Trouwens, ik zeg: Laat hij Geert Wilders z'n haar eens aanpakkenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:56 schreef Leef het volgende:
De fantastische Marokkaanse kapper (ik weet z'n naam niet) helemaal aan het eind van de Ten Katestraat links (gezien vanaf de Kinkerstraat, komend vanaf het centrum.)
Je komt binnen "wilt u wat te drinken meneer?" (gratis)
Je word geknipt door een vriendelijke man, vakkundig, secuur, zorgzaam. Perfect resultaat!
Je betaalt......... Tien Euro!
Geweldig.
dat klinkt leuk zegquote:Op zondag 17 juni 2007 23:22 schreef Leef het volgende:
De Keuken van 1870 aan de Spuistraat.
Voor onwaarschijnlijk goedkoop uit eten -
Dagmenu: 3 gangen, voor 7,50
De ambiance is geen plastic stoeltjes, maar een ruim, licht, gezellig ingericht echt restaurant.
De bediening is vriendelijk en leuk.
De kaart: Eenvoudige doch lekkere echte Hollandse kost. Flinke porties.
Hoe ze het er voor doen weet ik niet, maar een winstoogmerk kunnen ze in elk geval niet hebben. Misschien dat ze nog gesubsidieerd zijn, want vroeger was het een gaarkeuken voor de armen.
Nu is iedereen welkom.
Het publiek is er ook een beetje naar: over het algemeen toegankelijke, vriendelijke mensen met humor en begrip. Nog nooit wat raars meegemaakt.
Laatst was ik er met z'n 2en uit eten. Bon: 20 euro, inclusief 2 drankjes (of 3 dat weet ik niet meer)
toeristen die vragen waar ze echt Hollands kunnen eten, stuur ik er altijd naartoe.
Lambiek?quote:Op zondag 17 juni 2007 01:54 schreef Triptamine het volgende:
ik ben daar ooit een winkeltje met meer alx 50,000 stripboeken in gelopen. ik weet de naam en locatie niet meer, maar heb er toen honderden euro's uitgegeven
quote:Op maandag 18 juni 2007 00:02 schreef Leef het volgende:
[..]
?dat schreef ik toch ook?
[..]
dat is toch een internetwinkel?
quote:
ik vind naar en raar 2 heel verschillende dingenquote:Op maandag 18 juni 2007 10:58 schreef Leef het volgende:
Nederlands is niet je fort he... [/slowchat]
Ik ging even twijfelen. Maar hij zit nog in de kerkstraat.quote:Op maandag 18 juni 2007 00:02 schreef Leef het volgende:
[..]
?dat schreef ik toch ook?
[..]
dat is toch een internetwinkel?
naar3 (vz.)quote:Op maandag 18 juni 2007 10:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik vind naar en raar 2 heel verschillende dingen
Zipper zit ook in de nieuwe hoogstraat, net nog een errug leuke tas gekocht daar.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:27 schreef punkjunk het volgende:
Zipper! Is in een van de 9 steegjes/straatjes, verkoopt allerlei 2e hands en nieuwe kleding. Heel veel levi spijkerbroeken voor 25 euro!Je hebt nog zo'n soort winkel, maar daar werken van die mode flikkers, daar betaal je ook voor ene verschote tshirts 45 euro omdat dat hip is
.
Die staat bij de favorieten, dat is echt voor niks, als ik ooit nog naar amsterdam ga blijf ik een nachtje, hoef ik niet s'avonds met die kut trein terugquote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:15 schreef Leef het volgende:
www.shelter.nl
The Shelter youth hostel
Een gezellig hostel in Amsterdam waar je kan slapen voor weinig geld, elke dag warm ontbijt, en toch een van de goedkoopste hostels van Amsterdam.
Nou ik ben vanmiddag naar je fietsenheld Aandewiel gegaan (Admiraal de Ruijterweg 112hs.)quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:30 schreef Dwan het volgende:
Aan de wiel op de admiraal de ruijterweg in bos en lommer, als je fiets ziek is deze dude fixt hem met gemak zonder dat je na een week er weer staat. goed, snel en niet duur. Aan de wiel is mijn fietsen held.
quote:Op zondag 24 juni 2007 01:39 schreef Frosting het volgende:
De Febo in de ferdinandbol
Jaah! Die ken ik nog van toen ze in de spuistraat zaten (volgens mij) Of was het de Nieuwezijds. Vet klein winkeltje waar je met een discman de cd's kon luisteren! wilde 'm ook noemen!!quote:Op zondag 24 juni 2007 13:39 schreef Terpentin07 het volgende:
Independent outlet op de vijzelstraat. Alternatieve kledingwinkel vooral veel van vans,converse,dickies.Maar ook cd`s en gadgets.
Wel met naam en adres dan he, zo heb je er weinig aanquote:Op zaterdag 30 juni 2007 13:29 schreef Dwan het volgende:
het lijkt op een Fokkers helpt de MKBer project en zolang ze goed werk afleveren leverd het hun klanten op.
DOM is inderdaad een heel leuke winkel. Leuke meubels en gadgets. Ik heb er mijn bankstel vandaan.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:05 schreef Dwan het volgende:
Dom christian in de spuistraat is ook leuk.
O en een stuk terug in de spuistraat ergens vlak bij Cs zit een gay zaak met echt gruwelijke foute gagets. wel leuk om is te gaan kijken.
- aan de rozegracht oa -quote:Kitsch Kitchen
waar op KNSM eiland is dat dan? In dat hoekje bij de sissy boy etc.?quote:Op de KNSM-eiland zitten ook aparte winkels, zo is er bijvoorbeeld een winkel voor mensen tot kledingmaat 34.
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:15 schreef cerror het volgende:
De Game over in de hasselaersteeg tegenover het station.
Allemaal oldskool game meuk.
Tegenover de AH, hij heet Extra Small. Ze hebben er veel Paul Smithquote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:12 schreef Leef het volgende:
[..]
- aan de rozegracht oa -
ik dacht al, wanneer gaat die naam vallen
grappige winkel maar wel duur..
[..]
waar op KNSM eiland is dat dan? In dat hoekje bij de sissy boy etc.?
Maar dat geldt niet voor je beurs.quote:Op maandag 9 juli 2007 10:16 schreef Ripley het volgende:
[..]
Tegenover de AH, hij heet Extra Small. Ze hebben er veel Paul Smith
Die hebben vanaf maat 30, maar tot 38, niet 34quote:Op zaterdag 30 juni 2007 16:36 schreef Aventura het volgende:
Op de KNSM-eiland zitten ook aparte winkels, zo is er bijvoorbeeld een winkel voor mensen tot kledingmaat 34.
Ik wist geeneens dat er een metrostation Amstelveenseweg wasquote:Op woensdag 11 juli 2007 12:57 schreef J.Herrer het volgende:
Hoe ver is dat ongeveer van metrostation Amstelveenseweg?
Check dit kaartjequote:Op woensdag 11 juli 2007 12:57 schreef J.Herrer het volgende:
Op amstelveense weg neem je de 16, die gaat rechtstreeks naar de AC. En aangezien je geld te kort komt - er zit geen conducteur op de 16quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:57 schreef J.Herrer het volgende:
Dat is inderdaad een hele goede idee.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:05 schreef Leef het volgende:
Is er trouwens niet iemand die handig is met Google Maps die iets kan met dit topic?
Grappig, binnenkort krijg ik een groep van zes vrienden op bezoek en dan pimp ik dat ik Indisch eten voor ze gehaald heb bij de traiteur. Voor 24 euro klaarquote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:56 schreef Leef het volgende:
De heerlijk ruikende Indische traiteur Kokkita aan de Amstelveenseweg, waar een vriendelijke Indische meneer heerlijk en met zorg bereid eten voor je klaarmaakt voor een heel schappelijke prijs (warme broodjes 2,20, een volledige maaltijd 5 euro 4 euro)
Ik koop niet speciaal 2e hands omdat ik de kleren ergens anders goedkoper kan krijgen. Maar wel om de kwaliteit en pasvorm. Ik heb nog nooit iets bij C&A kunnen kopen dat lekker zit.quote:Op maandag 24 maart 2008 18:57 schreef Leef het volgende:
posten svp! er had nog iemand om 2ehands kledingzaken gevraagd!
Ik weet er een paar maar die zijn hartstikke duur.. dan ga ik maar naar de C&A ben ik nog goedkoper af.
Ja, tussen SC en de dichtsbijzijnde AHquote:Op woensdag 26 maart 2008 17:05 schreef Leef het volgende:
Zielig en maf verhaalis het echt?
Die winkel/baan zal die gast wel niet lang houden met zo een attitude.
typvoutquote:Op donderdag 27 maart 2008 08:32 schreef lienelien het volgende:
SC= CS?
quote:[b]Post hier je leuke winkeliers in A\'dam!
gefrustreerd omdat je niet in de stad woont :-)quote:Op vrijdag 4 april 2008 04:09 schreef Manono het volgende:
wegblijven, go local en in je dorpie sjoppen
of je moet met de trein komen
je hebt me doorquote:Op vrijdag 4 april 2008 11:21 schreef Leef het volgende:
gefrustreerd omdat je niet in de stad woont :-)
hehequote:
nou, goochem zijn ze zeker. wat een prijzen!quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:23 schreef Leef het volgende:
Houten speelgoedwinkel Goochem in de Eerste Constantijn Huygensstraat
http://www.goochem.nl/
Houten speelgoed, het enige echte goeie speelgoed voor kinderen![]()
Beter dan al die plastic zooi (nou ja behalve lego dan)
Zullen wel Joden wezen dan.quote:Op vrijdag 4 april 2008 22:47 schreef bixister het volgende:
nou, goochem zijn ze zeker. wat een prijzen!
kassa!
[ afbeelding ]
En heerlijke tosti's! Aanrader, die ene met geitenkaas en avocado. Oh mjammie, goddelijkquote:Op zondag 8 juli 2007 14:56 schreef Dwan het volgende:
oe oe oe ik heb nog iets leuks nou eigenlijk lekkers.
Op de nieuwe zijdse voorburgwal staat een houten huisje op het pleintje tegen over de munten en postzegelmarkt. hier verkopen ze heerlijke vegatarische hamburgers.
voor als je weer is iets anders wil?
Daar tegenover zit een Carhartt winkel. Ik was daar vorige week zondag met een vriendin, heb er anderhalf uur gepast en gekletst met een bijzonder aardige jongen die daar werkte en we kregen thee en ook allemaal extraatjes omdat we voor een behoorlijk bedrag uiteindelijk dingen kochten. Ook nog eens mooie en goede kleren daar, dus.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:49 schreef ForumGek het volgende:
Paul Frank Flagstore in de Hartenstraat !
quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:19 schreef Semisane het volgende:
Oke dan...dus nu even optimaal pluggen.
Mijn huidige favorite kledingmakertje:
Janan Fashion I kid you notGevestigd in de Knollendamstraat 2 1013TN, zijstraat van de Spaardammerstraat in Amsterdam.
Hij is goed en nog een aardige vent ook.![]()
wanneer neem je mij eens mee de stad in?quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:06 schreef Leef het volgende:
Dun Yong ook niet te vergeten.
Een grote toko halverwege de Zeedijk, met alle mogelijke exotische groentes/vruchten/vlees/vis/paddestoelen/kruiden/specerijen enzovoort. (een van de grote toko's in die buurt uiteraard, het is Chinatown daar.)
Er is gigantisch veel te krijgen, het is er altijd druk en te krap en te klein, het personeel is vriendelijk en behulpzaam. De prijzen vallen mee.
En een verdieping hoger, voor iedereen die zich afvroeg waar alle Chinese restaurants toch al hun meest walgelijke kitsch decoratie en inrichting vandaan halen: de afdeling "Chinees restaurant decoratie"
Neem je zonnebril mee, het doet pijn aan je ogen. Alles wat je nooit wilde zien.
Daarom, vanwege Dun Yong, zien alle Chinese restaurants in NL er even verschrikkelijk uit.
Maar toch, een fijne winkel, ik kom er graag.
Heel goed! Ik moet het precieze adres van Gollem nog even opzoeken, het cafe (klein maar gezellig) met de meeste bieren - ook op tap - van heel Amsterdam. Zijstraat van de Spuistraat.quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:21 schreef borisz het volgende:
Bierkoning.
tramhalte dam (voor lijn 1, 2 & 5). Linkerzijstraat van de AH.
veel speciale bieren
De beste bakker is toch echt Hartog, op de Wibautstraat. Daar staan ze echt in de rij tot de volgende hoekquote:Op zaterdag 12 april 2008 22:20 schreef Eyeopener het volgende:
Bakkerij Paul Annee: wat mij betreft de beste bakker van Amsterdam, Runstraat
Mijn bloemenwinkel is toch echt de bloemenstal op de Nieuwmarkt.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:30 schreef Dwan het volgende:
Briet bloemen kiosk op het gelderlandplein bij de ingang van de parkeer garage. ik heb vaak bloemen gehaald maar altijd en ook echt altijd zijn de bloemen die ik daar haald het mooiste en blijven het langste staan????? en de prijs is gelijk aan al die andere prutsers. ikke rij dus graag even om voor een bosje bloemen.
De Weteringsschans is niet bij het Tropenmuseum. Bedoel je bij het Weteringsschanscircuit?quote:Op zondag 13 april 2008 00:13 schreef Leef het volgende:
en op de Weteringsschans is er nog een grote, bij de rotonde bij het tropenmuseum.
Moet het even opzoeken maar ik denk het wel. Ik fiets er zo naartoe maar om het op te schrijvenquote:Op zondag 13 april 2008 09:19 schreef bbfakir het volgende:
De Weteringsschans is niet bij het Tropenmuseum. Bedoel je bij het Weteringsschanscircuit?
Raamsteeg 4quote:Op zondag 13 april 2008 00:28 schreef Leef het volgende:
[..]
Heel goed! Ik moet het precieze adres van Gollem nog even opzoeken, het cafe (klein maar gezellig) met de meeste bieren - ook op tap - van heel Amsterdam. Zijstraat van de Spuistraat.
Een euro voor een halfje volkoren, maar zeker de moeite waard.quote:Op zondag 13 april 2008 07:27 schreef Pek het volgende:
[..]
De beste bakker is toch echt Hartog, op de Wibautstraat. Daar staan ze echt in de rij tot de volgende hoek
quote:Spaarndammerstraat 424
1013 SZ Amsterdam
Restaurant Freud is een rookvrij restaurant.
Geopend: Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18.00 uur.
Wel even reserveren anders wordt het een gekkenhuis......
Telefoon: 020 - 688 55 48
een grote eetzaal in het voormalige Binnengasthuis, maakt deel uit van de Universiteit van Amsterdam maar iedereen mag komen.quote:Mensa Atrium Universitair Restaurant
Oudezijds Achterburgwal 237
1012 DL Amsterdam, Netherlands
+31 20 5253999
Ik kom er soms wel ('s-middags, studeer op de oudemanhuispoort) maar om daar nu uit te gaan eten 's-avonds...quote:Op zondag 13 april 2008 10:56 schreef Leef het volgende:
O kent iedereen de mensa trouwens?
Ook handig als je een keer buiten wilt eten en niet veel geld hebt.
[..]
een grote eetzaal in het voormalige Binnengasthuis, maakt deel uit van de Universiteit van Amsterdam maar iedereen mag komen.
De laatste keer dat ik er was kostte een grote kom bospaddestoelensoep er 64 cent. Dus dat is de prijsindicatie..
Eten hoeft toch niet alleen 's avondsquote:Op zondag 13 april 2008 11:12 schreef Eyeopener het volgende:
Ik kom er soms wel ('s-middags, studeer op de oudemanhuispoort) maar om daar nu uit te gaan eten 's-avonds...
het weteringcircuit is net zo ver weg van het Tropenmuseum als de weteringschans zelf...quote:Op zondag 13 april 2008 09:19 schreef bbfakir het volgende:
[..]
De Weteringsschans is niet bij het Tropenmuseum. Bedoel je bij het Weteringsschanscircuit?
toen ik daar een paar weken geleden was hingen er dacht ik posters dat ze de volgende dag zouden sluiten, en dat het weer een 'gewone'Hunkemöller ziu worden,,quote:Op zondag 13 april 2008 10:12 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik ga die Hunkemöller-outlet van Aventura eens zoeken, want die is mij nooit opgevallen.
Aventura, jij woont bij mij in de buurt!
Wil je daar iets mee zeggen? Zo ja wat.quote:Op zondag 13 april 2008 12:28 schreef lienelien het volgende:
[..]
het weteringcircuit is net zo ver weg van het Tropenmuseum als de weteringschans zelf...
Nee.quote:Op zondag 13 april 2008 12:28 schreef lienelien het volgende:
[..]
het weteringcircuit is net zo ver weg van het Tropenmuseum als de weteringschans zelf...
Die neem ik standaard als ik naar amsterdam ga met de trein. Op de terugweg naar het station nog een lekker slagroomijsje bij van der linden die je dan precies bij het station op hebt.quote:Op zondag 13 april 2008 09:34 schreef PPL het volgende:
Ijsje bij "Van der Linden" op de Nieuwendijk heb ik ook nog niet voorbij zien komen.
dat het Tropenmuseum op de hoek Mauritskade/Linnaeusstraat ligt, en dat het Weteringcircuit midden tussen de helften van de Weteringschans ligt.quote:Op zondag 13 april 2008 12:41 schreef bbfakir het volgende:
[..]
Wil je daar iets mee zeggen? Zo ja wat.
Lekker hè?quote:Op zondag 13 april 2008 12:46 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Die neem ik standaard als ik naar amsterdam ga met de trein. Op de terugweg naar het station nog een lekker slagroomijsje bij van der linden die je dan precies bij het station op hebt.
Jaaaa! Bestaat dat nog, ik kwam daar vroeger altijd voor King Louie-kleren.quote:Op zondag 13 april 2008 14:05 schreef PPL het volgende:
Exota op de Hartenstraat 10.
Schijnt een goed adres te zijn voor jurkjes van King Louie.
Yup, het bestaat nog.quote:Op maandag 14 april 2008 09:45 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Jaaaa! Bestaat dat nog, ik kwam daar vroeger altijd voor King Louie-kleren.
En voor Hei-Poa-olie.
Ik zal het navragen voor je.quote:Op maandag 14 april 2008 20:30 schreef shmoopy het volgende:
Heeft ze wel een puike smaak.![]()
Als ze weet of ze daar nog Hei-Poa verkopen, geef hier dan effe een brul?
Ik zit niet meer in de buurt en zoek dat spul, dan rij ik er wel even voor om.
Ja heur, staat op de toonbankquote:Op maandag 14 april 2008 20:30 schreef shmoopy het volgende:
Heeft ze wel een puike smaak.![]()
Als ze weet of ze daar nog Hei-Poa verkopen, geef hier dan effe een brul?
Ik zit niet meer in de buurt en zoek dat spul, dan rij ik er wel even voor om.
M'n vrouw durft het niet met zekerheid te zeggen.quote:
Notentaartjes!quote:Op zondag 13 april 2008 10:12 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Een euro voor een halfje volkoren, maar zeker de moeite waard.
Zo eens in de week haal ik dat, en da's geen brood, da's gewoon koek, zo lekker.![]()
jawel, maar verder dan de leidse, kalver, zeedijk en nieuwmarkt kom ik nooit, en dat wordt ook vrij snel saaiquote:
Dat is toch dezelfde toko als midden op de nieuwmarkt zit?? Heb je daar een pasje voor nodig of niet??quote:Op dinsdag 15 april 2008 01:36 schreef Poepoog het volgende:
De mega toko nabij de Amsterdam Arena tegen over de Makro. Megagroot....
quote:Op dinsdag 15 april 2008 01:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
jawel, maar verder dan de leidse, kalver, zeedijk en nieuwmarkt kom ik nooit
quote:Op dinsdag 15 april 2008 01:18 schreef hoM3r het volgende:
Ik laat geen mogelijkheid onbenut om Snackbar Bird bij mij om de hoek aan te prijzen. Een thaise "Snackbar" op de zeedijk, beter fastfood ken ik niet.
dat is nou waarom ik een man benquote:Op dinsdag 15 april 2008 09:57 schreef SaskiaR het volgende:
voor slechts 325 euro tien kledingstukken gekocht.
ja thxquote:Op zondag 13 april 2008 11:52 schreef Pek het volgende:
Er zit er eentje vlak voor de hoek bij het Waterlooplein, bij de Blauwbrug. bedoel je die?
Cultvideotheek
Huh?quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:24 schreef Leef het volgende:
nou, dat wordt weer een leuk weekend dan
Op de nieuwmarkt niet, maar die is dan ook niet supergroot. Zit momenteel hjer met een uitstekend bakje noodles van die toko.quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:07 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat is toch dezelfde toko als midden op de nieuwmarkt zit?? Heb je daar een pasje voor nodig of niet??
Wow wat een fantastische plekquote:http://www.oba.nl/index.cfm/t/Contact/vid/BC805D4D-3FFA-497D-9EDAE6C076209DDC
During Office Hours: 020-5230800
(09.00 - 18.00 hrs)
Out of Office Hours: 020-5230900
(18.00 - 22.00 hrs)
klantenservice@oba.nl
Oosterdokskade 143
1011 DL Amsterdam
Bij die andere dus wel??quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:39 schreef hoM3r het volgende:
[..]
Op de nieuwmarkt niet, maar die is dan ook niet supergroot. Zit momenteel hjer met een uitstekend bakje noodles van die toko.
Daar wil ik nog steeds een keertje heen. Vanuit mijn slaapkamer zie ik in de verte het torentje, maar ik ben er nog steeds niet geweestquote:Op dinsdag 15 april 2008 16:24 schreef Leef het volgende:
Museum het Schip, een prachtig gebouw van toen een groep idealistische architecten besloten dat ze een heel mooi huis gingen bouwen niet alleen voor rijke mensen (kerken en paleizen waren er al genoeg) maar voor arbeiders.
"De Amsterdamse School" heette dat. En het is zo'n mooi gebouw geworden.
Het Schip
Is volgens ook dezelfde, maar veel groter én je hebt er geen pasje voor nodig (officieel wel, maar niemand die er om vraagt)quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:07 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat is toch dezelfde toko als midden op de nieuwmarkt zit?? Heb je daar een pasje voor nodig of niet??
Vond je? ik ga d'r wel een keertje een verhaal van maken in de 1 of andere vormquote:Op dinsdag 15 april 2008 17:49 schreef Pritt het volgende:
Leef het wordt tijd dat je dit gaat bundelen en gaat uitgeven, je hebt je roeping gevonden.
hou nou eens op met denken dta iedereen alles cynisch bedoeltquote:Op woensdag 16 april 2008 08:58 schreef Leef het volgende:
[..]
Vond je? ik ga d'r wel een keertje een verhaal van maken in de 1 of andere vormof je moet het cynisch bedoelen...
goochem is niet voor niks een Joods woordquote:Op vrijdag 4 april 2008 22:47 schreef bixister het volgende:
nou, goochem zijn ze zeker. wat een prijzen!
kassa!
[ afbeelding ]
Hier vast een link naar alle Amsterdamse markten http://www.amsterdamtouri(...)inkelen/markten.aspxquote:Op donderdag 17 april 2008 22:21 schreef Leef het volgende:
ik heb nog ergens een lijstje met alle markten in Amsterdam (westermarkt, waterlooplein, noordermarkt, dappermarkt, ten katemarkt er zijn er zoveel) en hun specialiteiten, moet ik nog even opzoeken. Dat is natuurlijk ook belangrijk om te weten.. gezellig en goedkoop
Maar als iemand me voor is, ook prima!
Japanse en Koreaanse expats die de meest verse vis willen en de vis dan ook bepotelen met plastic handschoentjes aan. Maar aan alles hangt een prijskaartje.quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:52 schreef Leef het volgende:
Wat is de vrijdagmarkt in Amstelveen dan?
(we begeven ons wel op gevaarlijk gebied nu, dat is helemaal voorbij buitenveldert)
Tsja is dit een serieuze vraag?quote:Op vrijdag 18 april 2008 21:24 schreef Leef het volgende:
en geen kleintjes, ik weet het.. hebben ze ook fugu?
Weinig Koreanen daar, is maar trouwens ook maar één kraam, dus om je nou echt in Japan te wanenquote:Op vrijdag 18 april 2008 19:18 schreef Thorical het volgende:
[..]
Japanse en Koreaanse expats die de meest verse vis willen en de vis dan ook bepotelen met plastic handschoentjes aan. Maar aan alles hangt een prijskaartje.
Kimchi is geen soep. Je kan er wel soep van maken. Het is meestal ingemaakte Chinese kool, met pepers. Maar het kan in principe met heel veel soorten groenten.quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:02 schreef Leef het volgende:
Een Koreaanse vriend nam me daar een keer mee naartoe, ik had nog nooit Koreaans gegeten, hij ging me helemaal enthousiast laten zien hoe je op z'n Koreaans moet eten en wat er allemaal is. Vooral die kimchi (Koreaanse soep) die ze daar hebben was zo.. ontzettend.. lekker!
zalm uit Schotland is ook gekweekt hoor, maar op een andere manier (kan ik je nog wel uitleggen.) Is iets duurder want iets minder vet. Als je echt wilde zalm hebt, bv uit Canada, dan merk je het wel aan de prijs..quote:Op zaterdag 19 april 2008 01:03 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Tsja is dit een serieuze vraag?
[..]
Weinig Koreanen daar, is maar trouwens ook maar één kraam, dus om je nou echt in Japan te wanenDe prijzen vallen echt wel mee. Prijs voor Tonijn ligt twee keer zo laag als bij de Japanse visboer. Dingen als de verse makreel, en de verse inktvis zijn echt niet duur. Prijs van zalm ligt wel iets hoger, komt daarvoor wel uit Schotland ipv. gekweekt in Noorwegen.
nee okee okee, ik probeer het ook maar simpel uit te leggenquote:Op zaterdag 19 april 2008 01:05 schreef Poepoog het volgende:
Kimchi is geen soep. Je kan er wel soep van maken. Het is meestal ingemaakte Chinese kool, met pepers. Maar het kan in principe met heel veel soorten groenten.
Tuurlijk is het ook gekweekt, hoe wel op een heel andere manier, en voor Sashimi en Sushi is het verschil echt wel te merken.quote:Op zaterdag 19 april 2008 11:29 schreef Leef het volgende:
[..]
zalm uit Schotland is ook gekweekt hoor, maar op een andere manier (kan ik je nog wel uitleggen.) Is iets duurder want iets minder vet. Als je echt wilde zalm hebt, bv uit Canada, dan merk je het wel aan de prijs..
Goh, jij ook de Nederlandse Wikipedia?quote:Op zaterdag 19 april 2008 11:32 schreef Leef het volgende:
[..]
In Korea hebben de mensen een aparte Kimchi koelkast -- gefermenteerde/fermenterende groente ruikt nogal indringend..
Nee dude, ik was laatst bij m'n zus in Seoul.quote:Op zaterdag 19 april 2008 11:43 schreef Poepoog het volgende:
Goh, jij ook de Nederlandse Wikipedia?![]()
De koreanen die ik ken, hebben het in ieder geval niet, in de supermarkten hebben ze het meestal wel.
Woh, ok, een Koreaanse zus, gaaf!quote:Op zaterdag 19 april 2008 11:45 schreef Leef het volgende:
[..]
Nee dude, ik was laatst bij m'n zus in Seoul.
De beestenwinkel is inderdaad erg leuk. Handig ook voor kindercadeautjes, en niet al te duur.quote:Op zaterdag 19 april 2008 09:22 schreef Stiemie het volgende:
In dce staalstraat heb je De Beestenwinkel. Van hun website: De Beestenwinkel is een vrolijke cadeauwinkel in de buurt van het Waterlooplein, waar het beest centraal staat. Alles in de winkel heeft iets met dieren te maken, wat een breed, uniek en exclusief assortiment oplevert. De Beestenwinkel biedt een verbazingwekkende collectie beestachtige cadeautjes voor zowel kinderen als volwassenen in alle prijsklassen.
Ik heb er inderdaad ook meteen een leuk cadeautje gekocht voor iemand die binnenkort een baby krijgtquote:Op zaterdag 19 april 2008 11:47 schreef Leef het volgende:
[..]
De beestenwinkel is inderdaad erg leuk. Handig ook voor kindercadeautjes, en niet al te duur.
?dat doe ik niet?quote:Op zaterdag 19 april 2008 11:46 schreef Poepoog het volgende:
Nou ja, als jij de Japanners op de Weekmarkt bij de kraam van Waasdorp al als Koreanen herkent![]()
ik vind Episode anders vrij prijzig voor vintagequote:Op zondag 13 april 2008 13:44 schreef saaw het volgende:
cafe Gollem, met heeeeel veel verschillende biertjes
op de Raamsteeg
niet op vrijdag gaan, want dan is het er propvol
oh en de Episode. leuke vintage kleding, en dan eens niet voor echt belachelijke prijzen
zit op Waterloo [achteraan rechts op de hoek in de soutterain] en op de Hartenstraat [ een van de 9 straatjes, daar zitten nog meer leuke vintage winkeltjes trouwens]
Zag met koninginnedag dat ze een tweede zaak geopend hebben in de Daniel Stalpertstraat, vlak bij de Ferdinand Bol. Beter voor mij, nu kan ik op m'n knieën naar huis kruipen!quote:Op zondag 13 april 2008 13:44 schreef saaw het volgende:
cafe Gollem, met heeeeel veel verschillende biertjes
op de Raamsteeg
helder moment: nu snap ik waarom het "de Jaren" heet!quote:Op zondag 6 april 2008 01:43 schreef Leef het volgende:
jaren geleden zou ik gezegd hebben, ga ook is lunchen in de Jaren (in dat straatje tussen de wallen en het Rokin)
Maar het is er zo duur geworden. En ze hebben er dus al een jaar of 20 hun kaart niet veranderd. God mag weten waarom een restaurant z'n kaart zo lang onveranderd laat. Als kok moet je daar toch ook doodziek van worden.
En het irriteerde me al zo dat alles maar jaar in jaar uit hetzelfde bleef, behalve dan de belachelijk hoge prijzen, die gingen wel omhoog; maar ja daardoor kregen ze tenminste in elk geval wel nieuwe menu kaarten zo nu en dan.
(zoals ik schreef, 4 euro voor een kopje soep, wie had er nou in het verleden 10 gulden betaald voor een kommetje soep)
Zijn ze nou helemaal gek geworden.
Oh maar hier ben ik een paar weken geleden geweest en ze hebben er wel erg lekkere broodjes humusquote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:33 schreef Leef het volgende:
[..]
helder moment: nu snap ik waarom het "de Jaren" heet!
Jaquote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:29 schreef Leef het volgende:
Sowieso heb je in die buurt, rond de Noordermarkt bijvoorbeeld, de leukste cafe's van Amsterdam.
Bruine cafe's, heel ouderwetse inrichting, bijna alleen plaatselijk publiek, vaak geen muziek zodat je elkaar tenminste kan verstaan, moeders die met kinderen binnenkomen en koffie komen drinken, en op de hoek Noordermarkt-Prinsengracht de lekkerste appeltaart ter wereld (behalve dan die van mijn oma zaliger)
Wij hadden er een keer heel stoer met de boot aangelegd, aan het terras. En dan heel nonchalant het terras op lopen van 'tum tum tietum wij doen dit elke dag'quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:56 schreef Stiemie het volgende:
Oh maar hier ben ik een paar weken geleden geweest en ze hebben er wel erg lekkere broodjes humusen het terras aan de achterkant is ook wel erg mooi hoor
Ja maar het terras zit aan de "achterkant" en ik kom vanaf de "voorkant" binnenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:21 schreef Leef het volgende:
alsof er op een dag als deze niet tientallen mensen op het terras zitten die best even willen helpen
We zijn trouwens niet binnen geweest, ze komen naar je toe op het terras. Alleen op dagen als deze een plekje op het terras vinden, dat is niet altijd makkelijk..
Atlas Kappers, Ten Katestraat 2quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:56 schreef Leef het volgende:
De fantastische Marokkaanse kapper (ik weet z\'n naam niet) helemaal aan het eind van de Ten Katestraat links (gezien vanaf de Kinkerstraat, komend vanaf het centrum.)
Je komt binnen \"wilt u wat te drinken meneer?\" (gratis)
Je word geknipt door een vriendelijke man, vakkundig, secuur, zorgzaam. Perfect resultaat!
Geweldig.
Dat is volgens mij overal zoquote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:07 schreef Leef het volgende:
Continu lopen er vijf van die meiden rond achter, waar je ze niet ziet, en wat ze allemaal aan het doen zijn weet ik niet, maar gemiddeld sta je er 20-30 minuten te wachten. En dan gaat het nog om een simpele bestelling.
Ik heb er vorige week een gigantische bos bloemen gekocht voor m'n moeder, met amarylissen en lelies. Hij was zo groot dat dat meisje hem in 2x had moeten maken. Bijna niet te tillen, ik moest hem over m'n schouder meedragen. 12 euro, ze had er makkelijk 20 voor kunnen vragen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 22:55 schreef Leef het volgende:
O en voor bloemen trouwens, dat moet ook in dit topic,
De bloemenstal op de Nieuwmarkt. Vriendelijke en deskundige mensen, altijd heel goeie kwaliteit bloemen, en goedkoop. Te goedkoop in vergelijking met de winkels. Dus ik hoop dat ze dit niet lezen want dan ben ik m'n kopie kwijt..
* Leef gaat met de billen bloot... en heeft z'n Amsterdamse topografie niet op ordequote:Op zondag 13 april 2008 00:13 schreef Leef het volgende:
o ja, op de Egelantiersgracht Elandsgracht uiteraard, die grote biologische supermarkt. Op de Amstelveenseweg is er ook een mooie grote biologische winkel (bijna op de hoek bij de Zeilstraat), en op de Weteringsschans is er nog een grote, bij de rotonde bij het tropenmuseum.
Is die markt er op meerdere dagen? Ik dacht alleen op woensdag?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:13 schreef Leef het volgende:
Biologisch is wel booming in A'dam op het moment.. er wordt ongeveer elke week een nieuwe biologische markt geopend, tegenwoordig zit er ook al weer 1 op het Haarlemmerplein drie dagen in de week ofzo.
Lekkere speciaalbiertjes ja! Ik kom er ook weleens, niet zo raar want ik woon er practisch naast.quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:17 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Als het toch over terrassen gaat mag ik best even m'n eigen toko spammen
Studio K op het Timorplein (ook het linkje onder k in m'n sig). Ook als ik er niet zou werken m'n favo terras van Amsterdam: enorm relaxed, oude fauteuils om in te hangen, goedkoop bier![]()
En ook filmhuis, theater, club, restaurant. Zusje van Kriterion, trouwens.
Ik heb m'n best gedaan: niet overdreven positief, tochHet is gewoon écht zo leuk
lekkerder dan aan de Noordermarkt, op de hoek van de Prinsengracht?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:20 schreef Perruche het volgende:
nog een nieuwe - de lekkerste appeltaart van amsterdam bij Ton Sol!
Kattenburgerplein, voor het Scheepvaartmuseumquote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:07 schreef Leef het volgende:
Weet iemand trouwens een goeie apotheek in Amsterdam Centrum?
Ik ben klant van Mouw & Kruysse aan de Haarlemmerdijk. Vriendelijke mensen en een mooie zaak hoor. Maar met afstand de sloomste apotheek waar ik ooit klant ben geweest (en ik heb er heel wat gezien.)
Continu lopen er vijf van die meiden rond achter, waar je ze niet ziet, en wat ze allemaal aan het doen zijn weet ik niet, maar gemiddeld sta je er 20-30 minuten te wachten. En dan gaat het nog om een simpele bestelling.
Als je er wat van zegt, zeggen ze: ja maar meneer, we moeten het allemaal zorgvuldig doen he!
Bijna elke keer dat ik er geweest ben liepen er mensen weg die dachten/zeiden: ik geef het op voor vandaag, het lijkt hier de DDR in 1980 wel, ik probeer een andere keer weer.
Zelfs m'n huisarts (en die heeft er dus z'n werk van gemaakt om geduldig te zijn met moeilijke mensen) die er laatst moest zijn voor 1 of ander akkefietje, is er weggelopen omdat het te lang duurde.
Ja, dat ben ik het met je eens. Ik denk zelf dat de kaart volgend seizoen weer beter wordt. Voorheen was het wel top, namelijk.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:23 schreef Aventura het volgende:
[..]
Lekkere speciaalbiertjes ja! Ik kom er ook weleens, niet zo raar want ik woon er practisch naast.
Ik vind alleen de kaart een beetje matig. Ratjetoe en eigenlijk best prijzig.
quote:Amsterdam
Tijn's
Eerste van der Helstraat 64, Amsterdam
Tijn's is an Asian grocery store that stocks US food. You’ll find products including Cheez Its, Duncan Hines frostings, Hershey’s chocolate syrup, Cheltenhouse salad dressings, Marshmallow Fluff, Karo corn syrup and best of all, ZipLoc bags. The store also carries ingredients for Japanese, Indian, Indonesian and Filipino cooking, and has cooked dishes (Indonesian and Surinam food) for takeaway.
Rustig rustig.. je bent zelf ook een newbie geweest * Leef , weet je nog?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:03 schreef Fortitudo het volgende:
tvp
ik zoek ook nog een leuke kamer in amsterdam, ivm studie. Weet iemand hier iets leuks? liefst in het centrum voor een schappelijke prijs en voor een onbepaalde tijd of adhv studiecontract.
bvd.
Dat is nog eens een goede tip.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:33 schreef Leef het volgende:
Een vriendin van me uit Amerika houdt veel van haar nieuwe woonplaats Amsterdam, maar miste haar Mexicaanse eten zo erg. Dus gaat ze op familiebezoek in Amerika en komt terug met een koffer vol Mexicaans eten, wat je hier niet kan krijgen
Cactussen, allerlei soorten specerijen enz.
En kookt een grandioze Mexicaanse maaltijd voor ons.
Een paar dagen later loopt ze Tijn's binnen, bij de Albert Cuyp, et voilá: alles wat ze in de States kon kopen en meer
[..]
Kokita is idd hééérlijk, k woon vlak bij jou dus.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:56 schreef Leef het volgende:
In Amsterdam zijn veel saaie winkels, met name in het centrum.
De zoveelste H&M, de zoveelste McDonalds, de zoveelste stomme souvenirwinkel..
Maar er zijn (vooral als je iets uit het centrum gaat) ook erg veel leuke creatieve enthousiaste winkeliers die er wel wat van maken.
Als ik bij mij in de buurt kijk (Oud Zuid, Schinkelbuurt) zijn er een aantal
erg leuke winkels
Ik noem er alvast 3 (niet alleen in mijn buurt, ook uit de Kinkerbuurt)
De heerlijk ruikende Indische traiteur Kokkita aan de Amstelveenseweg, waar een vriendelijke Indische meneer heerlijk en met zorg bereid eten voor je klaarmaakt voor een heel schappelijke prijs (warme broodjes 2,20, een volledige maaltijd 5 euro)
In de Zeilstraat, slagerij Van der Laan, die z\'n best doet om bijzonder vlees aan te bieden, zoals biltong, limousin rundvlees en ook dat hele beroemde Japanse rundvlees waar ik de naam even niet meer van weet, en zelfgemaakte ossenworst (eigen worstenmakerij) mmmmmmmm! En wild is z\'n specialiteit.
Johan Cruyff winkelt er ook trouwens. En nog meer beroemdheden.
De fantastische Marokkaanse kapper (ik weet z\'n naam niet) helemaal aan het eind van de Ten Katestraat links (gezien vanaf de Kinkerstraat, komend vanaf het centrum.)
Je komt binnen \"wilt u wat te drinken meneer?\" (gratis)
Geweldig.
Zo zijn er hopelijk nog meer -
Post hier je leuke winkeliers in A\'dam!
Dan zou ik hier eens wat posten.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:59 schreef MrTycho het volgende:
[..]
Kokita is idd hééérlijk, k woon vlak bij jou dus.
Ben-G en Patta op de Nieuwezijds Voorburgwal zijn mijn stamwinkels.
Pearle in de Beethovenstraat, superaardige mensen en ik krijg altijd heel veel service en kortingen etc.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:53 schreef Leef het volgende:
.. Trouwens, ik zoek ook een goeie opticien in A'dam.
Ik heb een krasje op een van m'n contactlenzen en dat irriteert nogal.. dus hij moet even gepolijst worden.
Weet er iemand een?
Ik had een supergoeie opticien in het dorpje waar ik vroeger woonde, maar dat is me nu te ver weg..
Waarom ben je nooit in het sneakers topic te vinden?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:59 schreef MrTycho het volgende:
[..]
Kokita is idd hééérlijk, k woon vlak bij jou dus.
Ben-G en Patta op de Nieuwezijds Voorburgwal zijn mijn stamwinkels.
Ja maar dat kon ik niet in zo'n stoere ultra-korte post samenvatten.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:27 schreef morgane het volgende:
Al geloof ik dat ze het zelf liever 'lifestylewinkels' noemen, want ze hebben meer dan schoenen.
Neem een strippenkaart mee!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:36 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Binnenkort maar weer eens naar Amsterdam.
Dan is dit wel een handig topic om te voorkomen dat je weer bij de al bekende winkel eindigt.
Er zitten veel bijzondere woonwinkels in Amsterdam centrum. Ik kan je helaas alleen geen adressen geven zo, want ik sta er altijd wel naar te gapen, maar al die dingen - ik sta er wel afgunstig naar te kijken - zijn toch zo ver over mijn budget dat ik er niet eens naar binnenloop..quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:59 schreef Stansfield het volgende:
Zitten in het centrum ook nog wat bijzondere/apartere woonwinkels? Dus met banken/lampen/stoelen enz die jen iet overal tegenkomt?
In de v Swindenstraat in Oost toevallig?quote:Op zondag 17 juni 2007 01:54 schreef Triptamine het volgende:
ik ben daar ooit een winkeltje met meer alx 50,000 stripboeken in gelopen. ik weet de naam en locatie niet meer, maar heb er toen honderden euro's uitgegeven
Is al eerder voorbij gekomen:quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
In de v Swindenstraat in Oost toevallig?
In de Jordaan heb je een hoop aparte winkeltjes... Maar ook een hoop aparte zooi dus.
Is het met de fiets ook te doen? lijkt me welquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:54 schreef Leef het volgende:
[..]
Neem een strippenkaart mee!
Want de genoemde winkels liggen nogal ver uit elkaar (afhankelijk van wat je zoekt)
En parkeren in de stad zelf is niet te betalen.
Dus zet je auto in het transferium neer bij de Arena voor een euro of 8 voor de hele dag ofzo, en dat is inclusief het treinreisje van en naar het centrum.
Ik herken het, want ik heb ook een hekel aan het openbaar vervoer, en gebruik het alleen als het echt niet anders kan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:35 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Is het met de fiets ook te doen? lijkt me wel
Dan doe ik dat wel namelijk
..Maar als je echt alles wilt zien, moet je gewoon gaan lopen natuurlijk.quote:Waar ik woon in Zeeburg kan je gratis parkeren en maar 1 zone naar CS
Waarom niet? Het is zelfs beloopbaar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:47 schreef sjimz het volgende:
Waarom vanaf de Arena naar het centrum fietsen?
Wat een tips allemaalquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:45 schreef Leef het volgende:
[..]
Ik herken het, want ik heb ook een hekel aan het openbaar vervoer, en gebruik het alleen als het echt niet anders kan.
(hoewel Amsterdam wel het meest relaxte OV heeft van heel Nederland. "Een kaartje kopen? Pfff.. fluit er maar voor" - serieus)
Als je gezonde benen hebt, en je bent op de fiets:
Vanaf de Arena naar Amsterdam Centrum zit je makkelijk drie kwartier op de fiets.
Van Amsterdam centrum naar Oud-Zuid (achter het Vondelpark) zeker een half uur
Van Amsterdam centrum naar de Kinkerbuurt een kwartier, naar de Kostverloren kade e.o. (Postjesweg) ongeveer hetzelfde.
Van Amsterdam centraal station naar de Westertoren tien minuten.
Van Amsterdam centraal station naar de Jodenbuurt tien minuten.
De Chinese buurt begint gelijk bij Centraal, nl. de Zeedijk, dus 2 min. lopen.
(even uitgaande van de drukke zomerdagen die het nu zijn)
http://www.routenet.nl (selecteer transportmiddel fiets) is er goed voor.. Maar een kaart is altijd handig om bij je te hebben. Te verkrijgen voor 1 euro 60 bij jeugdhotel de Shelter (http://www.shelter.nl), in de Barndesteeg bij de Nieuwmarkt, 7 minuten lopen vanaf centraal.
Ja alles is beloopbaar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is zelfs beloopbaar.
Nou dan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:49 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja alles is beloopbaar.
Je kan ook vanaf Amstelveen naar de Kadoelen lopen.
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:49 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Wat een tips allemaal
Bedankt
Maar eens een keer een route maken dan, lijkt me toch leuker om eens door Amsterdam de stad wat te verkennen dan in de bus of zo.
En niet met vreemde mensen praten!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:55 schreef Leef het volgende:
[..]
Graag gedaan.
Maar wees voorzichtig: Het verkeer in Amsterdam is totale anarchie.
Voorrang is iets wat je neemt, niet wat je krijgt.
Hou je hand aan de bel, niet aan je rem.
Pas met name op voor taxichauffeurs, de ergste chauffeurs ter wereld.
En voor trams.
Er zijn maar 2 regels in het Amsterdamse verkeer:
(1) Kijk! Verkeer komt uit alle richtingen, op alle momenten, met alle snelheden
(2) Zorg dat je gezien wordt! Draag je fietslicht, geef richting aan enz.
Als je dit doet, kan er weinig misgaan, hopelijk.
Je kán natuurlijk ook overdrijven. Okee, je moet wel assertief zijn om ergens te komen, maar er wordt toch redelijk naar verkeerslichten etc. gekeken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:55 schreef Leef het volgende:
Maar wees voorzichtig: Het verkeer in Amsterdam is totale anarchie.
Idd, tussen de 16-27 euro, afhankelijk van wat voor kamer je neemt en wat voor seizoen het is, inclusief warm ontbijt, dat is te doen..quote:Op zondag 24 juni 2007 03:29 schreef Triptamine het volgende:
Op zaterdag 23 juni 2007 17:15 schreef Leef het volgende:
http://www.shelter.nl
The Shelter youth hostel
Een gezellig hostel in Amsterdam waar je kan slapen voor weinig geld, elke dag warm ontbijt, en toch een van de goedkoopste hostels van Amsterdam.
Die staat bij de favorieten, dat is echt voor niks, als ik ooit nog naar amsterdam ga blijf ik een nachtje, hoef ik niet s'avonds met die kut trein terug
Je kan ook een OV-fietsabonnement nemen. Dan betaal je 10 euro per jaar, en dan kan je op allerlei stations in Nederland een fiets huren, voor 2 euro per dag. En je mag ook nog 2 extra huren. Als je vaker per jaar een fiets nodig heb kan dit erg voordelig zijnquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:57 schreef Leef het volgende:
Op CS kan je een fiets huren voor 8 euro ofzo per dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |