Gelukkig maar. Ik bedacht het me ook al. Maar je kent de moederzorgen... straks heeft hij ergens pijn ofzo.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:51 schreef Suzanna het volgende:
PV, is helemaal niet raar hoor, is best wel 'eng' in het begin voor die kleintjes. In ieder geval heeeel spannend!
Dan zou hij echt wel gaan huilen hoor, denk ik. Ik heb bij mijn kinderen ook gemerkt dat ze het in het begin best spannend vonden om te staan. Ook wel héél leuk, maar de eerste keren toch ook wel een beetje eng.quote:Op zondag 10 juni 2007 20:58 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Ik bedacht het me ook al. Maar je kent de moederzorgen... straks heeft hij ergens pijn ofzo.
Zoiets stond me ook al bij. Zal wel hetzelfde gelden voor karnemelk, is toch allemaal een 'afgeleide' van koemelk. En straks blijkt dat ze een allergie ervoor heeft, het zou toch zomaar kunnen....nee, dat ga ik echt niet proberen.quote:Op zondag 10 juni 2007 20:58 schreef snoopy het volgende:
Ik geloof dat Lis met 7 maanden yoghurt mocht.
Hij huilt ook écht. Mja, het klinkt eerder paniekerig dan pijnlijk.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:02 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Dan zou hij echt wel gaan huilen hoor, denk ik. Ik heb bij mijn kinderen ook gemerkt dat ze het in het begin best spannend vonden om te staan. Ook wel héél leuk, maar de eerste keren toch ook wel een beetje eng.
En die moederzorgen... jaja...heel begrijpelijk![]()
Je kan er wel wat andere kruiden bijdoen. Tomaat, baselicum of zo...quote:Op zondag 10 juni 2007 20:19 schreef owlet het volgende:
Persoonlijk kan ik me geen soep zonder zout voorstellen en ik wil Ronja nog geen zout geven.
quote:Op zondag 10 juni 2007 21:32 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
't Valt mij trouwens op dat Kendahl bijna nooit ziekjes is *afklopt* Zou dat komen doordat hij niet op de kinderopvang zit?
Mama zit bijna nooit achter de pcquote:Op maandag 11 juni 2007 09:15 schreef chacama het volgende:
Mika, probeer je mama te vertellen dat ze wat minder achter de pc moet zitten???
Julia dikkeen snel beter worden meissie.
Ja Mikael ook. Zag mezelf al helemaal moelijk doen als ie straks zo'n peuter is en dan dat nog af te leren. Maar hij heeft er zlef vaak al genoeg vanquote:Op maandag 11 juni 2007 17:20 schreef Bass-Miss het volgende:
Fons wil al een paar weken zijn tutje niet meer, wel makkelijk om het af te leren zo.
Ken wilde met 3 maanden al geen speen meer.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:20 schreef Bass-Miss het volgende:
Fons wil al een paar weken zijn tutje niet meer, wel makkelijk om het af te leren zo.
Jawel, jawel, dan is het een sprongetje! 18 weken geloof ik, Eva is net in het slaap aan het vallen dus ik ga het boek ff niet pakken....quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:28 schreef Vivi het volgende:
Oh, ik lees net dat die dip alleen voorkomt bij borstvoedingskinderen? Dean krijgt geen bv..oh jee, dan is het geen faaaaaase
Hij is er al op uitgekeken. Met die truc ben ik namelijk twee maanden geleden al begonnenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:16 schreef Suzanna het volgende:
PV, dat is ook soms niet te doen hoor. Gewoon in bad stoppen alstie onder de poep zit...![]()
![]()
(geintje hoor, maar ik weet helaas echt geen goede tips behalve die al geopperd waren. Hij mag al met dingetjes spelen waar 'ie normaal niet mee mag spelen? de schoonmaakdoekjes, een tube zalf, etc.?)
Nee dat ligt niet aan jou, ik vond het ook een gefrot tot en met. Ik spoel het daarna goed uit aan alle kanten.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:04 schreef Moonah het volgende:
Oh ja, PM, die rietjesbeker kan wel in de vaatwasser (gelukkig heb ik die idd een!), maar dan is het rietje toch nog niet schoon? Plus ik vind het zo'n gefrut om dat bovenste siliconenstukje er weer goed in te krijgen. Maar blijkbaar doe ik dat dus onhandig...
Het slechte drinken kan niet door de waterpokken komen helaasquote:Op woensdag 13 juni 2007 14:02 schreef snoopy het volgende:
Ik hoop eigenlijk maar dat het toch gewoon door die rottige waterpokken komt Suzanna. Dan gaat het wel weer over toch? Sterkte!
Lis is ziek. Ze is een kleine snottebel, heeft een nare hoest die pijn doet en heeft een schor stemmetjeEcht zielig. Gelukkig heeft ze geen koorts. De dokter heeft naar haar longetjes geluisterd en die zijn gelukkig schoon.
Ja, ik heb wel 2 'gekke' kindjes wat dat betreftquote:Op woensdag 13 juni 2007 15:30 schreef Lois het volgende:
Lis ook al ziek, zielig! Eng weer denk ik snoop, met het RS in je achterhoofd? Fijn dat haar longetjes schoon waren.
hey, thnx! Daar zat ik aan te denken maar wist het woord niet meer. Dat kan natuurlijk ook, is ook pijnlijk kan ik me herinneren (had ik vroeger ook weleens).quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:31 schreef appelsap het volgende:
Suzanna is het geen afte? Die kan je ook krijgen als je weerstand wat minder is.
Beterschap voor Julia en natuurlijk ook voor Lis.
Dat kan Lis ook!quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:53 schreef Bass-Miss het volgende:
Fons gaat nog steeds alleen maar in achteruit en in kringetjes...
En verder zet hij zich op handen en knieen om daarna weer door te zakken.
Thies kan daarentegen nog absoluut niet zitten! Hij lijkt dan zo'n tuimelaartje!quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:53 schreef Bass-Miss het volgende:
Goed van Thies!
Gewoon stutten met kussens...quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:23 schreef Moonah het volgende:
En ik heb toch zo'n zin om met hem te gaan fietsen...
Eva kan ook nog niet los zitten hoor.! Maar we fietsen al wel (kleine stukjes) Ze zit namelijk wel netjes recht als wij haar vasthouden, haar ruggetje en nekje zijn wel sterk. Maar dr evenwichtsgevoel is nog niet je dat!quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:23 schreef Moonah het volgende:
Thies kan daarentegen nog absoluut niet zitten! Hij lijkt dan zo'n tuimelaartje!
En ik heb toch zo'n zin om met hem te gaan fietsen...
Oh wat lief dat je er naar vraagt! (en dat je uberhaupt nog tijd hebt om te postenquote:Op woensdag 13 juni 2007 17:42 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Hoe is het vandaag, Vivi ?? Dean zijn gillereritus voorbij?
Hoe laat krijgt hij dan zijn laatste fles Vivi? Milo krijgt die om 23.00 uur en gaat dan gelukkig wel meteen erna slapen, maar wij zijn zo onderhand ook wel toe aan een avondje vroeger naar bedquote:Op woensdag 13 juni 2007 20:26 schreef Vivi het volgende:
... ben nu met slaaptraining begonnen, wel moeilijk maar ik wil het echt volhouden want ik trek het anders zelf niet, als meneertje pas om 23.00 uur gaat slapen.
Hihihihi! Dat deed Kendahl ook. Nu tijgert hij en vandaag kroop hij zelfs even met zijn knieën.quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:53 schreef Bass-Miss het volgende:
Goed van Thies!
Nieuwe Milo foto's in het fototopic trouwensquote:Op maandag 11 juni 2007 22:42 schreef Slaapmeisje het volgende:
Foto? Ik zal kijken of ik aankomende week tijd (en vooral puf) heb om er een paar te uploaden
Heb het ooit voor Anitra eens opgezocht, en het risico op wiegedood door buikligging is veel kleiner voor kinderen die altijd op hun buik slapen dan voor kinderen die dat incidenteel doen. Het is trouwens sowieso individueel een erg klein risico, maar omdat 't op een groep van zo'n 175-200.000 baby's wel een aantal slachtoffertjes kan schelen is het standaard-advies dus rugligging.quote:Buikligging
En nu we toch bezig zijn: iedereen weet inmiddels dat rugligging veiliger is dan buikligging, maar wat te doen met kinderen die per se op hun buik willen slapen? Sommige kinderen hebben nu eenmaal een hardnekkige voorkeur voor slapen op de buik.
Al vanaf 2005 wordt geadviseerd om deze kinderen maar gewoon op hun buik te laten liggen (mits voldaan is aan alle eisen voor een veilig bed), omdat alsmaar terugdraaien een hoop stress kan veroorzaken, wat het risico op wiegendood juist weer groter maakt. Leve het gezonde verstand.
Hey lief Slaapmeisjequote:Op woensdag 13 juni 2007 21:29 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Hoe laat krijgt hij dan zijn laatste fles Vivi? Milo krijgt die om 23.00 uur en gaat dan gelukkig wel meteen erna slapen, maar wij zijn zo onderhand ook wel toe aan een avondje vroeger naar bed![]()
Milo is ineens superactief met rollen en hij was net zo bezig op zijn buikje en zich met zijn handen aan het afzetten dat hij van de mat op de grond was gerold. Hij is nu bezig in slaap te storten, maar wil dat ineens op zijn buik. Hij draait zich de hele tijd om en ik wil liever niet dat hij op zijn buikje in slaap valt. Wat nou als hij dan geen adem meer kan halen? Straks ligt hij weer op zijn kamertje en dan kunnen we het niet in de gaten houden. Iemand advies? Kan het kwaad als hij op zijn buik slaapt?
Hahaha ja zoiets idd, gewoon terug sturen met "papa" doorgestreept en "juffie" er voor in de plaats zettenquote:Op woensdag 13 juni 2007 23:07 schreef Linda__ het volgende:
![]()
Vond ik ook Vivi. Er zit dus een potje bij met vergeet-me-niet-zaadjes. Ik krijg er echt een beetje een
'gescheiden-papa-die-zich-niet-aan-bezoekregeling-houdt' gevoel bij...
hoe kan ie Eva nou vergeten. Hij aanbidt de grond waarop ze tijgert
![]()
![]()
Dat vind ik nu ook altijd! En in het echt ziet Julia er nog erger gespikkeld uit dan op de fotoquote:Op donderdag 14 juni 2007 16:04 schreef Vivi het volgende:
In het echt was het nog schetiger, foto's doen vaak toch de schattigheidsfactor teniet, vind ik
Ja moet je doenquote:Op donderdag 14 juni 2007 16:52 schreef Vivi het volgende:
Wat raar toch dat ze d'r flesje steeds wegduwtKonden ze maar praten he!! daarom ga ik zsm aan de gang met die babygebaren!
Mikael heeft eigenlijk altijd goed gegeten dus ik dacht misschien door de warmte enzo. Ga hem ook niet dwingen want dan word het denk ik alleen maar erger. Zit er alleen klein beetje mee dat hij nu eindelijk een beetje op gewicht is maar dat ie dat nu weer kwijt gaat raken. Tis al niks en als ie dan ook nog niks eet dan word het helemaal niet wat. Maar denk dat het gewoon komt omdat ie nu zoveel dinkt want dat vult natuurlijk ook de maag. Maar met dit weer heb ik liever dat ie veel dinkt omdat ie ook heel veel zweetquote:Op donderdag 14 juni 2007 21:41 schreef owlet het volgende:
Dag Anna![]()
Nicole, volgens mij is het heel normaal dat kinderen periodes hebben waarin ze minder tot niets eten. Gewoon aan blijven bieden, er geen strijd maken en je geen zorgen maken. Als hij verder gezond is dan zal hij niet verhongeren, ze hebben eigenlijk nog maar weinig nodig.
Ronja eet nu de laatste dagen heel veel, vorige week weer bijna niets. Ik zou niet weten waar het aan ligt, behalve dan dat we wat minder aandacht zijn gaan besteden aan driftige buien. Ze kan nogal gillen tijdens het eten omdat ze dan perse ons eten wil. Nu negeren we dat en dan kiest ze eieren voor haar geld en eet ze ook haar groente met smaak.
Hey Moonahquote:Op donderdag 14 juni 2007 19:19 schreef Moonah het volgende:
Viefke, ik lag vannacht wakker en toen moest ik aan jullie denken.
Wat voor slaaptraining doe je?
Ik heb steeds maar het idee, op basis van jouw posts, maar mogelijk ook mijn eigen interpretatie (of projectie), dat hij overdag ook zo lang aan een stuk wakker is. Weet je, toen wij bij jou waren was Thies ook heel lang wakker. Wel 5 uur (en toen was hij een maand of 4/5). Daarna was hij strontvervelend. Ik dacht dat hij honger had. Pas later, toen hij een normaal slaappatroon had, besefte ik dat hij gewoon oververmoeid was... kinderen van die leeftidj slapen (gemiddeld...) 2 uur en zijn dan weer 2 uur wakker. Toen ik dat doorhad ging het stukken beter met Thies en het (in)slapen. Kan het zo zijn dat dat bij Dean ook zo is?
En Thies heeft ook een (klein) poosje zo veel eten gehad. Maar dat bleek een gewoonte te zijn. Ik heb het langzaamaan geminderd en hij heeft nog steeds geen honger.
En Suzanna, ik weet niets anders te zeggen dan maar weer sterkte...
Linda, wat lijkt me dat rot zeg, als je je kind daar achter moet laten. Bah.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:04 schreef Lois het volgende:
Ah Dean![]()
ontroerend kwetsbaar zo Vivi, heel mooi
Ach, sliep Simon ook zo lastig in? Dat was me ontgaan. Fijn dat het nu beter gaat.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:39 schreef PM-girl het volgende:
Hier doen we nu 's avonds de negeer modus aan, 1e dag 3 kwartier huilen - slapen. 2e dag - kwartier - slapen en gisteren 5 minuutjes huilen - slapen!
Wat denk je zelf...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
mijn moeder zegt dat nu Meike ook draait in bed, ik de klamboe er om weg moet halen, zou gevaarlijk zijn. is dat echt zo? het staat zo mooi met klamboe!
is dit nou nodig?quote:
Haha, ik zie het al helemaal voor me. Geweldig !quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:44 schreef Linda__ het volgende:
K-P! Mijn schoonouders hadden ook een tweeling (mijn man is er één van). Mijn schoonvader moest tijdens de lunch twee peuters helpen met de boterham, en de babies moesten ook nog een fles. (ze waren al wel wat groter dan jouw flensjes nu...) Hij heeft toen een stellage gemaakt die boven de wipstoeltjes kon: twee steunen en een dwarsplank erboven. In de dwarsplanken twee gaten, en in die gaten pasten precies twee flessen. Als dat allemaal goed opgesteld werd, dan konden de jongens handsfree drinken. We moeten nog altijd erg lachen omde foto's, maar het is eigenlijk wel een slimme oplossing.
Wel afwisselen hoor, de handsfree kindertjes
Begrijpelijk! Succes!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:51 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Borstvoeding en braaf kolven. Dubbele borstvoeding af en toe fysiek te zwaar. Dan kan ik ff de energie niet opbrengen. Met deze wonderfles kan ik 1 aan de borst vastklikken en de ander aan de hands free...hahahaha
Precies!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:20 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik denk dat ik niet teveel moet willen.
Nee,eigenlijk alleen op FOK!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
Precies!![]()
Ik heb het al eens eerder ergens gevraagd, maar noem jij ze nou IRL ook 'de flensjes'? Just curious!
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:12 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Nee,eigenlijk alleen op FOK!
IRL komt aap of apenkop aan bod....of Floor de dikop en Pien de driftkop
oh ik zou het vreselijk vinden als max een eigen kamertje hadquote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:36 schreef owlet het volgende:
Wij hebben vannacht wegens logee's weer een keer Ronja naast het bedIs het gek dat ik daar echt al naar uit kan kijken? Het is heerlijk om wat minder stil te hoeven doen op onze slaapkamer maar ik mis het toch een beetje dat ze niet meer naast me ligt...
Dat dus!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:44 schreef owlet het volgende:
Ronja sliep bij ons op de kamer voor twee redenen eigenlijk. Vooral omdat ik het belangrijk vind dat een baby de eerste maanden zo min mogelijk bij de ouders weg is. En ten tweede omdat het zo veel gemakkelijker is met borstvoeden.
Mij is verteld dat kinderen die dyslectisch zijn, vaak niet hebben gekropen. Maar het is niet zo dat als je kind niet kruipt het dan dyslectisch wordt.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:01 schreef Moonah het volgende:
Ook al is het lastig dat tijgeren te stimuleren Nicole, ik zou het wel proberen. Kinderen die niet hebben gekropen/getijgerd lopen meer kans op dyslexie.
Ach weet je dat maakt me allemaal niks uit. Hij doet het lekker zoals hij het wil. Of ie later nou speciaal onderwijs of iets nodig heeft maakt me helemaal niks uit. Zit in de familie dat kontschuiven (en ook speciaal onderwijsquote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:33 schreef snoopy het volgende:
[..]
Mij is verteld dat kinderen die dyslectisch zijn, vaak niet hebben gekropen. Maar het is niet zo dat als je kind niet kruipt het dan dyslectisch wordt.
Ja precies dat bedoel ik. Kan er niks anders van maken. Komen we over een paar jaar dan wel achter. Voor nu, lekker laten schuivenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:25 schreef snoopy het volgende:
MeNicole, ik bedoel alleen dat die veronderstelling niet juist is. Morris heeft ook altijd op zijn billen geschoven. Ik heb geen idee of hij dyslectisch is. Als het zo is, dan is het zo.
Lotte is ook al zo'n snellequote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:55 schreef ik80 het volgende:
Lotte, 7 maanden, kruipt niet alleen, maar gaat zich nu ook optrekken aan de traptreden/bank/basbox/tafel om te gaan staan. Doodeng, loop de hele tijd achter haar aan.
Niet kruipen, ach ze kunnen het ook gewoon heel goed doen later!
Rammelen met de rammelaar schijnt ook heel belangrijk te zijn.
same here hahah!!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:26 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
thx!
Brrr..begin op mijn moeder te lijken, die had ook altijd Biotex...![]()
Dat is gauw!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:55 schreef ik80 het volgende:
Lotte, 7 maanden, kruipt niet alleen, maar gaat zich nu ook optrekken aan de traptreden/bank/basbox/tafel om te gaan staan. Doodeng, loop de hele tijd achter haar aan.
Niet kruipen, ach ze kunnen het ook gewoon heel goed doen later!
Rammelen met de rammelaar schijnt ook heel belangrijk te zijn.
Ik zei ook niet dat je kind dan per definitie dyslectisch wordt.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:33 schreef snoopy het volgende:
[..]
Mij is verteld dat kinderen die dyslectisch zijn, vaak niet hebben gekropen. Maar het is niet zo dat als je kind niet kruipt het dan dyslectisch wordt.
En wat ga jij in die uurtjes doen ???quote:Op maandag 18 juni 2007 00:02 schreef Vivi het volgende:
Dean gaat morgen voor het eerst 3 uurtjes wennen op het KDV![]()
Nou, als het het welzijn van je kind betreft kun je imo niet drammerig genoeg zijn.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:18 schreef Vivi het volgende:
Suzanna, ik zou gewoon een second opinion vragen ergens anders. Maar ja, ik ben nogal een drammerig type
Maar Moonah is natuurlijk wel om op te eten..ennuh..had je maar niet moeten zeggen dat je een lekker wijf was Moon!quote:Op maandag 18 juni 2007 21:28 schreef chacama het volgende:
Thies, vent. Da's niet lekker. Mama's hoor je mee te kroelen. Niet opeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |