Met het eerste deel ben ik het eens, het tweede deel kan ik niet bevestigen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:14 schreef DropjesLover het volgende:
ik weet alleen dat ik hier (zuid limburg) altijd extra afstand hou als ik een belg tegenkom. en als je net over de grens bent dan lijken ze ineens een stuk beter te kunnen rijden (nogsteeds crap, maar beter dan hier)
Ik weet niet waar de ANWB die flauwekul vandaan heeft weten te halen maar zo relaxed en vriendelijk is het verkeer in Nederland zeker niet.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:59 schreef Delicieux het volgende:
Omdat er zoveel rare verhalen de ronde doen over het rijden in het buitenland!
Als de AutoKampioen (het propagandablaadje van de ANWB) moet geloven, is er niets zo erg als rijden in het buitenland. Nou moet ik zeggen dat de rijstijl in Frankrijk me erg meevalt.
... en het rijden in een stad als São Paulo is een ware belevenis en in absoluut niets te vergelijken met nederlands stadsverkeerquote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:52 schreef ErwinRommel het volgende:
In Brazilië kun je op de snelwegen echt van alles verwachten. Van fietsers, tot bedevaartgangers, van overstekende voetgangers tot dode honden die platgereden zijn.
De maximum snelheid hier is 110km p/u.
Invoegend verkeer komt vaak invoegen met een sukkelgangetje van 50km p/u.
Vrachtwagens rijden vaak boven de toegestane 80km p/u en soms is het al een kunst om niet in een van de vele gaten in de weg te rijden. Soms? Zeg maar vaak.
quote:Op die snelwegen heb je dus ook te maken met enorme snelheidsverschillen. Dat ligt voornamelijk aan de opritten, want die zijn meestal behoorlijk kort. Niet dat dat veel uitmaakt, want aan het einde van elke oprit staat een dikke streep en een stopbord, zodat je gegarandeerd vanuit stilstand moet invoegen met het verkeer dat tussen de 30 en de 120 kilometer per uur rijdt. Voor de meeste Spanjaarden gaat het invoegen dan ook volgens de volgende procedure:
je stopt
je bekijkt de situatie eens een tijdje
je belt je vrouw en kinderen om te zeggen dat je van ze houdt
je zegt een schietgebedje
je slaat een kruis
je stroopt je mouwen op
je spuugt in je handen
je doet je ogen dicht
je trapt je gaspedaal zo hard mogelijk in en hoopt dat het opkomend verkeer snel genoeg kan remmen om je ertussen te laten.
Als gelukkige die al heelhuids op de snelweg terecht is gekomen, moet je dus ook erg beducht zijn op automobilisten die vanuit stilstand invoegen. Beleefd een baantje opschuiven leidt alleen maar tot meer aarzeling en verbaasde blikken.
De bewegwijzering is ook een verhaal apart. In Nederland zijn we wat verwend met afslagen die lang van te voren worden aangekondigd, en keer op keer herhaald. Als je in Spanje je bestemming aangegeven ziet worden, dien je direct je stuur om te gooien anders ben je mooi langs je afslag gereden.
Maar het is niet alleen maar kommer en kwel. Ik moet de Spanjaarden nageven dat ze áltijd voor je stoppen als je oversteekt op een zebrapad. Steek je ergens anders over, dan speel je met je leven, maar het zebrapad is heilig en (met piepende remmen) komen ze voor je tot stilstand. Niet aarzelen als je eenmaal oversteekt, want heel kort achter je trekken ze weer op en scheuren ze je voorbij. Zo blijft het verkeer nog een klein beetje doorstromen. Want die doorstroming is wel een beetje een probleem. Dat komt vooral door veel dubbelparkeerders en vrachtwagens die gewoon hun wagen midden in een straat zetten en even een bakkie gaan doen bij de bar op de hoek. De Spaanse manier om dat op te lossen is heel veel en hard en boos toeteren, tot de chauffeur -met biertje nog in de hand- geïrriteerd de bar uitkomt en onder veel gemopper en opsteken van middelvingers zijn auto even opzij zet voor de wachtenden. Het is dan gebruikelijk om hem te trakteren op je eigen middelvingers, maar je zult merken dat dat eigenlijk bijna vanzelf gaat als je maar lang genoeg hebt moeten wachten.
Ik ben wel eens met een auto in Parijs belandt, jaja vakantieperiode, maar dit slaat alles.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:03 schreef static het volgende:
Godzijdank had ik in Trinidad, Nigeria en Cairo een chauffeur, is echt zelfmoord om daar te gaan rijden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Parijs is geweldig om te rijden!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 06:02 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ben wel eens met een auto in Parijs belandt, jaja vakantieperiode, maar dit slaat alles.
In de vakantieperiode (augustus) is Parijs gewoon leeg.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 06:02 schreef popolon het volgende:
Ik ben wel eens met een auto in Parijs belandt, jaja vakantieperiode, maar dit slaat alles.
Mja ik moet zegge dat ik een ietwat andere ervaring heb, ik rij in een polo 1.0 hehe dus dat ding ook al trap je het gas volledig in, rijden wil ie niet, en tot op hede nog nergens last van gehad.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:32 schreef phileine het volgende:
Hier in Spanje is het autorijden echt wel een avontuur. Vooral rond Málaga, die snelweg is dan ook berucht. Ik ken erg veel buitenlanders die er niet eens aan beginnen om hier te gaan autorijden. Zonder overdrijving hangen veel auto's hier ook aan elkaar van de duct-tape (zal binnenkort wel eens wat fotootjes schieten), en als je ze ziet rijden begrijp je ook waarom. Stukje wat ik over de snelwegen op mijn blog schreef vorig jaar:
[..]
En dan nog stopt men niet bij het acht-hoekige stopbord, de dikke streep op de weg en heel groot STOP op de weg..... als er niemand aankomt, gewoon doorjakkeren!quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:58 schreef DAMH het volgende:
in Nl heb je 30 borden dat jij voorang heb op dezelfde weg en de andere hebben 30 borden van niet,, beetje belastingscenten verspillen maar nogmaals gewoon borden maffia als je erop gaat letten
Ah, zie ik daar een jeepney op de achtergrondquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:03 schreef Chen het volgende:
Niet zo erg als bij static, maar wel kut.
[afbeelding]
Al die mensen gaan even rustig bij praten tijdens het wachten op het groene licht..
nouw simpel als je geen stopbord ziet ken je door tuffen want dan ziet die ander hem welquote:Op donderdag 28 juni 2007 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb een jaar in Granada gewoond en ik heb geen idee hoe de voordeelregel is in Spanje
vooralsnog is ie nog niet klaarquote:Op donderdag 28 juni 2007 08:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
(..)
Als het goed is komt er binnenkort een tram voor mijn wijk. Die zal wel duurder zijn dus daar reizen alleen fatsoenlijke mensen mee. Ga ik denk ik vaak gebruiken.
(..)
Ik lees wat bekende stukjes terug. Maar ik vind het best meevallen. Ik heb er enkele maanden rondgereden rond Malaga, en niet gek veel erge zaken meegemaakt. Als je vanaf de snelweg een stad binnenrijdt, moet je inderdaad erg opletten, omdat vele mensen dubbel geparkeerd staan en iedereen maar zijn wagen ervoor gooit..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:32 schreef phileine het volgende:
Hier in Spanje is het autorijden echt wel een avontuur. Vooral rond Málaga, die snelweg is dan ook berucht. Ik ken erg veel buitenlanders die er niet eens aan beginnen om hier te gaan autorijden. Zonder overdrijving hangen veel auto's hier ook aan elkaar van de duct-tape (zal binnenkort wel eens wat fotootjes schieten), en als je ze ziet rijden begrijp je ook waarom. Stukje wat ik over de snelwegen op mijn blog schreef vorig jaar:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |