Dit klopt ongeveer. Het is nl. zo dat (klein)zoonlief de punten van opa voor keiharde cash verkoopt. Ze gaan voor zo'n 250 EUR per punt.quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:11 schreef phileine het volgende:
Vandaag las ik een artikeltje dat sinds de invoering van het puntenrijbewijs de meeste snelheidsovertredingen hier gemaakt worden door bejaarden
(die rijden niet zoveel, dus als kleinzoon dan aankomt met een bon dan zegt opa of oma vriendelijk "ach zeg maar dat ik reed, ik kan wel wat punten missen")
Kijk eens heel goed op dat plaatjequote:Op donderdag 26 juli 2007 05:00 schreef tevebe het volgende:
Ga dan voor een Ford F650...
Tja, mijn vader (made in Spain) doet dat ook...quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:14 schreef phileine het volgende:
Ik vrees dat dat hier ook wel het geval is, maar de hoogte en grootte van je auto lijkt dus ook wel een rol te spelen. En een ander punt is dat vrijwel élke auto hier vol zit met deuken dus dat het dan soms wat arbitrair wordt.
Die druk ik zo van de weg met m'n Escape.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:08 schreef tevebe het volgende:
[afbeelding]
Das ook een F650.. Die van het plaatje heeft meer weg van een F350
Klopt verkeer is hier ook veel rustiger dan in NL. Binnenkort kijken voor mijn 1e auto.. spannendquote:Op zaterdag 28 juli 2007 22:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Die druk ik zo van de weg met m'n Escape.
Maar goed, het verkeer is en blijft een stuk meer relaxed i.t.t. Nederland maar somige idioten gebruiken nooit hun knipperlichten. (blinkers)
Irritant. Erg.
Rotondes.... ARG, klootviolen die niet knipperen als ze eruit willen, scheelt echt enorm veel wachten voor mensen die de rotonde op willen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 22:41 schreef popolon het volgende:
Nou in Nederland gebruikt men ze een stuk meer.
En 't kan, in sommige situaties, zo verdomde irritant zijn als mensen ze niet gbruiken.
Opvallend: Weinig bumperkleven in landen waar je rechts mag inhalen. In Canada en de VS zie ik erg weinig bumperklevers, omdat men gewoon direct rechts er voorbij gaan als er ruimte is.....quote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:20 schreef arrebar het volgende:
GVD volgens mij is bumperkleven hier een nationale sport
Nieuw zeeland heeft nauwelijks snelwegen, slechts in de buurt van de grote steden liggen er een paar. Maar zodra je van stad a naar stad b gaat rij je bijna alleen maar over de provinciale weg.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Opvallend: Weinig bumperkleven in landen waar je rechts mag inhalen. In Canada en de VS zie ik erg weinig bumperklevers, omdat men gewoon direct rechts er voorbij gaan als er ruimte is.....
Nou, daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Zelfs om twee uur 's middags tijdens de vakantieperiode staan er nog files. Dat is in NL toch niet het geval. Niets er aan afdoend dat het in NL toch niet echt prettig rijden is.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:52 schreef highway101 het volgende:
Je kan in hartje Ruhrgebiet [of Berlijn] vaak nog beter doorrijden dan hier in de polders.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:14 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik weet niet waar de ANWB die flauwekul vandaan heeft weten te halen maar zo relaxed en vriendelijk is het verkeer in Nederland zeker niet.Integendeel zelfs.
*proest*quote:Op zondag 12 augustus 2007 05:59 schreef jpjedi het volgende:
Hier in India krijgt men het voor elkaar met 14 voertuigen naast elkaar te staan voor een tweebaans stoplicht.. Ze hebben pas strepen op de weg aan gebracht maar dat lijkt op een of andere manier niet te helpen.
![]()
Er zijn geen snelheidscontroles want niemand kan harder dan 40km/uur maar er zijn wel alcoholcontroles. Echter als je gepakt wordt dan is het eerder regel dan uitzondering dat je de agent betaalt. Bij problemen laat je gewoon iemand anders naar de rechtzaal gaan om te bekennen voor 500 rupees (10 euro)![]()
Oftewel ieder voor zich en god voor ons allen wat verkeer in India betreft.
Klopt. Ik zit iedere zomer in Chalons en Champagne en ook daar stappen mensen na een fles wijn de man moeiteloos in een auto, inclusief de paar mensen die bij de politie zitten...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:00 schreef Chief het volgende:
Het valt me ook op dat ze hier op het platteland, met heel weinig politie, ook zonder scrupules met drank op gaan rijden.
Die weggetjes nam mijn oom rustig met 100 km/u. We stonden doodsangsten uitquote:Op donderdag 13 september 2007 21:39 schreef wolley het volgende:
Ik heb moeten wennen aan het rijden hier in Birmingham. Het is vooral vervelend dat iedereen overal zijn auto neer zet, en dat de ruimtes erg klein zijn voor mijn gevoel. Op het platte land is het helemaal vervelend, dan heb je een weg die bedoelt is voor twee richtingen, waar net een auto doorkan en muurtjes of heggetjes er fijn voor zorgen dat je niet kunt uitwijken. Om de 300 meter of zo zit een klein stukje waar je met twee autos doorpast. Als je een auto ziet moet je vol in de rem en achteruit rijden tot het dichtsbijzijnde bredere stukje.
Probeer London eens in spitsuur..quote:Op donderdag 13 september 2007 21:39 schreef wolley het volgende:
Ik heb moeten wennen aan het rijden hier in Birmingham. Het is vooral vervelend dat iedereen overal zijn auto neer zet, en dat de ruimtes erg klein zijn voor mijn gevoel. Op het platte land is het helemaal vervelend, dan heb je een weg die bedoelt is voor twee richtingen, waar net een auto doorkan en muurtjes of heggetjes er fijn voor zorgen dat je niet kunt uitwijken. Om de 300 meter of zo zit een klein stukje waar je met twee autos doorpast. Als je een auto ziet moet je vol in de rem en achteruit rijden tot het dichtsbijzijnde bredere stukje.
Mijn favoriete kruispunt is nogsteeds `spagetti junction' (http://images.google.co.uk/images?svnum=10&um=1&hl=en&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=spaghetti+junction&spell=1), , die keren dat ik er over moest was ik erg blij met mijn beslissing om een TomTom aan te schaffen.
Het centrum van Birmingham ingaan met je Ford Ka bleek voor mij nog best een uitdaging, aangezien ik in Nederland slechts fietsende door het wereldbefaamde Hengelo reed. Gelukkig rij ik niet veel, het is voor mij sneller om te lopen naar mijn werkquote:Op donderdag 13 september 2007 23:09 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Probeer London eens in spitsuur..Brummie is best te doen
Zelfs met een mercedes luton
![]()
Linkerbaan voor links/rechtdoor... Midden voor rechtdoor/rechstaf... Rechts voor rechtdoor/rechtsafquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:07 schreef wolley het volgende:
[..]
Het centrum van Birmingham ingaan met je Ford Ka bleek voor mij nog best een uitdaging, aangezien ik in Nederland slechts fietsende door het wereldbefaamde Hengelo reed. Gelukkig rij ik niet veel, het is voor mij sneller om te lopen naar mijn werk.
Het wordt vervelend als je om de 100 meter moet beslissen of je de rotonde op moet, of het tunneltje in, etc. Na een tijdje wen je er aan, en weet je ook welke baan je moet kiesen voor een rotonde. Dit is over het algemeen uitzonderlijk beroerd aangegeven, alsmede de banen op drie-baanse rotodes is zo af en toe gokken.
Integreren heet dat.quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:53 schreef phileine het volgende:
Ik heb ook al een mooi kras gescoord op mijn auto toen ik wat te kort probeerde in te parkeren langs een pilaar (tja ik blijf een vrouw),
Helaas is dit recept niet altijd waar, en kom je op een rotonde met 5 of meer afslagen een beetje in de knoop. Het helpt als je weet hoe de weg heet waar je naartoegaat, want dat staat vaak erg duidelijk (niet dus) op de weg geschreven.quote:[..]
Al word dit niet vaak gereden door de engelsman
De grootste bus, auto wint zeg ik dan maarquote:Op maandag 17 september 2007 19:31 schreef wolley het volgende:
[..]
Helaas is dit recept niet altijd waar, en kom je op een rotonde met 5 of meer afslagen een beetje in de knoop. Het helpt als je weet hoe de weg heet waar je naartoegaat, want dat staat vaak erg duidelijk (niet dus) op de weg geschreven.
Je kunt veel zeggen, maar ze hebben wel zelf-reflectie: "watch out for vehicles already on the roundabout; be aware they may not be signalling correctly or at all" (Highway code, http://www.highwaycode.gov.uk/17.htm)
Dat is in het buitenland vrij normaal. Ik heb het veelvuldig gezien in Duitsland en Denemarken, en sporadisch ook in Nederland.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:35 schreef hbvdb het volgende:
Hier is het autorijden best te doen, alleen stoplichten vind ik hier wel heel vreemd, linksafslaan en rechtdoor gaan zijn hetzelfde stoplicht en terwijl die op groen springt, springt die aan de overkant ook op groen, zodat je als je links wil vaak moet wachten op de tegemoetkomende auto's.
Dat heb ik eigenlijk nooit als vreemd ervaren moet ik zeggen..... nu ik er eens over nadenk kan ik me inderdaad niet herinneren dat dat in Nederland vaak voorkomt, maar hier in de VS is het op kleinere kruisingen wel normaal. Op grotere kruisingen heb je wel een apart stoplicht voor linksaf.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:35 schreef hbvdb het volgende:
Hier is het autorijden best te doen, alleen stoplichten vind ik hier wel heel vreemd, linksafslaan en rechtdoor gaan zijn hetzelfde stoplicht en terwijl die op groen springt, springt die aan de overkant ook op groen, zodat je als je links wil vaak moet wachten op de tegemoetkomende auto's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |