Dat is bv het geval met veel Afrikaanse landen , het Midden-Oosten en met de probleemgebieden. Wie uit Iran, Syrië, Libanon, ... vlucht moet er niet op rekenen nog terug te kunnen. Idem voor bv Pakistan trouwens, geloof ik. Zelfs met Marokko was dit tot voor kort nog het geval. Nu geloof ik dat België daar onlangs een overeenkomst voor heeft afgesloten.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:49 schreef petitlapin2 het volgende:
welke landen zijn het trouwens, die deze illegalen niet meer terugwillen in eigen land. Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord, in noord-afrikaanse landen kan het zeker niet zijn. Ik heb lange tijd in brussel gewoond, en daar heb ik talrijke noord-afrikanen en een inwoner van Pakistan weten terugkeren naar hun land van herkomst.
Een land als China is er bijvoorbeeld niet zo happig op. En in Nederland was er een incident met Congo meen ik. Je meot er ook aan denken dat die illegalen in veel gevallen ook geen identiteitspapieren meer hebben wat een terugkeer ook moeilijk maakt.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:49 schreef petitlapin2 het volgende:
welke landen zijn het trouwens, die deze illegalen niet meer terugwillen in eigen land. Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord, in noord-afrikaanse landen kan het zeker niet zijn. Ik heb lange tijd in brussel gewoond, en daar heb ik talrijke noord-afrikanen en een inwoner van Pakistan weten terugkeren naar hun land van herkomst.
Merci voor de info, is interessant.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Eupen:
http://verkiezingen2007.b(...)lts_graph_e9602.html
Malmedy:
http://verkiezingen2007.b(...)lts_graph_e9902.html
Sankt-Vith:
http://verkiezingen2007.b(...)ts_graph_e10002.html
Dezelfde als in Wallonië hoor. Deze verkiezingen vallen daar gewoon onder de Waalse hé. Het is maar met de gewestsverkiezingen dat ze daar een eigen parlementje verkiezen met enkele andere partijen erin.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:11 schreef Hrvat het volgende:
[..]
Merci voor de info, is interessant.
Die hebben daar nogal veel partijkes precies!
De bureaucratie in Belgie kennende kunnen we ze allemaal houden danquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Op dat vlak vind ik de redenering van JM Dedecker wel correct: de overheid moet elke asielaanvraag binnen het jaar volledig afhandelen. Als dat binnen dat jaar niet gebeurd is moet men automatisch asiel verlenen want dan is de overheid zelf in gebreke gebleken.
Dat is net zijn punt. Als je dat invoert moet je wel aan het systeem werken.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:09 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
De bureaucratie in Belgie kennende kunnen we ze allemaal houden dan
Zoals Joost zei, zij stemmen gewoon op de Waalse partijen. De Oostkantons liggen in de provincie Luik, en zij zitten dus ook in die kieskring. Jammer eigenlijk, want zij hebben recht op een van de 150 zetels. Nu goed, via de MR, de Franstalige liberalen, is er nu eentje verkozen:quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:11 schreef Hrvat het volgende:
[..]
Merci voor de info, is interessant.
Die hebben daar nogal veel partijkes precies!
Door het Belgische kiesssysteem heb je als Waalse partij trouwens ook zo'n 1000 a 1500 stemmen minder nodig om een zetel te halen dan een Vlaamse partij ...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:17 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Zoals Joost zei, zij stemmen gewoon op de Waalse partijen. De Oostkantons liggen in de provincie Luik, en zij zitten dus ook in die kieskring. Jammer eigenlijk, want zij hebben recht op een van de 150 zetels. Nu goed, via de MR, de Franstalige liberalen, is er nu eentje verkozen:
http://www.jadin.be/
Enkel in het Frans en het Duits, "pour les néerlandophones la même chose".
Voor de Europese verkiezingen zijn ze bevoordeligd echter , België heeft 24 zetels, waarvan 14 Vlaamse, 9 Franstalige, 1 Duitstalige.
Nederland heeft natuurlijk een min of meer vergelijkbaar systeem ingevoerd. Nieuwe asielzoekers krijgen zeer snel (misschien wel te snel 48 uur meen ik) uitsluitsel of hun aanvraag kans maakt. Zo niet dan moeten ze direct terug naar waar ze vandaan kwamen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:09 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
De bureaucratie in Belgie kennende kunnen we ze allemaal houden dan
In een land waar ambtenaren slechts bij +35° zachtjes mogen gewekt worden, werkt dat nietquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nederland heeft natuurlijk een min of meer vergelijkbaar systeem ingevoerd. Nieuwe asielzoekers krijgen zeer snel (misschien wel te snel 48 uur meen ik) uitsluitsel of hun aanvraag kans maakt. Zo niet dan moeten ze direct terug naar waar ze vandaan kwamen.
In de praktijk heeft die volgens mij amper invloed. De kiesdrempel geldt voor elke kieskring afzonderlijk. Aan elke kieskring is een vast aantal zetels toebedeeld. De meeste kieskringen hebben een zetelaantal dat (ver) onder de 20 ligt. Daar gold impliciet al een hogere kiesdrempel dan 5%.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat heeft voordelen inderdaad. Maar die kiesdrempel van 5% staat me wel tegen.
Je moet er dan wel rekening mee houden dat je voor een Waalse zetel minder stemmen nodig hebt dan voor een Vlaamse zetel.quote:Op maandag 11 juni 2007 20:35 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Stemmen in het parlement, daar wordt er immers gestemd over zaken en niet op straat. Liberalen: 41/150 ... 27,3% Christelijken: 40/150 ... 26,7%
quote:Ruzie in regering van lopende zaken
do 14/06/07 - Er is onenigheid tussen premier Guy Verhofstadt (Open VLD) en minister van Werk Peter Vanvelthoven (SP.A) over de KB's over de sociale verkiezingen in mei volgend jaar. Zo plaatsen ze de koning voor een lastig dilemma.
De KB's gaan over de organisatie van de sociale verkiezingen in de bedrijven en de vakbondsvertegenwoordiging in de kmo's. Minister Vanvelthoven heeft ze onlangs ondertekend.
In het eerste KB legt Vanvelthoven de periode van de verkiezingen vast tussen 5 en 18 mei 2008.
Door het tweede KB moeten in bedrijven met minstens 50 werknemers ook sociale verkiezingen gehouden worden. Nu ligt de grens op 100 werknemers. Volgens premier Verhofstadt kan dat tweede KB niet.
Hij vindt dat de vakbonden en werkgevers daarover tot een akkoord moeten komen in het sociaal overleg en zegt dat de materie niet behoort tot de "lopende zaken van een ontslagnemende regering".
Vanvelthoven zegt dan weer dat het om een bewarende maatregel gaat, bedoeld om de onzekerheid over de sociale verkiezingen weg te nemen.
De koning zal in elk geval met de kibbelende politici moeten praten om uit de impasse te raken.
"Dwangsommen en boetes zullen volgen"
Het KB verwijst naar een wet uit 1948 die de drempel voor vakbondsvertegenwoordiging in bedrijven vastlegt op 50 werknemers. De wet is echter nooit in uitvoeringsbesluiten gegoten en is dus niet van kracht.
De Europese Unie heeft ons land onlangs veroordeeld, omdat het een richtlijn over "informatie in bedrijven" nog niet mogelijk heeft gemaakt. Er volgen dwangsommen en boetes als de zaak niet deze maand geregeld is, zegt Vanvelthoven.
De wet uit 1948 zou daaraan tegemoetkomen en moest dus in een besluit gegoten worden om de onzekerheid weg te nemen, aldus Vanvelthoven.
Premier Verhofstadt ziet dat anders en vraagt de koning om de KB's niet te ondertekenen en ze terug te sturen naar de volgende minister van Werk.
"Dit getuigt van weinig fatsoen"
Ook de werkgevers zijn niet te spreken over het initiatief van Vanvelthoven.
Volgens Unizo, de Unie van Zelfstandige Ondernemers, is de nieuwe inmenging van Vanvelthoven in het sociaal overleg "onaanvaardbaar" en brengt het bovendien het overleg tussen vakbonden en werkgevers ernstig in gevaar.
De organisatie zegt wel tevreden te zijn met het snelle optreden van premier Verhofstadt.
Sociale verkiezingen?
In elk bedrijf met meer dan 100 werknemers is er een vertegenwoordiging van de vakbonden. De werknemers mogen om de vier jaar hun vertegenwoordigers onder de eigen werknemers kiezen.
De verkozen werknemers krijgen dan een speciaal statuut als vakbondsafgevaardigde, waardoor ze bijvoorbeeld niet kunnen worden ontslagen.
De vakbonden zijn vragende partij om die vertegenwoordiging in de bedrijven uit te breiden naar de kmo's met minder dan 100 personeelsleden. De werkgevers zien dat niet zitten.
Nou je zou kunnen beginnen metquote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Mag ik eens iets simpels uit de realiteit vragen ? Een asielzoeker uit land A komt naar België en vraagt hier asiel aan. De asielzoeker verblijft vervolgens weken/maanden (in de praktijk soms jaren tot voor een tijdje) in ons land en vervolgens wordt zijn aanvraag afgewezen. De asielzoeker moet het grondgebied verlaten. Echter, zijn land is van mening (en dat is in de praktijk voor héél veel landen waar de migranten hier vandaan komen het geval hoor) dat eens je het land verlaten hebt je niet meer terug moet keren en weigert de asielzoeker de toegang tot zijn "eigen land". De asielzoeker moet dan wel beslissen om in België (europa) te blijven en duikt hier in de illegaliteit.
Hoe wil jij dat migrantenprobleem aanpakken ? Je kan géén gedwongen repatriëring doen , je kan de asielzoeker niet terugsturen (zoals het VB voorstelt) omdat het land waar hij naartoe moet dat simpelweg kortaf weigert.
Als dat dan pakweg een land als Congo is waar je grote belangen in de diamantmijnen hebt , of een land uit het midden-oosten waar je de olie van nodig hebt en je lokt zo'n diplomatiek incident uit zit je nog met een ander probleem dus.quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:53 schreef tjolder het volgende:
[..]
Nou je zou kunnen beginnen met
1) De ambasadeur van dat land op het matje te roepen. (desnoods weekelijks)
2) Weigeren nog visa te geven aan inwoners van dat land.
3) Ontwikkelingshulp 'herzien'
En daar zal China zich veel van aantrekken? Of een voormalige sovjetrepubliek?quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:53 schreef tjolder het volgende:
[..]
Nou je zou kunnen beginnen met
1) De ambasadeur van dat land op het matje te roepen. (desnoods weekelijks)
2) Weigeren nog visa te geven aan inwoners van dat land.
3) Ontwikkelingshulp 'herzien'
Ze hebben 60 jaar de tijd gehad om die wet van 1948 !!! te regelen, en dan durven ze nog om uitstel vragen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ruzie in regering van lopende zaken
do 14/06/07 - Er is onenigheid tussen premier Guy Verhofstadt (Open VLD) en minister van Werk Peter Vanvelthoven (SP.A) over de KB's over de sociale verkiezingen in mei volgend jaar. Zo plaatsen ze de koning voor een lastig dilemma.
quote:Marie-Rose Morel zit op schopstoel Vlaams Belang
VERKIEZINGEN Ontreddering bij partijtop is groot
-- (tijd) - Na de weinig overtuigende verkiezingsuitslag zit Marie-Rose Morel bij het Vlaams Belang op de schopstoel. Zij wordt met alle zonden van Israël overladen: het is haar schuld dat Jean-Marie Dedecker een concurrent en geen medestander is geworden. De messen worden gewet. Morel dreigt een levenswerk van 25 jaar te vernietigen, is te horen in kringen van het Vlaams Belang
Het Vlaams Belang zit in de problemen. De partij is een Kamerzetel en 190.000 kiezers kwijt. En er is concurrentie ter rechterzijde. Er is Jean-Marie Dedecker, die nu ook centen heeft. En er is het kartel CD&V/N-VA. Als de partij het bij de verkiezingen in 2009 niet beter doet, stevent ze in het Vlaams Parlement af op een verlies van zeven zetels, zo blijkt uit extrapolaties.
Bij Gerolf Annemans leidt dat vooruitzicht tot ontreddering, is te horen in nationalistische kringen. Een levenswerk van 25 jaar staat op het spel. In zijn ogen is er één schuldige: Marie-Rose Morel. Zij heeft alle relaties met de N-VA opgeblazen. Zij heeft partijvoorzitter Frank Vanhecke het hoofd op hol gebracht. En zij heeft de doodssteek toegebracht aan Forza Flandria.
Iemand die het kan weten, formuleert het als volgt: 'Morel is binnengekomen als de Eva Braun van Filip Dewinter, maar is de Lady McBeth van Frank Vanhecke geworden.' Zoals geweten, kreeg Lady McBeth haar man zover een koningsmoord uit te voeren, waarna zij de troon kon bestijgen. Het stuk van Shakespeare eindigt in een bloedbad en de ondergang van de protagonisten.
Voor de medestanders van Annemans is het duidelijk: Morel moet eruit. Het is niet onschuldig als Annemans nu roept dat hij altijd al gewaarschuwd heeft voor Jean-Marie Dedecker. Dat is een rechtstreekse aanval op Marie-Rose Morel en Frank Vanhecke. Die vonden dat Dedecker buiten moest worden gehouden. Beter beginselvast en langzaam groeien, dan voor de vlucht vooruit kiezen, vonden Vanhecke en Morel.
Het resultaat is dat Dedecker nu een te duchten concurrent geworden is. Filip Dewinter zei het treffend op de verkiezingsnacht. Het Vlaams Belang had het zelf dan misschien niet zo goed gedaan, maar rechts Vlaanderen had wel gewonnen. Hoezo? Rechts Vlaanderen wint en het Vlaams Belang niet? Het wordt Morel en Vanhecke aangerekend dat zij Dedecker voor een gesloten deur hebben laten staan, toen hij zonder centen stond aan te kloppen.
Toch is het maar de vraag of Annemans en Dewinter wel sterk genoeg staan om Morel aan de kant te schuiven. Dat de partij in het kanton Antwerpen 2 procentpunten heeft verloren, heeft hun positie niet versterkt. En Frank Vanhecke, de medestander van Morel, heeft als stille vennoot steeds meer aan gewicht gewonnen.
De etterbuil is er, maar het ziet ernaar uit dat de gelederen uiteindelijk weer zullen worden gesloten. Het Vlaams Belang hoopt dat Dedecker er tegen 2009 niet slaagt te consolideren en dat de Vlaamse geloofwaardigheid van het kartel CD&V/N-VA eraan gaat.
Great, ik zat er al op te wachten.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En feitelijk de 2de verkiezingsnederlaag op rij begint het toch wéér serieus te rommelen binnen het Belang ...
[..]
Dat is een van de grootste dooddoeners in zogenaamde interessante discussies.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:31 schreef blueangel_ het volgende:... jij bent links, ik ben rechts ... zinloze discussies dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |