abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50508579
Aan de ene kant klagen dat het ambtenaren appraat te veel geld kost, maar aan de andere kant wel aan de lopende band geld verslindende kamervragen (1750 euro per keer) stellen...
De nieuwste aanwinst....
quote:
Klimaatpropaganda bij de publieke omroep - Kamervragen
vrijdag 15 juni 2007
Vragen van de leden Bosma en Madlener (PVV) aan de Minister van OCW en VROM inzake de golf van propaganda voor een vermeende klimaatsverandering bij de publieke omroep.
1.) Heeft de minister kennisgenomen van de plannen voor de volgende uitzendingen op radio en televisie van onze publieke omroep
Diverse uitzendingen van disc-jockey Michiel Veenstra vanaf Spitsbergen (3FM)
Amersfoort aan Zee (BNN, 29 mei)
De Klimaatpolitie (BNN, dagelijks in de week voor 7 juli)
Tegenlicht (VPRO, 2 juli)
De Klimaattest (KRO, 5 juli)
Llinke Soep (Llink, 5 juli)
When the levees broke (VPRO, 6 juli)
Live Earth (BNN, NOS 7 juli)
Live Earth Alert (BNN, NOS 7 juli)
Best-of-live Earth Alert (BNN, NOS 8 juli)
Diverse journaals plus Jeugdjournaals waarin “aandacht” wordt geschonken aan de vermeende klimaatverandering (NOS, week van 1 juli)
Wat Heet! (VARA, dagelijks)

En heeft u in zijn algemeenheid kennisgenomen van de kritiekloze wijze waarop de omstreden theorieën inzake klimaatverandering aan de orde komen in tal van programma’s van de publieke omroep?

2.) Deelt u de mening dat de theorie inzake klimaatsverandering uiterst omstreden is en dat deze (vooral vanuit wetenschappelijke kring) zeer veel tegenstanders kent?

3.) Acht u het de taak van de met belastinggeld gefinancierde publieke omroep om eenzijdig een omstreden theorie te promoten zonder dat het kritische geluid evenveel zendtijd krijgt?

4.) Deelt u de associatie dat deze manier van werken van de publieke omroep doet denken aan de DDR?

5.) Deelt u mijn mening dat het tijd wordt voor een klimaatverandering bij de publieke omroep en dat vaker geluiden aan bod moeten komen die niet passen in de linkse kerk?
Die laatste twee vragen... Daar moet je als minister serieus antwoord op geven....

Laten we de leukste eens verzamelen zodat we over een jaar lachend terug kunnen kijken op de invloed van Wilders....
  zaterdag 16 juni 2007 @ 01:07:51 #2
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50508717
Waarom zo demagogisch kinderachtig gesteld, zo kan je als partij toch niet serieus worden genomen.
Zyggie.
pi_50508808
Hoe meer kamervragen er worden gesteld deste goedkoper ze worden per vraag.
pi_50508812
Je moet de volgende keer gewoon op een andere partij stemmen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_50508905
Waarom zou vraag 5) ¤ 1.750 moeten kosten?
Kamerleden vragen of de minister een mening deelt. Desnoods kan die minister daar met 'ja' of 'nee' op antwoorden.
I´m back.
pi_50508951
Trouwens het beantwoorden van al deze kamervragen, stelt niets voor, zie ik nu.
1) Nee.
2) bemoei ik me niet mee.
3) Nee.
4) Nee.
5) Nee.
I´m back.
pi_50508955
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:14 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom zou vraag 5) ¤ 1.750 moeten kosten?
Kamerleden vragen of de minister een mening deelt. Desnoods kan die minister daar met 'ja' of 'nee' op antwoorden.
Het kost (in ieder geval in 2003) (gemiddeld) 1750 euro per serie kamervragen.

Bron: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/06/28/R169.htm
  zaterdag 16 juni 2007 @ 01:16:42 #8
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_50508978
De ene vraag kost meer dan de andere. Desalniettemin presteert de PV"V" het om consequent de meest belachelijke vragen te stellen.
pi_50508986
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:15 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Het kost (in ieder geval in 2003) 1750 euro per serie kamervragen.

Bron: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/06/28/R169.htm
O, per serie?
I´m back.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 01:18:09 #10
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_50509017
Er staat "De beantwoording van een enkele vraag kost volgens de minister 1750 euro". Dus nee, niet per serie, en ook niet eens per elke kamervraag. De ene is duurder dan de andere.
pi_50509020
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:17 schreef Ryan3 het volgende:

O, per serie?
Ja dat zeg ik net
pi_50509028
Ja, dat is het totaal van de kosten omgeslagen over het totaal aantal vragen, zie ik?
Dat kan betekenen dat sommige vragen niets kosten en andere vragen heel veel, meer dan het gemiddelde.
Ik denk dat de vragen van PVV over het algemeen niets kosten.
Aangezien PVV kampioen is, voorzie ik dat deze regeringsperiode de gemiddelde kosten voor kamervragen sterk zal dalen. .
Heeft-ie toch wat bereikt, die gek.
I´m back.
pi_50509070
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:18 schreef Ryan3 het volgende:

Waarom zouden vragen van de PVV niets kosten?
Er gaat in ieder geval een hoop papier en tijd doorheen, een minister moet tijd maken om de vragen te beantwoorden. Er moet waarschijnlijk onderzoek worden gedaan, de minster moet andere mensen vragen wat er gebeurd is. Etc.

Waarom zou dat niets kosten?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 01:20:51 #14
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50509083
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:18 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, dat is het totaal van de kosten omgeslagen over het totaal aantal vragen, zie ik?
Dat kan betekenen dat sommige vragen niets kosten en andere vragen veel meer.
Plasterk hoeft geen beroep te doen op het ambtenarenapparaat om daar antwoorden op te vinden, nee.
Zyggie.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 01:21:58 #15
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_50509110
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:20 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Er gaat in ieder geval een hoop papier en tijd doorheen, een minister moet tijd maken om de vragen te beantwoorden. Er moet waarschijnlijk onderzoek worden gedaan, de minster moet andere mensen vragen wat er gebeurd is. Etc.

De meeste vragen zijn al eerder beantwoord, zijn ja/nee vragen, zijn te stupide voor woorden. Dat soort dingen. Die kan de minister gewoon per direct op papier zetten.
pi_50509114
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:20 schreef calvobbes het volgende:

[..]

De minister hoort die vragen aan, en krabbelt precies zoals ik deed zijn antwoorden op een kladblaadje, om ze later als antwoord uit te spreken, denk ik. Zo zou ik het doen althans.
I´m back.
pi_50509127
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De meeste vragen zijn al eerder beantwoord, zijn ja/nee vragen, zijn te stupide voor woorden. Dat soort dingen. Die kan de minister gewoon per direct op papier zetten.
Precies.
I´m back.
pi_50509152
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Naah... Dat zal toch niet. Dan gaat Wilders weer janken dat niemand hem serieus neemt
pi_50509189
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:23 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Naah... Dat zal toch niet. Dan gaat Wilders weer janken dat niemand hem serieus neemt
Ja, dan stelt-ie weer een vraag, en dan zegt de minister weer 'nee', maar dan met een gezicht van een lach-huilsmiley.
I´m back.
pi_50509235
Maar goed, het idee van je is wel leuk, calvobbes. .
Zou 'r een CENTRAAL-topic van maken.
I´m back.
pi_50509264
Nog zo'n leuke:
quote:
NOS kleurt berichtgeving over Marokkaanse stadion-furie - Kamervragen
donderdag 24 mei 2007

Als een voetbalwedstrijd ontaardt in een anti-Nederlandse geweldsexplosie zou je verwachten dat het NOS Journaal daar objectief verslag van doet. Maar in plaats daarvan komt het Journaal met deze reportage, vooral bedoeld om de ernst van de Marokkaanse furie te ontkennen. Niets aan de hand. Of in de woorden van Mohammed Allach: "We hebben gewoon te maken met een bepaalde groep jongeren, even de Marokkaanse doelgroep pakkende, die zich op een of andere manier niet geaccepteerd voelt, achtergesteld voelt, het niet kan bijbenen en verschillende manieren zoekt om dat te uiten."
PVV-mediawoordvoerder Martin Bosma stelt Kamervragen. Zie ook Geenstijl.nl
Vragen van het lid Bosma (PVV) aan de Minister van OCW inzake de gekleurde berichtgeving door het NOS Journaal inzake de anti-Nederlandse geweldsexplosie bij de voetbalwedstrijd in Tilburg

24 mei 2007

1) Heeft u kennisgenomen van de uitzending van het NOS Journaal van 23 mei, in het bijzonder van het verslag van de Marokkaanse furie bij de voetbalwedstrijd in Tilburg?

2) Is het u ook opgevallen dat het Journaal ervoor heeft gekozen de meest indrukmakende beelden niet uit te zenden, bijvoorbeeld beelden waar te zien was dat
-een fluitconcert plaatsvond tijdens het Wilhelmus,
-een steward karatetrappen kreeg,
-jihad-vlaggen werden meegedragen,
-gezinnen met kinderen moesten rennen voor hun leven
-door heel Tilburg geweld plaatsvond etc.

3) Is het u tevens opgevallen dat in deze reportage wel twee Marokkanen geïnterviewd werden, beiden zonder enige betrokkenheid bij het incident, die moesten helpen de furie te vergoelijken, bagatelliseren cq goedpraten?

4) Bent u het met mij eens dat het NOS Journaal dit item heeft gemaakt vanuit de multiculturalistische ideologie en dat blijkbaar niet objectieve berichtgeving voorop staat maar opvoeding van het Nederlandse volk?

5) Bespeurt u met mij een relatie tussen het feit dat tachtig procent van de redactie van het NOS Journaal links stemt en dat 36 procent van de Nederlandse bevolking vindt dat het Journaal links georiënteerd is. (Bron: onderzoek Maurice de Hond.)

6) Bent u bereid het NOS Journaal er aan te herinneren dat zij betaald wordt door alle belastingbetalers?
Dat in diezelfde week bij FC Utrecht Stewards in elkaar werden geschopt en dat geen enkele TV zender daar aandacht aan besteede ontgaat Wilders dan weer wel....
  zaterdag 16 juni 2007 @ 01:29:18 #22
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50509285
De kosten van een serie vragen laten voor mij in elk geval zien wat een belachelijke verspilling een log ambtenarenapparaat is.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 01:29:32 #23
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_50509289
het idee van de lokhomo ter bescherming van de cruisende homo vond ik wel lachwekkend eigenlijk
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_50509314
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:28 schreef calvobbes het volgende:
Nog zo'n leuke:
[..]

Dat in diezelfde week bij FC Utrecht Stewards in elkaar werden geschopt en dat geen enkele TV zender daar aandacht aan besteede ontgaat Wilders dan weer wel....
De minister zal echt niets doen aan het inhoudelijke beleid van de NOS, dus de antwoorden monosyllabel, vermoed ik.
I´m back.
pi_50509347
wilders en zijn aanhangers=mavo

nuff said
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_50509352
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:29 schreef Aoristus het volgende:
het idee van de lokhomo ter bescherming van de cruisende homo vond ik wel lachwekkend eigenlijk
Ja, maar wel creatief, dat moet je ze weer nageven. Je ziet dat de obsessie waardoor deze mensen gedreven worden, toch ook wel positieve kanten heeft. Die gasten zouden evt. kunnen overwegen om schrijver te worden van comedies, als het met de partij niets meer wordt.
I´m back.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 01:32:44 #27
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_50509363
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:27 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, het idee van je is wel leuk, calvobbes. .
Zou 'r een CENTRAAL-topic van maken.
Het is een beetje pberends-achtig. Doe maar niet.
pi_50509378
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:32 schreef Flashwin het volgende:
wilders en zijn aanhangers=mavo

nuff said
Wat is er mis met de MAVO, die was toch veel beter dan het huidige VMBO, lees ik steeds weer. .
I´m back.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 01:33:41 #29
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_50509381
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar wel creatief, dat moet je ze weer nageven. Je ziet dat de obsessie waardoor deze mensen gedreven worden, toch ook wel positieve kanten heeft. Die gasten zouden evt. kunnen overwegen om schrijver te worden van comedies, als het met de partij niets meer wordt.
Zeker, als je zoiets kunt verzinnen, dan heb je wat mij betreft al een sokkel op de binnenplaats te pakken
pi_50509390
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:29 schreef Aoristus het volgende:
quote:
Lokhomo's inzetten tegen Marokkaans straattuig - Kamervragen
vrijdag 15 juni 2007

Vragen van de leden Brinkman en De Roon (PVV) aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de Minister van Justitie inzake de mogelijkheden van het inzetten van lokhomo's om Marokkaans tuig ervan te weerhouden op homo's 'te jagen'.

1.) Heeft u kennis genomen van het artikel “Allochtone jeugd jaagt op homo”s”?

2.) Bent u met ons van mening dat de politie aan dit Marokkaanse discriminerende geweld absolute topprioriteit moet geven? Zo ja hoe gaat u dit bewerkstelligen, zo nee waarom niet?

3.) Bent u met ons van mening dat het deze groep slachtoffers gemakkelijk gemaakt moet worden anoniem aangifte te kunnen doen en bent u bereid hiervoor een voorlichtingscampagne te starten?

4.) Kunt u cijfermatig aangeven hoe het geweld tegen homo’s in Nederland, door allochtone jongeren zich de afgelopen vijf jaar heeft ontwikkeld? Bent u bereid, teneinde deze Marokkaanse daders te kunnen pakken, undercover agenten in te zetten die zich voordoen als homo, zogenaamde lokhomo’s? Zo nee waarom niet, zo ja hoe gaat u dit bewerkstelligen?
Waarom moet alleen Marokkaans tuig ervan worden weerhouden? En waarom moeten er alleen cijfers over allochtonen jongeren komen?
pi_50509401
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het is een beetje pberends-achtig. Doe maar niet.
Nee, pberends zou centraal NOVA of kopspijker oid afzeiken. .
I´m back.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 01:34:30 #32
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_50509404
Hm, XRay en PJORourke komen niet mavo op me over, eigenlijk...
  zaterdag 16 juni 2007 @ 01:34:52 #33
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_50509412
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:33 schreef calvobbes het volgende:

[..]

[..]

Waarom moet alleen Marokkaans tuig ervan worden weerhouden? En waarom moeten er alleen cijfers over allochtonen jongeren komen?
Is niet nodig, de homo is een beschermde soort en de Marokkaan is een kakkerlak die uitgeroeid moet worden. Dat is algemeen bekend volgens de telegraaf
pi_50509414
Hoe is het magische bedrag van 1.750 euro per kamervraag de wereld in geholpen? Jawel, naar aanleiding van <insert tromgeroffel> kamervragen. Indieners waren de heren Eerdmans en Van As (LPF).
Ter lering ende vermaeck de vragen en beantwoording door de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties:
quote:
Antwoorden op kamervragen over de kosten van een Kamervraag
Vragen van de leden Eerdmans en Van As (beiden LPF) aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties over de kosten van een Kamervraag. (Ingezonden 14 april 2004)

1. Vraag
Bent u bekend met het feit dat uw voorganger Minister Beernink op 1 augustus 1969 nog wel in staat bleek om een globaal antwoord te geven op Kamervragen van de heer Joekes (VVD) over de kosten van een Kamervraag? 1)

2. Vraag
Weet u dat het antwoord op de vraag van de heer Joekes luidde, dat de beantwoording van een schriftelijke Kamervraag dan wel een reeks van vragen, met inbegrip van technische kosten destijds "zeker meer dan f 1.000,-" kostte?

1-2. Antwoord
Ja.

3. Vraag
Is het niet vreemd dat de minister van BZK anno 2004 blijkbaar niet in staat is om een dergelijke ruwe schatting te geven, ondanks de enorme technische vooruitgang bij de overheid? Ligt dat aan de bureaucratie op uw ministerie?

4. Vraag
Is het niet goed om juist in het kader van bestuurlijke vernieuwing deze kosten wel inzichtelijk te maken om zo helder te krijgen wat iedere vraag de belastingbetaler kost en hoeveel ambtenaren het gemiddeld bezighoudt?

5. Vraag
Deelt u de mening dat het voor u handig is om te weten wat een gemiddelde Kamervraag kost en hoeveel ambtenaren hiermee nu precies bezig zijn? Zo ja, bent u alsnog bereid om uit te zoeken wat de beantwoording van een Kamervraag kost?

3-5. Antwoord

In het algemeen onderschrijf ik de benadering dat de kosten van gerede overheidsactiviteiten zo inzichtelijk mogelijk moeten worden gemaakt, teneinde na te gaan of maatregelen kunnen worden genomen die leiden tot minder bureaucratie en een doeltreffender gebruik van overheidsgelden. Ik ga ervan uit dat de vragen ook in die zin zijn bedoeld. Echter, het beantwoorden van Kamervragen is niet zo'n gerede overheidsactiviteit. In de regel maakt het beantwoorden van Kamervragen onderdeel uit van de reguliere beleidsvorming welke plaatsvindt in de lijndirecties. Zoals ik ook in mijn eerdere antwoord duidde, zullen de kosten voor de beantwoording van een Kamervraag niet onbeduidend zijn.

Voor het in kaart brengen van de gemiddelde kosten van Kamervragen is noodzakelijk te weten wat de tijdsbesteding van de betrokken ambtenaren is, inclusief de toetsing door leidinggevenden, hoeveel tijd de aandacht van bewindspersonen voor de beantwoording vergt en welke externe factoren een meetbare betekenis hebben (bijvoorbeeld het verschaffen van informatie of advies door derden en afstemming tussen departementen en overheden). Ook dient berekend te worden wat de kosten zijn van de registratiesystemen en de bewaking en de voortgang in de beantwoording, de eventuele uitstelberichten en de mogelijke vervolgactiviteiten die uit vraag en antwoord voortvloeien.

Dit vergt dus een aanzienlijke investering in tijd en middelen. Wij achten een dergelijk onderzoek niet dienstig en menen dat het zinvoller is de ambtenaren in te zetten voor belangrijke beleidsvragen, in plaats van voor het veroorzaken van nieuwe bureaucratie. Wel kunnen wij een zeer globale inschatting geven van de kosten, door de kosten voor de beantwoording van Kamervragen zoals vastgesteld in 1969 (zeker meer dan fl. 1000,-) te relateren aan de gemiddelde index van de salarisstijging voor ambtenarensalarissen (zoals berekend door de Commissie Dijkstal ). Een dergelijke berekening leidt tot een bedrag van ongeveer 1.750,- euro (circa fl. 3850,-) voor de beantwoording van schriftelijke Kamervragen. Wij wensen te benadrukken dat dit een zeer globale indicatie betreft, die op geen enkele wijze rekening houdt met de veranderde omstandigheden in maatschappij en overheid in de periode 1969-2004.

Niettemin zijn bewindspersonen gehouden de gestelde Kamervragen te beantwoorden, uiteraard zonder daarbij onnodige kosten te maken. Zoals hierboven gesteld zijn de kosten niet onbeduidend, maar het beantwoorden behoort tot de normale werkzaamheden van bewindspersonen en dus van hun medewerkers.
bron
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_50509422
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:33 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Zeker, als je zoiets kunt verzinnen, dan heb je wat mij betreft al een sokkel op de binnenplaats te pakken
Ik vind het knapper dan wat goochem en bijdehandje verzinnen iig. .
I´m back.
pi_50509426
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat is er mis met de MAVO, die was toch veel beter dan het huidige VMBO, lees ik steeds weer. .
Het blijft benedengemiddeld en Wilders zijn optreden en manier van politiek bedrijven geven maar weer eens dat laag opgeleiden absoluut niet geschikt zijn om een land te leiden
pi_50509453
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:35 schreef ijsbrekertje het volgende:
Hoe is het magische bedrag van 1.750 euro per kamervraag de wereld in geholpen? Jawel, naar aanleiding van <insert tromgeroffel> kamervragen. Indieners waren de heren Eerdmans en Van As (LPF).
Ter lering ende vermaeck de vragen en beantwoording door de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties:
[..]

bron
In 1969 werden wrs nog zinnige vragen gesteld.
Over langharig werkschuwtuig.
Door Boer Koekkoek. .
I´m back.
pi_50509454
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
nee dat lijken me ook eerder hbo'ers. maar dan hbo'ers met een minderwaardigheidscomplex. Past perfect bij wilders
pi_50509502
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:35 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Het blijft benedengemiddeld en Wilders zijn optreden en manier van politiek bedrijven geven maar weer eens dat laag opgeleiden absoluut niet geschikt zijn om een land te leiden
Tegen mij werd altijd gezegd dat MAVO ongeveer gemiddeld was.
En trouwens Wilders leidt ons land toch niet?
I´m back.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 01:40:55 #40
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_50509527
Maar goed, puntje bij paaltje is Wilders op het moment minder irritant en kortzichtig dan het huidige kabinet. Daar kunnen we het ook wel over eens zijn toch?
pi_50509529
quote:
Bij mij komen ze over als lichtontvlambare types.
I´m back.
pi_50509566
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Maar goed, puntje bij paaltje is Wilders op het moment minder irritant en kortzichtig dan het huidige kabinet. Daar kunnen we het ook wel over eens zijn toch?
Tja, Wilders komt over als komiek idd, zit wat in.
I´m back.
pi_50509578
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:37 schreef Ryan3 het volgende:
In 1969 werden wrs nog zinnige vragen gesteld.
Over langharig werkschuwtuig.
Door Boer Koekkoek. .
Ooit kunnen we het opzoeken. Op www.statengeneraaldigitaal.nl wordt de complete set Handelingen uit de periode 1814-1995 door microverfilming behouden voor het nageslacht en door digitalisering voor iedereen gratis toegankelijk gemaakt op Internet. Nu staat alleen 1990-1995 nog op de site; het zal dus nog wel even duren voor 1969 erop staat.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_50509620
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:43 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Ooit kunnen we het opzoeken. Op www.statengeneraaldigitaal.nl wordt de complete set Handelingen uit de periode 1814-1995 door microverfilming behouden voor het nageslacht en door digitalisering voor iedereen gratis toegankelijk gemaakt op Internet. Nu staat alleen 1990-1995 nog op de site; het zal dus nog wel even duren voor 1969 erop staat.
Ik las het ja.
Dat wordt nog smullen hoor.
Colijn schijnt erg ad rem geweest te zijn.
Voor een Zeeuw.
I´m back.
pi_50510721
Een van de leukere vragen van de PVV:
3.) Zo ja, bent u knettergek geworden?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 02:46:17 #46
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_50510759
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 02:43 schreef ijsbrekertje het volgende:
Hehe ja, die herinner ik me nog wel. Hij was wel leuk inderdaad. Goed voorbeeld van een kamervraag die geen extra belastinggeld kost trouwens.
pi_50510773
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 02:43 schreef ijsbrekertje het volgende:
Humoristen zijn het. .
I´m back.
pi_50510933
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 02:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hehe ja, die herinner ik me nog wel. Hij was wel leuk inderdaad. Goed voorbeeld van een kamervraag die geen extra belastinggeld kost trouwens.
Het zou daarentegen ook wel weer humor zijn als de regering in antwoord op deze vragen een onderzoek liet instellen door het Pieter Baan Centrum of de ministers Hirsch Ballin, Koenders en Vogelaar knettergek geworden zijn.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 03:02:32 #49
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_50511000
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 02:58 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Het zou daarentegen ook wel weer humor zijn als de regering in antwoord op deze vragen een onderzoek liet instellen door het Pieter Baan Centrum of de ministers Hirsch Ballin, Koenders en Vogelaar knettergek geworden zijn.
Ja, in principe wel. Hoewel ik dat zonde van het belastinggeld zou vinden, zou het wel een goeie grap terug zijn.
pi_50511141
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 03:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, in principe wel. Hoewel ik dat zonde van het belastinggeld zou vinden, zou het wel een goeie grap terug zijn.
SP zal dan vragen hoeveel die vragen van de PVV wel niet gekost hebben.
I´m back.
pi_50511229
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 03:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

SP zal dan vragen hoeveel die vragen van de PVV wel niet gekost hebben.
Dat denk ik niet. De SP hecht volgens mij wel aan het recht op vragen stellen en controleren van de regering.

Overigens is het dus verstandig van de PVV, dat ze zich ingedekt hebben met de "Zo ja"-clausule aan het begin van de vraag. In de eerste plaats omdat het bericht onjuist bleek. Maar wat hadden de ministers anders voor antwoord moeten geven? Ze hadden immers niet zomaar kunnen zeggen: Dit is een onzinnige vraag, daar gaan we niet op in.
pi_50511271
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 03:18 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. De SP hecht volgens mij wel aan het recht op vragen stellen en controleren van de regering.

Overigens is het dus verstandig van de PVV, dat ze zich ingedekt hebben met de "Zo ja"-clausule aan het begin van de vraag. In de eerste plaats omdat het bericht onjuist bleek. Maar wat hadden de ministers anders voor antwoord moeten geven? Ze kunnen immers niet zomaar zeggen: Dat is een onzinnige vraag, daar ga ik niet op in.
Ik zag dat ze vaak vragen of een minister e.e.a. heeft opgemerkt dan wel er kennis van heeft genomen en vervolgens of de minister de mening van de PVV deelt. Tja, dan kun je 'ja' of 'nee' antwoorden wrs.
I´m back.
pi_50511357
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zag dat ze vaak vragen of een minister e.e.a. heeft opgemerkt dan wel er kennis van heeft genomen en vervolgens of de minister de mening van de PVV deelt. Tja, dan kun je 'ja' of 'nee' antwoorden wrs.
Dat zijn de makkelijke vragen Net als op de middelbare school, de inkoppertjes.

Bijna alle kamervragen hebben inderdaad als eerste vraag "heeft de minister kennis genomen van..". Dit geldt volgens mij ook voor andere partijen. De meeste vragen worden immers "naar aanleiding van" berichten in de media gesteld. (Of in elk geval koppelen kamerleden er een krantenberichtje aan vast. Dat is op zich ook handiger dan zelf de hele situatie parafraseren )
pi_50511448
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 03:28 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Dat zijn de makkelijke vragen Net als op de middelbare school, de inkoppertjes.

Bijna alle kamervragen hebben inderdaad als eerste vraag "heeft de minister kennis genomen van..". Dit geldt volgens mij ook voor andere partijen. De meeste vragen worden immers "naar aanleiding van" berichten in de media gesteld. (Of in elk geval koppelen kamerleden er een krantenberichtje aan vast. Dat is op zich ook handiger dan zelf de hele situatie parafraseren )
Ja, tuurlijk, maar wat PVV vervolgens vrij snel doet, is vragen of hun mening/conclusie (= wat er ook speelt het wordt veroorzaakt door allochtonen of linkse kerk) ook de mening is van de minister. Ja, omdat die minister in 100% van de gevallen geen PVV is, is het antwoord vrijwel altijd 'nee', 'het boeit me niet' of 'wat u vraagt kan ik niet doen'. Vrij zinloos dus.
I´m back.
pi_50513705
die gek gebruikt z'n kamervragen gewoon handig om veel media aandacht te krijgen. en het ergste is dat onze idiote media dat nog doet ook <_<
  zaterdag 16 juni 2007 @ 10:42:18 #56
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50513911
quote:
Vakantie als beloning in bijstand - Kamervragen
vrijdag 15 juni 2007
Vragen van de leden Fritsma en Wilders (PVV) aan de Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de heer Aboutaleb, over het toestaan van langdurige vakanties van bijstandsgerechtigden.
1.)
Heeft u kennis genomen van de berichten “Kanslozen in bijstand langer op vakantie”?*

2.)
Is het toestaan van vakanties van drie maanden van “kansloze” bijstandsgerechtigden de wijze waarop het kabinet werken aantrekkelijker wil maken dan het ontvangen van een (bijstands)uitkering?

3.)
Waarom heeft u de wet niet zodanig aangepast dat alle bijstandsgerechtigden ongeacht hun leeftijd niet langer dan maximaal vier weken op vakantie mogen?

4.)
Realiseert u zich dat de werkende bevolking alleen maar kan dromen van een buitenlandse vakantie van 13 weken, en met kromme tenen kennis neemt van de privileges die u bijstandsgerechtigden gunt?

5.)
Klopt het dat vooral de allochtone bijstandsgerechtigden zijn “geholpen” met deze maatregel, omdat zij liever in hun land van herkomst verblijven dan in Nederland? Zo ja, is dit de wijze waarop u de verbondenheid van allochtonen met Nederland wilt versterken?

6.)
Kunt u aangeven naar welke landen bijstandsgerechtigden blijkens opgave het meeste op vakantie gaan?

7.)
Bent u zelf niet toe aan een langdurige vakantie van een jaar of vier?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50513943
Ze nemen hun eigen kamervragen niet eens meer serieus... Het is gewoon een kinderachtig spelletje op deze manier....
pi_50514073
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 10:44 schreef calvobbes het volgende:
Ze nemen hun eigen kamervragen niet eens meer serieus... Het is gewoon een kinderachtig spelletje op deze manier....
Of ze hopen er natuurlijk op dat een of andere minister op een gegeven moment er "ja" op antwoord, helemaal moegestreden door de hoeveelheid onzinnige vragen van de PVV.
wel opvallend dat zulke partijen aan de ene kant altijd zo mekkeren dat de ambtenaren zoveel geld kosten, maar aan de andere kant de vragen met bakken tegelijk richting de regering sturen
  zaterdag 16 juni 2007 @ 11:09:24 #59
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50514386
He, mijn idee gejat calvobbes.

De beste vind ik nog deze:
quote:
2060716410

Vragen van de leden Wilders en
Brinkman (beiden PVV) aan de
ministers van Binnenlandse Zaken en
van Justitie over het bericht dat een
groep Marokkanen in Amsterdam een
man in elkaar heeft geslagen en
daarna in het water heeft gegooid.
(Ingezonden 29 mei 2007)

1
Kent u het bericht «Marokkanen
gooien homo in het water»?1

2
Deelt u de mening dat het
verschrikkelijk en onacceptabel is dat
drie Marokkanen betrokkene in elkaar
hebben geslagen en daarna urenlang
onder dwang in het water van het
Rembrandtpark hebben laten
zwemmen, terwijl ze stokken en
takken naar hem gooiden? Zo neen,
waarom niet?

3
Wordt er alles aan gedaan dat de
daders zo snel mogelijk worden
opgepakt en zeer zwaar gestraft
worden? Zo neen, waarom niet?

4
Bent u bereid te bevorderen dat de
daders als aanvullende straf
gedwongen worden een
Amsterdamse darkroom schoon te
maken?

5
Gaat u er alles aan doen dat de
agressie en het gebruik van geweld
tegen homo’s in het algemeen en
door Marokkanen in het bijzonder
keihard wordt aangepakt? Op welke
wijze gaat u dit doen? Zo neen,
waarom niet?
1 De Telegraaf, vrijdag 25 mei 2007.
3 open deuren of een minister tegen geweld is, en zo nee waarom niet, en weer zo'n aandachtsgeil luchtballonnetje. Dan heb je toch wel het dieptepunt bereikt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_50514435
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 11:09 schreef Sidekick het volgende:
He, mijn idee gejat calvobbes.

De beste vind ik nog deze:
[..]

3 open deuren of een minister tegen geweld is, en zo nee waarom niet, en weer zo'n aandachtsgeil luchtballonnetje. Dan heb je toch wel het dieptepunt bereikt.
Vooral die 2e vraag
Als je als minister continue die vragen krijgt, zou ik me idd wel eens voorstellen dat je dan eens antwoordt "ach, die dingen gebeuren nu eenmaal".

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2007 11:13:02 ]
  zaterdag 16 juni 2007 @ 11:19:19 #61
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_50514553
Centraal gemaakt. Have fun.

[ Bericht 11% gewijzigd door Rock_de_Braziliaan op 16-06-2007 12:09:35 ]
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zaterdag 16 juni 2007 @ 11:20:07 #62
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50514571
quote:
Vragen van de leden Wilders en De Roon (PVV) aan de Minister van Binnenlandse Zaken over het bericht dat politieke partijen Eerste Kamerleden oproepen hun zetel af te staan.

1.)
Bent u bekend met het bericht “Politieke partijen roepen Eerste Kamerleden op hun zetel af te staan”*?

2.)
Deelt u mijn mening dat CDA, PvdA, SP en GroenLinks het staatsrecht geweld aan doen nu zij op (kandidaat) Eerste Kamerleden die met voorkeurstemmen zijn gekozen druk uitoefenen om hun Eerste kamerzetel vanwege “partijafspraken” af te staan? Zo neen, waarom niet?

3.)
Gaat u tegen deze “Oostblokachtige achterkamerpraktijken” actie ondernemen? Zo ja, welke actie? Zo neen, waarom niet?

http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=928&Itemid=73
pi_50514641
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 11:20 schreef Sidekick het volgende:

[..]
Voor het eerst vragen waarbij Wilders naar mijn mening een punt(je) heeft. Als is dit ook niet echt een aangelegenheid voor de minister om uitspraken over te doen.
pi_50514681
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 10:42 schreef Klopkoek het volgende:

Vragen van de leden Fritsma en Wilders (PVV) aan de Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de heer Aboutaleb, over het toestaan van langdurige vakanties van bijstandsgerechtigden.
Het nut van dit soort vragen snap ik niet. Het is toekomstig regeringsbeleid, dus het zal tzt een keertje aan de Kamer worden voorgesteld. Dan kan er volop over worden gedebatteerd.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 11:34:34 #65
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50514827
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:28 schreef calvobbes het volgende:
Nog zo'n leuke:
[..]

Bijna dezelfde vragen als een maand daarvoor:
quote:
1458

Vragen van het lid Bosma (PVV) aan
de minister van Onderwijs, Cultuur en
Wetenschap over
bevooroordeeldheid Wereldomroep.
(Ingezonden 20 april 2007)

1
Heeft u kennisgenomen van het
bericht «Wereldomroep straks ook in
het Chinees»?1

2
Heeft u kennisgenomen van de
passage over de «affaire Arib», waar
viel te lezen «De parlementaire
redactie was woedend over het
speurwerk van de Arabische redactie:
hoe hadden we ons zo voor het
karretje kunnen laten spannen voor
Geert Wilders»?

3
Deelt u de mening dat uit deze
passage blijkt dat de (parlementaire)
redactie van de Wereldomroep
bevooroordeeld is en mogelijk bereid
is feiten te verzwijgen als zij niet
passen in de linkse levensvisie?

4
Deelt u de mening dat dit opnieuw
een indicatie is van linkse
bevooroordeeldheid bij de publieke
omroep?

5
Bent u bereid de Wereldomroep
eraan te herinneren dat het
gefinancierd wordt met belastinggeld
opgebracht door alle Nederlanders?

6
Deelt u de mening dat de
Wereldomroep beter eerst kan
proberen objectieve journalistiek te
bedrijven alvorens te gaan uitzenden
in het Chinees?

Antwoord van minister Plasterk
(Onderwijs, Cultuur en Wetenschap).
(Ontvangen 3 mei 2007)

1
Ja. Overigens gaat het bij de
Wereldomroep niet om uitzendingen
in het Chinees, maar om een website
in het Chinees, zoals aangekondigd in
het Meerjarenplan 2007–2011.

2
Ja.

3
Nee, die mening deel ik niet. In het
artikel wordt melding gemaakt van
een journalistieke discussie. Die
wordt niet naar buiten gebracht,
maar maakt wel deel uit van de
journalistieke research en het
professionele debat. Deze werkwijze
resulteerde uiteindelijk in een aantal
internetverhalen, waarin hoor en
wederhoor is toegepast en alle
kanten van deze zaak worden belicht.

4
Nee, die mening deel ik niet. In de
internetverhalen is noch een linkse,
noch een rechtse bevooroordeeldheid
te vinden. Persoonlijke opvattingen
komen niet voor en alle betrokkenen
worden aan het woord gelaten. De
producties zijn afgewogen.

5
Dat is niet nodig, want die informatie
is bij de Wereldomroep bekend.

6
Nee, die mening deel ik niet. Radio
Nederland Wereldomroep werkt met
de volgende journalistieke principes:
objectiviteit, onpartijdigheid en
onafhankelijkheid. Dit betekent dat
altijd hoor en wederhoor wordt
toegepast en dat aan alle mogelijke
opvattingen rond een bepaald
onderwerp aandacht wordt besteed.
pi_50514943
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 11:34 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Bijna dezelfde vragen als een maand daarvoor:
[..]
Dat leest kut al die enters
quote:
Vragen van het lid Bosma (PVV) aan de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap over bevooroordeeldheid Wereldomroep.
(Ingezonden 20 april 2007)

1 Heeft u kennisgenomen van het bericht «Wereldomroep straks ook in het Chinees»?1
Antwoord: Ja. Overigens gaat het bij de Wereldomroep niet om uitzendingen in het Chinees, maar om een website in het Chinees, zoals aangekondigd in het Meerjarenplan 2007–2011.

2 Heeft u kennisgenomen van de passage over de «affaire Arib», waar viel te lezen «De parlementaire redactie was woedend over het speurwerk van de Arabische redactie: hoe hadden we ons zo voor het karretje kunnen laten spannen voor Geert Wilders»?
Antwoord: Ja

3 Deelt u de mening dat uit deze passage blijkt dat de (parlementaire) redactie van de Wereldomroep bevooroordeeld is en mogelijk bereid is feiten te verzwijgen als zij niet passen in de linkse levensvisie?
Antwoord: Nee, die mening deel ik niet. In het artikel wordt melding gemaakt van een journalistieke discussie. Die wordt niet naar buiten gebracht, maar maakt wel deel uit van de journalistieke research en het professionele debat. Deze werkwijze resulteerde uiteindelijk in een aantal internetverhalen, waarin hoor en wederhoor is toegepast en alle kanten van deze zaak worden belicht.

4 Deelt u de mening dat dit opnieuw een indicatie is van linkse bevooroordeeldheid bij de publieke omroep?
Antwoord: Nee, die mening deel ik niet. In de internetverhalen is noch een linkse, noch een rechtse bevooroordeeldheid te vinden. Persoonlijke opvattingen komen niet voor en alle betrokkenen worden aan het woord gelaten. De producties zijn afgewogen.

5 Bent u bereid de Wereldomroep eraan te herinneren dat het gefinancierd wordt met belastinggeld opgebracht door alle Nederlanders?
Antwoord: Dat is niet nodig, want die informatie is bij de Wereldomroep bekend.

6 Deelt u de mening dat de Wereldomroep beter eerst kan proberen objectieve journalistiek te bedrijven alvorens te gaan uitzenden in het Chinees?

Antwoord: Nee, die mening deel ik niet. Radio Nederland Wereldomroep werkt met de volgende journalistieke principes: objectiviteit, onpartijdigheid en onafhankelijkheid. Dit betekent dat altijd hoor en wederhoor wordt toegepast en dat aan alle mogelijke opvattingen rond een bepaald onderwerp aandacht wordt besteed.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 11:59:04 #67
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50515366
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 11:24 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Voor het eerst vragen waarbij Wilders naar mijn mening een punt(je) heeft. Als is dit ook niet echt een aangelegenheid voor de minister om uitspraken over te doen.
Het ging mij dan ook over "Oostblokachtige achterkamerpraktijken".
quote:
644

Vragen van het lid Bosma (PVV) aan de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap over de allochtonenquota’s bij de publieke omroep.(Ingezonden 27 december 2006)

1
Heeft u kennisgenomen van het bericht «Televisie moet multicultureler»?1

2
Deelt u de mening dat er hier sprake is van staatspropaganda waarbij het Nederlandse volk moet worden opgevoed in multiculturele zin, terwijl Nederland nooit heeft gevraagd om een multicultureel experiment?

3
Kunt u garanties geven aangezien de meerderheid van de niet-westerse allochtonen bestaat uit moslims, dat als er op grote schaal moslims op de publieke omroep getoond worden dat niet ook de normen en waarden van de islam de huiskamer binnen komen en dat op deze manier de islam wordt gepropageerd via de publieke omroep?

4
Wilt u een regeling treffen voor Nederlanders die niet willen meebetalen aan de publieke omroep, als door deze maatregel opnieuw groepen mensen zich zullen afkeren van de publieke omroep maar wel gedwongen zijn hier aan mee te betalen?

5
Acht u het een goed idee de financiering van de publieke omroep tot een minimum terug te brengen nu duidelijk is dat de publieke omroep er vooral is om de ideeën van de politiek-correcte elite te propageren en niet om het Nederlandse volk te informeren en te amuseren?

Antwoord van minister Van der Hoeven (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap). (Ontvangen 19 januari 2007)

1
Ja.

2
Nee. De publieke omroep heeft op grond van artikel 13c van de Mediawet de taak een pluriform en kwalitatief hoogstaand programma-aanbod te verzorgen. Dit aanbod moet op evenwichtige wijze een beeld geven van de samenleving en van de onder de bevolking levende interesses en inzichten op maatschappelijk, cultureel en levensbeschouwelijk gebied. Daarnaast is de opdracht dat het aanbod gericht is op zowel een algemeen publiek, als op bevolkingsen leeftijdsgroepen van verschillende omvang en samenstelling.

3
Nee. De publieke omroep is autonoom in het uitvoeren van zijn publieke taak en maakt zijn eigen programmatische keuzes. Deze «programmatische autonomie» dient als garantie tegen inmenging door derden, ongeacht of dat de overheid, commerciële partijen of anderen zijn. In de Mediawet is de eigen zelfstandigheid van omroepen nadrukkelijk bepaald (artikel 48 van de Mediawet): «Iedere instelling die zendtijd heeft verkregen bepaalt, onverminderd het bij of krachtens de wet bepaalde, vorm en inhoud van haar programma en is verantwoordelijk voor hetgeen in haar zendtijd wordt uitgezonden». Toezicht op de naleving van de programmatische voorschriften uit de Mediawet en het Mediabesluit berust bij het Commissariaat voor de Media. Dit toezicht vindt achteraf plaats.

4
Nee. De publieke omroep wordt gefinancierd uit de algemene middelen, opgebracht uit de belastinginkomsten. Het is in Nederland niet mogelijk om als burger direct te bepalen wat er met de af te dragen belasting moet gebeuren en dus ook niet of dit bedrag al dan niet aan de publieke omroep wordt besteed. Via zijn of haar stemrecht kan een burger wel voor een partij kiezen en daarmee voor een bepaald partijprogramma. Dit zou kunnen betekenen dat meer of minder geld voor bepaalde sectoren of departementen wordt begroot.

5
Nee, ik deel deze opvatting niet.
Allochtonenquota's, en omdat 1/3 van de allochtonen moslim is verwacht Wilders al gelijk Islampropaganda.
pi_50515453
Het zijn eigenlijk ook allemaal antwoorden die zelf al hadden kunnen verzinnen bij de PVV
pi_50515552
quote:
PVV wil verbod op RIAGG activiteiten in Marokko - Kamervragen
Vragen van de leden Agema en Wilders (PVV) aan de Minister van VWS over het bericht (*) waarin wordt gesteld dat Riagg volgens de wet hulp in Marokko mag blijven geven.

2.)
Is het waar dat u geen reden ziet om de wet aan te scherpen om deze zinloze geitenwollensokken activiteiten van het Riagg Rotterdam waarmee veel geld wordt verspild te beëindigen? Waarom niet? Bent u bereid uw beslissing te heroverwegen en alsnog een verbod op de Riagg activiteiten in Marokko uit te vaardigen?

5.)
Is de directeur van het Riagg Rotterdam inmiddels zelf niet aan een therapietje toe?
volledige vragen
  zaterdag 16 juni 2007 @ 12:10:32 #70
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50515654
Linkse kerk als argument gebruiken is zo 2006.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 12:18:17 #71
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_50515851
quote:
5.)
Is de directeur van het Riagg Rotterdam inmiddels zelf niet aan een therapietje toe?
Dit is toch niet normaal...
  zaterdag 16 juni 2007 @ 12:25:35 #72
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50516055
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 11:26 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het nut van dit soort vragen snap ik niet. Het is toekomstig regeringsbeleid, dus het zal tzt een keertje aan de Kamer worden voorgesteld. Dan kan er volop over worden gedebatteerd.
De bijstand is natuurlijk dermate gedecentraliseerd dat ook dat nog maar de vraag is.

Het lijkt me wel zinvol om een quota aan kamervragen in te stellen. Voor elke vraag daarboven moet een vergoeding betaald worden.
Laat ze zulke onzin maar in het wekelijkse vragenuurtje stellen, dan zetten ze zich en public voor schut en zullen dit (overbodige) soort toonzettingen/formuleringen snel verleden tijd zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50516120
Taalgebruik is echt bedroevend, en dan zit hij te klagen over teveel ambtenaren
  zaterdag 16 juni 2007 @ 12:49:09 #74
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50516697
Percentage antwoorden:

1. "Weet u dat..." -> "Ja, ik lees toch ook de krant, zeg." (33%)
2. "Deelt u de mening dat..." -> "Als iedereen die mening deelt, dan ja. Als het een blatante PVV-mening is, dan nee." Het is nooit een echte vraag, alleen maar ritueel. (20%)
3. [insert vraag over iemands vervolging] -> "Meneer Wilders, we hebben hier een scheiding der machten. Ik kan niet zelf beslissen hoe ik individuele Marokkanen ga straffen." (38%)
4. [insert flauwe Jensen-style-grap] -> (10%)
pi_50516728
Die vragen over het inzetten van lokhomo's, staan die al in dit topic??
pi_50516751
quote:
Lokhomo's inzetten tegen Marokkaans straattuig - Kamervragen
vrijdag 15 juni 2007
Vragen van de leden Brinkman en De Roon (PVV) aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de Minister van Justitie inzake de mogelijkheden van het inzetten van lokhomo's om Marokkaans tuig ervan te weerhouden op homo's 'te jagen'.
1.)
Heeft u kennis genomen van het artikel (*) “Allochtone jeugd jaagt op homo”s”?

2.)
Bent u met ons van mening dat de politie aan dit Marokkaanse discriminerende geweld absolute topprioriteit moet geven? Zo ja hoe gaat u dit bewerkstelligen, zo nee waarom niet?

3.)
Bent u met ons van mening dat het deze groep slachtoffers gemakkelijk gemaakt moet worden anoniem aangifte te kunnen doen en bent u bereid hiervoor een voorlichtingscampagne te starten?

4.)
Kunt u cijfermatig aangeven hoe het geweld tegen homo’s in Nederland, door allochtone jongeren zich de afgelopen vijf jaar heeft ontwikkeld? Bent u bereid, teneinde deze Marokkaanse daders te kunnen pakken, undercover agenten in te zetten die zich voordoen als homo, zogenaamde lokhomo’s? Zo nee waarom niet, zo ja hoe gaat u dit bewerkstelligen?
Ik ga solliciteren als lokhomo!!!

zaterdag 16 juni 2007 @ 13:00:34 #77
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_50516967
Dat ben je hier al
pi_50518814
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 11:24 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

En als de minister er wel wat aan zou doen, zou dat weer kamervragen opleveren.

Het mag natuurlijk ook nooit zo zijn dat een minister ingrijpt in de samenstelling van de kamer. Dat zou 100x erger zijn dan wat die partijen nu doen.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 14:11:37 #79
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50518881
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ga solliciteren als lokhomo!!!

Waarom moeten het lokhomos zijn vraag ik me af, waarom niet gewoon lokmariniers, die kunnen veel beter marokkaanse schijtjeugd afstraffen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 17 juni 2007 @ 00:52:44 #80
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50535385
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:37 schreef Flashwin het volgende:
nee dat lijken me ook eerder hbo'ers. maar dan hbo'ers met een minderwaardigheidscomplex. Past perfect bij wilders
HBO'er. Dat laat ik me niet zeggen!
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 17 juni 2007 @ 00:54:34 #81
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50535409
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:11 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Waarom moeten het lokhomos zijn vraag ik me af, waarom niet gewoon lokmariniers, die kunnen veel beter marokkaanse schijtjeugd afstraffen.
Wat lokt een marinier nou? Daar ga ik niet eens mee praten.
  zondag 17 juni 2007 @ 00:57:34 #82
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50535453
quote:
Op zondag 17 juni 2007 00:54 schreef Floripas het volgende:
Wat lokt een marinier nou? Daar ga ik niet eens mee praten.
Daar heb ik nog wel eens een vriendin aan verloren. Genante situatie was dat.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_50536514
quote:
HBO thank you.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_50536538
quote:
Op zondag 17 juni 2007 02:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

HBO thank you.
Maar wel erg emotioneel toch?
I´m back.
pi_50536540
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:37 schreef Flashwin het volgende:

[..]

nee dat lijken me ook eerder hbo'ers
Correct qua moi dan.
quote:
. maar dan hbo'ers met een minderwaardigheidscomplex. Past perfect bij wilders
Ja hallo, net was ik nog een MAVO-er. Wat is het nu? .
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_50536553
quote:
Op zondag 17 juni 2007 02:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar wel erg emotioneel toch?
Dat heet tegenwoordig gepassioneerd danwel temperament.
pi_50536559
quote:
Op zondag 17 juni 2007 02:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Correct qua moi dan.
[..]

Ja hallo, net was ik nog een MAVO-er. Wat is het nu? .
MAVO-HAVO-HBO???
I´m back.
pi_50536665
quote:
Op zondag 17 juni 2007 02:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

MAVO-HAVO-HBO???
Nee, eerst HAVO, daarna een paar maanden verloren MTS (te makkelijk) en daarna HBO.
pi_50536731
quote:
Op zondag 17 juni 2007 02:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee, eerst HAVO, daarna een paar maanden verloren MTS (te makkelijk) en daarna HBO.
Okee, goed, maar het kan op zich met MAVO-HAVO etc.
Trouwens er was niets mis met de MAVO. Ik hoor steeds dat de mensen daarnaar terugwillen ipv VMBO.
I´m back.
pi_50537152
Echt irritant. Nu moet het kabinet dus argumenten gaan verzinnen tegen het inzetten van lokhomo's. En dat terwijl het alleen maar een hersenspinsel is van de PVV puur gericht om media-aandacht te genereren. Ze geven zelf geen 'ns is argumenten om het wel te doen (ja oke, het enige argument is dat er geweld plaatsvindt tegen homo's).

Ai aiaiaiaiaia, en dat waren nog geen eens is de ergste vragen zie ik nu

[ Bericht 21% gewijzigd door Toad op 17-06-2007 02:53:41 ]
pi_50537207
quote:
Op zondag 17 juni 2007 02:48 schreef Toad het volgende:
Echt irritant. Nu moet het kabinet dus argumenten gaan verzinnen tegen het inzetten van lokhomo's. En dat terwijl het alleen maar een hersenspinsel is van de PVV puur gericht om media-aandacht te genereren. Ze geven zelf geen 'ns is argumenten om het wel te doen (ja oke, het enige argument is dat er geweld plaatsvindt tegen homo's).
Alleen democratie als het zo uitkomt? Niet dat ik zo'n democraat ben maar je moet wel consequent zijn.
  zondag 17 juni 2007 @ 02:55:16 #92
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50537229
quote:
Op zondag 17 juni 2007 02:53 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Alleen democratie als het zo uitkomt? Niet dat ik zo'n democraat ben maar je moet wel consequent zijn.
Nee, hoor, maar democratie op z'n plek. Dit is meer iets voor de gemeente Amsterdam.
pi_50537294
quote:
Op zondag 17 juni 2007 02:53 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Schriftelijke vragen zijn een mooi middel om het kabinet te controleren. Daar maakt de PVV nu eerder misbruik van. Heeft niet zoveel verder met democratie te maken.
pi_50537304
Eigenlijk zou je allemaal zinloze vragen moeten sturen naar het mailadres van de PVV kamerleden. Ze doen toch niks nutigs met het geld wat ze van ons krijgen. Dus...
pi_50537310
quote:
Op zondag 17 juni 2007 03:00 schreef Toad het volgende:
Schriftelijke vragen zijn een mooi middel om het kabinet te controleren. Daar maakt de PVV nu eerder misbruik van. Heeft niet zoveel verder met democratie te maken.
Ik kan mij niet herinneren dat er vanuit de democratische gedachte beperkingen mogen worden opgelegd aan kamervragen. Misbruik is dus uitgesloten, jij doelt op in jouw ogen oneigenlijk gebruik.
  zondag 17 juni 2007 @ 03:03:50 #96
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50537329
quote:
Op zondag 17 juni 2007 03:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik kan mij niet herinneren dat er vanuit de democratische gedachte beperkingen mogen worden opgelegd aan kamervragen. Misbruik is dus uitgesloten, jij doelt op in jouw ogen oneigenlijk gebruik.
Ja. En dat er veel "ruis" in de PVV-kamervragen zit is erg jammer.
pi_50537349
quote:
Op zondag 17 juni 2007 03:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De kamer spreekt bijvoorbeeld ook termijnen af tijdens debatten. Is dat dan zo democratisch? Kamerleden moeten nu alles in een paar minuten proppen.
Dit valt in mijn ogen meer onder de werkwijze die de kamer afspreekt. Daarbij wordt ook gekeken naar efficiëntie.
pi_50537429
quote:
Op zondag 17 juni 2007 03:02 schreef Toad het volgende:
Eigenlijk zou je allemaal zinloze vragen moeten sturen naar het mailadres van de PVV kamerleden. Ze doen toch niks nutigs met het geld wat ze van ons krijgen. Dus...
Dankzij jouw post hier is dit de eerste keer dat ik me afvraag wat de regering doet met mijn belastingcenten. .
Ik denk echter, zie eerdere posts van mij in dit topic, dat de vragen van PVV die ¤ 1.750 gemiddeld per kamervraag niet halen.
Ze geven ook recepties van mijn geld hè, op het binnenhof.
I´m back.
pi_50537436
quote:
Op zondag 17 juni 2007 03:03 schreef Floripas het volgende:
Ja. En dat er veel "ruis" in de PVV-kamervragen zit is erg jammer.
Ja, dat vind ik ook, ze doen zichzelf er ernstig tekort mee. Ook Wilders.
pi_50537438
Edit: de kwaliteit van mijn lezen is op dit moment evenveel als de kwaliteit van de PVV kamervragen

dit topic gaat wel erg snel zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')