Het gaat dus aardigquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Du_KE
http://www.kennisnet.nl/n(...)leid_dan_mannen.html
Zit ik er ver naast?![]()
33% dus.
Nee, je hebt goed onderwijs nodig. Aan massa's bulzwaaiers zonder enig intellectueel instinct heeft een samenleving op de lange termijn NIKS.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het gaat dus aardig. Maar goed we beginnen in te kakken in vergelijking met de concurrentie...
http://www.rwi.nl/CmsData(...)ger%20opgeleiden.pdf
Je hebt tegenwoordig als land gewoon veel hoger opgeleiden nodig.
Een kleine tegenslag moet het je niet onmogelijk maken om te studeren.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is ook niet verplicht om je eerste jaar in één keer te halen, het is verplicht om te stoppen met je studie als dat je niet lukt.
Stok achter de deur. Stimulans dus.
[..][]/q]Nee gewoon een verplichting dus.
[q]Dat doen ze dan maar ergens anders. Wat denk je dat een universiteit is? Een opvanghuis?
[..]
Het is wel een taak om zoveel mogelijk mensen zo hoog mogelijk op te leiden. Dat is de verantwoordelijkheid die de universiteiten richting de maatschappij hebben in ruil voor veel geld.quote:Het is ook helemaal niet de taak van universiteiten om zoveel mogelijk mensen te "helpen". Die moeten toponderwijs aanbieden.
[..]
Hoe helpt dat bij het zo hoog mogelijk opleiden van onze bevolking? Dit om de concurrentie aan te kunnen met de omliggende landen. Ik heb er geen problemen mee als een student 1 of 2 jaar langer doet over z'n opleiding er is meer dan de collegebanken...quote:Helpt wat? Jongen, we hebben het niet over een charitatieve instelling. Wat jij in feite zegt, is dat studenten lui en/of ongetalenteerd mogen zijn; en dat een universiteit de maatschappelijke plicht heeft om voor dat soort scharrelvolk te zorgen. Je draait de zaken om.
Is dat nu het geval dan?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, je hebt goed onderwijs nodig. Aan massa's bulzwaaiers zonder enig intellectueel instinct heeft een samenleving op de lange termijn NIKS.
Ja.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:30 schreef du_ke het volgende:
Is dat nu het geval dan?
Het onderzoek staat helaas nergens openbaar; overigens bestaat deze nieuwe bovenste klasse niet zozeer alleen uit universitaire alumni, maar ook uit mensen met een sterk communicatief en ondernemend instinct, die nooit een opleiding hoeven hebben te afgerond; het gaat ook niet zozeer om wat je op papier kunt, maar welke (relevante) kennis en vaardigheden je in de praktijk kunt opbrengen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat pct. zakt heel hard....
[..]
linkje ?
[..]
Kennis wordt ZEER slecht gewaardeerd. We leven hier in een boeren gezelschap.
De echte succesgoddelijken zijn vak niet eens intellectueel, vaak verre van dat, maar zwaar commercieel en ondernemend ingesteld. Voor die eigenschappen kan je de uni net zo goed links laten liggen...
Laat ik het zo zeggen: voor succes is een bul/diploma is verre van nodig of noodzakelijk en verre van voldoende.![]()
Verdere onderbouwing blijft dus uit?quote:
Idd. Het stikt er van de Joop Braakhekkes (mavo?) , Harrie Mensjes (mavo?....quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:36 schreef Reya het volgende:
[..]
Het onderzoek staat helaas nergens openbaar; overigens bestaat deze nieuwe bovenste klasse niet zozeer alleen uit universitaire alumni,
Die twee eigenschappen staan bijna garant voor succes. Idd goed mogelijk als niet-hogeropgeleide.quote:maar ook uit mensen met een sterk communicatief en ondernemend instinct, die nooit een opleiding hoeven hebben te afgerond;
Aangezien je alleen kennis opdoet op een school en niets leert toe te passen, heb je zo goed als NIETS aan een opleiding.quote:het gaat ook niet zozeer om wat je op papier kunt, maar welke (relevante) kennis en vaardigheden je in de praktijk kunt opbrengen.
Dat klopt, we hebben er meer nodig dan vroegah.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het gaat dus aardig. Maar goed we beginnen in te kakken in vergelijking met de concurrentie...
http://www.rwi.nl/CmsData(...)ger%20opgeleiden.pdf
Je hebt tegenwoordig als land gewoon veel hoger opgeleiden nodig.
Overigens geeft http://www.raadwerkinkome(...)PDF/kwamadec2005.pdf pagina 5 aan dat we het gewoon niet zo goed doen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat klopt, we hebben er meer nodig dan vroegah.
Het aantal hoger opgeleiden stijgt volgens mij wel harder dan de vraag....(de afgelopen decennia)
Ik weet wel zeker dat het aantal vacature bij lang en na niet 1/3 van het totale bestand is.![]()
Anders sla je even doorquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Of je succes maakt hang PUUR af van je persoonlijke en sociale eigenschappen/vaardigheden. Die krijg/leer je absoluut niet tijdens je opleiding.
[..]
Aangezien je alleen kennis opdoet op een school en niets leert toe te passen, heb je zo goed als NIETS aan een opleiding.
Een allegaartje van dat alles natuurlijk. Ik herinner me vooral hardwerkende maar onvoorstelbaar domme meisjes en veel middelmaat.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:25 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Maar wat herinner je je dan van die klasgenoten, nijvere hardwerkende types die eigenlijk het intellectuele niveau niet hadden of slempers die te lui en/of ongeïnteresseerd waren om zich intellectueel te ontwikkelen?
Universiteit klassikaler maken lijkt mij een nachtmerrie. Het omgaan met de vrijblijvendheid is ook gewoon iets wat geleerd moet worden. Zelf hunkerde ik naar deze vrijheid en zag het als het bewijs dat mijn eigenzinnigheid op het VWO terecht was. Prachtig was het moment waarop ik m'n eerste vak volgde waar bij de eerste keer de docent niet werd bestormd met vragen over het tentamen, wat er wel en niet voor punt moest worden gedaan en wat de exacte stof in het boek was.quote:Over die 2e fase kan ik geen oordeel vellen, omdat ik dat feest niet heb meegemaakt. Maar was het niet zo dat al die onzin juist bedoeld was om de wijze waarop op middelbare scholen wordt onderwezen, meer op de praktijk aan universiteiten te laten lijken? Meer zelfstandigheid, minder klassikaal. Dat leek me destijds onverstandig omdat ik toen dat studiehuis gedoe werd ingevoerd om me heen kon zien dat het universitaire stelsel veel te vrijblijvend is voor 'de jeugd van tegenwoordig' en dat het omgekeerde (universitaire studies wat klassikaler maken) meer voor de hand lag.
toch klopt als je bij de albert hein achter de kassa wil gaan zittenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:00 schreef Ryan3 het volgende:
Dat HAVO-verhaal voor cassières is volgens mij een broodje aap, dat verhaal werd 25 jaar geleden al rondgebazuind. En overigens als het waar is (maar dat geloof ik niet, de cassières bij ons hebben alleen HAVO op zak als het vakantiewerkers zijn of studenten) is dat toch alleen maar een teken dat de beroepsbevolking over het algemeen hoger opgeleid wordt. Wat weliswaar niets over kwaliteit zegt, maar wel over kwantiteit.
Ach bullshit de meeste uitvallers zijn gewoon niet capabel! Ik ken zat mensen die 3 avonden in de week "zuipen" die gewoon netjes hun punten halen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:53 schreef jogy het volgende:! Ze moeten gewoon weer aandacht besteden aan hun studie en niet zoveel zuipen. Ik heb dan geen universiteit gedaan omdat ik geen kans zou maken maar als je het wel doet dan kan je er niet vanuit gaan dat het vanzelf zal gaan. als ze het niveau omlaag halen in plaats van de studenten een schop onder hun reet te geven dan is dat echt wederom een teken dat de 'dumbing down' van Nederland weer een nieuw niveau heeft bereikt.
dat niet alleen het klopt ook nog eens niet.quote:
Ja, allemaal dankzij onderwijsvernieuwingen van de PvdA.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat niet alleen het klopt ook nog eens niet.
Ik wordt dood gegooid met workshops presenteren, samenwerken, verslaglegging en ondernemen![]()
Niet full time toch? Dat zijn van die arrogante studjes die HBO doen en als bijbaantje achter de kassa zitten met een air van 'denk maar niet dat dit ooit mijn echte baan wordt hoor loser...'quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
toch klopt als je bij de albert hein achter de kassa wil gaan zitten
Dat verhaal werd 25 jaar geleden, wat zeg ik, meer dan 25 jaar geleden al opgehangen. En volgens mij is de meerderheid van de alhier achter cassières werkende dames gewoon van huishoudschool afkomstig. Waar overigens niet mis mee is.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:51 schreef DrWolffenstein het volgende:Het HAVO-voor-caissière verhaal klopt wel degelijk.
Broodjes aap worden ook doorverteld door bekenden idd.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:56 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nee, ik hoorde het van een bekende. Maar volgens mij ging dit topic ergens anders over.
dat had ik jouw ook wel kunnen vertellenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:58 schreef Stupiditeit het volgende:
Ik heb gisteren begrepen dat alfa-studies op de universiteit niet moeilijker zijn qua niveau dan op het VWO. Ik vond het wel jammer om dat te horen. Nu verwacht ik ook niet veel mijn studie.
I see.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat had ik jouw ook wel kunnen vertellen![]()
ik doe dan ook geen alpha studiequote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
I see.
Overigens 25 jaar geleden werd ook al geklaagd over het niveau van eerstejaars.
Hoe weet je dat dan? Gewoon algemeen, omdat je voor een gemiddelde bèta studie meer verstand nodig hebt, zeg maar?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik doe dan ook geen alpha studie(overigens zelden dat ik die fout maak
)
Ja, dat jumpen hè.quote:Klopt en tijdens de romeinen werd al geklaagd over de jeugd van tegenwoordig
Kunnen we dat weer mooi combineren met de lid niet lid discussie.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Oh God, de onvermijdelijke alpha-beta discussie.
Kunnen we hierna de HBO-universiteit discussie er ook nog aan vastplakken![]()
Lang niet bij alle supermarkten in elk gevalquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:51 schreef DrWolffenstein het volgende:Het HAVO-voor-caissière verhaal klopt wel degelijk.
Wat was er aan de hand dan toen je die scriptie inleverde?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:35 schreef descendent1 het volgende:
Het niveau op de universiteiten hoeft echt niet omlaag; dit in tegenstelling tot het ego van bepaalde universitaire studenten. (waar ik laatst weer achterkwam toen ik mn scriptie inleverde...![]()
Daarna hoorde ik in de kantine een aantal unistudenten brallen; over van alles, onder meer over dat ze een opdracht hadden gehad die een beetje HBO was zeiden ze; 'echt kansloos'!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:40 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Wat was er aan de hand dan toen je die scriptie inleverde?
Dat geld zeker niet voor de TU.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:58 schreef Stupiditeit het volgende:
Ik heb gisteren begrepen dat alfa-studies op de universiteit niet moeilijker zijn qua niveau dan op het VWO. Ik vond het wel jammer om dat te horen. Nu verwacht ik ook niet veel mijn studie.
dat dusquote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:39 schreef teamlead het volgende:
Eens.Als iemand de capaciteiten niet heeft, moet hij of zij maar een andere opleiding kiezen.
Het graduate onderwijs (MS/PhD) wordt te veel waarde toegedicht. Vooral in de techniek heb ik liever een BS die over een logisch denkraam beschikt en kan communiceren dan een MS/PhD die iets geschreven heeft. Niet dat het doen van een project en het schrijven van een thesis/boekje niet waardevol is, maar dat kan iemand met een BS diploma on the fly leren. Als je eenmaal aan het werk bent, dan is het veel lastiger om je wiskundekennis bij te spijkeren.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:03 schreef Harry4 het volgende:
Misschien zou je dit moeten vergelijken met andere landen. Zelf heb ik het idee dat ze in Finland nog veel makkelijker hun master kunnen halen. Als ik die afstudeeropdrachten hier af en toe zie, denk ik bij mijn eigen... dat is wel HEEL simpel. En ja ik praat 100% zeker over master en niet bachelor.
Docenten worden inderdaad niet aangenomen op basis van hun didactische vaardigheden. Je hebt een diploma en daarmee wordt je voor de klas gezet. En aanmodderen maar. Ik pas er voor. Klassikaal onderwijs in de vorm van colleges zijn trouwens IMHO totaal achterhaald. Het is onmogelijk om al je studenten te bereiken. Sommige studenten reageren beter op plaatjes, andere beter op anecdotes en er zijn ook studenten die in formules denken. Ga er maar aan staan!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:30 schreef Tangarine het volgende:
Te hoog niveau? Lol, eerder te laag niveau, maar dan ook aan de kant van de docenten, die worden aangesteld op basis van onderzoeksvaardigheden...
Dit zegt meer iets over jou, dat je lui bentquote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:30 schreef Tangarine het volgende:
Maar goed, als je een tentamen kunt maken zonder er voor te leren (zoals ik vanmiddag, toepassing van theorieën), dan is dat gewoon kansloos.
Ik bedoelde maken, en dan wel gaan halen natuurlijkquote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:37 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Dit zegt meer iets over jou, dat je lui benten dan nog, iedereen kan een tentamen maken zonder te leren of ie die dan ook haalt is het tweede
![]()
Maar ik begrijp wat je bedoeld![]()
Ugh. Jouw "college" is niet veel meer dan een klas. En dat papiertje wat je uiteindelijk krijgt is echt niet veel meer dan een diploma. Dat heb je nu niet door, omdat je wordt gepamperd in je colleges, maar in de harde zakelijke buitenwereld is dat de waarheid.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:40 schreef Tangarine het volgende:
klas? diploma? We hebben het over WO, niet HBO.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |