Yep, ga er vanuit dat er een filter tussen zit.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:51 schreef lady-wrb het volgende:
bedoel je dat met zuiveringsinstallatie?
Wij halen altijd chloor bij de Boerenbond, daar heb je van die grote cans welke volgens mij weer een stukje goedkoper zijn dan bij een zwembadenboer.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:59 schreef nein het volgende:
Je moet je dus ook even indiepen in zwembadchloor en andere middeltjes om het water helder te houden, maar je mag ZEKER nooit teveel chloor in t water doen.
Zijn dat ook van die blokjes? En hoe meet je eigenlijk of er nog genoeg in zit?quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:09 schreef -Nielz- het volgende:
[..]
Wij halen altijd chloor bij de Boerenbond, daar heb je van die grote cans welke volgens mij weer een stukje goedkoper zijn dan bij een zwembadenboer.
Die tabbletten zijn fucking duur (of je moet ze ergens in Duitsland halen). Ook voor de hoeveelheid chloor wat in je water zit te meten zijn er speciale testsetjes te krijgen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:11 schreef qltel het volgende:
[..]
Zijn dat ook van die blokjes? En hoe meet je eigenlijk of er nog genoeg in zit?
Nee, gaat niet lukken. Putje is 15 meter verder en ligt op gelijke hoogte van het bad. Bovendien moet de slang dus eerst omhoog om uit het bad te komen. Met die filterpomp gaat het redelijk tot aan "de laatste beetjes" , is altijd nog een paar honder literquote:Op donderdag 14 juni 2007 15:38 schreef Marsepein het volgende:
Gewoon een hevel maken? Slang erin, aanzuigen, en uitloop lager leggen dan het bad?
[nieuwsgierigmodus] hoe lang doe je er nou over om dat bad een beetje vol te krijgen? [/nieuwsgierigmodus]quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:44 schreef bbtb77 het volgende:
Vorig jaar heb ik de Intex 3.66 m. in de tuin opgezet.
Opzetten zelf was redelijk eenvoudig: Ring oppompen, een klein laagje water er in laten lopen en dan de bodem glad trekken zodat er geen kreukels meer in zitten. Dan lekker wachten tot het bad vol was. Ik heb gewoon koud kraanwater gebruikt, wat na een week lang zon erop de prachtige temperatuur van 21 graden had bereikt.
Ons bad had een filterpomp die je over de rand moest hangen (denk aan skimmer). Voordeel daarvan was dat alle drijvende troep daar in opgevangen wordt (helaas bleef dat ding bijna nooit goed hangen). Op de meeste verpakkingen zie je trouwens een pomp die je met twee slangen aansluit, is dus goed om even te controleren welke je daadwerkelijk koopt.
Toen aan de slag met de pH-waarde, deze moet tussen de 7.2 en 7.6 zijn (is fijn voor je zelf en het chloor werkt dan beter). Hiervoor heb ik een testsetje gekocht. Met een pot pH-plus en een pot pH-min kun je de waarde aanpassen.
Vervolgens het chloorpeil omhoogbrengen. Bij mij was daar twee kilo chloorgranulaat voor nodig. Ook weer netjes getest met het testsetje.
Qua onderhoud: Een drijvertje met chloortabletten om het choorgehalte op peil te houden. Als er veel mensen in hadden gelegen af en toe nog wat extra chloorgranulaat er bij (shocken). Elke week pH en chloor testen. Oppervlakkig vuil met een schepnetje. Zand en troep op de bodem kun je weghalen met een stofzuigertje die je op de tuinslang doet. Door de druk van het water uit de slang creeer je een soort van vacuum waardoor het vuil het netje in wordt getrokken en je vult het bad meteen bij.
Dit is een ontzettend lang verhaal, en dat is ook de essentie: Leuk zo'n bad, maar om er een paar weken in te kunnen zwemmen komen er nog heel wat kosten en vooral werk bij. (Maar dan heb je ook wel wat)
heb je daar een plaatje/linkje van, ben eigenlijk wel benieuwd.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:44 schreef bbtb77 het volgende:
Zand en troep op de bodem kun je weghalen met een stofzuigertje die je op de tuinslang doet. Door de druk van het water uit de slang creeer je een soort van vacuum waardoor het vuil het netje in wordt getrokken en je vult het bad meteen bij.
voor de pomp of om het water op temperatuur te krijgen?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu heeft gewoon een zonnecollector
water op temperatuur..quote:Op zaterdag 16 juni 2007 08:52 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
voor de pomp of om het water op temperatuur te krijgen?
zo`n over de randhang pompje zeker?quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:22 schreef Tezz het volgende:
Nadeel: ik vind dat de pomp behoorlijk wat herrie maakt. Maar ja, ik heb dan ook maar een klein tuintje dus ik zit er bovenop!
Nee hoor, gewoon zo'n 'buitenboord' pomp. Twee slangen komen uit het zwembad en daar tussen zit de pomp. Maar mijn tuin is echt klein, mijn tuinset staat echt pal naast het zwembad dus ik hoor hem ook wel erg goed.quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zo`n over de randhang pompje zeker?
Leuk heb jij ook van die buurjochies die in je zwembad komen piesen??quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:40 schreef lady-wrb het volgende:
en dan bedoel ik die plasticen zwembaden waar je op dit moment helemaal mee doodgegooid wordt.
ikzelf ben aan het twijfelen om er een van dia 3,05 mt aan te schaffen.
maar wat ik me nou afvraag is hetvolgende:
het ziet er allemaal zo kwetsbaar uit; gaat dat nou niet snel kapot? (er zullen nl. oa. kinderen van rond de 8 in ronddobberen en die zijn nu eenmaal niet zo zachtzinnig)
is het inderdaad zo makkelijk neer te zetten als men op de verpakking beweert?
hoe hou je de boel schoon?
en is het idd mogelijk om het bad 1 keer te vullen en er de hele zomer mee te blijven doen? lijkt me zo onhygiënisch, maar waar laat je al dat water als je het regelmatig leeg moet laten lopen?
kortom: wie heeft zo'n ding en kan er uit eigen ervaring wat zinnigs over zeggen?
vanmiddag nog ff gebadderdquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:15 schreef Tezz het volgende:
Mijn zwembad staat momenteel voor Jan-met-de-korte-achternaam in de tuin met het zeil erover.
IK WIL ZONNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN.....
maar jij hebt er toch verwarming in?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vanmiddag nog ff gebadderd22 graden wel wat frisjes maar goed
Zonne-energie voor de warmte jaquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:29 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
maar jij hebt er toch verwarming in?
is die trouwens op zonne-energie? (want die schijn je ook te hebben)
en wat me ook leuk lijkt : POST EENS FOTO'S![]()
![]()
oke! Hier ons mini-zwembadje (2,44 doorsnede). Je zou niet zeggen dat deze foto afgelopen maandagmiddag gemaakt is...quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:29 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en wat me ook leuk lijkt : POST EENS FOTO'S![]()
![]()
Het bad staat al vier weken. Zijn heel wat regenbuien en onweer overheen geweest, hihi. Lang leve de filterpomp, chloordrijver en teststrips!quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:59 schreef lady-wrb het volgende:
dat ziet er gezond uit
iemand anders nog met foto's?
je kan ook iets met een stalen frame nemen waar de zak inhangt zeg maar :-)quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:22 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb er nog steeds geeneen gekocht
er staat nog steeds een boom precies waar ik het geval gepland heb.
en ik ben aan het dubben of ik toch niet een houten zwembad wil.
ik vind het er nog steeds erg kwetsbaar uitzien.
Indien je het kunt betalen en je de ruimte hebt: zeker voor een houten zwembad gaan! Vele malen mooier! Hoewel het zwembadje wat wij hebben zo klein is dat het allemaal prima gaat met die opblaasrand. Het is erg stevig en degelijk spul. De kinderen doen er best wild mee en volgens mij kan het badje daar best tegen hoor!quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:22 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb er nog steeds geeneen gekocht
er staat nog steeds een boom precies waar ik het geval gepland heb.
en ik ben aan het dubben of ik toch niet een houten zwembad wil.
ik vind het er nog steeds erg kwetsbaar uitzien.
Which is a good thing mind youquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
idd ons water ruikt nu weer naar chloor ipv een beerput x)
mjah die zware regen ga ik echt geen pomp aanzetten x) stroom is hier al zo gaar als een pannenkoek x)quote:
quote:Op zondag 15 juli 2007 06:36 schreef AnneX het volgende:
gut een heel k&w topic met welgeteld 2 - twee - foto's.
Veel plezier vandaag alvast met spetteren.
Ik heb een groot zwembad, inmiddels is het het 3de jaar dat hij meegaat, erg kwetsbaar zijn ze dus niet.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:40 schreef lady-wrb het volgende:
en dan bedoel ik die plasticen zwembaden waar je op dit moment helemaal mee doodgegooid wordt.
ikzelf ben aan het twijfelen om er een van dia 3,05 mt aan te schaffen.
maar wat ik me nou afvraag is hetvolgende:
het ziet er allemaal zo kwetsbaar uit; gaat dat nou niet snel kapot? (er zullen nl. oa. kinderen van rond de 8 in ronddobberen en die zijn nu eenmaal niet zo zachtzinnig)
is het inderdaad zo makkelijk neer te zetten als men op de verpakking beweert?
hoe hou je de boel schoon?
en is het idd mogelijk om het bad 1 keer te vullen en er de hele zomer mee te blijven doen? lijkt me zo onhygiënisch, maar waar laat je al dat water als je het regelmatig leeg moet laten lopen?
kortom: wie heeft zo'n ding en kan er uit eigen ervaring wat zinnigs over zeggen?
Dat heb ik ook, samen met een betonplexen plank die tussen de trampoline en het bad ligt(de jongens varieren graag, even zwemmenm dan hangen op de trampo, de perfecte opdroog en hangplaatsquote:Op zondag 15 juli 2007 13:17 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wat ook handig is om even een bakje met water voor zwembad te zetten en daar even in te gaan staan voordat je het zwembad in gaat (volgens mij zie ik dat ook op de foto hierboven). Dan heb je geen viezigheid meer aan je voeten!
Welnee.. Doen we nu.quote:Op zondag 15 juli 2007 22:53 schreef Rewimo het volgende:
Hier wordt het bad opgeblazen momenteel. O, ik hoor net dat de rand vol isVullen doen we morgen begrijp ik.
Je moest eens weten hoeveel pinguins er hier in huis zijn..quote:Op maandag 16 juli 2007 11:14 schreef lady-wrb het volgende:
waaaaaaah je gaat het ding vullen met bronwater? ga je pinquins houden
dat is hartstikkekoud !
Het warmt gelukkig erg snel op..quote:Op maandag 16 juli 2007 15:24 schreef lady-wrb het volgende:
12 gradenklapper klapper klapper klapper (insert hier een kouwelijke smilie)
Eeeh, het bad.quote:
Ja, dat denk ik ook inderdaad. Ik heb 'm gisterenavond opgezet en in de beschrijving stond een waarschuwing dat je 'm niet te hard op moet blazen ivm uitzetten bij hogere temperaturen, maar hij is nog erg slap, opk bij 25 graden. Morgen wat lucht erbij dus. De temperatuur is vandaag 3 graden gestegen. Van 12 naar ruim 15 graden.quote:Op maandag 16 juli 2007 21:24 schreef Tezz het volgende:
Leuk, al die foto's ineens! Voor de poster hierboven mij: je moet je rand wel wat harder opblazen hoor!!!
Nee, Aldi in Nederland. Eind mei. Doen ze elk jaar, denk ik..quote:Op maandag 16 juli 2007 22:03 schreef lady-wrb het volgende:
maar eerlijk is eerlijk, het is een mooi bad
dat hebben ze hier nooit verkocht, zeker uit duitsland?
In dat geval fiets je gewoon met een zwembad achterop naar huisquote:
Heb ik ook gedaan, hihi.quote:Op maandag 16 juli 2007 22:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In dat geval fiets je gewoon met een zwembad achterop naar huis
Chloor verdampt ook weer...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 08:53 schreef MouseOver het volgende:
Ik wil graag een iets kleiner bad opzetten (oversized opblaasbad waar ca. 1 m3 in past). Omdat het minder water is wilde ik eigenlijk niet teveel met chloor gaan rommelen. Hoe lang blijft water ongeveer houdbaar zonder toevoegingen? Is het al gevaarlijk om het bijvoorbeeld 1 week te laten staan?
En een scheutje wc bleek erin, kan dat ook?![]()
bij een normale chloorconcentratie zou er ongeveer 20ml in dit badje moeten, het is niet zo dat ik gewoon op de goede gok een halve fles er in leegkiep
He leuk! Is het een beetje een grote? 10KG klint redelijk fors.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:26 schreef lady-wrb het volgende:en ja hoor
deze zelfstandige vrouw heeft het laatste zwembad bij de kruitvat gescoord
oke, het was 3 kwartier lopen met een doos van 10 kilo, maar ik heb het toch in mijn eentje gerooid
* geeft zichzelf een schouderklopje
gelukkig niet. t is die van 3,05. ik denk dat ik die hier net door de ballottagecommissie krijgquote:Op woensdag 18 juli 2007 13:34 schreef qltel het volgende:
[..]
He leuk! Is het een beetje een grote? 10KG klint redelijk fors.
Je kunt 'm natuurlijk blij maken met het nieuws dat je een Duits adres voor 'm weet waar hij z'n Duitse Ebay-zendingen naartoe kan laten sturen zodat hij een hoop aan porto kan besparen..quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:36 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
gelukkig niet. t is die van 3,05. ik denk dat ik die hier net door de ballottagecommissie krijg
vriendlief is nog steeds niet enthousiast voor dat soort dingen, vandaar ook dat ik het in mijn eentje thuis moet zien te krijgen, hem krijg ik niet zo gek om me te helpen.
Op de doos staat (bij mij) dat de onderbodem de gemeten maat is. Dus de vermelde doorsnede maat is dus inclusief de bolling!quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:08 schreef lady-wrb het volgende:
haha nou hij is om hoor.
hoewel 3 meter toch wel een beetje groter blijkt te zijn dan ik verwachtte.
maar waar hebben ze dat nou eigenlijk gemeten?
want het staatn natuurlijk ook nog eens bol onder die opgeblazen rand.
hoe valt de maatvoering bij jullie uit?
Hij heeft groot gelijk. Ik vind het heerlijk. Het water is nu (overdag) ruim 20 graden en als het zo warm is is het heerlijk om in te liggen..quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:08 schreef lady-wrb het volgende:
haha nou hij is om hoor.
zolang de tape maar niet in de zon zit.. dan laat die dus heel fijn losquote:Op maandag 6 augustus 2007 10:45 schreef Rory78 het volgende:
Ai, da's inderdaad jammer...
Gauw naar de Leenbakker! (daar zag ik afgelopen weekend nog een voorraad goedkope Intex badjes)
Mijn opblaasrand heeft ook een lek, maar het lijkt heel klein te zijn, omdat ik het om de dag even moet bijblazen..
Erger nog vond ik de lekkage van het bad zelf, toen ik het ging opzetten. Er kon wel een speldeprikje inzitten zo een klein ministraaltje spoot eruit. Oplossing: twee lagen kruislings tape erover...
doekje met afwasmiddel ofzoquote:Op maandag 6 augustus 2007 15:20 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Onze opblaasrand is dus ook een klein beetje lek.. zo klein dat ik het niet kan vinden. Gelukkig volstaat 1 x opblazen per 2 a 3 dagen dus dat valt weer mee.
Iemand nog een goede tip om toch het lekje te vinden?
luchtbed er in doet wonderen ;-)quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:48 schreef Rory78 het volgende:
Kweetniet, maar mij lijkt een opblaasrand wel lekkerder om tegenaan te liggen met je nek/hoofd, dan zo'n metalen frame.. 't Is maar waar je voorkeur ligt.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:31 schreef Ireth het volgende:
Er zit een transformator tussen en de stekkers zitten in zo'n waterdichte koker (ook ivm regen)
chloor werkt alleen als de ph waarde tussen de 7.2 en 7.6 ligt, misschien dat dat niet het geval was.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:24 schreef Kaza het volgende:
Wij hebben hetzelfde bad, en vorig jaar werd het bad (ondanks zo'n drijver met chloorblokjes, en de meegeleverde pomp) toch groen. Vanaf een uur of 12 staat er heel de dag de zon op.
Dit jaar hebben we een sterkere pomp met veel meer capaciteit erop gezet (eigenlijk een vijverpomp) en tot nu toe blijft hij goed schoon. Via een tuinstoel naast het bad zorgt de instroom voor een mooi fonteintje en dus een mooie beluchting. We gebruiken dus niet meer de standaard gaten die er voor de pomp zitten.
Volgens mij mag de pomp niet aan tijdens het zwemmen omdat er kans is dat je kind eraan vast gezogen wordt (bijv. de haren?).
De normale zwembadjes gingen hier zo lek, dit bad gaat nu al 3 jaar mee zonder lekkage en dat is echt een record hier (6 kinderen).
buizenframe is wel zo veel fijner ja!quote:Op maandag 12 juli 2010 13:13 schreef lady-wrb het volgende:
je kan er ook anti- alg in mikken.
nou ons bad is nu definitief kapot en leeggehoosd
ben dr klaar mee. ik blijf niet plakken
we gaan zo'n buizendinges kopen. als de kat daar ook maar naar durft te kijken, gaat ze dr in
het water was hier tussen de 30 en 32 graden afgelopen dagenquote:Op maandag 12 juli 2010 13:15 schreef EvanStone het volgende:
Heb er ook een opgezet, 3.05 diameter.
In het begin is het water erg koud. Maar later is het prima vertoeven.
we zijn nu aan het zoeken naar zo'n frame bad. maar waar verkopen ze die?quote:Op maandag 12 juli 2010 16:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
buizenframe is wel zo veel fijner ja!
wij hebben in 3 jaar ook 3 van die opblaasranden gehad.. nu al weer een jaar of 3 een buizenframe en die houd zich prima( afgelopen winter gewoon laten staan
! )
He, dat klinkt als een oplossing, enig idee waar ik dat kan vinden en of het duur is?quote:Op maandag 12 juli 2010 13:13 schreef lady-wrb het volgende:
bij de intratuin verkopen ze zwembad onderhoudsset, een starter set van ik dacht 24,95 en een powerset van 60 euro, maar daar zit dan wel alles in (ph min/chloordrijver/chloor/anit alg/test strips)quote:Op maandag 12 juli 2010 18:43 schreef Kaza het volgende:
[..]
He, dat klinkt als een oplossing, enig idee waar ik dat kan vinden en of het duur is?
Als we ooit de ruimte hebben (grotere tuin) dan maak ik zelf een zwembad. Hier bij de scouting hadden ze van die gymbankjes in een vierkant gezet, daar over een enorm groot en dik blauw zeil (van een vrachtwagen ofzo?), alles rondom vastgebonden met een touw en klaar.
Heb het op deze manier ook al eens gezien met stro-balen i.p.v. die bankjes.
Neckermann heeft ze, zie ikquote:Op maandag 12 juli 2010 18:26 schreef lady-wrb het volgende:
we zijn nu aan het zoeken naar zo'n frame bad. maar waar verkopen ze die?
Ja is goed, kom je hiernaar toe met jouw pomp? Mag jij mijn pomp hebbenquote:Op woensdag 21 juli 2010 07:59 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
de mijne niet, maar mijn zwembad wel
ruilen?
Heerlijk, zo'n bad met opblaasrand, hier drie keer een nieuwe gekocht in 1 zomer, altijd leuk met zeven kattenquote:Op maandag 12 juli 2010 13:13 schreef lady-wrb het volgende:
nou ons bad is nu definitief kapot en leeggehoosd
ben dr klaar mee. ik blijf niet plakken
we gaan zo'n buizendinges kopen. als de kat daar ook maar naar durft te kijken, gaat ze dr in
vertel verder: merk, afmeting, prijs enzo....quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:17 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Heerlijk, zo'n bad met opblaasrand, hier drie keer een nieuwe gekocht in 1 zomer, altijd leuk met zeven katten![]()
Nu sinds twee jaar een zwembad met buizenframe, icm een zandfilterpomp en zwembadverwarming, wat een heerlijkheid met dit weer.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:22 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
vertel verder: merk, afmeting, prijs enzo....
hier ook zo'n zwebadlekprikkend beest, dus buizenframegedoe is wel kattennagelsproof?
Het zwembad is van het merk Intex, formaat is 457cm x 122cm, gekocht bij Leen Bakker, geloof dat de prijs rond de 200 euro lag toen. En ja, zo'n buizenframe is wel nagelproof, mijn poezels hebben de vreemde gewoonte om uit het zwembad te willen drinken (snap niet wat er lekker is aan chloorwater maar dat terzijde), en het zwembad is nog steeds helemaal heel.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:22 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
vertel verder: merk, afmeting, prijs enzo....
hier ook zo'n zwebadlekprikkend beest, dus buizenframegedoe is wel kattennagelsproof?
Nope, bad is nu 2 jaar oud. We hebben besloten dat we hem gaan opruimen. De weersverwachting laat geen extremen meer zien de komende 2 weken (en nog máár 3 weken vakantie) en als ze dan wil zwemmen kan ze er bij een vriendinnetje in plonzen of anders maar in het kleine bad. Volgend jaar als de seizoensartikelen weer komen wel op jacht naar een nieuwe pomp. Is nu nagenoeg nergens meer te krijgen.quote:
je moet na de zomer even de boel in de gaten houdenquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:13 schreef Ireth het volgende:
[..]
Nope, bad is nu 2 jaar oud. We hebben besloten dat we hem gaan opruimen. De weersverwachting laat geen extremen meer zien de komende 2 weken (en nog máár 3 weken vakantie) en als ze dan wil zwemmen kan ze er bij een vriendinnetje in plonzen of anders maar in het kleine bad. Volgend jaar als de seizoensartikelen weer komen wel op jacht naar een nieuwe pomp. Is nu nagenoeg nergens meer te krijgen.
niet continu an mogen staan?quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:28 schreef lady-wrb het volgende:
agossie, dat is jammer voor suus.
had je de pomp continu aanstaan en istie doorgebrand ofzo?
volgens de gebruiksaanwijzing bij mijn bad, mocht het geval namelijk niet continu aanstaan.
Je bedoeld die pompjes met filterpatronen? Ik bleef hier de plaatselijke welkoop sponsoren, wat een gruwel die dingen. Wij zijn dan ook vrij snel overgestapt op een zandfilterpomp, die ook eigenlijk bijna de hele dag draait, dit vanwege de warmtematten op het dak.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
niet continu an mogen staan?
dan kan ik bij ons thuis met zo`n pompje elke 4 dagen er nieuw water in mikken :/
gelukkig zijn we behoorlijk snel afgestapt van die ellendige kut pompjes
ja diequote:Op donderdag 22 juli 2010 11:50 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Je bedoeld die pompjes met filterpatronen? Ik bleef hier de plaatselijke welkoop sponsoren, wat een gruwel die dingen. Wij zijn dan ook vrij snel overgestapt op een zandfilterpomp, die ook eigenlijk bijna de hele dag draait, dit vanwege de warmtematten op het dak.
Voor zover ik weet hangt hier alles gewoon aan het zandfilter, maar moet er ook bij vermelden dat de warmtematten op ons tuinhuisje liggen, die is niet zo hoog.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja die
wij hebben een zandfilter set gekocht,, en een tuinpomp voor de verwarming ( zandfilter kan het water niet opstuwen naar het dak :/ ) en daar hangt ook nog eens een ton met filtermateriaal achter
en er ligt een 10 jaar oud vijverpompje in het bad waar de skimmer aan hangt
die laatste draait sinds maart al weer continu
ons tuinhuisje is uhm.. 2.5 meter hoog ofzoquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:00 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Voor zover ik weet hangt hier alles gewoon aan het zandfilter, maar moet er ook bij vermelden dat de warmtematten op ons tuinhuisje liggen, die is niet zo hoog.
Kwam alleen vanmorgen tot de vervelende verrassing dat er vannacht een slang van de pomp is losgeknapt, wat inhoudt dat dus minstens de helft van mijn water uit het bad verdwenen is.
Voor zover ik weet is Best Way een van de betere merken qua zwembaden en pompen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:31 schreef lady-wrb het volgende:
heeft hornbach niks voor je?
de zwembaden bij onze horbach al opgeruimd maar de onderdelen staan nog gewoon in de schappen.
ik zou bij een volgend bad denk ik wel voor een zandfilter gaan. (en betere slangen)
mijn pomp is trouwens niet van intex maar van bestway, zou dat per merk verschillen?
wat heb je over voor een tweedehands pomp?![]()
quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:00 schreef lady-wrb het volgende:
bij hornbach hadden ze dat noppenfolie op de rol.
o ik wist niet dat bestway een goed merk was. had ik zeker net de verkeerde.
hoe groot is het bad dat je nu hebt?
dat leeg lopen tikt toch wel aan aan je water rekening?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:08 schreef Portugalia het volgende:
Hier al voor de vijfde zomer ons buizenframe bad opgezet, 3.05m doorsnee. Wordt superintensief gebruikt, nog nooit een lek gehad. Pomp is stuk, elke 2 weken (ongeveer) laat ik het bad leeglopen (putje op korte afstand) en houdt het water verder schoon met chloorkorrels en algenspul, op de verpakking staat "kit voor mini zwembaden". Die chloortabletten en drijvers die ik hier vond waren alleen voor baden vanaf 8 kuub.
pi*r^2 = ongeveer 27m2 * 1m? hoog? 27m3.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat leeg lopen tikt toch wel aan aan je water rekening?
Arg, diameter en straal omgedraaid.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:17 schreef trui het volgende:
27m3? dat kan toch niet kloppen?
1,5 * 1,5 * 3,14 * 1m (hoogte??) = ongeveer 7 m3
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:17 schreef trui het volgende:
27m3? dat kan toch niet kloppen?
1,5 * 1,5 * 3,14 * 1m (hoogte??) = ongeveer 7 m3
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:59 schreef Ireth het volgende:Dat is opte lossen met een geitje, vind het kind zeker leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jeetje, hoe deed je dat?quote:Op zondag 25 juli 2010 18:53 schreef Ticootje het volgende:
Mijn tuin verzakte toen ik het bad liet leeglopen. Ook fijn.
deze.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:49 schreef lady-wrb het volgende:
wat heb jij eigenlijk voor zwembad in je tuin, trui?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |