Had ik al gezien indd. Zodra WEST hem vanavond gepost heb zal ik hem linken inddquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah. Ik vroeg me al af waar dat topic bleef.
Als hij af is, link hem dan ook even in http://sport.fok.nl/f1/nieuws/39040. Daar heb ik nu gewoon naar het SPT-forum gelinkt.
Is dat de site van de FIA? Ziet er idd cool uit! Eens zoeken naar de Interactive Circuit Maps....quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:09 schreef Bernard0s het volgende:
Hulde aan de vernieuwde site www.formula1.com ! Ziet er gaaf uit.
Ik vind de site er veel overzichtelijker en mooier op geworden. Echt leuk. Eerder keek ik voor F1 nieuws vooral op Racefreaks, nu zal ik meer naar de officiele site gaan denk ik.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:11 schreef Sally het volgende:
[..]
Is dat de site van de FIA? Ziet er idd cool uit! Eens zoeken naar de Interactive Circuit Maps....
Edit: Woei!!! Die zijn gaaf, hoewel ik wel de "overview" (hoe hard, records etc.) mis... Maar mss zit die nog ergens anders... Ah, eronder!
Die circuitweergave is ook heel leuk gemaakt met fotootjes enzo. Echt een hele grote verbetering dit.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:11 schreef Sally het volgende:
[..]
Is dat de site van de FIA? Ziet er idd cool uit! Eens zoeken naar de Interactive Circuit Maps....
Edit: Woei!!! Die zijn gaaf, hoewel ik wel de "overview" (hoe hard, records etc.) mis... Maar mss zit die nog ergens anders... Ah, eronder!
Voor F1 nieuws: http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:15 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Ik vind de site er veel overzichtelijker en mooier op geworden. Echt leuk. Eerder keek ik voor F1 nieuws vooral op Racefreaks, nu zal ik meer naar de officiele site gaan denk ik.
Ik vind het eerlijk gezegd maar 1 grote onoverzichtelijke kutzooiquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:11 schreef Sally het volgende:
[..]
Is dat de site van de FIA? Ziet er idd cool uit! Eens zoeken naar de Interactive Circuit Maps....
Edit: Woei!!! Die zijn gaaf, hoewel ik wel de "overview" (hoe hard, records etc.) mis... Maar mss zit die nog ergens anders... Ah, eronder!
Waarom vind je dat?quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd maar 1 grote onoverzichtelijke kutzooi
Waar vind je die filmpjes?
Oke, danke. Voordeel van racefreaks is dat het in het Nederlands is, dat vind ik doorgaans wel wat fijner.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Voor F1 nieuws: http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1
http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1+in+het+Nederlandsquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:28 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Oke, danke. Voordeel van racefreaks is dat het in het Nederlands is, dat vind ik doorgaans wel wat fijner.
Ik dacht dat interactive circuitmaps filmpjes oid warenquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:28 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Waarom vind je dat?
Welke filmpjes?
Duss..quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1+in+het+Nederlands
Die fotootjes bij de Maps zijn niet nieuw, hoor. Die zaten er altijd al wel bij.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:17 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Die circuitweergave is ook heel leuk gemaakt met fotootjes enzo. Echt een hele grote verbetering dit.
Nu je het zegt, klopt. Maargoed, de andere features enzo zijn ook wel gaaf. Zoals de grandstands, bochtennamen enz. Dat zat er misschien ook al wel bij, maar het is nu mooi uitgebreid en gaaf neergezet op die pagina.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:50 schreef Sally het volgende:
[..]
Die fotootjes bij de Maps zijn niet nieuw, hoor. Die zaten er altijd al wel bij.
Haha, geef ze eens ongelijk.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:57 schreef TJDoornbos het volgende:
Die foto's zijn met een Midland, welke reden zou dat zijn
Waar deed hij dat met Jordan ook alweer?quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:04 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat gestuiter wattie met Jordan ook al flikte hahahaha
ik kan niks van me baas stelen omdat ik daar geen computer hebquote:Op woensdag 27 juni 2007 08:09 schreef sanger het volgende:
Vanmiddag krijgt WEST de tekst van me. Ik steel maar wat tijd van mijn baas, thuis kom ik er maar niet aan toe.
Weinig, net als met de Midland.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:08 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Waar deed hij dat met Jordan ook alweer?
quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:49 schreef WEST het volgende:
[..]
ik kan niks van me baas stelen omdat ik daar geen computer hebik steel wel tijd van de baas door een peukje te roken.
Anyway ik ga er nu nog mee aan de slag.
hopelijk voor 19:00 online![]()
eerst bikken![]()
en een gil van respectquote:Op woensdag 27 juni 2007 18:47 schreef WEST het volgende:
[F1] Formula 1 Grand Prix de France
de foto's die daar instaan heb ik Hi-res formaat dus dan geef je maar een giltrouwens ook wel meer maar voor degene die intresse in een foto hebben moeten een pm sturen.
Bronquote:FIA presses ahead with flexi wing idea
The FIA is pressing ahead with plans for radical electronically-controlled moveable wings on Formula One cars from 2011, as autosport.com revealed, as part of a major shake-up of the sport's rules.
The World Motor Sport Council met in Paris on Wednesday to evaluate the latest set of proposals that have been put together following discussions between the FIA, teams and car makers.
The ideas are due to be discussed between the various parties who are hoping to finalise the rules before the end of this year.
With an initial idea for a standard chassis having now been abandoned, with only an FIA-supplied floor now being considered, earlier plans to allow moveable aerodynamic devices are now being put in place. This was first reported by autosport.com after the United States Grand Prix.
An FIA document, detailing the progress of the work on framing chassis rules, said: "Front and rear wing settings maybe electronically controlled, but within set limits defined from time to time by the FIA.
"This is to allow much reduced drag along the straights to improve fuel efficiency and yet retain the downforce required around corners, under braking and under acceleration so as to retain overall lap times. Failsafe design, as used on aircraft, will be mandated."
But more radical than that proposal is one to make it mandatory for the ride height of the car to be adjusted during races to ensure that cars can easily overtake their rivals.
The document added: "A turbulence sensor complete with an aircraft type back up system (for robustness) will be supplied by the FIA.
"When travelling in high turbulence levels such as those generated by the close presence of a leading car, the ride height of the car, both front and rear, must be altered in response to the output of this sensor (within a set range, at a set rate, and with appropriate hysteresis, determined from time to time by the FIA) to compensate for the degradation in performance.
"In free stream the car is to return to a baseline ride height. The purpose is to allow for full compensation for downforce losses due to being in the wake of another car."
As well as the chassis shake-up, the FIA confirmed that work is ongoing in putting together energy efficient engine regulations - which will include energy recovery systems.
The FIA said it believed the most likely future engine will be a 1.3-1.5 litre 4-cylinder, with no rev or energy boost limit.
World Motor Sport Council proposals include:
Engine efficiency
To limit engine power by imposing a maximum energy flow rate. However, there will be few restrictions on the engine cycle, which can include turbo-charging and energy recovery. It is believed that this will lead to a gain of at least 20% in thermal efficiency.
Drag
To allow moving aerodynamic devices, which will reduce drag by over 50% and allow a 40% reduction in the power required to maintain current speeds.
Energy recovery
Energy will be recovered during braking and returned to both front and rear axles when accelerating. The amount of energy returned on each straight will be limited in order to prevent top speeds exceeding the safety criteria for the circuits.
Fuel
The total amount of fuel energy to be consumed during a race will be regulated, encouraging further overall efficiency. The CO2 emitted will be further reduced by the introduction of gasoline which is partly derived from sustainable, non-food bio sources but complies fully with pump fuel legislation.
Overtaking
Formula One cars currently find it very difficult to overtake because of the influence of the car in front. New aerodynamic rules will halve the downforce, and de-sensitise the car to the influence of the wake of the car ahead. It is also proposed to eliminate automatically the downforce deficit of the following car.
Regulations
The best estimates of what these measures will mean in terms of regulations are currently as follows:
• 1.3-1.5 litre, 4-cylinder engine;
• no RPM or boost limit;
• energy flow rate to generate 300kW, including energy recovery from the exhaust;
• 200kW brake energy recovery, front and rear axle;
• 400-600kJ energy return per straight;
• pump-legal bio-fuel;
• FIA specified and supplied undertray and possibly other aerodynamic components;
• 50% 2007 downforce;
• adjustable, regulated wings and cooling;
• automatic downforce adjustment when following another car;
• lap times and top speeds maintained at 2009 levels;
• over 50% reduction in fuel consumed.
Costs
A number of measures to constrain costs are proposed, including:
• standardisation of components;
• homologation of components and assemblies;
• material restrictions;
• extended life of assemblies;
• restrictions on personnel and work at races;
• restrictions on the use of certain facilities (eg wind tunnels).
All these measures will be developed into detailed regulations in close collaboration with the teams and manufacturers.
The full documents with the proposals can be found here.
De foto's nu zijn ook erg groot, hoor... Duurt lang met mijn brakke connectie.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:47 schreef WEST het volgende:
[F1] Formula 1 Grand Prix de France
de foto's die daar instaan heb ik Hi-res formaat dus dan geef je maar een giltrouwens ook wel meer maar voor degene die intresse in een foto hebben moeten een pm sturen.
Vind het wel goede veranderingen die ze in willen voeren. Beweegbare aerodynamica is wel ff wennen denken ik. Maar fuel efficient te werk gaan kan absoluut geen kwaad. Misschien komen hier nog wel goed technieken voor de civiele maatschappij uit.quote:
Neem toch eens een echte verbindingquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:32 schreef Sally het volgende:
[..]
De foto's nu zijn ook erg groot, hoor... Duurt lang met mijn brakke connectie.
Albers zelf ziet het wel, hoorquote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:13 schreef Atreidez het volgende:
Ik zie nog steeds de grote verschillen tussen Albers en Sutil nietMaargoed, ik ben wel vaker blind genoemd.
quote:Albers: 'Ik ben geen struisvogel'
Nederlander steekt kop niet in het zand
[27-06] Christijan Albers heeft wel eens betere seizoenen meegemaakt dan zijn eerste bij Spyker. Daar zijn verschillende redenen voor, maar het is vooral zaak om snel het tij te keren. Ook Albers is zich daarvan bewust.
Hoofdreden voor de tegenvallende prestaties is de onhandelbare en onstabiele Spyker F8-VII, waar Albers niet goed mee uit de voeten kan. Daarnaast heeft Nederlander er moeite mee de Bridgestones op te warmen tot de juiste temperatuur en dat is weer te wijten aan een combinatie van zijn rijstijl en de bolide.
Daar komt nog bovenop dat zijn rookie-teammaat Adrian Sutil hem geregeld te snel af is. In een artikel in het weekblad Sportweek geeft de Nederlander toe dat het dit seizoen 'best wel moeizaam' gaat. ,,Ik ben nog niet goed genoeg met deze auto. In deze auto ben ik zwakker dan Sutil.”
,,Maar luister, zo erg is het nog niet, hoor! Ik krijg opeens van de buitenwereld het verwijt dat ik niet zou durven toegeven dat mijn teamgenoot sneller is. Maar dat ga ik ook niet zeggen, Kimi Raikkonen doet dat toch ook niet?”
Nog afgezien van de problemen die Albers al heeft, komen daar nog eens allerlei randzaken bovenop, zoals bijvoorbeeld recent de breuk met manager Lodewijk Varossieau. Hij is niet van plan dat als excuus aan te voeren. ,,Niet alles ligt in mijn handen, hoe frustrerend dat ook is. Ik zal aan de slag moeten, leuk of niet.”
Op de suggestie van Sportweek dat hij nog een paar races heeft om zijn vorm te hervinden, reageert de Spyker-coureur geprikkeld. Albers: ,,Ik ben blij dat iedereen het zo goed weet. Ik, cynisch? Man, wat is het doel hiervan? Denk je dat ik zelf niet weet hoe de zaken ervoor staan?”
,,Ik weet fucking dondersgoed dat ik moet gaan knallen. Die vraag komt rot over. Men hoeft mij niet duidelijk te maken in welke positie ik me bevind. Ik ben geen struisvogel.”
quote:Just noticed this photo on GP Update.. Really does look like Lewis Hamilton and Adrian Sutil are in love doesn’t it? Especially the look on Lewis’ face
Ok, I know it’s just the bad angle of the photo, but boy it looks like they’re walking hand-in-hand..![]()
quote:Williams Formula One Team Denies Rosberg Rumor
Williams' Sam Michael has rubbished speculation that the Grove based team might lose Nico Rosberg to a rival team ahead of the 2008 season.
Rosberg, who turns twenty-two on Wednesday, has impressed so much during his second season on the grid in 2007 that rumours have singled him out as a possible replacement for Ferrari's Kimi Raikkonen next year.
According to the paddock gossip, Raikkonen could then wind up at Williams as contractual 'compensation' for the team led by Sir Frank Williams.
But in the German specialist magazine Auto Motor und Sport, technical director Michael is quoted as slamming the speculation as "absolute stupidity".
Backing Sam Michael's dismissal of the paddock theory, Auto Motor und Sport insists that German-born Rosberg is already tied to Williams on a binding contract for 2008.
Additionally, Raikkonen is understood to have a team performance clause in his Ferrari deal, meaning that he might possibly be free to leave the Maranello based team anyway at the end of the year and then be able to select the alternate team of his choice.
PaddockTalk Perspective
It just doesn't make sense for either Raikkonen to give up on Ferrari, or Ferrari to give up on Raikkonen at this point. They both have a history of being fast.
And while some have been quick to complain about Kimi's pace compared to Massa, some have quickly forgotten that Massa beat the legendary Michael Schumacher in straight fights once he got up to speed with the team.
Unless Raikkonen were to return to McLaren.... If he wants to win, he won't be looking for a way out of Ferrari.
1-0 voor Sangerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Word Hamilton na Clark de Brit met 8 podiums op rij?????? Het zou wel erg stoer zijn![]()
Ik heb net een nieuwe!quote:
quote:Op donderdag 28 juni 2007 09:05 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
1-0 voor Sanger![]()
Albers geen struisvogel? neuh dat klopt die duikt compleet weg, Albers praat nog met de persAch ik vind het heel wat dat hij het toegeeft, dat moet best pijn doen. Chapeau voor Christijan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Word Hamilton na Clark de Brit met 8 podiums op rij?????? Het zou wel erg stoer zijn![]()
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
Je vind het wel wat dat ie het toegeeft?quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:11 schreef arexes het volgende:
[..]
Ach ik vind het heel wat dat hij het toegeeft, dat moet best pijn doen. Chapeau voor Christijan.![]()
Dat hij langzamer is wil niet zeggen dat hij NIET maximum attack gaat trouwens...met zijn rijstijl is die Spyker nu eenmaal niet sneller.....quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Je vind het wel wat dat ie het toegeeft?
WTF moet ie anders doen? Iedereen weet dat hij op dit moment geen deuk in een pakje boter rijd en hopelijk heeft ie nu zelf ook in de gaten dat dat eeuwige "maximum attack" van hem toch belachelijke vormen aan begint te nemen.
Hij geeft het toe, nou petje af hoor meneer albers. Chapeau chapeau chapeau
Zelfkritiek is niet altijd makkelijk nee, ik kan nog wel een aantal mensen opnoemen die liever de schuld op iets anders hadden geschoven. Daarom chapeau ja.quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:20 schreef vosss het volgende:
Dat snap ik ook wel sanger, het staat alleen zo knullig om met dergelijke uitspraken te smijten als je constant achteraan de grid rijdt
Zeg dan gewoon dat je je best doet en er het beste van maakt wat op dit momemt mogelijk is met de auto.
Maximum attack vind ik gewoon een uitspraak die niet past bij de traagste auto van het veld, that's all
Maximum Attack is dan ook niet van toepassing op de auto, maar op de coureurquote:Op donderdag 28 juni 2007 10:20 schreef vosss het volgende:
Dat snap ik ook wel sanger, het staat alleen zo knullig om met dergelijke uitspraken te smijten als je constant achteraan de grid rijdt
Zeg dan gewoon dat je je best doet en er het beste van maakt wat op dit momemt mogelijk is met de auto.
Maximum attack vind ik gewoon een uitspraak die niet past bij de traagste auto van het veld, that's all
Misschien moet ie met beide benen op aarde komen en had ie vanaf het begin een andere lijfspreuk moeten nemenquote:Op donderdag 28 juni 2007 10:34 schreef arexes het volgende:
[..]
Zelfkritiek is niet altijd makkelijk nee, ik kan nog wel een aantal mensen opnoemen die liever de schuld op iets anders hadden geschoven. Daarom chapeau ja.
Altijd dat anti-alberts geblaat uit de mond van 'vooral' het pro Doornbos kamp. Je zou bijna een hekel aan die sympathieke jongen gaan krijgen door zijn 'fans'.
Oh ja en over dat Maximum Attack, dat is zo ongeveer de lijfspreuk van die jongen, vorig jaar namelijk ook al. Wat maakt het nou uit dat die jongen dat gebruikt? Of moet ie soms zeggen, Hiiiydihooo???
Gisteren toevallig Childsplay 3 gekeken op RTL7?quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:34 schreef arexes het volgende:
[..]
Of moet ie soms zeggen, Hiiiydihooo???
Da's Mr. Hankey, man! The Christmas Poo!quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Gisteren toevallig Childsplay 3 gekeken op RTL7?
Chucky zegt dat ook!!!!!quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Da's Mr. Hankey, man! The Christmas Poo!
Het ging over F1 toch?quote:
met zijn rijstijl is die Albers nu eenmaal niet sneller.....quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat hij langzamer is wil niet zeggen dat hij NIET maximum attack gaat trouwens...met zijn rijstijl is die Spyker nu eenmaal niet sneller.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |