abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50416773
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:16 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Ja, eind zomer tot begin zomer zijn alle grote dancefeesten binnen.
En sommige ook gewoon in de zomer, denk aan sensation ofzo.
Maar ik zou me ook wel kunnen voorstellen dat juist bij grote evenementen het mogelijk is voor de organisatoren om afgesloten verkooppunten voor drank te maken. Dan is het probleem ook opgelost.
Maak nie regtig saak nie
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:41:23 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50417489
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:16 schreef MarkNMGN het volgende:
Ja, eind zomer tot begin zomer zijn alle grote dancefeesten binnen.
En sommige ook gewoon in de zomer, denk aan sensation ofzo.
Dan wordt dus gewoon de roker op de proef gesteld. Je weet wel, de roker die altijd beweerd rekening te houden met anderen, en de roker die als er een rookverbod heerst ook niet rookt. Er zijn zoveel rokers die altijd beweren rekening te houden met anderen, etc..... nou, we zullen zien hoe dat gaat.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:57:08 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50418022
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:41 schreef maartena het volgende:

[..]

Dan wordt dus gewoon de roker op de proef gesteld. Je weet wel, de roker die altijd beweerd rekening te houden met anderen, en de roker die als er een rookverbod heerst ook niet rookt. Er zijn zoveel rokers die altijd beweren rekening te houden met anderen, etc..... nou, we zullen zien hoe dat gaat.
Nee, de anti-roker is lekker sociaal. Gaat nooit uit, zou niet dood willen worden aangetroffen op een groot house feest waar iedereen zichzelf naar de tiefus blowed, snuif, slikt (en misschien zelfs rookt) maar misgunt anderen dat plezier door er een overbodig rook verbod voor te eisen en vervolgens zelf natuurlijk thuis te blijven want bier stinkt ook.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50418338
Zulke anti-rokers ken ik niet. .
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:09:55 #105
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50418390
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:08 schreef DennisMoore het volgende:
Zulke anti-rokers ken ik niet. .
Ik ook niet. Ik ga regelmatig uit, en de horeca doet hier prima zaken hoor, met rookverbod!
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_50418817
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:50 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Met 'die rokers' verwijs ik naar de kroegbezoekende rokers uit de aangehaalde quote.
Ja, dat las ik wel. Maar waarom is een roker die beslist een andere invulling te geven aan zijn avond ineens een sociale outcast. Terwijl er zat mensen zijn die nooit naar de kroeg gaan (rokers of niet) die dat ook niet zijn? Als iemand een bewuste keuze maakt om niet meer te gaan, zijn er genoeg andere plekken om heen te gaan en sociale contacten te hebben. Ik zie je punt niet.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 01:20:13 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50601996
Nog even voor de duidelijkheid, omdat ik toevallig toch op de site van de Tweede Kamer zat te snuffelen:

Het besluit is al genomen, en de horeca wordt 99% zeker in Juli 2008 rookvrij. Op 3 Juli a.s. is er een vergadering geplanned van het Ministerie van VWS waarin het besluit wordt aangekondigd, en daarmee wordt het besluit definitief gemaakt. Tenzij er tussen nu en die tijd een hele hoop kamerleden gaan protesteren in de Tweede Kamer, en er problemen mee hebben dat het rookverbod er gaat komen, zijn vanaf Juli 2008 ALLE kroegen en restaurants rookvrij.

Nog een jaar dus!
-
pi_50603022
Bijna een aftel-topic! .
  dinsdag 19 juni 2007 @ 06:41:48 #109
8369 speknek
Another day another slay
pi_50603026
Heerlijk. Was al bijna bang dat dat rookverbod er pas kwam als ik toch niet meer uit zou gaan, maar hier ga ik van genieten. Jammer genoeg is 2008 een schrikkeljaar .

Nog zo'n 387 dagen te gaan and counting.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_50603042
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 06:41 schreef speknek het volgende:

Heerlijk. Was al bijna bang dat dat rookverbod er pas kwam als ik toch niet meer uit zou gaan
Ja, ik zat ook al te rekenen met 2011, tegen die tijd kom ik met m'n rollator nergens meer binnen.
Maar 2008 gaat nog nét! .
pi_50629267
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 06:41 schreef speknek het volgende:
Heerlijk. Was al bijna bang dat dat rookverbod er pas kwam als ik toch niet meer uit zou gaan, maar hier ga ik van genieten. Jammer genoeg is 2008 een schrikkeljaar .

Nog zo'n 387 dagen te gaan and counting.
Bijna jammer dat 2008 een schrikkeljaar is
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:49:25 #112
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50630461
Ik vind het jammer dat wanneer ik in September in Nederland ben, dat er dan nog gerookt wordt in de Horeca.....

Maar ik ben blij dat het komt en doorgezet wordt.
-
pi_50630522
Ik vind het onzin,, het recht op een rookvrije werkplek betekent toch niet hetzelfde om eigenaren te bekeuren als er in hun cafe wordt gerookt...
  dinsdag 19 juni 2007 @ 22:58:30 #114
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_50633645
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 21:50 schreef Bramzz het volgende:
Ik vind het onzin,, het recht op een rookvrije werkplek betekent toch niet hetzelfde om eigenaren te bekeuren als er in hun cafe wordt gerookt...
Als je het topic leest gaat het dan ook om rookvrije horeca. Die werkplekken waren een vorig voorstel.
Life is what you make it.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 23:19:18 #115
pi_50634691
Ik haat kotsende lallende dronkelappen, wanneer word alcohol nou es verboden in de horeca?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 19 juni 2007 @ 23:48:47 #116
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50635958
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 23:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik haat kotsende lallende dronkelappen, wanneer word alcohol nou es verboden in de horeca?
Wellicht zodra men bewijst dat als JIJ alcohol drinkt, dat MIJN gezondheid daardoor meteen wordt aangetast als ik 2 meter verderop zit?

Nog nooit van tweedehands rook gehoord enzo?
-
  woensdag 20 juni 2007 @ 00:00:15 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50636396
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 21:50 schreef Bramzz het volgende:
Het gaat dan ook niet meer om de rookvrije werkplek, maar om een rookvrije horeca voor iedereen.
De rookvrije werkplek was ooit wel de insteek van het hele verhaal, en als de horeca bonden nou 4 jaar geleden meteen akkoord waren gegaan met het compromis van restaurants wel, kroegen niet.... dan hadden we nu dit probleem niet gehad.
-
  woensdag 20 juni 2007 @ 00:06:18 #118
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_50636637
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 23:48 schreef maartena het volgende:

[..]

Wellicht zodra men bewijst dat als JIJ alcohol drinkt, dat MIJN gezondheid daardoor meteen wordt aangetast als ik 2 meter verderop zit?

Nog nooit van tweedehands rook gehoord enzo?
alsof JIJ in de us daar last van zal hebben. Ik hoop dan ook dat JIJ niet met een amerikaanse wagen rondrijdt; want die schaadt m'n omgeving wel degelijk
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  woensdag 20 juni 2007 @ 00:13:14 #119
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50636894
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 00:06 schreef misteriks het volgende:
alsof JIJ in de us daar last van zal hebben. Ik hoop dan ook dat JIJ niet met een amerikaanse wagen rondrijdt; want die schaadt m'n omgeving wel degelijk
Ja, want IK in de VS mag geen enkel commentaar hebben op Nederland, de Nederlandse politiek, en het rookverbod in de Nederlandse horeca.

Overigens rij ik in een auto die een stuk schoner is dan de gemiddelde auto in Europa, omdat California (en New York) de meest stricte eissen hebben aan auto's en de uitlaatgassen. Ik rij een Ford Focus, die speciaal voor California is aangepast met extra filters.

Ik snap nog steeds niet waarom mensen doen alsof de horeca in Nederland hopeloos ten onder zal gaan met een rookverbod..... Ik zie in Nederland geen massademonstraties van horecapersoneel omdat ze bang zijn hun baan te verliezen ofzo.
-
pi_50637230
Nee hoor, we laten het gelaten over ons heen komen.

Maar als ik straks buiten sta te roken of in een door een glasplaat afgescheiden gedeelte en er komt een niet-roker bij staan omdat het gezelliger is, dan sla ik die op zijn/haar smoel!
  woensdag 20 juni 2007 @ 00:45:51 #121
pi_50637948
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 00:22 schreef bloodymary het volgende:

Maar als ik straks buiten sta te roken of in een door een glasplaat afgescheiden gedeelte en er komt een niet-roker bij staan omdat het gezelliger is, dan sla ik die op zijn/haar smoel!
Dat word flink meppen dan, want niet-rokers hebben de neiging om vrijwillig massaal bij de rokers te gaan staan.
  woensdag 20 juni 2007 @ 00:47:45 #122
183090 Matthew_Star
Holy psionics!
pi_50638008
quote:

Ze komen bij je staan omdat ze je zielig vinden hoor
  woensdag 20 juni 2007 @ 01:04:54 #123
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50638473
quote:

Ik denk dat de meeste kroegen geen speciaal afgescheiden deel gaan bouwen. De kosten van een verbouwing wegen gebaseerd op de cijfers van andere landen niet op tegen de inkomstenverliezen. En die verliezen zijn enorm laag, want de rokers komen toch wel.

En ik denk dat de niet-roker gezellig binnen blijft en van zijn pilsje geniet terwijl jij staat te blauwbekken in de kou om te voldoen aan je nicotineverslaving.....

In Ierland deden ze dat de eerste paar maanden omdat het nog zomer was toen in 2004 het rookverbod in werd gevoerd (net als in Nederland trouwens, in de zomer), maar toen de herfst en de regen kwam was de lol er gauw van af.

Hmm.... sigaret + regen OF warme kroeg + vrienden + bier..... Moeilijke keus! (Alhoewel dat voor verslaafden echt een moeilijke keus wordt.... )
-
  woensdag 20 juni 2007 @ 01:43:24 #124
pi_50639369
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 01:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste kroegen geen speciaal afgescheiden deel gaan bouwen. De kosten van een verbouwing wegen gebaseerd op de cijfers van andere landen niet op tegen de inkomstenverliezen. En die verliezen zijn enorm laag, want de rokers komen toch wel.

En ik denk dat de niet-roker gezellig binnen blijft en van zijn pilsje geniet terwijl jij staat te blauwbekken in de kou om te voldoen aan je nicotineverslaving.....

In Ierland deden ze dat de eerste paar maanden omdat het nog zomer was toen in 2004 het rookverbod in werd gevoerd (net als in Nederland trouwens, in de zomer), maar toen de herfst en de regen kwam was de lol er gauw van af.

Hmm.... sigaret + regen OF warme kroeg + vrienden + bier..... Moeilijke keus! (Alhoewel dat voor verslaafden echt een moeilijke keus wordt.... )
Als ze het moelijk krijgen kunnen ze aan de coke en de pillen, word het ook weer een stuk gezelliger in de horeca!
  woensdag 20 juni 2007 @ 05:40:14 #125
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50640645
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 01:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als ze het moelijk krijgen kunnen ze aan de coke en de pillen, word het ook weer een stuk gezelliger in de horeca!
Nicotine is al jaren in kauwformaat en pilformaat te krijgen.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')