abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50509401
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het is een beetje pberends-achtig. Doe maar niet.
Nee, pberends zou centraal NOVA of kopspijker oid afzeiken. .
I´m back.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 01:34:30 #32
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_50509404
Hm, XRay en PJORourke komen niet mavo op me over, eigenlijk...
  zaterdag 16 juni 2007 @ 01:34:52 #33
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_50509412
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:33 schreef calvobbes het volgende:

[..]

[..]

Waarom moet alleen Marokkaans tuig ervan worden weerhouden? En waarom moeten er alleen cijfers over allochtonen jongeren komen?
Is niet nodig, de homo is een beschermde soort en de Marokkaan is een kakkerlak die uitgeroeid moet worden. Dat is algemeen bekend volgens de telegraaf
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_50509414
Hoe is het magische bedrag van 1.750 euro per kamervraag de wereld in geholpen? Jawel, naar aanleiding van <insert tromgeroffel> kamervragen. Indieners waren de heren Eerdmans en Van As (LPF).
Ter lering ende vermaeck de vragen en beantwoording door de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties:
quote:
Antwoorden op kamervragen over de kosten van een Kamervraag
Vragen van de leden Eerdmans en Van As (beiden LPF) aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties over de kosten van een Kamervraag. (Ingezonden 14 april 2004)

1. Vraag
Bent u bekend met het feit dat uw voorganger Minister Beernink op 1 augustus 1969 nog wel in staat bleek om een globaal antwoord te geven op Kamervragen van de heer Joekes (VVD) over de kosten van een Kamervraag? 1)

2. Vraag
Weet u dat het antwoord op de vraag van de heer Joekes luidde, dat de beantwoording van een schriftelijke Kamervraag dan wel een reeks van vragen, met inbegrip van technische kosten destijds "zeker meer dan f 1.000,-" kostte?

1-2. Antwoord
Ja.

3. Vraag
Is het niet vreemd dat de minister van BZK anno 2004 blijkbaar niet in staat is om een dergelijke ruwe schatting te geven, ondanks de enorme technische vooruitgang bij de overheid? Ligt dat aan de bureaucratie op uw ministerie?

4. Vraag
Is het niet goed om juist in het kader van bestuurlijke vernieuwing deze kosten wel inzichtelijk te maken om zo helder te krijgen wat iedere vraag de belastingbetaler kost en hoeveel ambtenaren het gemiddeld bezighoudt?

5. Vraag
Deelt u de mening dat het voor u handig is om te weten wat een gemiddelde Kamervraag kost en hoeveel ambtenaren hiermee nu precies bezig zijn? Zo ja, bent u alsnog bereid om uit te zoeken wat de beantwoording van een Kamervraag kost?

3-5. Antwoord

In het algemeen onderschrijf ik de benadering dat de kosten van gerede overheidsactiviteiten zo inzichtelijk mogelijk moeten worden gemaakt, teneinde na te gaan of maatregelen kunnen worden genomen die leiden tot minder bureaucratie en een doeltreffender gebruik van overheidsgelden. Ik ga ervan uit dat de vragen ook in die zin zijn bedoeld. Echter, het beantwoorden van Kamervragen is niet zo'n gerede overheidsactiviteit. In de regel maakt het beantwoorden van Kamervragen onderdeel uit van de reguliere beleidsvorming welke plaatsvindt in de lijndirecties. Zoals ik ook in mijn eerdere antwoord duidde, zullen de kosten voor de beantwoording van een Kamervraag niet onbeduidend zijn.

Voor het in kaart brengen van de gemiddelde kosten van Kamervragen is noodzakelijk te weten wat de tijdsbesteding van de betrokken ambtenaren is, inclusief de toetsing door leidinggevenden, hoeveel tijd de aandacht van bewindspersonen voor de beantwoording vergt en welke externe factoren een meetbare betekenis hebben (bijvoorbeeld het verschaffen van informatie of advies door derden en afstemming tussen departementen en overheden). Ook dient berekend te worden wat de kosten zijn van de registratiesystemen en de bewaking en de voortgang in de beantwoording, de eventuele uitstelberichten en de mogelijke vervolgactiviteiten die uit vraag en antwoord voortvloeien.

Dit vergt dus een aanzienlijke investering in tijd en middelen. Wij achten een dergelijk onderzoek niet dienstig en menen dat het zinvoller is de ambtenaren in te zetten voor belangrijke beleidsvragen, in plaats van voor het veroorzaken van nieuwe bureaucratie. Wel kunnen wij een zeer globale inschatting geven van de kosten, door de kosten voor de beantwoording van Kamervragen zoals vastgesteld in 1969 (zeker meer dan fl. 1000,-) te relateren aan de gemiddelde index van de salarisstijging voor ambtenarensalarissen (zoals berekend door de Commissie Dijkstal ). Een dergelijke berekening leidt tot een bedrag van ongeveer 1.750,- euro (circa fl. 3850,-) voor de beantwoording van schriftelijke Kamervragen. Wij wensen te benadrukken dat dit een zeer globale indicatie betreft, die op geen enkele wijze rekening houdt met de veranderde omstandigheden in maatschappij en overheid in de periode 1969-2004.

Niettemin zijn bewindspersonen gehouden de gestelde Kamervragen te beantwoorden, uiteraard zonder daarbij onnodige kosten te maken. Zoals hierboven gesteld zijn de kosten niet onbeduidend, maar het beantwoorden behoort tot de normale werkzaamheden van bewindspersonen en dus van hun medewerkers.
bron
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_50509422
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:33 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Zeker, als je zoiets kunt verzinnen, dan heb je wat mij betreft al een sokkel op de binnenplaats te pakken
Ik vind het knapper dan wat goochem en bijdehandje verzinnen iig. .
I´m back.
pi_50509426
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat is er mis met de MAVO, die was toch veel beter dan het huidige VMBO, lees ik steeds weer. .
Het blijft benedengemiddeld en Wilders zijn optreden en manier van politiek bedrijven geven maar weer eens dat laag opgeleiden absoluut niet geschikt zijn om een land te leiden
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_50509453
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:35 schreef ijsbrekertje het volgende:
Hoe is het magische bedrag van 1.750 euro per kamervraag de wereld in geholpen? Jawel, naar aanleiding van <insert tromgeroffel> kamervragen. Indieners waren de heren Eerdmans en Van As (LPF).
Ter lering ende vermaeck de vragen en beantwoording door de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties:
[..]

bron
In 1969 werden wrs nog zinnige vragen gesteld.
Over langharig werkschuwtuig.
Door Boer Koekkoek. .
I´m back.
pi_50509454
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
nee dat lijken me ook eerder hbo'ers. maar dan hbo'ers met een minderwaardigheidscomplex. Past perfect bij wilders
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_50509502
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:35 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Het blijft benedengemiddeld en Wilders zijn optreden en manier van politiek bedrijven geven maar weer eens dat laag opgeleiden absoluut niet geschikt zijn om een land te leiden
Tegen mij werd altijd gezegd dat MAVO ongeveer gemiddeld was.
En trouwens Wilders leidt ons land toch niet?
I´m back.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 01:40:55 #40
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_50509527
Maar goed, puntje bij paaltje is Wilders op het moment minder irritant en kortzichtig dan het huidige kabinet. Daar kunnen we het ook wel over eens zijn toch?
pi_50509529
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Bij mij komen ze over als lichtontvlambare types.
I´m back.
pi_50509566
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Maar goed, puntje bij paaltje is Wilders op het moment minder irritant en kortzichtig dan het huidige kabinet. Daar kunnen we het ook wel over eens zijn toch?
Tja, Wilders komt over als komiek idd, zit wat in.
I´m back.
pi_50509578
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:37 schreef Ryan3 het volgende:
In 1969 werden wrs nog zinnige vragen gesteld.
Over langharig werkschuwtuig.
Door Boer Koekkoek. .
Ooit kunnen we het opzoeken. Op www.statengeneraaldigitaal.nl wordt de complete set Handelingen uit de periode 1814-1995 door microverfilming behouden voor het nageslacht en door digitalisering voor iedereen gratis toegankelijk gemaakt op Internet. Nu staat alleen 1990-1995 nog op de site; het zal dus nog wel even duren voor 1969 erop staat.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_50509620
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:43 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Ooit kunnen we het opzoeken. Op www.statengeneraaldigitaal.nl wordt de complete set Handelingen uit de periode 1814-1995 door microverfilming behouden voor het nageslacht en door digitalisering voor iedereen gratis toegankelijk gemaakt op Internet. Nu staat alleen 1990-1995 nog op de site; het zal dus nog wel even duren voor 1969 erop staat.
Ik las het ja.
Dat wordt nog smullen hoor.
Colijn schijnt erg ad rem geweest te zijn.
Voor een Zeeuw.
I´m back.
pi_50510721
Een van de leukere vragen van de PVV:
3.) Zo ja, bent u knettergek geworden?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 02:46:17 #46
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_50510759
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 02:43 schreef ijsbrekertje het volgende:
Hehe ja, die herinner ik me nog wel. Hij was wel leuk inderdaad. Goed voorbeeld van een kamervraag die geen extra belastinggeld kost trouwens.
pi_50510773
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 02:43 schreef ijsbrekertje het volgende:
Humoristen zijn het. .
I´m back.
pi_50510933
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 02:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hehe ja, die herinner ik me nog wel. Hij was wel leuk inderdaad. Goed voorbeeld van een kamervraag die geen extra belastinggeld kost trouwens.
Het zou daarentegen ook wel weer humor zijn als de regering in antwoord op deze vragen een onderzoek liet instellen door het Pieter Baan Centrum of de ministers Hirsch Ballin, Koenders en Vogelaar knettergek geworden zijn.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 03:02:32 #49
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_50511000
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 02:58 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Het zou daarentegen ook wel weer humor zijn als de regering in antwoord op deze vragen een onderzoek liet instellen door het Pieter Baan Centrum of de ministers Hirsch Ballin, Koenders en Vogelaar knettergek geworden zijn.
Ja, in principe wel. Hoewel ik dat zonde van het belastinggeld zou vinden, zou het wel een goeie grap terug zijn.
pi_50511141
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 03:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, in principe wel. Hoewel ik dat zonde van het belastinggeld zou vinden, zou het wel een goeie grap terug zijn.
SP zal dan vragen hoeveel die vragen van de PVV wel niet gekost hebben.
I´m back.
pi_50511229
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 03:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

SP zal dan vragen hoeveel die vragen van de PVV wel niet gekost hebben.
Dat denk ik niet. De SP hecht volgens mij wel aan het recht op vragen stellen en controleren van de regering.

Overigens is het dus verstandig van de PVV, dat ze zich ingedekt hebben met de "Zo ja"-clausule aan het begin van de vraag. In de eerste plaats omdat het bericht onjuist bleek. Maar wat hadden de ministers anders voor antwoord moeten geven? Ze hadden immers niet zomaar kunnen zeggen: Dit is een onzinnige vraag, daar gaan we niet op in.
pi_50511271
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 03:18 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. De SP hecht volgens mij wel aan het recht op vragen stellen en controleren van de regering.

Overigens is het dus verstandig van de PVV, dat ze zich ingedekt hebben met de "Zo ja"-clausule aan het begin van de vraag. In de eerste plaats omdat het bericht onjuist bleek. Maar wat hadden de ministers anders voor antwoord moeten geven? Ze kunnen immers niet zomaar zeggen: Dat is een onzinnige vraag, daar ga ik niet op in.
Ik zag dat ze vaak vragen of een minister e.e.a. heeft opgemerkt dan wel er kennis van heeft genomen en vervolgens of de minister de mening van de PVV deelt. Tja, dan kun je 'ja' of 'nee' antwoorden wrs.
I´m back.
pi_50511357
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zag dat ze vaak vragen of een minister e.e.a. heeft opgemerkt dan wel er kennis van heeft genomen en vervolgens of de minister de mening van de PVV deelt. Tja, dan kun je 'ja' of 'nee' antwoorden wrs.
Dat zijn de makkelijke vragen Net als op de middelbare school, de inkoppertjes.

Bijna alle kamervragen hebben inderdaad als eerste vraag "heeft de minister kennis genomen van..". Dit geldt volgens mij ook voor andere partijen. De meeste vragen worden immers "naar aanleiding van" berichten in de media gesteld. (Of in elk geval koppelen kamerleden er een krantenberichtje aan vast. Dat is op zich ook handiger dan zelf de hele situatie parafraseren )
pi_50511448
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 03:28 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Dat zijn de makkelijke vragen Net als op de middelbare school, de inkoppertjes.

Bijna alle kamervragen hebben inderdaad als eerste vraag "heeft de minister kennis genomen van..". Dit geldt volgens mij ook voor andere partijen. De meeste vragen worden immers "naar aanleiding van" berichten in de media gesteld. (Of in elk geval koppelen kamerleden er een krantenberichtje aan vast. Dat is op zich ook handiger dan zelf de hele situatie parafraseren )
Ja, tuurlijk, maar wat PVV vervolgens vrij snel doet, is vragen of hun mening/conclusie (= wat er ook speelt het wordt veroorzaakt door allochtonen of linkse kerk) ook de mening is van de minister. Ja, omdat die minister in 100% van de gevallen geen PVV is, is het antwoord vrijwel altijd 'nee', 'het boeit me niet' of 'wat u vraagt kan ik niet doen'. Vrij zinloos dus.
I´m back.
pi_50513705
die gek gebruikt z'n kamervragen gewoon handig om veel media aandacht te krijgen. en het ergste is dat onze idiote media dat nog doet ook <_<
  zaterdag 16 juni 2007 @ 10:42:18 #56
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50513911
quote:
Vakantie als beloning in bijstand - Kamervragen
vrijdag 15 juni 2007
Vragen van de leden Fritsma en Wilders (PVV) aan de Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de heer Aboutaleb, over het toestaan van langdurige vakanties van bijstandsgerechtigden.
1.)
Heeft u kennis genomen van de berichten “Kanslozen in bijstand langer op vakantie”?*

2.)
Is het toestaan van vakanties van drie maanden van “kansloze” bijstandsgerechtigden de wijze waarop het kabinet werken aantrekkelijker wil maken dan het ontvangen van een (bijstands)uitkering?

3.)
Waarom heeft u de wet niet zodanig aangepast dat alle bijstandsgerechtigden ongeacht hun leeftijd niet langer dan maximaal vier weken op vakantie mogen?

4.)
Realiseert u zich dat de werkende bevolking alleen maar kan dromen van een buitenlandse vakantie van 13 weken, en met kromme tenen kennis neemt van de privileges die u bijstandsgerechtigden gunt?

5.)
Klopt het dat vooral de allochtone bijstandsgerechtigden zijn “geholpen” met deze maatregel, omdat zij liever in hun land van herkomst verblijven dan in Nederland? Zo ja, is dit de wijze waarop u de verbondenheid van allochtonen met Nederland wilt versterken?

6.)
Kunt u aangeven naar welke landen bijstandsgerechtigden blijkens opgave het meeste op vakantie gaan?

7.)
Bent u zelf niet toe aan een langdurige vakantie van een jaar of vier?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50513943
Ze nemen hun eigen kamervragen niet eens meer serieus... Het is gewoon een kinderachtig spelletje op deze manier....
pi_50514073
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 10:44 schreef calvobbes het volgende:
Ze nemen hun eigen kamervragen niet eens meer serieus... Het is gewoon een kinderachtig spelletje op deze manier....
Of ze hopen er natuurlijk op dat een of andere minister op een gegeven moment er "ja" op antwoord, helemaal moegestreden door de hoeveelheid onzinnige vragen van de PVV.
wel opvallend dat zulke partijen aan de ene kant altijd zo mekkeren dat de ambtenaren zoveel geld kosten, maar aan de andere kant de vragen met bakken tegelijk richting de regering sturen
  zaterdag 16 juni 2007 @ 11:09:24 #59
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50514386
He, mijn idee gejat calvobbes.

De beste vind ik nog deze:
quote:
2060716410

Vragen van de leden Wilders en
Brinkman (beiden PVV) aan de
ministers van Binnenlandse Zaken en
van Justitie over het bericht dat een
groep Marokkanen in Amsterdam een
man in elkaar heeft geslagen en
daarna in het water heeft gegooid.
(Ingezonden 29 mei 2007)

1
Kent u het bericht «Marokkanen
gooien homo in het water»?1

2
Deelt u de mening dat het
verschrikkelijk en onacceptabel is dat
drie Marokkanen betrokkene in elkaar
hebben geslagen en daarna urenlang
onder dwang in het water van het
Rembrandtpark hebben laten
zwemmen, terwijl ze stokken en
takken naar hem gooiden? Zo neen,
waarom niet?

3
Wordt er alles aan gedaan dat de
daders zo snel mogelijk worden
opgepakt en zeer zwaar gestraft
worden? Zo neen, waarom niet?

4
Bent u bereid te bevorderen dat de
daders als aanvullende straf
gedwongen worden een
Amsterdamse darkroom schoon te
maken?

5
Gaat u er alles aan doen dat de
agressie en het gebruik van geweld
tegen homo’s in het algemeen en
door Marokkanen in het bijzonder
keihard wordt aangepakt? Op welke
wijze gaat u dit doen? Zo neen,
waarom niet?
1 De Telegraaf, vrijdag 25 mei 2007.
3 open deuren of een minister tegen geweld is, en zo nee waarom niet, en weer zo'n aandachtsgeil luchtballonnetje. Dan heb je toch wel het dieptepunt bereikt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_50514435
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 11:09 schreef Sidekick het volgende:
He, mijn idee gejat calvobbes.

De beste vind ik nog deze:
[..]

3 open deuren of een minister tegen geweld is, en zo nee waarom niet, en weer zo'n aandachtsgeil luchtballonnetje. Dan heb je toch wel het dieptepunt bereikt.
Vooral die 2e vraag
Als je als minister continue die vragen krijgt, zou ik me idd wel eens voorstellen dat je dan eens antwoordt "ach, die dingen gebeuren nu eenmaal".

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2007 11:13:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')