Bron: Telegraaf.quote:AMSTERDAM - Brussel vindt dat auto's in de toekomst maximaal 162 kilometer per uur hard mogen rijden
Als het aan de Europese Unie ligt gaan alle snelle auto's in de ban. 162 wordt technisch de limiet, aldus de BBC Dat is al tientallen kilometers meer dan nu als maximum in veel landen geldt.
Op deze manier willen de bureaucraten de EU de uitstoot van CO2 terugbrengen. In de herfst zal Brussel definitief over het plan beslissen. De BBC meldt dat het plan niet veel kans van slagen heeft. Veel landen (en autoindustrieen) voelen er niets voor. En het populaire Top Gear kan dan ook meteen worden opgedoekt. Het is ieder geval goed nieuws voor de populaire Toyota Aygo, Peugeot 1007 en Citroën C1: dat trio kleintjes haalt de 160 net niet. Iedereen een Aygo!
whehequote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:07 schreef Basp1 het volgende:
Ik weet al het volgende punt van brussel wordt, er komt een maximum aan kubieke meters per persoon dat in een huis woont, teveel kubieke meters kosten ook alleen maar extrat stook en verlichtings kosten.
Tenzij je dus in een echt vrij land woont, zoals de VS. In de VS kennen ze geen motors kleiner dan 2.0 liter.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:06 schreef rival het volgende:
ach omdat alle nerds richting de regering gaan blijf je dit soort dingen je leven lang houdenb!
Uhm..die van mij gaat 170 en daarna durfde ik niet verder...(wel met een beetje wind mee ja)quote:Het is ieder geval goed nieuws voor de populaire Toyota Aygo, Peugeot 1007 en Citroën C1: dat trio kleintjes haalt de 160 net niet. Iedereen een Aygo!
Ik heb met een huurauto in duitsland eens rond de 190 gereden.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:21 schreef Farmersmom het volgende:
[..]
Uhm..die van mij gaat 170 en daarna durfde ik niet verder...(wel met een beetje wind mee ja)
Amerika is echt vrij.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:19 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Tenzij je dus in een echt vrij land woont, zoals de VS. In de VS kennen ze geen motors kleiner dan 2.0 liter.
Op GPS was dat, 200 op de teller.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:23 schreef Lightning_NL het volgende:
Tellerafwijking. Verder bang dat ie uit elkaar zou vallen dan?
Maar die zijn niet krachtiger dan een Japanse of Europese 1.6quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:19 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Tenzij je dus in een echt vrij land woont, zoals de VS. In de VS kennen ze geen motors kleiner dan 2.0 liter.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:19 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
EVen teruglezenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:26 schreef Lightning_NL het volgende:
200 op de teller en 170 op de GPS? Damn, da's pas een ernstige tellerafwijking. Weet iemand btw waarom er tellerafwijkingen bestaan? Ik heb namelijk het idee dat in de USA auto's geen tellerafwijking hebben.
heeft met de slijtage van de banden te makenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:26 schreef Lightning_NL het volgende:
200 op de teller en 170 op de GPS? Damn, da's pas een ernstige tellerafwijking. Weet iemand btw waarom er tellerafwijkingen bestaan? Ik heb namelijk het idee dat in de USA auto's geen tellerafwijking hebben.
[..]
daarom is toyota ook nr 1 in de vsquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:27 schreef Lightning_NL het volgende:
Hahahaha, Sillywalks, je hebt er nul verstand van. Denk je nou echt dat Amerikaanse autofabrikanten een 2.0 in hun kar gooien? Zeldzaam. Het zijn de japannertjes die in de USA rondrijden die zulke kleine motoren hebben.
Nee, Ford is best wel een kut merk ja.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:28 schreef Matty___ het volgende:
nou feit is dat americanen geen autos kunnen bouwen.
groot zijn ze wel maar wegliggingen hebben ze niet.
kwaliteit ook niet..
nou er zijn meer merken dan Ford.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:31 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Nee, Ford is best wel een kut merk ja.![]()
Ford USA is wel bagger ja. Wat ford hier levert is compleet anders dan wat ze in de USA leveren. Alleen de focus is volgens mij op beide markten te vindenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:31 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Nee, Ford is best wel een kut merk ja.![]()
Het is dan weliswaar een Toyota, maar het blijft een mini autootje...tellerafwijking + afleesfout kan wel ongeveer kloppen, maar ik had wel het gevoel dat ie harder kon. Was ook nog wel redelijk stabiel.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:23 schreef Lightning_NL het volgende:
Tellerafwijking. Verder bang dat ie uit elkaar zou vallen dan?
Tja, de wegligging van m'n Caddilac is inderdaad niet ideaal, maar zo'n auto is ook niet om hard mee door de bocht te gaan. Een Amerikaan is verreweg de meest comfortabele kar die je je maar kunt bedenken. Er is geen enkele Europese/Japanse kar die daar ook maar enigszins in de buurt komt. Kwaliteit is ook zeer dik in orde.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:28 schreef Matty___ het volgende:
nou feit is dat americanen geen autos kunnen bouwen.
groot zijn ze wel maar wegliggingen hebben ze niet.
kwaliteit ook niet..
Uhhu.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:38 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Tja, de wegligging van m'n Caddilac is inderdaad niet ideaal, maar zo'n auto is ook niet om hard mee door de bocht te gaan. Een Amerikaan is verreweg de meest comfortabele kar die je je maar kunt bedenken. Er is geen enkele Europese/Japanse kar die daar ook maar enigszins in de buurt komt. Kwaliteit is ook zeer dik in orde.
Doe mij maar een auto met wegligging en besturing.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:38 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Tja, de wegligging van m'n Caddilac is inderdaad niet ideaal, maar zo'n auto is ook niet om hard mee door de bocht te gaan. Een Amerikaan is verreweg de meest comfortabele kar die je je maar kunt bedenken. Er is geen enkele Europese/Japanse kar die daar ook maar enigszins in de buurt komt. Kwaliteit is ook zeer dik in orde.
Qua comfort zul je ook in een BMW nooit in de buurt komen van een Caddilac. Daarbij vind ik vrijwel alle BMW's ook ronduit oerlelijke burgerbakken, maar da's mijn mening.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:40 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Doe mij maar een auto met wegligging en besturing.
Doe mij maar een BMW 5 serie.
dat zelfs de americanen liever echte autos kopen dan de gm meukquote:
Hier rijden meer snelle auto's dan in Nederland hoor... Een corvette tik je op de kop voor enkele duizenden dollars. Je ziet hier vaker een Mustang rijden dan in NL een Golf.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Als Autos niet meer snel mogen, gaan mensen autos voor luxe en ruimte kopen, worden ze groter en zwaarder, kijk maar naar de VS.
Mercedesquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:38 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als je hier een Toyota ziet rijden, dan is het zo'n kleine pickup, verder ook niet.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:42 schreef Matty___ het volgende:
[..]
dat zelfs de americanen liever echte autos kopen dan de gm meuk![]()
was niet 35% van de nieuw verkochte autos een SUV?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:43 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Hier rijden meer snelle auto's dan in Nederland hoor... Een corvette tik je op de kop voor enkele duizenden dollars. Je ziet hier vaker een Mustang rijden dan in NL een Golf.
Nee, ook Mercedes komt er niet in de buurt. Jij hebt zeker nog nooit in een echte Amerikaanse bak gereden...quote:
weet niet maar waarom zou ik een zacht bed willen rijden dat amper te besturen is.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:41 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Qua comfort zul je ook in een BMW nooit in de buurt komen van een Caddilac. Daarbij vind ik vrijwel alle BMW's ook ronduit oerlelijke burgerbakken, maar da's mijn mening.
We willen dat niet eensquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:45 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Nee, ook Mercedes komt er niet in de buurt. Jij hebt zeker nog nooit in een echte Amerikaanse bak gereden...
Ja dat kan best zo zijn, maar er zijn weinig Amerikanen met maar 1 auto.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
was niet 35% van de nieuw verkochte autos een SUV?
is gewoon een keuze.. ik verkies rijplezier boven zachte stoelen en een bagger autoquote:
Ik heb heel veel rijplezier in m'n Caddilac hoor. Alle luxe aan boord, heerlijk zachte leren stoelen, superzachte vering die zich bovendien aanpast aan de rijomstandigheden, heerlijk geluid van m'n V8 4.9 liter. En dat alles voor 1200 dollar.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:52 schreef Matty___ het volgende:
[..]
is gewoon een keuze.. ik verkies rijplezier boven zachte stoelen en een bagger auto
Hoe ver kom jij op 1 liter?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:58 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb heel veel rijplezier in m'n Caddilac hoor. Alle luxe aan boord, heerlijk zachte leren stoelen, superzachte vering die zich bovendien aanpast aan de rijomstandigheden, heerlijk geluid van m'n V8 4.9 liter. En dat alles voor 1200 dollar.
en in de stad?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:01 schreef Lightning_NL het volgende:
op de snelweg 12 km ofzo.
mooi te zien dat je al wel de fucked up americaanse metaliteit hebtquote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:04 schreef Lightning_NL het volgende:
In de stad zo'n 1:7 1:8. Maar brandstof is hier toch 2,5x goedkoper dan in NL.Dus ik trap 'm lekker altijd flink in om van het geluid te genieten.
En een Lexus is een japanse bak die gemaakt is voor de amerikaanse luxe markt...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:04 schreef 1299 het volgende:
Amerikaanse bakken staan ook bekend om hun plastique bagger interieur. Een amerikaan is echt niet comfertabler dan een dure lexus bv..
Als jij het zo goed voor het met het milieu zou je ook geen BMW 5 prefereren, hypocriet.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:05 schreef Matty___ het volgende:
[..]
mooi te zien dat je al wel de fucked up americaanse metaliteit hebt![]()
Typisch Nederlandse bekrompenheid.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:06 schreef Dagonet het volgende:
Het is toch best knap dat een draconische maatregel van de EU tot VS bashen leidt
globalisering heet datquote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:06 schreef Dagonet het volgende:
Het is toch best knap dat een draconische maatregel van de EU tot VS bashen leidt
ik zou een 530D rijden,quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:07 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als jij het zo goed voor het met het milieu zou je ook geen BMW 5 prefereren, hypocriet.
En opschepperige arrogantie van in VS wonende Nederlanders met hun 'hier is alles veel beter en de rest van de wereld is kut' natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:08 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Typisch Nederlandse bekrompenheid.
ben geen Nederlander en wat heeft brandstofverspilling met bekropenheid te maken?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:08 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Kerel!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:08 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |