Met het eerste deel ben ik het eens, het tweede deel kan ik niet bevestigen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:14 schreef DropjesLover het volgende:
ik weet alleen dat ik hier (zuid limburg) altijd extra afstand hou als ik een belg tegenkom. en als je net over de grens bent dan lijken ze ineens een stuk beter te kunnen rijden (nogsteeds crap, maar beter dan hier)
Ik weet niet waar de ANWB die flauwekul vandaan heeft weten te halen maar zo relaxed en vriendelijk is het verkeer in Nederland zeker niet.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:59 schreef Delicieux het volgende:
Omdat er zoveel rare verhalen de ronde doen over het rijden in het buitenland!
Als de AutoKampioen (het propagandablaadje van de ANWB) moet geloven, is er niets zo erg als rijden in het buitenland. Nou moet ik zeggen dat de rijstijl in Frankrijk me erg meevalt.
... en het rijden in een stad als São Paulo is een ware belevenis en in absoluut niets te vergelijken met nederlands stadsverkeerquote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:52 schreef ErwinRommel het volgende:
In Brazilië kun je op de snelwegen echt van alles verwachten. Van fietsers, tot bedevaartgangers, van overstekende voetgangers tot dode honden die platgereden zijn.
De maximum snelheid hier is 110km p/u.
Invoegend verkeer komt vaak invoegen met een sukkelgangetje van 50km p/u.
Vrachtwagens rijden vaak boven de toegestane 80km p/u en soms is het al een kunst om niet in een van de vele gaten in de weg te rijden. Soms? Zeg maar vaak.
quote:Op die snelwegen heb je dus ook te maken met enorme snelheidsverschillen. Dat ligt voornamelijk aan de opritten, want die zijn meestal behoorlijk kort. Niet dat dat veel uitmaakt, want aan het einde van elke oprit staat een dikke streep en een stopbord, zodat je gegarandeerd vanuit stilstand moet invoegen met het verkeer dat tussen de 30 en de 120 kilometer per uur rijdt. Voor de meeste Spanjaarden gaat het invoegen dan ook volgens de volgende procedure:
je stopt
je bekijkt de situatie eens een tijdje
je belt je vrouw en kinderen om te zeggen dat je van ze houdt
je zegt een schietgebedje
je slaat een kruis
je stroopt je mouwen op
je spuugt in je handen
je doet je ogen dicht
je trapt je gaspedaal zo hard mogelijk in en hoopt dat het opkomend verkeer snel genoeg kan remmen om je ertussen te laten.
Als gelukkige die al heelhuids op de snelweg terecht is gekomen, moet je dus ook erg beducht zijn op automobilisten die vanuit stilstand invoegen. Beleefd een baantje opschuiven leidt alleen maar tot meer aarzeling en verbaasde blikken.
De bewegwijzering is ook een verhaal apart. In Nederland zijn we wat verwend met afslagen die lang van te voren worden aangekondigd, en keer op keer herhaald. Als je in Spanje je bestemming aangegeven ziet worden, dien je direct je stuur om te gooien anders ben je mooi langs je afslag gereden.
Maar het is niet alleen maar kommer en kwel. Ik moet de Spanjaarden nageven dat ze áltijd voor je stoppen als je oversteekt op een zebrapad. Steek je ergens anders over, dan speel je met je leven, maar het zebrapad is heilig en (met piepende remmen) komen ze voor je tot stilstand. Niet aarzelen als je eenmaal oversteekt, want heel kort achter je trekken ze weer op en scheuren ze je voorbij. Zo blijft het verkeer nog een klein beetje doorstromen. Want die doorstroming is wel een beetje een probleem. Dat komt vooral door veel dubbelparkeerders en vrachtwagens die gewoon hun wagen midden in een straat zetten en even een bakkie gaan doen bij de bar op de hoek. De Spaanse manier om dat op te lossen is heel veel en hard en boos toeteren, tot de chauffeur -met biertje nog in de hand- geïrriteerd de bar uitkomt en onder veel gemopper en opsteken van middelvingers zijn auto even opzij zet voor de wachtenden. Het is dan gebruikelijk om hem te trakteren op je eigen middelvingers, maar je zult merken dat dat eigenlijk bijna vanzelf gaat als je maar lang genoeg hebt moeten wachten.
Ik ben wel eens met een auto in Parijs belandt, jaja vakantieperiode, maar dit slaat alles.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:03 schreef static het volgende:
Godzijdank had ik in Trinidad, Nigeria en Cairo een chauffeur, is echt zelfmoord om daar te gaan rijden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Parijs is geweldig om te rijden!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 06:02 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ben wel eens met een auto in Parijs belandt, jaja vakantieperiode, maar dit slaat alles.
In de vakantieperiode (augustus) is Parijs gewoon leeg.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 06:02 schreef popolon het volgende:
Ik ben wel eens met een auto in Parijs belandt, jaja vakantieperiode, maar dit slaat alles.
Mja ik moet zegge dat ik een ietwat andere ervaring heb, ik rij in een polo 1.0 hehe dus dat ding ook al trap je het gas volledig in, rijden wil ie niet, en tot op hede nog nergens last van gehad.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:32 schreef phileine het volgende:
Hier in Spanje is het autorijden echt wel een avontuur. Vooral rond Málaga, die snelweg is dan ook berucht. Ik ken erg veel buitenlanders die er niet eens aan beginnen om hier te gaan autorijden. Zonder overdrijving hangen veel auto's hier ook aan elkaar van de duct-tape (zal binnenkort wel eens wat fotootjes schieten), en als je ze ziet rijden begrijp je ook waarom. Stukje wat ik over de snelwegen op mijn blog schreef vorig jaar:
[..]
En dan nog stopt men niet bij het acht-hoekige stopbord, de dikke streep op de weg en heel groot STOP op de weg..... als er niemand aankomt, gewoon doorjakkeren!quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:58 schreef DAMH het volgende:
in Nl heb je 30 borden dat jij voorang heb op dezelfde weg en de andere hebben 30 borden van niet,, beetje belastingscenten verspillen maar nogmaals gewoon borden maffia als je erop gaat letten
Ah, zie ik daar een jeepney op de achtergrondquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:03 schreef Chen het volgende:
Niet zo erg als bij static, maar wel kut.
[afbeelding]
Al die mensen gaan even rustig bij praten tijdens het wachten op het groene licht..
nouw simpel als je geen stopbord ziet ken je door tuffen want dan ziet die ander hem welquote:Op donderdag 28 juni 2007 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb een jaar in Granada gewoond en ik heb geen idee hoe de voordeelregel is in Spanje
vooralsnog is ie nog niet klaarquote:Op donderdag 28 juni 2007 08:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
(..)
Als het goed is komt er binnenkort een tram voor mijn wijk. Die zal wel duurder zijn dus daar reizen alleen fatsoenlijke mensen mee. Ga ik denk ik vaak gebruiken.
(..)
Ik lees wat bekende stukjes terug. Maar ik vind het best meevallen. Ik heb er enkele maanden rondgereden rond Malaga, en niet gek veel erge zaken meegemaakt. Als je vanaf de snelweg een stad binnenrijdt, moet je inderdaad erg opletten, omdat vele mensen dubbel geparkeerd staan en iedereen maar zijn wagen ervoor gooit..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:32 schreef phileine het volgende:
Hier in Spanje is het autorijden echt wel een avontuur. Vooral rond Málaga, die snelweg is dan ook berucht. Ik ken erg veel buitenlanders die er niet eens aan beginnen om hier te gaan autorijden. Zonder overdrijving hangen veel auto's hier ook aan elkaar van de duct-tape (zal binnenkort wel eens wat fotootjes schieten), en als je ze ziet rijden begrijp je ook waarom. Stukje wat ik over de snelwegen op mijn blog schreef vorig jaar:
[..]
Dat lijkt maar zo, vaak zijn het grotere trucks die hun lampen niet juist hebben afgesteld, zwaar zijn beladen, of 1000 mist, knipper en ander soort lampen erop hebben zitten.quote:Op zondag 1 juli 2007 07:42 schreef tevebe het volgende:
Oh hier in Canada rijdt (bijna) iedereen savonds met groot licht.
Nee, want ook de normale autos hebben groot licht. Ik merk het ook als ik met mensen hier meerijd. Altijd groot licht aan en die zijn niet zwaar beladen. Ook gewoon op de snelweg valt het me op.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:09 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Dat lijkt maar zo, vaak zijn het grotere trucks die hun lampen niet juist hebben afgesteld, zwaar zijn beladen, of 1000 mist, knipper en ander soort lampen erop hebben zitten.
Hoe rij jij dan als je naar het noorden gaat en geen auto tegen komt?quote:Op maandag 9 juli 2007 23:47 schreef Fogel het volgende:
Mensen zijn hier in Noorwegen over het algemeen enorm relaxed in het verkeer. Op de wegen met een 'hoge' snelheid (vanaf de 70 km/u) wordt de drie tellen regel gebruikt. DRIE tellen achter degene die (eventueel) voor je rijdt. Maximumsnelheid is 100, en dat is maar op enkele kilometers snelweg rond Oslo, verder mag je blij zijn als je ergens 90 mag, 80 en 70 zijn vrij normaal buiten de bebouwde kom. In Nederland was ik gewend aan twee tellen met 120.....
Verkeersboetes zijn enorm hoog, ik neem aan dat dat een factor is waarom mensen de regels gehoorzamen.
Voorbeelden (voor het gemak per 25¤ afgerond):
In een 60 zone tot 5km te snel: 75¤
In een 60 zone 5-10km te snel: 200¤
In een 60 zone 10-15km te snel: 350¤
In een 60 zone 15-20km te snel: 525¤
In een 60 zone 20-25km te snel: 800¤
In een 70-100 zone zijn de boetes iets lager, en je mag 35 te hard rijden -ipv 25 in de 60 zone- voordat je je rijbewijs kwijt bent en eventueel de bak in moet.
Tegen eenrichtinverkeer, op een busbaan, verboden in te rijden en dat soort borden: 525¤
Lichten niet aan of fout gebruikt: 250¤
Verkeerd inhalen: 650¤
etc. etc.
dr staan over 3000 km lengte om de 300 meter boa's in de bosjesquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe rij jij dan als je naar het noorden gaat en geen auto tegen komt?
wow !quote:Op maandag 9 juli 2007 23:47 schreef Fogel het volgende:
(..)
Voorbeelden (voor het gemak per 25¤ afgerond):
In een 60 zone tot 5km te snel: 75¤
In een 60 zone 5-10km te snel: 200¤
In een 60 zone 10-15km te snel: 350¤
In een 60 zone 15-20km te snel: 525¤
In een 60 zone 20-25km te snel: 800¤
(..)
Nu ik er wat aan gewend ben vind ik het ook wel meevallen, maar in het begin heb ik echt mijn ogen uitgekeken.quote:Op maandag 9 juli 2007 10:54 schreef KcA het volgende:
[..]
Ik lees wat bekende stukjes terug. Maar ik vind het best meevallen. Ik heb er enkele maanden rondgereden rond Malaga, en niet gek veel erge zaken meegemaakt. Als je vanaf de snelweg een stad binnenrijdt, moet je inderdaad erg opletten, omdat vele mensen dubbel geparkeerd staan en iedereen maar zijn wagen ervoor gooit..zat ik daar maar nog!..zucht :
![]()
werk ?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb nog in Spanje rondgereden voordat ze daar snelheidscontroles uitgevonden hadden
Met 180 naar je werk
Jaquote:
Volgens mij niet, is niet te hopen, al hou ik het redelijk rustig de laatste tijdquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:46 schreef qwerty_x het volgende:
is in NL trouwens het puntensysteem al ingevoerd ?
Naar het noorden gaan is niet nuttig en dat doe ik nietquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe rij jij dan als je naar het noorden gaat en geen auto tegen komt?
Nee, gewoon Nederlanse inleveren, nieuwe pasfoto, kopi van ID bewijs en X kroon (weet het bedrag niet meer, was niet zoveel) en je krijgt je nieuwe rijbewijs een week (of twee) later in de post. Voor de tussentijd krijg je een A4tje met een verklaring dat je tijdelijk geen rijbewijs hebt, maar wel mag rijden.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Moet je dan ook een examen maken?
rijbewijs op CC formaat heb je nu ook in Nederland
Jaaaaaaaa je weet precies of er een Nederlander voor je rijdt op de B9quote:Op zondag 1 juli 2007 07:47 schreef Tinkepink het volgende:
Het rijden hier in Duitsland is erg makkelijk: go with the flow. Wel oppassen voor wegwerkzaamheden, want dan gaat iedereen in de remmen. Wat ik hier wel vervelend vind, zijn Nederlanders die 80 gaan rijden op 100 km wegen.
tsja je kan je natuurlijk ook afvragen wat jij links doetquote:Op donderdag 12 juli 2007 08:19 schreef phileine het volgende:
in Duitsland vind ik prettig dat als je in de linkerbaan zit, en iemand wil er langs, dat ie dan al vanaf heel ver zijn linkerknipperlicht aanzet zodat je weet dat ie dat wil en je tijd genoeg hebt om even een baantje terug te schuiven. Krijg je teminste niet van dat ellendige gebumperkleef dat ik in Nederland zo haat.
euh jah,, maar als je daar mee bezig bent, wat heb je er dan aan dat de duitser achter je laat merken dat ie jouw weer op zijn beurt wil inhalen,, ik bedoel als jij klaar bent met inhalen ga je toch vanzelf naar rechts..quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:10 schreef phileine het volgende:
iemand inhalen?
Hier mag je in stedelijk gebied gewoon lekker links blijven rijden. En met 5 of 6 banen naast elkaar werkt dat ook een heel stuk beter voor de verkeersdoorstroming kan ik je vertellen!quote:Op donderdag 12 juli 2007 12:52 schreef DAMH het volgende:
tsja je kan je natuurlijk ook afvragen wat jij links doet![]()
Ja of de trut in baan 3 moet gewoon optyfen naar baan 2.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Het is ook enorm irritant in Nederland als je een 4-baans snelweg hebt, iemand rijdt 110 op baan 3, baan 2 en 4 zijn vrij, en jij moet van baan 2 naar baan 3 naar baan 4 inhalen, weer naar baan 3, naar baan 2...... Dan kun je beter gewoon op baan 2 blijven doorrijden!![]()
Deze uitspraak lijkt overdreven, maar ik ben helaas tot dezelfde conclusie gekomen. Inderdaad alle buitenlanders die ik ken zeggen dat Nederlanders niet kunnen rijden. Ik vind België best een ramp maar praat eens met een Belg over rijden in NL.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:52 schreef highway101 het volgende:
Je kan in hartje Ruhrgebiet of Berlijn vaak nog beter doorrijden dan hier in de polders.
Veel gereden in Nordrhein Westfalen en in de bergen kun je daar makkelijk 120 rijden inplaats van 100, boete zal ook nog redelijk meevallen geloof ik aangezien het buiten de bebouwde kom is. De duitsers zullen je vreemd aankijken als je dat als Nederlander doet maar iedereen rijdt het daar zowat. En wat veel Nederlanders ook niet weten is dat 130km/h per uur in Duitsland een advies snelheid is! Rij je 190km/h op de snelweg zonder limiet en je veroorzaakt een ongeluk ben je NIET verzekerd in Duitsland en dat weet ook eigenlijk niemand. Heilige regels in het verkeer van Duitsland zijn ook nog altijd: Snelheid die gegeven wordt aanhouden bij wegwerkzaamheden en de de 50 km/h als je een stad/dorp inrijd.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:52 schreef highway101 het volgende:
Ze zeggen altijd dat het zo "anders/erg/vervelend etc" is om in het buitenland te rijden, maar ik hoor juist vaak van buitenlanders dat ze Nederland maar niks vinden. Alle wegen zijn overvol, je kan nergens meer inhalen, en er staan altijd en overal files.
Je kan in hartje Ruhrgebiet of Berlijn vaak nog beter doorrijden dan hier in de polders.
België is ook een ervaring, met name Wallonie. Hoe vaak is het me niet al gebeurd dat zo'n Waal zn bak hem met 80km/h naar de linkerstrook gooit, vlak voor je neus? Levensgevaarlijk die lui, geef mij Duitsland maar, da's veel relaxter rijden, afgezien van al die Hollanders die 80 rijden buiten de bebouwde kom (Je mag dus 100). Op rustige snelwegen moet je wel effe opletten met inhalen, of er niet zo'n dikke mercedes met 220 aan komt knallen. Op tijd in je spiegels kijken dus, en wat vaker dan in Nederland.
gewoon 2 versnellingingen terugschakelen en de koppeling op laten komenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:12 schreef phileine het volgende:
Inderdaad Diego, gewoon even zachtjes aantikken. Ze schrikken zich achter je de zenuwen. Ik weet dat je niet mag zieken tegen klevers, maar het helpt ook wel om ze een beetje "alert" te houden. Als je op een bergweggetje zo'n ellendeling achter je hebt die je dus voorlopig niet kwijt gaat raken, schijnt het enorm te helpen om heel onregelmatig te gaan rijden. Dus even heel langzaam, daarna een stuk veel harder, onverwacht remmen etc. 9 van de 10 klevers blijven uiteindelijk dan toch maar een stukje verder van je vandaan omdat ze het een beetje te onbetrouwbaar vinden zo dicht op je te hangen.
Ik ken trouwens wel iemand die dus gewoon echt vol op de rem ging als ie een klever had. Die had toch een auto van de zaak dus het interesseerde hem niet, en hij had de grootste lol als er weer eens eentje in z'n achterbak zat en moest worden weggesleept. (het hielp wel dat hij een bekende nederlander was, dus mensen reageerden wat beschaafder op hem als hij eenmaal uitstapte om grijnzend de schade te bekijken)
On topic: ik rij alweer een paar dagen veel snelweg hier, valt me op dat als je wil gaan inhalen en in de baan naast je zit iemand waar je nog makkelijk voor kan, dat die direct op het gas gaat als je je knipperlicht aandoet om naar links te gaan. Het lijkt niet eens of ze het expres doen, maar meer van "oh ja, goed idee, laat ik ook even wat harder gaan". Maar het komt wel enorm asociaal over.
Lolz dat laatste doe ik ook altijd bij me Oma, steek ik ook ff 2 meter, maar alleen als er niemand rijd anders kan et nietquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:11 schreef phileine het volgende:
Vandaag las ik een artikeltje dat sinds de invoering van het puntenrijbewijs de meeste snelheidsovertredingen hier gemaakt worden door bejaarden
(die rijden niet zoveel, dus als kleinzoon dan aankomt met een bon dan zegt opa of oma vriendelijk "ach zeg maar dat ik reed, ik kan wel wat punten missen")
Ik rij hier trouwens wel eens drie meter een eenrichtingsstraat in, omdat daar de ingang van onze garage zit en ik anders een heel eind om moet. Heeft niemand ooit last van want er is ruimte genoeg, maar ze toeteren altijd als gekken en zijn diep verontwaardigd. Nu las ik in datzelfde artikel dus dat je ook maar liefst 6 punten aftrek krijgt voor tegen het verkeer in rijden! Dat kan je dus twee keer doen en dan ben je je rijbewijs kwijt. Ik denk dat ik voortaan toch maar braaf omrij...
Ja maar ik hecht nogal aan mijn achterbak....quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
gewoon 2 versnellingingen terugschakelen en de koppeling op laten komen
geheid dat ze zich de tyfus schrikken
whehe in argentinië is het zo van: de auto met de meeste deuken heeft voorrangquote:Op donderdag 26 juli 2007 00:48 schreef phileine het volgende:
[..]
Ja maar ik hecht nogal aan mijn achterbak....
Ander ding wat me is opgevallen. We rijden nog steeds rond in huurautootjes omdat we nog aan het nadenken zijn over welke auto we hier nu eigenlijk echt nodig hebben (wel of geen 4x4 is vooral de vraag). De laatste twee weken had ik voor het budget een peugeot 107, een soort speelgoedautootje. Ik ben echt nog nooit zóveel gesneden, mijn voorrang ontnomen, mensen die gewoon de rotonde oprijden voor mijn neus omdat ze denken dat ik wel zal stoppen, etc. Waarschijnlijk denken ze "ha, zo'n blonde meid in zo'n klein k*tautootje die stopt vast wel", maar toen ik gisteren een proefdagje rondreed in een Hyundai Tuscon gebeurde dat me dus nergensDat is dus echt wel iets om serieus mee rekening te houden hier bij het kiezen van een auto.
Dit klopt ongeveer. Het is nl. zo dat (klein)zoonlief de punten van opa voor keiharde cash verkoopt. Ze gaan voor zo'n 250 EUR per punt.quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:11 schreef phileine het volgende:
Vandaag las ik een artikeltje dat sinds de invoering van het puntenrijbewijs de meeste snelheidsovertredingen hier gemaakt worden door bejaarden
(die rijden niet zoveel, dus als kleinzoon dan aankomt met een bon dan zegt opa of oma vriendelijk "ach zeg maar dat ik reed, ik kan wel wat punten missen")
Kijk eens heel goed op dat plaatjequote:Op donderdag 26 juli 2007 05:00 schreef tevebe het volgende:
Ga dan voor een Ford F650...
Tja, mijn vader (made in Spain) doet dat ook...quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:14 schreef phileine het volgende:
Ik vrees dat dat hier ook wel het geval is, maar de hoogte en grootte van je auto lijkt dus ook wel een rol te spelen. En een ander punt is dat vrijwel élke auto hier vol zit met deuken dus dat het dan soms wat arbitrair wordt.
Die druk ik zo van de weg met m'n Escape.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:08 schreef tevebe het volgende:
[afbeelding]
Das ook een F650.. Die van het plaatje heeft meer weg van een F350
Klopt verkeer is hier ook veel rustiger dan in NL. Binnenkort kijken voor mijn 1e auto.. spannendquote:Op zaterdag 28 juli 2007 22:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Die druk ik zo van de weg met m'n Escape.
Maar goed, het verkeer is en blijft een stuk meer relaxed i.t.t. Nederland maar somige idioten gebruiken nooit hun knipperlichten. (blinkers)
Irritant. Erg.
Rotondes.... ARG, klootviolen die niet knipperen als ze eruit willen, scheelt echt enorm veel wachten voor mensen die de rotonde op willen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 22:41 schreef popolon het volgende:
Nou in Nederland gebruikt men ze een stuk meer.
En 't kan, in sommige situaties, zo verdomde irritant zijn als mensen ze niet gbruiken.
Opvallend: Weinig bumperkleven in landen waar je rechts mag inhalen. In Canada en de VS zie ik erg weinig bumperklevers, omdat men gewoon direct rechts er voorbij gaan als er ruimte is.....quote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:20 schreef arrebar het volgende:
GVD volgens mij is bumperkleven hier een nationale sport
Nieuw zeeland heeft nauwelijks snelwegen, slechts in de buurt van de grote steden liggen er een paar. Maar zodra je van stad a naar stad b gaat rij je bijna alleen maar over de provinciale weg.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Opvallend: Weinig bumperkleven in landen waar je rechts mag inhalen. In Canada en de VS zie ik erg weinig bumperklevers, omdat men gewoon direct rechts er voorbij gaan als er ruimte is.....
Nou, daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Zelfs om twee uur 's middags tijdens de vakantieperiode staan er nog files. Dat is in NL toch niet het geval. Niets er aan afdoend dat het in NL toch niet echt prettig rijden is.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:52 schreef highway101 het volgende:
Je kan in hartje Ruhrgebiet [of Berlijn] vaak nog beter doorrijden dan hier in de polders.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:14 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik weet niet waar de ANWB die flauwekul vandaan heeft weten te halen maar zo relaxed en vriendelijk is het verkeer in Nederland zeker niet.Integendeel zelfs.
*proest*quote:Op zondag 12 augustus 2007 05:59 schreef jpjedi het volgende:
Hier in India krijgt men het voor elkaar met 14 voertuigen naast elkaar te staan voor een tweebaans stoplicht.. Ze hebben pas strepen op de weg aan gebracht maar dat lijkt op een of andere manier niet te helpen.
![]()
Er zijn geen snelheidscontroles want niemand kan harder dan 40km/uur maar er zijn wel alcoholcontroles. Echter als je gepakt wordt dan is het eerder regel dan uitzondering dat je de agent betaalt. Bij problemen laat je gewoon iemand anders naar de rechtzaal gaan om te bekennen voor 500 rupees (10 euro)![]()
Oftewel ieder voor zich en god voor ons allen wat verkeer in India betreft.
Klopt. Ik zit iedere zomer in Chalons en Champagne en ook daar stappen mensen na een fles wijn de man moeiteloos in een auto, inclusief de paar mensen die bij de politie zitten...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:00 schreef Chief het volgende:
Het valt me ook op dat ze hier op het platteland, met heel weinig politie, ook zonder scrupules met drank op gaan rijden.
Die weggetjes nam mijn oom rustig met 100 km/u. We stonden doodsangsten uitquote:Op donderdag 13 september 2007 21:39 schreef wolley het volgende:
Ik heb moeten wennen aan het rijden hier in Birmingham. Het is vooral vervelend dat iedereen overal zijn auto neer zet, en dat de ruimtes erg klein zijn voor mijn gevoel. Op het platte land is het helemaal vervelend, dan heb je een weg die bedoelt is voor twee richtingen, waar net een auto doorkan en muurtjes of heggetjes er fijn voor zorgen dat je niet kunt uitwijken. Om de 300 meter of zo zit een klein stukje waar je met twee autos doorpast. Als je een auto ziet moet je vol in de rem en achteruit rijden tot het dichtsbijzijnde bredere stukje.
Probeer London eens in spitsuur..quote:Op donderdag 13 september 2007 21:39 schreef wolley het volgende:
Ik heb moeten wennen aan het rijden hier in Birmingham. Het is vooral vervelend dat iedereen overal zijn auto neer zet, en dat de ruimtes erg klein zijn voor mijn gevoel. Op het platte land is het helemaal vervelend, dan heb je een weg die bedoelt is voor twee richtingen, waar net een auto doorkan en muurtjes of heggetjes er fijn voor zorgen dat je niet kunt uitwijken. Om de 300 meter of zo zit een klein stukje waar je met twee autos doorpast. Als je een auto ziet moet je vol in de rem en achteruit rijden tot het dichtsbijzijnde bredere stukje.
Mijn favoriete kruispunt is nogsteeds `spagetti junction' (http://images.google.co.uk/images?svnum=10&um=1&hl=en&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=spaghetti+junction&spell=1), , die keren dat ik er over moest was ik erg blij met mijn beslissing om een TomTom aan te schaffen.
Het centrum van Birmingham ingaan met je Ford Ka bleek voor mij nog best een uitdaging, aangezien ik in Nederland slechts fietsende door het wereldbefaamde Hengelo reed. Gelukkig rij ik niet veel, het is voor mij sneller om te lopen naar mijn werkquote:Op donderdag 13 september 2007 23:09 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Probeer London eens in spitsuur..Brummie is best te doen
Zelfs met een mercedes luton
![]()
Linkerbaan voor links/rechtdoor... Midden voor rechtdoor/rechstaf... Rechts voor rechtdoor/rechtsafquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:07 schreef wolley het volgende:
[..]
Het centrum van Birmingham ingaan met je Ford Ka bleek voor mij nog best een uitdaging, aangezien ik in Nederland slechts fietsende door het wereldbefaamde Hengelo reed. Gelukkig rij ik niet veel, het is voor mij sneller om te lopen naar mijn werk.
Het wordt vervelend als je om de 100 meter moet beslissen of je de rotonde op moet, of het tunneltje in, etc. Na een tijdje wen je er aan, en weet je ook welke baan je moet kiesen voor een rotonde. Dit is over het algemeen uitzonderlijk beroerd aangegeven, alsmede de banen op drie-baanse rotodes is zo af en toe gokken.
Integreren heet dat.quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:53 schreef phileine het volgende:
Ik heb ook al een mooi kras gescoord op mijn auto toen ik wat te kort probeerde in te parkeren langs een pilaar (tja ik blijf een vrouw),
Helaas is dit recept niet altijd waar, en kom je op een rotonde met 5 of meer afslagen een beetje in de knoop. Het helpt als je weet hoe de weg heet waar je naartoegaat, want dat staat vaak erg duidelijk (niet dus) op de weg geschreven.quote:[..]
Al word dit niet vaak gereden door de engelsman
De grootste bus, auto wint zeg ik dan maarquote:Op maandag 17 september 2007 19:31 schreef wolley het volgende:
[..]
Helaas is dit recept niet altijd waar, en kom je op een rotonde met 5 of meer afslagen een beetje in de knoop. Het helpt als je weet hoe de weg heet waar je naartoegaat, want dat staat vaak erg duidelijk (niet dus) op de weg geschreven.
Je kunt veel zeggen, maar ze hebben wel zelf-reflectie: "watch out for vehicles already on the roundabout; be aware they may not be signalling correctly or at all" (Highway code, http://www.highwaycode.gov.uk/17.htm)
Dat is in het buitenland vrij normaal. Ik heb het veelvuldig gezien in Duitsland en Denemarken, en sporadisch ook in Nederland.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:35 schreef hbvdb het volgende:
Hier is het autorijden best te doen, alleen stoplichten vind ik hier wel heel vreemd, linksafslaan en rechtdoor gaan zijn hetzelfde stoplicht en terwijl die op groen springt, springt die aan de overkant ook op groen, zodat je als je links wil vaak moet wachten op de tegemoetkomende auto's.
Dat heb ik eigenlijk nooit als vreemd ervaren moet ik zeggen..... nu ik er eens over nadenk kan ik me inderdaad niet herinneren dat dat in Nederland vaak voorkomt, maar hier in de VS is het op kleinere kruisingen wel normaal. Op grotere kruisingen heb je wel een apart stoplicht voor linksaf.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:35 schreef hbvdb het volgende:
Hier is het autorijden best te doen, alleen stoplichten vind ik hier wel heel vreemd, linksafslaan en rechtdoor gaan zijn hetzelfde stoplicht en terwijl die op groen springt, springt die aan de overkant ook op groen, zodat je als je links wil vaak moet wachten op de tegemoetkomende auto's.
zo dat lijkt me best moeilijk.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 07:57 schreef Rex_Mundi het volgende:
Heb hier 1x een aanrijding gehad. Kruispunt vroeg in de ochtend waarbij de verkeerslichten het niet deden. Toen is een motorrijder tegen mijn linkerachterwiel aangereden. Materiele schade erg gering maar die vent had wel een aardige smakkerd gemaakt. Was gelukkig bij een collega in de buurt die binnen 5 minuten ter plaatse was. In China is het gebruikelijk eerst te onderhandelen voordat er politie bij komt. Had ook geen zin in veel gezeik dus bood de beste man 200 RMB (20 euro). En inderdaad omdat ik Westers ben ging hij niet akkoord en vroeg 20000 RMB (2000 euro).
Nou dacht het dus niet, dus toch maar de politie laten komen. Zegt die kutchinees eerst nog dat ik door rood reed en hij groen had maar ik kon aantonen dat ik voor 7:00 mijn collega had gebeld en voor 7:00 doen die stoplichten het niet. Politie gaf aan dat hij fout zat (hij kwam van links) maar ik had ook beter uit moeten kijken en dat was ook zo. Ze zeiden dat ik 'm even naar het ziekenhuis moest brengen. Echter zodra de politie weer vertrokken was ging hij alsnog akkoord met die 200 RMB. Dat maar gegeven want ik had geen zin om 'm nog naar het ziekenhuis te brengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |