Alleen democratie als het zo uitkomt? Niet dat ik zo'n democraat ben maar je moet wel consequent zijn.quote:Op zondag 17 juni 2007 02:48 schreef Toad het volgende:
Echt irritant. Nu moet het kabinet dus argumenten gaan verzinnen tegen het inzetten van lokhomo's. En dat terwijl het alleen maar een hersenspinsel is van de PVV puur gericht om media-aandacht te genereren. Ze geven zelf geen 'ns is argumenten om het wel te doen (ja oke, het enige argument is dat er geweld plaatsvindt tegen homo's).
Nee, hoor, maar democratie op z'n plek. Dit is meer iets voor de gemeente Amsterdam.quote:Op zondag 17 juni 2007 02:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alleen democratie als het zo uitkomt? Niet dat ik zo'n democraat ben maar je moet wel consequent zijn.
Schriftelijke vragen zijn een mooi middel om het kabinet te controleren. Daar maakt de PVV nu eerder misbruik van. Heeft niet zoveel verder met democratie te maken.quote:Op zondag 17 juni 2007 02:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alleen democratie als het zo uitkomt? Niet dat ik zo'n democraat ben maar je moet wel consequent zijn.
Ik kan mij niet herinneren dat er vanuit de democratische gedachte beperkingen mogen worden opgelegd aan kamervragen. Misbruik is dus uitgesloten, jij doelt op in jouw ogen oneigenlijk gebruik.quote:Op zondag 17 juni 2007 03:00 schreef Toad het volgende:
Schriftelijke vragen zijn een mooi middel om het kabinet te controleren. Daar maakt de PVV nu eerder misbruik van. Heeft niet zoveel verder met democratie te maken.
Ja. En dat er veel "ruis" in de PVV-kamervragen zit is erg jammer.quote:Op zondag 17 juni 2007 03:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat er vanuit de democratische gedachte beperkingen mogen worden opgelegd aan kamervragen. Misbruik is dus uitgesloten, jij doelt op in jouw ogen oneigenlijk gebruik.
De kamer spreekt bijvoorbeeld ook termijnen af tijdens debatten. Is dat dan zo democratisch? Kamerleden moeten nu alles in een paar minuten proppen.quote:Op zondag 17 juni 2007 03:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat er vanuit de democratische gedachte beperkingen mogen worden opgelegd aan kamervragen. Misbruik is dus uitgesloten, jij doelt op in jouw ogen oneigenlijk gebruik.
Dankzij jouw post hier is dit de eerste keer dat ik me afvraag wat de regering doet met mijn belastingcenten.quote:Op zondag 17 juni 2007 03:02 schreef Toad het volgende:
Eigenlijk zou je allemaal zinloze vragen moeten sturen naar het mailadres van de PVV kamerleden.Ze doen toch niks nutigs met het geld wat ze van ons krijgen. Dus...
Ja, dat vind ik ook, ze doen zichzelf er ernstig tekort mee. Ook Wilders.quote:Op zondag 17 juni 2007 03:03 schreef Floripas het volgende:
Ja. En dat er veel "ruis" in de PVV-kamervragen zit is erg jammer.
Leuke gedachte he. En het geld wat naar mbo's gaat wordt ook besteed aan dure seminars over allerlei onzin. Alleen toegankelijk voor bobo's. Terwijl er een hoop geklaagd wordt over de kwaliteit op het mbo.quote:Op zondag 17 juni 2007 03:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dankzij jouw post hier is dit de eerste keer dat ik me afvraag wat de regering doet met mijn belastingcenten..
Ik denk echter, zie eerdere posts van mij in dit topic, dat de vragen van PVV die ¤ 1.750 gemiddeld per kamervraag niet halen.
Ze geven ook recepties van mijn geld hè, op het binnenhof.
Ja, zoals ik al zei zijn de vragen van PVV wrs ook door de minister te beantwoorden zonder ambtenaren en adviseurs. Kosten misschien alleen de prijs van een kopje koffie.quote:Op zondag 17 juni 2007 03:18 schreef Toad het volgende:
[..]
Leuke gedachte he. En het geld wat naar mbo's gaat wordt ook besteed aan dure seminars over allerlei onzin. Alleen toegankelijk voor bobo's. Terwijl er een hoop geklaagd wordt over de kwaliteit op het mbo.
Anyway, zou de standaardprocedure voor zo'n vraag al niet best veel tijd (en dus geld) in beslag nemen. De ambtenaar moet neem ik aan iiig. altijd eerst kortsluiten met de minister wat er precies wordt geantwoord aan de kamer.
quote:2060718290
Vragen van de leden Fritsma en Wilders (beiden PVV) aan de ministers van Justitie en voor Wonen, Wijken en Integratie en de staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid over een werkloze burqa-draagster.(Ingezonden 14 juni 2007)
1
Heb u kennisgenomen van het bericht «Gemeente mag werkloze burqadrager niet korten»?1
2
Deelt u de mening dat het schandelijk is dat een Amsterdamse rechter heeft bepaald dat een burqadraagster niet gekort mag worden op haar uitkering, terwijl duidelijk is dat ze door het dragen van zo’n kledingstuk verwijtbaar werkloos is? Sinds wanneer is in Nederland de sharia ingevoerd?
3
Deelt u voorts de mening dat Nederlandse rechters niet het islamitische geloof maar de Nederlandse normen en waarden als uitgangspunt moeten nemen? Bent u niet bang dat er na deze uitspraak veel moslima’s met een burqa aan naar de sociale dienst zullen lopen omdat ze ongestraft werk kunnen weigeren?
4
Kunt u er bij de gemeente Diemen op aandringen om in beroep te gaan tegen deze onbegrijpelijke uitspraak?
5
Bent u bereid de door de Kamer aangenomen motie-Wilders om te komen tot een burqaverbod2 thans met spoed uit te voeren?
1 http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/
artikel/asp/artnr/156391/index.html
2 Kamerstuk 29745, nr. 41, vergaderjaar
2005–2006.
Dat moet je anders vragen.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:06 schreef Flumina het volgende:
Ik vraag me af hoe staatssecretarissen en ministers hierover zullen denken?
quote:Vragen van het lid Flumina (FOK) aan de minister van Algemene Zaken over het beantwoorden van kamervragen van de PVV.
(Ingezonden 17 juni 2007)
1
Heeft u kennis genomen van het topic op Fok! over de kamervragen van de PVV?1
2
Hoe denken uw staatssecretarissen en ministers over deze vragen?
3
Deelt u de mening dat de kamerleden van de PVV aandachtsgeile populisten zijn?
4
Bent u bereid deze kamervragen voor de ogen van Wilders te verscheuren terwijl u Allah is groot roept?
5
Kunt u deze vragen zo spoedig mogelijk beantwoorden?
1http://forum.fok.nl/topic/1039462
quote:
Kun je je termijn wel uitdienen?quote:Op zondag 17 juni 2007 12:46 schreef Sidekick het volgende:
Voorspelbare vragen beantwoorden, domme ideeen afschieten, aandachtsvragende kleuters afwimpelen; ik weet hoe het voelt, ik heb 3 jaar lang als POL-mod hetzelfde moeten doen in het feedbacktopic.
quote:Op zondag 17 juni 2007 13:05 schreef SCH het volgende:
Ze moeten bij de PVV een systeem ontwikkelen dat er voor zorgt dat op telegraaf-artikelen met kernwoorden automatisch 'de kamervraag' in hun pc als pop-up tevoorschijn komt.
Dan houden ze tenminste tijd over voor serieuze zaken.
Burqa - pop up
Islamitische school pop up "Hebt u kennis genomen van...."
enz.
Weer eens wat anders dan links bashen.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:42 schreef King_of_cubes het volgende:
Hé een PVV bashtopic! Wat origineel.
Idd! Wat moeten we nou met een PO als we al Gerard & Joling over de vloer, hart van nederland en shownieuws hebben?quote:Op zondag 17 juni 2007 17:12 schreef Supersymmetry het volgende:
ze moeten zoiezo die kaa-u-tee publieke omroep afschaffen
Dat is toch ook propaganda?quote:Op zondag 17 juni 2007 19:48 schreef SCH het volgende:
Ik heb deze week contact gezocht met de PVV omdat ze onjuistheden over de PO verkondigen. Ben benieuwd of ik serieus antwoord krijg.
Gaat over de week rond 7 juli waarin de PO aandacht besteedt aan het klimaat, naar aanleiding van die Earth manifestatie. Mag niet van de PVV.
Nee hoor. Maar daar gaat het wat mij betreft niet over. Bosma riep weer allerlei dingen in de VARA-gids waaruit blijkt dat hij een enorm verkeerd beeld heeft van hoe de journalistiek te werk gaat en hij geeft er blijk van juist propaganda belangrijker te vinden dan gedegen informatie.quote:Op zondag 17 juni 2007 19:55 schreef PJORourke het volgende:
Dat is toch ook propaganda?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |