abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:14:28 #101
179327 Harry4
Treehugger
pi_50246370
Hmmm nou ja, je mag opzich al niet harder als 120, maar ik vind dit toch een dwaze maatregel. Ik weet niet hoe lekker de auto op zo'n moment dan nog loopt. Normaal gesproken ga je toch zeker wel eens 140 - 150 (vooral s'nachts), ik weet niet hoe een auto bij deze snelheden dan nog loopt.
Ich bin Macho, süper Macho...
pi_50246841
Betekent dit alleen dat de auto gewoon een snelheidslimiet van 162 km/h heeft en er voor de rest niets aan zal veranderen of zal deze 'begrenzing' ook de 'handling' en prestaties van auto's veranderen? (en dan doel ik dus niet op de top van de auto).
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:27:08 #103
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_50251200
Wat is het nut van dit soort onzin als 99% toch al niet over de 120 heen komt. Je netto milieubesparing is dan 0.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_50251236
Schuld van Amerika.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:47:23 #105
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_50251882
Hoe komen ze aan 162? Niet 160 of 150 maar 162?
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:51:28 #106
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_50251987
Alleen al het feit dat ze voor 162 kiezen ipv. voor een normaal getal, is al genoeg reden om uit de EU te stappen!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:19:41 #107
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_50252821
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 12:50 schreef Lariekoek het volgende:
Tja.. opzich hebben ze wel een punt.
Wat heb je immers aan een auto op de openbare weg die 240 km/h kan terwijl 120 km/h maar is toegestaan.
En de ambulance dan? Die mag ook maar 160 over de snelweg?

Lekker dan.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:28:28 #108
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_50253035
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:33 schreef Matty___ het volgende:

[..]

nou er zijn meer merken dan Ford.
Met name de suv's zijn een drama
Cadillac Escalade bijv. mag niet harder dan 150 omdat die anders niet meer rijden is.
bochten maken wil ook niet echt lukken

Dikke V8 2000kg+
en gewoon troep
Perfecte auto om met cruise-snelheid ala 15 km/h door de winkelstraat gezien te worden, voor sommigen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:21:43 #109
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_50254697
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:19 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Tenzij je dus in een echt vrij land woont, zoals de VS. In de VS kennen ze geen motors kleiner dan 2.0 liter.
Kun je nou werkelijk in geen enkel topic waar je post achterwege laten dat je in de VS woont en dat het allemaal zo mooi is daar?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_50254946
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 22:21 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Kun je nou werkelijk in geen enkel topic waar je post achterwege laten dat je in de VS woont en dat het allemaal zo mooi is daar?
Ik lees het ook idd... Hij is waarschijnlijk gehersenspoelt door "Uncle George"

Alsof the US of A zo geweldig is.....
pi_50254977
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:19 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Tenzij je dus in een echt vrij land woont, zoals de VS. In de VS kennen ze geen motors kleiner dan 2.0 liter.


Wat heeft een "vrij land" nou met motors kleiner dan 2.0 liter te maken
pi_50255493
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 18:27 schreef xFriendx het volgende:
Betekent dit alleen dat de auto gewoon een snelheidslimiet van 162 km/h heeft en er voor de rest niets aan zal veranderen of zal deze 'begrenzing' ook de 'handling' en prestaties van auto's veranderen? (en dan doel ik dus niet op de top van de auto).
Mijn vraag komt vooral door dezelfde werkwijze bij scooters. Ook die worden hier begrensd. Kan je natuurlijk allerlei argumenten voor hebben, maar qua vervuiling zijn begrensde scooters meer vervuilend dan onbegrensde scooters. Echter zitten scooters motorisch anders in elkaar dan auto's dus weet niet of hetzelfde verhaal ook opgaat voor auto's.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 01:03:32 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_50259991
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:13 schreef Matty___ het volgende:

[..]



jah hoor zolang jij er maar in gelooft
heel het land is gebaseerd op schulden
De EU heeft meer schulden dan de USA.
pi_50260007
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:14 schreef Lariekoek het volgende:

[..]


Je hebt nu je kortzichtigheid wel weer bewezen.
Parkeer nu fijn je Cadillac maar tegen een boom aan ofzo.
En jij je onvolwassenheid. Gelukkig heb ik met m'n Cadillac meer kans op overleven dan in zo'n kutjapannertje.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 01:30:50 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_50260062
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 01:27 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

En jij je onvolwassenheid. Gelukkig heb ik met m'n Cadillac meer kans op overleven dan in zo'n kutjapannertje.
Behalve als iedereen een auto van het formaat caddie rijdt... Maar waarschijnlijk is dat te moeilijk te begrijpen.
pi_50260064
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]


[..]


[..]

Kijk, een minderwaardigheid complexje
Typisch de Hollander, kan het niet hebben als elders zaken anders zijn geregeld en er mensen zijn die dat prettig vinden, want nergens is het natuurlijk beter dan in NL...
Zo is het PRECIES!!! Ik was eerst ook behoorlijk tevreden over NL, maar sinds ik hier in de USA woon, zie ik in dat Nederland een klein kutland is, waar overal geld uit je zakken wordt gezogen, waar bijna niks meer mogelijk is, en waar het stikt van de regels, waar veel mensen een kutmentaliteit hebben, waar klantenservice geen zak voorstelt, en waar veel mensen denken dat Nederland om een of andere reden superieur is, in ieder geval superieur in vergelijking met de USA
pi_50260088
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:27 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Dat hoor je mij niet zeggen.
Maar Amerika een vrij land noemen...
er is in de USA veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer vrijheid dan in NL, neem dat maar van mij aan.
pi_50260107
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:40 schreef Liopleurodon het volgende:

[..]

Waarom denk je dat de wegen in de VS 20 meter breed zijn
Foto's?

Wat een aap...
  zaterdag 9 juni 2007 @ 01:36:02 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_50260155
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 01:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Behalve als iedereen een auto van het formaat caddie rijdt... Maar waarschijnlijk is dat te moeilijk te begrijpen.
Ik quotte het stukje over ik in mijn Cadillac tegen een boom aan rijden. Maar waarschijnlijk is dat te moeilijk voor je, begrijpend lezen.
pi_50260194
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 01:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik geloof je echt...
Tja, het is nu eenmaal zo. Ik heb een boordcomputer die me zo kan vertellen wat m'n instant en average verbruik is, in gallons en liters, dus ja. Als je me niet wilt geloven doe je dat maar niet. Geef mij ÉÉN reden waarom ik zou zeggen dat die bak zuiniger is dan ie is????

Daar komt ook nog eens bij dat het Amerikaanse verkeer veeeeeeeel relaxter is dan in Europa. De mensen houden hier netjes afstand, toeteren niet, bumperkleven kennen ze hier niet, geen agressie in het verkeer. En natuurlijk lekker cruiscontrolled rondrijden. Dus ja, zoveel verbruikt mijn 4.9 liter niet.

Edit: Nog effe een bewijsje voor je opgeduikeld...
quote:
Despite the lack of popularity, the new Seville/Eldorado chassis featured an advanced transmission and engine control system that offered amazing MPG figures of nearly 30 on the highway using a small fuel injected V8. The new model featured a worldwide production car first — a computer system that monitored the car's systems and the engine.
Wikipedia

[ Bericht 23% gewijzigd door Lightning_NL op 09-06-2007 01:58:22 ]
pi_50260270
De grootste bedreiging voor welvaart én welzijn in Nederland is de EU. 't Word tijd dat we gewoon voorgoed uit die ellende stappen, en zelf met een paar welvarende landen een Economische eenheid gaan opzetten. Hebben we evenzogoed open grenzen, maar dan zonder een immorele organisatie die de meest belachelijke voorstellen verzint om de samenleving uit elkaar te rukken.
pi_50260875
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 22:21 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Kun je nou werkelijk in geen enkel topic waar je post achterwege laten dat je in de VS woont en dat het allemaal zo mooi is daar?
Overdrijven is ook een vak.
pi_50263123
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 01:38 schreef Lightning_NL het volgende:
Edit: Nog effe een bewijsje voor je opgeduikeld...
[..]

Wikipedia
1) Je kunt buiten de bebouwde kom rijden daar niet vergelijken met hier. Je zit daar aan je 65mph limiet, terwijl het hier 120 kmh is.
2) Een andere bron zegt dat je 25 mpg buiten de bebouwde kom, en 15 binnen de bebouwde kom mag verwachten.
quote:
Even if slightly rough at idle, the 4.9 is a fine V8, delivering ample power for quick takeoffs and easy passing. A slicker automatic now complemented the engine with prompt, smooth gear changes. No economy improvement occurred, so expect 25 mpg on the highway but no more than 15 mpg or so around town. We got only 11.3 mpg in the city.
pi_50263289
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 18:14 schreef Harry4 het volgende:
Hmmm nou ja, je mag opzich al niet harder als 120, maar ik vind dit toch een dwaze maatregel. Ik weet niet hoe lekker de auto op zo'n moment dan nog loopt. Normaal gesproken ga je toch zeker wel eens 140 - 150 (vooral s'nachts), ik weet niet hoe een auto bij deze snelheden dan nog loopt.
Ik vind het ook maar een domme regeling, 150 op de snelweg is op niet spitsuren makkelijk aan te houden, en rijdt even confortabel of 120, echt veel verschil zit er niet in. Verder verbruik ik zo veel meer niet als ik 150 ga dan als ik 120 rijd, mijn verbruik stijgt dan van 1:13 naar 1:11, en met recente diesels merk je haast geen verschil meer, dus veel zal dat niet maken.

Volgens mij kan dat zelfs best nadelig uitkomen voor de verkeersveiligheid; als je auto nl max 160 mag rijden, en je hebt een 6trapsautomaat (wat nu toch meer en meer standaard begint te worden), dan kan je al je vitessen spreiden tussen 0-160, terwijl je momenteel een spreiding zal hebben tussen 0-220 oid. Kleinere spreiding is steeds dichter tegen het maximum van je motor kunnen rijden => betere acceleraties => meer kans op ongelukken lijkt me.

En wat betreft cilinderinhoud vs verbruik; een wagen met een kleine cilinderinhoud verbruikt niet noodzakelijk minder dan een met een grotere, het is de manier waarop je ermee rijdt. Zo reed ik met onze 1300cc ongeveer 1:7, met de 1600cc gemiddeld 1:12, terwijl een vriend van me met een 2.5 gemiddeld ook 1:12 rijdt. Een S-klasse (3.5 liter benzine) rijdt ook 1:10 gemiddeld, dus best zuinig nog.

Op zich zou het wel gemakkelijk zijn. Je mag in België nl juist 160 voor net je rijbewijs niet ingetrokken te worden, dus dan moet je gewoon nooit meer opletten. Je wagen kan maar 162, correctie eraf en je zit onder de 160. Misschien is dat toch wel handig

[ Bericht 11% gewijzigd door Athmozz op 09-06-2007 10:52:20 ]
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_50263352
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 01:30 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Zo is het PRECIES!!! Ik was eerst ook behoorlijk tevreden over NL, maar sinds ik hier in de USA woon, zie ik in dat Nederland een klein kutland is, waar overal geld uit je zakken wordt gezogen, waar bijna niks meer mogelijk is, en waar het stikt van de regels, waar veel mensen een kutmentaliteit hebben, waar klantenservice geen zak voorstelt, en waar veel mensen denken dat Nederland om een of andere reden superieur is, in ieder geval superieur in vergelijking met de USA
Tja...dat is wel waar ja.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 10:51:36 #128
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_50263417
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:44 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Mercedes
Hell yeah
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  zaterdag 9 juni 2007 @ 14:52:54 #129
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_50269555
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 01:26 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

De EU heeft meer schulden dan de USA.
Eens vaker het financieel nieuws kijken.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 14:59:21 #130
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_50269759
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 01:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik geloof je echt...
(psst...hoe heet die serie met die gast van jou icoontje ?)
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
  zaterdag 9 juni 2007 @ 15:02:51 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50269865
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:52 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Eens vaker het financieel nieuws kijken.
#1 Monaco: $550,947.32 per capita
#2 Ireland: $338,761.47 per capita
#3 Switzerland: $142,561.00 per capita
#4 United Kingdom: $136,237.45 per capita
#5 Netherlands: $114,600.47 per capita
#6 Belgium: $101,325.74 per capita
#7 Norway: $75,692.65 per capita
#8 Denmark: $74,065.68 per capita
#9 Austria: $72,477.53 per capita
#10 Hong Kong: $67,746.72 per capita
#11 Sweden: $66,237.87 per capita
#12 Finland: $48,086.65 per capita
#13 Germany: $47,378.07 per capita
#14 Spain: $39,334.27 per capita
#15 Italy: $33,655.65 per capita
#16 United States: $33,339.98 per capita
#17 Australia: $28,633.40 per capita

En dan nog de pensioen verplichtingen van de overheid, dat in principe ook een schuld op termijn is..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_50270573
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 10:44 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Ik vind het ook maar een domme regeling, 150 op de snelweg is op niet spitsuren makkelijk aan te houden, en rijdt even confortabel of 120, echt veel verschil zit er niet in. Verder verbruik ik zo veel meer niet als ik 150 ga dan als ik 120 rijd, mijn verbruik stijgt dan van 1:13 naar 1:11, en met recente diesels merk je haast geen verschil meer, dus veel zal dat niet maken.
Van 1:13 naar 1:11 dat zou ik toch wel een noemenswaardig verschil willen noemen, 20% meer verbruik.

Heb je ergens een bron dat men voor nieuwe diesels een magische oplossing heeft gevonden dat de de luchtweestand niet meer kwadratisch toeneemt evenredig met de snelheid.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 15:49:22 #133
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_50271194
Ik mis de directe link met CO2. Of zou het een opstapje zijn om 10 jaar later ook gelijk een vermogens- en motorinhoudslimiet in te voeren, onder het motto "auto's die niet sneller dan 162 kmh kunnen hebben aan een 1.2 wel genoeg"?

Vampire Romance O+
pi_50271985
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 15:27 schreef Basp1 het volgende:
Heb je ergens een bron dat men voor nieuwe diesels een magische oplossing heeft gevonden dat de de luchtweestand niet meer kwadratisch toeneemt evenredig met de snelheid.
Ervaring. Gent-Luxemburg-Gent doorgeven met de diesel van een vriend (MB W124 2.5D) geeft een verbruik van rond de 1:15 als je mooi 120 aanhoudt en geen file hebt, als je de snelheid op 160à170 legt stijgt het verbruik naar iets van een 1:13, dus amper verschil in verbruik.

Het maakt volgens mij meer verschil in verbruik om minder verkeersdrempels te leggen, dan om de snelheid verplicht te verlagen, zéker aangezien er al bijna niemand 160+ rijdt. Als ik door een straat zoals de voskeslaan rijd (ene kant heeft tredes ipv drempels, andere kant is perfect vlak), rijd ik in de ene richting met een gemiddeld verbruik van 1:8 volgens mijn boordcomputer, terwijl ik in de andere richting gemiddeld verbruik van 1:15 opteken. Het is een straat waar in beide richtingen maar 30/u gereden mag worden, en op het stuk zonder tredes wordt er niet merkbaar sneller gereden dan aan de andere kant, terwijl door al die tredes je om de 100m gewoon moet stoppen (aan 10/u hang ik er met mijn auto al tegen), en weer optrekken naar die 30/u. Veel mensen laten hem daar gewoon in 2de of 1ste staan, wat nog extra veel verbruik met zich meebrengt (ik heb een automaat dus die schakelt tenminste door, manueel liet ik hem heel die straat in 1ste staan, anders ben je moegeschakeld tegen dat je er door bent)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:20:31 #135
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_50272049
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

#1 Monaco: $550,947.32 per capita
#2 Ireland: $338,761.47 per capita
#3 Switzerland: $142,561.00 per capita
#4 United Kingdom: $136,237.45 per capita
#5 Netherlands: $114,600.47 per capita
#6 Belgium: $101,325.74 per capita
#7 Norway: $75,692.65 per capita
#8 Denmark: $74,065.68 per capita
#9 Austria: $72,477.53 per capita
#10 Hong Kong: $67,746.72 per capita
#11 Sweden: $66,237.87 per capita
#12 Finland: $48,086.65 per capita
#13 Germany: $47,378.07 per capita
#14 Spain: $39,334.27 per capita
#15 Italy: $33,655.65 per capita
#16 United States: $33,339.98 per capita
#17 Australia: $28,633.40 per capita

En dan nog de pensioen verplichtingen van de overheid, dat in principe ook een schuld op termijn is..
[afbeelding]
mooi dat je met cijfers van 3-4 jaar geleden aankomt over de staatsschuld.
Ik had het meer over het structureel ontbreken van spaargeld in de VS zodat men hoofdzakelijk op krediet leeft.
quote:
Een gemiddeld gezin in de VS heeft 19 Ã 20 bank- en credit cards. Al dit plastic staat tegenover een schuld per gezin gemiddeld 9.312 dollar (7.725 euro). Dat is een stijging met 116% over 10 jaar. Goedkoop is dat niet: in augustus was de interest op jaarbasis 11,56%, in september kwam er 0,28% bij tot 11,84%. Vorig jaar werd er in de VS door de huishoudens 127 miljard $ (105 miljard euro) betaald via bank- en kredietkaarten en voor dit jaar verwacht men 161 miljard $ (134 miljard euro). Dat is niet mis en velen onderschatten blijkbaar de draagwijdte van zulke schuld. Daarom dat het vorige kwartaal de delicten omtrent deze kaarten een record hebben bereikt van 4,8% nooit betaalde rekeningen.

Huizen, auto⤙s, studeren, kopen op krediet: het zijn enkele treffende voorbeelden van het leengedrag in de VS. Er ontstaat te veel spanning tussen wat je verdient en hetgeen je werkelijk hebt om alles te betalen. De enige remedie om deze toestand te saneren, is het ontlenen ontmoedigen. Hoe doe je dat? Juist, door het geld duurder te maken, dus de basisrente omhoog schroeven.
http://www.usmarkets.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=53684

En laat ik het dan maar niet hebben over de schulden die Amerika heeft in China door oa het flinke tekort op de handelsbalans: http://www.nrc.nl/economie/article292247.ece
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 19:20:15 #136
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 20:03:39 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50278144
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:20 schreef Matty___ het volgende:

[..]

mooi dat je met cijfers van 3-4 jaar geleden aankomt over de staatsschuld.
Ik had het meer over het structureel ontbreken van spaargeld in de VS zodat men hoofdzakelijk op krediet leeft.
[..]
Dat is niet alleen staatsschuld, daar zijn priveschulden bij opgeteld.
quote:
http://www.usmarkets.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=53684

En laat ik het dan maar niet hebben over de schulden die Amerika heeft in China door oa het flinke tekort op de handelsbalans: http://www.nrc.nl/economie/article292247.ece
Valt in het niets als je pensioen verplichtingen van de eurolanden samen met de staatsschuld ziet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_50278373
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 10:34 schreef Aibmi het volgende:

[..]

1) Je kunt buiten de bebouwde kom rijden daar niet vergelijken met hier. Je zit daar aan je 65mph limiet, terwijl het hier 120 kmh is.
2) Een andere bron zegt dat je 25 mpg buiten de bebouwde kom, en 15 binnen de bebouwde kom mag verwachten.

[..]

1) ik cruise meestal zo'n 5-7mphs boven de max, 72 komt al aardig in de buurt van 120km/u
2) ik heb een Seville, geen Deville
pi_50278514
Pleur op met dat gezeik over Amerika, totaal offtopic en niet boeiend.
pi_50278698
Ontopic: overigens is het gewoon een raar idee. Zo'n wet zal er natuurlijk nooit komen
pi_50280562
Het streven om auto's niet al te hard te laten gaan vind ik prima alleen ik ben tegen een overvloed aan verboden.

Wat houdt deze maatregel in?
-Idioot scheuren wordt ingeperkt, maar hoe vaak komt dat nou voor?
-Politiewagens kunnen worden ontzien van de limitering, maar ik denk dat de echte wegpiraten schijt hebben aan z'on verbod en hun wagen gewoon zo modden dat dit geen punt meer is. Als je dan echter gepakt wordt...
-De gewenste snelheidsberperking wordt niet via duitsland zelf maar via EU regelgeving bereikt
-Ze draaien scheurijzers en daarmee een behoorlijk groot Europees exportproduct de nek om.
-Je geeft een ontwikkelingsrichting aan

Omdat 160 een stuk meer is dan wat vaak is toegestaan en de echte voordelen minimaal zijn is dit toch echt symboolwetgeving. Of het er dus komt? Ik denk niet dat ze er impopulair van worden. Onder autoenthousiastelingen misschien maar het gros van de bovolking vind dit denk ik een prima maatregel. Ze moeten er echter wel rekening mee houden dat een overdreven regeldruk vanuit de EU niet goed valt, en dit neigt naar overbodige regelgeving.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 21:35:26 #142
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_50281424
Ik ben wel voor het millieu, maar ik ben tegen de beperking van persoonlijke vrijheid en dat houdt in om op de autobahn zo kankerhard te rijden als je zelf om een boom gevouwen wilt worden.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 21:51:31 #143
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_50281921
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:08 schreef Scheepschroef het volgende:
Het streven om auto's niet al te hard te laten gaan vind ik prima alleen ik ben tegen een overvloed aan verboden.

Wat houdt deze maatregel in?
-Idioot scheuren wordt ingeperkt, maar hoe vaak komt dat nou voor?
-Politiewagens kunnen worden ontzien van de limitering, maar ik denk dat de echte wegpiraten schijt hebben aan z'on verbod en hun wagen gewoon zo modden dat dit geen punt meer is. Als je dan echter gepakt wordt...
-De gewenste snelheidsberperking wordt niet via duitsland zelf maar via EU regelgeving bereikt
-Ze draaien scheurijzers en daarmee een behoorlijk groot Europees exportproduct de nek om.
-Je geeft een ontwikkelingsrichting aan

Omdat 160 een stuk meer is dan wat vaak is toegestaan en de echte voordelen minimaal zijn is dit toch echt symboolwetgeving. Of het er dus komt? Ik denk niet dat ze er impopulair van worden. Onder autoenthousiastelingen misschien maar het gros van de bovolking vind dit denk ik een prima maatregel. Ze moeten er echter wel rekening mee houden dat een overdreven regeldruk vanuit de EU niet goed valt, en dit neigt naar overbodige regelgeving.
En het is nu net datzelfde gros van de bevolking dat genoeg heeft van betuttelende brusselse regeltjes.
Vampire Romance O+
pi_50281987
Mja, met energieverbruik kun je dat wel stellen maar als je bijvoorbeeld afgesproken om je CO2 zo en zoveel terug te brengen en er is echt een plafond dan gaat dat anders op. Anywho, dat terzijde, deze maatregel komt er nooit. Puur een proefballonetje om de reactie van de Duitsers nog eens te testen.
pi_50282024
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:51 schreef MouseOver het volgende:

[..]

En het is nu net datzelfde gros van de bevolking dat genoeg heeft van betuttelende brusselse regeltjes.
Zij ik dat dan al niet? Dat heet het subsidariteitsbeginstel.

Maarja, regels he; can't live with em, can't live without them.
pi_50282473
Geen F1 dus meer en andere races.
pi_50288577
Het lijkt gewoon weer een nieuw idee in de strijd om Duitsland's geen-limiet wetgeving om zeep te helpen, en als het niet kan onder de noemer veiligheid kan het nu misschien wel onder die van het milieu.

[ Bericht 29% gewijzigd door Tirion op 10-06-2007 12:31:45 ]
pi_50288765
Ik zie dat iedereen voor het gemak heen heeft gelezen over het simpele feit dat dit zogenaamde 'EU voorstel' een ideetje is van één lid van het EP?
  zondag 10 juni 2007 @ 02:13:11 #149
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50288776
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 12:59 schreef MrX1982 het volgende:
Ziek en vrijheidsontnemend idee van een instituut wat meer en meer op een kwaadaardig gezwel begint te lijken.
Aansteller.
Zyggie.
pi_50288842
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:19 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Tenzij je dus in een echt vrij land woont, zoals de VS. In de VS kennen ze geen motors kleiner dan 2.0 liter.
Behalve dan dat de federale regering elke staat die geen maximumsnelheid heeft afsnijdt van financiering van highways. Met als resultaat dat je nergens harder mag rijden dan 65mph wat dan ook nog eens op draconische manier wordt afgedwongen. Zoals ik persoonlijk heb mogen ervaren toek ik 70mph reed op een overigens volstrekt lege snelweg in Pennsylvania.
  zondag 10 juni 2007 @ 08:42:09 #151
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_50290826
Hoe is dat getal tot stand gekomen, 162 ?
Waarom niet 158,3467 of gewoon 200 ?
Ik ben bang dat er heel wat belasting geld is opgegaan in de talloze vergaderingen om dit getal vast te stellen. Bij een volgend referendum over Europa weet ik wel wat ik moet stemmen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_50291363
quote:
Op zondag 10 juni 2007 08:42 schreef Oud_student het volgende:
Hoe is dat getal tot stand gekomen, 162 ?
Waarom niet 158,3467 of gewoon 200 ?
Ik ben bang dat er heel wat belasting geld is opgegaan in de talloze vergaderingen om dit getal vast te stellen. Bij een volgend referendum over Europa weet ik wel wat ik moet stemmen.
Gokje: 100 mijl per uur?
pi_50291760
quote:
Op zondag 10 juni 2007 10:06 schreef Jalu het volgende:

[..]

Gokje: 100 mijl per uur?
100 mile = 160.9344 kilometers

volgens google.
  zondag 10 juni 2007 @ 11:55:55 #154
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_50292995
De britten zitten in het complot!

Schopje naar TRU!
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  zondag 10 juni 2007 @ 12:12:04 #155
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_50293404
quote:
Op zondag 10 juni 2007 02:16 schreef HiZ het volgende:

[..]

Behalve dan dat de federale regering elke staat die geen maximumsnelheid heeft afsnijdt van financiering van highways. Met als resultaat dat je nergens harder mag rijden dan 65mph wat dan ook nog eens op draconische manier wordt afgedwongen. Zoals ik persoonlijk heb mogen ervaren toek ik 70mph reed op een overigens volstrekt lege snelweg in Pennsylvania.
Wat was precies het resultaat?
Vampire Romance O+
pi_50296371
quote:
Op zondag 10 juni 2007 12:12 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Wat was precies het resultaat?
Van de inmenging door de federale overheid? Dat alle staten een maximum snelheid hebben ingevoerd, inclusief de staten die dat eigenlijk niet wilden. Zoals Montana.
  zondag 10 juni 2007 @ 14:07:44 #157
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_50296562
quote:
Op zondag 10 juni 2007 13:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

Van de inmenging door de federale overheid? Dat alle staten een maximum snelheid hebben ingevoerd, inclusief de staten die dat eigenlijk niet wilden. Zoals Montana.
Nee, voor jou bedoel ik
Vampire Romance O+
pi_50298375
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:02 schreef eer-ik het volgende:
wat een bullshit.
Je mag dus al niet eens meer elke willekeurige auto die je mooi vindt kopen.
En hoe gaan ze dat doen met alle auto's die nu rondrijden die het wel halen?
tuurlijk kan dat wel...als je in een ferrari koopt die begrenst is(of gewoon een kleinere motor) ziet hij er nog even cool uit.. heb het altijd al raar gevonden met autos dat ze technisch 350 kunnen rijden maar je mag in nederland bij wet gewoon nooit harder dan 120..

bij brommer is deze regel er al...technisch kan je een brommer 100+ laten rijden alleen mag hij bij wet niet harder dan 50 en is ook bvb je cilinder inhoud gebonden aan een max.
  zondag 10 juni 2007 @ 15:29:36 #159
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_50298700
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:17 schreef tntkiller het volgende:

[..]

tuurlijk kan dat wel...als je in een ferrari koopt die begrenst is(of gewoon een kleinere motor) ziet hij er nog even cool uit.. heb het altijd al raar gevonden met autos dat ze technisch 350 kunnen rijden maar je mag in nederland bij wet gewoon nooit harder dan 120..

bij brommer is deze regel er al...technisch kan je een brommer 100+ laten rijden alleen mag hij bij wet niet harder dan 50 en is ook bvb je cilinder inhoud gebonden aan een max.
Wat resulteert in een hoger brandstofverbruik, hogere slijtage en viezere uitlaatgassen. Nee, dat heeft nut.
Vampire Romance O+
pi_50299655
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:17 schreef tntkiller het volgende:
tuurlijk kan dat wel...als je in een ferrari koopt die begrenst is(of gewoon een kleinere motor) ziet hij er nog even cool uit.. heb het altijd al raar gevonden met autos dat ze technisch 350 kunnen rijden maar je mag in nederland bij wet gewoon nooit harder dan 120..
De gedachte dat het kan.
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:29 schreef MouseOver het volgende:
Wat resulteert in een hoger brandstofverbruik, hogere slijtage en viezere uitlaatgassen. Nee, dat heeft nut.
Wat nog maar de vraag is. Die dingen worden voor de Nederlandse markt afgeknepen dus de vraag is of ze dan per km/u efficienter zijn op 50km/u dan op de fabricage snelheid.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 10 juni 2007 @ 16:06:23 #161
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50299692
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:04 schreef FJD het volgende:

[..]

De gedachte dat het kan.
die dingen worden ook niet alleen maar (ok, waarschijnlijk overwegend wel) gebruikt op de openbare weg.
Signature.
  zondag 10 juni 2007 @ 16:13:50 #162
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_50299912
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:04 schreef FJD het volgende:


Wat nog maar de vraag is. Die dingen worden voor de Nederlandse markt afgeknepen dus de vraag is of ze dan per km/u efficienter zijn op 50km/u dan op de fabricage snelheid.
Nee, door variobegrenzer maken ze meer toeren bij dezelfde snelheid, en door in- en uitlaatrestrictors heb je een smerige verbranding die in koolafzetting en een slechtere verbranding resulteert.

Begrensde 25 kw motoren hebben trouwens ook last van een hoger verbruik. Begrenzen op snelheid is bij auto's weliswaar iets makkelijk, maar het is in beginsel gewoon niet handig om met dit soort dingen te gaan rommelen.
Vampire Romance O+
pi_50302896
een hybride motor in die Ferrari zetten zou mooi zijn .....heb je een coole auto die nog zuinig is ook
pi_50303199
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:53 schreef tntkiller het volgende:
een hybride motor in die Ferrari zetten zou mooi zijn .....heb je een coole auto die nog zuinig is ook
een ferrari is juist cool door de motor die er onder ligt, niet door het uiterlijk. Anders kan je evengoed een peugeot 406 kopen en de ombouwkit ervoor, dan zie je het verschil met een ferrari ook al amper (er is een bedrijf dat de bodykits + interieurs van een ferrari levert, die pasklaar zijn voor een peugeot 406). Je blijft echter met de onmogelijk slechte prestaties zitten.

Maar ik denk dat er inderdaad wel wat te verbeteren valt, zorg dat de meeste auto's stoppen op ongeveer een 180à200 (de snelheden die nog wel gereden worden, hoger gaan weinig mensen) en maak de spreiding van je versnellingen daar optimaal aan. (automaten zouden ook handig zijn, daarmee verbruik je nl minder dan 90% van de mensen doen met hun manuele bak)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_50304138
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:07 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Nee, voor jou bedoel ik
Oh, ik had geluk. Hun dienst zat er bijna op en ze zouden niet op tijd thuis zijn geweest bij moeder de vrouw voor het avondeten als ze me echt hadden willen bekeuren.
pi_50304306
quote:
Met als resultaat dat je nergens harder mag rijden dan 65mph wat dan ook nog eens op draconische manier wordt afgedwongen. Zoals ik persoonlijk heb mogen ervaren toek ik 70mph reed op een overigens volstrekt lege snelweg in Pennsylvania.
quote:
Oh, ik had geluk. Hun dienst zat er bijna op en ze zouden niet op tijd thuis zijn geweest bij moeder de vrouw voor het avondeten als ze me echt hadden willen bekeuren.
Je spreekt jezelf een beetje tegen...
  zondag 10 juni 2007 @ 19:10:10 #167
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_50305331
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:19 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Tenzij je dus in een echt vrij land woont, zoals de VS. In de VS kennen ze geen motors kleiner dan 2.0 liter.
Net of dat beter is
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_50306231
quote:
Op zondag 10 juni 2007 19:10 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

Net of dat beter is
Tuurlijk. Vrijheid is geen motor kleiner dan 2 liter kunnen kopen. En nog een paar dingen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 10 juni 2007 @ 19:54:47 #169
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_50306785
quote:
Op zondag 10 juni 2007 19:38 schreef Litpho het volgende:

[..]

Tuurlijk. Vrijheid is geen motor kleiner dan 2 liter kunnen kopen. En nog een paar dingen .
Ik dacht hetzelfde
pi_50306788
Dit komt er toch niet door. Dan stort namelijk een aanzienlijk deel van de Europese autoindustrie in (Spyker, Ferrari, Lamborghini, Donkervoort etc), allemaal kleine bedrijfjes. Daarnaast verliezen circuits als de Nürburgring een groot deel van hun inkomsten. Automerken als BMW, Mercedes, Audi etc kunnen al hun snelle modellen net zo goed schrappen. Dit zal ontzettend veel protest opleveren. Ik kots van het idee alleen al, om een snelheidslimiet in te voeren.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  zondag 10 juni 2007 @ 20:11:34 #171
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_50307463
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:01 schreef Athmozz het volgende:

(automaten zouden ook handig zijn, daarmee verbruik je nl minder dan 90% van de mensen doen met hun manuele bak)
Wat lul je nou weer? Automaten verbruiken 3% meer. Maar dit is weer zo'n ding van "op het internet wordt 99% van de statistieken ter plekke verzonnen" Had dan zo'n duwband gezegt. (varionogwattes geval)
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_50308748
quote:
Op zondag 10 juni 2007 20:11 schreef Furby het volgende:
Wat lul je nou weer? Automaten verbruiken 3% meer. Maar dit is weer zo'n ding van "op het internet wordt 99% van de statistieken ter plekke verzonnen" Had dan zo'n duwband gezegt. (varionogwattes geval)
Als je in het boekje kijkt wel, maar dan moet je wel elke keer goed schakelen. Aangezien er weinig mensen zijn die op het goede moment schakelen, zal dus bij veel het verbruik lager liggen als ze met een automaat gaan rijden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_50308807
Ik denk echter wel dat handschakelbakken lijdt tot sneller optrekken en bij hogere toeren pas schakelen. Met een automaat ga je gewoon automatisch relaxter rijden.
pi_50309142
quote:
Op zondag 10 juni 2007 20:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik denk echter wel dat handschakelbakken lijdt tot sneller optrekken en bij hogere toeren pas schakelen. Met een automaat ga je gewoon automatisch relaxter rijden.
In het stad zijn er nl veel mensen die lang in 2de blijven, en hem eventueel in 3de leggen als ze een stukje 50 moeten rijden. Dan is een automaat handig, die gooit mij zelfs al in 4de als ik 50/u constant rijdt, wat een zeer laag toerental + verbruik oplevert. Zelf ga je dat niet doen, je gaat hem in 3de houden. Als je nl even wilt optrekken aan 50 in 4de zit er niet zoveel fut in, als je hem met een automaat ff een tik gas geeft gaat hij naar 3de of 2de (als je plank geeft), en dat véél sneller of dat je manueel kan terugschakelen.

Of je bent je lunch aan het opeten terwijl je rijdt, je moet ergens een rond punt nemen en staat nog in 2de... ff het stukje na het rond punt doorkachelen in 2de tot 70of80 omdat je maar 1 hand hebt voor te sturen + schakelen, dus eerst recht rijden en dan pas verleggen... Uiteraard beweert niemand te eten achter het stuur, ik ken genoeg anderen op het werk (en ikzelf ook wel, heb toch een automaat dus 1 hand minder nodig voor te rijden) die af en toe eens een broodje oppeuzelen al rijdend...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_50310004
quote:
Op zondag 10 juni 2007 20:49 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Als je nl even wilt optrekken aan 50 in 4de zit er niet zoveel fut in, als je hem met een automaat ff een tik gas geeft gaat hij naar 3de of 2de (als je plank geeft), en dat véél sneller of dat je manueel kan terugschakelen.
Enkel bij een voorgeschakelde versnellingsbak als DSG/SMG. Als je geen polio hebt kan je sneller in je bak roeren om terug te schakelen dan een conventionele automaat met koppelomvormer dat kan.
pi_50313146
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:11 schreef 1299 het volgende:
Enkel bij een voorgeschakelde versnellingsbak als DSG/SMG. Als je geen polio hebt kan je sneller in je bak roeren om terug te schakelen dan een conventionele automaat met koppelomvormer dat kan.
dan kàn je dat inderdaad, de vraag is of het merendeel van de mensen zo snel is, en dan is het antwoord neen. Ik rijd zelf met een "oude" automaat (4baksgeneratie) en die schakelt al in minder dan een seconde terug van 4 naar 2. De meeste mensen doen er echt langer over van het moment dat de koppeling in gaat tot het moment dat de koppeling weer gelost wordt.

Maar waar ik eerder op doelde is dat de 4de versnelling niet gebruikt zal worden (terwijl ze op die snelheid toch al zuiniger rijdt) waar een automaat ze wel al zal gebruiken.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_50313874
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:20 schreef Athmozz het volgende:

[..]

dan kàn je dat inderdaad, de vraag is of het merendeel van de mensen zo snel is, en dan is het antwoord neen. Ik rijd zelf met een "oude" automaat (4baksgeneratie) en die schakelt al in minder dan een seconde terug van 4 naar 2. De meeste mensen doen er echt langer over van het moment dat de koppeling in gaat tot het moment dat de koppeling weer gelost wordt.

Maar waar ik eerder op doelde is dat de 4de versnelling niet gebruikt zal worden (terwijl ze op die snelheid toch al zuiniger rijdt) waar een automaat ze wel al zal gebruiken.
Ja dat klopt het is uiteraard zuiniger om in een hogere versnelling te rijden bij een gelijkmatig tempo. Maar door de koppelomvormer zal het verschil tussen 1 versnelling bij een gelijke snelheid niet zo heel veel zijn.

Er valt meer winst te halen op de snelweg door een gelijkmatig tempo te rijden ipv voortduren optrekken/afremmen.
  zondag 10 juni 2007 @ 22:39:15 #178
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_50313951
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:38 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Tja, de wegligging van m'n Caddilac is inderdaad niet ideaal, maar zo'n auto is ook niet om hard mee door de bocht te gaan. Een Amerikaan is verreweg de meest comfortabele kar die je je maar kunt bedenken. Er is geen enkele Europese/Japanse kar die daar ook maar enigszins in de buurt komt. Kwaliteit is ook zeer dik in orde.
Mercedes, Jaguar, BMW en een hoop andere merken zijn net zo comfortabel als een Caddilac.
Een Caddilac is alleen maar groot en duur maar kan helemaal niet op tegen zijn Europese en zelfs Japanse soortgenoten.
pi_50314460
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:39 schreef MrSASO het volgende:
Een Caddilac is alleen maar groot en duur maar kan helemaal niet op tegen zijn Europese en zelfs Japanse soortgenoten.
Duur? een cadillac STS 3.6 heb je al vanaf 65.000¤, een mercedes S350 begint vanaf 80.000¤, een BMW 730i begint ook aan 68.000¤... die Cadillac zit gewoon in de prijsklasse van een Mercedes of een BMW, met het grote nadeel dat je enorm veel verbruikt voor dezelfde prestaties.

Gemiddeld verbruik van 12.5l tov een BMW 730 (10.5l) en een S350 (10.1l)

maar de meeste amerikanen rijden als een dwijl. Ik heb een Chrysler 300C en een Dodge Caliber testgereden (dodge is geval appart, das halve suv), en geen van beiden kwam ook maar in de buurt van de standaard wegligging van mijn kia rio (heb er nu andere veren/dempers/remklauwen/remschijven op, wat wel serieus wat invloed heeft). Zegt genoeg als je dat dan wil gaan vergelijken met wagens zoals een BMW 3 serie...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 10 juni 2007 @ 23:21:26 #180
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_50315557
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:50 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Duur? een cadillac STS 3.6 heb je al vanaf 65.000¤, een mercedes S350 begint vanaf 80.000¤, een BMW 730i begint ook aan 68.000¤... die Cadillac zit gewoon in de prijsklasse van een Mercedes of een BMW, met het grote nadeel dat je enorm veel verbruikt voor dezelfde prestaties.

Gemiddeld verbruik van 12.5l tov een BMW 730 (10.5l) en een S350 (10.1l)

maar de meeste amerikanen rijden als een dwijl. Ik heb een Chrysler 300C en een Dodge Caliber testgereden (dodge is geval appart, das halve suv), en geen van beiden kwam ook maar in de buurt van de standaard wegligging van mijn kia rio (heb er nu andere veren/dempers/remklauwen/remschijven op, wat wel serieus wat invloed heeft). Zegt genoeg als je dat dan wil gaan vergelijken met wagens zoals een BMW 3 serie...
De Chrysler 300C moet volgens mij toch niet slecht rijden, hij heeft toch dezelfde basis als een E-klasse Mercedes?
pi_50318604
Inderdaad dezelfde basis als een E-klasse Mercedes haha. Anyway, wegligging heb je in de USA niet zo nodig, daar wil je comfort hebben. Dat past hier beter bij het land en bij het verkeer.
pi_50318886
Lekker on-topic allemaal. Het komt erop neer dat er weer burgerrechten worden ontnomen (in dit geval het recht een auto te bezitten die harder dan 160 kan: je weet nooit wanneer je het in een zeldzaam noodgeval nodig hebt)...

En dat voor een CO2-probleem (auto's zijn 16% van de CO2-uitstoot in NL!) wat misschien meer een gevolg is van de zonnecyclus dan van onze hedendaagse industrie (komen we pas na decennia achter waarschijnlijk).

Als je het mij vraagt: VEEL geld stoppen in onderzoek naar waterstofenergie, zuinige auto's en roetfilters e.d. subsidiëren, maar dit soort restricties kan echt niet!!! Harder dan 160 rij ik sowieso eigenlijk nooit (zelfs in Duitsland niet omdat het boven de 160 toch wel hard gaat met brandstofverbruik), maar het verbieden ervan is totale bullshit!
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  maandag 11 juni 2007 @ 07:56:18 #183
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_50320280
quote:
Op zondag 10 juni 2007 23:21 schreef MrSASO het volgende:

[..]

De Chrysler 300C moet volgens mij toch niet slecht rijden, hij heeft toch dezelfde basis als een E-klasse Mercedes?
Van het vorige type E ja
Vampire Romance O+
  Official ESF Kreviewer maandag 11 juni 2007 @ 08:50:49 #184
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_50320811
Dude, die gare plastic amerikaanse pruttelbakken zijn echt slecht (zie ook top gear). Een dashboard in een nieuwe amerikaan ziet eruit als een jaren 80 dashboard hier. Bovendien hebben ze veel te grote motoren nodig om pk's te krijgen. (4 liter, 200pk dat soort meuk). Verder hebben ze een wegligging waar je van moet huilen.
Dus kom niet aanzetten met dat soort vreemd 'us is the best' gedrag.
pi_50320885
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:37 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]


[..]

Je spreekt jezelf een beetje tegen...
Nee, dat doe ik niet. Want iemand aanhouden omdat hij op een lege snelweg 5mph te hard rijdt is een draconisch afdwingen. En als ik Amerikaan was geweest had ik ook een boete gekregen. Alleen omdat ik geen Amerikaan was had dat in dit geval betekend dat ik mee zou moeten naar het bureau, en dat hadden ze niet voorzien en hadden ze ook geen zin in.
  maandag 11 juni 2007 @ 10:10:23 #186
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_50322659
quote:
Op maandag 11 juni 2007 08:50 schreef Kreator het volgende:
Dude, die gare plastic amerikaanse pruttelbakken zijn echt slecht (zie ook top gear). Een dashboard in een nieuwe amerikaan ziet eruit als een jaren 80 dashboard hier. Bovendien hebben ze veel te grote motoren nodig om pk's te krijgen. (4 liter, 200pk dat soort meuk). Verder hebben ze een wegligging waar je van moet huilen.
Dus kom niet aanzetten met dat soort vreemd 'us is the best' gedrag.
nou niet helemaal, weinig pk's maar wel veel nm.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_50325491
quote:
Op maandag 11 juni 2007 08:50 schreef Kreator het volgende:
Dude, die gare plastic amerikaanse pruttelbakken zijn echt slecht (zie ook top gear). Een dashboard in een nieuwe amerikaan ziet eruit als een jaren 80 dashboard hier. Bovendien hebben ze veel te grote motoren nodig om pk's te krijgen. (4 liter, 200pk dat soort meuk). Verder hebben ze een wegligging waar je van moet huilen.
Dus kom niet aanzetten met dat soort vreemd 'us is the best' gedrag.
Ik heb in de VS in 5 auto's gereden, waarvan 3 van Amerikaans fabrikaat. Waarvan er één (Buick) zo'n beetje net uit de fabriek kwam, aan alle kanten rammelde en een wegligging had van een dronken gans. De tweede (Mercury) had een betere wegligging, maar bij die wagen ging de linkerachterband na 6000 mi op de teller aan flarden. (Wat overigens veroorzaakte dat ik later op de dag die 5mph te snel reed en werd aangehouden). Een Chrysler minivan waarmee ik een rondje Maine, Montreal, Quebecville, Maine heb gemaakt reed wel probleemloos, maar verstookte een zee aan benzine.
  maandag 11 juni 2007 @ 12:33:03 #188
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_50327300
je mag toch haast nergens zo hard rijden dus wat heeft het voor zin om auto's te limiteren op een snelheid die ze toch haast al nooit rijden.
Milieuargument is hier dus écht kul.

Mijn auto heeft een top van 160km/u momenteel en hoe vaak rij ik dat? nou nooit.
max 130-140. Ik heb auto's gehad die ook dik over de 200 haalden, en hoe vaak gebruik je dat? misschien 1 keer op je top eens te testen en daarna nooit meer. Totaal onzinnig dus om de top te gaan beperken.
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:23 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Amerika is echt vrij.

* Keiichi steekt jointje op
Ben liever vrij in autogebruik en keuze dan in joints eerlijk gezegd.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 11 juni 2007 @ 14:36:44 #189
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_50331856
quote:
Op zondag 10 juni 2007 20:49 schreef Athmozz het volgende:

[..]

In het stad zijn er nl veel mensen die lang in 2de blijven, en hem eventueel in 3de leggen als ze een stukje 50 moeten rijden. Dan is een automaat handig, die gooit mij zelfs al in 4de als ik 50/u constant rijdt, wat een zeer laag toerental + verbruik oplevert. Zelf ga je dat niet doen, je gaat hem in 3de houden. Als je nl even wilt optrekken aan 50 in 4de zit er niet zoveel fut in, als je hem met een automaat ff een tik gas geeft gaat hij naar 3de of 2de (als je plank geeft), en dat véél sneller of dat je manueel kan terugschakelen.

Of je bent je lunch aan het opeten terwijl je rijdt, je moet ergens een rond punt nemen en staat nog in 2de... ff het stukje na het rond punt doorkachelen in 2de tot 70of80 omdat je maar 1 hand hebt voor te sturen + schakelen, dus eerst recht rijden en dan pas verleggen... Uiteraard beweert niemand te eten achter het stuur, ik ken genoeg anderen op het werk (en ikzelf ook wel, heb toch een automaat dus 1 hand minder nodig voor te rijden) die af en toe eens een broodje oppeuzelen al rijdend...
Pff wat een onzin, ik rij altijd in elke auto bij 50 in zijn 4.


En dat gezanik over amerikaanse auto's, ik heb ook liever een auto met een comfortabel onderstel maar 'ze' zijn er blijkbaar in europa van overtuigd dat wij liever een knetterhard onderstel wensen.
Nou als ik de keuze had koos ik voor de boterzachte vering van een amerikaan. En helaas gaat het enige merk wat soepel vering had ook steeds meer richting keihard (citroën)

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 11 juni 2007 @ 15:57:02 #190
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_50334773
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:33 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ben liever vrij in autogebruik en keuze dan in joints eerlijk gezegd.
Ja, want dat was inderdaad zijn punt
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_50336402
Achja dit is allemaal leuk en aardig maar technisch is het ook nog eens niet haalbaar Dus waar doen we moeilijk over.
  maandag 11 juni 2007 @ 16:37:29 #192
58439 OveRLoaD
Blah Blah Blah
pi_50336510
En wat als ik nou naar Duitsland ga waar ik geen snelheidslimiet heb ?!?!?!!?
  maandag 11 juni 2007 @ 16:38:39 #193
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_50336561
quote:
Op maandag 11 juni 2007 16:35 schreef 1299 het volgende:
Achja dit is allemaal leuk en aardig maar technisch is het ook nog eens niet haalbaar Dus waar doen we moeilijk over.
Technisch prima mogelijk helaas.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 11 juni 2007 @ 16:45:19 #194
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_50336834
Maar ja goed hoe vaak kun je in Nederland 160 rijden?
En hoe vaak rijden mensen sneller dan 160? Ik denk dat 80 of meer procent bijna nooit harder dan 160 gaat. Dus op de co2uitstoot zal het weinig effect hebben.

Ander verhaal is het in Duitsland natuurlijk.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_50336850
quote:
Op maandag 11 juni 2007 16:37 schreef OveRLoaD het volgende:
En wat als ik nou naar Duitsland ga waar ik geen snelheidslimiet heb ?!?!?!!?
Het zou een europese maatregel zijn, dus in duitsland zou er dan ook een limiet komen op 160/u
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_50337051
quote:
Op maandag 11 juni 2007 16:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Technisch prima mogelijk helaas.
Hoe wou je dat doen dan? Mechanische begrenzer? Klopt totaal niet als je een andere bandenmaat monteerd.

GPS? Gps werkt niet in een tunnel en bij andere omstandigheden. Of je trekt zo ff de ontvanger eruit. Is praktisch echt niet haalbaar.
pi_50337186
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:49 schreef Dagonet het volgende:
Wat een onhaalbaar plan zeg, ik zie nog eerder de Britten van rijbaan wisselen dan dat dit er doorheen komt, waarom geeft de EU hier tijd en geld aan uit, waardeloos bureaucratisch monster. .
Uitstootnormen blijken prima te kunnen. Dan kunnen snelheidsnormen toch ook? Vrachtwagens zijn ook begrenst.

Of het wenselijk is is een tweede, haalbaar is het echter wel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 11 juni 2007 @ 17:02:32 #198
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_50337497
quote:
Op maandag 11 juni 2007 16:50 schreef 1299 het volgende:

[..]

Hoe wou je dat doen dan? Mechanische begrenzer? Klopt totaal niet als je een andere bandenmaat monteerd.

GPS? Gps werkt niet in een tunnel en bij andere omstandigheden. Of je trekt zo ff de ontvanger eruit. Is praktisch echt niet haalbaar.
Kijk maar naar vrachtwagens...
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_50337600
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:20 schreef Matty___ het volgende:

[..]

mooi dat je met cijfers van 3-4 jaar geleden aankomt over de staatsschuld.
Ik had het meer over het structureel ontbreken van spaargeld in de VS zodat men hoofdzakelijk op krediet leeft.
[..]

http://www.usmarkets.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=53684

En laat ik het dan maar niet hebben over de schulden die Amerika heeft in China door oa het flinke tekort op de handelsbalans: http://www.nrc.nl/economie/article292247.ece
knip
pi_50337608
quote:
Op maandag 11 juni 2007 16:45 schreef Matty___ het volgende:
Maar ja goed hoe vaak kun je in Nederland 160 rijden?
En hoe vaak rijden mensen sneller dan 160? Ik denk dat 80 of meer procent bijna nooit harder dan 160 gaat. Dus op de co2uitstoot zal het weinig effect hebben.
Maak daar maar 95% van en zelfs dan zit je nog ruim in de schatting. 160km/u of meer op de Nederlandse snelwegen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')