Dat lijkt maar zo, vaak zijn het grotere trucks die hun lampen niet juist hebben afgesteld, zwaar zijn beladen, of 1000 mist, knipper en ander soort lampen erop hebben zitten.quote:Op zondag 1 juli 2007 07:42 schreef tevebe het volgende:
Oh hier in Canada rijdt (bijna) iedereen savonds met groot licht.
Nee, want ook de normale autos hebben groot licht. Ik merk het ook als ik met mensen hier meerijd. Altijd groot licht aan en die zijn niet zwaar beladen. Ook gewoon op de snelweg valt het me op.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:09 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Dat lijkt maar zo, vaak zijn het grotere trucks die hun lampen niet juist hebben afgesteld, zwaar zijn beladen, of 1000 mist, knipper en ander soort lampen erop hebben zitten.
Hoe rij jij dan als je naar het noorden gaat en geen auto tegen komt?quote:Op maandag 9 juli 2007 23:47 schreef Fogel het volgende:
Mensen zijn hier in Noorwegen over het algemeen enorm relaxed in het verkeer. Op de wegen met een 'hoge' snelheid (vanaf de 70 km/u) wordt de drie tellen regel gebruikt. DRIE tellen achter degene die (eventueel) voor je rijdt. Maximumsnelheid is 100, en dat is maar op enkele kilometers snelweg rond Oslo, verder mag je blij zijn als je ergens 90 mag, 80 en 70 zijn vrij normaal buiten de bebouwde kom. In Nederland was ik gewend aan twee tellen met 120.....
Verkeersboetes zijn enorm hoog, ik neem aan dat dat een factor is waarom mensen de regels gehoorzamen.
Voorbeelden (voor het gemak per 25¤ afgerond):
In een 60 zone tot 5km te snel: 75¤
In een 60 zone 5-10km te snel: 200¤
In een 60 zone 10-15km te snel: 350¤
In een 60 zone 15-20km te snel: 525¤
In een 60 zone 20-25km te snel: 800¤
In een 70-100 zone zijn de boetes iets lager, en je mag 35 te hard rijden -ipv 25 in de 60 zone- voordat je je rijbewijs kwijt bent en eventueel de bak in moet.
Tegen eenrichtinverkeer, op een busbaan, verboden in te rijden en dat soort borden: 525¤
Lichten niet aan of fout gebruikt: 250¤
Verkeerd inhalen: 650¤
etc. etc.
dr staan over 3000 km lengte om de 300 meter boa's in de bosjesquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe rij jij dan als je naar het noorden gaat en geen auto tegen komt?
wow !quote:Op maandag 9 juli 2007 23:47 schreef Fogel het volgende:
(..)
Voorbeelden (voor het gemak per 25¤ afgerond):
In een 60 zone tot 5km te snel: 75¤
In een 60 zone 5-10km te snel: 200¤
In een 60 zone 10-15km te snel: 350¤
In een 60 zone 15-20km te snel: 525¤
In een 60 zone 20-25km te snel: 800¤
(..)
Nu ik er wat aan gewend ben vind ik het ook wel meevallen, maar in het begin heb ik echt mijn ogen uitgekeken.quote:Op maandag 9 juli 2007 10:54 schreef KcA het volgende:
[..]
Ik lees wat bekende stukjes terug. Maar ik vind het best meevallen. Ik heb er enkele maanden rondgereden rond Malaga, en niet gek veel erge zaken meegemaakt. Als je vanaf de snelweg een stad binnenrijdt, moet je inderdaad erg opletten, omdat vele mensen dubbel geparkeerd staan en iedereen maar zijn wagen ervoor gooit..zat ik daar maar nog!..zucht :
![]()
werk ?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb nog in Spanje rondgereden voordat ze daar snelheidscontroles uitgevonden hadden
Met 180 naar je werk
Jaquote:
Volgens mij niet, is niet te hopen, al hou ik het redelijk rustig de laatste tijdquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:46 schreef qwerty_x het volgende:
is in NL trouwens het puntensysteem al ingevoerd ?
Naar het noorden gaan is niet nuttig en dat doe ik nietquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe rij jij dan als je naar het noorden gaat en geen auto tegen komt?
Nee, gewoon Nederlanse inleveren, nieuwe pasfoto, kopi van ID bewijs en X kroon (weet het bedrag niet meer, was niet zoveel) en je krijgt je nieuwe rijbewijs een week (of twee) later in de post. Voor de tussentijd krijg je een A4tje met een verklaring dat je tijdelijk geen rijbewijs hebt, maar wel mag rijden.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Moet je dan ook een examen maken?
rijbewijs op CC formaat heb je nu ook in Nederland
Jaaaaaaaa je weet precies of er een Nederlander voor je rijdt op de B9quote:Op zondag 1 juli 2007 07:47 schreef Tinkepink het volgende:
Het rijden hier in Duitsland is erg makkelijk: go with the flow. Wel oppassen voor wegwerkzaamheden, want dan gaat iedereen in de remmen. Wat ik hier wel vervelend vind, zijn Nederlanders die 80 gaan rijden op 100 km wegen.
tsja je kan je natuurlijk ook afvragen wat jij links doetquote:Op donderdag 12 juli 2007 08:19 schreef phileine het volgende:
in Duitsland vind ik prettig dat als je in de linkerbaan zit, en iemand wil er langs, dat ie dan al vanaf heel ver zijn linkerknipperlicht aanzet zodat je weet dat ie dat wil en je tijd genoeg hebt om even een baantje terug te schuiven. Krijg je teminste niet van dat ellendige gebumperkleef dat ik in Nederland zo haat.
euh jah,, maar als je daar mee bezig bent, wat heb je er dan aan dat de duitser achter je laat merken dat ie jouw weer op zijn beurt wil inhalen,, ik bedoel als jij klaar bent met inhalen ga je toch vanzelf naar rechts..quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:10 schreef phileine het volgende:
iemand inhalen?
Hier mag je in stedelijk gebied gewoon lekker links blijven rijden. En met 5 of 6 banen naast elkaar werkt dat ook een heel stuk beter voor de verkeersdoorstroming kan ik je vertellen!quote:Op donderdag 12 juli 2007 12:52 schreef DAMH het volgende:
tsja je kan je natuurlijk ook afvragen wat jij links doet![]()
Ja of de trut in baan 3 moet gewoon optyfen naar baan 2.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Het is ook enorm irritant in Nederland als je een 4-baans snelweg hebt, iemand rijdt 110 op baan 3, baan 2 en 4 zijn vrij, en jij moet van baan 2 naar baan 3 naar baan 4 inhalen, weer naar baan 3, naar baan 2...... Dan kun je beter gewoon op baan 2 blijven doorrijden!![]()
Deze uitspraak lijkt overdreven, maar ik ben helaas tot dezelfde conclusie gekomen. Inderdaad alle buitenlanders die ik ken zeggen dat Nederlanders niet kunnen rijden. Ik vind België best een ramp maar praat eens met een Belg over rijden in NL.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:52 schreef highway101 het volgende:
Je kan in hartje Ruhrgebiet of Berlijn vaak nog beter doorrijden dan hier in de polders.
Veel gereden in Nordrhein Westfalen en in de bergen kun je daar makkelijk 120 rijden inplaats van 100, boete zal ook nog redelijk meevallen geloof ik aangezien het buiten de bebouwde kom is. De duitsers zullen je vreemd aankijken als je dat als Nederlander doet maar iedereen rijdt het daar zowat. En wat veel Nederlanders ook niet weten is dat 130km/h per uur in Duitsland een advies snelheid is! Rij je 190km/h op de snelweg zonder limiet en je veroorzaakt een ongeluk ben je NIET verzekerd in Duitsland en dat weet ook eigenlijk niemand. Heilige regels in het verkeer van Duitsland zijn ook nog altijd: Snelheid die gegeven wordt aanhouden bij wegwerkzaamheden en de de 50 km/h als je een stad/dorp inrijd.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:52 schreef highway101 het volgende:
Ze zeggen altijd dat het zo "anders/erg/vervelend etc" is om in het buitenland te rijden, maar ik hoor juist vaak van buitenlanders dat ze Nederland maar niks vinden. Alle wegen zijn overvol, je kan nergens meer inhalen, en er staan altijd en overal files.
Je kan in hartje Ruhrgebiet of Berlijn vaak nog beter doorrijden dan hier in de polders.
België is ook een ervaring, met name Wallonie. Hoe vaak is het me niet al gebeurd dat zo'n Waal zn bak hem met 80km/h naar de linkerstrook gooit, vlak voor je neus? Levensgevaarlijk die lui, geef mij Duitsland maar, da's veel relaxter rijden, afgezien van al die Hollanders die 80 rijden buiten de bebouwde kom (Je mag dus 100). Op rustige snelwegen moet je wel effe opletten met inhalen, of er niet zo'n dikke mercedes met 220 aan komt knallen. Op tijd in je spiegels kijken dus, en wat vaker dan in Nederland.
gewoon 2 versnellingingen terugschakelen en de koppeling op laten komenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:12 schreef phileine het volgende:
Inderdaad Diego, gewoon even zachtjes aantikken. Ze schrikken zich achter je de zenuwen. Ik weet dat je niet mag zieken tegen klevers, maar het helpt ook wel om ze een beetje "alert" te houden. Als je op een bergweggetje zo'n ellendeling achter je hebt die je dus voorlopig niet kwijt gaat raken, schijnt het enorm te helpen om heel onregelmatig te gaan rijden. Dus even heel langzaam, daarna een stuk veel harder, onverwacht remmen etc. 9 van de 10 klevers blijven uiteindelijk dan toch maar een stukje verder van je vandaan omdat ze het een beetje te onbetrouwbaar vinden zo dicht op je te hangen.
Ik ken trouwens wel iemand die dus gewoon echt vol op de rem ging als ie een klever had. Die had toch een auto van de zaak dus het interesseerde hem niet, en hij had de grootste lol als er weer eens eentje in z'n achterbak zat en moest worden weggesleept. (het hielp wel dat hij een bekende nederlander was, dus mensen reageerden wat beschaafder op hem als hij eenmaal uitstapte om grijnzend de schade te bekijken)
On topic: ik rij alweer een paar dagen veel snelweg hier, valt me op dat als je wil gaan inhalen en in de baan naast je zit iemand waar je nog makkelijk voor kan, dat die direct op het gas gaat als je je knipperlicht aandoet om naar links te gaan. Het lijkt niet eens of ze het expres doen, maar meer van "oh ja, goed idee, laat ik ook even wat harder gaan". Maar het komt wel enorm asociaal over.
Lolz dat laatste doe ik ook altijd bij me Oma, steek ik ook ff 2 meter, maar alleen als er niemand rijd anders kan et nietquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:11 schreef phileine het volgende:
Vandaag las ik een artikeltje dat sinds de invoering van het puntenrijbewijs de meeste snelheidsovertredingen hier gemaakt worden door bejaarden
(die rijden niet zoveel, dus als kleinzoon dan aankomt met een bon dan zegt opa of oma vriendelijk "ach zeg maar dat ik reed, ik kan wel wat punten missen")
Ik rij hier trouwens wel eens drie meter een eenrichtingsstraat in, omdat daar de ingang van onze garage zit en ik anders een heel eind om moet. Heeft niemand ooit last van want er is ruimte genoeg, maar ze toeteren altijd als gekken en zijn diep verontwaardigd. Nu las ik in datzelfde artikel dus dat je ook maar liefst 6 punten aftrek krijgt voor tegen het verkeer in rijden! Dat kan je dus twee keer doen en dan ben je je rijbewijs kwijt. Ik denk dat ik voortaan toch maar braaf omrij...
Ja maar ik hecht nogal aan mijn achterbak....quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
gewoon 2 versnellingingen terugschakelen en de koppeling op laten komen
geheid dat ze zich de tyfus schrikken
whehe in argentinië is het zo van: de auto met de meeste deuken heeft voorrangquote:Op donderdag 26 juli 2007 00:48 schreef phileine het volgende:
[..]
Ja maar ik hecht nogal aan mijn achterbak....
Ander ding wat me is opgevallen. We rijden nog steeds rond in huurautootjes omdat we nog aan het nadenken zijn over welke auto we hier nu eigenlijk echt nodig hebben (wel of geen 4x4 is vooral de vraag). De laatste twee weken had ik voor het budget een peugeot 107, een soort speelgoedautootje. Ik ben echt nog nooit zóveel gesneden, mijn voorrang ontnomen, mensen die gewoon de rotonde oprijden voor mijn neus omdat ze denken dat ik wel zal stoppen, etc. Waarschijnlijk denken ze "ha, zo'n blonde meid in zo'n klein k*tautootje die stopt vast wel", maar toen ik gisteren een proefdagje rondreed in een Hyundai Tuscon gebeurde dat me dus nergensDat is dus echt wel iets om serieus mee rekening te houden hier bij het kiezen van een auto.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |