Ja, maar van wie komen die wapens? Dat vraag ik me af.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:44 schreef zoalshetis het volgende:
je had toch altijd van die tunnels waar de wapens en explosieven vervoerd door worden. veel die beginnen op egyptisch grondgebied.
maar waarom doen de palastijnen dat niet dan.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:02 schreef retteketet het volgende:
[..]
Precies. De economische vooruitgang wordt stelselmatig gefrustreerd door Israël. De enige manier om het land welvarend te maken is de vestiging van een Palestijnse eenheidsstaat.
Met iedereen waarmee te praten is moet gepraat worden. En wat dat betreft hebben zowel Fatah als Hamas niet zo'n goede staat van dienst qua schending van afspraken. En Israël ook niet, en Hezbollah niet.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Na de tientallen zelfmoordaanslagen, honderden raketten, al die anti-Israëlische retoriek, toont dit, een strijd om de macht met Fatah, het ware gezicht van Hamas en bevestigt het dat er niet gepraat hoeft te worden met Hamas? Wel een aparte reden en een apart tijdstip, niet? Maar zodra Hamas gewonnen heeft, heeft Israël dus niet het recht meer zichzelf te verdedigen? En als dit een conflict is tussen Fatah en Hamas (ik zei al, het gaat alleen over Hamas), dan toont dit toch ook het ware gezicht van Fatah, of is dan opeens weer anders? Met wie zou je willen praten, de Islamitische Jihad, de communisten?
tuurlijk wel je bepaald als land waar je heen stuurt het is gewoon buitenlandsbeleid.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En zo kan je praktisch 9/11 "rechtvaardigen" door Bush aan te halen.
Democratisch gekozen machthebbers horen geen "gevolgen" te hebben.
dit dusquote:Op woensdag 13 juni 2007 21:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Andersom. De hulp was een positief bedoelde inmenging, iets wat blijkbaar voor granted werd genomen. Dat geld was een extra gebaar, geen standaard iets.
Ik snap wel dat jij dat niet zo ziet maar zo is het wel het is een gift voor goed gedrag.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En nogmaals zo zie ik dat niet, zie mijn reacties daaronder.
Overigens kwam het grootste deel van die hulp ws niet eens aan naar bleef aan de strijkstok/Fatah hangen. Ik heb er iig nog nooit iets voor teruggezien wat leek op een schoolgebouw of iets anders dergelijks structureels. En als dit er wel ooit gestaan heeft, dan heeft Israël het gemold.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik snap wel dat jij dat niet zo ziet maar zo is het wel het is een gift voor goed gedrag.
En geen gegarandeerd inkomen
Mevrouw Arafat leeft er in Parijs fijn van.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:19 schreef Mwanatabu het volgende:
Overigens kwam het grootste deel van die hulp ws niet eens aan naar bleef aan de strijkstok/Fatah hangen.
Een interventiemacht om Hamas en Fatah van de kaart te vegen? Goed idee!quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:19 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Overigens kwam het grootste deel van die hulp ws niet eens aan naar bleef aan de strijkstok/Fatah hangen. Ik heb er iig nog nooit iets voor teruggezien wat leek op een schoolgebouw of iets anders dergelijks structureels. En als dit er wel ooit gestaan heeft, dan heeft Israël het gemold.
Die mensen hebben geen geld nodig, maar in de eerste plaats een interventiemacht.
Hoeft niet, we laten het gewoon aan Isreal over. Gebeurt behoorlijk effectief, kijk maar naar Libanonquote:Op donderdag 14 juni 2007 12:23 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Een interventiemacht om Hamas en Fatah van de kaart te vegen? Goed idee!
quote:Persoonlijke rijkdom
Yasser Arafat beschikte volgens het zakenmagazine Forbes over een persoonlijk vermogen van circa 300 miljoen dollar. Volgens de chef van de Israëlische inlichingendienst, Aharon Ze'evi, beliep het persoonlijk vermogen van Arafat 1,3 miljard dollar. Het is onduidelijk hoe Arafat als leider van de PLO een dergelijk groot vermogen heeft kunnen opbouwen.
Financiële onregelmatigheden
Het Internationale Monetaire Fonds (IMF) heeft aan de hand van de boekhouding van de Palestijnse Autoriteit duidelijk gemaakt dat Arafat 900 miljoen dollar uit publieke fondsen heeft overgeheveld naar rekeningen die hij zelf controleerde. Anderen zijn van oordeel dat Arafat waarschijnlijk tussen de 1 en 3 miljard dollar heeft verschoven naar door hem beheerde rekeningen.
De vrouw van Arafat, Suha, ontving van de Palestijnse Autoriteit elke maand 100.000 dollar als toelage. Volgens het weekblad Forbes heeft de huidige Minister van Financiën van de PA als belangrijke taak om de financiële middelen die naar Arafat persoonlijk vloeien te beperken.
In oktober 2003 heeft de Franse overheid ook onderzoek gedaan naar financiële stromen rond de vrouw van Arafat. Er vond een verschuiving van 1,27 miljoen dollar plaats van bankrekeningen uit Zwitserland naar de rekeningen van mevrouw Arafat in Parijs.
Alles bij elkaar zijn er vragen te stellen bij de financiële rechtmatigheid van de verschillende verschuivingen. Volgens sommigen zou het IMF hebben vastgesteld dat Arafat 900 miljoen dollar aan financiële hulp voor de Palestijnen in eigen zak heeft gestoken. Jim Price, een Amerikaans accountant, die de hele zaak namens de PA onderzocht heeft, meldt dat de 900 miljoen dollar, bestemd voor Palestijnen, daar niet terecht zijn gekomen. Dennis Ross, adviseur voor het Midden-Oosten voor de regering van Bill Clinton, meldt eveneens dat het geld aan de Palestijnen is onthouden. Arafat heeft het, aldus Ross, voor zichzelf van de Palestijnen gestolen.
Ook door de Europese Commissie is misbruik van verstrekte financiële middelen door de Palestijnse Autoriteit geconstateerd. Veel hulpgelden zijn niet op de juiste plaats terecht gekomen. Overigens heeft de Europese Commissie gesteld dat de middelen niet zijn aangewend voor terreurdoeleinden.
Bron.
Dat zal alleen helpen met enorm hard millitair optreden. Ten koste van veel levens bij de interventiemacht.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:19 schreef Mwanatabu het volgende:
Die mensen hebben geen geld nodig, maar in de eerste plaats een interventiemacht.
duidelijk geld is de grootste oorzaak van ellende op de wereld, maar zonder het kan je ook niet levenquote:
Is dat geslaagd?quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:25 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Hoeft niet, we laten het gewoon aan Isreal over. Gebeurt behoorlijk effectief, kijk maar naar Libanon
Hamas tegen Fatah. En daartussen zitten een hoop burgers zonder keus. En tussen die burgers zitten dan weer idioten van Hezbollah verstopt.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat zal alleen helpen met enorm hard millitair optreden. Ten koste van veel levens bij de interventiemacht.
Een betere oplossing is ze gewoon negeren en in hun eigen sop laten gaarkoken. Als ze zichzelf zo graag ten gronde willen richten, laat ze.
Geilquote:Op donderdag 14 juni 2007 12:34 schreef PLAE@ het volgende:
Er wordt nu van alles geexecuteerd bij de gebouwen van de Fatah veiligheidsdienst
zit hier naast nos redactie, alarmbelletjes gaan schijnt erg heftig te zijn.
Ik moet het even opzoeken, maar ik kan me herinneren, dat door het CDA indertijd vragen zijn gesteld (of in de Tweede Kamer of in de Europese Parlement) waarin een reactie werd gevraagd over door de EU vrijgemaakte bedragen voor het onderwijs van de Palestijnse gebieden waarvan door de PA propaganda- en antisemitische lesmateriaal voor kinderen is gefinancieerd.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:19 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Overigens kwam het grootste deel van die hulp ws niet eens aan naar bleef aan de strijkstok/Fatah hangen. Ik heb er iig nog nooit iets voor teruggezien wat leek op een schoolgebouw of iets anders dergelijks structureels. En als dit er wel ooit gestaan heeft, dan heeft Israël het gemold.
Laat ze hun website eens bijwerken dan!quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:34 schreef PLAE@ het volgende:
tofquote:Op donderdag 14 juni 2007 12:34 schreef PLAE@ het volgende:
Er wordt nu van alles geexecuteerd bij de gebouwen van de Fatah veiligheidsdienst
Idd, dat soort gevallen ken ik ook. Dus dat dat geld terechtkwam bij medische voorzieningen, voedselpakketten of bloemenkramen is in de eerste plaats al een naïeve aanname.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik moet het even opzoeken, maar ik kan me herinneren, dat door het CDA indertijd vragen zijn gesteld (of in de Tweede Kamer of in de Europese Parlement) waarin een reactie werd gevraagd over door de EU vrijgemaakte bedragen voor het onderwijs van de Palestijnse gebieden waarvan door de PA propaganda- en antisemitische lesmateriaal voor kinderen is gefinancieerd.
In de West Bank ? Klinkt als een vergelding, en dat zou erop uit kunnen draaien dat Hamastan en Fatahstan mekaar gaan proberen te overtreffen in het aantal mensen dat ze tegen de muur kunnen zetten.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:34 schreef PLAE@ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |