quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:31 schreef Ireth het volgende:
Er zit een transformator tussen en de stekkers zitten in zo'n waterdichte koker (ook ivm regen)
chloor werkt alleen als de ph waarde tussen de 7.2 en 7.6 ligt, misschien dat dat niet het geval was.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:24 schreef Kaza het volgende:
Wij hebben hetzelfde bad, en vorig jaar werd het bad (ondanks zo'n drijver met chloorblokjes, en de meegeleverde pomp) toch groen. Vanaf een uur of 12 staat er heel de dag de zon op.
Dit jaar hebben we een sterkere pomp met veel meer capaciteit erop gezet (eigenlijk een vijverpomp) en tot nu toe blijft hij goed schoon. Via een tuinstoel naast het bad zorgt de instroom voor een mooi fonteintje en dus een mooie beluchting. We gebruiken dus niet meer de standaard gaten die er voor de pomp zitten.
Volgens mij mag de pomp niet aan tijdens het zwemmen omdat er kans is dat je kind eraan vast gezogen wordt (bijv. de haren?).
De normale zwembadjes gingen hier zo lek, dit bad gaat nu al 3 jaar mee zonder lekkage en dat is echt een record hier (6 kinderen).
buizenframe is wel zo veel fijner ja!quote:Op maandag 12 juli 2010 13:13 schreef lady-wrb het volgende:
je kan er ook anti- alg in mikken.
nou ons bad is nu definitief kapot en leeggehoosd
ben dr klaar mee. ik blijf niet plakken
we gaan zo'n buizendinges kopen. als de kat daar ook maar naar durft te kijken, gaat ze dr in
het water was hier tussen de 30 en 32 graden afgelopen dagenquote:Op maandag 12 juli 2010 13:15 schreef EvanStone het volgende:
Heb er ook een opgezet, 3.05 diameter.
In het begin is het water erg koud. Maar later is het prima vertoeven.
we zijn nu aan het zoeken naar zo'n frame bad. maar waar verkopen ze die?quote:Op maandag 12 juli 2010 16:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
buizenframe is wel zo veel fijner ja!
wij hebben in 3 jaar ook 3 van die opblaasranden gehad.. nu al weer een jaar of 3 een buizenframe en die houd zich prima( afgelopen winter gewoon laten staan
! )
He, dat klinkt als een oplossing, enig idee waar ik dat kan vinden en of het duur is?quote:Op maandag 12 juli 2010 13:13 schreef lady-wrb het volgende:
je kan er ook anti- alg in mikken.
bij de intratuin verkopen ze zwembad onderhoudsset, een starter set van ik dacht 24,95 en een powerset van 60 euro, maar daar zit dan wel alles in (ph min/chloordrijver/chloor/anit alg/test strips)quote:Op maandag 12 juli 2010 18:43 schreef Kaza het volgende:
[..]
He, dat klinkt als een oplossing, enig idee waar ik dat kan vinden en of het duur is?
Als we ooit de ruimte hebben (grotere tuin) dan maak ik zelf een zwembad. Hier bij de scouting hadden ze van die gymbankjes in een vierkant gezet, daar over een enorm groot en dik blauw zeil (van een vrachtwagen ofzo?), alles rondom vastgebonden met een touw en klaar.
Heb het op deze manier ook al eens gezien met stro-balen i.p.v. die bankjes.
Neckermann heeft ze, zie ikquote:Op maandag 12 juli 2010 18:26 schreef lady-wrb het volgende:
we zijn nu aan het zoeken naar zo'n frame bad. maar waar verkopen ze die?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |