abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juni 2007 @ 17:59:05 #1
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_50494096
Omdat er zoveel rare verhalen de ronde doen over het rijden in het buitenland!

Als de AutoKampioen (het propagandablaadje van de ANWB) moet geloven, is er niets zo erg als rijden in het buitenland. Nou moet ik zeggen dat de rijstijl in Frankrijk me erg meevalt.

Neem nou bijvoorbeeld het rijden op de ringweg van Parijs, de Périphérique: De schrik van menig Nederlander. Eigenlijk is het erg simpel. Het invoegende verkeer op de Périphérique heeft voorrang. Dat betekent dat je lekker makkelijk kan invoegen. Je hoeft dus niet steeds over je schouder te kijken of je wel goed invoegt.

Omdat invoegend verkeer voorrang heeft, blijf je natuurlijk niet op de rechterbaan rijden, want anders krijg je bij de volgende afslag/invoegstrook een Fransoos in je flank. Dat gebeurt vaak bij Nederlandse caravanbezitters die bang zijn, en lekker veilig langzaam op de rechterbaan gaan rijden

Algemeen gesteld kan worden dat diegene die van rechts komt voorrang heeft. Ook als twee rijstroken bijvoorbeeld 1 rijstrook worden. Wat mij opvalt is dat iedereen totaan het einde doorrijdt en dat er dan ook nog geritst wordt. Met een beetje meer voorrang voor diegene op de rechterbaan.

Hoe staat het met de rijkunsten in jullie thuisland?
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_50494532
ik weet alleen dat ik hier (zuid limburg) altijd extra afstand hou als ik een belg tegenkom. en als je net over de grens bent dan lijken ze ineens een stuk beter te kunnen rijden (nogsteeds crap, maar beter dan hier)
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_50495194
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:14 schreef DropjesLover het volgende:
ik weet alleen dat ik hier (zuid limburg) altijd extra afstand hou als ik een belg tegenkom. en als je net over de grens bent dan lijken ze ineens een stuk beter te kunnen rijden (nogsteeds crap, maar beter dan hier)
Met het eerste deel ben ik het eens, het tweede deel kan ik niet bevestigen.
Ik weet wel dat die Belgen in Duitsland nóg veel slechter en gevaarlijker rijden.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  vrijdag 15 juni 2007 @ 18:52:36 #4
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_50495687
In Brazilië kun je op de snelwegen echt van alles verwachten. Van fietsers, tot bedevaartgangers, van overstekende voetgangers tot dode honden die platgereden zijn.

De maximum snelheid hier is 110km p/u.
Invoegend verkeer komt vaak invoegen met een sukkelgangetje van 50km p/u.
Vrachtwagens rijden vaak boven de toegestane 80km p/u en soms is het al een kunst om niet in een van de vele gaten in de weg te rijden. Soms? Zeg maar vaak.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_50495770

Geen banen, als die er wel zijn worden dat er opeens 2 á 3 meer Inhalen is toegestaan van elke kant, niemand kent de term gordel. Bellen onder het rijden zonder handsfree is heel normaal, en zelfs smsen begint normaal te worden

[ Bericht 2% gewijzigd door Chen op 16-06-2007 12:47:47 ]
[14.gif]
pi_50495775
Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk vind ik het fijnst om te rijden..... Zwitserland wat minder wat betreft de bekeuringen Op de motor bedoel ik dan. Daar letten ze veel meer op motorrijders dan die blinde koekblikkers hier.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 20:02:56 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_50498117
in argentinië (woon gewoon in NL) had diegene met de grootste auto, met de meeste deuken, het meeste lef voorang.

Huilen dan.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 20:04:26 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50498165
Een klein overzichtje:

Maximum snelheid op snelwegen: 65Mph (105 km/u) binnen de grote steden, 70mph (113 km/u) daarbuiten, 75mph (120km/u) ver buiten stedelijk gebied. Op sommige stukken, zoals bijv. rondom downtown LA is de maximumsnelheid 55 mph. Vrachtwagens hebben dezelfde snelheidslimieten, en hoeven dus niet langzamer te rijden. Uitzondering is berggebied, maar daar rijden vrachtwagens sowieso erg langzaam de heuvel op natuurlijk

Rechs inhalen mag zonder problemen. Links blijven rijden ook. Het is niet ongewoon om een vrachtwagen over de linkerstrook zien te denderen met 110 per uur. Buiten de grotere steden is er wel een "slower traffic keep right" regel, maar als personenauto kun je gewoon links door blijven karren.

Carpool lanes werken hier ook echt. Het experiment in Nederland was falikant mislukt omdat een hoop Nederlanders er gewoon de schijt aan hadden en gewoon over de carpool strook denderden. Dus werd het maar een wisselstrook. Hier in de VS werkt het beter, en men houdt zich ook aan de regels. Er staat ook een boete van $384 voor carpoolstrook overtredingen.

Snelheidscamera's heb je hier niet. Roodlicht camera's die heb je overal. Als je hier met 70 Mph voorbij een agent rijdt waar de maximum snelheid 65 is, is de kans groot dat die agent zoiets heeft van.... "ik wacht wel op iemand die met 80 voorbijkomt". Bij een automatische camera ben je de lul

Het rijgedrag van Amerikanen is verrassend relaxed. Geen bumperklevers, want je kunt er gewoon rechts voorbij. Geen "jij komt er niet tussen" gasten als iemand doorrijdt naar het einde van de invoegstrook, en over het algemeen is men veel beleefder.

Wat ik wel irritant vindt zijn overal die 4-way-stops. Ze zijn ongelofelijk handig als de stoplichten niet werken, want dan weet iedereen wat er gedaan moet worden en wordt het geen rotzooitje. Maar ik heb in de woonwijken toch liever rotondes.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 15 juni 2007 @ 20:08:58 #9
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_50498304
Ik heb zelf ook in de VS auto gereden en idd, ik moet zeggen het rijdt daar erg relaxed en minder agressief als in bv NL.
De mentaliteit hier is de mentaliteit van de sterkste wint.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 20:14:10 #10
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50498464
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:59 schreef Delicieux het volgende:
Omdat er zoveel rare verhalen de ronde doen over het rijden in het buitenland!

Als de AutoKampioen (het propagandablaadje van de ANWB) moet geloven, is er niets zo erg als rijden in het buitenland. Nou moet ik zeggen dat de rijstijl in Frankrijk me erg meevalt.
Ik weet niet waar de ANWB die flauwekul vandaan heeft weten te halen maar zo relaxed en vriendelijk is het verkeer in Nederland zeker niet. Integendeel zelfs.

Ok, ik heb verder eigenlijk alleen veel ervaring met de VS (midwesten) en Canada maar in vergelijking met Nederland is het een makkie en erg relaxed.
Ik ben natuurlijk in meerdere Europese landen geweest maar het oordelen over het hoe en wat in het verkeer in vakantietijd vind ik dan geen goede graadmeter.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_50502191
Ik weet niet of dit typisch is voor het zuid-oosten van de VS, maar er wordt hier stelselmatig veel te hard gereden. Vaak zitten mensen 10 a 20 mph (16 a 32 km/h) boven de aangegeven snelheid. Bumperklevers komen hier wel voor, maar niet zo veel als in Nederland.

Wat ik vooral lokaal zie is dat sommige verkeerstekens een andere betekenis hebben: bv oranje bij een stoplicht voordat het op rood springt betekent extra gas geven. Het gebruik van een richtingaanwijzer is uit de les boekjes geschrapt. En de sporadische bordjes "no turn on red" zijn er alleen voor touristen.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:44:24 #12
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_50503837
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:52 schreef ErwinRommel het volgende:
In Brazilië kun je op de snelwegen echt van alles verwachten. Van fietsers, tot bedevaartgangers, van overstekende voetgangers tot dode honden die platgereden zijn.

De maximum snelheid hier is 110km p/u.
Invoegend verkeer komt vaak invoegen met een sukkelgangetje van 50km p/u.
Vrachtwagens rijden vaak boven de toegestane 80km p/u en soms is het al een kunst om niet in een van de vele gaten in de weg te rijden. Soms? Zeg maar vaak.
... en het rijden in een stad als São Paulo is een ware belevenis en in absoluut niets te vergelijken met nederlands stadsverkeer

als ik in NL ben, heb ik behoorlijk moeite m'n rijstijl aan te passen en krijg vaak "de vinger", zonder dat ik me bewust ben van mijn asociaal / agressief / offensief rijgedrag
zonnig Brasil
pi_50505631
Hier in Spanje is het autorijden echt wel een avontuur. Vooral rond Málaga, die snelweg is dan ook berucht. Ik ken erg veel buitenlanders die er niet eens aan beginnen om hier te gaan autorijden. Zonder overdrijving hangen veel auto's hier ook aan elkaar van de duct-tape (zal binnenkort wel eens wat fotootjes schieten), en als je ze ziet rijden begrijp je ook waarom. Stukje wat ik over de snelwegen op mijn blog schreef vorig jaar:
quote:
Op die snelwegen heb je dus ook te maken met enorme snelheidsverschillen. Dat ligt voornamelijk aan de opritten, want die zijn meestal behoorlijk kort. Niet dat dat veel uitmaakt, want aan het einde van elke oprit staat een dikke streep en een stopbord, zodat je gegarandeerd vanuit stilstand moet invoegen met het verkeer dat tussen de 30 en de 120 kilometer per uur rijdt. Voor de meeste Spanjaarden gaat het invoegen dan ook volgens de volgende procedure:
je stopt
je bekijkt de situatie eens een tijdje
je belt je vrouw en kinderen om te zeggen dat je van ze houdt
je zegt een schietgebedje
je slaat een kruis
je stroopt je mouwen op
je spuugt in je handen
je doet je ogen dicht
je trapt je gaspedaal zo hard mogelijk in en hoopt dat het opkomend verkeer snel genoeg kan remmen om je ertussen te laten.

Als gelukkige die al heelhuids op de snelweg terecht is gekomen, moet je dus ook erg beducht zijn op automobilisten die vanuit stilstand invoegen. Beleefd een baantje opschuiven leidt alleen maar tot meer aarzeling en verbaasde blikken.

De bewegwijzering is ook een verhaal apart. In Nederland zijn we wat verwend met afslagen die lang van te voren worden aangekondigd, en keer op keer herhaald. Als je in Spanje je bestemming aangegeven ziet worden, dien je direct je stuur om te gooien anders ben je mooi langs je afslag gereden.

Maar het is niet alleen maar kommer en kwel. Ik moet de Spanjaarden nageven dat ze áltijd voor je stoppen als je oversteekt op een zebrapad. Steek je ergens anders over, dan speel je met je leven, maar het zebrapad is heilig en (met piepende remmen) komen ze voor je tot stilstand. Niet aarzelen als je eenmaal oversteekt, want heel kort achter je trekken ze weer op en scheuren ze je voorbij. Zo blijft het verkeer nog een klein beetje doorstromen. Want die doorstroming is wel een beetje een probleem. Dat komt vooral door veel dubbelparkeerders en vrachtwagens die gewoon hun wagen midden in een straat zetten en even een bakkie gaan doen bij de bar op de hoek. De Spaanse manier om dat op te lossen is heel veel en hard en boos toeteren, tot de chauffeur -met biertje nog in de hand- geïrriteerd de bar uitkomt en onder veel gemopper en opsteken van middelvingers zijn auto even opzij zet voor de wachtenden. Het is dan gebruikelijk om hem te trakteren op je eigen middelvingers, maar je zult merken dat dat eigenlijk bijna vanzelf gaat als je maar lang genoeg hebt moeten wachten.
mooi he, alles
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:58:06 #14
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_50506524
Wat mij vooral opviel is in Spanje is het grenzeloze vertrouwen in een hogere macht dat iedereen heeft... Op een enkelbaansweg haalt iedereen gewoon in terwijl er tegenliggers aankomen onder het mom van 'die remmen wel'

Oh, en het bumperkleven Vaak zie je niet eens meer een motorkap in je achteruitkijkspiegel, maar is die volledig gevuld met het hoofd van de bestuurder van de achterliggende voiture
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:03:01 #15
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_50506724
Godzijdank had ik in Trinidad, Nigeria en Cairo een chauffeur, is echt zelfmoord om daar te gaan rijden.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 16 juni 2007 @ 06:02:33 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50512208
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 00:03 schreef static het volgende:
Godzijdank had ik in Trinidad, Nigeria en Cairo een chauffeur, is echt zelfmoord om daar te gaan rijden.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben wel eens met een auto in Parijs belandt, jaja vakantieperiode, maar dit slaat alles.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 06:06:26 #17
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50512219
Ik heb nog steeds mijn rijbewijs niet

Maar volgens mij is het best relaxt rijden hier. Verder naar het zuiden (waar de Massholes rijden) is het wat minder, maar naar Boston nemen we sowieso de bus.

Een nadeel hier is dat ze slechte verf gebruiken voor de wegmarkeringen, dat slijt binnen een paar maanden volledig weg. Vooral in het donker of met regen is amper te zien waar je heen moet, dat is wel frustrerend. En de staat van de wegen is ook om te janken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_50512244
In Buenos Aires rijden ze altijd zo mooi precies tussen 2 rijstroken in.

Lekker makkelijk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_50517025
Niet zo erg als bij static, maar wel kut.

Al die mensen gaan even rustig bij praten tijdens het wachten op het groene licht..
[14.gif]
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:30:34 #20
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_50517774
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 06:02 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik ben wel eens met een auto in Parijs belandt, jaja vakantieperiode, maar dit slaat alles.
Parijs is geweldig om te rijden! Vooral die verkeersregelclowns zijn leuk.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_50518588
Ik woon redelijk ver van de snelwegen maar de RN (route national) voldoet prima, soort circuit met eigenlijk alleen maar bochten. De Fransen zijn de laatste jaren anders gaan rijden maar eigenlijk rijdt iedereen wel snel hier, wordt je op bizarre punten ingehaald en gebeuren er toch ook regelmatig ongelukken, ook veel eenzijdige. Meestal zit er dan een grote A achterop de auto, dat is verplicht de eerste 2 jaar na het halen van je rijbewijs. Het valt me ook op dat ze hier op het platteland, met heel weinig politie, ook zonder scrupules met drank op gaan rijden.
(.)(.) | J'habite à Tavernes, le Var, France.
pi_50519084
Duitsland blijft het land bij uitstek om doorheen te gassen behalve als het regent want dan zie je geen fuck meer
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 16 juni 2007 @ 15:50:14 #23
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_50520800
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 06:02 schreef popolon het volgende:
In de vakantieperiode (augustus) is Parijs gewoon leeg.
Dan hoef je zelfs nog niet te zoeken naar een parkeerplek! En er zijn geen files!

Na de rentree, begin september, staat het als vanouds weer volledig vast.
pi_50925726
Mijn zoon was hier afgelopen januari (Colombia) en zei tegen me,Pa,als je nog een keer naar Holland kom,pas je wel je rijgedrag aan he.
Rijden hier betekent,God voor ons allen,Jezus voor mij alleen.
En toch in de twaalf jaar hier nog geen schrammetje opgelopen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 03:51:51 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50926534

Dit is mijn dagelijkse route. 5 rijstroken aan elke zijde van de weg, 4 normale stroken 1 carpoolstrook.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_50926792
Ik hoop dat een Zuid Amerikaan in Nederland een keer een lekke band krijgt, die gaat hem gewoon verwisselen waar hij stil is gevallen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_50926803
HOV laan richting de stad is een uitvinding.. Voor de rest zijn de regels niet zo heel anders behalve dat je altijd rechtsaf mag slaan, zelfs als het rood is. uiteraard alleen als je het verkeer er niet bij hindert
  donderdag 28 juni 2007 @ 08:24:37 #28
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_50927239
*wijst naar Static's foto's* ... Jakarta is net zo erg, levensgevaarlijk om hier te rijden; ze rijden a) links op de weg, en b) alle regels die er zijn worden net zo hard genegeerd. In het weekend valt het vaak mee, maar door de week ga je hier als westerling binnen 5 minuten kapot van de stress die het verkeer oplevert.

Oftewel, de lokale taxi-toko doet goeie zaken met mij
From the ashes...
pi_50927338
Aan mij ook. Ik geef hier wel een klein maandsalaris uit aan de taxi. Ondergrondse gebruik ik ook nog wel eens, bussen alleen met mijn vriendin(vol, stinken, oud, onregelmatig). Als het goed is komt er binnenkort een tram voor mijn wijk. Die zal wel duurder zijn dus daar reizen alleen fatsoenlijke mensen mee. Ga ik denk ik vaak gebruiken.

Verder loop ik veel
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:58:57 #30
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_50936879
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:32 schreef phileine het volgende:
Hier in Spanje is het autorijden echt wel een avontuur. Vooral rond Málaga, die snelweg is dan ook berucht. Ik ken erg veel buitenlanders die er niet eens aan beginnen om hier te gaan autorijden. Zonder overdrijving hangen veel auto's hier ook aan elkaar van de duct-tape (zal binnenkort wel eens wat fotootjes schieten), en als je ze ziet rijden begrijp je ook waarom. Stukje wat ik over de snelwegen op mijn blog schreef vorig jaar:
[..]
Mja ik moet zegge dat ik een ietwat andere ervaring heb, ik rij in een polo 1.0 hehe dus dat ding ook al trap je het gas volledig in, rijden wil ie niet, en tot op hede nog nergens last van gehad.

Ja invergelijking met NL zijn de invoegstroken echt verdomd klein en je moet soms ook vol in de ankers als je er ergens af moet, maar hey dat is opzich best leuk

Wat betreft NL en Borden dat is gewoon pure maffia, in nl zetten ze een bord om een bord om een bord aan te geven, dat is in de stad hier bv ook zoiets, staat er geen bord dat je moet stoppen dan heb je voorrang want dan heeft die ander het wel. in Nl heb je 30 borden dat jij voorang heb op dezelfde weg en de andere hebben 30 borden van niet,, beetje belastingscenten verspillen maar nogmaals gewoon borden maffia als je erop gaat letten

en wat betreft zebrapaden, nou zal wel komen doordat ik geen euhmm voorgevel heb, althans geen vrouwelijke hehe maar ik sta regelmatig met me middelvinger omhoog hijo de puta te roepen tegen auto's die niet stoppen bij het zebrapad ,,,
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  donderdag 28 juni 2007 @ 15:31:52 #31
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50940110
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:58 schreef DAMH het volgende:
in Nl heb je 30 borden dat jij voorang heb op dezelfde weg en de andere hebben 30 borden van niet,, beetje belastingscenten verspillen maar nogmaals gewoon borden maffia als je erop gaat letten
En dan nog stopt men niet bij het acht-hoekige stopbord, de dikke streep op de weg en heel groot STOP op de weg..... als er niemand aankomt, gewoon doorjakkeren!
-
pi_50942869
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:03 schreef Chen het volgende:
Niet zo erg als bij static, maar wel kut.
[afbeelding]
Al die mensen gaan even rustig bij praten tijdens het wachten op het groene licht..
Ah, zie ik daar een jeepney op de achtergrond Helemaal geweldig vind ik ze! Ze hebben wel wat weg van de chickenbussen in Guatemala. Toen ik in de Filipijnen was reisde ik er regelmatig mee
pi_50942983
Static Wat erg die foto´s hahahaha. Ik zou er ook niet durven te rijden. Vond binnenstad Parijs al een drama. Hier in Mexico is het wel OK, je mag aan beide kanten inhalen, prima systeem, en automobilisten waarschuwen elkaar als er een tope (drempel) aankomt of file of wat dan ook. En je mag altijd rechtsafslaan bij een kruispunt, ook als het licht rood is. Waar ik wel aan moest wennen was dat verkeerslichten hier midden op de kruising staan ipv ervoor. En het vele éénrichtingsverkeer in de steden / dorpen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:21:45 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_50943543
Ik heb een half jaar in Guangdong gewoond (zuid China). Daar werd ik altijd s'morgens naar de fabriek gereden door een lieftallig meisje dat de dochter was van de baas van het taxibedrijf. Ik was erg blij met haar, want het was een leuk meisje, ze kon Engels, en in tegenstelling tot de andere taxichauffeurs daar reed ze heel voorzichtig, dus ik voelde me bij haar een stuk veiliger dan bij die andere taxichauffeurs.

Na een verblijf van een half jaar, waarin ze me elke dag had rondgereden ging ik weer terug naar Europa. Op de laatste dag zei ze tegen me: "Morgen ga je naar huis, dus nu zal ik je mijn geheim vertellen: ik ben pas 17 jaar en ik heb geen rijbewijs"

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:25:13 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_50943691
Hier in Taiwan heb ik trouwens geen auto. Ik doe alles met de MRT, lopend of op de fiets. En als het echt moet neem ik af en toe een taxi. Ik woon ook wel erg mooi centraal.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_50949103
Ik heb een jaar in Granada gewoond en ik heb geen idee hoe de voordeelregel is in Spanje
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:46:08 #37
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_50949978
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb een jaar in Granada gewoond en ik heb geen idee hoe de voordeelregel is in Spanje
nouw simpel als je geen stopbord ziet ken je door tuffen want dan ziet die ander hem wel

Al moet ik zegge dat het wennen is, toch blijf je in de straten die je niet kent rustig rijden je weet maar nooit,, waar je de weg kent kun je bij wijze van gewoon racen
-the Dude-
pi_50950064
Ik riskeer het niet
pi_50950089
Volgende keer koop ik een Hummer denk ik, is ook goed voor de gaten in de weg
pi_50950694
gewoon zoals in heel Europa toch? Al geldt inderdaad meestal dat de grootste gewoon voorrang heeft. Wat dat betreft zit je met een Hummer wel goed. Alleen lastiger om dan die kleine straatjes door te komen waar iedereen dubbel geparkeerd staat, of waar je effe over de stoep moet...
mooi he, alles
pi_50950832
Ik weet het echt niet, er staan ook nergens in Granada borden
pi_50953144
1 Augustus verhuizen wij naar Bangalore, India en alle voorbereidingen zijn getroffen zoals huis en auto. Auto met chauffeur is redelijk gangbaar en kost geen drol. Daarbij komt dat het geen doen is om als westerling daar te rijden. Het is gewoon EEN GROTE puinhoop zoals op die foto`s van Trinidad. Soms kom je op de grote weg gewon een spookrijdende bus tegen of een kudde geiten. Wanneer je voor een stoplicht staat te wachten proberen de rickshaws nog via de stoep voorbij te komen. Grappige is dat er niemand agressief is in het verkeer.

Dit wordt hem:

donderdag 28 juni 2007 @ 22:57:25 #43
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_50954609
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 08:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
(..)
Als het goed is komt er binnenkort een tram voor mijn wijk. Die zal wel duurder zijn dus daar reizen alleen fatsoenlijke mensen mee. Ga ik denk ik vaak gebruiken.

(..)
vooralsnog is ie nog niet klaar
en is het een puinhoop rondom Puerto Madero
zonnig Brasil
pi_50957724
Hij is bijna klaar en ik vind het met de puinhoop meevallen. Bij Morreau de Justo loopt het verkeer altijd vloeiend
  zondag 1 juli 2007 @ 03:59:07 #45
46960 StefanP
polemicist
pi_51020247
Mensen zijn veel vriendelijker en niet zo opgefokt. In Nederland is het altijd 'ikke en de rest kan stikken', wat bij het invoegen/uitvoegen/ritsen/voorrang verlenen altijd tot agressiviteit, opstoppingen, botsingen en vechtpartijen leidt.

Kwa rijden kennen ze de basis wel, maar van rechts houden hebben ze nog nooit gehoord, richting aangeven is ze vreemd, hun lichten op tijd aandoen kennen ze niet en als dat al wel zo is, doen ze ongetwijfeld ook 6 mistlampen aan. Vreselijk irritant.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_51020942
En vergeet niet dat ze meestal met groot licht aan rijden. Amerika verschilt dus niks met Canada qua gedrag in het verkeer. En de lichten is ook herkenbaar
  zondag 1 juli 2007 @ 07:40:36 #47
46960 StefanP
polemicist
pi_51020959
Ik zie anders niemand die met groot licht rijdt. Nooit. In 3 jaar tijd niet.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_51020963
Oh hier in Canada rijdt (bijna) iedereen savonds met groot licht.
  zondag 1 juli 2007 @ 07:47:40 #49
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51020970
Het rijden hier in Duitsland is erg makkelijk: go with the flow. Wel oppassen voor wegwerkzaamheden, want dan gaat iedereen in de remmen. Wat ik hier wel vervelend vind, zijn Nederlanders die 80 gaan rijden op 100 km wegen.

Wat betreft het rijden in Engeland (Londen tijdens de spits), Frankrijk, Spanje en Italie; persoonlijk heb ik er weinig problemen mee. Gewoon niet bang zijn en "gaan". Waar ik niet zo van gecharmeerd ben zijn winterse haarspeldbochten in de mist, maar ik geloof dat Oostenrijkers daar zelf ook niet dol op zijn.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_51283850
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:32 schreef phileine het volgende:
[..]
Ik lees wat bekende stukjes terug. Maar ik vind het best meevallen. Ik heb er enkele maanden rondgereden rond Malaga, en niet gek veel erge zaken meegemaakt. Als je vanaf de snelweg een stad binnenrijdt, moet je inderdaad erg opletten, omdat vele mensen dubbel geparkeerd staan en iedereen maar zijn wagen ervoor gooit.. zat ik daar maar nog!..zucht :
  maandag 9 juli 2007 @ 16:09:34 #51
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51294401
quote:
Op zondag 1 juli 2007 07:42 schreef tevebe het volgende:
Oh hier in Canada rijdt (bijna) iedereen savonds met groot licht.
Dat lijkt maar zo, vaak zijn het grotere trucks die hun lampen niet juist hebben afgesteld, zwaar zijn beladen, of 1000 mist, knipper en ander soort lampen erop hebben zitten.
Screw the future...
We're cold now!
Canadians for global warming
  Moderator maandag 9 juli 2007 @ 23:47:35 #52
45833 crew  Fogel
pi_51310034
Mensen zijn hier in Noorwegen over het algemeen enorm relaxed in het verkeer. Op de wegen met een 'hoge' snelheid (vanaf de 70 km/u) wordt de drie tellen regel gebruikt. DRIE tellen achter degene die (eventueel) voor je rijdt. Maximumsnelheid is 100, en dat is maar op enkele kilometers snelweg rond Oslo, verder mag je blij zijn als je ergens 90 mag, 80 en 70 zijn vrij normaal buiten de bebouwde kom. In Nederland was ik gewend aan twee tellen met 120.....
Verkeersboetes zijn enorm hoog, ik neem aan dat dat een factor is waarom mensen de regels gehoorzamen.
Voorbeelden (voor het gemak per 25¤ afgerond):
In een 60 zone tot 5km te snel: 75¤
In een 60 zone 5-10km te snel: 200¤
In een 60 zone 10-15km te snel: 350¤
In een 60 zone 15-20km te snel: 525¤
In een 60 zone 20-25km te snel: 800¤

In een 70-100 zone zijn de boetes iets lager, en je mag 35 te hard rijden -ipv 25 in de 60 zone- voordat je je rijbewijs kwijt bent en eventueel de bak in moet.

Tegen eenrichtinverkeer, op een busbaan, verboden in te rijden en dat soort borden: 525¤
Lichten niet aan of fout gebruikt: 250¤
Verkeerd inhalen: 650¤

etc. etc.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_51311047
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:09 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Dat lijkt maar zo, vaak zijn het grotere trucks die hun lampen niet juist hebben afgesteld, zwaar zijn beladen, of 1000 mist, knipper en ander soort lampen erop hebben zitten.
Nee, want ook de normale autos hebben groot licht. Ik merk het ook als ik met mensen hier meerijd. Altijd groot licht aan en die zijn niet zwaar beladen. Ook gewoon op de snelweg valt het me op.
pi_51331569
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:47 schreef Fogel het volgende:
Mensen zijn hier in Noorwegen over het algemeen enorm relaxed in het verkeer. Op de wegen met een 'hoge' snelheid (vanaf de 70 km/u) wordt de drie tellen regel gebruikt. DRIE tellen achter degene die (eventueel) voor je rijdt. Maximumsnelheid is 100, en dat is maar op enkele kilometers snelweg rond Oslo, verder mag je blij zijn als je ergens 90 mag, 80 en 70 zijn vrij normaal buiten de bebouwde kom. In Nederland was ik gewend aan twee tellen met 120.....
Verkeersboetes zijn enorm hoog, ik neem aan dat dat een factor is waarom mensen de regels gehoorzamen.

In een 70-100 zone zijn de boetes iets lager, en je mag 35 te hard rijden -ipv 25 in de 60 zone- voordat je je rijbewijs kwijt bent en eventueel de bak in moet.

Tegen eenrichtinverkeer, op een busbaan, verboden in te rijden en dat soort borden: 525¤
Lichten niet aan of fout gebruikt: 250¤
Verkeerd inhalen: 650¤

etc. etc.
Hoe rij jij dan als je naar het noorden gaat en geen auto tegen komt?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:12:25 #55
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_51332145
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 17:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

dr staan over 3000 km lengte om de 300 meter boa's in de bosjes

Huilen dan.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:26:39 #56
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_51332647
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:47 schreef Fogel het volgende:
(..)

(..)
wow !

hier werkt het iets anders
ongeacht waar: snelweg, stad, ....
tot 20% over de toegestane snelheid: 40 Euro
meer dan 20% over de toegestane snelheid: 175 Euro
zonnig Brasil
pi_51335497
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:54 schreef KcA het volgende:

[..]

Ik lees wat bekende stukjes terug. Maar ik vind het best meevallen. Ik heb er enkele maanden rondgereden rond Malaga, en niet gek veel erge zaken meegemaakt. Als je vanaf de snelweg een stad binnenrijdt, moet je inderdaad erg opletten, omdat vele mensen dubbel geparkeerd staan en iedereen maar zijn wagen ervoor gooit.. zat ik daar maar nog!..zucht :
Nu ik er wat aan gewend ben vind ik het ook wel meevallen, maar in het begin heb ik echt mijn ogen uitgekeken.
waarom zit je er niet meer of waarom kom je niet terug?
mooi he, alles
pi_51335552
Ik heb nog in Spanje rondgereden voordat ze daar snelheidscontroles uitgevonden hadden

Met 180 naar je werk
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:46:29 #59
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_51335561
is in NL trouwens het puntensysteem al ingevoerd ?
zonnig Brasil
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:47:13 #60
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_51335596
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb nog in Spanje rondgereden voordat ze daar snelheidscontroles uitgevonden hadden

Met 180 naar je werk
werk ?
jij ??
zonnig Brasil
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:47:21 #61
71919 wonderer
pi_51335601
Met 180 de vangrail in
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_51335682
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:47 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

werk ?
jij ??
Ja
pi_51335711
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:46 schreef qwerty_x het volgende:
is in NL trouwens het puntensysteem al ingevoerd ?
Volgens mij niet, is niet te hopen, al hou ik het redelijk rustig de laatste tijd
  Moderator dinsdag 10 juli 2007 @ 21:45:49 #64
45833 crew  Fogel
pi_51340056
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 17:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Naar het noorden gaan is niet nuttig en dat doe ik niet
Maar ja, ik rij weleens te snel, maar tot nu toe nog geen boete gehad. Wel een paar boetes voor fout parkeren (ca 60¤ per keer).
In Noorwegen is er een puntensysteem. Weet niet precies waar je hoeveel punten voor krijgt, maar je hebt er maar 8, en die kunnen erg snel weg zijn met een beetje pech(/lomp gedrag), dan ben je -zover ik me herinner- een jaar voetganger...
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_51340543
Waarom heb je dan geen Nederlands rijbewijs?
  Moderator dinsdag 10 juli 2007 @ 22:05:52 #66
45833 crew  Fogel
pi_51340902
Omdat een Nederlands rijbewijs het formaat van een krant heeft en de Noorse is al jaren op credit card formaat (en is geldig tot je 100 bent). Dat was de hoofdreden voor mij om te wisselen, maar op zich ben je na een of twee jaar in Noorwegen verplicht om je rijbewijs in te leveren voor een Noorse.
pi_51340937
Moet je dan ook een examen maken?

rijbewijs op CC formaat heb je nu ook in Nederland
  Moderator dinsdag 10 juli 2007 @ 22:24:39 #68
45833 crew  Fogel
pi_51341746
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Moet je dan ook een examen maken?

rijbewijs op CC formaat heb je nu ook in Nederland
Nee, gewoon Nederlanse inleveren, nieuwe pasfoto, kopi van ID bewijs en X kroon (weet het bedrag niet meer, was niet zoveel) en je krijgt je nieuwe rijbewijs een week (of twee) later in de post. Voor de tussentijd krijg je een A4tje met een verklaring dat je tijdelijk geen rijbewijs hebt, maar wel mag rijden.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:26:48 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51341811
Ik heb mijn Nederlandse laten verlopen. (2005....) Ik heb er erg weinig aan, heb het niet nodig voor een bezoek aan Nederland, en volgens de huidige regeling kun je nog rijbewijzen verlengen die tot 1985 verlopen zijn, dus ik laat het lekker gaan.

Als ik ooit weer naar Nederland terug ga, verleng ik em wel.
-
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:26:01 #70
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_51352940
Hier in Frankrijk hebben ze wel een puntenrijbewijs.
Zelf heb ik gelukkig nog m'n Nederlandse rijbewijs. Op een dag, als ik hier mijn eerste boete met puntenaftrek ga krijgen, mag ik m'n Nederlandse rijbewijs gaan inwisselen tegen een Franse, zodat de b.o.f. (Buitengewoon Opsporings Fonctionnaire) punten kan aftrekken...
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:26:25 #71
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_51352947
Oh ja, we hebben hier 12 punten, maar die ben je best snel kwijt....
  Moderator woensdag 11 juli 2007 @ 11:16:29 #72
45833 crew  Fogel
pi_51354295
Het puntensysteem:
Je krijgt 8 punten om te beginnen, als je die kwijt bent binnen 3 jaar, ben je je rijbewijs 6 maanden kwijt.

Twee punten aftrek voor het volgende:
* 15km/u of meer te snel in een zone waar je 60 of minder mag
* 20km/u of meer te snel in een zone waar je 70 of meer mag
* fout inhalen
* geen voorrang geven
* niet stoppen voor rood licht

Een punt aftrek voor:
* 10-15km/u te snel in een zone waar je 60 of minder mag
* 15-20km/u te snel in een zone waar je 70 of meer mag

Ik heb alle punten nog steeds
pi_51363567
In Spanje is het puntensysteem onlangs ingevoerd, en het heeft echt een hele grote daling in het aantal verkeersdoden veroorzaakt. Groot succes dus. De eerste die trouwens al zijn punten kwijt was (en dus zijn rijbewijs) had daar een week voor nodig en is een beetje een nationale held geworden.

Ik schreef het geloof ik al eerder, maar realiseerde me dat het levensgevaarlijk voor me wordt om weer in Amsterdam te komen. Ten eerste zal ik op het eerste zebrapad dat ik tegenkom worden doodgereden omdat ik er klakkeloos van uitga dat iedereen stopt, en als ik dat toch overleef heb ik de eerste keer dat ik in de auto stap iemand op mijn achterbumper omdat ik -op zijn Spaans- vol op de rem ga bij elk zebrapad. Dat wordt nog lachen.
mooi he, alles
  woensdag 11 juli 2007 @ 19:02:17 #74
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_51369654
Een 14,3% minder doden om precies te zijn. De gemiddelde sneheid is ook gedaald en er wordt ook minder dronken rongereden. Ik geloof best dat dit door het punten systeem komt, maar ik heb nog nooit zoveel controles gezien sinds ze het hebben ingevoerd. We hebben zelfs radar nu, in Zaragoza hebben we er zeker 3! Jawel, zelfs in Spanje worden we nog eens modern.
Siesta & Fiesta!
pi_51371410
Jammer, rijden zonder controles was leuker
  woensdag 11 juli 2007 @ 19:58:42 #76
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_51371716
Dan ga je toch lekker in Duitsland rijden.
Siesta & Fiesta!
  Moderator woensdag 11 juli 2007 @ 21:25:25 #77
45833 crew  Fogel
pi_51375101
In Duitsland hebben ze ook controles!
pi_51384476
Duitsland is leuk rijden, en over het algemeen redelijk gedisiplineerd zoals alle Duitsers
pi_51384861
in Duitsland vind ik prettig dat als je in de linkerbaan zit, en iemand wil er langs, dat ie dan al vanaf heel ver zijn linkerknipperlicht aanzet zodat je weet dat ie dat wil en je tijd genoeg hebt om even een baantje terug te schuiven. Krijg je teminste niet van dat ellendige gebumperkleef dat ik in Nederland zo haat.
mooi he, alles
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 juli 2007 @ 08:49:54 #80
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51385134
quote:
Op zondag 1 juli 2007 07:47 schreef Tinkepink het volgende:
Het rijden hier in Duitsland is erg makkelijk: go with the flow. Wel oppassen voor wegwerkzaamheden, want dan gaat iedereen in de remmen. Wat ik hier wel vervelend vind, zijn Nederlanders die 80 gaan rijden op 100 km wegen.
Jaaaaaaaa je weet precies of er een Nederlander voor je rijdt op de B9 Standaard 80 km.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 12 juli 2007 @ 12:52:51 #81
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_51391461
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 08:19 schreef phileine het volgende:
in Duitsland vind ik prettig dat als je in de linkerbaan zit, en iemand wil er langs, dat ie dan al vanaf heel ver zijn linkerknipperlicht aanzet zodat je weet dat ie dat wil en je tijd genoeg hebt om even een baantje terug te schuiven. Krijg je teminste niet van dat ellendige gebumperkleef dat ik in Nederland zo haat.
tsja je kan je natuurlijk ook afvragen wat jij links doet
-the Dude-
pi_51397778
iemand inhalen?
mooi he, alles
  donderdag 12 juli 2007 @ 16:21:51 #83
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_51398121
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 16:10 schreef phileine het volgende:
iemand inhalen?
euh jah,, maar als je daar mee bezig bent, wat heb je er dan aan dat de duitser achter je laat merken dat ie jouw weer op zijn beurt wil inhalen,, ik bedoel als jij klaar bent met inhalen ga je toch vanzelf naar rechts..
-the Dude-
  vrijdag 13 juli 2007 @ 19:52:59 #84
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51440484
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 12:52 schreef DAMH het volgende:
tsja je kan je natuurlijk ook afvragen wat jij links doet
Hier mag je in stedelijk gebied gewoon lekker links blijven rijden. En met 5 of 6 banen naast elkaar werkt dat ook een heel stuk beter voor de verkeersdoorstroming kan ik je vertellen! Bumperkleven kom je ook nauwelijks tegen, omdat iemand die wil inhalen gewoon een baantje naar rechts schuift om in te halen indien de linkerstrook te langzaam voor hem gaat.

Wat verder buiten de bebouwde kom zie je wel eens bordjes met "slower traffic keep right", met name wanneer je ver genoeg buiten de bebouwde kom bent en er nog maar 2 rijstroken zijn.

Vrachtwagens mogen hier ook met dezelfde snelheid als auto's, op enkele drukke gebieden na. Dat werkt ook enorm goed voor de doorstroming.....

Het is ook enorm irritant in Nederland als je een 4-baans snelweg hebt, iemand rijdt 110 op baan 3, baan 2 en 4 zijn vrij, en jij moet van baan 2 naar baan 3 naar baan 4 inhalen, weer naar baan 3, naar baan 2...... Dan kun je beter gewoon op baan 2 blijven doorrijden!
-
pi_51442022
Klopt DAHM, maar in Nederland gaan ze dan tóch aan je bumper hangen. Ik snap sowieso wel dat iemand die met veel grotere vaart dan ik eraan komt scheuren er langs wil, maar ik vind het wat prettiger dat ze dat nog even laten weten met knipperen dan te gaan kleven. (ik ben trouwens wel zo'n trut die op de rem gaat staat als er erg gekleefd wordt, ik kan het gewoon niet laten *schaamsmiley*)
mooi he, alles
pi_51453245
Ik ook, maar doe het wel zo dat er geen ongelukken gebeuren(met je linkervoet)
pi_51453966
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:52 schreef maartena het volgende:

[..]

Het is ook enorm irritant in Nederland als je een 4-baans snelweg hebt, iemand rijdt 110 op baan 3, baan 2 en 4 zijn vrij, en jij moet van baan 2 naar baan 3 naar baan 4 inhalen, weer naar baan 3, naar baan 2...... Dan kun je beter gewoon op baan 2 blijven doorrijden!
Ja of de trut in baan 3 moet gewoon optyfen naar baan 2.
* cryforhelp is een echte assertieve nederlandse rijder op de snelweg. Netjes en beschaafd naast de snelweg, maar wee degene die mij hindert in de linkerbaan

Vonden jullie het trouwens nog moeilijk om links te gaan rijden, met een rechts stuur (waar van toepassing)?
pi_51453982
Voor mij is het geen goed plan
pi_51454946
Inderdaad Diego, gewoon even zachtjes aantikken. Ze schrikken zich achter je de zenuwen. Ik weet dat je niet mag zieken tegen klevers, maar het helpt ook wel om ze een beetje "alert" te houden. Als je op een bergweggetje zo'n ellendeling achter je hebt die je dus voorlopig niet kwijt gaat raken, schijnt het enorm te helpen om heel onregelmatig te gaan rijden. Dus even heel langzaam, daarna een stuk veel harder, onverwacht remmen etc. 9 van de 10 klevers blijven uiteindelijk dan toch maar een stukje verder van je vandaan omdat ze het een beetje te onbetrouwbaar vinden zo dicht op je te hangen.

Ik ken trouwens wel iemand die dus gewoon echt vol op de rem ging als ie een klever had. Die had toch een auto van de zaak dus het interesseerde hem niet, en hij had de grootste lol als er weer eens eentje in z'n achterbak zat en moest worden weggesleept. (het hielp wel dat hij een bekende nederlander was, dus mensen reageerden wat beschaafder op hem als hij eenmaal uitstapte om grijnzend de schade te bekijken)

On topic: ik rij alweer een paar dagen veel snelweg hier, valt me op dat als je wil gaan inhalen en in de baan naast je zit iemand waar je nog makkelijk voor kan, dat die direct op het gas gaat als je je knipperlicht aandoet om naar links te gaan. Het lijkt niet eens of ze het expres doen, maar meer van "oh ja, goed idee, laat ik ook even wat harder gaan". Maar het komt wel enorm asociaal over.
mooi he, alles
pi_51729202
Ze zeggen altijd dat het zo "anders/erg/vervelend etc" is om in het buitenland te rijden, maar ik hoor juist vaak van buitenlanders dat ze Nederland maar niks vinden. Alle wegen zijn overvol, je kan nergens meer inhalen, en er staan altijd en overal files.

Je kan in hartje Ruhrgebiet of Berlijn vaak nog beter doorrijden dan hier in de polders.

België is ook een ervaring, met name Wallonie. Hoe vaak is het me niet al gebeurd dat zo'n Waal zn bak hem met 80km/h naar de linkerstrook gooit, vlak voor je neus? Levensgevaarlijk die lui, geef mij Duitsland maar, da's veel relaxter rijden, afgezien van al die Hollanders die 80 rijden buiten de bebouwde kom (Je mag dus 100). Op rustige snelwegen moet je wel effe opletten met inhalen, of er niet zo'n dikke mercedes met 220 aan komt knallen. Op tijd in je spiegels kijken dus, en wat vaker dan in Nederland.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  maandag 23 juli 2007 @ 13:49:32 #91
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_51746332
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:52 schreef highway101 het volgende:
Je kan in hartje Ruhrgebiet of Berlijn vaak nog beter doorrijden dan hier in de polders.
Deze uitspraak lijkt overdreven, maar ik ben helaas tot dezelfde conclusie gekomen. Inderdaad alle buitenlanders die ik ken zeggen dat Nederlanders niet kunnen rijden. Ik vind België best een ramp maar praat eens met een Belg over rijden in NL.
Siesta & Fiesta!
pi_51828871
quote:
Ze zeggen altijd dat het zo "anders/erg/vervelend etc" is om in het buitenland te rijden, maar ik hoor juist vaak van buitenlanders dat ze Nederland maar niks vinden. Alle wegen zijn overvol, je kan nergens meer inhalen, en er staan altijd en overal files.

België is ook een ervaring, met name Wallonie. Hoe vaak is het me niet al gebeurd dat zo'n Waal zn bak hem met 80km/h naar de linkerstrook gooit, vlak voor je neus? Levensgevaarlijk die lui, geef mij Duitsland maar, da's veel relaxter rijden, afgezien van al die Hollanders die 80 rijden buiten de bebouwde kom (Je mag dus 100). Op rustige snelwegen moet je wel effe opletten met inhalen, of er niet zo'n dikke mercedes met 220 aan komt knallen. Op tijd in je spiegels kijken dus, en wat vaker dan in Nederland.
Veel gereden in Nordrhein Westfalen en in de bergen kun je daar makkelijk 120 rijden inplaats van 100, boete zal ook nog redelijk meevallen geloof ik aangezien het buiten de bebouwde kom is. De duitsers zullen je vreemd aankijken als je dat als Nederlander doet maar iedereen rijdt het daar zowat. En wat veel Nederlanders ook niet weten is dat 130km/h per uur in Duitsland een advies snelheid is! Rij je 190km/h op de snelweg zonder limiet en je veroorzaakt een ongeluk ben je NIET verzekerd in Duitsland en dat weet ook eigenlijk niemand. Heilige regels in het verkeer van Duitsland zijn ook nog altijd: Snelheid die gegeven wordt aanhouden bij wegwerkzaamheden en de de 50 km/h als je een stad/dorp inrijd.

Maar persoonlijk rij ik liever op de Duitse snelweg dan op de Nederlandse puur hoe de Duitsers reageren als je aan het inhalen bent. Hun wachten wel tot jij er voor bij bent en je naar rechts gaat als het kan zo niet dan gaan ze niet achterlijk met hun lampen knipperen. De grootste hekel heb ik aan belgen die dus denken dat hun auto een soort van auto is die geen krasje/deukje of wat dan kan oplopen maar intussen...
pi_51828937
Ik druk iedereen van de weg. Ik zie nooit zo de problemen..
  woensdag 25 juli 2007 @ 20:14:13 #94
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_51829811
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 09:12 schreef phileine het volgende:
Inderdaad Diego, gewoon even zachtjes aantikken. Ze schrikken zich achter je de zenuwen. Ik weet dat je niet mag zieken tegen klevers, maar het helpt ook wel om ze een beetje "alert" te houden. Als je op een bergweggetje zo'n ellendeling achter je hebt die je dus voorlopig niet kwijt gaat raken, schijnt het enorm te helpen om heel onregelmatig te gaan rijden. Dus even heel langzaam, daarna een stuk veel harder, onverwacht remmen etc. 9 van de 10 klevers blijven uiteindelijk dan toch maar een stukje verder van je vandaan omdat ze het een beetje te onbetrouwbaar vinden zo dicht op je te hangen.

Ik ken trouwens wel iemand die dus gewoon echt vol op de rem ging als ie een klever had. Die had toch een auto van de zaak dus het interesseerde hem niet, en hij had de grootste lol als er weer eens eentje in z'n achterbak zat en moest worden weggesleept. (het hielp wel dat hij een bekende nederlander was, dus mensen reageerden wat beschaafder op hem als hij eenmaal uitstapte om grijnzend de schade te bekijken)

On topic: ik rij alweer een paar dagen veel snelweg hier, valt me op dat als je wil gaan inhalen en in de baan naast je zit iemand waar je nog makkelijk voor kan, dat die direct op het gas gaat als je je knipperlicht aandoet om naar links te gaan. Het lijkt niet eens of ze het expres doen, maar meer van "oh ja, goed idee, laat ik ook even wat harder gaan". Maar het komt wel enorm asociaal over.
gewoon 2 versnellingingen terugschakelen en de koppeling op laten komen

geheid dat ze zich de tyfus schrikken
Huilen dan.
  woensdag 25 juli 2007 @ 20:56:47 #95
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_51831097
Ik word trouwens helemaal schijtziek van het feit dat hier(Spanje) niemand richting aangeeft, Kan ik ff fijn toeteren(iets wat ik vroeger nog nooit had gedaan), alsof ik kan ruiken dat ze er ineens voor kruipen of afgaan... en owja standaard door nog ff door rood rijden, alhoewel ikzelf daar ook steeds meer aan doe,, in Holanda stopte ik bijwijze al bij groen...
-the Dude-
pi_51831537
Vandaag las ik een artikeltje dat sinds de invoering van het puntenrijbewijs de meeste snelheidsovertredingen hier gemaakt worden door bejaarden

(die rijden niet zoveel, dus als kleinzoon dan aankomt met een bon dan zegt opa of oma vriendelijk "ach zeg maar dat ik reed, ik kan wel wat punten missen")

Ik rij hier trouwens wel eens drie meter een eenrichtingsstraat in, omdat daar de ingang van onze garage zit en ik anders een heel eind om moet. Heeft niemand ooit last van want er is ruimte genoeg, maar ze toeteren altijd als gekken en zijn diep verontwaardigd. Nu las ik in datzelfde artikel dus dat je ook maar liefst 6 punten aftrek krijgt voor tegen het verkeer in rijden! Dat kan je dus twee keer doen en dan ben je je rijbewijs kwijt. Ik denk dat ik voortaan toch maar braaf omrij...
mooi he, alles
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:17:07 #97
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_51831693
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:11 schreef phileine het volgende:
Vandaag las ik een artikeltje dat sinds de invoering van het puntenrijbewijs de meeste snelheidsovertredingen hier gemaakt worden door bejaarden

(die rijden niet zoveel, dus als kleinzoon dan aankomt met een bon dan zegt opa of oma vriendelijk "ach zeg maar dat ik reed, ik kan wel wat punten missen")

Ik rij hier trouwens wel eens drie meter een eenrichtingsstraat in, omdat daar de ingang van onze garage zit en ik anders een heel eind om moet. Heeft niemand ooit last van want er is ruimte genoeg, maar ze toeteren altijd als gekken en zijn diep verontwaardigd. Nu las ik in datzelfde artikel dus dat je ook maar liefst 6 punten aftrek krijgt voor tegen het verkeer in rijden! Dat kan je dus twee keer doen en dan ben je je rijbewijs kwijt. Ik denk dat ik voortaan toch maar braaf omrij...
Lolz dat laatste doe ik ook altijd bij me Oma, steek ik ook ff 2 meter, maar alleen als er niemand rijd anders kan et niet
-the Dude-
pi_51840633
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 20:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

gewoon 2 versnellingingen terugschakelen en de koppeling op laten komen

geheid dat ze zich de tyfus schrikken
Ja maar ik hecht nogal aan mijn achterbak....

Ander ding wat me is opgevallen. We rijden nog steeds rond in huurautootjes omdat we nog aan het nadenken zijn over welke auto we hier nu eigenlijk echt nodig hebben (wel of geen 4x4 is vooral de vraag). De laatste twee weken had ik voor het budget een peugeot 107, een soort speelgoedautootje. Ik ben echt nog nooit zóveel gesneden, mijn voorrang ontnomen, mensen die gewoon de rotonde oprijden voor mijn neus omdat ze denken dat ik wel zal stoppen, etc. Waarschijnlijk denken ze "ha, zo'n blonde meid in zo'n klein k*tautootje die stopt vast wel", maar toen ik gisteren een proefdagje rondreed in een Hyundai Tuscon gebeurde dat me dus nergens Dat is dus echt wel iets om serieus mee rekening te houden hier bij het kiezen van een auto.
mooi he, alles
  donderdag 26 juli 2007 @ 02:05:49 #99
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_51842331
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 00:48 schreef phileine het volgende:

[..]

Ja maar ik hecht nogal aan mijn achterbak....

Ander ding wat me is opgevallen. We rijden nog steeds rond in huurautootjes omdat we nog aan het nadenken zijn over welke auto we hier nu eigenlijk echt nodig hebben (wel of geen 4x4 is vooral de vraag). De laatste twee weken had ik voor het budget een peugeot 107, een soort speelgoedautootje. Ik ben echt nog nooit zóveel gesneden, mijn voorrang ontnomen, mensen die gewoon de rotonde oprijden voor mijn neus omdat ze denken dat ik wel zal stoppen, etc. Waarschijnlijk denken ze "ha, zo'n blonde meid in zo'n klein k*tautootje die stopt vast wel", maar toen ik gisteren een proefdagje rondreed in een Hyundai Tuscon gebeurde dat me dus nergens Dat is dus echt wel iets om serieus mee rekening te houden hier bij het kiezen van een auto.
whehe in argentinië is het zo van: de auto met de meeste deuken heeft voorrang

Huilen dan.
pi_51842463
Ik vrees dat dat hier ook wel het geval is, maar de hoogte en grootte van je auto lijkt dus ook wel een rol te spelen. En een ander punt is dat vrijwel élke auto hier vol zit met deuken dus dat het dan soms wat arbitrair wordt.
mooi he, alles
pi_51842919
Oef die boete prijzen ik vond ze hier al belachelijk hoog.
Als ik al die boetes nu moes inruilen invergelijking met daar, had ik wel levenslang gekregen, en dan nog klagen om dat 3 punten systeem.:P
Geerd
  donderdag 26 juli 2007 @ 02:47:41 #102
71919 wonderer
pi_51842958
Koop een hummer?
  donderdag 26 juli 2007 @ 03:40:28 #103
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51843281
Koop zoiets:

Dan kun je gewoon over de kleine autootjes heen rijden.
-
pi_51843625
Ga dan voor een Ford F650...
Ontopic: Binnenkort hopelijk een auto kopen zodat ik ook in andere gedeeltes van Canada het verkeer kan ervaren
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:16:38 #105
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_51845016
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:11 schreef phileine het volgende:

Dit klopt ongeveer. Het is nl. zo dat (klein)zoonlief de punten van opa voor keiharde cash verkoopt. Ze gaan voor zo'n 250 EUR per punt.
Siesta & Fiesta!
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:46:01 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51845723
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 05:00 schreef tevebe het volgende:
Ga dan voor een Ford F650...
Kijk eens heel goed op dat plaatje
-
pi_51855525

Das ook een F650.. Die van het plaatje heeft meer weg van een F350
  Moderator vrijdag 27 juli 2007 @ 21:24:46 #108
18653 crew  D.
pi_51898827
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:00:35 #109
107792 Hexley
the Platypus
pi_51923193
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 02:14 schreef phileine het volgende:
Ik vrees dat dat hier ook wel het geval is, maar de hoogte en grootte van je auto lijkt dus ook wel een rol te spelen. En een ander punt is dat vrijwel élke auto hier vol zit met deuken dus dat het dan soms wat arbitrair wordt.
Tja, mijn vader (made in Spain) doet dat ook...
Die heeft zo van, mijn 4x4 incl. hekwerk op de neus is groter dan jouw panda, dus links heeft voorrang...

Maar je mag hier dus 5 kinderen op de achterbank zetten, netjes in de drie gordels...
Als je het theorie boekje bekijkt, zie je wel meer vreemde dingen...

Kijken of ik het hier haal... In Nederland is het me jaren terug niet gelukt.
Stomme achteruit rijden en in parkeren....
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:32:52 #110
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51923831
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:08 schreef tevebe het volgende:
[afbeelding]
Das ook een F650.. Die van het plaatje heeft meer weg van een F350
Die druk ik zo van de weg met m'n Escape.

Maar goed, het verkeer is en blijft een stuk meer relaxed i.t.t. Nederland maar somige idioten gebruiken nooit hun knipperlichten. (blinkers)

Irritant. Erg.
pi_51923960
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:32 schreef popolon het volgende:

[..]

Die druk ik zo van de weg met m'n Escape.

Maar goed, het verkeer is en blijft een stuk meer relaxed i.t.t. Nederland maar somige idioten gebruiken nooit hun knipperlichten. (blinkers)

Irritant. Erg.
Klopt verkeer is hier ook veel rustiger dan in NL. Binnenkort kijken voor mijn 1e auto.. spannend Heb een par autos op het oog.
  Moderator zaterdag 28 juli 2007 @ 22:39:49 #112
45833 crew  Fogel
pi_51923964
In welk land worden knipperlichten wél gebruikt zoals het hoort?
In Noorwegen zou volgens mij niemand het merken als de autos zonder knipperlichten verkocht zouden worden...
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:41:15 #113
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51923994
Nou in Nederland gebruikt men ze een stuk meer.

En 't kan, in sommige situaties, zo verdomde irritant zijn als mensen ze niet gbruiken.
  Moderator zaterdag 28 juli 2007 @ 22:50:37 #114
45833 crew  Fogel
pi_51924198
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:41 schreef popolon het volgende:
Nou in Nederland gebruikt men ze een stuk meer.

En 't kan, in sommige situaties, zo verdomde irritant zijn als mensen ze niet gbruiken.
Rotondes.... ARG, klootviolen die niet knipperen als ze eruit willen, scheelt echt enorm veel wachten voor mensen die de rotonde op willen.
pi_51924900
GVD volgens mij is bumperkleven hier een nationale sport, en de helft weet ook niet hoe je fatsoenlijk iemand inhaald. Voorbeeld: Iemand haalt me in zonder te knipperen, gaat op 20 centimeter langs me aan de zijkant en gaat vervolgens één meter voor me hangen...
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_52259673
* rameijer sinds 6 jaar in Athene woont
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_52265345
Nooit van mijn leven zal ik in dit land in mijn auto stappen. Alleen in Cali al (2 miljoen inwoners) waren er in de eerste 5 maanden 8516 ongelukken

Vorige week is een goede vriend van mijn vriendin nog doodgereden Levensgevaarlijk hier. Ik wil niet dood
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:15:06 #118
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52265482
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:20 schreef arrebar het volgende:
GVD volgens mij is bumperkleven hier een nationale sport
Opvallend: Weinig bumperkleven in landen waar je rechts mag inhalen. In Canada en de VS zie ik erg weinig bumperklevers, omdat men gewoon direct rechts er voorbij gaan als er ruimte is.....
-
pi_52266060
Ook hier weinig bumperklevers. Wel agressief rijgedrag zo af en toe. Ik maak me er zelf ook wel eens schuldig aan Het systeem rechts inhalen vind ik perfect. Alleen gebeurt het hier wel vaak dat een auto links blijft rijden als de weg naganoeg leeg is. Dat is dan wel weer irritant

Trouwens, als je ziet wat hier de weg op mag, dan schrik je je wel rot hoor. Sommige auto´s mogen niet eens auto meer genoemd worden, zo toegetakeld zijn ze...
pi_52299239
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Opvallend: Weinig bumperkleven in landen waar je rechts mag inhalen. In Canada en de VS zie ik erg weinig bumperklevers, omdat men gewoon direct rechts er voorbij gaan als er ruimte is.....
Nieuw zeeland heeft nauwelijks snelwegen, slechts in de buurt van de grote steden liggen er een paar. Maar zodra je van stad a naar stad b gaat rij je bijna alleen maar over de provinciale weg.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  zondag 12 augustus 2007 @ 04:07:15 #121
24919 Quantor
allround game addict
pi_52299422
Heb een keer op de champs'de elysee (spelling onder voorbehoud) gestaan, 1e rij vooraan wachtend op een agente die het verkeer stond te regelen, maar naast me stond een frans autootje die het allemaal veel te lang vond duren. Steeds een meter vooruit rijden, stoppen, en weer een metertje vooruit, toen zag ie een gat tussen het ander verkeer en vroem weg was ie, gevolgd door 2 andere. Dit alles terwijl die agente druk aan t fluiten was, maar opeens reed iedereen maar (ik dus ook, moest wel mee, degene achter me had nog zo'n 5 cm over of zo) zag nog net dat die agente hoofdschuddend wegrende (tussen rijdende autos) om enigszins veilig te blijven. Heb in tijden niet zo hard gelachen.
*NuT5*
pi_52299738
Hier in India krijgt men het voor elkaar met 14 voertuigen naast elkaar te staan voor een tweebaans stoplicht. . Ze hebben pas strepen op de weg aan gebracht maar dat lijkt op een of andere manier niet te helpen.

Er zijn geen snelheidscontroles want niemand kan harder dan 40km/uur maar er zijn wel alcoholcontroles. Echter als je gepakt wordt dan is het eerder regel dan uitzondering dat je de agent betaalt. Bij problemen laat je gewoon iemand anders naar de rechtzaal gaan om te bekennen voor 500 rupees (10 euro)

Oftewel ieder voor zich en god voor ons allen wat verkeer in India betreft.
  zondag 12 augustus 2007 @ 07:48:56 #123
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_52299891
quote:
Je kan in hartje Ruhrgebiet [of Berlijn] vaak nog beter doorrijden dan hier in de polders.
Nou, daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Zelfs om twee uur 's middags tijdens de vakantieperiode staan er nog files. Dat is in NL toch niet het geval. Niets er aan afdoend dat het in NL toch niet echt prettig rijden is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 12 augustus 2007 @ 19:52:40 #124
63722 z80
I fink you freaky
pi_52310843
in Nederland wordt er bij wegwerkzaamheden een "fatsoenlijke"omleiding gemaakt.
hier bij mij in het dorp is de hoofdweg aan nieuw asfalt toe,
nu hebben ze vanaf 2Km voor het dorp tot aan de ander kant van het dorp de hoofdstraat afgevreest.
en bij een bepaalt stuk zelfs alles weg gehaald.
nu moet alle verkeer door een 30Km zone heen met wegen waar nauwelijks 1 auto kan rijden.
dit is nu al een week en zal waarschijnlijk nog de rest van de maand gaan duren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_52370665
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 20:14 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik weet niet waar de ANWB die flauwekul vandaan heeft weten te halen maar zo relaxed en vriendelijk is het verkeer in Nederland zeker niet. Integendeel zelfs.
Inderdaad.

Ik rij in 2 nogal verschillende auto's (Hele dikke Mazda 6 en een "koekblikje" genaamd Daihatsu Cuore.
Als ik met beide auto's heel relaxed rijd, proberen altijd idoten je ongeveer aan de kant te drukken als ik in de Cuore rijdt, terwijl dat in de Mazda helemaal niet het geval is.
maar in NL in het verkeer is het met name het aggressieve.

Enige land waar ik echt goed over kan spreken is Italie, waarbij het een wereld van verschil is of je ten noorden van pak hem beet Arezzo zit, of in Roma en zuiderlijker.
In het zuiden word snoeihard gereden op de snelwegen maar zonder afstand houden. Rijd je 190 en je achterligger wil 200 rijden, dan maakt ie dat duidelijk door zo dicht achter je te zitten dat je z'n bummerbord al niet meer kan zien.
Tis niet echt aggressief, tis gewoon dom. Italianen zijn egoisten in het verkeer, elke cm asvalt in het zuiden wordt benut, ongeacht belijning, rijrichting en verboden. Heb krankzinnige dingen meegemaakt, met bv 1 richting verkeerstunnels van een km lang in Napoli, 4 baans, waar gewoon 5 auto's naast elkaar ingaan maar waar ook gewoon af en toe een tegenligger uit komt.

Of het centrale busstation dat gewoon de hele dag muurvast staat met auto's die in de chaos even 20 meter willen afsteken (omdat 600 mtr rijden je al 2 uur kost).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_52439916
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 05:59 schreef jpjedi het volgende:
Hier in India krijgt men het voor elkaar met 14 voertuigen naast elkaar te staan voor een tweebaans stoplicht. . Ze hebben pas strepen op de weg aan gebracht maar dat lijkt op een of andere manier niet te helpen.

Er zijn geen snelheidscontroles want niemand kan harder dan 40km/uur maar er zijn wel alcoholcontroles. Echter als je gepakt wordt dan is het eerder regel dan uitzondering dat je de agent betaalt. Bij problemen laat je gewoon iemand anders naar de rechtzaal gaan om te bekennen voor 500 rupees (10 euro)

Oftewel ieder voor zich en god voor ons allen wat verkeer in India betreft.
*proest*
ik zie het al voor me
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_52557744
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:00 schreef Chief het volgende:
Het valt me ook op dat ze hier op het platteland, met heel weinig politie, ook zonder scrupules met drank op gaan rijden.
Klopt. Ik zit iedere zomer in Chalons en Champagne en ook daar stappen mensen na een fles wijn de man moeiteloos in een auto, inclusief de paar mensen die bij de politie zitten...
pi_52557879
in mijn thuisland (nederland) is het KUT om te rijden met een stelletje mongolen die niet kunnen rijden. (het niet willen doen)

op vakantie italie en frankrijk wordt ik helemaal happy van autorijden

gewoon achter iemand zitten en als je er voorbij wilt geef je even een seintje met je knipperlicht. als je dat hier doet trapt je voorganger zonder reden op de rem....

waarom kan dat hier niet zo? nee dan voelt iemand zich aangevallen of iemand wilt graag eigen rechter spelen ????
pi_53156708
Ik heb moeten wennen aan het rijden hier in Birmingham. Het is vooral vervelend dat iedereen overal zijn auto neer zet, en dat de ruimtes erg klein zijn voor mijn gevoel. Op het platte land is het helemaal vervelend, dan heb je een weg die bedoelt is voor twee richtingen, waar net een auto doorkan en muurtjes of heggetjes er fijn voor zorgen dat je niet kunt uitwijken. Om de 300 meter of zo zit een klein stukje waar je met twee autos doorpast. Als je een auto ziet moet je vol in de rem en achteruit rijden tot het dichtsbijzijnde bredere stukje.

Mijn favoriete kruispunt is nogsteeds `spagetti junction' (http://images.google.co.uk/images?svnum=10&um=1&hl=en&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=spaghetti+junction&spell=1), , die keren dat ik er over moest was ik erg blij met mijn beslissing om een TomTom aan te schaffen .
  donderdag 13 september 2007 @ 22:53:17 #130
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53159147
whaaa dat knooppunt.. dat is echt fucking briljant
Huilen dan.
  donderdag 13 september 2007 @ 23:06:37 #131
71919 wonderer
pi_53159498
quote:
Op donderdag 13 september 2007 21:39 schreef wolley het volgende:
Ik heb moeten wennen aan het rijden hier in Birmingham. Het is vooral vervelend dat iedereen overal zijn auto neer zet, en dat de ruimtes erg klein zijn voor mijn gevoel. Op het platte land is het helemaal vervelend, dan heb je een weg die bedoelt is voor twee richtingen, waar net een auto doorkan en muurtjes of heggetjes er fijn voor zorgen dat je niet kunt uitwijken. Om de 300 meter of zo zit een klein stukje waar je met twee autos doorpast. Als je een auto ziet moet je vol in de rem en achteruit rijden tot het dichtsbijzijnde bredere stukje.
Die weggetjes nam mijn oom rustig met 100 km/u. We stonden doodsangsten uit Af en toe reed ie een fazant aan, dan aten ze fazant de dagen erna...
pi_53159597
quote:
Op donderdag 13 september 2007 21:39 schreef wolley het volgende:

Mijn favoriete kruispunt is nogsteeds `spagetti junction' (http://images.google.co.uk/images?svnum=10&um=1&hl=en&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=spaghetti+junction&spell=1), , die keren dat ik er over moest was ik erg blij met mijn beslissing om een TomTom aan te schaffen .
Probeer London eens in spitsuur.. Brummie is best te doen Zelfs met een mercedes luton
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_53204747
quote:
Op donderdag 13 september 2007 23:09 schreef Mr. Orange het volgende:

[..]
Probeer London eens in spitsuur.. Brummie is best te doen Zelfs met een mercedes luton
Het centrum van Birmingham ingaan met je Ford Ka bleek voor mij nog best een uitdaging, aangezien ik in Nederland slechts fietsende door het wereldbefaamde Hengelo reed. Gelukkig rij ik niet veel, het is voor mij sneller om te lopen naar mijn werk .
Het wordt vervelend als je om de 100 meter moet beslissen of je de rotonde op moet, of het tunneltje in, etc. Na een tijdje wen je er aan, en weet je ook welke baan je moet kiesen voor een rotonde. Dit is over het algemeen uitzonderlijk beroerd aangegeven, alsmede de banen op drie-baanse rotodes is zo af en toe gokken.
pi_53206013
Het rijden blijft hier nog steeds een avontuur, vooral op de snelweg. Kom regelmatig brommetjes tegen die daar lekker over de rechterbaan tuffen en ook fietsers, die dan wel heel verstandig een fietshelm op hebben gezet. Steken gelukkig ook keurig hun linkerhand uit als ze een baantje op willen schuiven om voor te sorteren. Hardlopers op de vluchtstrook ook geen uitzondering, ach ja, lekker lang stuk rechtuit kunnen rennen is misschien wel heel fijn.

Ik ga ook wel steeds assertiever rijden merk ik. Bij het oprijden van de snelweg of een rotonde niet meer wachten tot je ertussen kan zonder dat iemand hoeft te remmen, maar gewoon ertussen als je ziet dat iemand nog wel tijd genoeg heeft om een voor je te remmen. Tja, anders kom je er nooit en bovendien zien ze dan gelijk dat ik een buitenlander ben. Ik heb ook al een mooi kras gescoord op mijn auto toen ik wat te kort probeerde in te parkeren langs een pilaar (tja ik blijf een vrouw), dus ik hoor er al helemaal bij.
mooi he, alles
pi_53215351
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:07 schreef wolley het volgende:

[..]

Het centrum van Birmingham ingaan met je Ford Ka bleek voor mij nog best een uitdaging, aangezien ik in Nederland slechts fietsende door het wereldbefaamde Hengelo reed. Gelukkig rij ik niet veel, het is voor mij sneller om te lopen naar mijn werk .
Het wordt vervelend als je om de 100 meter moet beslissen of je de rotonde op moet, of het tunneltje in, etc. Na een tijdje wen je er aan, en weet je ook welke baan je moet kiesen voor een rotonde. Dit is over het algemeen uitzonderlijk beroerd aangegeven, alsmede de banen op drie-baanse rotodes is zo af en toe gokken.
Linkerbaan voor links/rechtdoor... Midden voor rechtdoor/rechstaf... Rechts voor rechtdoor/rechtsaf

Al word dit niet vaak gereden door de engelsman
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  zondag 16 september 2007 @ 12:34:28 #136
107792 Hexley
the Platypus
pi_53215639
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:53 schreef phileine het volgende:
Ik heb ook al een mooi kras gescoord op mijn auto toen ik wat te kort probeerde in te parkeren langs een pilaar (tja ik blijf een vrouw),
Integreren heet dat. Deukje hier krasje daar.
pi_53251287
quote:
[..]
Al word dit niet vaak gereden door de engelsman
Helaas is dit recept niet altijd waar, en kom je op een rotonde met 5 of meer afslagen een beetje in de knoop. Het helpt als je weet hoe de weg heet waar je naartoegaat, want dat staat vaak erg duidelijk (niet dus) op de weg geschreven.

Je kunt veel zeggen, maar ze hebben wel zelf-reflectie: "watch out for vehicles already on the roundabout; be aware they may not be signalling correctly or at all" (Highway code, http://www.highwaycode.gov.uk/17.htm)
pi_53257170
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:31 schreef wolley het volgende:

[..]

Helaas is dit recept niet altijd waar, en kom je op een rotonde met 5 of meer afslagen een beetje in de knoop. Het helpt als je weet hoe de weg heet waar je naartoegaat, want dat staat vaak erg duidelijk (niet dus) op de weg geschreven.

Je kunt veel zeggen, maar ze hebben wel zelf-reflectie: "watch out for vehicles already on the roundabout; be aware they may not be signalling correctly or at all" (Highway code, http://www.highwaycode.gov.uk/17.htm)
De grootste bus, auto wint zeg ik dan maar
  donderdag 20 september 2007 @ 11:54:15 #139
190933 RickDek
Bacolod City, Philippines
pi_53323556
Hier is PH zijn gewoon gewoon geen verkeers regels ...
Yeepnees (of hoe die dingen ook heten) stoppen midden op de straat om iemand op te pikken.
Verlichting bij de meeste auto/brommers/fietsen heeft ooit eens gewerkt, maar aangezien ze al 30 jaar niet meer aan de achter kant van hun auto hebben gekeken werkt het al een hele tijd niet meer.
Officieel heeft verkeer van rechts voorrang, maar normaal is het de wet van de sterkste (lang leve mijn Nissan Patrol ...)
Voorsorteren doe je op de weghelft van de andere kant ...
Kruispunt oversteken doe je met groot licht (als het donker is) of met je toeter ...

En zo kan ik nog wel even door gaan ...
Maar vreemd genoeg gaat het meestal altijd goed en anders is het maar een klein 'tikje'
Eindelijk normaal weer
pi_53652456
Hier is het autorijden best te doen, alleen stoplichten vind ik hier wel heel vreemd, linksafslaan en rechtdoor gaan zijn hetzelfde stoplicht en terwijl die op groen springt, springt die aan de overkant ook op groen, zodat je als je links wil vaak moet wachten op de tegemoetkomende auto's.
pi_53653463
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 21:35 schreef hbvdb het volgende:
Hier is het autorijden best te doen, alleen stoplichten vind ik hier wel heel vreemd, linksafslaan en rechtdoor gaan zijn hetzelfde stoplicht en terwijl die op groen springt, springt die aan de overkant ook op groen, zodat je als je links wil vaak moet wachten op de tegemoetkomende auto's.
Dat is in het buitenland vrij normaal. Ik heb het veelvuldig gezien in Duitsland en Denemarken, en sporadisch ook in Nederland.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 23:14:57 #142
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53656249
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 21:35 schreef hbvdb het volgende:
Dat heb ik eigenlijk nooit als vreemd ervaren moet ik zeggen..... nu ik er eens over nadenk kan ik me inderdaad niet herinneren dat dat in Nederland vaak voorkomt, maar hier in de VS is het op kleinere kruisingen wel normaal. Op grotere kruisingen heb je wel een apart stoplicht voor linksaf.

Waar ik in Nederland weer aan moest wennen is dat je niet rechtsaf mag slaan bij rood licht, iets wat in de VS wel mag. Op de eerste dag dat ik reed in Nederland deed ik het al fout.... daarna niet meer
-
pi_53659653
Het verkeer hier in China kun je een boek over schrijven. Je verbaast je erover wat ze hier op een fiets weten te vervoeren. Televisies, wasmachines kan gewoon allemaal achterop. Dan heb je nog de bakfietsen die ze vaak ook dusdanig vol weten te krijgen dat het een meter of 4 de lucht in gaat.
S'morgens zie je veel brommertjes rijden met achterop een varken wat net geslacht is en in 2-en is gespiest.

Dan het verkeer, Chinezen zien nergens gevaar in en als je hier rijdt moet je ook continu opletten voor mensen die oversteken en brommertjes die uit een zijstraat schieten. Bussen hebben overal maling aan en snijden je als de pest.

De snelweg. Veel vrachtverkeer wat maar met moeite de berg op komt. Ook weer overvol beladen waardoor je dagelijks een vrachtwagen ziet die door zijn as heen is gezakt. Elke maand zie ik ook wel een vrachtwagen die gekanteld is. Aan de kant van de snelweg zitten veel boertjes die daar fruit verkopen. En dan echt maar een meter van de rechterbaan vandaan.

De vluchtstroken lijken soms wel te dienen als wandelpaden zo veel mensen lopen er. Ook in de middenberm lopen regelmatig mensen. Altijd oppassen ook voor lui rustig oversteken als je aan komt rijden. Al 2x een dronken vent in het midden van de snelweg zien lopen. Elke week zie je wel een paar aangereden honden liggen hier. Vrachtverkeer wat zonder lichtsignalering invoegt met 30 km/h als jij met 100 km/h aan komt rijden.

Gister zag ik nog een autoband voor me uitrollen die een bestelbusje net verloren was. Ook veel rotzooi op de weg, zelfs bakstenen die uit de vrachtwagen zijn gevallen.

Het is in ieder geval niet saai rijden hier, altijd wel wat te zien.
我要飞得更高 !
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:59:25 #144
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_53670043
Rex_Mundi: voor zover ik weet heeft iedereen in China die ik ken een chauffeur. Ok, dat zijn stuk voor stuk buitenlanders en expats, maar is dat echt zo normaal daar ?
En vanwege wat: veiligheid, luiheid, .... ??
zonnig Brasil
pi_53670443
Je mag als niet-Chinees toch niet autorijden in China?
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_53737929
Veel buitenlanders hebben inderdaad een chauffeur, voornamelijk voor het gemak en misschien deels ook voor de veiligheid. Maar zelf rijden is goed te doen al vond ik het de 1e paar dagen zeker geen pretje om hier te rijden, maar je past je snel aan. Er zijn overigens best veel buitenlanders die zelf rijden en dat mag mits in bezit van chinees rijbewijs en die heb ik:

我要飞得更高 !
pi_53737958
Je beschrijving van het verkeer klinkt echt Indiaas. Mis alleen de kudde schapen op de snelweg en de spookrijdende schoolbus op jouw strook.

Echter ik rij dus ook niet zelf aangezien het sterk afgeraden wordt aangezien het allemaal erg in orde lijkt tot dat je iemand aan rijdt. Vanuit onze firma is een geblindeerde auto met chauffeur verplicht aangezien mensen zich gewoon voor de auto gooien als ze een blanke achter het stuur zien zitten aangezien die verzekerd zijn.

Je wil niet weten in wat voor puinhoop je terecht komt als je iemand raak rijd! In India ben je in ieder geval je auto een paar maandjes kwijt als je niet met wat centen over de brug komt.
pi_53738035
Heb hier 1x een aanrijding gehad. Kruispunt vroeg in de ochtend waarbij de verkeerslichten het niet deden. Toen is een motorrijder tegen mijn linkerachterwiel aangereden. Materiele schade erg gering maar die vent had wel een aardige smakkerd gemaakt. Was gelukkig bij een collega in de buurt die binnen 5 minuten ter plaatse was. In China is het gebruikelijk eerst te onderhandelen voordat er politie bij komt. Had ook geen zin in veel gezeik dus bood de beste man 200 RMB (20 euro). En inderdaad omdat ik Westers ben ging hij niet akkoord en vroeg 20000 RMB (2000 euro).

Nou dacht het dus niet, dus toch maar de politie laten komen. Zegt die kutchinees eerst nog dat ik door rood reed en hij groen had maar ik kon aantonen dat ik voor 7:00 mijn collega had gebeld en voor 7:00 doen die stoplichten het niet. Politie gaf aan dat hij fout zat (hij kwam van links) maar ik had ook beter uit moeten kijken en dat was ook zo. Ze zeiden dat ik 'm even naar het ziekenhuis moest brengen. Echter zodra de politie weer vertrokken was ging hij alsnog akkoord met die 200 RMB. Dat maar gegeven want ik had geen zin om 'm nog naar het ziekenhuis te brengen.
我要飞得更高 !
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:36:33 #149
194811 patrick86
Living the Life!
pi_53999214
autorijden in argentinie is echt een ervaring apart. ik hou wel van snel opschietend verkeer, maar hier is het gewoon één gerace. 80 km weg met 1 rijstrook voor beide richting rij je bijv 160 en dan zitten ze je nog achter op de bumper omdat ze er langs willen. ze halen overal in waar ze denken dat ze het moeten doen, ook al moet er een tegenligger de berm in! in de dorpjes waar een limiet geld van 40 racen ze gewoon door met 160-170!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:47:21 #150
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54001964
mijn ervaring is voornamelijk dat ze links rijden hier in de UK.
pi_54007744
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 07:57 schreef Rex_Mundi het volgende:
Heb hier 1x een aanrijding gehad. Kruispunt vroeg in de ochtend waarbij de verkeerslichten het niet deden. Toen is een motorrijder tegen mijn linkerachterwiel aangereden. Materiele schade erg gering maar die vent had wel een aardige smakkerd gemaakt. Was gelukkig bij een collega in de buurt die binnen 5 minuten ter plaatse was. In China is het gebruikelijk eerst te onderhandelen voordat er politie bij komt. Had ook geen zin in veel gezeik dus bood de beste man 200 RMB (20 euro). En inderdaad omdat ik Westers ben ging hij niet akkoord en vroeg 20000 RMB (2000 euro).

Nou dacht het dus niet, dus toch maar de politie laten komen. Zegt die kutchinees eerst nog dat ik door rood reed en hij groen had maar ik kon aantonen dat ik voor 7:00 mijn collega had gebeld en voor 7:00 doen die stoplichten het niet. Politie gaf aan dat hij fout zat (hij kwam van links) maar ik had ook beter uit moeten kijken en dat was ook zo. Ze zeiden dat ik 'm even naar het ziekenhuis moest brengen. Echter zodra de politie weer vertrokken was ging hij alsnog akkoord met die 200 RMB. Dat maar gegeven want ik had geen zin om 'm nog naar het ziekenhuis te brengen.
zo dat lijkt me best moeilijk.
ik neem aan dat die man/agenten slecht engels konden en jij niet (zo goed) chinees?

en dat andere verhaal over de Chinese wegen en de Indiaase spookrijdende schoolbus.

[ Bericht 4% gewijzigd door roburt op 18-10-2007 12:12:34 ]
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')