Ik was al eeen nieuw topic aan het maken, en wilde de oude net dicht gooien, deed jij datquote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:59 schreef ItaloDancer het volgende:
Fix die OP nou eens![]()
Ik was er mee bezig maar nou heb jij 'm gepost, mag jij het ook doen ook![]()
Ja lekker, en straks ook nog maar ff naar school toequote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:43 schreef BettyR het volgende:
Pfft, hier in Twente echt veel last van de hitte.
Bron: FP.quote:Mensen die vrijdag hun auto instappen, wordt aangeraden om water mee te nemen. Dit advies is afkomstig van de VerkeersInformatieDienst (VID). Het wordt vrijdag in sommige delen van het land broeierig. De temperatuur zal stijgen tot tropische waarden.
Volgens een woordvoerder van de VID is het nu al niet te harden in de auto. Op de A15 tussen Tiel en Gorinchem ontstond vanochtend om 9.45 uur na een ongeluk een kilometerslange file. Bij het ongeluk waren drie auto's betrokken. Eén persoon zit bekneld en één rijbaan is ter hoogte van Valburg afgesloten.
Automobilisten die in de file terecht zijn gekomen, ondervinden nu al last van de warmte. "De mensen hangen op de A15 met hun tong uit het raam", aldus de VID.
Mooi, dat moet ik morgen maar even doen dan, op mijn 250km lange reis naar Limbolandquote:
Welk ei, een kippenei?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:54 schreef -skippybal- het volgende:
Wieee, net net even afgesproken om naar Amsterdam te gaan om daaar aan het Ei te zitten met Euroshopperts![]()
Lekker windje daar meestal wel.
Grote wateroverlast op de noordzeequote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:22 schreef i2Them2 het volgende:
Damn wat gaat het hard boven de Noordzee. Grote gebieden met 100mm+ per uur (rose op buienradar; komt zelden voor) en ook aardig wat ontladingen. Zou mooi wezen als zoiets ook boven land ontstaat![]()
Ook ik voel een beetje wind nu uit mijn raam komen en ik begin gelijk wat minder te braden. Gelukkig maar... het is overigens vrij bewolkt... eigenlijk totaal bewolkt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:58 schreef Againzender het volgende:
[..]
Welk ei, een kippenei?
De wind lijkt langzaam te draaien naar het westen? Rotterdam heeft nu een lichte daling van temperatuur.
Ik weet nog wel wat plaatsen waar ze het neer kunnen pompen...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:33 schreef highway101 het volgende:
[..]
Ik hoorde dat de brandweer moest komen om het water weg te pompen![]()
35quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:41 schreef i2Them2 het volgende:
Nu 27 ontladingen per minuut!
http://195.214.200.121/index.aspx?id=20
Vannacht tussen 2 en 3 veel weerlicht in Amsterdam. Bleek een bui boven de kop van Noord Holland te zijn die flink tekeer ging. Was wel een mooi gezicht, dat geflits boven de stad, en verder complete stiltequote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:50 schreef E.T. het volgende:
Vannacht om 3 uur trouwens wel wat flitsen gezien (r'dam) maar geen gerommel gehoord of regen![]()
Wat is dat voor eenheid? J/KG? Energie in de lucht of zo?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:08 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
Ben benieuwd wat hieruit gaat komen.... toch centraal Zuid-Nederland (Tilburg) ?
Laat ik daar net zijn tussen 14:30 en 23:10![]()
CAPE negatief tot 0 J/KG - Stabiele atmosfeerquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:11 schreef ManInLove het volgende:
[..]
Wat is dat voor eenheid? J/KG? Energie in de lucht of zo?
Die zat ik te volgen via weer webcamsquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:07 schreef Againzender het volgende:
[..]
Vannacht tussen 2 en 3 veel weerlicht in Amsterdam. Bleek een bui boven de kop van Noord Holland te zijn die flink tekeer ging. Was wel een mooi gezicht, dat geflits boven de stad, en verder complete stilte
Hoezo?quote:
die eerste is van 8 uur vanochtend, klik eens op +12quote:
yeahquote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:31 schreef ItaloDancer het volgende:
De Bilt nu meer dan 30 graden: oftewel de eerste tropische dag van het jaar is officieel!
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:31 schreef ItaloDancer het volgende:
De Bilt nu meer dan 30 graden: oftewel de eerste tropische dag van het jaar is officieel!
er ontstaat ook zeker iets boven de Kempen, lijkt hard te gaan daar nu. Nu even afwachten of het doortrekt....quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:14 schreef it_was_me het volgende:
Hier in Eindhoven is wat gaande. Het lijkt wat af te koelen. Er waait een briesje. Ook is er behoorlijk wat bewolking aan het ontstaan. Maar of daar echt regen uit gaat vallen dat betwijfel ik.
Nou, hier is het nog steeds heet (M'stricht airport 29.5) en echt bladstil. De overburen hebben hun rolluiken gesloten want ramen openhouden helpt toch niet...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:18 schreef Againzender het volgende:
Temperatuur op Schiphol in een half uur twee graden gedaald. Vaak hetzelfde liedje hier met dit soort weer dat de wind draait en het afkoelt.
Het trekt weer eens klassiek ten oosten van Limburg langs en lost op voor de grens. Zelfde als vorig jaar in de zomer...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
er ontstaat ook zeker iets boven de Kempen, lijkt hard te gaan daar nu. Nu even afwachten of het doortrekt....
Ik zit wel hoger (gebouw naast station), maar is geluiddicht qua onweerquote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:24 schreef ManInLove het volgende:
[..]
Al hoor ik wel in de verte gerommel, misschien dat Roel_Jewel iets meer kan zeggen? Hij zit zuidelijker...
zuid limburg krijgt anders op het moment al wel de eerste klappen!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:24 schreef ManInLove het volgende:
[..]
Het trekt weer eens klassiek ten oosten van Limburg langs en lost op voor de grens. Zelfde als vorig jaar in de zomer...
Al hoor ik wel in de verte gerommel, misschien dat Roel_Jewel iets meer kan zeggen? Hij zit zuidelijker...
(*ach nee, wat ik nu hoor is een vliegtuig voor Maastricht airport*)
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het is begonnenalles begint nu te bloeien
![]()
Laten we hopen dat Zeeland eens dik aan de beurt komt!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:33 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
zuid limburg krijgt anders op het moment al wel de eerste klappen!
Laten we hopen dat Eindhoven vandaag wel een keer dik aan de beurt komt!
Belgie/Zeeland hebben idd wat gehad, ook Noord Holland heeft noodweer gehad met zeer veel onweersactiviteit.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:38 schreef Klonk het volgende:
het westen heeft gisteravond al iets gehad (toch ?)
Gisteravond was alles voor westvlaanderen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:38 schreef Klonk het volgende:
ik zou niet weten hoe het weer buiten is, heb alle rolluiken dichtquote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:39 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik wil ooooooooooooooknu nog volle bak zonnig!
Jullie komen al vaak genoeg aan de beurtquote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:38 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Zeeland eens dik aan de beurt komt!![]()
Ik geloof er allemaal niet meer in, ik zal het voorlopig droog houden, nog even en we hebben weer neerslag te kortquote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:40 schreef Marky-Boom het volgende:
Hier in Zwolle NIKS gevallen, gisteren en vandaag nog niet...heb er nu nog steeds een hard hoofd in.
In Amsterdam alleen vanochtend rond 7 uur een onweersbuitje (1 ontlading volgens mijquote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:38 schreef Klonk het volgende:
Maar terrasje gaan pakken?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik geloof er allemaal niet meer in, ik zal het voorlopig droog houden, nog even en we hebben weer neerslag te korten het gaat nu al snel met 31.5 graden bij luchtvochtigheid van 41%
Neh mij te warm nuquote:
Stukje verderop alleen wat druppeltjes (Noord). Het is dus een plaatselijk gebeuren...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:51 schreef jfk35 het volgende:
In Tilburg (Vossenberg) op dit moment een stevige hoosbui.
Nog geen bliksem of donder waargenomen.
Buienradar.nlquote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:55 schreef ryan_atwood het volgende:
welke radar gebruiken jullie?
Oh ja waar dan? niet in noord!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:00 schreef hellmondunited het volgende:
Eindhoven meldt gerommel!
Omgeving philipsstadion. Het is hier ook erg donker aan het worden nu (richting veldhoven is het bijna zwart)quote:
Ik denk dat Eindhoven Noord er langs pist vandaag.quote:
Mwaa ik weet het niet hoor!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:08 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ik denk dat Eindhoven Noord er langs pist vandaag.
![]()
Alhoewel het wel lekker aan het afkoelen is.
Nu weerquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:17 schreef arnout109 het volgende:
eerste gerommel gehoord omgeving utrecht
www.weathernews.nl/radar/ , www.buienradar.nl en voor zuidoosten en Duitsland : www.wetteronline.de/radar/euroddlnwf.htm (goede oude tijdquote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:55 schreef ryan_atwood het volgende:
welke radar gebruiken jullie?
Tot Dokkum en verderquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:22 schreef Againzender het volgende:
Ho, die buienlijn breidt heel snel door naar het noorden!
Kan je wel zeggen ja. Kan nog wat spectaculairs opleveren.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:22 schreef Againzender het volgende:
Ho, die buienlijn breidt heel snel door naar het noorden!
Die hebben echt altijd geluk! Als Eindhoven er naast piest, staan in Helmond de straten altijd blank. Wordt tijd dat ik weer terug verhuisquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:28 schreef Prowl het volgende:
Ik denk dat Helmond zich zo mag klaarmaken voor een zware bui die nu boven mn hoofd onstaat
Ik zit precies aan de achterkkant van de bui![]()
o ja, het gaat echt overal los nuquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:37 schreef Xenwolfie het volgende:
Opeens begint het in Krimpen aan den Ijssel te regenen?![]()
![]()
Ik heb altijd moeite om precies in te schatten waar Tilburg ligt'op die kaartjesquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:37 schreef WasQ het volgende:
Jaaaaaaaaaaaa het rommelt hier behoorlijk. Flitsen ook al. Tilburg West gaat het zo krijgen. Volgens de buienradar komt die mooie rode strook precies over Tilburg!
Ik nietquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:41 schreef hellmondunited het volgende:
en ik zie bliksem!!
T komt het komt! Eindhoven noord ziet er nog wel heel blauw uit!quote:
Het rommelt hier nu ook goed , wel in de verte maar het komtquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:40 schreef hellmondunited het volgende:
Hier duurt het errrrrrrrrrrrrrrrrrg lang tot dat de bui echt boven Eindhoven hangt. Hij komt er aan, maar vloeit als stroop de stad binnen..
Gerommel is nu overigens wel weer te horen
schiet eens op buitje, dadelijk stort je weer in voordat je hier bent..
Jammer dat Twente niets meekrijgt bedoel jequote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:46 schreef Klonk het volgende:
die buienlijn boven Brabant, jammer dat Noord Limburg niets meekrijgt...
Hier in het westen van de stad (Wandelbos) regent het al een minuut of vijf. Weinig gerommel meer geloof ik... Vreemd...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Rommel rommel maar nog steeds niks (oostkant van Tilburg) .
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:49 schreef Xenwolfie het volgende:
HOLY MOTHERFUCKING COW OPEENS EEN DONDERSLAG KEIHARD LOOOOL
Blaas die bui eens een beetje naar het noord oosten toequote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:49 schreef Xenwolfie het volgende:
HOLY MOTHERFUCKING COW OPEENS EEN DONDERSLAG KEIHARD LOOOOL
Idem, er vallen druppels maar je kan het geen regen noemen eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:49 schreef Isdatzo het volgende:
ja hier in valkenswaard zit ik waarschijnlijk er net naast
wel een aantal grote druppels nu maar 't schiet niet op zo
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:50 schreef Marky-Boom het volgende:
Waar blijft die noordwaartse uitbereiding nou?
dat was dus de zelfdequote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:53 schreef Isdatzo het volgende:
wow lekkere droge knal hier @ valkenswaard
ramen trilden een beetje
sloeg volgens mij in in de lichtmasten van het sportveld hier in de buurt.. zag de flitsquote:
Regent pijpestelen in Capelle a/d IJssel.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:52 schreef Crazykill het volgende:
Gaat het in Rotterdam ook regenen? Kan echt niet meer tegen deze klote hitte, als het gaat regenen ga ik gewoon in de balkon staan
Zou een leuk verjaardagskado zijn.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:52 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Idd. Zal wel niks worden vandaag. Misschien onstaat er nog een klein buitje hier in de buurt. Ik denk dat het morgen maar moet gebeuren.
Ja hier!! Wandelbos, Tilburg-West. Heeft even echt hard geregend, en nu zou ik er ook niet graag inzitten. Het gaat niet superhard, maar het regent behoorlijk door!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zijn er mensen in de omgeving Tilburg waar ook echt regen van betekenis valt?
Zuid is nog fucking droog en heetquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:55 schreef Merkie het volgende:
[..]
Regent pijpestelen in Capelle a/d IJssel.
nee hier ook al nietquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:58 schreef hellmondunited het volgende:
t lijtk er op dat de kern van deze ontiegelijke bui net aan eindhoven voorbij gaat. Valkenswaard zal ´m misschien wel vol over zich heen krijgen
Hier aan de oostelijke kant lijken we het een beetje mis te lopen. Hoewel ik nut toch zeker een stuk of 30 druppels op het raam zie (ik zal maar niet vertellen hoe groot het raam isquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:58 schreef WasQ het volgende:
[..]
Ja hier!! Wandelbos, Tilburg-West. Heeft even echt hard geregend, en nu zou ik er ook niet graag inzitten. Het gaat niet superhard, maar het regent behoorlijk door!
Je moet die lijn wel met een korreltje zout nemen. Als die lijn zou kloppen, zou EHV nu ongeveer onder water staan namelijk. Hier is nog niks gevallen, alleen veel gerommel en wat flitsenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:00 schreef Fredo55 het volgende:
Ik ben bang dat ik weer niets krijg hier op het eiland Tholen in Zeeland.![]()
Zit niets in aanvoersrichting,er ontstaat gewoon niets.
Kijk die f*cking buienlijn in Brabant.![]()
Het is zo oneerlijk allemaal.![]()
![]()
nee, Noord Limburg, mijn roots liggen dan wel in Twenthe, maar ben nu Limburgerquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:47 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Jammer dat Twente niets meekrijgt bedoel je![]()
Nu 118. Het gaat echt hard nu.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:57 schreef i2Them2 het volgende:
68 72 ontladingen per minuut nu!![]()
http://195.214.200.121/index.aspx?id=20
Geen idee, maar serieus ik RUIK de regen nu inmiddels zelfsquote:
jaquote:
Flitsen everywhere, zou het dan toch?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:03 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Geen idee, maar serieus ik RUIK de regen nu inmiddels zelfshet kan echt niet lang meer duren nu
Zou goed kunnen. Regent daar al een uur lang flink door.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:04 schreef uniekje het volgende:
Schijnt dat de A2 bij maastricht een beetje grote plas aan het maken is?
meer meer meer hahaquote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:05 schreef Isdatzo het volgende:
De laatste bliksem waarneming was op vrijdag 8 juni om 17:00 uur. Er waren 809
nice !
Jij ook al, ik ook.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:02 schreef Klonk het volgende:
[..]
nee, Noord Limburg, mijn roots liggen dan wel in Twenthe, maar ben nu Limburger
eigenlijk ben ik drenth maar mijn ouders komen uit twenthe, best lastig zoquote:
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:12 schreef Isdatzo het volgende:
ja 't is niet eerlijk
* Marky-Boom is jaloers.
En de eerste regen is gearriveerdquote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:10 schreef Black-Hole het volgende:
In Gouda begint het nu ook te rommelen en de lucht wordt merkbaar donkerder.
Dat is wel een heleboelquote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:18 schreef Isdatzo het volgende:
De laatste bliksem waarneming was op vrijdag 8 juni om 17:10 uur. Er waren 1001 waarnemingen.
hoppa 1000
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |