Ja is goed, kom je hiernaar toe met jouw pomp? Mag jij mijn pomp hebbenquote:Op woensdag 21 juli 2010 07:59 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
de mijne niet, maar mijn zwembad wel
ruilen?
Heerlijk, zo'n bad met opblaasrand, hier drie keer een nieuwe gekocht in 1 zomer, altijd leuk met zeven kattenquote:Op maandag 12 juli 2010 13:13 schreef lady-wrb het volgende:
je kan er ook anti- alg in mikken.
nou ons bad is nu definitief kapot en leeggehoosd
ben dr klaar mee. ik blijf niet plakken
we gaan zo'n buizendinges kopen. als de kat daar ook maar naar durft te kijken, gaat ze dr in
vertel verder: merk, afmeting, prijs enzo....quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:17 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Heerlijk, zo'n bad met opblaasrand, hier drie keer een nieuwe gekocht in 1 zomer, altijd leuk met zeven katten![]()
Nu sinds twee jaar een zwembad met buizenframe, icm een zandfilterpomp en zwembadverwarming, wat een heerlijkheid met dit weer.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:22 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
vertel verder: merk, afmeting, prijs enzo....
hier ook zo'n zwebadlekprikkend beest, dus buizenframegedoe is wel kattennagelsproof?
Het zwembad is van het merk Intex, formaat is 457cm x 122cm, gekocht bij Leen Bakker, geloof dat de prijs rond de 200 euro lag toen. En ja, zo'n buizenframe is wel nagelproof, mijn poezels hebben de vreemde gewoonte om uit het zwembad te willen drinken (snap niet wat er lekker is aan chloorwater maar dat terzijde), en het zwembad is nog steeds helemaal heel.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:22 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
vertel verder: merk, afmeting, prijs enzo....
hier ook zo'n zwebadlekprikkend beest, dus buizenframegedoe is wel kattennagelsproof?
Nope, bad is nu 2 jaar oud. We hebben besloten dat we hem gaan opruimen. De weersverwachting laat geen extremen meer zien de komende 2 weken (en nog máár 3 weken vakantie) en als ze dan wil zwemmen kan ze er bij een vriendinnetje in plonzen of anders maar in het kleine bad. Volgend jaar als de seizoensartikelen weer komen wel op jacht naar een nieuwe pomp. Is nu nagenoeg nergens meer te krijgen.quote:
je moet na de zomer even de boel in de gaten houdenquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:13 schreef Ireth het volgende:
[..]
Nope, bad is nu 2 jaar oud. We hebben besloten dat we hem gaan opruimen. De weersverwachting laat geen extremen meer zien de komende 2 weken (en nog máár 3 weken vakantie) en als ze dan wil zwemmen kan ze er bij een vriendinnetje in plonzen of anders maar in het kleine bad. Volgend jaar als de seizoensartikelen weer komen wel op jacht naar een nieuwe pomp. Is nu nagenoeg nergens meer te krijgen.
niet continu an mogen staan?quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:28 schreef lady-wrb het volgende:
agossie, dat is jammer voor suus.
had je de pomp continu aanstaan en istie doorgebrand ofzo?
volgens de gebruiksaanwijzing bij mijn bad, mocht het geval namelijk niet continu aanstaan.
Je bedoeld die pompjes met filterpatronen? Ik bleef hier de plaatselijke welkoop sponsoren, wat een gruwel die dingen. Wij zijn dan ook vrij snel overgestapt op een zandfilterpomp, die ook eigenlijk bijna de hele dag draait, dit vanwege de warmtematten op het dak.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
niet continu an mogen staan?
dan kan ik bij ons thuis met zo`n pompje elke 4 dagen er nieuw water in mikken :/
gelukkig zijn we behoorlijk snel afgestapt van die ellendige kut pompjes
ja diequote:Op donderdag 22 juli 2010 11:50 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Je bedoeld die pompjes met filterpatronen? Ik bleef hier de plaatselijke welkoop sponsoren, wat een gruwel die dingen. Wij zijn dan ook vrij snel overgestapt op een zandfilterpomp, die ook eigenlijk bijna de hele dag draait, dit vanwege de warmtematten op het dak.
Voor zover ik weet hangt hier alles gewoon aan het zandfilter, maar moet er ook bij vermelden dat de warmtematten op ons tuinhuisje liggen, die is niet zo hoog.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja die
wij hebben een zandfilter set gekocht,, en een tuinpomp voor de verwarming ( zandfilter kan het water niet opstuwen naar het dak :/ ) en daar hangt ook nog eens een ton met filtermateriaal achter
en er ligt een 10 jaar oud vijverpompje in het bad waar de skimmer aan hangt
die laatste draait sinds maart al weer continu
ons tuinhuisje is uhm.. 2.5 meter hoog ofzoquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:00 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Voor zover ik weet hangt hier alles gewoon aan het zandfilter, maar moet er ook bij vermelden dat de warmtematten op ons tuinhuisje liggen, die is niet zo hoog.
Kwam alleen vanmorgen tot de vervelende verrassing dat er vannacht een slang van de pomp is losgeknapt, wat inhoudt dat dus minstens de helft van mijn water uit het bad verdwenen is.
Voor zover ik weet is Best Way een van de betere merken qua zwembaden en pompen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:31 schreef lady-wrb het volgende:
heeft hornbach niks voor je?
de zwembaden bij onze horbach al opgeruimd maar de onderdelen staan nog gewoon in de schappen.
ik zou bij een volgend bad denk ik wel voor een zandfilter gaan. (en betere slangen)
mijn pomp is trouwens niet van intex maar van bestway, zou dat per merk verschillen?
wat heb je over voor een tweedehands pomp?![]()
quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:00 schreef lady-wrb het volgende:
bij hornbach hadden ze dat noppenfolie op de rol.
o ik wist niet dat bestway een goed merk was. had ik zeker net de verkeerde.
hoe groot is het bad dat je nu hebt?
dat leeg lopen tikt toch wel aan aan je water rekening?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:08 schreef Portugalia het volgende:
Hier al voor de vijfde zomer ons buizenframe bad opgezet, 3.05m doorsnee. Wordt superintensief gebruikt, nog nooit een lek gehad. Pomp is stuk, elke 2 weken (ongeveer) laat ik het bad leeglopen (putje op korte afstand) en houdt het water verder schoon met chloorkorrels en algenspul, op de verpakking staat "kit voor mini zwembaden". Die chloortabletten en drijvers die ik hier vond waren alleen voor baden vanaf 8 kuub.
pi*r^2 = ongeveer 27m2 * 1m? hoog? 27m3.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat leeg lopen tikt toch wel aan aan je water rekening?
Arg, diameter en straal omgedraaid.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:17 schreef trui het volgende:
27m3? dat kan toch niet kloppen?
1,5 * 1,5 * 3,14 * 1m (hoogte??) = ongeveer 7 m3
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:17 schreef trui het volgende:
27m3? dat kan toch niet kloppen?
1,5 * 1,5 * 3,14 * 1m (hoogte??) = ongeveer 7 m3
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |