Herhalend antwoord: vriendengroepen bestaan uit rokers en niet-rokers. Bij het afspreken zijn het altijd ed rokers die huilerig dwarsliggen en niet openstaan voor niet roken locaties. Niet-rokers zjin dan socialer en toegeeflijker waardoor iedereen toch weer in een rokerskroeg terecht komt. Als rokers voortaan beschermd worden tegen hun verslaving hoeven zij ook hun vrienden daar niet meer mee op te zadelen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mijn herhalende vraag dus: waarom dat niet even doortrekken en gewoon een JA of NEE sticker op de deur qua roken?.
Die kroegbazen hebben de afgelopen jaren de kansen gehad om goede wil te tonen en tweezijdige oplossingen te zoeken. Dat hebben ze, ondanks duidelijke afspraken niet gedaan. Nu is het te laat.quote:Bijkomend iets, nu moet een kroegbaas/barkeeper dus opeens ook overheid zijn en mensen aanspreken op een sigaretje. Beetje irritante extra taak waar men niet om gevraagd heeft..
En hier stopt voor mij de discussie met jou, je hebt mijn woorden genoeg verdraaid. Het slaat echt nergens op wat je tiept. Veel plezier in de rookvrije horeca.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij stelde net nog dat er 1,5 miljoen CARA patienten waren die net als hij kuchend en tranend de kroeg in gedwongen worden.
Contactlenzen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:26 schreef HeatWave het volgende:
Tranende ogen?
Niet zo erg als na een dagje Beijing, maar ja. Zwarte rotzooi die er zo goed en kwaad als het kan in mijn neus uitgefilterd wordt. Mijn systeem zit aardig vol rotzooi na een avondje doorzakken.quote:Zwart snot?
Zeker. En dan heb je na het stappen gedouched (uiteraard) en kom je 's ochtends bij in die graflucht die opstijgt uit je kleren. Lekker man.quote:komop zeg, mijn vriendin zit soms nachten lang naast me aan de bar en die heeft nergens last van. Ja ok, dr haar ruikt (stinkt, wat jij wil) naar rook. Wel eens van de douche gehoord?
Wat jij wilt. Ik zal blij zijn als het juli 2008 is. Wellicht steek ik om 23:55 nog wel een sigaartje op dat ik ceremonieel kan uitdrukkenquote:No offence, maar jij bent echt een uitzondering als je er zoveel last van hebt hoor.
Wij hebben allebei ook lenzenquote:Op donderdag 21 juni 2007 12:51 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Contactlenzen.
[..]
Niet zo erg als na een dagje Beijing, maar ja. Zwarte rotzooi die er zo goed en kwaad als het kan in mijn neus uitgefilterd wordt. Mijn systeem zit aardig vol rotzooi na een avondje doorzakken.
[..]
Zeker. En dan heb je na het stappen gedouched (uiteraard) en kom je 's ochtends bij in die graflucht die opstijgt uit je kleren. Lekker man.
[..]
Wat jij wilt. Ik zal blij zijn als het juli 2008 is. Wellicht steek ik om 23:55 nog wel een sigaartje op dat ik ceremonieel kan uitdrukken
Gewoon alle niet-rokers weigeren, dan heb je snel genoeg niet-rokers horeca.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wij hebben allebei ook lenzen.
Nou, das knap, ik als roker heb dat niet eens. Zeker weten dat je niet te lam wordt en zelf een dikke havana over je longen neemt ofzo? Zelfs na een fikse doorzak nacht met een pakje erdoorheen heb ik dat nog niet.
Ik trek elke dag schone kleren aan, tip? En de vuile was gaat in de wasmachine meteen.
Ik gun jou best je rookvrije kroeg hoor. Ik gun mij en mijn kroegmaatjes OOK hun rookkroeg. Daarom blijf ik erbij dat het gewoon op basis van vrijwilligheid moet gaan. Ze weigeren in disco's ook op het criterium uiterlijk (gympen) dus waarom zou dit niet mogen?
Totale onzin, als in mijn vriendengroep de meerderheid niet zou roken en naar een niet rokerskroeg zou willen gaan, dan zou ik gewoon meegaan zonder huilerig te doen. Mocht ik daar geen zin in hebben dan ga ik in mijn eentje naar een kroeg waar ik wel mag roken. Ik ga niet zeuren en huilerig dooen t.o.v. mijn vrienden. Ik denk dat de meeste rokers zo zijn op wat uitzonderingen nagelaten.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:33 schreef Schanulleke het volgende:
Herhalend antwoord: vriendengroepen bestaan uit rokers en niet-rokers. Bij het afspreken zijn het altijd ed rokers die huilerig dwarsliggen en niet openstaan voor niet roken locaties. Niet-rokers zjin dan socialer en toegeeflijker waardoor iedereen toch weer in een rokerskroeg terecht komt. Als rokers voortaan beschermd worden tegen hun verslaving hoeven zij ook hun vrienden daar niet meer mee op te zadelen.
Waarom niet. Als er een rookvrije kroeg/ disco kwam dan was hij binnen een maand weer failliet omdat er geen kip kwam. Is dat dan het probleem van horeca Nederland die de conclusie trekt dat rookvrije horeca niet goed in de markt ligt?quote:Die kroegbazen hebben de afgelopen jaren de kansen gehad om goede wil te tonen en tweezijdige oplossingen te zoeken. Dat hebben ze, ondanks duidelijke afspraken niet gedaan. Nu is het te laat.
Ja, heel fijn. En dat helpt mij want: ...............quote:
Idem. Je kunt er van maken wat je wilt, dit zijn mijn redenen om blij te zijn met een verbod. Als ik hier geen last van had, waarom zou ik dat rookverbod dan een goed idee vinden?quote:Nou, das knap, ik als roker heb dat niet eens. Zeker weten dat je niet te lam wordt en zelf een dikke havana over je longen neemt ofzo? Zelfs na een fikse doorzak nacht met een pakje erdoorheen heb ik dat nog niet.
Het is wel weer even genoeg met je kleinerende opmerkingen over douchen en schone kleren.quote:Ik trek elke dag schone kleren aan, tip? En de vuile was gaat in de wasmachine meteen.
Tja. Dat mag je vinden.quote:Ik gun jou best je rookvrije kroeg hoor. Ik gun mij en mijn kroegmaatjes OOK hun rookkroeg. Daarom blijf ik erbij dat het gewoon op basis van vrijwilligheid moet gaan.
Uhm, het mag wel. Maar het gebeurt niet. En het waarom is een geheim dat wij, geheimzinnig genootschap van niet-rokers, bij ons dragen en daarom met nadruk niet al 100 keer in dit topic vermeld hebbenquote:Ze weigeren in disco's ook op het criterium uiterlijk (gympen) dus waarom zou dit niet mogen?
Ik ga niet naar mn werk om me te ontspannen. Slecht voorbeeld.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:10 schreef DennisMoore het volgende:
Speltheorie, inderdaad..
Hetzelfde 'argument' gaat overigens op voor niet-horeca werkplekken: "Als er dan op de arbeidsmarkt zo'n behoefte bij werknemers zou zijn aan rookvrije kantoren, dan ontstonden er vanzelf bedrijven met rookvrije werkplekken."
En zo werkt het dus niet.
Het gaat om werkplekken. En het gaat om de vergelijking "Als er zo'n vraag naar is vanuit de (arbeids)markt, dan ontstaat het vanzelf wel".quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ga niet naar mn werk om me te ontspannen. Slecht voorbeeld.
Ik heb geen enkele moeite met een rookvebod op mn werkplek. Ik rook toch niet. Maar als ik me ga ontspannen word het een ander verhaal. Als ik wil drinken ga ik naar een plek waar ik kan drinken, en niet naar een kinder-disco. Als ik midden in de nacht in een club sta ga ik niet zeuren over dansende, zoenende, snuivende en rokende mensen want dat gebeurd als je gaat feesten. Wil ik dat niet, ga ik niet om 4 uur 's nachts een club in. Als er genoeg mensen zijn die zonder tabak willen feesten komen daar tenten voor. Die zijn er niet dus is er geen behoefte aan.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Het gaat om werkplekken. En het gaat om de vergelijking "Als er zo'n vraag naar is vanuit de (arbeids)markt, dan ontstaat het vanzelf wel".
Beter lezen.
Als je je daar druk over maakt moet je gewoon minder zuipen. Dat levert namelijk aanzienlijk meer schade op dan die sigarettenrook.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:51 schreef Zpottr het volgende:
Niet zo erg als na een dagje Beijing, maar ja. Zwarte rotzooi die er zo goed en kwaad als het kan in mijn neus uitgefilterd wordt. Mijn systeem zit aardig vol rotzooi na een avondje doorzakken.
Inmiddels gaat het al niet meer om werkplekken, maar wil de minister alle horeca rookvrij maken, inclusief gelegenheden zonder personeel.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Het gaat om werkplekken. En het gaat om de vergelijking "Als er zo'n vraag naar is vanuit de (arbeids)markt, dan ontstaat het vanzelf wel".
Beter lezen.
Volslagen ridicule vergelijking, aangezien je wat betreft werkplek een stuk minder te kiezen hebt dan het kiezen van een kroeg. Een kroeg kun je gewoon, zonder enige nadelige gevolgen voorbijlopen als het je niet bevalt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:10 schreef DennisMoore het volgende:
Speltheorie, inderdaad..
Hetzelfde 'argument' gaat overigens op voor niet-horeca werkplekken: "Als er dan op de arbeidsmarkt zo'n behoefte bij werknemers zou zijn aan rookvrije kantoren, dan ontstonden er vanzelf bedrijven met rookvrije werkplekken."
En zo werkt het dus niet.
nee man, het is een waterdichte theorie, dus mensen als jij en in die in de kroeg zitten hebben ongelijk, want theorie is altijd beter dan het echte levenquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:09 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Volslagen ridicule vergelijking, aangezien je wat betreft werkplek een stuk minder te kiezen hebt dan het kiezen van een kroeg. Een kroeg kun je gewoon, zonder enige nadelige gevolgen voorbijlopen als het je niet bevalt.
De anti-rokers denken alleen maar theoretisch omdat ze in de praktijk nog nooit een kroeg van binnen hebben gezien.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee man, het is een waterdichte theorie, dus mensen als jij en in die in de kroeg zitten hebben ongelijk, want theorie is altijd beter dan het echte leven.
Ik heb het opgegeven. De anti-rook maffia is zo verstokt, je zou bijna zeggen dat ze verslaafd zijn aan het niet roken ofzo...
Speltheorie, nogmaals. Snap je het niet?quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als er genoeg mensen zijn die zonder tabak willen feesten komen daar tenten voor. Die zijn er niet dus is er geen behoefte aan.
Right.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De anti-rokers denken alleen maar theoretisch omdat ze in de praktijk nog nooit een kroeg van binnen hebben gezien.
Wees nou eens een kerel en kom met een bron voor deze totaal idiote aanname waar je al je theorietjes op baseerd.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
80% van de stappers rookt, dus in de horeca word gerookt.
Ik denk eerder dat jij wereldvreemd bent en nooit uitgaat, want je praat poepquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De anti-rokers denken alleen maar theoretisch omdat ze in de praktijk nog nooit een kroeg van binnen hebben gezien.
Democratie:
80% van de stappers rookt, dus in de horeca word gerookt.
80% van nederland rookt niet, dus de politiek (die stemmen wil trekken) verbied roken.
Alleen jammer dat die niet-rokers nooit gaan stappen.
ga nou weg met je theorietjes man. Prak-tijk! het ECHTE leven, de echte wereld. Kom daar nou eens mee aan.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:28 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Speltheorie, nogmaals. Snap je het niet?
Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt en ipv te veranderen in een jaloerse verbitterde anti-roker heb ik een heldere realitstische kijk op mensen en de wereld behouden.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wees nou eens een kerel en kom met een bron voor deze totaal idiote aanname waar je al je theorietjes op baseerd.
Ik geloof er trouwens geen reet van dat je niet rookt.![]()
OK, voor eens en voor altijd deze quatsch ontkrachten:quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:41 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Dat je het enig juiste antwoord dat al meerdere malen is gegeven onzinnig vindt daar kan ik niets aan doen.
Dit is een simpel stukje speltheorie: de eerste die het probeert raakt gegarandeerd een grote groep gemengde groepen (en rokers, uiteraard) kwijt, en daarmee omzet. De aanzuigende werking van kroegen waar wel gerookt wordt is te groot hiervoor. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik zoek mijn vrienden niet uit op rook/ niet rook-gedrag. Dus we gaan met een gemengde groep stappen, dus 'moet er gerookt kunnen worden'.
Het waren waarschijnlijk anti-rokers die alleen groentensapjes schonken.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Dat het met niet-rokerscafé's niet lukt toont eigenlijk alleen maar aan dat het waardeloze ondernemers zijn, die zich op een veel te smal vlak proberen te profileren.
En dan vraag ik je nogmaals (want lezen schijnt nog steeds niet lekker te gaan): wat wil je zien? Een kroeg die niet rookvrij werd gemaakt omdat dat in het huidige kroegenlandschap commercieel bijzonder onverstandig is? Je roept wel heel hip dat je praktijk wilt zien, maar iets dat niet gebeurd is is lastig op te voeren als bewijs, wel?quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ga nou weg met je theorietjes man. Prak-tijk! het ECHTE leven, de echte wereld. Kom daar nou eens mee aan.
De aarde was volgens de theorie ook plat
Economische wetenschappen maar weggooien dan?quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:44 schreef HeatWave het volgende:
ga nou weg met je theorietjes man. Prak-tijk! het ECHTE leven, de echte wereld. Kom daar nou eens mee aan.
De aarde was volgens de theorie ook plat
Fout! Dat is geen logische conclusie.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
ALS bovenstaande theorie zou kloppen, dan zou daaruit volgen dat het ALTIJD onrendabel is om een nieuw concept neer te zetten in de horeca.
Goed plan, als ze dit soort droge theorie als waar aannemen mis je er niets aan.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:55 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Economische wetenschappen maar weggooien dan?.
Je bedoelt dat je wil verwerpen wat je niet snapt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:02 schreef HeatWave het volgende:
Goed plan, als ze dit soort droge theorie als waar aannemen mis je er niets aan.
Heroïne-junks schijnen het onder elkaar ook erg gezellig te hebben in hun gebruikersruimte.quote:We hebben in de kroeg deze discussie al tig keer gevoerd, aan de bar, met 20 man, met 19 rokers...... Was erg gezellig trouwens.
Je hebt dus geen bron?!!!!quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt en ipv te veranderen in een jaloerse verbitterde anti-roker heb ik een heldere realitstische kijk op mensen en de wereld behouden.
Ik geloof geen seconde dat jij wel eens in een kroeg komt![]()
Tis goed hoor, Don Quichotequote:Op donderdag 21 juni 2007 15:03 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je wil verwerpen wat je niet snapt.
[..]
Heroïne-junks schijnen het onder elkaar ook erg gezellig te hebben in hun gebruikersruimte.
Goed plan!quote:
Al mijn vrienden in de kroeg weten dat ik gelijk heb. Iedereen in de clubs waar ik kom vind het rookverbod belachelijk. Waar is jou achterban? Niet in de kroeg.quote:
Totaal geen bron en alleen maar gezever over een paar vriendjes die de ruggengraat niet hebben om te stoppen met roken dus. Ik kom regelmatig in de kroeg en ook onder mijn rokende vrienden is er begrip voor de maatregel.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Al mijn vrienden in de kroeg weten dat ik gelijk heb. Iedereen in de clubs waar ik kom vind het rookverbod belachelijk. Waar is jou achterban? Niet in de kroeg.
Ben jij niet wat te oud voor imaginaire vriendjes?quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:13 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Totaal geen bron en alleen maar gezever over een paar vriendjes die de ruggengraat niet hebben om te stoppen met roken dus. Ik kom regelmatig in de kroeg en ook onder mijn rokende vrienden is er begrip voor de maatregel.
Ik ook niet, wel een aantal niet rokers die het WEL belachelijk vinden.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ben jij niet wat te oud voor imaginaire vriendjes?
Ik ben nog geen enkele roker tegengekomen die begrip heeft voor het rucksichtloos rookvrij maken van de hele horeca.
Ik ken alleen maar mensen die elkaar een prettige feestplek gunnen. En op Fok! kom ik mensen tegen die alles willen verbieden omdat ze er zelf geen behoefte aan hebben.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:13 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Totaal geen bron en alleen maar gezever over een paar vriendjes die de ruggengraat niet hebben om te stoppen met roken dus. Ik kom regelmatig in de kroeg en ook onder mijn rokende vrienden is er begrip voor de maatregel.
Ik ben zelf niet roker, verzuurde anti-tabaks-fundamentalist.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:27 schreef Schanulleke het volgende:
Hahaha en dan noemen jullie de niet-rokers verzuurd!!!![]()
quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Er is nog nooit een causaal verband aangetoond tussen meeroken en gezondheidsschade.
ok, en binnenkort komt er een niet schadelijke sigaret op de markt. (nu.nl) en nu?quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:42 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, al die rookverboden in de EU, Noord Amerika, en elders zijn gebaseerd op niets....
Lees dat rapport wat ik eerder al eens postte over het verschil aan gezondheidsklachten van Ierse pubeigenaren.
Dan moeten ze eerst alle tabaksbedrijven overtuigen dat type sigaret te gaan produceren. Zie jij het echt realistisch dat binnen afzienbare tijd er alleen maar "niet-schadelijke" sigaretten te koop zijn in heel de EU? (men kan immers naar België gaan en een paar sloffen Marlboro halen).quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:43 schreef HeatWave het volgende:
ok, en binnenkort komt er een niet schadelijke sigaret op de markt. (nu.nl) en nu?
quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wanneer gaan ze alcohol verbieden? Ik heb zwaar last van die stinkende kotsende waggelende dronken debielen als ik uit ga. Die zure kotslucht is echt niet gezond en de agressie van die dronken torren; voor je het weet heb je een mes in je flikker.
Alcohol afschaffen!
Alcohol en vet eten hebben veel ergere gevolgen. Autongelukken, leverproblemen met de bijkomende medische molen. Als je de gevolgen van roken ernstig neemt moet je de gevolgen van andere genotsmiddelen net zo ernstig nemen. Maar omdat je toevallig tabak iets beter ruikt krijgt het onterecht een uitzonderings positie. Bier over je kleren is niet erg, maar rook in je kleren wel? Hypocriet!.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Het grote verschil met roken is..... en je moet wel heel erg verzuurd zijn om dat maar niet te willen begrijpen.... dat het roken van 1 sigaret al de gezondheid van anderen beïnvloed, en iemand die naast je een biertje drinkt beïnvloed je gezondheid niet.
quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alcohol en vet eten hebben veel ergere gevolgen. Autongelukken, leverproblemen met de bijkomende medische molen. Als je de gevolgen van roken ernstig neemt moet je de gevolgen van andere genotsmiddelen net zo ernstig nemen. Maar omdat je toevallig tabak iets beter ruikt krijgt het onterecht een uitzonderings positie. Bier over je kleren is niet erg, maar rook in je kleren wel? Hypocriet!.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |