maar nee, de helft is allochtoon, dus 30.
Dan zijn die allochtonen 3x zo crimineel. Scheelt toch een factor 2.
Maar goed, er zijn mensen die dit wetenschappelijker kunnen.
Ik las vorige week nog een onderzoek dat dat bewees.quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:17 schreef Toeps het volgende:
Met statistiek kun je bijna alles aantonen wat je wil.
Huil niet zo. Jij staat wel erg klaar met je 'racisme'.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
1 woord: racisme. Vooral vraag 3 is stuitend.
Het is een factor 5.quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Stel we nemen aan wat jij zegt. Er zijn 600 Nederlanders, waarvan er 100 allochtoon zijn.
Wanneer er 60 in de gevangenis zitten zouden er dus 10 allochtoon moeten zijn. Maar nee, de helft is allochtoon, dus 30.
Dan zijn die allochtonen 3x zo crimineel. Scheelt toch een factor 2.
Maar goed, er zijn mensen die dit wetenschappelijker kunnen.
Klopt. Bedank voor de hint. Ik pas het aan.quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:43 schreef Greys het volgende:
Pssst, je moet in die zin boven het vetgedrukte de laatste allochtoon nog even in autochtoon wijzigen.
Anders klopt je uiteenzetting niet
Validiteit van een onderzoek staat of valt met het kiezen van de juiste randvoorwaarden.quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik las vorige week nog een onderzoek dat dat bewees.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |