Maar ik zou me ook wel kunnen voorstellen dat juist bij grote evenementen het mogelijk is voor de organisatoren om afgesloten verkooppunten voor drank te maken. Dan is het probleem ook opgelost.quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:16 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ja, eind zomer tot begin zomer zijn alle grote dancefeesten binnen.
En sommige ook gewoon in de zomer, denk aan sensation ofzo.
Dan wordt dus gewoon de roker op de proef gesteld. Je weet wel, de roker die altijd beweerd rekening te houden met anderen, en de roker die als er een rookverbod heerst ook niet rookt.quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:16 schreef MarkNMGN het volgende:
Ja, eind zomer tot begin zomer zijn alle grote dancefeesten binnen.
En sommige ook gewoon in de zomer, denk aan sensation ofzo.
Nee, de anti-roker is lekker sociaal. Gaat nooit uit, zou niet dood willen worden aangetroffen op een groot house feest waar iedereen zichzelf naar de tiefus blowed, snuif, slikt (en misschien zelfs rookt) maar misgunt anderen dat plezier door er een overbodig rook verbod voor te eisen en vervolgens zelf natuurlijk thuis te blijven want bier stinkt ook.quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan wordt dus gewoon de roker op de proef gesteld. Je weet wel, de roker die altijd beweerd rekening te houden met anderen, en de roker die als er een rookverbod heerst ook niet rookt.Er zijn zoveel rokers die altijd beweren rekening te houden met anderen, etc..... nou, we zullen zien hoe dat gaat.
Ik ook niet. Ik ga regelmatig uit, en de horeca doet hier prima zaken hoor, met rookverbod!quote:
Ja, dat las ik wel. Maar waarom is een roker die beslist een andere invulling te geven aan zijn avond ineens een sociale outcast. Terwijl er zat mensen zijn die nooit naar de kroeg gaan (rokers of niet) die dat ook niet zijn? Als iemand een bewuste keuze maakt om niet meer te gaan, zijn er genoeg andere plekken om heen te gaan en sociale contacten te hebben. Ik zie je punt niet.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:50 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Met 'die rokers' verwijs ik naar de kroegbezoekende rokers uit de aangehaalde quote.
Ja, ik zat ook al te rekenen met 2011, tegen die tijd kom ik met m'n rollator nergens meer binnen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 06:41 schreef speknek het volgende:
Heerlijk. Was al bijna bang dat dat rookverbod er pas kwam als ik toch niet meer uit zou gaan
Bijna jammer dat 2008 een schrikkeljaar isquote:Op dinsdag 19 juni 2007 06:41 schreef speknek het volgende:
Heerlijk. Was al bijna bang dat dat rookverbod er pas kwam als ik toch niet meer uit zou gaan, maar hier ga ik van genieten. Jammer genoeg is 2008 een schrikkeljaar.
Nog zo'n 387 dagen te gaan and counting.
Als je het topic leest gaat het dan ook om rookvrije horeca. Die werkplekken waren een vorig voorstel.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:50 schreef Bramzz het volgende:
Ik vind het onzin,, het recht op een rookvrije werkplek betekent toch niet hetzelfde om eigenaren te bekeuren als er in hun cafe wordt gerookt...
Wellicht zodra men bewijst dat als JIJ alcohol drinkt, dat MIJN gezondheid daardoor meteen wordt aangetast als ik 2 meter verderop zit?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik haat kotsende lallende dronkelappen, wanneer word alcohol nou es verboden in de horeca?
Het gaat dan ook niet meer om de rookvrije werkplek, maar om een rookvrije horeca voor iedereen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:50 schreef Bramzz het volgende:
Ik vind het onzin,, het recht op een rookvrije werkplek betekent toch niet hetzelfde om eigenaren te bekeuren als er in hun cafe wordt gerookt...
alsof JIJ in de us daar last van zal hebben. Ik hoop dan ook dat JIJ niet met een amerikaanse wagen rondrijdt; want die schaadt m'n omgeving wel degelijkquote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Wellicht zodra men bewijst dat als JIJ alcohol drinkt, dat MIJN gezondheid daardoor meteen wordt aangetast als ik 2 meter verderop zit?
Nog nooit van tweedehands rook gehoord enzo?
Ja, want IK in de VS mag geen enkel commentaar hebben op Nederland, de Nederlandse politiek, en het rookverbod in de Nederlandse horeca.quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:06 schreef misteriks het volgende:
alsof JIJ in de us daar last van zal hebben. Ik hoop dan ook dat JIJ niet met een amerikaanse wagen rondrijdt; want die schaadt m'n omgeving wel degelijk![]()
Dat word flink meppen dan, want niet-rokers hebben de neiging om vrijwillig massaal bij de rokers te gaan staan.quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:22 schreef bloodymary het volgende:
Nee hoor, we laten het gelaten over ons heen komen.
Maar als ik straks buiten sta te roken of in een door een glasplaat afgescheiden gedeelte en er komt een niet-roker bij staan omdat het gezelliger is, dan sla ik die op zijn/haar smoel!![]()
Ze komen bij je staan omdat ze je zielig vinden hoorquote:Op woensdag 20 juni 2007 00:22 schreef bloodymary het volgende:
Maar als ik straks buiten sta te roken of in een door een glasplaat afgescheiden gedeelte en er komt een niet-roker bij staan omdat het gezelliger is, dan sla ik die op zijn/haar smoel!![]()
Ik denk dat de meeste kroegen geen speciaal afgescheiden deel gaan bouwen. De kosten van een verbouwing wegen gebaseerd op de cijfers van andere landen niet op tegen de inkomstenverliezen. En die verliezen zijn enorm laag, want de rokers komen toch wel.quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:22 schreef bloodymary het volgende:
Als ze het moelijk krijgen kunnen ze aan de coke en de pillen, word het ook weer een stuk gezelliger in de horeca!quote:Op woensdag 20 juni 2007 01:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste kroegen geen speciaal afgescheiden deel gaan bouwen. De kosten van een verbouwing wegen gebaseerd op de cijfers van andere landen niet op tegen de inkomstenverliezen. En die verliezen zijn enorm laag, want de rokers komen toch wel.
En ik denk dat de niet-roker gezellig binnen blijft en van zijn pilsje geniet terwijl jij staat te blauwbekken in de kou om te voldoen aan je nicotineverslaving.....
In Ierland deden ze dat de eerste paar maanden omdat het nog zomer was toen in 2004 het rookverbod in werd gevoerd (net als in Nederland trouwens, in de zomer), maar toen de herfst en de regen kwam was de lol er gauw van af.
Hmm.... sigaret + regen OF warme kroeg + vrienden + bier..... Moeilijke keus! (Alhoewel dat voor verslaafden echt een moeilijke keus wordt....)
Nicotine is al jaren in kauwformaat en pilformaat te krijgen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 01:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als ze het moelijk krijgen kunnen ze aan de coke en de pillen, word het ook weer een stuk gezelliger in de horeca!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |