abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:46:52 #201
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50443818
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:44 schreef zoalshetis het volgende:
je had toch altijd van die tunnels waar de wapens en explosieven vervoerd door worden. veel die beginnen op egyptisch grondgebied.
Ja, maar van wie komen die wapens? Dat vraag ik me af.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50443838
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:02 schreef retteketet het volgende:

[..]

Precies. De economische vooruitgang wordt stelselmatig gefrustreerd door Israël. De enige manier om het land welvarend te maken is de vestiging van een Palestijnse eenheidsstaat.
maar waarom doen de palastijnen dat niet dan.
Overigens kun je gewoon waterleidingen en dergelijke aanleggen met checkponts

tijdens WO2 hebben we in NL gewoon de noor oost ingepolderd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_50443972
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Na de tientallen zelfmoordaanslagen, honderden raketten, al die anti-Israëlische retoriek, toont dit, een strijd om de macht met Fatah, het ware gezicht van Hamas en bevestigt het dat er niet gepraat hoeft te worden met Hamas? Wel een aparte reden en een apart tijdstip, niet? Maar zodra Hamas gewonnen heeft, heeft Israël dus niet het recht meer zichzelf te verdedigen? En als dit een conflict is tussen Fatah en Hamas (ik zei al, het gaat alleen over Hamas), dan toont dit toch ook het ware gezicht van Fatah, of is dan opeens weer anders? Met wie zou je willen praten, de Islamitische Jihad, de communisten?
Met iedereen waarmee te praten is moet gepraat worden. En wat dat betreft hebben zowel Fatah als Hamas niet zo'n goede staat van dienst qua schending van afspraken. En Israël ook niet, en Hezbollah niet.

Ik zou dus het liefst gaan praten met de gemiddelde Ali op de Gaza-strook, die nu met vrouw en kinderen onder de keukentafel zit te schuilen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_50443980
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En zo kan je praktisch 9/11 "rechtvaardigen" door Bush aan te halen.

Democratisch gekozen machthebbers horen geen "gevolgen" te hebben.
tuurlijk wel je bepaald als land waar je heen stuurt het is gewoon buitenlandsbeleid.

zie maar cybernations daar gebeurd het virtueel
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_50444029
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:45 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Andersom. De hulp was een positief bedoelde inmenging, iets wat blijkbaar voor granted werd genomen. Dat geld was een extra gebaar, geen standaard iets.
dit dus
pi_50444410
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dit dus
En nogmaals zo zie ik dat niet, zie mijn reacties daaronder.
Allah Al Watan Al Malik
pi_50444525
nouja tis niet heel erg vreemd dat er bevolkingsgroepen uitsterven, gebeurde vroeger ook
pi_50444789
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En nogmaals zo zie ik dat niet, zie mijn reacties daaronder.
Ik snap wel dat jij dat niet zo ziet maar zo is het wel het is een gift voor goed gedrag.

En geen gegarandeerd inkomen
pi_50445009
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik snap wel dat jij dat niet zo ziet maar zo is het wel het is een gift voor goed gedrag.

Overigens kwam het grootste deel van die hulp ws niet eens aan naar bleef aan de strijkstok/Fatah hangen. Ik heb er iig nog nooit iets voor teruggezien wat leek op een schoolgebouw of iets anders dergelijks structureels. En als dit er wel ooit gestaan heeft, dan heeft Israël het gemold.
Die mensen hebben geen geld nodig, maar in de eerste plaats een interventiemacht.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_50445062
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:19 schreef Mwanatabu het volgende:
Overigens kwam het grootste deel van die hulp ws niet eens aan naar bleef aan de strijkstok/Fatah hangen.
Mevrouw Arafat leeft er in Parijs fijn van.
pi_50445127
quote:

[..]

Overigens kwam het grootste deel van die hulp ws niet eens aan naar bleef aan de strijkstok/Fatah hangen. Ik heb er iig nog nooit iets voor teruggezien wat leek op een schoolgebouw of iets anders dergelijks structureels. En als dit er wel ooit gestaan heeft, dan heeft Israël het gemold.
Die mensen hebben geen geld nodig, maar in de eerste plaats een interventiemacht.
Een interventiemacht om Hamas en Fatah van de kaart te vegen? Goed idee!
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_50445188
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:23 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Een interventiemacht om Hamas en Fatah van de kaart te vegen? Goed idee!
Hoeft niet, we laten het gewoon aan Isreal over. Gebeurt behoorlijk effectief, kijk maar naar Libanon
pi_50445199
quote:
Persoonlijke rijkdom
Yasser Arafat beschikte volgens het zakenmagazine Forbes over een persoonlijk vermogen van circa 300 miljoen dollar. Volgens de chef van de Israëlische inlichingendienst, Aharon Ze'evi, beliep het persoonlijk vermogen van Arafat 1,3 miljard dollar. Het is onduidelijk hoe Arafat als leider van de PLO een dergelijk groot vermogen heeft kunnen opbouwen.

Financiële onregelmatigheden
Het Internationale Monetaire Fonds (IMF) heeft aan de hand van de boekhouding van de Palestijnse Autoriteit duidelijk gemaakt dat Arafat 900 miljoen dollar uit publieke fondsen heeft overgeheveld naar rekeningen die hij zelf controleerde. Anderen zijn van oordeel dat Arafat waarschijnlijk tussen de 1 en 3 miljard dollar heeft verschoven naar door hem beheerde rekeningen.

De vrouw van Arafat, Suha, ontving van de Palestijnse Autoriteit elke maand 100.000 dollar als toelage. Volgens het weekblad Forbes heeft de huidige Minister van Financiën van de PA als belangrijke taak om de financiële middelen die naar Arafat persoonlijk vloeien te beperken.

In oktober 2003 heeft de Franse overheid ook onderzoek gedaan naar financiële stromen rond de vrouw van Arafat. Er vond een verschuiving van 1,27 miljoen dollar plaats van bankrekeningen uit Zwitserland naar de rekeningen van mevrouw Arafat in Parijs.

Alles bij elkaar zijn er vragen te stellen bij de financiële rechtmatigheid van de verschillende verschuivingen. Volgens sommigen zou het IMF hebben vastgesteld dat Arafat 900 miljoen dollar aan financiële hulp voor de Palestijnen in eigen zak heeft gestoken. Jim Price, een Amerikaans accountant, die de hele zaak namens de PA onderzocht heeft, meldt dat de 900 miljoen dollar, bestemd voor Palestijnen, daar niet terecht zijn gekomen. Dennis Ross, adviseur voor het Midden-Oosten voor de regering van Bill Clinton, meldt eveneens dat het geld aan de Palestijnen is onthouden. Arafat heeft het, aldus Ross, voor zichzelf van de Palestijnen gestolen.

Ook door de Europese Commissie is misbruik van verstrekte financiële middelen door de Palestijnse Autoriteit geconstateerd. Veel hulpgelden zijn niet op de juiste plaats terecht gekomen. Overigens heeft de Europese Commissie gesteld dat de middelen niet zijn aangewend voor terreurdoeleinden.
Bron.
  Donald Duck held donderdag 14 juni 2007 @ 12:26:49 #214
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50445252
quote:
Dat zal alleen helpen met enorm hard millitair optreden. Ten koste van veel levens bij de interventiemacht.
Een betere oplossing is ze gewoon negeren en in hun eigen sop laten gaarkoken. Als ze zichzelf zo graag ten gronde willen richten, laat ze.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_50445331
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:25 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]
duidelijk geld is de grootste oorzaak van ellende op de wereld, maar zonder het kan je ook niet leven
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:30:53 #216
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_50445363
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:25 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Hoeft niet, we laten het gewoon aan Isreal over. Gebeurt behoorlijk effectief, kijk maar naar Libanon
Is dat geslaagd?

Er lopen hier echt mensen met oogkleppen van hier tot Tokio die er grote moeite mee hebben om zich in te leven in de (voor hen) 'andere' kant.
pi_50445434
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:26 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat zal alleen helpen met enorm hard millitair optreden. Ten koste van veel levens bij de interventiemacht.
Een betere oplossing is ze gewoon negeren en in hun eigen sop laten gaarkoken. Als ze zichzelf zo graag ten gronde willen richten, laat ze.
Hamas tegen Fatah. En daartussen zitten een hoop burgers zonder keus. En tussen die burgers zitten dan weer idioten van Hezbollah verstopt.
Dus ze laten? Nee dank je. Wat dan wel? Een niet-simplistische oplossing à la "maak dr maar een parkeerplaats van" of "we drijven de joden in zee" dan he.
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:34:44 #218
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_50445482
Er wordt nu van alles geexecuteerd bij de gebouwen van de Fatah veiligheidsdienst
zit hier naast nos redactie, alarmbelletjes gaan schijnt erg heftig te zijn.
pi_50445585
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:34 schreef PLAE@ het volgende:
Er wordt nu van alles geexecuteerd bij de gebouwen van de Fatah veiligheidsdienst
Geil
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:38:37 #220
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50445590
quote:

[..]

Ik moet het even opzoeken, maar ik kan me herinneren, dat door het CDA indertijd vragen zijn gesteld (of in de Tweede Kamer of in de Europese Parlement) waarin een reactie werd gevraagd over door de EU vrijgemaakte bedragen voor het onderwijs van de Palestijnse gebieden waarvan door de PA propaganda- en antisemitische lesmateriaal voor kinderen is gefinancieerd.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_50445604
quote:
Laat ze hun website eens bijwerken dan!
pi_50445662
quote:
tof
pi_50445685
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik moet het even opzoeken, maar ik kan me herinneren, dat door het CDA indertijd vragen zijn gesteld (of in de Tweede Kamer of in de Europese Parlement) waarin een reactie werd gevraagd over door de EU vrijgemaakte bedragen voor het onderwijs van de Palestijnse gebieden waarvan door de PA propaganda- en antisemitische lesmateriaal voor kinderen is gefinancieerd.
Idd, dat soort gevallen ken ik ook. Dus dat dat geld terechtkwam bij medische voorzieningen, voedselpakketten of bloemenkramen is in de eerste plaats al een naïeve aanname.
pi_50445688
quote:
In de West Bank ? Klinkt als een vergelding, en dat zou erop uit kunnen draaien dat Hamastan en Fatahstan mekaar gaan proberen te overtreffen in het aantal mensen dat ze tegen de muur kunnen zetten.
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:45:46 #225
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_50445813
gaza,

stakkers ik gaf t aan zodat je niet denkt dat ik uit m'n nek lul . Geen idee waarom jullie daar meteen spastisch op moeten reageren.
pi_50445922
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:30 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Is dat geslaagd?

Er lopen hier echt mensen met oogkleppen van hier tot Tokio die er grote moeite mee hebben om zich in te leven in de (voor hen) 'andere' kant.
Bij het uitroeien van de palestijnen is het behoorlijk geslaagd, en aangezien ze zelf al bezig zijn zal Isrealische hulp het alleen maar versnellen. Die tweede opmerking is een beetje raar, ik loop niet met oogkleppen op, de mensen die met oogkleppen lopen zijn juist de mensen die de palestijnen willen helpen. Blijkbaar willen ze helemaal niet geholpen worden anders zouden ze niet tegen elkaar gaan vechten. Ik zeg, de palestijnen zijn een hopeloze zaak.
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:52:07 #227
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_50446025
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:48 schreef Originele_Naam het volgende:
Blijkbaar willen ze helemaal niet geholpen worden anders zouden ze niet tegen elkaar gaan vechten.
Wat een wereldwijze conclusie.
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:52:48 #228
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50446054
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Idd, dat soort gevallen ken ik ook. Dus dat dat geld terechtkwam bij medische voorzieningen, voedselpakketten of bloemenkramen is in de eerste plaats al een naïeve aanname.
Bijna goed Het was Lousewies van der Laan. In elk geval hebben jij en ik belasting afgedragen voor antisemitische lesmateriaal die kinderen in de Palestijnse gebieden is onderwezen.

http://www.europarl.europ(...)6-1+0+DOC+XML+V0//NL
pi_50446061
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:52 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Wat een wereldwijze conclusie.
Sommige mensen hebben het niet door, anders zouden ze niet voorstellen om er een interventiemacht naar te sturen
pi_50446104
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Neuh het betreft alles behalve een gift voor goed gedrag, het is gewoon wederom een inmenging (doen en laten) om de politieke richting te sturen. Salarissen van ambtenaren (ziekenhuispersoneel/veiligheidsagenten) werden ervan betaald. Dat weten de westerse landen ook al dondersgoed.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:56:20 #231
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50446202
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Neuh het betreft alles behalve een gift voor goed gedrag, het is gewoon wederom een inmenging (doen en laten) om de politieke richting te sturen. Salarissen van ambtenaren (ziekenhuispersoneel/veiligheidsagenten) werden ervan betaald. Dat weten de westerse landen ook al dondersgoed.
Dat is in feite alle ontwikkelingshulp, maar dat biedt an sich geen enkele garantie.
pi_50446212
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wel vreemd dat de aanname dat het geld bij foute zaken terechtkomt dan ineens wel heel logisch is. Ik bedoel, waar is dat dan op gebaseerd?
Allah Al Watan Al Malik
pi_50446219
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:30 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Is dat geslaagd?

Nee, maar dat kwam meer omdat de VN ging janken. Het uitroeien van terroristen mag niet volgens hun.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_50446250
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is in feite alle ontwikkelingshulp, maar dat biedt an sich geen enkele garantie.
Ontwikkelingshulp dient niet ter ondersteuning van politieke doeleinden, anders kan je het geen hulp noemen. Ontwikkelingshulp dient ter ontwikkeling van de lokale bevolking aldaar.
Allah Al Watan Al Malik
  Donald Duck held donderdag 14 juni 2007 @ 12:57:44 #235
46149 __Saviour__
pi_50446255
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:53 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, dat weten ze. Wat dan nog? Harde omstandigheden vragen om harde maatregelen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:58:31 #236
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_50446277
Dat is nog niet eens zo'n gekke gedachte. Ik denk echter dat men zich er meer druk om maakte dat de complete infrastructuur (oa) van het land aan gort werd geschoten zonder dat men veel terroristen raakte.
pi_50446323
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:57 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ja, dat weten ze. Wat dan nog? Harde omstandigheden vragen om harde maatregelen.
Er was geen sprake van harde omstandigheden op dat moment. Het was gewoon weer een methode om het volk te straffen voor politieke keuzes van Hamas. Sancties horen het bestuur te raken en niet de bevolking, dat is ook een grove fout geweest bij Irak destijds.
Allah Al Watan Al Malik
  Donald Duck held donderdag 14 juni 2007 @ 13:01:57 #238
46149 __Saviour__
pi_50446411
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:59 schreef Mutant01 het volgende:
Er was geen sprake van harde omstandigheden op dat moment. Het was gewoon weer een methode om het volk te straffen voor politieke keuzes van Hamas.
De palestijnen dragen zelf de gevolgen voor hun verkeerde euze. Ze kiezen voor zo'n regering terwijl ze weten waarvoor die staat. De daarop volgende straf hebben ze enkel en alleen aan zichzelf te danken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_50446490
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:01 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De palestijnen dragen zelf de gevolgen voor hun verkeerde euze. Ze kiezen voor zo'n regering terwijl ze weten waarvoor die staat. De daarop volgende straf hebben ze enkel en alleen aan zichzelf te danken
Zonder rekening te houden met de zeer grote minderheid (nabij de 40%) die op een andere partij heeft gestemd bedoel je? Je bent wel lekker.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:03:48 #240
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_50446498
Hoe kun je in hemelsnaam economische sancties invoeren die alleen het bestuur raken?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_50446580
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:03 schreef Perrin het volgende:
Hoe kun je in hemelsnaam economische sancties invoeren die alleen het bestuur raken?
Door bijvoorbeeld de ontwikkelingshulp niet direct te storten op rekeningen die in beheer zijn van het bestuur. Zo kan het bestuur nooit over het geld beheren.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:06:23 #242
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_50446619
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat is dat toch voor belachelijke taal die je uitslaat. Wij Nederlanders zouden voor precies hetzelfde kiezen.

De Hamas heeft veel meer voor ze betekent (op maatschappelijk vlak) als organisatie dan Fatah.
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:07:03 #243
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_50446645
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Door bijvoorbeeld de ontwikkelingshulp niet direct te storten op rekeningen die in beheer zijn van het bestuur. Zo kan het bestuur nooit over het geld beheren.
Dat is dus wat de Nederlandse regering van de week heeft gedaan.
pi_50446692
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:06 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Wat is dat toch voor belachelijke taal die je uitslaat. Wij Nederlanders zouden voor precies hetzelfde kiezen.

De Hamas heeft veel meer voor ze betekent (op maatschappelijk vlak) als organisatie dan Fatah.
Het was kiezen tussen twee kwaden voor hen inderdaad. Fatah die ontieglijk corrupt was en waarvan de gemiddelde palestijn geen cent zag, of Hamas die ondanks haar geweldadige en extremistische uitbarstingen, huizen, ziekenhuizen en scholen aan het opbouwen was.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:13:12 #245
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50446928
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ontwikkelingshulp dient niet ter ondersteuning van politieke doeleinden, anders kan je het geen hulp noemen. Ontwikkelingshulp dient ter ontwikkeling van de lokale bevolking aldaar.
Je kent het gezegde 'diens brood men eet, diens mond men spreekt'?
Ga ervan uit dat ontwikkelingssamenwerking ook een politieke betekenis kent.
pi_50446959
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:13 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je kent het gezegde 'diens brood men eet, diens mond men spreekt'?
Ga ervan uit dat ontwikkelingssamenwerking ook een politieke betekenis kent.
Ja, en daar ben ik het dus niet mee eens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_50447106
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het was kiezen tussen twee kwaden voor hen inderdaad. Fatah die ontieglijk corrupt was en waarvan de gemiddelde palestijn geen cent zag, of Hamas die ondanks haar geweldadige en extremistische uitbarstingen, huizen, ziekenhuizen en scholen aan het opbouwen was.
Als ze dat konden zonder EU-geld voordat ze aan de macht waren, wat is het probleem dan precies ?
pi_50447120
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wel vreemd dat de aanname dat het geld bij foute zaken terechtkomt dan ineens wel heel logisch is. Ik bedoel, waar is dat dan op gebaseerd?
Op onderzoeken en documentaires. De praktijk. Er zal heus wel een deel goed terechtgekomen zijn, maar een groot deel ervan heeft de problemen niet verminderd maar eerder verergerd doordat er Hamas-schooltjes van werden neergezet.
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

JUIST!
En daar kwam het dus niet terecht. Met dank aan Fatah en Hamas. En wat er wel goed terecht is gekomen, is systematisch gesloopt door Israël, dat alles wat economische vooruitgang kan helpen plat heeft gegooid.
pi_50447193
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:17 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Als ze dat konden zonder EU-geld voordat ze aan de macht waren, wat is het probleem dan precies ?
Als je aan de macht bent heb je wel wat meer kostenposten dan een schooltje hier en een huisje daar hoor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_50447273
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:17 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Op onderzoeken en documentaires. De praktijk. Er zal heus wel een deel goed terechtgekomen zijn, maar een groot deel ervan heeft de problemen niet verminderd maar eerder verergerd doordat er Hamas-schooltjes van werden neergezet.
[..]

JUIST!
En daar kwam het dus niet terecht. Met dank aan Fatah en Hamas. En wat er wel goed terecht is gekomen, is systematisch gesloopt door Israël, dat alles wat economische vooruitgang kan helpen plat heeft gegooid.
De Hamas-schooltjes werden niet daarvan gefinancieerd hoor. Sterker nog, de kans is nu (omdat er geen andere inkomsten zijn) alleen maar groter geworden dat er overal Hamas-schooltjes opduiken.

Wat betreft je 2e alinea, daarom vindt ik het stuitend om de ontwikkelingshulp STOP te zetten (op basis van politieke keuzes van Hamas). Nogmaals, je raakt daar alleen maar Ali van de straat mee en het zet geen zoden aan de dijk. Zorg er dan voor dat het geld niet bij het bestuur komt, maar gewoon waar het moet zijn.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')