Na de tientallen zelfmoordaanslagen, honderden raketten, al die anti-Israëlische retoriek, toont dit, een strijd om de macht met Fatah, het ware gezicht van Hamas en bevestigt het dat er niet gepraat hoeft te worden met Hamas? Wel een aparte reden en een apart tijdstip, niet? Maar zodra Hamas gewonnen heeft, heeft Israël dus niet het recht meer zichzelf te verdedigen? En als dit een conflict is tussen Fatah en Hamas (ik zei al, het gaat alleen over Hamas), dan toont dit toch ook het ware gezicht van Fatah, of is dan opeens weer anders? Met wie zou je willen praten, de Islamitische Jihad, de communisten?quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dit conflict toont het ware gezicht van Hamas. Hamas is toch helemaal niet uit op vrede laat staan met Israël.
Als je gaat praten met mensen moet er wel een reden zijn om dat te doen. Anders is het zinloos lucht verplaatsen.
[..]
Door niet met Hamas te praten omdat er geen reden is wat met dit conflict wederom bevestigd wordt.
quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom geen stukje van de USA? Of een stukje van Griekenland?
Blijkbaar niet dus. De simpele boycot heeft het conflict verder laten escaleren en dat zal (zoals praktisch elke economische boycot dat doet) op een gegeven moment net zo hard tegen het Westen keren. Feit is dat wanneer een radicaal persoon aan de macht is in Israel, het westen geen enkele boycot wil opleggen. Oftewel een beetje hypocriet, een beetje maar hoorquote:Op woensdag 13 juni 2007 21:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dan nog blijft dat de geldstroom geen enkele verplichting was. Natuurlijjk blijf je geen geld geven aan een regering die erg vijandig staat tegenover je bondgenoot.
Soms moet je met harde maatregelen iemand tot iets dwingen. Daar zit ook een groot deel van de westerse kracht. Het hoeft niet altijd oorlog te zijn. Een simpel boycot krijgt de tegenstander al op de knieën.
Die kijken wel uit!quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:46 schreef Masterix het volgende:
Misschien Jordanië uitbreiden met de Westbank en de Gaza-strook bij Egypte voegen, de Palestijnen worden Jordaniërs en Egyptenaren... Wie weet.
Idd, niemand wil dat uitschot hebben.quote:
Ze laten het zelf escaleren. Deze toestand komt volledig op rekening van de Palestijnen. Ze kunnen iets aan hun situatie proberen te doen, maar verkiezen daarboven geweld. Als ze zich kalmer zouden houden, zou ook het geld wel weer beginnen te stromen. En daarvoor mogen ze dan dankbaar zijn. Want het is een vrijwillige donatie.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
Blijkbaar niet dus. De simpele boycot heeft het conflict verder laten escaleren en dat zal (zoals praktisch elke economische boycot dat doet) op een gegeven moment net zo hard tegen het Westen keren. Feit is dat wanneer een radicaal persoon aan de macht is in Israel, het westen geen enkele boycot wil opleggen. Oftewel een beetje hypocriet, een beetje maar hoor![]()
Hamas deugt niet. Nu niet nooit niet. Dit conflict is daarom ook niets nieuws zoals ik in mijn eerste post ook zei.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Na de tientallen zelfmoordaanslagen, honderden raketten, al die anti-Israëlische retoriek, toont dit, een strijd om de macht met Fatah, het ware gezicht van Hamas en bevestigt het dat er niet gepraat hoeft te worden met Hamas? Wel een aparte reden en een apart tijdstip, niet? Maar zodra Hamas gewonnen heeft, heeft Israël dus niet het recht meer zichzelf te verdedigen? En als dit een conflict is tussen Fatah en Hamas (ik zei al, het gaat alleen over Hamas), dan toont dit toch ook het ware gezicht van Fatah, of is dan opeens weer anders? Met wie zou je willen praten, de Islamitische Jihad, de communisten?
De Palestijnen worden gebruikt als speelbal van extremisten (afkomstig uit verschillende landen) die de islam op hun eigen gestoorde wijze interpreteren en misbruiken. De Palestijnse bevolking had al lang in vrede en welvaart kunnen leven en een normaal bestaan kunnen opbouwen als die extremisten de boel niet telkens zouden verzieken. Je zag het ook in Libanon. Libanon was na de burgeroorlog weer redelijk opgebouwd, maar de terroristische organisatie van Hezbollah (opgericht in Iran) begon weer te etteren en vernietigde zo in korte tijd weer alles wat er was opgebouwd. Deze terroristische organisaties geven niets om de vrijheid, veiligheid of welvaart van burgers. Zij willen alleen hun zeer enge en gestoorde visie van de islam opdringen en gebruiken de burgerbevolking als wapen en als schild. Alhoewel waarschijnlijk misleid heeft de Palestijnse bevolking toch gekozen om de terroristische organisatie Hamas aan de macht te brengen. Europa o.a. heeft daarom besloten om de Palestijnen om deze reden niet langer financieel te steunen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet dus. De simpele boycot heeft het conflict verder laten escaleren en dat zal (zoals praktisch elke economische boycot dat doet) op een gegeven moment net zo hard tegen het Westen keren. Feit is dat wanneer een radicaal persoon aan de macht is in Israel, het westen geen enkele boycot wil opleggen. Oftewel een beetje hypocriet, een beetje maar hoor![]()
Als je gaat praten doe je dat met een doel en met de partij met wie je gaat praten moet wel voor reden vatbaar zijn. Ik zie Hamas niet voldoen aan die eisen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:53 schreef Klopkoek het volgende:
MrX heeft zeker nog nooit van cultheld Abu Nidal gehoord?
Tijden veranderen, dat kan ook bij Hamas gebeuren, als je maar met ze wil praten.
Dat doen ze toch wel alleen deze keer betalen we er niet zelf voor.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:12 schreef rutger05 het volgende:
[..]Verwacht je weer vliegtuigkapingen en gijzelingen als acties tegen het Westen ?
Het democratisch verkiezen van sektarische massamoordenaars maakt ze nog niet opeens okay hoor.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]Democratisch gekozen machthebbers horen geen "gevolgen" te hebben.
quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat wist men dondersgoed. Je zou het praktisch gewoonterecht kunnen noemen.
Ja die zitten echt niet op die gasten te wachten. Jordanie heeft ze zelf eruit getrapt trouwens.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:46 schreef Masterix het volgende:
[..]
Misschien Jordanië uitbreiden met de Westbank en de Gaza-strook bij Egypte voegen, de Palestijnen worden Jordaniërs en Egyptenaren... Wie weet.
Hoe bedoel je? In het verleden hebben onschuldige westerse burgers de dood gevonden door Palestijns terrorisme. Burgers die met het hele conflict niets te maken hadden.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat doen ze toch wel alleen deze keer betalen we er niet zelf voor.
Ik bedoel dat die gasten toch wel aanslagen gaan plegen maar dat ze vanaf vorig jaar in ieder geval die aanslagen niet meer met ons eigen geld financieren.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:47 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? In het verleden hebben onschuldige westerse burgers de dood gevonden door Palestijns terrorisme. Burgers die met het hele conflict niets te maken hadden.
Dan is het duidelijk.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik bedoel dat die gasten toch wel aanslagen gaan plegen maar dat ze vanaf vorig jaar in ieder geval die aanslagen niet meer met ons eigen geld financieren.
Nee, dat is ook weer meten met twee maten. Geen radicale president van Israël zal het leger de Palestijnen laten uitmoorden omdat het Palestijnen zijn. Dat de situatie aldaar zo ingewikkeld is, doet aan dit simpele feit niets af.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
voor de 6daagse oorlog hadden de palestijnen niks te zeggen in hun gebieden, toen maakten de Egyptenaren de dienst uit in de Gaza en Jordanie in de West Bankquote:Op woensdag 13 juni 2007 21:46 schreef Masterix het volgende:
[..]
Nah, dat zouden twee erg kleine landjes zijn.
Met armoede, een vreselijk moeilijke bevolking en geschiedenis en alles.
Je hebt een totaal verwrongen wereldbeeld. Ga eerst de krant eens lezen nep-israelierquote:Op donderdag 14 juni 2007 00:22 schreef Frances het volgende:
Ik weet nog goed dat toen de kolonisten vertrokken uit hun nederzettingen en Gaza afgesloten werd het slechts een kwestie van tijd was dat die palestijnen elkaar af zouden maken. Gniffel, gniffel, reken maar dat de Israelies in hun vuistje lachen.![]()
![]()
![]()
En ik met hun
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De score: 80 doden and counting..quote:Hamas heerst in Gaza, verliest op Westoever
donderdag 14 juni 2007 08:47
Hamas lijkt op de Gazastrook een beslissende overwinning te hebben behaald, maar op de Westoever worden Hamasleden massaal gearresteerd door veiligheidstroepen van Fatah.
Fatahmilities arresteren tientallen Hamasleden op Westoever
Met de verdrijving van Fatah uit de belangrijkste stellingen in de Gazastrook lijkt Hamas daar de touwtjes stevig in handen te hebben, na bijna een week van hevige straatgevechten die aan zeker 80 mensen het leven hebben gekost.
Hamastan
De oprichting van een moslimextremistisch ministaatje aan de Middellandse Zee komt daarmee steeds dichterbij. Hoge functionarissen van Fatah ontvluchten massaal de Gazastrook. 'Gaza is verloren,' geeft een van hen toe tegen de Israëlische krant Haaretz.
Maar in het andere gedeelte van de beoogde Palestijnse staat - die verder weg lijkt dan ooit - sloeg Fatah terug. Woedende veiligheidstroepen van Fatah, de partij van president Mahmoud Abbas, hebben op de Westoever grote aantallen Hamasleden opgepakt.
Dialoog
Abbas en Hamasleider Ismail Haniyeh gaven vannacht op de Palestijnse televisie een verklaring uit waarin ze opriepen tot een staakt-het-vuren en een 'terugkeer naar de dialoog'.
Maar beide politici lijken irrelevant geworden voor de straatmilities. Hamasstrijders beweerden geen bevel te hebben ontvangen om de wapens neer te leggen. Abbas komt naar verwachting vanmiddag met een verklaring.
Bron.
Niemand is volgens mij 100% Nederlander. Als je een paar generaties terugkijkt zit er altijd wel een belg/duitser/portugees etc. tussen. Ik plaatste mijn opmerking omdat de Israelisch heus niet zitten te wachten op palestijnse ongeregeldheden. Ze zouden het liefst naast een vredig staatje wonen waar de inwoners in vrede en welvaart leven en gemiddeld 2,3 kinderen per echtpaar krijgen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:18 schreef Frances het volgende:
Ik ben 100% nederlander. En jij?
Israel kan de tanks alvast opwarmen. No way dat ze een terroristische staat aan hun grenzen zullen accepteren.quote:A new, Islamist mini-state was emerging in the Gaza Strip yesterday, as victorious Hamas forces surrounded and blew up their secular rivals’ last strongholds in bitter fighting that threw the entire future of the Middle East peace process into doubt.
Supporters of the Fatah movement fled to Egypt or surrendered as Hamas leaders predicted that they would control the entire coastal strip by the end of the week.
European Union chiefs said that the deployment of an international force should be urgently considered to curb the bloodshed.
In Gaza, Hamas strengthened its grip as its fighters surrounded die-hard Fatah supporters in isolated, last-stand strongholds. In Khan Younis in the south, Hamas guerrillas tunnelled under a Fatah security base and blew it up with its defenders still inside. Those refusing to give up in other besieged bastions were given two days to surrender
”This is a victory for Islam and I hope we will build our Islamic state,” said Abu Qatada, a masked 22-year-old Hamas fighter, standing outside the smouldering ruin of the Fatah security base. “We must now complete the job,” he said.
In a symbolic moment, a large crowd of Gaza civilians demonstrating for an end to the internecine fighting came under fire from unidentified attackers who killed at least two marchers.
Political leaders of Fatah were also being hunted, and several hundred members of a Fatah-affiliated clan gave themselves up to Hamas militiamen after a deadly ambush. Fifty Fatah policemen crossed the border with Egypt and gave up their weapons to Egyptian troops after their positions came under Hamas rocket attacks.
“The situation is very, very bad,” Maher Mekhdad, a high-ranking Fatah official in Gaza, told The Times by mobile phone after his well-defended house was overrun by Hamas gunmen. “Hamas is going for total control of all the Gaza Strip. They want to push us into oblivion.”
Mahmoud Abbas, the Palestinian President and leader of Fatah, lamented the “madness” that was unfolding. At least 33 people were killed yesterday, bringing the toll since Saturday to 81 as the violence escalates into what many Palestinians see as all-out civil war in Gaza.
The United Nations said that it would scale back its operations in Gaza after two of its Palestinian employees were killed and two others seriously wounded in crossfire.
Benni Eilon, an extreme right-wing member of the Israeli parliament, said that the fighting would put paid to Palestinian plans for an independent state. “The Fatah is diminishing in front of our eyes, and a group of gangsters is taking over.
http://www.timesonline.co(...)t/article1929392.ece
Dat Peres nu president is lijkt me voor de situatie waarin Israël zit wel goed, maar minister Peretz van defensie moet heel snel opkrassen en vervangen worden door Ami Ayalon.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:58 schreef Strolie75 het volgende:
Israel kan de tanks alvast opwarmen. No way dat ze een terroristische staat aan hun grenzen zullen accepteren.
De President in Israël mag alleen zo af en toe aan z'n piemel trekken en een handje her en der schudden. That's it.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:07 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Dat Peres nu president is lijkt me voor de situatie waarin Israël zit wel goed, maar minister Peretz van defensie moet heel snel opkrassen en vervangen worden door Ami Ayalon.
Presidentschap is in Israel een ceremoniële functie. Zelfde als de Beatrix hier.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:07 schreef SteveBallmer het volgende:
Dat Peres nu president is lijkt me voor de situatie waarin Israël zit wel goed, maar minister Peretz van defensie moet heel snel opkrassen en vervangen worden door Ami Ayalon.
Die heeft in Gaza zijn pionnen in stelling gebracht nu.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:26 schreef Mutant01 het volgende:
Wat zou de rol van Iran in dit geheel zijn.
Shabra en Shattila revisitedquote:Op donderdag 14 juni 2007 09:58 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Israel kan de tanks alvast opwarmen. No way dat ze een terroristische staat aan hun grenzen zullen accepteren.
Achter de schermen de boel financieren en ophitsen (hetzelfde als Syrië in Libanon doet). Handig om de aandacht weer van het Iraanse kernprogramma af te leiden.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:26 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij wordt die erg overschat. Hamas is van oudsher een afdeling van het Moslimbroederschap die op zijn beurt weer veel banden heeft met Al-Qaida ideologen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:26 schreef Mutant01 het volgende:
Nou, daar vergis je je dan toch in. Ik heb contact met een ex sergeant van het IDF, pas afgezwaaid en vorig jaar deelnemend aan de operatie in Libanon, en die verteld mij dat over het algemeen men dit zeer amusant vind wat er nu in de Palestijnse gebieden plaatsvind. Men hoopt daar letterlijk dat ze met stokken en stenen verdergaan op het moment dat de munitie opraakt. Hij spreekt natuurlijk niet namens iedere Israeli, maar volgens hem is dit wel de meest gangbare gedachte.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:29 schreef buachaille het volgende:
[..]
Niemand is volgens mij 100% Nederlander. Als je een paar generaties terugkijkt zit er altijd wel een belg/duitser/portugees etc. tussen. Ik plaatste mijn opmerking omdat de Israelisch heus niet zitten te wachten op palestijnse ongeregeldheden. Ze zouden het liefst naast een vredig staatje wonen waar de inwoners in vrede en welvaart leven en gemiddeld 2,3 kinderen per echtpaar krijgen.
Tis niet te hopen, overigens kan je die opmerking beter plaatsen als Libanon een Palestijns "vluchtelingenkamp" aanvalt.quote:
http://home.hetnet.nl/~fm(...)n%20in%20Libanon.htmquote:In het vluchtelingenkamp Ain-el-Hilweh duurden de gevechten 6 dagen, van 9 tot 14 juni 1982. Oorzaak waren hier de schier bovenmenselijke inspanningen om de civiele, niet strijdende bevolking die door de PLO in gijzeling gehouden werd en als menselijke schilden werden gebruikt, te vrijwaren van schade. (Ook tijdens de huidige gevechten met het Israëlische leger passen de Palestijnse terreurgroepen deze strategie nog steeds toe, door onder meer kinderen als schietschijf te gebruiken.) In het genoemde kamp werden bunkers vol wapens, munitie en andere door de Russen geleverde militaire uitrustingen aangetroffen. Israël heeft door haar ingrijpen Libanon behoed voor een totale ondergang. Binnen enkele dagen stond het IDF voor de poorten van Beiroet. Op 15 september 1982 bezetten Israëlische troepen West-Beiroet en omsingelen ze de Palestijnse wijken Sabra en Shatilla. Doel van de actie was het uitschakelen van de naar schatting 2000 PLO terroristen die zich daar nog bevonden. Steeds opnieuw laait de discussie op over het bloedbad dat destijds in de beide Palestijnse ‘vluchtelingenkampen’ is aangericht en wordt Israël’s huidige premier Ariel Sharon door de anti-Israël lobby aangewezen als de grote boosdoener voor deze massamoord. In werkelijkheid waren het de Christelijke Libanese Strijdkrachten onder leiding van Elie Hobeika, de vroegere chef van de inlichtingendienst van de christelijke milities in Libanon, die verantwoordelijk waren voor het bloedbad. De Libanezen houden het aantal slachtoffers op ca 460, het Israëlische leger spreekt van een aantal van 700 tot 800 doden, en het Rode Kruis van ca 2750 slachtoffers.
Volgens mij wordt die enorm onderschat, voor hen is deze situatie ideaal namelijk. Al-Qaida heeft er niet zo'n baat bij omdat het alleen maar een wig drijft.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Volgens mij wordt die erg overschat. Hamas is van oudsher een afdeling van het Moslimbroederschap die op zijn beurt weer veel banden heeft met Al-Qaida ideologen.
Daar zijn ze nog lang niet.quote:
quote:VN-medewerkers in Gaza doodgeschoten
GAZA-STAD - Bij vuurgevechten in de Gazastrook zijn woensdag twee Palestijnse medewerkers van de vluchtelingenorganisatie Unrwa om het leven gekomen. Dat zei een zegsman van de VN-organisatie die zich bekommerd om de opvang van Palestijnse vluchtelingen.
De Unrwa heeft naar aanleiding van het geweld haar activiteiten in de Gazastrook gedeeltelijk gestaakt. Naar schatting een miljoen van de 1,3 miljoen Palestijnen in de kleine Gazastrook zijn voor hun eerste levensbehoeften afhankelijk van Unwra.
Bron.
Je hebt in Israel gewoond ofzo dat je pas afgezwaaide commandanten kent?quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, daar vergis je je dan toch in. Ik heb contact met een ex sergeant van het IDF, pas afgezwaaid en vorig jaar deelnemend aan de operatie in Libanon, en die verteld mij dat over het algemeen men dit zeer amusant vind wat er nu in de Palestijnse gebieden plaatsvind. Men hoopt daar letterlijk dat ze met stokken en stenen verdergaan op het moment dat de munitie opraakt. Hij spreekt natuurlijk niet namens iedere Israeli, maar volgens hem is dit wel de meest gangbare gedachte.
quote:'Herbezetting Gazastrook uitgesloten'
Israël zal geen operatie lanceren voor de herbezetting van de Gazastrook om Fatah en de Palestijnse president Mahmoud Abbas te hulp te schieten. Dat heeft een woordvoerder van de Israëlische premier Ehud Olmert laten weten.
"Israël heeft geen enkele intentie om de Gazastrook opnieuw te bezetten'', aldus woordvoerster Miri Eisin van de regeringsleider. "Onze militaire aanwezigheid in Gaza zou alleen maar problemen creëren in plaats van ze op te lossen'', ging ze verder. Op vragen over mogelijke wapenleveranties aan Fatah, die in een bloedige strijd is verwikkeld met Hamas, gaf Eisin ontwijkende antwoorden.
Burgeroorlog
De zaak is zeer gecompliceerd en alle opties moeten met zorg bekeken worden. "De enige zekerheid is dat deze burgeroorlog, die is begonnen door een militaire acties van Hamas, noch voor de Palestijnen, noch voor de Israëliërs goed is.''
Ze gaf aan dat Olmert de Palestijnse kwestie volgende week ook zal aansnijden tijdens een ontmoeting met de Amerikaanse president George Bush. De regeringsleider zou volgens radioberichten van afgelopen zondag ook pleiten voor de inzet van een multinationale troepenmacht in het uiterste zuiden van de Gazastrook aan de grens met Egypte. Die zou de wapensmokkel tegen moeten gaan.
Bron.
Moet ik perse in Israel gewoond hebben hebben om contact te hebben met Israelische ex militairen? Wat is dat voor logica? Ik kende die die jongen toevallig al via internationale forums voordat ie in dienst ging drie jaar geleden, en er is nog steeds contact nu ie weer terug in de burgermaatschappij is. Wat is daar zo bijzonder aan?quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je hebt in Israel gewoond ofzo dat je pas afgezwaaide commandanten kent?
@ B, het is waar dat het Libanezen waren maar wat Israel deed verdiende niet bepaald de schoonheidsprijs alhoewel het niet zo'n 'evil' daad was zoals sommigen ons willen doen geloven.
Ik ben bang dat je daar 100% gelijk in hebt. Zelf landen van de Arabische liga zullen hun handen hier niet aan willen branden lijkt me.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geen enkel land zou willen meedoen aan een dergelijke troepenmacht.
Geef ze ongelijk.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:49 schreef Mutant01 het volgende:
Geen enkel land zou willen meedoen aan een dergelijke troepenmacht.
Naar Egypte wilden ze nog weleens luisteren maar dat is ook over.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:54 schreef Hathor het volgende:
Zelf landen van de Arabische liga zullen hun handen hier niet aan willen branden lijkt me.
Egypte heeft zelf bloed aan hun poten door jarenlang toe te staan dat wapens naar de Gazastrook werden gesmokkeld. Van wie komen die wapens eigenlijk? Van het Moslimbroederschap?quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:55 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Naar Egypte wilden ze nog weleens luisteren maar dat is ook over.
Zou me niks verbazen als een fors deel ervan gewoon uit Nederland komt, of op zijn minst via Nederland daar terechtkomt. Nederland scoort nogal hoog op de ranglijst van wapenhandel.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Egypte heeft zelf bloed aan hun poten door jarenlang toe te staan dat wapens naar de Gazastrook werden gesmokkeld. Van wie komen die wapens eigenlijk? Van het Moslimbroederschap?
Of uit corrupte door Moslimbroeders gedomineerde Egyptische autoriteiten die door Amerika geleverde wapens illegaal doorvoeren naar Gaza (ik zie Hamas met het nieuwste M16 model schieten, hoe komen ze daaraan?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als een fors deel ervan gewoon uit Nederland komt, of op zijn minst via Nederland daar terechtkomt. Nederland scoort nogal hoog op de ranglijst van wapenhandel.
Ja, maar van wie komen die wapens? Dat vraag ik me af.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:44 schreef zoalshetis het volgende:
je had toch altijd van die tunnels waar de wapens en explosieven vervoerd door worden. veel die beginnen op egyptisch grondgebied.
maar waarom doen de palastijnen dat niet dan.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:02 schreef retteketet het volgende:
[..]
Precies. De economische vooruitgang wordt stelselmatig gefrustreerd door Israël. De enige manier om het land welvarend te maken is de vestiging van een Palestijnse eenheidsstaat.
Met iedereen waarmee te praten is moet gepraat worden. En wat dat betreft hebben zowel Fatah als Hamas niet zo'n goede staat van dienst qua schending van afspraken. En Israël ook niet, en Hezbollah niet.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Na de tientallen zelfmoordaanslagen, honderden raketten, al die anti-Israëlische retoriek, toont dit, een strijd om de macht met Fatah, het ware gezicht van Hamas en bevestigt het dat er niet gepraat hoeft te worden met Hamas? Wel een aparte reden en een apart tijdstip, niet? Maar zodra Hamas gewonnen heeft, heeft Israël dus niet het recht meer zichzelf te verdedigen? En als dit een conflict is tussen Fatah en Hamas (ik zei al, het gaat alleen over Hamas), dan toont dit toch ook het ware gezicht van Fatah, of is dan opeens weer anders? Met wie zou je willen praten, de Islamitische Jihad, de communisten?
tuurlijk wel je bepaald als land waar je heen stuurt het is gewoon buitenlandsbeleid.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En zo kan je praktisch 9/11 "rechtvaardigen" door Bush aan te halen.
Democratisch gekozen machthebbers horen geen "gevolgen" te hebben.
dit dusquote:Op woensdag 13 juni 2007 21:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Andersom. De hulp was een positief bedoelde inmenging, iets wat blijkbaar voor granted werd genomen. Dat geld was een extra gebaar, geen standaard iets.
Ik snap wel dat jij dat niet zo ziet maar zo is het wel het is een gift voor goed gedrag.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En nogmaals zo zie ik dat niet, zie mijn reacties daaronder.
Overigens kwam het grootste deel van die hulp ws niet eens aan naar bleef aan de strijkstok/Fatah hangen. Ik heb er iig nog nooit iets voor teruggezien wat leek op een schoolgebouw of iets anders dergelijks structureels. En als dit er wel ooit gestaan heeft, dan heeft Israël het gemold.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik snap wel dat jij dat niet zo ziet maar zo is het wel het is een gift voor goed gedrag.
En geen gegarandeerd inkomen
Mevrouw Arafat leeft er in Parijs fijn van.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:19 schreef Mwanatabu het volgende:
Overigens kwam het grootste deel van die hulp ws niet eens aan naar bleef aan de strijkstok/Fatah hangen.
Een interventiemacht om Hamas en Fatah van de kaart te vegen? Goed idee!quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:19 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Overigens kwam het grootste deel van die hulp ws niet eens aan naar bleef aan de strijkstok/Fatah hangen. Ik heb er iig nog nooit iets voor teruggezien wat leek op een schoolgebouw of iets anders dergelijks structureels. En als dit er wel ooit gestaan heeft, dan heeft Israël het gemold.
Die mensen hebben geen geld nodig, maar in de eerste plaats een interventiemacht.
Hoeft niet, we laten het gewoon aan Isreal over. Gebeurt behoorlijk effectief, kijk maar naar Libanonquote:Op donderdag 14 juni 2007 12:23 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Een interventiemacht om Hamas en Fatah van de kaart te vegen? Goed idee!
quote:Persoonlijke rijkdom
Yasser Arafat beschikte volgens het zakenmagazine Forbes over een persoonlijk vermogen van circa 300 miljoen dollar. Volgens de chef van de Israëlische inlichingendienst, Aharon Ze'evi, beliep het persoonlijk vermogen van Arafat 1,3 miljard dollar. Het is onduidelijk hoe Arafat als leider van de PLO een dergelijk groot vermogen heeft kunnen opbouwen.
Financiële onregelmatigheden
Het Internationale Monetaire Fonds (IMF) heeft aan de hand van de boekhouding van de Palestijnse Autoriteit duidelijk gemaakt dat Arafat 900 miljoen dollar uit publieke fondsen heeft overgeheveld naar rekeningen die hij zelf controleerde. Anderen zijn van oordeel dat Arafat waarschijnlijk tussen de 1 en 3 miljard dollar heeft verschoven naar door hem beheerde rekeningen.
De vrouw van Arafat, Suha, ontving van de Palestijnse Autoriteit elke maand 100.000 dollar als toelage. Volgens het weekblad Forbes heeft de huidige Minister van Financiën van de PA als belangrijke taak om de financiële middelen die naar Arafat persoonlijk vloeien te beperken.
In oktober 2003 heeft de Franse overheid ook onderzoek gedaan naar financiële stromen rond de vrouw van Arafat. Er vond een verschuiving van 1,27 miljoen dollar plaats van bankrekeningen uit Zwitserland naar de rekeningen van mevrouw Arafat in Parijs.
Alles bij elkaar zijn er vragen te stellen bij de financiële rechtmatigheid van de verschillende verschuivingen. Volgens sommigen zou het IMF hebben vastgesteld dat Arafat 900 miljoen dollar aan financiële hulp voor de Palestijnen in eigen zak heeft gestoken. Jim Price, een Amerikaans accountant, die de hele zaak namens de PA onderzocht heeft, meldt dat de 900 miljoen dollar, bestemd voor Palestijnen, daar niet terecht zijn gekomen. Dennis Ross, adviseur voor het Midden-Oosten voor de regering van Bill Clinton, meldt eveneens dat het geld aan de Palestijnen is onthouden. Arafat heeft het, aldus Ross, voor zichzelf van de Palestijnen gestolen.
Ook door de Europese Commissie is misbruik van verstrekte financiële middelen door de Palestijnse Autoriteit geconstateerd. Veel hulpgelden zijn niet op de juiste plaats terecht gekomen. Overigens heeft de Europese Commissie gesteld dat de middelen niet zijn aangewend voor terreurdoeleinden.
Bron.
Dat zal alleen helpen met enorm hard millitair optreden. Ten koste van veel levens bij de interventiemacht.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:19 schreef Mwanatabu het volgende:
Die mensen hebben geen geld nodig, maar in de eerste plaats een interventiemacht.
duidelijk geld is de grootste oorzaak van ellende op de wereld, maar zonder het kan je ook niet levenquote:
Is dat geslaagd?quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:25 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Hoeft niet, we laten het gewoon aan Isreal over. Gebeurt behoorlijk effectief, kijk maar naar Libanon
Hamas tegen Fatah. En daartussen zitten een hoop burgers zonder keus. En tussen die burgers zitten dan weer idioten van Hezbollah verstopt.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat zal alleen helpen met enorm hard millitair optreden. Ten koste van veel levens bij de interventiemacht.
Een betere oplossing is ze gewoon negeren en in hun eigen sop laten gaarkoken. Als ze zichzelf zo graag ten gronde willen richten, laat ze.
Geilquote:Op donderdag 14 juni 2007 12:34 schreef PLAE@ het volgende:
Er wordt nu van alles geexecuteerd bij de gebouwen van de Fatah veiligheidsdienst
zit hier naast nos redactie, alarmbelletjes gaan schijnt erg heftig te zijn.
Ik moet het even opzoeken, maar ik kan me herinneren, dat door het CDA indertijd vragen zijn gesteld (of in de Tweede Kamer of in de Europese Parlement) waarin een reactie werd gevraagd over door de EU vrijgemaakte bedragen voor het onderwijs van de Palestijnse gebieden waarvan door de PA propaganda- en antisemitische lesmateriaal voor kinderen is gefinancieerd.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:19 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Overigens kwam het grootste deel van die hulp ws niet eens aan naar bleef aan de strijkstok/Fatah hangen. Ik heb er iig nog nooit iets voor teruggezien wat leek op een schoolgebouw of iets anders dergelijks structureels. En als dit er wel ooit gestaan heeft, dan heeft Israël het gemold.
Laat ze hun website eens bijwerken dan!quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:34 schreef PLAE@ het volgende:
tofquote:Op donderdag 14 juni 2007 12:34 schreef PLAE@ het volgende:
Er wordt nu van alles geexecuteerd bij de gebouwen van de Fatah veiligheidsdienst
Idd, dat soort gevallen ken ik ook. Dus dat dat geld terechtkwam bij medische voorzieningen, voedselpakketten of bloemenkramen is in de eerste plaats al een naïeve aanname.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik moet het even opzoeken, maar ik kan me herinneren, dat door het CDA indertijd vragen zijn gesteld (of in de Tweede Kamer of in de Europese Parlement) waarin een reactie werd gevraagd over door de EU vrijgemaakte bedragen voor het onderwijs van de Palestijnse gebieden waarvan door de PA propaganda- en antisemitische lesmateriaal voor kinderen is gefinancieerd.
In de West Bank ? Klinkt als een vergelding, en dat zou erop uit kunnen draaien dat Hamastan en Fatahstan mekaar gaan proberen te overtreffen in het aantal mensen dat ze tegen de muur kunnen zetten.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:34 schreef PLAE@ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |