abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 11:40:18 #1
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50443559
en dan bedoel ik die plasticen zwembaden waar je op dit moment helemaal mee doodgegooid wordt.
ikzelf ben aan het twijfelen om er een van dia 3,05 mt aan te schaffen.
maar wat ik me nou afvraag is hetvolgende:
het ziet er allemaal zo kwetsbaar uit; gaat dat nou niet snel kapot? (er zullen nl. oa. kinderen van rond de 8 in ronddobberen en die zijn nu eenmaal niet zo zachtzinnig)
is het inderdaad zo makkelijk neer te zetten als men op de verpakking beweert?
hoe hou je de boel schoon?
en is het idd mogelijk om het bad 1 keer te vullen en er de hele zomer mee te blijven doen? lijkt me zo onhygiënisch, maar waar laat je al dat water als je het regelmatig leeg moet laten lopen?

kortom: wie heeft zo'n ding en kan er uit eigen ervaring wat zinnigs over zeggen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 juni 2007 @ 11:42:53 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_50443664
Wij hebben inmiddels zo'n ding maar ik kan er niks zinnigs over zeggen. Hij zit nog in de doos Wel een tvp want binnenkort gaan we hem neerzetten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 11:44:47 #3
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50443736
ja maar al dat ding bij jou uit elkaar spat is er niks aan de hand;
als dat ding hier uit elkaar spat, spoelt de halve straat weg
denk niet dat ik me dan populair maak bij de buren
pi_50443864
Nee dingen zijn prima te doen, je moet niet voor de goedkoopste gaan, wij hebben er jaren plezier van gehad van 4 tot 7 kinderen tot 4 volwassenen aan toe en dat kunnen ze best hebben. Zorg er wel voor dat je een pomp oid erbij hebt anders gaat je water meter overuren maken...... en een afdekzeil ga je ook willen.

BTW de mijne word door een verhuizing niet meer gebruikt!
pi_50443903
Heb je er ook een zuiveringsinstallatie bij? En verder doet chloor ook wonderen om het water schoon te houden (algen e.d.)

Wanneer je zand op de bodem hebt liggen kun je dat met een stofzuiger weer opzuigen.

En wanneer je de PH gaat bijhouden is het helemaal ok en kun je het hele seizoen zwemmen met 1 keer vullen.

Bijvullen moet natuurlijk wel omdat het water ook verdampt.
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 11:51:24 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50443998
ja oke, bijvullen snap ik, want er wordt natuurlijk ook gespetterd.

en bij zo'n bad wat ik bedoel zit ook zo'n externe pomp. bedoel je dat met zuiveringsinstallatie?
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 11:52:29 #7
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50444042
maar wat ik me dus vooral afvraag: is zo'n ding een beetje stevig?
ik zit niet echt te wachten op tigduizend liter water in mijn tuin. en mijn buurman al helemaal niet .
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 11:53:51 #8
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50444090
en nog een vraag: wat moet je als ondergrond gebruiken?
is het handig om er gras onder te hebben, of juist steen, of heeft iemand weer andere suggesties?

ik wil ervaringen horen, zoveel mogelijk
pi_50444167
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:51 schreef lady-wrb het volgende:
bedoel je dat met zuiveringsinstallatie?
Yep, ga er vanuit dat er een filter tussen zit.
pi_50444302
die dingen gaat lang mee, mits je ze een beetje onderhoudt:
1. een helemaal rechte ondergrond (!!!) Onze eerste stond wat scheef, waardoor het water drukte naar 1 kant....en toen scheurde hij! Gelukkig liep t water allemaal rechtstreeks de sloot in..maar als je geen sloot hebt, heb je een vloedgolf

2. die rechte ondergrond moet ook helemaal vlak zijn, want als je op bultjes stapt krijg je snel gaatjes, en gebruik ook een dik grondzeil.

3. er zit een filtersysteem in (die pomp), maar dat is niet afdoende, als je geen chloor gebruikt is je water binnen 2 dagen donkergroen (geen geintje). Je moet je dus ook even indiepen in zwembadchloor en andere middeltjes om het water helder te houden, maar je mag ZEKER nooit teveel chloor in t water doen.

Dat zeil om het bad heen is verder echt heel sterk, alleen moeten de kinderen niet over de rand gaan hangen, want dan is die druk van het water niet gelijk verdeeld.

En zodra je je zwembad wilt opruimen, zorg dan dat alles kurkdroog is voor je hem wegbergt!

Veel plezier
(:
pi_50444616
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:59 schreef nein het volgende:
Je moet je dus ook even indiepen in zwembadchloor en andere middeltjes om het water helder te houden, maar je mag ZEKER nooit teveel chloor in t water doen.
Wij halen altijd chloor bij de Boerenbond, daar heb je van die grote cans welke volgens mij weer een stukje goedkoper zijn dan bij een zwembadenboer.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 14 juni 2007 @ 12:11:28 #12
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_50444713
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:09 schreef -Nielz- het volgende:

[..]

Wij halen altijd chloor bij de Boerenbond, daar heb je van die grote cans welke volgens mij weer een stukje goedkoper zijn dan bij een zwembadenboer.
Zijn dat ook van die blokjes? En hoe meet je eigenlijk of er nog genoeg in zit?
pi_50444767
je kan ook van die tabletten kopen die je om de zoveel dagen in je zwembad moet gooien, heb je zeker de juiste hoeveelheid chloor. Krijgt er zelfs zo'n soort drijf dingetje bij wat het een beetje verspreid.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_50445120
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:11 schreef qltel het volgende:

[..]

Zijn dat ook van die blokjes? En hoe meet je eigenlijk of er nog genoeg in zit?
Die tabbletten zijn fucking duur (of je moet ze ergens in Duitsland halen). Ook voor de hoeveelheid chloor wat in je water zit te meten zijn er speciale testsetjes te krijgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 juni 2007 @ 12:31:50 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_50445390
Tabletten in Duitsland halen wordt geen probleem Daar wonen we (bijna).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_50447110
Net als eerder aangegeven is het erg belangrijk dat je de hygiene in de gaten houdt.
Heb zelf een dochter met gevoelige huid, dus ik doe niet al te lang met het water. Zet 'm ook pas op als ik zeker weet dat 't meerdere dagen lekker weer wordt (voor een enkele lekkere dag hebben we nog zo'n spetterbadje). Chloortabletten kun je ook in de filterpompgooien, avondje laten draaien en 't is klaar.
's Avonds een afdekzeiltje erover.

Vorig jaar 2x opgezet en dat was duidelijk te zien aan de afrekening van het waterverbruik!
pi_50447268
Even een vraagje over het leeg laten lopen van het bad.....
Omdat ik er ook chloor ingooi, kan het water niet in de tuin geloosd worden, putje zit ook erg ver weg. Vorig jaar heb ik 'm leeggehaald door de filterpomp 'm te laten leegzuigen.

Hiervoor is dat ding natuurlijk niet bedoeld, bovendien duurt 't dan nog erg lang en krijg je een gedeelte er nog niet mee uit. Waarmee kan ik dat wel doen? Met een dompelpomp?
pi_50452482
Gewoon een hevel maken? Slang erin, aanzuigen, en uitloop lager leggen dan het bad?
pi_50453131
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:38 schreef Marsepein het volgende:
Gewoon een hevel maken? Slang erin, aanzuigen, en uitloop lager leggen dan het bad?
Nee, gaat niet lukken. Putje is 15 meter verder en ligt op gelijke hoogte van het bad. Bovendien moet de slang dus eerst omhoog om uit het bad te komen. Met die filterpomp gaat het redelijk tot aan "de laatste beetjes" , is altijd nog een paar honder liter

Bovendien is het altijd zo'n geklooi met die filterpomp omdat daar hele rare (ribbel)slangen aanzitten met een heel andere diameter dan m'n tuinslang en er is geen fatsoenlijke adapter voor te krijgen. Doe er nu 3 meter ducktape omheen maar aanzuiging is nooit goed.
pi_50453689
Dat het over de rand moet is geen probleem. Als je het deksel van het putje haalt kun je dan niet de slang er wat dieper in krijgen?
pi_50455030
Dat putje is niet het belangrijkste probleeem. Ik wil gewoon een goede pomp o.i.d. hebben dat ik in dat zwembad zet waarna hij dat hele bad gewoon leegzuigt zonder dat ik er de hele tijd bij moet blijven. Vandaar dat ik dacht aan zo'n dompelpomp.
pi_50456395
Wat marsepein zei werkt t best (via hevel), en ook met een putje dat 15 m verderop ligt. Hoef je ook niet bij te blijven.
(:
pi_50477404
Vorig jaar heb ik de Intex 3.66 m. in de tuin opgezet.
Opzetten zelf was redelijk eenvoudig: Ring oppompen, een klein laagje water er in laten lopen en dan de bodem glad trekken zodat er geen kreukels meer in zitten. Dan lekker wachten tot het bad vol was. Ik heb gewoon koud kraanwater gebruikt, wat na een week lang zon erop de prachtige temperatuur van 21 graden had bereikt.
Ons bad had een filterpomp die je over de rand moest hangen (denk aan skimmer). Voordeel daarvan was dat alle drijvende troep daar in opgevangen wordt (helaas bleef dat ding bijna nooit goed hangen). Op de meeste verpakkingen zie je trouwens een pomp die je met twee slangen aansluit, is dus goed om even te controleren welke je daadwerkelijk koopt.
Toen aan de slag met de pH-waarde, deze moet tussen de 7.2 en 7.6 zijn (is fijn voor je zelf en het chloor werkt dan beter). Hiervoor heb ik een testsetje gekocht. Met een pot pH-plus en een pot pH-min kun je de waarde aanpassen.
Vervolgens het chloorpeil omhoogbrengen. Bij mij was daar twee kilo chloorgranulaat voor nodig. Ook weer netjes getest met het testsetje.
Qua onderhoud: Een drijvertje met chloortabletten om het choorgehalte op peil te houden. Als er veel mensen in hadden gelegen af en toe nog wat extra chloorgranulaat er bij (shocken). Elke week pH en chloor testen. Oppervlakkig vuil met een schepnetje. Zand en troep op de bodem kun je weghalen met een stofzuigertje die je op de tuinslang doet. Door de druk van het water uit de slang creeer je een soort van vacuum waardoor het vuil het netje in wordt getrokken en je vult het bad meteen bij.

Dit is een ontzettend lang verhaal, en dat is ook de essentie: Leuk zo'n bad, maar om er een paar weken in te kunnen zwemmen komen er nog heel wat kosten en vooral werk bij. (Maar dan heb je ook wel wat)
pi_50478410
Hier.. maar wel met stalen frame.. en een goede filter installatie is t halve werk..

voorgaande jaren zo`n ding gehad met opblaasbare rand, dat was wel minder :/ rand lekte alle keren :S

ast water niet helder meer is ff controleren voor t chloor gehalte, en bijvoegen klaar
  vrijdag 15 juni 2007 @ 10:26:56 #25
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50478522
Je moet er een chloortabletje indoen(in zo'n drijfding)en altijd afdekken als je gaat, altijd, anders wordt het water wel vies.
Als je dit doet en af en toe met een netje wat blaadjes ofzo eruit schept, blijft het wel schoon.
Of het snel lek gaat? Geen idee.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2007 @ 13:05:12 #26
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50483611
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:44 schreef bbtb77 het volgende:
Vorig jaar heb ik de Intex 3.66 m. in de tuin opgezet.
Opzetten zelf was redelijk eenvoudig: Ring oppompen, een klein laagje water er in laten lopen en dan de bodem glad trekken zodat er geen kreukels meer in zitten. Dan lekker wachten tot het bad vol was. Ik heb gewoon koud kraanwater gebruikt, wat na een week lang zon erop de prachtige temperatuur van 21 graden had bereikt.
Ons bad had een filterpomp die je over de rand moest hangen (denk aan skimmer). Voordeel daarvan was dat alle drijvende troep daar in opgevangen wordt (helaas bleef dat ding bijna nooit goed hangen). Op de meeste verpakkingen zie je trouwens een pomp die je met twee slangen aansluit, is dus goed om even te controleren welke je daadwerkelijk koopt.
Toen aan de slag met de pH-waarde, deze moet tussen de 7.2 en 7.6 zijn (is fijn voor je zelf en het chloor werkt dan beter). Hiervoor heb ik een testsetje gekocht. Met een pot pH-plus en een pot pH-min kun je de waarde aanpassen.
Vervolgens het chloorpeil omhoogbrengen. Bij mij was daar twee kilo chloorgranulaat voor nodig. Ook weer netjes getest met het testsetje.
Qua onderhoud: Een drijvertje met chloortabletten om het choorgehalte op peil te houden. Als er veel mensen in hadden gelegen af en toe nog wat extra chloorgranulaat er bij (shocken). Elke week pH en chloor testen. Oppervlakkig vuil met een schepnetje. Zand en troep op de bodem kun je weghalen met een stofzuigertje die je op de tuinslang doet. Door de druk van het water uit de slang creeer je een soort van vacuum waardoor het vuil het netje in wordt getrokken en je vult het bad meteen bij.

Dit is een ontzettend lang verhaal, en dat is ook de essentie: Leuk zo'n bad, maar om er een paar weken in te kunnen zwemmen komen er nog heel wat kosten en vooral werk bij. (Maar dan heb je ook wel wat)
[nieuwsgierigmodus] hoe lang doe je er nou over om dat bad een beetje vol te krijgen? [/nieuwsgierigmodus]
pi_50485199
onze tobbe met 8,3 m³ duurde wel ff denk een middag en avondje
pi_50491481
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:44 schreef bbtb77 het volgende:
Zand en troep op de bodem kun je weghalen met een stofzuigertje die je op de tuinslang doet. Door de druk van het water uit de slang creeer je een soort van vacuum waardoor het vuil het netje in wordt getrokken en je vult het bad meteen bij.
heb je daar een plaatje/linkje van, ben eigenlijk wel benieuwd.

V.w.b. die vraag over de tijd die je nodig hebt: ons badje van 3.10mtr diam. is met een uurtje of 4 vol. Heb 'm dan ook een tijd op de douche aangesloten gehad, zodat de kids er direct in kunnen.
Tis nogal sneu voor die kleintjes om eindelijk dat bad in te mogen en er dan weer direct uit te springen omdat het water ijskoud is. Kost een paar centen extra
pi_50494588
* Ou-Tannu heeft gewoon een zonnecollector
  † In Memoriam † zaterdag 16 juni 2007 @ 08:52:32 #30
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50512778
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu heeft gewoon een zonnecollector
voor de pomp of om het water op temperatuur te krijgen?
pi_50517979
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 08:52 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

voor de pomp of om het water op temperatuur te krijgen?
water op temperatuur..

2~3 graden warmt het nu op tussen de ingang en de uitgang

zonnepaneel voor de pomp komt ook nog wel iig voor de pomp die t water door de collector duwt
pi_50920694
Ik heb uiteindelijk de kleine variant (doorsnee 2.44 mtr) gekocht van Intex. Had wel en grotere gewild maar ja, mijn tuin(TJE) laat dat helaas niet toe.

Het ding stond binnen een kwartiertje op. Het staat hier gewoon op de tuintegels, maar ik heb er wel een zeil en een dikke deken onder gelegd en vooraf ff goed geveegd. Het vullen duurde ongeveer 3 uur en daarna meteen de pomp aangezet en chloordrijver er in.
Na een dag was het qua temperatuur goed te doen (maar het was dan ook erg mooi weer) en na twee dagen was het chloor op het goede peil. Je hebt daar van die test strips voor.
Helaas is het al twee weken klote weer, dus hij staat nu voor jan-met-de-korte-achternaam te wachten totdat het zonnetje weer wil gaan schijnen. Wel met afdekzeil er over, want echt, die heb je nodig! En de pomp staat nu met dat slechte weer continue aan eigenlijk. We zijn afgelopen weekend een paar dagen weggeweest en toen heb ik de pomp wel uit gedaan. Na terugkomst was er niets aan de hand met het water, nog steeds goede Ph- en chloorwaarde en niet groen of zo.

Kortom: voordeel: heerlijk zwemplezier voor jou en je kind(eren), 1x vullen de hele zomer vooruit. Het werk wat je er mee hebt valt best mee, maar ja, ik heb hem dus nieuw en nog nooit hoeven opbergen...

Nadeel: ik vind dat de pomp behoorlijk wat herrie maakt. Maar ja, ik heb dan ook maar een klein tuintje dus ik zit er bovenop!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_50929750
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:22 schreef Tezz het volgende:

Nadeel: ik vind dat de pomp behoorlijk wat herrie maakt. Maar ja, ik heb dan ook maar een klein tuintje dus ik zit er bovenop!
zo`n over de randhang pompje zeker?
pi_50946028
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:32 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zo`n over de randhang pompje zeker?
Nee hoor, gewoon zo'n 'buitenboord' pomp. Twee slangen komen uit het zwembad en daar tussen zit de pomp. Maar mijn tuin is echt klein, mijn tuinset staat echt pal naast het zwembad dus ik hoor hem ook wel erg goed.
pi_51135471
Welke 'vloeren' leggen jullie onder jullie badjes?
Ik heb vorig jaar onder mijn Intex 244cm een tweetal EVA slaapmatjes gelegd en daaroverheen een groot plastic zeil, maar dat paste krap aan. Waar zou je zo'n stuk EVA (Ethyleen Vinyl Acetaat) op rol kunnen kopen (2,5m x 2,5m)? Of zijn er andere, betere alternatieven?
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:35:53 #37
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51135670
pak als ondergrond piepschuim... snij dat eventueel af in de vorm van je zwembad, maar dan blijft de bodem het langst goed.
pi_51142911
Voorlopig is het nog lang geen zwembadweer; wel is je bad zo vol geregend.
pi_51158487
Hehehe, dat klopt, maar ik heb nu in ieder geval wel rustig de tijd om een mooi vloertje te leggen..
Het is me trouwens niet zo zeer te doen om de vloer te beschermen, want daar had ik al zeil en die EVA matjes voor, maar ook een beetje voor het comfort; gewoon een lekker vloertje, weetjewel..
Is piepschuim ook een beetje soft/dempend (lekker om op te zitten) dan? Gewoon kopen bij de bouwmarkt? En is het een beetje houdbaar tegen regen?
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:10:43 #40
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51158898
piepschuim is plastic, het kan een beetje vies worden, dat is alles. Gewoon bij bouwmarkt inderdaad, en als je erop loopt heb je een lekker zacht gelijkend vloertje. Ik vind het in elk geval lekker zitten.

Koop wat piepschuimplanken, plak ze goed rechtaan elkaar met duct tap en en je kunt goed vertoeven!
pi_51161327
Thnx! Kga het proberen!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:00:19 #42
127599 Dopey1976
Live life hard
pi_51318073
Zou je met die piepschuimplaten ook een soort verloopje kunnen maken zonder dat dat erg storend is op de bodem? Ik bedoel hiermee dat ik een aflopend terras heb, wel 4,5 cm tussen begin en eind van het badje. Mijn idee was om een laag met 3 platen dik te maken, daarvoor een laag met 2 platen en evt. daarvoor nog een laag van 1 plaat dik. Om een beetje meer verhouding te krijgen op de bodem zodat het badje niet meer zo scheef staat als vorig jaar. Je krijgt dan wel 2x een rand van 1 cm hoogte. Mijn idee was om hier een deken of iets overheen te leggen zodat deze rand wat wordt afgevlakt. Lijkt jullie dat een goed idee of heeft iemand anders een beter idee misschien?
pi_51318160
wordt t piepschuim niet plat geduwt door t water? dr komen toch aardig wat kilo's op te staan?

en vanmorgen feest bij mijn badje.. kortsluiting in de aanvoerkabel van de 220 voltjes voor de filter en verwarmingspomp
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:12:57 #44
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51318407
ja het wordt wel wat platgedrukt, maar niet zo erg het is heel goed te zien..

@ dopey ik hoop dat ie zo inderdaad rechter komt te staan lijkt me wel goed te doen zo

onze tuin loopt ook wat af dus wij hadden een wat dikkere en een dunnere plaat eronder
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:22:44 #45
127599 Dopey1976
Live life hard
pi_51318682
@Swiffer: en de rand tussen die 2 platen was niet hinderlijk? Of heb je die op de een of andere manier weggewerkt?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:06:32 #46
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51320051
gewoon een klein stukje piepschuim schuin afgesneden en naast de rand gelegd die in de weg zat..

en idd is het handiger om een deken onder te leggen hoor dan is je overloop niet zo 'scherp'.
pi_51330432
zow, weer ff lekker de verwarming aan... van 18 naar 22 graden.. zon doet de energie leveren voor het water te warmen.. en nuon voor de pomp :]
pi_51331252
ik denk niet dat die snel kapot gaan. m'n nonkel heeft ooit zijn citerne van 5 meter hoog met diameter van een dikke 5 meter weten springen, zijn serre was redelijk kapot, gelukkig allemaal verzekerd, maar z'n werknemers en de familie hebben wel enkele dagen mogen glas ruimen.

Maar ja, zo'n zwembadje is dan wel heel wat kleiner dus zal wel niet zo'n schade berokkenen als dat scheurt
pi_51331331
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:40 schreef lady-wrb het volgende:
en dan bedoel ik die plasticen zwembaden waar je op dit moment helemaal mee doodgegooid wordt.
ikzelf ben aan het twijfelen om er een van dia 3,05 mt aan te schaffen.
maar wat ik me nou afvraag is hetvolgende:
het ziet er allemaal zo kwetsbaar uit; gaat dat nou niet snel kapot? (er zullen nl. oa. kinderen van rond de 8 in ronddobberen en die zijn nu eenmaal niet zo zachtzinnig)
is het inderdaad zo makkelijk neer te zetten als men op de verpakking beweert?
hoe hou je de boel schoon?
en is het idd mogelijk om het bad 1 keer te vullen en er de hele zomer mee te blijven doen? lijkt me zo onhygiënisch, maar waar laat je al dat water als je het regelmatig leeg moet laten lopen?

kortom: wie heeft zo'n ding en kan er uit eigen ervaring wat zinnigs over zeggen?
Leuk heb jij ook van die buurjochies die in je zwembad komen piesen??
Of enheel klein rond drolletje laten drijven
zal het wel een weekje of meer 30 graden zijn en dan er weer vrolijk in duiken ende de spetteren he?
pi_51332243
Mijn zwembad staat momenteel voor Jan-met-de-korte-achternaam in de tuin met het zeil erover.
IK WIL ZONNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')