quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:56 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik denk hier over: 20K schadevergoeding voor familie doodgeschoten scooterdief.
Geen Marokkaan trouwens.
quote:PVV stelt onnozele Kamervragen
zondag 17 juni 2007
PVV stelt heel veel schriftelijke Kamervragen die in een melige bui zijn opgesteld. Daarnaast worden er Kamervragen dubbel gesteld. Dit blijkt uit een inventarisatie door het CVMB van de schriftelijke Kamervragen van PVV die in de afgelopen maand zijn gesteld.
Het CVMB heeft de schriftelijke Kamervragen die Geert Wilders' PVV tussen 18 mei en 17 juni 2007 heeft gesteld bestudeerd en het blijkt dat PVV het tot kunst heeft verheven om vragen te stellen om het stellen van vragen. Vooral krantenartikelen waarin staat dat allochtonen iets verkeerds zouden hebben gedaan, zijn vaak aanleiding voor de rechts-populisten om schriftelijke Kamervragen te stellen.
Hieronder de meeste onnozele Kamervragen van PVV:
--> Bent u ook wel eens lastig? (21 mei 2007, Agema (PVV) aan de Staatssecretaris van VWS)
--> Bent u bereid de 26 aangehouden Marokkanen met hun tandenborstel een aantal voetbalstadions te laten opruimen en schoonmaken? (23 mei 2007, Wilders, Brinkman en De Roon (PVV) aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en aan de Minister van Justitie)
--> Is de directeur van het Riagg Rotterdam inmiddels zelf niet aan een therapietje toe is? (06 juni 2007, Agema en Wilders (PVV) aan de Minister van VWS)
--> Bent u zelf niet toe aan een langdurige vakantie van een jaar of vier? (15 juni 2007, Fritsma en Wilders (PVV) aan de Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid)
--> Bent u bereid de Rijksuniversiteit Groningen hierop (Boerkadrager -red) aan te spreken en desnoods alle banden met de RUG te verbreken, inclusief financiering? (14 juni 2007, Bosma (PVV) aan de Minister van OCW)
--> Deelt u de associatie dat deze manier van werken van de publieke omroep doet denken aan de DDR en deelt u mijn mening dat het tijd wordt voor een klimaatverandering bij de publieke omroep en dat vaker geluiden aan bod moeten komen die niet passen in de linkse kerk? (15 juni 2007, Bosma en Madlener (PVV) aan de Minister van OCW en VROM)
De bovenstaande vragen zijn de opvallendste vragen in de periode 18 mei tot 17 juni. De andere vragen (zoals: "Hebben de postbodes in Tora Bora hun werk inmiddels hervat?") zijn dus niet meegenomen omdat deze niet in de genoemde periode vallen.
Als de Kamervragen structureel bestudeerd worden, dan blijkt dat ze niet tot doel hebben om iets gedaan te krijgen. Het krijgen van media-aandacht is waarschijnlijker. Dit laatste lukt overigens vaak ook met de gestelde vragen. Als de vragen geen media-aandacht tot gevolg hebben, maar het onderwerp wel actueel blijft, dan worden dezelfde Kamervragen in andere bewoordingen nogmaals gesteld. Waarschijnlijk met het doel om wel aandacht te krijgen.
Zo worden er op 13 juni en 14 juni 2007 Kamervragen gesteld over een gesluierde studente van Rijksuniversiteit Groningen: of de minister bereidt is om de universiteit hierop aan te spreken. Op 23 mei en 15 juni 2007 worden er gevraagd of het kabinet het Generaal Pardon weer terug wil draaien enz.
De PVV heeft zelf ook door dat er dubbele vragen gesteld worden, getuige de volgende vraag van De Roon (PVV) op 7 juni 2007: "Wanneer gaat U mijn vragen die ik U hierover (Oos-Europeanen -red) op 13 april 2007 zond (2060712310) beantwoorden?"
Volgens het CVMB zijn een aantal Kamervragen zeker grappig om te lezen, maar of de andere hardwerkende belastingbetalers de grappen ook begrijpen is maar de vraag. Het beantwoorden van Kamervragen kost per vraag immers gemiddeld 1750 euro.
http://www.cvmb.nl/content/view/22/27/
Hmmm, waar dat soort bedragen toch telkens vandaan komen. In de economie wordt hier de term 'sunk-costs' aan verbonden. Kosten die onafhankelijk van een beslissing toch al gemaakt worden zijn 'sunk-costs', wat er ook gebeurt deze kosten worden sowieso gemaakt. Gezien de waarschijnlijkheid waarmee het hele overheidsapparaat tot in lengte van eeuwen zal blijven voortbestaan (ik hoop het niet natuurlijk), zou je de kosten die hieraan verbonden zijn als sunk-costs moeten beschouwen. Met andere woorden, de overheid wordt niet duurder of goedkoper al naar gelang het aantal kamervragen dat wordt gesteld. Stellen dat Kamervragen geld kosten is tot op zekere hoogte echt onzinnig.quote:Volgens het CVMB zijn een aantal Kamervragen zeker grappig om te lezen, maar of de andere hardwerkende belastingbetalers de grappen ook begrijpen is maar de vraag. Het beantwoorden van Kamervragen kost per vraag immers gemiddeld 1750 euro.
Waarschijnlijk is de sluikstroom van de verborgen Senseo-apparaten in het hart van het bestuur meegeteld in de berekeningen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hmmm, waar dat soort bedragen toch telkens vandaan komen. In de economie wordt hier de term 'sunk-costs' aan verbonden. Kosten die onafhankelijk van een beslissing toch al gemaakt worden zijn 'sunk-costs', wat er ook gebeurt deze kosten worden sowieso gemaakt. Gezien de waarschijnlijkheid waarmee het hele overheidsapparaat tot in lengte van eeuwen zal blijven voortbestaan (ik hoop het niet natuurlijk), zou je de kosten die hieraan verbonden zijn als sunk-costs moeten beschouwen. Met andere woorden, de overheid wordt niet duurder of goedkoper al naar gelang het aantal kamervragen dat wordt gesteld. Stellen dat Kamervragen geld kosten is tot op zekere hoogte echt onzinnig.
Als ze die uren niet in het beantwoorden van de vragen steken, kunnen ze die uren natuurlijk ergens anders in steken. Dus het kost wel degelijk wat.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:26 schreef fokthesystem het volgende:
Mensen, het is bij de kosten inbegrepen. Die uren maken ze toch wel.
Als dit de kosten zijn voor die vragen beantwoorden, zijn dit de kosten, all in a day's work.
Het moet ook een gemiddelde zijn, want als deze vragen echt niet top of mind beantwoord kunnen worden door onze 'leiders' zijn we er nog erger aan toe dan ik sowieso inschatte.
Ik zie de VVD nog niet de vragen minderen, of welke andere partij dan ook, om dit 'geld over de balk' gedrag te stoppen.
Ze zijn er in den haag bijna allemaal goed in...
Het is inderdaad moeilijk te bepalen. Maar feit blijft dat ministers tijd moeten steken in het beantwoorden van die vragen en dat die minster een paar assistenten ofzo aan het werk moet zetten om die antwoorden uit te zoeken en te onderbouwen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
Met andere woorden, de overheid wordt niet duurder of goedkoper al naar gelang het aantal kamervragen dat wordt gesteld. Stellen dat Kamervragen geld kosten is tot op zekere hoogte echt onzinnig.
Bovendien zijn stomme, open, politieke vragen veel goedkoper. Technische vragen moeten hele legioenen ambtenaren voor gaan rekenen & navraag doen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:43 schreef ijsbrekertje het volgende:
Het is flauw om iedere keer met die 1750 euro per kamervraag te schermen. (
Verdachte Brusselse gezinsmoord ontkentquote:Nederlandse paddo's veroorzaken drama in België - Kamervragen
zondag 24 juni 2007
Vragen van het lid De Roon (PVV) aan de Minister van Justitie over een verband tussen paddoverkoop in Nederland en een meervoudige familiemoord in België.
1.)
Heeft U kennis genomen van het bericht "Bloedbad na eten paddo's" (*) ?
2.)
Bent U bereid om bij Uw Belgische ambtgenoot na te gaan of het klopt dat de van meervoudige familiemoord verdachte jongeman kort tevoren paddo's heeft gebruikt? Wilt U daarbij ook informeren naar bewijsmateriaal dat deze paddo's in Nederland waren gekocht en naar het verband tussen het gebruik van de paddo's en het plegen van de moorden? Zo neen, waarom niet?
3.)
Bent U met met mij eens dat bij een gebleken verband tussen in Nederland gekochte paddo's en in het buitenland gepleegde moorden, dit zeer schadelijk is voor de reputatie van ons land?
4.)
Bent U het met mij eens, dat als blijkt van een dergelijk verband, de onwenselijkheid van vrije verkrijgbaarheid van paddo's in voldoende mate vast staat en dat een wettelijk verbod op het voorhanden hebben van en de handel in paddo's dan gerechtvaardigd en ook gewenst is? Zo neen, waarom niet?
We zullen ze krijgen, die Belgen!!quote:Op zondag 24 juni 2007 22:04 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Verdachte Brusselse gezinsmoord ontkent
Gezinsmoordenaar Brussel kocht paddo's
Godsamme zeg... Die zijn wel heel triest... Alsof ze in Belgie zelf geen paddo's kunnen maken en dan proberen ze nu paddo's in Nederland aan te pakkenquote:Op zondag 24 juni 2007 22:04 schreef kLowJow het volgende:
Verdachte Brusselse gezinsmoord ontkent
Gezinsmoordenaar Brussel kocht paddo's
Vraag 3 is wel weer leuk. Net alsof dat meetbaar is aan de hand van het aantal Moskeeën.quote:PVV: Hoeveel moskeeën telt Nederland? - Kamervragen
maandag 25 juni 2007
Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de Ministers van Binnenlandse Zaken en Wonen, Wijken en Integratie over de onduidelijkheid omtrent actuele cijfers van het aantal moskeeën in Nederland.
1.) Heeft u kennis genomen van de uitzending van KRO Reporter van afgelopen zondag 24 juni getiteld: "De opmars van moskeeën" (*)?
2.) Zijn er bij de overheid (waaronder inlichtingendiensten) betrouwbare cijfers bekend over het exacte aantal moskeeën in Nederland? Zo ja, bent u dan bereid om deze cijfers bekend te maken? Zo nee, bent u bereid om direct te laten onderzoeken hoeveel moskeeën er nu eigenlijk zijn in Nederland?
3.) Deelt u mijn mening dat het Nederlandse volk er recht op heeft te weten hoe ver de islamisering van haar land al gevorderd is? Zo nee, waarom niet?
4.) Is het u bekend dat hetgeen in de verreweg de meeste moskeeën gepredikt wordt op gespannen voet staat met fundamentele mensenrechten en bovendien strijdig is met de waarden van onze Westerse beschaving? Deelt u mijn mening dat dit de integratie van moslims in Nederland verhindert? Zo nee, waarom niet?
5.) Deelt u mijn mening dat er al veel te veel moskeeën in Nederland zijn en dat er direct een bouwverbod moet komen zodat er geen nieuwe meer bijkomen? Zo nee, waarom niet?
6.) Bent u bereid er persoonlijk op toe te zien dat de bouw van de Amsterdamse Westermoskee geen doorgaan vindt en dat burgemeester Cohen nooit meer meewerkt aan het financieren van islamitische organisaties en zelfs geen theedrink-sessies meer met hen houdt? Zo nee, waarom niet?
Antwoord:quote:3.) Deelt u mijn mening dat het Nederlandse volk er recht op heeft te weten hoe ver de islamisering van haar land al gevorderd is? Zo nee, waarom niet?
quote:Beste Geert. Nederland is op dit moment 27,3 geislamiseerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |