abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50235977
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Du_KE

http://www.kennisnet.nl/n(...)leid_dan_mannen.html

Zit ik er ver naast?

33% dus.
Het gaat dus aardig . Maar goed we beginnen in te kakken in vergelijking met de concurrentie...

http://www.rwi.nl/CmsData(...)ger%20opgeleiden.pdf

Je hebt tegenwoordig als land gewoon veel hoger opgeleiden nodig.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:28:21 #102
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50236075
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het gaat dus aardig . Maar goed we beginnen in te kakken in vergelijking met de concurrentie...

Nee, je hebt goed onderwijs nodig. Aan massa's bulzwaaiers zonder enig intellectueel instinct heeft een samenleving op de lange termijn NIKS.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_50236146
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het is ook niet verplicht om je eerste jaar in één keer te halen, het is verplicht om te stoppen met je studie als dat je niet lukt.
Stok achter de deur. Stimulans dus.
[..][]/q]Nee gewoon een verplichting dus.

[q]Dat doen ze dan maar ergens anders. Wat denk je dat een universiteit is? Een opvanghuis?
[..]
Een kleine tegenslag moet het je niet onmogelijk maken om te studeren.
Ben je ook tegen doorstroming van MBO-HOB-WO?
quote:
Het is ook helemaal niet de taak van universiteiten om zoveel mogelijk mensen te "helpen". Die moeten toponderwijs aanbieden.
[..]
Het is wel een taak om zoveel mogelijk mensen zo hoog mogelijk op te leiden. Dat is de verantwoordelijkheid die de universiteiten richting de maatschappij hebben in ruil voor veel geld.
quote:
Helpt wat? Jongen, we hebben het niet over een charitatieve instelling. Wat jij in feite zegt, is dat studenten lui en/of ongetalenteerd mogen zijn; en dat een universiteit de maatschappelijke plicht heeft om voor dat soort scharrelvolk te zorgen. Je draait de zaken om.
Hoe helpt dat bij het zo hoog mogelijk opleiden van onze bevolking? Dit om de concurrentie aan te kunnen met de omliggende landen. Ik heb er geen problemen mee als een student 1 of 2 jaar langer doet over z'n opleiding er is meer dan de collegebanken...

En je vergeet een belangrijke vraag uit m'n vorige reactie..
"Heb je een bron waaruit blijkt dat de middelbare scholen en de universiteiten nu slechter zijn dan 40 jaar terug?"
pi_50236164
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:28 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee, je hebt goed onderwijs nodig. Aan massa's bulzwaaiers zonder enig intellectueel instinct heeft een samenleving op de lange termijn NIKS.
Is dat nu het geval dan?

Bron dus aub .
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:30:57 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50236179
Ach, en er is altijd nog het HBO.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:32:19 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50236240
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:30 schreef du_ke het volgende:
Is dat nu het geval dan?
Ja.
pi_50236393
Het gaat allemaal nergens over. Heb je gestudeerd, voel je jezelf zwaar intellectueel, maar laat je vervolgens wel je kinderen achter op een hotelkamer om een hapje te eten en kom je thuis en is je kind weg.

Heb je dan daar al die jaren voor gestudeerd

Studeren is meer doorzetten (door de saaie materie heen bijten), dan je er echt slim voor hoeft te zijn.

Dus die studenten moeten gewoon doorzetten. Gewoon opschrijven wat die pennenlikkers willen lezen, dan komt het wel goed.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:36:38 #108
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50236418
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat pct. zakt heel hard....
[..]

linkje ?
[..]

Kennis wordt ZEER slecht gewaardeerd. We leven hier in een boeren gezelschap.

De echte succesgoddelijken zijn vak niet eens intellectueel, vaak verre van dat, maar zwaar commercieel en ondernemend ingesteld. Voor die eigenschappen kan je de uni net zo goed links laten liggen...

Laat ik het zo zeggen: voor succes is een bul/diploma is verre van nodig of noodzakelijk en verre van voldoende.
Het onderzoek staat helaas nergens openbaar; overigens bestaat deze nieuwe bovenste klasse niet zozeer alleen uit universitaire alumni, maar ook uit mensen met een sterk communicatief en ondernemend instinct, die nooit een opleiding hoeven hebben te afgerond; het gaat ook niet zozeer om wat je op papier kunt, maar welke (relevante) kennis en vaardigheden je in de praktijk kunt opbrengen.
pi_50237013
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:32 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja.
Verdere onderbouwing blijft dus uit?

Toch jammer van iemand die zichzelf als zo geweldig ziet .
pi_50237032
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:36 schreef Reya het volgende:

[..]

Het onderzoek staat helaas nergens openbaar; overigens bestaat deze nieuwe bovenste klasse niet zozeer alleen uit universitaire alumni,
Idd. Het stikt er van de Joop Braakhekkes (mavo?) , Harrie Mensjes (mavo?....
quote:
maar ook uit mensen met een sterk communicatief en ondernemend instinct, die nooit een opleiding hoeven hebben te afgerond;
Die twee eigenschappen staan bijna garant voor succes. Idd goed mogelijk als niet-hogeropgeleide.

Dat bedoel ik steeds dat: een bul niet voldoende en vooral niet noodzakelijk is.

Of je succes maakt hang PUUR af van je persoonlijke en sociale eigenschappen/vaardigheden. Die krijg/leer je absoluut niet tijdens je opleiding.
quote:
het gaat ook niet zozeer om wat je op papier kunt, maar welke (relevante) kennis en vaardigheden je in de praktijk kunt opbrengen.
Aangezien je alleen kennis opdoet op een school en niets leert toe te passen, heb je zo goed als NIETS aan een opleiding.

Een opleiding beantwoord slecht een hele langdurige IQ-test: het is slechts een bevestiging dat je beschikt over een gemiddeld hoog iq: het vermogen om binnen een bepaalde tijd een hoeveelheid kennis kunt eigen maken. Dat is maar een klein dingetje wat je nodig hebt voor je werk.

Hooguit 3% van die kennis zal je ooit nodig hebben.

Efficient? Zinvol?

De praktijk en theorie zijn 2 werelden die amper iets van doen met elkaar hebben...

En dus heb je niets aan een opleiding, behalve kennis vergaren.....Want schoolresultaten meten niet je potentieel in de praktijk (en wordt je eigenlijk grotelijks zwaar bedonderd)
pi_50237234
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat klopt, we hebben er meer nodig dan vroegah.

Het aantal hoger opgeleiden stijgt volgens mij wel harder dan de vraag....(de afgelopen decennia)

Ik weet wel zeker dat het aantal vacature bij lang en na niet 1/3 van het totale bestand is.
pi_50237431
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat klopt, we hebben er meer nodig dan vroegah.

Het aantal hoger opgeleiden stijgt volgens mij wel harder dan de vraag....(de afgelopen decennia)

Ik weet wel zeker dat het aantal vacature bij lang en na niet 1/3 van het totale bestand is.
Overigens geeft http://www.raadwerkinkome(...)PDF/kwamadec2005.pdf pagina 5 aan dat we het gewoon niet zo goed doen.

In het geheel wel een leuk stuk als we naar dit topic kijken.
pi_50237480
Ga ik vanavond ff bekijken

Ik drijf hier zo ongeveer deze kamer uit
  vrijdag 8 juni 2007 @ 14:02:56 #114
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_50237482
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:51 schreef EchtGaaf het volgende:

Of je succes maakt hang PUUR af van je persoonlijke en sociale eigenschappen/vaardigheden. Die krijg/leer je absoluut niet tijdens je opleiding.
[..]

Aangezien je alleen kennis opdoet op een school en niets leert toe te passen, heb je zo goed als NIETS aan een opleiding.
Anders sla je even door
  vrijdag 8 juni 2007 @ 14:09:19 #115
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_50237748
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:25 schreef Kieboom het volgende:

[..]

Maar wat herinner je je dan van die klasgenoten, nijvere hardwerkende types die eigenlijk het intellectuele niveau niet hadden of slempers die te lui en/of ongeïnteresseerd waren om zich intellectueel te ontwikkelen?
Een allegaartje van dat alles natuurlijk. Ik herinner me vooral hardwerkende maar onvoorstelbaar domme meisjes en veel middelmaat.
quote:
Over die 2e fase kan ik geen oordeel vellen, omdat ik dat feest niet heb meegemaakt. Maar was het niet zo dat al die onzin juist bedoeld was om de wijze waarop op middelbare scholen wordt onderwezen, meer op de praktijk aan universiteiten te laten lijken? Meer zelfstandigheid, minder klassikaal. Dat leek me destijds onverstandig omdat ik toen dat studiehuis gedoe werd ingevoerd om me heen kon zien dat het universitaire stelsel veel te vrijblijvend is voor 'de jeugd van tegenwoordig' en dat het omgekeerde (universitaire studies wat klassikaler maken) meer voor de hand lag.
Universiteit klassikaler maken lijkt mij een nachtmerrie. Het omgaan met de vrijblijvendheid is ook gewoon iets wat geleerd moet worden. Zelf hunkerde ik naar deze vrijheid en zag het als het bewijs dat mijn eigenzinnigheid op het VWO terecht was. Prachtig was het moment waarop ik m'n eerste vak volgde waar bij de eerste keer de docent niet werd bestormd met vragen over het tentamen, wat er wel en niet voor punt moest worden gedaan en wat de exacte stof in het boek was.
Het verplaatsen van een vak als aangeboden dienst naar een verplichting lijkt me geen goed idee. Liever zie ik de universiteit juist nog verder verschuiven en de student meer als een soort klant/medewerker behandelen, een systeem wat erg goed werkt hier iig.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:33:37 #116
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_50243085
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:00 schreef Ryan3 het volgende:
Dat HAVO-verhaal voor cassières is volgens mij een broodje aap, dat verhaal werd 25 jaar geleden al rondgebazuind. En overigens als het waar is (maar dat geloof ik niet, de cassières bij ons hebben alleen HAVO op zak als het vakantiewerkers zijn of studenten) is dat toch alleen maar een teken dat de beroepsbevolking over het algemeen hoger opgeleid wordt. Wat weliswaar niets over kwaliteit zegt, maar wel over kwantiteit.
toch klopt als je bij de albert hein achter de kassa wil gaan zitten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_50243488
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:53 schreef jogy het volgende:
! Ze moeten gewoon weer aandacht besteden aan hun studie en niet zoveel zuipen. Ik heb dan geen universiteit gedaan omdat ik geen kans zou maken maar als je het wel doet dan kan je er niet vanuit gaan dat het vanzelf zal gaan. als ze het niveau omlaag halen in plaats van de studenten een schop onder hun reet te geven dan is dat echt wederom een teken dat de 'dumbing down' van Nederland weer een nieuw niveau heeft bereikt.
Ach bullshit de meeste uitvallers zijn gewoon niet capabel! Ik ken zat mensen die 3 avonden in de week "zuipen" die gewoon netjes hun punten halen.

(en het niveau is absoluut niet te hoog, het mag wat mij betreft nog wel omhoog zelfs)
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:46:10 #118
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_50243494
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:02 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Anders sla je even door
dat niet alleen het klopt ook nog eens niet.

Ik wordt dood gegooid met workshops presenteren, samenwerken, verslaglegging en ondernemen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_50243552
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat niet alleen het klopt ook nog eens niet.

Ik wordt dood gegooid met workshops presenteren, samenwerken, verslaglegging en ondernemen
Ja, allemaal dankzij onderwijsvernieuwingen van de PvdA. .
I´m back.
pi_50243628
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

toch klopt als je bij de albert hein achter de kassa wil gaan zitten
Niet full time toch? Dat zijn van die arrogante studjes die HBO doen en als bijbaantje achter de kassa zitten met een air van 'denk maar niet dat dit ooit mijn echte baan wordt hoor loser...'
I´m back.
pi_50243664
Het HAVO-voor-caissière verhaal klopt wel degelijk.
pi_50243785
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dat verhaal werd 25 jaar geleden, wat zeg ik, meer dan 25 jaar geleden al opgehangen. En volgens mij is de meerderheid van de alhier achter cassières werkende dames gewoon van huishoudschool afkomstig. Waar overigens niet mis mee is.
Maar hoezo, jij hebt gesolliciteerd naar een vakantiejobje?
I´m back.
pi_50243841
Nee, ik hoorde het van een bekende. Maar volgens mij ging dit topic ergens anders over.
pi_50243915
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:56 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nee, ik hoorde het van een bekende. Maar volgens mij ging dit topic ergens anders over.
Broodjes aap worden ook doorverteld door bekenden idd.
Volledig on topic is dit, EchtGaaf gaf het op als deelargumentatie.
I´m back.
pi_50243918
Ik heb gisteren begrepen dat alfa-studies op de universiteit niet moeilijker zijn qua niveau dan op het VWO. Ik vond het wel jammer om dat te horen. Nu verwacht ik ook niet veel mijn studie.
pi_50244013
Van een te laag niveau ja.
The gum you like, is coming back in style.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:07:06 #127
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_50244206
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:58 schreef Stupiditeit het volgende:
Ik heb gisteren begrepen dat alfa-studies op de universiteit niet moeilijker zijn qua niveau dan op het VWO. Ik vond het wel jammer om dat te horen. Nu verwacht ik ook niet veel mijn studie.
dat had ik jouw ook wel kunnen vertellen
pi_50244298
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat had ik jouw ook wel kunnen vertellen
I see.

Overigens 25 jaar geleden werd ook al geklaagd over het niveau van eerstejaars.
I´m back.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:13:34 #129
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_50244427
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

I see.

Overigens 25 jaar geleden werd ook al geklaagd over het niveau van eerstejaars.
ik doe dan ook geen alpha studie (overigens zelden dat ik die fout maak )

Klopt en tijdens de romeinen werd al geklaagd over de jeugd van tegenwoordig
pi_50244579
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik doe dan ook geen alpha studie (overigens zelden dat ik die fout maak )
Hoe weet je dat dan? Gewoon algemeen, omdat je voor een gemiddelde bèta studie meer verstand nodig hebt, zeg maar?
quote:
Klopt en tijdens de romeinen werd al geklaagd over de jeugd van tegenwoordig
Ja, dat jumpen hè.
I´m back.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:21:05 #131
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_50244637
Oh God, de onvermijdelijke alpha-beta discussie.

Kunnen we hierna de HBO-universiteit discussie er ook nog aan vastplakken
pi_50245522
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Oh God, de onvermijdelijke alpha-beta discussie.

Kunnen we hierna de HBO-universiteit discussie er ook nog aan vastplakken
Kunnen we dat weer mooi combineren met de lid niet lid discussie.
pi_50245925
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
Lang niet bij alle supermarkten in elk geval . Loop er midden overdag maar 1 binnen in een buitenwijk en kijk naar de dames aldaar. Die hebben echt niet gemiddeld Havo .
pi_50246304
Ik zou de schuld eerder leggen bij het lage niveau van veel studenten...
pi_50246547
En alsof je met enkel HAVO ook maar iets kan? Tuurlijk kom je dan achter de kassa te zitten.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:35:23 #136
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_50247125
Het niveau op de universiteiten hoeft echt niet omlaag; dit in tegenstelling tot het ego van bepaalde universitaire studenten. (waar ik laatst weer achterkwam toen ik mn scriptie inleverde...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:40:45 #137
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_50247322
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 18:35 schreef descendent1 het volgende:
Het niveau op de universiteiten hoeft echt niet omlaag; dit in tegenstelling tot het ego van bepaalde universitaire studenten. (waar ik laatst weer achterkwam toen ik mn scriptie inleverde...
Wat was er aan de hand dan toen je die scriptie inleverde?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:46:43 #138
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_50249796
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 18:40 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Wat was er aan de hand dan toen je die scriptie inleverde?
Daarna hoorde ik in de kantine een aantal unistudenten brallen; over van alles, onder meer over dat ze een opdracht hadden gehad die een beetje HBO was zeiden ze; 'echt kansloos'!
Ach; ik kan als post HBO-er nog miljoenen voorbeelden aandragen van dergelijk gedrag; ook bij bepaalde docentes helaas...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_50251803
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:58 schreef Stupiditeit het volgende:
Dat geld zeker niet voor de TU.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 20:45:50 #140
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_50251832
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 10:39 schreef teamlead het volgende:
Eens .Als iemand de capaciteiten niet heeft, moet hij of zij maar een andere opleiding kiezen.
dat dus
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:03:35 #141
179327 Harry4
Treehugger
pi_50255964
Misschien zou je dit moeten vergelijken met andere landen. Zelf heb ik het idee dat ze in Finland nog veel makkelijker hun master kunnen halen. Als ik die afstudeeropdrachten hier af en toe zie, denk ik bij mijn eigen... dat is wel HEEL simpel. En ja ik praat 100% zeker over master en niet bachelor.
Ich bin Macho, süper Macho...
pi_50256256
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 23:03 schreef Harry4 het volgende:
Misschien zou je dit moeten vergelijken met andere landen. Zelf heb ik het idee dat ze in Finland nog veel makkelijker hun master kunnen halen. Als ik die afstudeeropdrachten hier af en toe zie, denk ik bij mijn eigen... dat is wel HEEL simpel. En ja ik praat 100% zeker over master en niet bachelor.
Het graduate onderwijs (MS/PhD) wordt te veel waarde toegedicht. Vooral in de techniek heb ik liever een BS die over een logisch denkraam beschikt en kan communiceren dan een MS/PhD die iets geschreven heeft. Niet dat het doen van een project en het schrijven van een thesis/boekje niet waardevol is, maar dat kan iemand met een BS diploma on the fly leren. Als je eenmaal aan het werk bent, dan is het veel lastiger om je wiskundekennis bij te spijkeren.

Onderwijs moet je vooral zien als het aanleren van tools en methoden. Ik ben dan ook voor een gigantische verzwaring van het wiskundepakket op het VWO en een focus op basisvaardigheden (wis- en natuurkunde) in het hoger onderwijs. Minder de nadruk op specifieke kennis. Het heeft weinig zin om alles over de oerknal te leren als je in je eerste baan aan LEDs gaat werken. Ik noem maar wat.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_50256825
Ach, studenten met een laag niveau vallen toch wel uit. Het is meer dat ze onnodig energie van de school kosten, qua ondersteuning en begeleiding. En dat toch uiteindelijk tot de conclusie komen dat de opleiding niet voor hun is. Een strakker beleid zou diegenen die er doorheen komen beter motiveren.
pi_50256966
Te hoog niveau? Lol, eerder te laag niveau, maar dan ook aan de kant van de docenten, die worden aangesteld op basis van onderzoeksvaardigheden...

Maar goed, als je een tentamen kunt maken zonder er voor te leren (zoals ik vanmiddag, toepassing van theorieën), dan is dat gewoon kansloos.
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_50257151
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 23:30 schreef Tangarine het volgende:
Te hoog niveau? Lol, eerder te laag niveau, maar dan ook aan de kant van de docenten, die worden aangesteld op basis van onderzoeksvaardigheden...
Docenten worden inderdaad niet aangenomen op basis van hun didactische vaardigheden. Je hebt een diploma en daarmee wordt je voor de klas gezet. En aanmodderen maar. Ik pas er voor. Klassikaal onderwijs in de vorm van colleges zijn trouwens IMHO totaal achterhaald. Het is onmogelijk om al je studenten te bereiken. Sommige studenten reageren beter op plaatjes, andere beter op anecdotes en er zijn ook studenten die in formules denken. Ga er maar aan staan!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:37:45 #146
179327 Harry4
Treehugger
pi_50257227
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 23:30 schreef Tangarine het volgende:
Maar goed, als je een tentamen kunt maken zonder er voor te leren (zoals ik vanmiddag, toepassing van theorieën), dan is dat gewoon kansloos.
Dit zegt meer iets over jou, dat je lui bent en dan nog, iedereen kan een tentamen maken zonder te leren of ie die dan ook haalt is het tweede

Maar ik begrijp wat je bedoeld
Ich bin Macho, süper Macho...
pi_50257334
klas? diploma? We hebben het over WO, niet HBO. Als aio doceer je ook wel, maar dat zegt alsnog weinig. De meeste aio's die ik tegenkom doen het wel goed, maar veel docenten die al wat langer rondlopen zitten zo vast in hun eigen onderzoek, dat er van zinnig doceren weinig terecht komt....

Maar goed, dat si denk ik wel één van de factoren met een grote invloed op de uitval van studenten. Een toffe docent kan een suf vak wel opleuken, maar een slechte docent kan een interessant vak ook compleet verneuken
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_50257359
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 23:37 schreef Harry4 het volgende:

[..]

Dit zegt meer iets over jou, dat je lui bent en dan nog, iedereen kan een tentamen maken zonder te leren of ie die dan ook haalt is het tweede

Maar ik begrijp wat je bedoeld
Ik bedoelde maken, en dan wel gaan halen natuurlijk
pi_50257542
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 23:40 schreef Tangarine het volgende:
klas? diploma? We hebben het over WO, niet HBO.
Ugh. Jouw "college" is niet veel meer dan een klas. En dat papiertje wat je uiteindelijk krijgt is echt niet veel meer dan een diploma. Dat heb je nu niet door, omdat je wordt gepamperd in je colleges, maar in de harde zakelijke buitenwereld is dat de waarheid.

Mijn voorstel aan Plasterk is ook om studenten van het WO zo snel mogelijk in aanraking te laten komen met de buitenwereld, in de vorm van stages. Hoe eerder ze realiseren dat wetenschappelijk onderzoek voor 90% bestaat uit frustratie en bloed, zweet en tranen, hoe beter.
pi_50257674
Klas: groep van leerlingen van eenzelfde leerjaar => schoolklas (van Dale). Zo werkt het dus niet op het WO

Ennuh, wat is de toegevoegde waarde van veel stages? Ik heb veel onderzoeksprojecten gedaan, dat is praktisch met je studie bezig zijn en wel zinvol/leerzaam, om zinnig stage te kunnen lopen moet je een flinke dosis voorkennis hebben... daarom zit de stage ook doorgaans pas in de master.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')