abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juni 2007 @ 12:33:15 #251
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_50687466
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Mijn herhalende vraag dus: waarom dat niet even doortrekken en gewoon een JA of NEE sticker op de deur qua roken? .
Herhalend antwoord: vriendengroepen bestaan uit rokers en niet-rokers. Bij het afspreken zijn het altijd ed rokers die huilerig dwarsliggen en niet openstaan voor niet roken locaties. Niet-rokers zjin dan socialer en toegeeflijker waardoor iedereen toch weer in een rokerskroeg terecht komt. Als rokers voortaan beschermd worden tegen hun verslaving hoeven zij ook hun vrienden daar niet meer mee op te zadelen.
quote:
Bijkomend iets, nu moet een kroegbaas/barkeeper dus opeens ook overheid zijn en mensen aanspreken op een sigaretje. Beetje irritante extra taak waar men niet om gevraagd heeft. .
Die kroegbazen hebben de afgelopen jaren de kansen gehad om goede wil te tonen en tweezijdige oplossingen te zoeken. Dat hebben ze, ondanks duidelijke afspraken niet gedaan. Nu is het te laat.
Life is what you make it.
  donderdag 21 juni 2007 @ 12:40:12 #252
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50687654
We zullen allemaal wel zien hoe het loopt.

Ik zal er overigens niet eens mee zitten hoor. Maar ik snap niet dat het zo'n dwingend moet. Betutteling. regels maken om het regels maken.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_50687823
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij stelde net nog dat er 1,5 miljoen CARA patienten waren die net als hij kuchend en tranend de kroeg in gedwongen worden.
En hier stopt voor mij de discussie met jou, je hebt mijn woorden genoeg verdraaid. Het slaat echt nergens op wat je tiept. Veel plezier in de rookvrije horeca.
pi_50687981
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:26 schreef HeatWave het volgende:
Tranende ogen?
Contactlenzen.
quote:
Zwart snot?
Niet zo erg als na een dagje Beijing, maar ja. Zwarte rotzooi die er zo goed en kwaad als het kan in mijn neus uitgefilterd wordt. Mijn systeem zit aardig vol rotzooi na een avondje doorzakken.
quote:
komop zeg, mijn vriendin zit soms nachten lang naast me aan de bar en die heeft nergens last van. Ja ok, dr haar ruikt (stinkt, wat jij wil) naar rook. Wel eens van de douche gehoord?
Zeker. En dan heb je na het stappen gedouched (uiteraard) en kom je 's ochtends bij in die graflucht die opstijgt uit je kleren. Lekker man.
quote:
No offence, maar jij bent echt een uitzondering als je er zoveel last van hebt hoor.
Wat jij wilt. Ik zal blij zijn als het juli 2008 is. Wellicht steek ik om 23:55 nog wel een sigaartje op dat ik ceremonieel kan uitdrukken
  donderdag 21 juni 2007 @ 12:54:57 #255
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50688093
Ik weet nog wel een paar plekken waar gewoon gerookt gaat worden bij het stappen, maar daar zal ik de anti-rokers verder niet mee lastig vallen. Ze mochten eens op het idee komen om naar plekken te gaan waar ze anders nooit komen om een heksenjacht te beginnen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 juni 2007 @ 12:56:12 #256
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50688137
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:51 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Contactlenzen.
[..]

Niet zo erg als na een dagje Beijing, maar ja. Zwarte rotzooi die er zo goed en kwaad als het kan in mijn neus uitgefilterd wordt. Mijn systeem zit aardig vol rotzooi na een avondje doorzakken.
[..]

Zeker. En dan heb je na het stappen gedouched (uiteraard) en kom je 's ochtends bij in die graflucht die opstijgt uit je kleren. Lekker man.
[..]

Wat jij wilt. Ik zal blij zijn als het juli 2008 is. Wellicht steek ik om 23:55 nog wel een sigaartje op dat ik ceremonieel kan uitdrukken
Wij hebben allebei ook lenzen .

Nou, das knap, ik als roker heb dat niet eens. Zeker weten dat je niet te lam wordt en zelf een dikke havana over je longen neemt ofzo? Zelfs na een fikse doorzak nacht met een pakje erdoorheen heb ik dat nog niet.

Ik trek elke dag schone kleren aan, tip? En de vuile was gaat in de wasmachine meteen .

Ik gun jou best je rookvrije kroeg hoor. Ik gun mij en mijn kroegmaatjes OOK hun rookkroeg. Daarom blijf ik erbij dat het gewoon op basis van vrijwilligheid moet gaan. Ze weigeren in disco's ook op het criterium uiterlijk (gympen) dus waarom zou dit niet mogen?
Get woke, go broke!
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:02:12 #257
pi_50688311
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou, das knap, ik als roker heb dat niet eens. Zeker weten dat je niet te lam wordt en zelf een dikke havana over je longen neemt ofzo? Zelfs na een fikse doorzak nacht met een pakje erdoorheen heb ik dat nog niet.

Ik trek elke dag schone kleren aan, tip? En de vuile was gaat in de wasmachine meteen .

Ik gun jou best je rookvrije kroeg hoor. Ik gun mij en mijn kroegmaatjes OOK hun rookkroeg. Daarom blijf ik erbij dat het gewoon op basis van vrijwilligheid moet gaan. Ze weigeren in disco's ook op het criterium uiterlijk (gympen) dus waarom zou dit niet mogen?
Gewoon alle niet-rokers weigeren, dan heb je snel genoeg niet-rokers horeca.

Die niet-rokers zijn gewoon een stelletje meelopers die met hun rokende vriendjes meegaan omdat ze anders zielig thuis blijven zitten. "Ik wil ook naar de disco, maar dan moeten jullie niet dansen want daar heb ik last van. Al die vieze zwetende lijven "

Ik heb trouwens ook lenzen en ook nergens last van.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_50688497
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:33 schreef Schanulleke het volgende:
Herhalend antwoord: vriendengroepen bestaan uit rokers en niet-rokers. Bij het afspreken zijn het altijd ed rokers die huilerig dwarsliggen en niet openstaan voor niet roken locaties. Niet-rokers zjin dan socialer en toegeeflijker waardoor iedereen toch weer in een rokerskroeg terecht komt. Als rokers voortaan beschermd worden tegen hun verslaving hoeven zij ook hun vrienden daar niet meer mee op te zadelen.
Totale onzin, als in mijn vriendengroep de meerderheid niet zou roken en naar een niet rokerskroeg zou willen gaan, dan zou ik gewoon meegaan zonder huilerig te doen. Mocht ik daar geen zin in hebben dan ga ik in mijn eentje naar een kroeg waar ik wel mag roken. Ik ga niet zeuren en huilerig dooen t.o.v. mijn vrienden. Ik denk dat de meeste rokers zo zijn op wat uitzonderingen nagelaten.
Je moet eens serieus bij jezelf te rade gaan of het echtevrienden zijn of kenissen. Vrienden staan open voor elkaar en luisteren naar elkaar. Ze gaan niet zeurderig en huilerig doen. Daar hebben ze vrouwen voor uitgevonden .
quote:
Die kroegbazen hebben de afgelopen jaren de kansen gehad om goede wil te tonen en tweezijdige oplossingen te zoeken. Dat hebben ze, ondanks duidelijke afspraken niet gedaan. Nu is het te laat.
Waarom niet. Als er een rookvrije kroeg/ disco kwam dan was hij binnen een maand weer failliet omdat er geen kip kwam. Is dat dan het probleem van horeca Nederland die de conclusie trekt dat rookvrije horeca niet goed in de markt ligt?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_50688533
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:56 schreef HeatWave het volgende:
Ja, heel fijn. En dat helpt mij want: ...............
quote:
Idem. Je kunt er van maken wat je wilt, dit zijn mijn redenen om blij te zijn met een verbod. Als ik hier geen last van had, waarom zou ik dat rookverbod dan een goed idee vinden?
quote:
Het is wel weer even genoeg met je kleinerende opmerkingen over douchen en schone kleren.

Ik laat in ieder geval niet 's nachts mijn wasmachine draaien; ik heb niet altijd dingen aan die bij elkaar in de machine kunnen; de machine staat op zolder; ik ben nogal dronken en zo nog wat redenen om, inderdaad, mijn kleren niet meteen bij terugkomst te wassen zoals jij wel schijnt te doen. En zeg eens eerlijk, jij draagt een broek, overhemd of trui toch langer dan 1 dag als je niet in de kroeg bent geweest??
quote:
Ik gun jou best je rookvrije kroeg hoor. Ik gun mij en mijn kroegmaatjes OOK hun rookkroeg. Daarom blijf ik erbij dat het gewoon op basis van vrijwilligheid moet gaan.
Tja. Dat mag je vinden.
quote:
Ze weigeren in disco's ook op het criterium uiterlijk (gympen) dus waarom zou dit niet mogen?
Uhm, het mag wel. Maar het gebeurt niet. En het waarom is een geheim dat wij, geheimzinnig genootschap van niet-rokers, bij ons dragen en daarom met nadruk niet al 100 keer in dit topic vermeld hebben
pi_50688551
Speltheorie, inderdaad. .

Hetzelfde 'argument' gaat overigens op voor niet-horeca werkplekken: "Als er dan op de arbeidsmarkt zo'n behoefte bij werknemers zou zijn aan rookvrije kantoren, dan ontstonden er vanzelf bedrijven met rookvrije werkplekken."

En zo werkt het dus niet.
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:16:23 #261
pi_50688770
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:10 schreef DennisMoore het volgende:

Hetzelfde 'argument' gaat overigens op voor niet-horeca werkplekken: "Als er dan op de arbeidsmarkt zo'n behoefte bij werknemers zou zijn aan rookvrije kantoren, dan ontstonden er vanzelf bedrijven met rookvrije werkplekken."

Ik ga niet naar mn werk om me te ontspannen. Slecht voorbeeld.
pi_50689248
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik ga niet naar mn werk om me te ontspannen. Slecht voorbeeld.
Het gaat om werkplekken. En het gaat om de vergelijking "Als er zo'n vraag naar is vanuit de (arbeids)markt, dan ontstaat het vanzelf wel".

Beter lezen.
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:52:46 #263
pi_50690104
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het gaat om werkplekken. En het gaat om de vergelijking "Als er zo'n vraag naar is vanuit de (arbeids)markt, dan ontstaat het vanzelf wel".

Beter lezen.
Ik heb geen enkele moeite met een rookvebod op mn werkplek. Ik rook toch niet. Maar als ik me ga ontspannen word het een ander verhaal. Als ik wil drinken ga ik naar een plek waar ik kan drinken, en niet naar een kinder-disco. Als ik midden in de nacht in een club sta ga ik niet zeuren over dansende, zoenende, snuivende en rokende mensen want dat gebeurd als je gaat feesten. Wil ik dat niet, ga ik niet om 4 uur 's nachts een club in. Als er genoeg mensen zijn die zonder tabak willen feesten komen daar tenten voor. Die zijn er niet dus is er geen behoefte aan.

Of kunnen alleen rokers zelf bepalen wat ze doen?
pi_50690557
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:51 schreef Zpottr het volgende:
Als je je daar druk over maakt moet je gewoon minder zuipen. Dat levert namelijk aanzienlijk meer schade op dan die sigarettenrook.

Want, nog een keertje: Er is nog nooit een causaal verband aangetoond tussen meeroken en gezondheidsschade.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_50690604
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Beter lezen.
Inmiddels gaat het al niet meer om werkplekken, maar wil de minister alle horeca rookvrij maken, inclusief gelegenheden zonder personeel.
pi_50690701
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:10 schreef DennisMoore het volgende:

Volslagen ridicule vergelijking, aangezien je wat betreft werkplek een stuk minder te kiezen hebt dan het kiezen van een kroeg. Een kroeg kun je gewoon, zonder enige nadelige gevolgen voorbijlopen als het je niet bevalt.
  donderdag 21 juni 2007 @ 14:11:01 #267
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50690759
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:09 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Volslagen ridicule vergelijking, aangezien je wat betreft werkplek een stuk minder te kiezen hebt dan het kiezen van een kroeg. Een kroeg kun je gewoon, zonder enige nadelige gevolgen voorbijlopen als het je niet bevalt.
nee man, het is een waterdichte theorie, dus mensen als jij en in die in de kroeg zitten hebben ongelijk, want theorie is altijd beter dan het echte leven .

Ik heb het opgegeven. De anti-rook maffia is zo verstokt, je zou bijna zeggen dat ze verslaafd zijn aan het niet roken ofzo...
Get woke, go broke!
  donderdag 21 juni 2007 @ 14:16:29 #268
pi_50690968
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

nee man, het is een waterdichte theorie, dus mensen als jij en in die in de kroeg zitten hebben ongelijk, want theorie is altijd beter dan het echte leven .

Ik heb het opgegeven. De anti-rook maffia is zo verstokt, je zou bijna zeggen dat ze verslaafd zijn aan het niet roken ofzo...
De anti-rokers denken alleen maar theoretisch omdat ze in de praktijk nog nooit een kroeg van binnen hebben gezien.

Democratie:

80% van de stappers rookt, dus in de horeca word gerookt.
80% van nederland rookt niet, dus de politiek (die stemmen wil trekken) verbied roken.

Alleen jammer dat die niet-rokers nooit gaan stappen.
pi_50691433
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Als er genoeg mensen zijn die zonder tabak willen feesten komen daar tenten voor. Die zijn er niet dus is er geen behoefte aan.
Speltheorie, nogmaals. Snap je het niet?
pi_50691493
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

De anti-rokers denken alleen maar theoretisch omdat ze in de praktijk nog nooit een kroeg van binnen hebben gezien.
Right. .
  donderdag 21 juni 2007 @ 14:39:28 #271
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_50691847
quote:

[..]

Wees nou eens een kerel en kom met een bron voor deze totaal idiote aanname waar je al je theorietjes op baseerd.

Ik geloof er trouwens geen reet van dat je niet rookt.
pi_50692023
quote:

[..]

Democratie:

80% van nederland rookt niet, dus de politiek (die stemmen wil trekken) verbied roken.

Alleen jammer dat die niet-rokers nooit gaan stappen.
Ik denk eerder dat jij wereldvreemd bent en nooit uitgaat, want je praat poep .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 21 juni 2007 @ 14:44:11 #273
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50692060
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:28 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Speltheorie, nogmaals. Snap je het niet?
ga nou weg met je theorietjes man. Prak-tijk! het ECHTE leven, de echte wereld. Kom daar nou eens mee aan.

De aarde was volgens de theorie ook plat
Get woke, go broke!
  donderdag 21 juni 2007 @ 14:46:36 #274
pi_50692169
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:39 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Wees nou eens een kerel en kom met een bron voor deze totaal idiote aanname waar je al je theorietjes op baseerd.

Ik geloof er trouwens geen reet van dat je niet rookt.
Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt en ipv te veranderen in een jaloerse verbitterde anti-roker heb ik een heldere realitstische kijk op mensen en de wereld behouden.

Ik geloof geen seconde dat jij wel eens in een kroeg komt
pi_50692249
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 09:41 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Dat je het enig juiste antwoord dat al meerdere malen is gegeven onzinnig vindt daar kan ik niets aan doen.

Dit is een simpel stukje speltheorie: de eerste die het probeert raakt gegarandeerd een grote groep gemengde groepen (en rokers, uiteraard) kwijt, en daarmee omzet. De aanzuigende werking van kroegen waar wel gerookt wordt is te groot hiervoor. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik zoek mijn vrienden niet uit op rook/ niet rook-gedrag. Dus we gaan met een gemengde groep stappen, dus 'moet er gerookt kunnen worden'.
OK, voor eens en voor altijd deze quatsch ontkrachten:

ALS bovenstaande theorie zou kloppen, dan zou daaruit volgen dat het ALTIJD onrendabel is om een nieuw concept neer te zetten in de horeca.

Ik mag hopen dat je zelf inziet dat dit nonsense is, als het concept namelijk 'goed' is (c.q. geinteresseerden trekt) dan trekt het voldoende publiek.
Neem een "80's" café. Dat zal voor een gemend publiek, van pop tot rock, van punk tot disco acceptabel zijn om een avond in te zitten. Ergo, het concept trekt een eigen publiek. En dta blijkt ook uit het feit dat er van dit soort café's bestaan. Ondanks de'aanzuigende' werking van andere kroegen, bars, disco's en clubs.

Je neemt deze theorie veel te strikt, en je kijkt totaal niet naar andere mogelijkheden om je publiek samen te stellen. Als je de wereld alleen maar strikt wilt zien in rokers vs niet-rokers, ja, dan gaat je concept niet lukken.

Dat het met niet-rokerscafé's niet lukt toont eigenlijk alleen maar aan dat het waardeloze ondernemers zijn, die zich op een veel te smal vlak proberen te profileren.
  donderdag 21 juni 2007 @ 14:52:33 #276
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50692438
Peukje gorgel? .
Get woke, go broke!
  donderdag 21 juni 2007 @ 14:53:58 #277
pi_50692502
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Dat het met niet-rokerscafé's niet lukt toont eigenlijk alleen maar aan dat het waardeloze ondernemers zijn, die zich op een veel te smal vlak proberen te profileren.
Het waren waarschijnlijk anti-rokers die alleen groentensapjes schonken.
pi_50692569
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ga nou weg met je theorietjes man. Prak-tijk! het ECHTE leven, de echte wereld. Kom daar nou eens mee aan.

En dan vraag ik je nogmaals (want lezen schijnt nog steeds niet lekker te gaan): wat wil je zien? Een kroeg die niet rookvrij werd gemaakt omdat dat in het huidige kroegenlandschap commercieel bijzonder onverstandig is? Je roept wel heel hip dat je praktijk wilt zien, maar iets dat niet gebeurd is is lastig op te voeren als bewijs, wel?

En als je wilt weten waarom die tenten niet omgegaan zijn: dat wordt uitstekend beschreven in economische en sociale modelletjes. Maar dat wil je niet horen, want dat is "theorie" (waarbij je je bij de creationisten kunt scharen wat betreft de definitie van het woord "theorie" in de wetenschap, maar dat terzijde). Dus zijn we uitgeluld lijkt me.

Het zal tijd worden dat dit topic met een goeie 20 postjes uit z'n lijden verlost wordt want het gaat echt nergens meer over. Tenzij er iets nieuws op tafel komt ben ik weg.
pi_50692591
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:44 schreef HeatWave het volgende:

Economische wetenschappen maar weggooien dan? .
pi_50692657
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

ALS bovenstaande theorie zou kloppen, dan zou daaruit volgen dat het ALTIJD onrendabel is om een nieuw concept neer te zetten in de horeca.
Fout! Dat is geen logische conclusie.
Het zal bijvoorbeeld al uitmaken IN HOEVERRE een nieuw concept afwijkt van bestaande concepten.
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:02:16 #281
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50692833
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:55 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Economische wetenschappen maar weggooien dan? .
Goed plan, als ze dit soort droge theorie als waar aannemen mis je er niets aan.

We hebben in de kroeg deze discussie al tig keer gevoerd, aan de bar, met 20 man, met 19 rokers...... Was erg gezellig trouwens .
Get woke, go broke!
pi_50692886
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:02 schreef HeatWave het volgende:

Goed plan, als ze dit soort droge theorie als waar aannemen mis je er niets aan.
Je bedoelt dat je wil verwerpen wat je niet snapt.
quote:
We hebben in de kroeg deze discussie al tig keer gevoerd, aan de bar, met 20 man, met 19 rokers...... Was erg gezellig trouwens .
Heroïne-junks schijnen het onder elkaar ook erg gezellig te hebben in hun gebruikersruimte.
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:06:07 #283
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_50692976
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt en ipv te veranderen in een jaloerse verbitterde anti-roker heb ik een heldere realitstische kijk op mensen en de wereld behouden.

Ik geloof geen seconde dat jij wel eens in een kroeg komt
Je hebt dus geen bron?!!!!
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:06:35 #284
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50692999
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je wil verwerpen wat je niet snapt.
[..]

Heroïne-junks schijnen het onder elkaar ook erg gezellig te hebben in hun gebruikersruimte.
Tis goed hoor, Don Quichote . In de echte wereld werkt het nou eenmaal anders dan in de boekjes. En ik WIL niet flamen, maar als jij een discussie over dingen die IN de kroeg gebeuren probeert te weerleggen met boekjes en theorieen, ja, dan ga ik er ff vanuit dat je niet in de kroeg komt. Sorry dan .

Duidelijk geen randstedeling, de heroine gebruikers ruimtes staan onder zware bewaking vanwege de vele incidenten .

Nog meer "ik heb het gelezen, dus het is waar" argumenten? Of ga je eens de wereld in om te zien dat het zo niet werkt.

nog ff overdrijven: mensen als jij sturen relmarokkanen op een bootreisje omdat dat zo goed werkt, in theorie...
Get woke, go broke!
pi_50693033
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:52 schreef HeatWave het volgende:
Peukje gorgel? .
Goed plan!

En dan ga ik eens langzaam richting het zuiden.
Rock, bier en peuken .
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:11:09 #286
pi_50693209
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:06 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Je hebt dus geen bron?!!!!
Al mijn vrienden in de kroeg weten dat ik gelijk heb. Iedereen in de clubs waar ik kom vind het rookverbod belachelijk. Waar is jou achterban? Niet in de kroeg.
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:13:48 #287
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_50693322
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Al mijn vrienden in de kroeg weten dat ik gelijk heb. Iedereen in de clubs waar ik kom vind het rookverbod belachelijk. Waar is jou achterban? Niet in de kroeg.
Totaal geen bron en alleen maar gezever over een paar vriendjes die de ruggengraat niet hebben om te stoppen met roken dus. Ik kom regelmatig in de kroeg en ook onder mijn rokende vrienden is er begrip voor de maatregel.
pi_50693518
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:13 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Totaal geen bron en alleen maar gezever over een paar vriendjes die de ruggengraat niet hebben om te stoppen met roken dus. Ik kom regelmatig in de kroeg en ook onder mijn rokende vrienden is er begrip voor de maatregel.
Ben jij niet wat te oud voor imaginaire vriendjes?

Ik ben nog geen enkele roker tegengekomen die begrip heeft voor het rucksichtloos rookvrij maken van de hele horeca.
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:19:05 #289
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50693558
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ben jij niet wat te oud voor imaginaire vriendjes?

Ik ben nog geen enkele roker tegengekomen die begrip heeft voor het rucksichtloos rookvrij maken van de hele horeca.
Ik ook niet, wel een aantal niet rokers die het WEL belachelijk vinden.
Get woke, go broke!
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:24:08 #290
pi_50693786
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:13 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik ken alleen maar mensen die elkaar een prettige feestplek gunnen. En op Fok! kom ik mensen tegen die alles willen verbieden omdat ze er zelf geen behoefte aan hebben.

Ga jij lekker naar je rook-vrije horeca, ga ik feesten op mijn manier. Maar nee hoor, meneer de terrorist wil alles verbieden. Zullen we Fok! ook verbieden? schadelijk voor de gezondheid en mensen komen niet meer aan hun werk toe.

Oh, sorry, je bent werkloos?
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:27:39 #291
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_50693953
Hahaha en dan noemen jullie de niet-rokers verzuurd!!!
pi_50694026
Je ondertitel doet je wel eer aan moet ik zeggen.

En verzuurd? Nee, bij lange na niet. Ik kan me met een goed glas Guinness en een lekkere sigaar of sigaret uitstekend ontspannen.
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:29:32 #293
pi_50694029
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:27 schreef Schanulleke het volgende:
Hahaha en dan noemen jullie de niet-rokers verzuurd!!!
Ik ben zelf niet roker, verzuurde anti-tabaks-fundamentalist.
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:42:27 #294
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50694522
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Er is nog nooit een causaal verband aangetoond tussen meeroken en gezondheidsschade.

Nee, al die rookverboden in de EU, Noord Amerika, en elders zijn gebaseerd op niets....

Lees dat rapport wat ik eerder al eens postte in dit topic over het verschil aan gezondheidsklachten van Ierse pubeigenaren van voor en na het rookverbod.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:43:22 #295
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50694559
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:42 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee, al die rookverboden in de EU, Noord Amerika, en elders zijn gebaseerd op niets....

Lees dat rapport wat ik eerder al eens postte over het verschil aan gezondheidsklachten van Ierse pubeigenaren.
ok, en binnenkort komt er een niet schadelijke sigaret op de markt. (nu.nl) en nu?
Get woke, go broke!
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:49:26 #296
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50694777
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:43 schreef HeatWave het volgende:
ok, en binnenkort komt er een niet schadelijke sigaret op de markt. (nu.nl) en nu?
Dan moeten ze eerst alle tabaksbedrijven overtuigen dat type sigaret te gaan produceren. Zie jij het echt realistisch dat binnen afzienbare tijd er alleen maar "niet-schadelijke" sigaretten te koop zijn in heel de EU? (men kan immers naar België gaan en een paar sloffen Marlboro halen).

Nee, je krijgt de "schadelijke" sigaret gewoon niet weg natuurlijk.

Dus: Rookverbod blijft van kracht.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:56:08 #297
pi_50695007
Wanneer gaan ze alcohol verbieden? Ik heb zwaar last van die stinkende kotsende waggelende dronken debielen als ik uit ga. Die zure kotslucht is echt niet gezond en de agressie van die dronken torren; voor je het weet heb je een mes in je flikker.

Alcohol afschaffen!
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:08:30 #298
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50695392
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wanneer gaan ze alcohol verbieden? Ik heb zwaar last van die stinkende kotsende waggelende dronken debielen als ik uit ga. Die zure kotslucht is echt niet gezond en de agressie van die dronken torren; voor je het weet heb je een mes in je flikker.

Alcohol afschaffen!

Het grote verschil met roken is..... en je moet wel heel erg verzuurd zijn om dat maar niet te willen begrijpen.... dat het roken van 1 sigaret al de gezondheid van anderen beïnvloed, en iemand die naast je een biertje drinkt beïnvloed je gezondheid niet.

Niemand hier is tegen het afschaffen van of illegaal maken van genotmiddelen. Men is tegen het verbieden van het gebruik van de genotmiddelen die je in de fik moet steken en rook verspreid in je directe omgeving, en daarmee de gezondheid van anderen aantast.

Het kan mij geen zier schelen of je naast me cocaine gebruikt of heroine spuit, acht frikandellen speciaal vreet en het doorspoelt met een halve fles vodka. Daarmee tast je mijn gezondheid niet aan. Zodra je een sigaret op steekt, dan wel.

Maar ik kan zien dat dat voor sommige mensen ontzettend moeilijk te begrijpen is..... Wie heeft er nu weer bedacht dat rook wel eens schadelijk zou kunnen zijn!
-
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:19:52 #299
pi_50695771
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:08 schreef maartena het volgende:

[..]

Het grote verschil met roken is..... en je moet wel heel erg verzuurd zijn om dat maar niet te willen begrijpen.... dat het roken van 1 sigaret al de gezondheid van anderen beïnvloed, en iemand die naast je een biertje drinkt beïnvloed je gezondheid niet.
Alcohol en vet eten hebben veel ergere gevolgen. Autongelukken, leverproblemen met de bijkomende medische molen. Als je de gevolgen van roken ernstig neemt moet je de gevolgen van andere genotsmiddelen net zo ernstig nemen. Maar omdat je toevallig tabak iets beter ruikt krijgt het onterecht een uitzonderings positie. Bier over je kleren is niet erg, maar rook in je kleren wel? Hypocriet!.
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:26:04 #300
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_50695937
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alcohol en vet eten hebben veel ergere gevolgen. Autongelukken, leverproblemen met de bijkomende medische molen. Als je de gevolgen van roken ernstig neemt moet je de gevolgen van andere genotsmiddelen net zo ernstig nemen. Maar omdat je toevallig tabak iets beter ruikt krijgt het onterecht een uitzonderings positie. Bier over je kleren is niet erg, maar rook in je kleren wel? Hypocriet!.
Je bent een parodie op jezelf joh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')