abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juni 2007 @ 21:33:47 #251
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50530053
Ik heb begrepen dat als je kind billenschuift (Freek deed het ook, met 1 been naar voren, en 1 been naar achteren, zag er niet uit ), het wel aan te raden is om ze op latere leeftijd alsnog te leren kruipen. Heb ik bij Freek ook wel gedaan, toen ie een jaar of twee was.
En Peuter heb ik het wel wat langer zelf uit laten zoeken, dwz, niet geholpen met zitten en af en toe maar een poosje laten brullen uit frustratie. Die heeft wel gewoon gekropen.
Er is nu nog niets over te zeggen of Freek dyslectisch zou zijn, zelf heb ik ook billen geschoven, en ben het niet.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 22:11:42 #252
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50531194
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 15:33 schreef snoopy het volgende:

[..]

Mij is verteld dat kinderen die dyslectisch zijn, vaak niet hebben gekropen. Maar het is niet zo dat als je kind niet kruipt het dan dyslectisch wordt.
Ik zei ook niet dat je kind dan per definitie dyslectisch wordt.
Ik weet eigenlijk niet wat de kip en het ei is. Ik weet wél dat het iets is dat samenhangt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 22:16:21 #253
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50531345
Als er iets met je kind is, is dat zo ongeveer ook de eerste vraag die je krijgt hoor, of ze gekropen hebben. Dus er zal best een samenhang zijn.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_50531384
Nee, dat zei je idd niet Moonah. Ik wilde het alleen nog iets verduidelijken. Dat mensen niet gaan denken dat billenschuivers altijd dyslectisch zijn.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 16 juni 2007 @ 22:23:56 #255
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50531575
En ik heb ook geen idee of je dyslexie zou kunnen voorkomen door bv het tijgeren/kruipen te stimuleren. Ik zal de vlg keer eens de visie van mijn osteopaat vragen. Hij zei laatst iets hierover (omdat ik vertelde dat Thies inmiddels tijgert).
pi_50538457
Ik weet dat het iets te maken heeft met dat hij moet leren het ene handje voor het andere handje te zetten en evenzo met de beentjes. Dat doen ze dus met kruipen, dat is belangrijk voor verdere ontwikkeling van de hersenen. Maar Mikael kan wel tijgeren maar als het hem niet snel genoeg gaat dan gaat ie zitten en schuift ie verder en als er bijvoorbeeld iets onder de tafel ligt gaat ie weer liggen enzo. Heb gewoon een apart kind
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 17 juni 2007 @ 09:04:18 #257
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50538494
dan komt dat met Tijn wel goed, volgens mij .. Die is behoorlijk gefrustreerd als ie z'n ene knie voor z'n andere zet maar niet genoeg kracht op de grond kan zetten en z'n been dus wegglijdt. Kruipen en niet vooruit komen is niks aan natuurlijk Als ik m'n hand achter z'n voetje zet komt ie wel goed vooruit en dan kijkt ie zo trots

En hij heeft vrijdag lekker van mama's banaan zitten eten. Vooral mama's hand (waar de banaan in zat) niet meer loslaten en maar sabbelen en als er dan een stukje loskwam heftig kauwen. Dat je 't ook door kan slikken kwam nog niet bij hem op (klopt dus echt met de leer van Rapley en Kleintjes: ze eten als ze er aan toe zijn).
Volgende week ofzo weer eens kijken, hij vond het nl. wel heel erg lekker
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 17 juni 2007 @ 10:01:23 #258
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50538784
Leuk ET!

Gisteren weer verschillende grote ogen gezien toen ik mijn kind (in het openbaar ) een hele banaan voerde.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_50538923
wat leuk ET.

pm haha eet simon dan een hele banaan?

ik geef de kleine meid gewoon een hele banaan maar veel eet ze er toch niet van op. want ze zuigt eraan en de rest word zo plakkerig dat ik hem na een kwartier weggooi. dan moet je eens zien hoe ze erdan uit ziet en mama en de stoel zitten er dan ook onder
mama van 3 kids!
  zondag 17 juni 2007 @ 11:40:35 #260
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50540059
Wat leuk trouwens, PM, dat Simon in zijn handjes klapt!
pi_50540526
Heb zelf geen kindjes, maar wel 2 broertjes die beide dyslectisch zijn.
Ik weet dat dyslexie te maken heeft met communicatie tussen beide hersenhelften, en mijn broertjes hebben allebei heel lang 'kruipoefeningen' gedaan (toen ze ouder waren). Ze kropen dan met de rechter hand en linkerbeen naar voren en andersom. Dus 'kruislinks'. Dit hielp enorm bij het lezen e.d. dat ging ze hierna veel beter af. Er waren zo nog een aantal oefeningen die ''kruislinks' werken, om de samenwerking tussen beide hersenhelften te stimuleren.

Nu weet ik ook dat kinderen/babietjes die dyslectisch zijn/worden vaak moeite hebben met het 'kruislinks' kruipen. Vaak kruipen ze met rechterhand en rechterbeen naar voren en andersom. Dus niet kruislinks. Of soms kruipen ze ook helemaal niet, maar doen ze inderdaad billenschuiven oid.
Als je kind anders kruipt/schuift hoeft het niet meteen te betekenen dat ie dyslectisch zal zijn, maar als een kind dyslectisch is kan het dus moeite hebben met 'goed' kruipen (kruislinks).

Mijn broertjes hebben beide pas later kruislinks 'leren' kruipen (mn broertjes doen deze oefeningen nu zelfs soms nog, ze zijn al 20 en 15 onderhand!). Dus oefenen met kruislinks kruipen op latere leeftijd kan ook goed zijn als het kindje dyslectisch is. Omdat dat dus die samenwerking tussen de hersenhelften stimuleert, en er zijn nog veel meer van dit soort oefeningen.

[weer snel weggaat uit dit topic ]

[ Bericht 4% gewijzigd door bl0emetjE op 17-06-2007 12:10:26 ]
  zondag 17 juni 2007 @ 13:01:17 #262
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50542339
Popples, Simon eet soms een halve banaan soms een hele. Maar in het begin was het inderdaad meer likken en af en toe een hapje.
Als ik hem zelf de banaan geef, knoeit hij meer dan wanneer ik hem vasthoud voor hem. Wonderwel accepteert hij dat ook!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_50542494
pm goed joh dat simon zo goed eet. ik heb er een die alles zelf wil proberen.
mama van 3 kids!
  zondag 17 juni 2007 @ 18:06:42 #264
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50550573
Kendahl is ziekjes. Combinatie van pijn in de buik, hoofd >> verkouden en last van zijn tandjes. Misschien dat het slecht slaap vatten er een aanloop van was. Hij is nu heel ongelukkig, ik denk dat ik even met hem ga fietsen om uit te waaien. Lekker ontspannen genieten.
Oja: en keelpijn ook nog>> moeite met eten en slikken. Arm kind!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 17 juni 2007 @ 20:14:52 #265
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50554139
Kendahl snel weer beter worden.

Hier gaat het goed. De wortels gaan nu lekker en brocoli is ook toegevoegd aan het eetpatroon. En morgen gaan we beginnen met peer. Ik ben zo benieuwd wat ze daarvan gaat vinden.

Ze vind brocoli trouwens lekkerder dan worteltjes....t'is toch ook net d'r zus. Die hoeft ook geen wortels.

Suzanna,hoe gaat het met Julia? Drinkt ze al beter???
  zondag 17 juni 2007 @ 20:29:13 #266
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50554684
Neuh, Julia drinkt niet beter.. lief dat je ernaar vraagt trouwens Chaca! Morgen weer naar de kinderarts, ik hoop maar dat ze niet moet blijven maar wat moet dat moet. Ze moeten gewoon vinden hoe het komt, want het is mij één groot raadsel.

Grappig dat ze de worteltjes minder lekker vindt trouwens, hier vindt Noa die heerlijk 'lekker worteltje, lekker zoet!'

Kendahl, heeeel veel beterschap! Klinkt wel zielig hoor... lief dat je even met hem bent gaan fietsen. Hopelijk istie ervan opgeknapt! Hoe gaat het nu?

Bloemetje, duidelijke uitleg!
  zondag 17 juni 2007 @ 20:41:49 #267
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50555108
Succes bij de KA. Aan de ene kant snap ik dat je ze liever bij je houdt, maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het voor Julia beter is als ze even wordt opgenomen. Dan krijgt ze, wrsch. via sonde, de voeding in elk geval binnen. Ik hoop dat je morgen echt meer komt te weten, want van die onzekerheid zou ik helemaal gek worden.

Wij gaan morgen ook naar de KA. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
  zondag 17 juni 2007 @ 21:06:21 #268
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50555994
Dankjewel Chaca en Suzanna
@Chaca: Broccoli neemt veel vocht op wanneer je het kookt, dus krijg je het lekker makkelijk weg lijkt me. Peer wordt over het algemeen 'heeeerlijk' gevonden.
@Suzanna: wat naar toch dat Julia zo slecht drinkt! Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt over wat er nou aan de hand is. Hier wordt je natuurlijk op den duur heel ongelukkig van. Hoe is ze eronder? Is ze nog wel een beetje vrolijk?

Kendahl zakte tijdens het fietsen een paar keer in en thuis ging hij lekker tijgeren( )
Nu is hij heel stout en doet hij allemaal dingen die niet mogen. En hij staat steeds bij alle tafels, kastjes, vensterbank te zeuren om.. euh... ja, waarom eigenlijk?
Bovendien ben ik er ondertussen achter dat onze woonkamer vol staat met 'nee-dat-mag-niet-voorwerpen'. Daar moeten we wat op verzinnen deze week. En ik verheug me op de verjaardag, dan krijgt hij een hoop nieuw interessant, voor zijn leeftijd bedoeld speelgoed.
  zondag 17 juni 2007 @ 21:12:04 #269
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50556181
PV, ze is best wel vrolijk, gek genoeg. Vannacht werd ik alleen wakker van héél hard, heel vreemd gekrijs van haar, ik schrok me wild. Ik zou niet precies weten hoe het komt, maar het leek of ze heel erge pijn had, ze was in ieder geval helemaal in paniek (en eigenlijk nog half in slaap) ... en het duurde een hele tijd voor ze gekalmeerd was. Toen ze vanochtend was uitgeslapen was ze weer supervrolijk. Tis echt een heerlijke baby wat dat betreft...als ze goed zou drinken was het een engeltje.
  zondag 17 juni 2007 @ 22:02:37 #270
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50558117
Ik zou me ook kapot schrikken! Brrr! Misschien had ze een enge droom? Ik zou dit wel even meenemen bij de KA.
  zondag 17 juni 2007 @ 22:03:21 #271
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50558146
Bloemetje, heldere uitleg!

Beterschap voor Kendahl, en ik ben benieuwd wat de KA morgen zegt Suzanna...
pi_50560671
succes suzanna. vreselijk als er iets is en je weet niet wat.

PV beterschap voor Kendahl.
mama van 3 kids!
pi_50561574
Kendahl beterschap!

Suzanna heel veel succes morgen. Ik hoop dat je wat meer komt te weten!
  maandag 18 juni 2007 @ 00:02:43 #274
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50563141
Beterschap zieke beebjes en Suuz, succes morgen! Ik hoop dat ze iets voor Julia kunnen betekenen! ")

Dean gaat morgen voor het eerst 3 uurtjes wennen op het KDV
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_50567480
quote:
Op maandag 18 juni 2007 00:02 schreef Vivi het volgende:

Dean gaat morgen voor het eerst 3 uurtjes wennen op het KDV
En wat ga jij in die uurtjes doen ???
pi_50568038
Kendahl, beterschap! Suzanna en Julia, succes, en hopelijk komt er duidelijkheid.
Vivi, sterkte!

Eva doet het goed, maar ze is wel weer verkouden. Ze heeft 's nachts regelmatig een hoestaanval van een kwartier ofzo (af en aan hoesten, niet aldoor achter elkaar hoor). Zij zelf doezelt zo weer in, maar mama heeft het al twee nachten achter elkaar 2 uur zien worden... Oordoppen dan maar!
Eva en Maria
pi_50568343
Ik word er een beetje gek van dat Mikael alles weggeeft. Alles gaat naar de hond. Geef ik hem een koekje is het: Handje hap!! Ja hondje komt natuurlijk wel meepeuzelen Doe ik "handje" in de bench dan komt Mikael het wel even brengen, zet ik Mikael in de kinderstoel dan gooit ie het wel naar "handje". En dan overal bij zeggen: handje hap, en dan met zo'n grote grijns. Tis trouwens niet alleen eten wat naar de hond gaat hoor. Ook zijn speelgoed mag "handje" wel hebben. Tja hond vind het allemaal prima hoor, die speelt wel mee
Liefde
  maandag 18 juni 2007 @ 10:44:55 #278
108648 cattie
lieve moeder
pi_50569867
en beterschap voor alle zieke kindjes!

Suzanna, hoe gaat het nu met Julia? Hoe was het bij de kinderarts?

MeNicole, lastig hoor! Ik zou zo niet weten wat je er aan kunt doen. "Handje" zal ondertussen wel een zwaargewicht worden?

Ive was vannacht ziek. Huilen, huilen, huilen, hij wilde niets, was heel warm en kon ook niet slapen. Uiteindelijk is hij om 4 uur op mijn buik in slaap gevallen en met wat wakker worden tussendoor heeft hij tot 8.45 uur geslapen. Hij heeft nu lichte verhoging maar verder lijkt het wel oke te gaan. Hopelijk was het maar van korte duur. Natuurlijk omdat het zielig is, maar dit keer ook wel een beetje omdat dinsdag zijn kdv dag is en als hij ziek is kan hij daar natuurlijk niet naar toe, maar net morgen kunnen mijn man en ik beide eigenlijk niet wegblijven van ons werk. Bijna nooit is dat een probleem, maar net morgen wel. De dilemma's van werkende ouders..
pi_50571177
Mikael kan sinds vanmorgen in een keer staan in bed en in de box Gewoon heel mooi met zijn voetjes recht naast elkaar En hij kan ook meteen alweer gaan zitten dus das mooi meegenomen
Liefde
  maandag 18 juni 2007 @ 11:53:18 #280
108648 cattie
lieve moeder
pi_50572017
Goed zo Mikael!
pi_50572049
goed zo Mikael!!! grote vent!!
Ive, beterschap!

Sarah dr eerste kies is door, en nr 2 komt er ook aan!
en nog maar 2 nachtjes slapen.........
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_50572105
Arme Ive
En knap van Mikael!
  maandag 18 juni 2007 @ 12:15:10 #283
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50572687
Ive beterschap

Mikael wat knap!

En Suzanna, hoe staat het ervoor?
  maandag 18 juni 2007 @ 14:57:41 #284
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50578351
Pfft, ben niet veel wijzer. Ze was 40 gram afgevallen, dus hij zei dat hij niet verwacht dat het koemelkallergie is. Zo lang het niet 'schadelijk' voor haar is, dus als ze 200 ml per dag drinkt hoeft ze ook niet opgenomen te worden... vanaf morgen moet ik weer 'gewone' voeding proberen, een week lang weer om te kijken hoe dat nu gaat. En als dat niet goed gaat, dan gaat ze aan de neocate...

Misschien ben ik wel wantrouwig, maar ik vind het een rare aanpak voor een klein meiske wat absoluut niet aankomt en magertjes is, bijna niet drinkt (en wat ze drinkt praktisch naar binnen getoverd/getruukt krijgt, want uit zichzelf drinken gebeurt niet, ze moet altijd afgeleid worden en dat is zóóóó vermoeiend... )

Ik heb gevraagd of het niet mogelijk is dat het géén allergie is maar wat anders. Dat was niet waarschijnlijk zei hij...

Volgende week maandag moet ik weer komen, en dan hoop ik maar dat ze gewoon weer de 'normale' voeding drinkt, hij zei dat het voorkomt dat baby's de voeding zonder aanwijsbare redenen weigeren. Nou, ik vind het maar raar...
pi_50578674
jeejtje suzanna wat een arts zeg. balen dat je niet wijzer bent geworden. sterkte en hopelijk gaat julia snel weer goed drinken al krijg ik uit jou post het idee dat er toch iets is. wil je niet bang maken maar het kan toch niet zomaar zijn dat ze niet drinkt.
mama van 3 kids!
  maandag 18 juni 2007 @ 16:11:12 #286
108648 cattie
lieve moeder
pi_50581052
Suzanna, wat rot dat je niets met het artsenbezoek bent opgeschoten.. Sterkte er weer mee!

Ive heeft nu verhoging en is wat moe, maar verder heeft hij nergens last van. Ik heb dus geen idee wat er met hem aan de hand is. Ik knuffel hem gewoon nog vaker en dan gaat het hopelijk wel weer over.
  maandag 18 juni 2007 @ 20:17:22 #287
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50589656
! Dean eh..beweegt zich voort, ik kan het geen tijgeren noemen, het is eerder "rupsen"; hij steekt zijn kontje in de lucht en zijn koppie op de grond en dan schuift ie vooruit

Is dat normaal? Hij lag op zijn kleedje en ik ging even naar de slaapkamer om de was op te hangen en toen ik terug kwam was ie onder zijn activitygym door ge"rupst" ..

En vandaag is ie ook al voor het eerst wezen wennen op het KDV, het ging hartstikke goed en hij had het erg leuk gevonden zeiden de leidsters...toen ik terug kwam heb ik hem even door een raam bespied en daar lag ie tegen zijn beertje aan te babbelen

Toen ie mij zag kreeg ik een big smile, en daarna zijn we naar huis gaan wandelen en hij was meteen vertrokken in zijn wagentje, en hij lachte steeds in zijn slaap

Zo'n lief gezicht
  maandag 18 juni 2007 @ 20:18:59 #288
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50589725
Suzanna, ik zou gewoon een second opinion vragen ergens anders. Maar ja, ik ben nogal een drammerig type
  maandag 18 juni 2007 @ 20:24:12 #289
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50589945
Jeetje, Suzanna, wat rot zeg. Nu ben je dus nog geen stap verder. Ik hoop zo dat ze snel weer beter gaat drinken. Ik probeer vanalles te verzinnen, maar er komt niets in me op. Ja, wacht. Misschien die nieuwe flessen die de borst zo goed nabootsen. En een andere, leg ze eens bij je aan en geef dan met het spuitje. Kijk, eens of dat wel werkt. En verder.....ga eens langs bij een osteopaat of zoiets. Misschien zit het wel van binnen, maar kan de KA dat niet ontdekken. En verder....als je het niet vertrouwt, een andere arts zoeken. 200 ml dat vind ik toch wel heeeeeel erg weinig. Gaat bij schoonzus, die op kinderafdeling ziekenhuis werkt navragen hoe of wat.

Hier in elk geval wel meer duidelijkheid. Maud heeft allergie. Helaas was de test niet duidelijk genoeg om aan te geven wat de oorzaak is, maar voorlopig houden we het op koemelk aangezien de provocatie dat heeft uitgewezen. Over 3 maanden gaan we weer terug. Ze volgt qua gewicht netjes haar eigen lijntje en daar is de KA tevreden over. Verder vond hij het opvallend dat Maud wel spuugt met de KV en niet met de BV. We hebben toen even besproken of ze minder in de flessen zou moeten krijgen. Dit kan ik proberen, maar hij verwachte niet dat ze daar minder door zou gaan spugen. Dus ik kijk nog even.

Verder wil hij als ze een jaar is geweest weer een nieuwe test doen om te kijken of dan duidelijker is wat de stof is die de allergie veroorzaakt.

Vivi. Jup dat is het begin. Maud heeft dat ook gedaan en is zich er nu over aan het verbazen dat als ze ergens naar toe wil, ze naar achter gaat en dus verder weg gaat van het object. Maar het rupsen is een begin. Tof. Die rode plek op het voorhoofd hoort er dus bij

Door het bezoek aan de KA heeft ze wel d'r middagslaap gemist en dat monde uit tot een behoorlijk inslaapkrijs-partij zojuist. Jeetje, wat is dat zielig om te horen. Een meisje dat zo moe is en zo graag wil slapen en wie het dan niet lukt om in slaap te vallen. Maar, nu is het rustig.

[ Bericht 9% gewijzigd door chacama op 18-06-2007 20:31:57 ]
  maandag 18 juni 2007 @ 20:24:49 #290
108648 cattie
lieve moeder
pi_50589965
Aaah, wat schattig Vivi dat hij in zijn slaap aan het lachen was!
Dat rupsen heb ik vaker gehoord. Elke baby heeft zijn eigen creatieve manier om vooruit te komen in het begin. De een schuift op zijn kontje, de ander rupst en Ive rolde overal naar toe. Erg schattig allemaal.
  maandag 18 juni 2007 @ 20:25:51 #291
108648 cattie
lieve moeder
pi_50590015
Fijn dat je meer duidelijkheid hebt Chacama, maar wel erg rot dat Maud een allergie heeft.
  maandag 18 juni 2007 @ 21:05:15 #292
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50591613
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:18 schreef Vivi het volgende:
Suzanna, ik zou gewoon een second opinion vragen ergens anders. Maar ja, ik ben nogal een drammerig type
Nou, als het het welzijn van je kind betreft kun je imo niet drammerig genoeg zijn.
Suzanna.... wat rot dat je er geen goed gevoel over hebt. Vlak je moederinstinct niet uit hoor!!!

Wat leuk dat Dean rupst! Thies rolde de hele kamer door, net als Ive.
Beterschap trouwens Ive!

En Chaca, fijn dat Maud met de BV niet spuugt en dat je duidelijkheid hebt. Nogmaals, ik vind het knap hoor, wat je er allemaal voor over hebt.

Pff, Thies is echt met zijn tanden bezig. Nu heeft hij weer bedacht om mij aan mijn haren naar hem toe te trekken en dan stevig in mijn wang/schouder/kin (proberen) te bijten. Lekker een hapje mama...

maandag 18 juni 2007 @ 21:28:24 #293
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50592570
Effe gecheckt. Daar in het ziekenhuis houden ze een minimum aan van de helft van de aanbevolen hoeveelheid die een kindje van deze leeftijd normaal zou moeten binnen krijgen. Dus als Julia normaal 5x180ml zou moeten drinken dan zou ze nu minimaal 450ml binnen moeten krijgen. Tweede criterium dat geldt is voldoende plasluiers. Minimaal 5 goede luiers. Luiers die dus 'plof' doen als je ze op de grond gooit. En uiteraard of ze nog helder is, voldoende wakker en alert.

Toen ik zei dat de KA 200 ml had gezegd, schrok ze wel een beetje. En gaf aan dat als jij het niet vertrouwde een second opinion echt niet verkeerd zou zijn.

Het is overigens wel een bekend verschijnsel dat bv-kindjes heel lang de fles kunnen weigeren. En als mama hem geeft, kan dit nog langer duren. Andere tips. Biedt liever om de 3 uur voeding aan. En dan bijvoorbeeld maar 120 ml. Laat het geven van de voeding niet langer dan 30 minuten duren, omdat er anders te weinig rusttijd tussen de voedingen zit. En verder wenste zij jou heel veel sterkte en hoopt dat Julia snel goed gaat drinken.

Thies, vent. Da's niet lekker. Mama's hoor je mee te kroelen. Niet opeten.
  maandag 18 juni 2007 @ 21:47:46 #294
103793 kozakken
Living the life
pi_50593595
Susanna hier even mijn verhaal.

Romme heeft heel lang alles wat maar drinken was geweigerd.
Hij is nu 10 mnd en drinkt pas sinds een klein maandje uit een tuit. (max. 180 cc per dag hoor. Dus echt niet verschrikkelijk veel)
We hebben vanaf het moment dat hij begon te weigeren (Toen hij ong. 4 a 5 mnd was ) alles gelepeld.
Echt een k. klus, maar zo kreeg hij in ieder geval genoeg binnen.
Daarnaast de ochtendfles en avondfles vervangen door pap (en eerst trouwens drie keer pap, fruithap en daarnaast groentehap)
Dus hier 210 cc water, 7 scheppen melk en daarnaast 10 schepjes (van die melkschepjes) pap. De Brinta van 6 mnd. zorgen dat het dik genoeg is en dan gewoon met het lepeltje geven.

Opgeteld kreeg hij dan toch twee keer 210 cc vocht (dus 420) en daarnaast dan ook nog alle vocht uit fruit (extra water toevoegen) en groente.

Romme is goedlachs, heel helder maar plast minimaal.
Het kan dus ook gewoon echt een klein eigenwijsje zijn, wat je thuis hebt.
Ik heb het maar losgelaten en in ieder geval zorg ik dat hij veel pap krijgt.

Sterkte! Het is heel naar om je zo over je kleintje te moeten voelen. Ik weet er ervaringsgewijs nu veel van.
(En idd evt. gewoon second opinion of je huisarts inschakelen??)
Je mag me gerust pm-en hoor!
  maandag 18 juni 2007 @ 21:48:39 #295
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50593645
Ik zal eens een lijstje geven van wat ze tot nu toe vanochtend heeft gedronken...

Vanochtend vroeg, rond zeven uur: 20 ml ongeveer.
Ongeveer 12 uur (daarvóór wilde ze niets drinken, om 9 uur had ik nog wat geprobeerd): 30 ml
14:00: 50 ml (ik vond haar toen heel goed drinken, kun je nagaan)
17:00: 20 ml
18:15: 20 ml
21:00: 30 ml
  maandag 18 juni 2007 @ 21:49:43 #296
103793 kozakken
Living the life
pi_50593706
Suzanna, als je nu gewoon het drinken eens loslaat uit de fles en dikkere melk gaat lepelen? Of met rijstebloem of met pap?
  maandag 18 juni 2007 @ 21:52:24 #297
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50593806
Kozakken, we proberen het ook met pap...want ze leek geïnteresseerd als wij iets aten met haar op schoot. Maar ook dat wordt uitgespuugd en moet mevrouw niet. Tot voor kort (zo'n anderhalve week geleden) at ze ook nog wel wat fruithap, vond ze heel lekker, tot ze het steeds minder ging eten en dus ook rond die tijd steeds minder drinken. Ze was altijd al wat weigerig met de fles, we moesten al vaker kleine beetjes geven, maar lang lang láng niet zo erg als nu.

Ik wist eigenlijk helemaal niet dat jij dat probleem met Romme had... gaf jij ook eerst borstvoeding? Of was het met de fles van de één op de andere dag?
  maandag 18 juni 2007 @ 21:54:10 #298
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50593881
Oh ja, pap uit de fles dronk ze met de Friso tot anderhalve week geleden redelijk. Daarna wilde ze het liever dun (tip van de spoedarts) misschien ook omdat ze toen verkouden was.

Oh ja, ben nog vergeten te zeggen dat ze ook behoorlijk hoest af en toe, ook in haar slaap. Ben ik ook vergeten tegen de arts te zeggen helaas...
  maandag 18 juni 2007 @ 22:05:24 #299
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50594400
quote:
Op maandag 18 juni 2007 21:28 schreef chacama het volgende:

Thies, vent. Da's niet lekker. Mama's hoor je mee te kroelen. Niet opeten.
Maar Moonah is natuurlijk wel om op te eten..ennuh..had je maar niet moeten zeggen dat je een lekker wijf was Moon!

Face it; je hebt een piranha gebaard

Ik zag trouwens gisteren zulke leuke shirtjes in oudewater toen we daar een dagje waren: o.a. met "Don't cha wish your mommy was hot like mine?!"

Wij hebben deze gekocht voor Dean:
  maandag 18 juni 2007 @ 22:05:25 #300
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50594401
Suzanne ik zou een second opinion vragen, echt dit is neit goed, en als er niets egdaan wordt wordt het ook niet beter, want door de honger wordt ze denk ik alleen maar vermoeider waardoor je in die cirkel blijft.

chacama waarom op de Kv wel, simpel: lactose
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')