abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51842919
Oef die boete prijzen ik vond ze hier al belachelijk hoog.
Als ik al die boetes nu moes inruilen invergelijking met daar, had ik wel levenslang gekregen, en dan nog klagen om dat 3 punten systeem.:P
Geerd
  donderdag 26 juli 2007 @ 02:47:41 #102
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51842958
Koop een hummer?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 juli 2007 @ 03:40:28 #103
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51843281
Koop zoiets:

Dan kun je gewoon over de kleine autootjes heen rijden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_51843625
Ga dan voor een Ford F650...
Ontopic: Binnenkort hopelijk een auto kopen zodat ik ook in andere gedeeltes van Canada het verkeer kan ervaren
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:16:38 #105
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_51845016
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:11 schreef phileine het volgende:
Vandaag las ik een artikeltje dat sinds de invoering van het puntenrijbewijs de meeste snelheidsovertredingen hier gemaakt worden door bejaarden

(die rijden niet zoveel, dus als kleinzoon dan aankomt met een bon dan zegt opa of oma vriendelijk "ach zeg maar dat ik reed, ik kan wel wat punten missen")
Dit klopt ongeveer. Het is nl. zo dat (klein)zoonlief de punten van opa voor keiharde cash verkoopt. Ze gaan voor zo'n 250 EUR per punt.
Siesta & Fiesta!
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:46:01 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51845723
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 05:00 schreef tevebe het volgende:
Ga dan voor een Ford F650...
Kijk eens heel goed op dat plaatje
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_51855525

Das ook een F650.. Die van het plaatje heeft meer weg van een F350
  Moderator vrijdag 27 juli 2007 @ 21:24:46 #108
18653 crew  D.
pi_51898827
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:00:35 #109
107792 Hexley
the Platypus
pi_51923193
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 02:14 schreef phileine het volgende:
Ik vrees dat dat hier ook wel het geval is, maar de hoogte en grootte van je auto lijkt dus ook wel een rol te spelen. En een ander punt is dat vrijwel élke auto hier vol zit met deuken dus dat het dan soms wat arbitrair wordt.
Tja, mijn vader (made in Spain) doet dat ook...
Die heeft zo van, mijn 4x4 incl. hekwerk op de neus is groter dan jouw panda, dus links heeft voorrang...

Maar je mag hier dus 5 kinderen op de achterbank zetten, netjes in de drie gordels...
Als je het theorie boekje bekijkt, zie je wel meer vreemde dingen...

Kijken of ik het hier haal... In Nederland is het me jaren terug niet gelukt.
Stomme achteruit rijden en in parkeren....
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:32:52 #110
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51923831
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:08 schreef tevebe het volgende:
[afbeelding]
Das ook een F650.. Die van het plaatje heeft meer weg van een F350
Die druk ik zo van de weg met m'n Escape.

Maar goed, het verkeer is en blijft een stuk meer relaxed i.t.t. Nederland maar somige idioten gebruiken nooit hun knipperlichten. (blinkers)

Irritant. Erg.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_51923960
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:32 schreef popolon het volgende:

[..]

Die druk ik zo van de weg met m'n Escape.

Maar goed, het verkeer is en blijft een stuk meer relaxed i.t.t. Nederland maar somige idioten gebruiken nooit hun knipperlichten. (blinkers)

Irritant. Erg.
Klopt verkeer is hier ook veel rustiger dan in NL. Binnenkort kijken voor mijn 1e auto.. spannend Heb een par autos op het oog.
  Moderator zaterdag 28 juli 2007 @ 22:39:49 #112
45833 crew  Fogel
pi_51923964
In welk land worden knipperlichten wél gebruikt zoals het hoort?
In Noorwegen zou volgens mij niemand het merken als de autos zonder knipperlichten verkocht zouden worden...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:41:15 #113
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51923994
Nou in Nederland gebruikt men ze een stuk meer.

En 't kan, in sommige situaties, zo verdomde irritant zijn als mensen ze niet gbruiken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator zaterdag 28 juli 2007 @ 22:50:37 #114
45833 crew  Fogel
pi_51924198
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:41 schreef popolon het volgende:
Nou in Nederland gebruikt men ze een stuk meer.

En 't kan, in sommige situaties, zo verdomde irritant zijn als mensen ze niet gbruiken.
Rotondes.... ARG, klootviolen die niet knipperen als ze eruit willen, scheelt echt enorm veel wachten voor mensen die de rotonde op willen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_51924900
GVD volgens mij is bumperkleven hier een nationale sport, en de helft weet ook niet hoe je fatsoenlijk iemand inhaald. Voorbeeld: Iemand haalt me in zonder te knipperen, gaat op 20 centimeter langs me aan de zijkant en gaat vervolgens één meter voor me hangen...
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_52259673
* rameijer sinds 6 jaar in Athene woont
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_52265345
Nooit van mijn leven zal ik in dit land in mijn auto stappen. Alleen in Cali al (2 miljoen inwoners) waren er in de eerste 5 maanden 8516 ongelukken

Vorige week is een goede vriend van mijn vriendin nog doodgereden Levensgevaarlijk hier. Ik wil niet dood
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:15:06 #118
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52265482
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:20 schreef arrebar het volgende:
GVD volgens mij is bumperkleven hier een nationale sport
Opvallend: Weinig bumperkleven in landen waar je rechts mag inhalen. In Canada en de VS zie ik erg weinig bumperklevers, omdat men gewoon direct rechts er voorbij gaan als er ruimte is.....
-
pi_52266060
Ook hier weinig bumperklevers. Wel agressief rijgedrag zo af en toe. Ik maak me er zelf ook wel eens schuldig aan Het systeem rechts inhalen vind ik perfect. Alleen gebeurt het hier wel vaak dat een auto links blijft rijden als de weg naganoeg leeg is. Dat is dan wel weer irritant

Trouwens, als je ziet wat hier de weg op mag, dan schrik je je wel rot hoor. Sommige auto´s mogen niet eens auto meer genoemd worden, zo toegetakeld zijn ze...
pi_52299239
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Opvallend: Weinig bumperkleven in landen waar je rechts mag inhalen. In Canada en de VS zie ik erg weinig bumperklevers, omdat men gewoon direct rechts er voorbij gaan als er ruimte is.....
Nieuw zeeland heeft nauwelijks snelwegen, slechts in de buurt van de grote steden liggen er een paar. Maar zodra je van stad a naar stad b gaat rij je bijna alleen maar over de provinciale weg.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  zondag 12 augustus 2007 @ 04:07:15 #121
24919 Quantor
allround game addict
pi_52299422
Heb een keer op de champs'de elysee (spelling onder voorbehoud) gestaan, 1e rij vooraan wachtend op een agente die het verkeer stond te regelen, maar naast me stond een frans autootje die het allemaal veel te lang vond duren. Steeds een meter vooruit rijden, stoppen, en weer een metertje vooruit, toen zag ie een gat tussen het ander verkeer en vroem weg was ie, gevolgd door 2 andere. Dit alles terwijl die agente druk aan t fluiten was, maar opeens reed iedereen maar (ik dus ook, moest wel mee, degene achter me had nog zo'n 5 cm over of zo) zag nog net dat die agente hoofdschuddend wegrende (tussen rijdende autos) om enigszins veilig te blijven. Heb in tijden niet zo hard gelachen.
*NuT5*
pi_52299738
Hier in India krijgt men het voor elkaar met 14 voertuigen naast elkaar te staan voor een tweebaans stoplicht. . Ze hebben pas strepen op de weg aan gebracht maar dat lijkt op een of andere manier niet te helpen.

Er zijn geen snelheidscontroles want niemand kan harder dan 40km/uur maar er zijn wel alcoholcontroles. Echter als je gepakt wordt dan is het eerder regel dan uitzondering dat je de agent betaalt. Bij problemen laat je gewoon iemand anders naar de rechtzaal gaan om te bekennen voor 500 rupees (10 euro)

Oftewel ieder voor zich en god voor ons allen wat verkeer in India betreft.
  zondag 12 augustus 2007 @ 07:48:56 #123
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_52299891
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:52 schreef highway101 het volgende:
Je kan in hartje Ruhrgebiet [of Berlijn] vaak nog beter doorrijden dan hier in de polders.
Nou, daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Zelfs om twee uur 's middags tijdens de vakantieperiode staan er nog files. Dat is in NL toch niet het geval. Niets er aan afdoend dat het in NL toch niet echt prettig rijden is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 12 augustus 2007 @ 19:52:40 #124
63722 z80
I fink you freaky
pi_52310843
in Nederland wordt er bij wegwerkzaamheden een "fatsoenlijke"omleiding gemaakt.
hier bij mij in het dorp is de hoofdweg aan nieuw asfalt toe,
nu hebben ze vanaf 2Km voor het dorp tot aan de ander kant van het dorp de hoofdstraat afgevreest.
en bij een bepaalt stuk zelfs alles weg gehaald.
nu moet alle verkeer door een 30Km zone heen met wegen waar nauwelijks 1 auto kan rijden.
dit is nu al een week en zal waarschijnlijk nog de rest van de maand gaan duren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_52370665
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 20:14 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik weet niet waar de ANWB die flauwekul vandaan heeft weten te halen maar zo relaxed en vriendelijk is het verkeer in Nederland zeker niet. Integendeel zelfs.
Inderdaad.

Ik rij in 2 nogal verschillende auto's (Hele dikke Mazda 6 en een "koekblikje" genaamd Daihatsu Cuore.
Als ik met beide auto's heel relaxed rijd, proberen altijd idoten je ongeveer aan de kant te drukken als ik in de Cuore rijdt, terwijl dat in de Mazda helemaal niet het geval is.
maar in NL in het verkeer is het met name het aggressieve.

Enige land waar ik echt goed over kan spreken is Italie, waarbij het een wereld van verschil is of je ten noorden van pak hem beet Arezzo zit, of in Roma en zuiderlijker.
In het zuiden word snoeihard gereden op de snelwegen maar zonder afstand houden. Rijd je 190 en je achterligger wil 200 rijden, dan maakt ie dat duidelijk door zo dicht achter je te zitten dat je z'n bummerbord al niet meer kan zien.
Tis niet echt aggressief, tis gewoon dom. Italianen zijn egoisten in het verkeer, elke cm asvalt in het zuiden wordt benut, ongeacht belijning, rijrichting en verboden. Heb krankzinnige dingen meegemaakt, met bv 1 richting verkeerstunnels van een km lang in Napoli, 4 baans, waar gewoon 5 auto's naast elkaar ingaan maar waar ook gewoon af en toe een tegenligger uit komt.

Of het centrale busstation dat gewoon de hele dag muurvast staat met auto's die in de chaos even 20 meter willen afsteken (omdat 600 mtr rijden je al 2 uur kost).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_52439916
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 05:59 schreef jpjedi het volgende:
Hier in India krijgt men het voor elkaar met 14 voertuigen naast elkaar te staan voor een tweebaans stoplicht. . Ze hebben pas strepen op de weg aan gebracht maar dat lijkt op een of andere manier niet te helpen.

Er zijn geen snelheidscontroles want niemand kan harder dan 40km/uur maar er zijn wel alcoholcontroles. Echter als je gepakt wordt dan is het eerder regel dan uitzondering dat je de agent betaalt. Bij problemen laat je gewoon iemand anders naar de rechtzaal gaan om te bekennen voor 500 rupees (10 euro)

Oftewel ieder voor zich en god voor ons allen wat verkeer in India betreft.
*proest*
ik zie het al voor me
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_52557744
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:00 schreef Chief het volgende:
Het valt me ook op dat ze hier op het platteland, met heel weinig politie, ook zonder scrupules met drank op gaan rijden.
Klopt. Ik zit iedere zomer in Chalons en Champagne en ook daar stappen mensen na een fles wijn de man moeiteloos in een auto, inclusief de paar mensen die bij de politie zitten...
pi_52557879
in mijn thuisland (nederland) is het KUT om te rijden met een stelletje mongolen die niet kunnen rijden. (het niet willen doen)

op vakantie italie en frankrijk wordt ik helemaal happy van autorijden

gewoon achter iemand zitten en als je er voorbij wilt geef je even een seintje met je knipperlicht. als je dat hier doet trapt je voorganger zonder reden op de rem....

waarom kan dat hier niet zo? nee dan voelt iemand zich aangevallen of iemand wilt graag eigen rechter spelen ????
pi_53156708
Ik heb moeten wennen aan het rijden hier in Birmingham. Het is vooral vervelend dat iedereen overal zijn auto neer zet, en dat de ruimtes erg klein zijn voor mijn gevoel. Op het platte land is het helemaal vervelend, dan heb je een weg die bedoelt is voor twee richtingen, waar net een auto doorkan en muurtjes of heggetjes er fijn voor zorgen dat je niet kunt uitwijken. Om de 300 meter of zo zit een klein stukje waar je met twee autos doorpast. Als je een auto ziet moet je vol in de rem en achteruit rijden tot het dichtsbijzijnde bredere stukje.

Mijn favoriete kruispunt is nogsteeds `spagetti junction' (http://images.google.co.uk/images?svnum=10&um=1&hl=en&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=spaghetti+junction&spell=1), , die keren dat ik er over moest was ik erg blij met mijn beslissing om een TomTom aan te schaffen .
  donderdag 13 september 2007 @ 22:53:17 #130
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53159147
whaaa dat knooppunt.. dat is echt fucking briljant
Huilen dan.
  donderdag 13 september 2007 @ 23:06:37 #131
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_53159498
quote:
Op donderdag 13 september 2007 21:39 schreef wolley het volgende:
Ik heb moeten wennen aan het rijden hier in Birmingham. Het is vooral vervelend dat iedereen overal zijn auto neer zet, en dat de ruimtes erg klein zijn voor mijn gevoel. Op het platte land is het helemaal vervelend, dan heb je een weg die bedoelt is voor twee richtingen, waar net een auto doorkan en muurtjes of heggetjes er fijn voor zorgen dat je niet kunt uitwijken. Om de 300 meter of zo zit een klein stukje waar je met twee autos doorpast. Als je een auto ziet moet je vol in de rem en achteruit rijden tot het dichtsbijzijnde bredere stukje.
Die weggetjes nam mijn oom rustig met 100 km/u. We stonden doodsangsten uit Af en toe reed ie een fazant aan, dan aten ze fazant de dagen erna...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_53159597
quote:
Op donderdag 13 september 2007 21:39 schreef wolley het volgende:

Mijn favoriete kruispunt is nogsteeds `spagetti junction' (http://images.google.co.uk/images?svnum=10&um=1&hl=en&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=spaghetti+junction&spell=1), , die keren dat ik er over moest was ik erg blij met mijn beslissing om een TomTom aan te schaffen .
Probeer London eens in spitsuur.. Brummie is best te doen Zelfs met een mercedes luton
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_53204747
quote:
Op donderdag 13 september 2007 23:09 schreef Mr. Orange het volgende:

[..]
Probeer London eens in spitsuur.. Brummie is best te doen Zelfs met een mercedes luton
Het centrum van Birmingham ingaan met je Ford Ka bleek voor mij nog best een uitdaging, aangezien ik in Nederland slechts fietsende door het wereldbefaamde Hengelo reed. Gelukkig rij ik niet veel, het is voor mij sneller om te lopen naar mijn werk .
Het wordt vervelend als je om de 100 meter moet beslissen of je de rotonde op moet, of het tunneltje in, etc. Na een tijdje wen je er aan, en weet je ook welke baan je moet kiesen voor een rotonde. Dit is over het algemeen uitzonderlijk beroerd aangegeven, alsmede de banen op drie-baanse rotodes is zo af en toe gokken.
pi_53206013
Het rijden blijft hier nog steeds een avontuur, vooral op de snelweg. Kom regelmatig brommetjes tegen die daar lekker over de rechterbaan tuffen en ook fietsers, die dan wel heel verstandig een fietshelm op hebben gezet. Steken gelukkig ook keurig hun linkerhand uit als ze een baantje op willen schuiven om voor te sorteren. Hardlopers op de vluchtstrook ook geen uitzondering, ach ja, lekker lang stuk rechtuit kunnen rennen is misschien wel heel fijn.

Ik ga ook wel steeds assertiever rijden merk ik. Bij het oprijden van de snelweg of een rotonde niet meer wachten tot je ertussen kan zonder dat iemand hoeft te remmen, maar gewoon ertussen als je ziet dat iemand nog wel tijd genoeg heeft om een voor je te remmen. Tja, anders kom je er nooit en bovendien zien ze dan gelijk dat ik een buitenlander ben. Ik heb ook al een mooi kras gescoord op mijn auto toen ik wat te kort probeerde in te parkeren langs een pilaar (tja ik blijf een vrouw), dus ik hoor er al helemaal bij.
mooi he, alles
pi_53215351
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:07 schreef wolley het volgende:

[..]

Het centrum van Birmingham ingaan met je Ford Ka bleek voor mij nog best een uitdaging, aangezien ik in Nederland slechts fietsende door het wereldbefaamde Hengelo reed. Gelukkig rij ik niet veel, het is voor mij sneller om te lopen naar mijn werk .
Het wordt vervelend als je om de 100 meter moet beslissen of je de rotonde op moet, of het tunneltje in, etc. Na een tijdje wen je er aan, en weet je ook welke baan je moet kiesen voor een rotonde. Dit is over het algemeen uitzonderlijk beroerd aangegeven, alsmede de banen op drie-baanse rotodes is zo af en toe gokken.
Linkerbaan voor links/rechtdoor... Midden voor rechtdoor/rechstaf... Rechts voor rechtdoor/rechtsaf

Al word dit niet vaak gereden door de engelsman
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  zondag 16 september 2007 @ 12:34:28 #136
107792 Hexley
the Platypus
pi_53215639
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:53 schreef phileine het volgende:
Ik heb ook al een mooi kras gescoord op mijn auto toen ik wat te kort probeerde in te parkeren langs een pilaar (tja ik blijf een vrouw),
Integreren heet dat. Deukje hier krasje daar.
pi_53251287
quote:
[..]
Al word dit niet vaak gereden door de engelsman
Helaas is dit recept niet altijd waar, en kom je op een rotonde met 5 of meer afslagen een beetje in de knoop. Het helpt als je weet hoe de weg heet waar je naartoegaat, want dat staat vaak erg duidelijk (niet dus) op de weg geschreven.

Je kunt veel zeggen, maar ze hebben wel zelf-reflectie: "watch out for vehicles already on the roundabout; be aware they may not be signalling correctly or at all" (Highway code, http://www.highwaycode.gov.uk/17.htm)
pi_53257170
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:31 schreef wolley het volgende:

[..]

Helaas is dit recept niet altijd waar, en kom je op een rotonde met 5 of meer afslagen een beetje in de knoop. Het helpt als je weet hoe de weg heet waar je naartoegaat, want dat staat vaak erg duidelijk (niet dus) op de weg geschreven.

Je kunt veel zeggen, maar ze hebben wel zelf-reflectie: "watch out for vehicles already on the roundabout; be aware they may not be signalling correctly or at all" (Highway code, http://www.highwaycode.gov.uk/17.htm)
De grootste bus, auto wint zeg ik dan maar
  donderdag 20 september 2007 @ 11:54:15 #139
190933 RickDek
Bacolod City, Philippines
pi_53323556
Hier is PH zijn gewoon gewoon geen verkeers regels ...
Yeepnees (of hoe die dingen ook heten) stoppen midden op de straat om iemand op te pikken.
Verlichting bij de meeste auto/brommers/fietsen heeft ooit eens gewerkt, maar aangezien ze al 30 jaar niet meer aan de achter kant van hun auto hebben gekeken werkt het al een hele tijd niet meer.
Officieel heeft verkeer van rechts voorrang, maar normaal is het de wet van de sterkste (lang leve mijn Nissan Patrol ...)
Voorsorteren doe je op de weghelft van de andere kant ...
Kruispunt oversteken doe je met groot licht (als het donker is) of met je toeter ...

En zo kan ik nog wel even door gaan ...
Maar vreemd genoeg gaat het meestal altijd goed en anders is het maar een klein 'tikje'
Eindelijk normaal weer
pi_53652456
Hier is het autorijden best te doen, alleen stoplichten vind ik hier wel heel vreemd, linksafslaan en rechtdoor gaan zijn hetzelfde stoplicht en terwijl die op groen springt, springt die aan de overkant ook op groen, zodat je als je links wil vaak moet wachten op de tegemoetkomende auto's.
pi_53653463
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 21:35 schreef hbvdb het volgende:
Hier is het autorijden best te doen, alleen stoplichten vind ik hier wel heel vreemd, linksafslaan en rechtdoor gaan zijn hetzelfde stoplicht en terwijl die op groen springt, springt die aan de overkant ook op groen, zodat je als je links wil vaak moet wachten op de tegemoetkomende auto's.
Dat is in het buitenland vrij normaal. Ik heb het veelvuldig gezien in Duitsland en Denemarken, en sporadisch ook in Nederland.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 23:14:57 #142
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53656249
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 21:35 schreef hbvdb het volgende:
Dat heb ik eigenlijk nooit als vreemd ervaren moet ik zeggen..... nu ik er eens over nadenk kan ik me inderdaad niet herinneren dat dat in Nederland vaak voorkomt, maar hier in de VS is het op kleinere kruisingen wel normaal. Op grotere kruisingen heb je wel een apart stoplicht voor linksaf.

Waar ik in Nederland weer aan moest wennen is dat je niet rechtsaf mag slaan bij rood licht, iets wat in de VS wel mag. Op de eerste dag dat ik reed in Nederland deed ik het al fout.... daarna niet meer
-
pi_53659653
Het verkeer hier in China kun je een boek over schrijven. Je verbaast je erover wat ze hier op een fiets weten te vervoeren. Televisies, wasmachines kan gewoon allemaal achterop. Dan heb je nog de bakfietsen die ze vaak ook dusdanig vol weten te krijgen dat het een meter of 4 de lucht in gaat.
S'morgens zie je veel brommertjes rijden met achterop een varken wat net geslacht is en in 2-en is gespiest.

Dan het verkeer, Chinezen zien nergens gevaar in en als je hier rijdt moet je ook continu opletten voor mensen die oversteken en brommertjes die uit een zijstraat schieten. Bussen hebben overal maling aan en snijden je als de pest.

De snelweg. Veel vrachtverkeer wat maar met moeite de berg op komt. Ook weer overvol beladen waardoor je dagelijks een vrachtwagen ziet die door zijn as heen is gezakt. Elke maand zie ik ook wel een vrachtwagen die gekanteld is. Aan de kant van de snelweg zitten veel boertjes die daar fruit verkopen. En dan echt maar een meter van de rechterbaan vandaan.

De vluchtstroken lijken soms wel te dienen als wandelpaden zo veel mensen lopen er. Ook in de middenberm lopen regelmatig mensen. Altijd oppassen ook voor lui rustig oversteken als je aan komt rijden. Al 2x een dronken vent in het midden van de snelweg zien lopen. Elke week zie je wel een paar aangereden honden liggen hier. Vrachtverkeer wat zonder lichtsignalering invoegt met 30 km/h als jij met 100 km/h aan komt rijden.

Gister zag ik nog een autoband voor me uitrollen die een bestelbusje net verloren was. Ook veel rotzooi op de weg, zelfs bakstenen die uit de vrachtwagen zijn gevallen.

Het is in ieder geval niet saai rijden hier, altijd wel wat te zien.
我要飞得更高 !
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:59:25 #144
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_53670043
Rex_Mundi: voor zover ik weet heeft iedereen in China die ik ken een chauffeur. Ok, dat zijn stuk voor stuk buitenlanders en expats, maar is dat echt zo normaal daar ?
En vanwege wat: veiligheid, luiheid, .... ??
zonnig Brasil
pi_53670443
Je mag als niet-Chinees toch niet autorijden in China?
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_53737929
Veel buitenlanders hebben inderdaad een chauffeur, voornamelijk voor het gemak en misschien deels ook voor de veiligheid. Maar zelf rijden is goed te doen al vond ik het de 1e paar dagen zeker geen pretje om hier te rijden, maar je past je snel aan. Er zijn overigens best veel buitenlanders die zelf rijden en dat mag mits in bezit van chinees rijbewijs en die heb ik:

我要飞得更高 !
pi_53737958
Je beschrijving van het verkeer klinkt echt Indiaas. Mis alleen de kudde schapen op de snelweg en de spookrijdende schoolbus op jouw strook.

Echter ik rij dus ook niet zelf aangezien het sterk afgeraden wordt aangezien het allemaal erg in orde lijkt tot dat je iemand aan rijdt. Vanuit onze firma is een geblindeerde auto met chauffeur verplicht aangezien mensen zich gewoon voor de auto gooien als ze een blanke achter het stuur zien zitten aangezien die verzekerd zijn.

Je wil niet weten in wat voor puinhoop je terecht komt als je iemand raak rijd! In India ben je in ieder geval je auto een paar maandjes kwijt als je niet met wat centen over de brug komt.
pi_53738035
Heb hier 1x een aanrijding gehad. Kruispunt vroeg in de ochtend waarbij de verkeerslichten het niet deden. Toen is een motorrijder tegen mijn linkerachterwiel aangereden. Materiele schade erg gering maar die vent had wel een aardige smakkerd gemaakt. Was gelukkig bij een collega in de buurt die binnen 5 minuten ter plaatse was. In China is het gebruikelijk eerst te onderhandelen voordat er politie bij komt. Had ook geen zin in veel gezeik dus bood de beste man 200 RMB (20 euro). En inderdaad omdat ik Westers ben ging hij niet akkoord en vroeg 20000 RMB (2000 euro).

Nou dacht het dus niet, dus toch maar de politie laten komen. Zegt die kutchinees eerst nog dat ik door rood reed en hij groen had maar ik kon aantonen dat ik voor 7:00 mijn collega had gebeld en voor 7:00 doen die stoplichten het niet. Politie gaf aan dat hij fout zat (hij kwam van links) maar ik had ook beter uit moeten kijken en dat was ook zo. Ze zeiden dat ik 'm even naar het ziekenhuis moest brengen. Echter zodra de politie weer vertrokken was ging hij alsnog akkoord met die 200 RMB. Dat maar gegeven want ik had geen zin om 'm nog naar het ziekenhuis te brengen.
我要飞得更高 !
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:36:33 #149
194811 patrick86
Living the Life!
pi_53999214
autorijden in argentinie is echt een ervaring apart. ik hou wel van snel opschietend verkeer, maar hier is het gewoon één gerace. 80 km weg met 1 rijstrook voor beide richting rij je bijv 160 en dan zitten ze je nog achter op de bumper omdat ze er langs willen. ze halen overal in waar ze denken dat ze het moeten doen, ook al moet er een tegenligger de berm in! in de dorpjes waar een limiet geld van 40 racen ze gewoon door met 160-170!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:47:21 #150
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54001964
mijn ervaring is voornamelijk dat ze links rijden hier in de UK.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')