F04 | donderdag 7 juni 2007 @ 20:36 |
Voor degen die van plan zijn om binnenkort naar Bangkok te reizen heb ik nog een tip voor diegene. Met Mahan air vlieg je al voor zón ¤400 naar Bangkok. ![]() ![]() Of ik deze prijs nou echt moet geleven weet ik niet echt, maar misshien heeft één van jullie er ervaring mee? | |
chromosoompje | donderdag 7 juni 2007 @ 20:54 |
![]() ![]() | |
Barbaaf | donderdag 7 juni 2007 @ 21:07 |
Is dat inclusief toeristenbelasting, luchthavenbelasting, brandstoftoeslag, aministratieve kosten, BTW etc etc? | |
Eggos | donderdag 7 juni 2007 @ 21:52 |
wel ideaal als je altijd al eens een stedentrip naar teheran wilde maken ![]() | |
ozzietukker | donderdag 7 juni 2007 @ 22:09 |
quote: ![]() Naast het feit natuurlijk de morele vraag of je wel met een vliegtuigmaatschappij moet vliegen van een land met een regering zoals Iran. Tijdens de tussenstop moeten overigens alle vrouwelijke passagiers een 'hoofddoek' op..... Persoonlijk zou ik zeggen, betaal 100 Euro meer, en vlieg vanaf Schiphol met een degelijke maatschappij! | |
Dinosaur_Sr | vrijdag 8 juni 2007 @ 06:47 |
overigens is volgens mij vanaf499 incl. tax (laagseizoen) resp. 665 incl. tax (hoogseizoen), mits voorradig. Dan moet je nog wel voor euro 60 naar Dusseldorf (en terug) http://www.mahanair.nl/ Ik heb er wel eens naar gekeken, maar voor een beetje meer heb je een rechtstreekse vlucht met Eva of China Airlines. Veel comfortabeler. Bovendien moet ik wel eens naar de USA, en ik heb geen zin om elke keer een paar uur te moeten uitleggen aan Immigration waarom ik met een Iraanse luchtvaartmaatschappij heb gevlogen.... ![]() Het klinkt een beetje als Biman Air (Bangladesh), de vliegende bus, als ie tenminste van de grond komt, en niet toevalligerwijs heeft Mahan dezelfde sales agency als Biman Air had (De Vries). Het zal wel goedkoop zijn, maar niet goedkoop genoeg om mij uit de vliegtuigen van onze Taiwanese vrienden van Eva/China te lokken ![]() | |
vats | vrijdag 8 juni 2007 @ 10:23 |
quote:dat kun je ook wel stoppen met alles wat van origine amerikaans is.... | |
Dragoljub | vrijdag 8 juni 2007 @ 10:24 |
Wel helpen duwen. | |
F04 | vrijdag 8 juni 2007 @ 15:19 |
quote:Je moet op Mahanair.de kijken, want dat is de officiele site van Mahan. | |
Dinosaur_Sr | vrijdag 8 juni 2007 @ 16:39 |
quote:tenzij je een enkele reis boekt, zie ik daar geen tarief van 400 euro, maar vanaf473 euro (en vanaf Dusseldorf natuurlijk) | |
F04 | zaterdag 9 juni 2007 @ 19:54 |
Als je in het laagseizoen boekt avanaf die duitse mahan air site is 't wel rond de 300-400. | |
Dinosaur_Sr | zondag 10 juni 2007 @ 09:25 |
quote:quote van mahan-site: " Bangkok ab 473,00 Euro " als ik wat data in november intoets -niet echt hoogseizoen- , zijn ook in het laagseizoen geen tickets voor deze prijs beschikbaar, maar kom ik steevast op 380 excl. tax uit (leidend tot een totaaltarief van 543 incl. tax en toeslagen). Ook in het prijsoverzicht is het goedkoopste retourtje Bangkok 473. waar op de site staat een inclusieftarief van 400 of minder? (of bedoel je dat excl. tax en toeslagen, of bedoel je een enkeltje?)? | |
mynick | zondag 10 juni 2007 @ 12:08 |
quote:In duitsland kopen bij bijvoorbeeld www.letsbuyflights.de Kom je op ongeveer ¤430,- in November... | |
F04 | zondag 10 juni 2007 @ 13:36 |
quote:Nee, retour. Als je zo rond de perioden vliegt waar de prijzen het laagste zijn is dit sowiso onder de 400 euro. Je vertrekt vanaf Dusseldoerf airport ipv SChiphol, het voordeel is hievan dat je bij Dusseldorf veel minder hoeft te betalen kwa belastingen dan op Dusseldorf. | |
Dinosaur_Sr | zondag 10 juni 2007 @ 13:45 |
quote:verdomd, werkt. ![]() ervaring met die site? | |
mynick | zondag 10 juni 2007 @ 14:09 |
quote:Ja, ik heb er wel eens tickets geboekt, ging prima... | |
Dinosaur_Sr | zondag 10 juni 2007 @ 14:10 |
quote:goeie tip ![]() | |
ozzietukker | zondag 10 juni 2007 @ 14:11 |
quote: ![]() | |
mynick | zondag 10 juni 2007 @ 14:21 |
quote:Ja, ook dat ![]() | |
F04 | zondag 10 juni 2007 @ 14:37 |
quote:Daar ben ik een beetje benieuwd naar, want die tickets naar Bangkok zijn echt spotgoedkoop, maar hoe zit het met de service in het vliegtuig? Ik ben zelf van plan om volgend jaar wel eens met deze airline te vliegen. Het schijnt dat in de 'nieuwe 747' van Mahan ook Ptv's hebben in de ecomony seats. ![]() | |
Blik | zondag 10 juni 2007 @ 15:11 |
Ik heb bij Mahan Air geboekt. Voor 644 euro incl. van Dusseldorf naar Bangkok, vertrek in juli. Een vriend van mij gaat in augustus en betaald maar 490 euro per persoon Voor mij is het echt een budget-vakantie. En als ik met 2 personen meer dan 300 euro kan besparen doe ik dat graag, dat vliegen is maar 12 uurtjes. Naar Dusseldorf wordt ik gewoon gebracht, vanaf den bosch is dat niet zo heel erg ver (1 uur en 15 minuten). | |
mynick | zondag 10 juni 2007 @ 15:12 |
![]() | |
Blik | zondag 10 juni 2007 @ 15:52 |
quote:Vind ik echt een bullshit-argument, dan zou je ook kunnen zeggen dat je niet met een Amerikaanse maatschappij kan vliegen om ethische redenen. (Ik vind dat de Amerikaanse regering op dit moment heel wat meer op z'n kerfstok heeft dan Iran) | |
ozzietukker | zondag 10 juni 2007 @ 16:20 |
quote: ![]() Maar daar ging het hier niet over, en iedereen mag van mij met Mahan Air vliegen, IK zou het niet doen. Ben wel benieuwd naar meer everaringen tijdens de transit... | |
F04 | zondag 10 juni 2007 @ 18:38 |
quote:Hmm.. De jumbo van MAhan air zag er zeker zo uit? ![]() Had je de 747 op beide routes van TEH naar BKK, en van BKK naar TEH? Had je vanaf Dusseldorf de avondvlucht of de middagvlucht, en vertrok je vanaf BKK om 21.00 uur of diep in de nacht? Op welke datum vloog je? Had je ook geen personal entertainment in die nieuwe 747 van Mahan? (koptelefoontjes?) Hoe was de stoelindeling in de vliegtuigen? Vrouwen en mannen moesten toch ook apart inchecken en door de beveiliging in Tehran (had ik gehoord) ? In die 747 van Mahan lijkt me lekkerder vliegen dan in een kleine A310 of A300. ![]() | |
APK | maandag 11 juni 2007 @ 14:13 |
quote:Thailand heeft ook een militair regime. ![]() | |
mynick | maandag 11 juni 2007 @ 16:55 |
Hmm.. De jumbo van MAhan air zag er zeker zo uit? Ja, zo was hij (zie plaatje boven ![]() Had je de 747 op beide routes van TEH naar BKK, en van BKK naar TEH? Ja, dat was beiden keren een 747 Had je vanaf Dusseldorf de avondvlucht of de middagvlucht, en vertrok je vanaf BKK om 21.00 uur of diep in de nacht? Vanaf Dusseldorf de avondvlucht, vanaf BKK vertrokken we ergens eind van de middag als ik het goed heb. Op welke datum vloog je? Had je ook geen personal entertainment in die nieuwe 747 van Mahan? (koptelefoontjes?) Het is alweer even geleden geleden, datum weet ik niet meer precies, er was geen personal entertainment Hoe was de stoelindeling in de vliegtuigen? De airbus is 2-4-2 de jumbo 3-4-3 Vrouwen en mannen moesten toch ook apart inchecken en door de beveiliging in Tehran (had ik gehoord) ? Je hoeft niet appart in te checken, wel moet je apart door de beveiliging maar dat is in feite niet veel anders dan dat in Nederland vrouwen door een vrouw gefoullieerd worden, enige verschil is dat er een schermpje tussen staat, de mannen en vrouwen controle zijn hooguit 1,5 meter uit elkaar. | |
F04 | maandag 11 juni 2007 @ 18:13 |
quote:Weet je misschien in welke maand je ging? Hoe was de service voor de rest, o.a voedsel, en hygiene in het vliegtuig? (je krijgt toch geen Iraans eten mag ik hopen?) Veel mensen bashen Mahan air vanwege het land van herkomst van de maatschappij namelijk Iran. Dan heb je ook nog van die kneuzen die constant LTU lopen te promoten terwijl ze zelf niet eens zelf met Mahan hebben gevlogen. ![]() kijk maar op andere forums Ik heb zojuist gezien op de website van Dusseldorf airport dat er twee vluchten zijn van Mahan air die vertrekken. Namelijk in de middag rond etenstijd, en sávonds om 21:00 uur. Vrijwel de meeste mensen kiezen de avondvlucht omdat dit namelijk het makkelijkste is, maar je komt dan wel om een uur of 4 aan in Tehran. Ik heb trouwens ook nog horen zeggen dat ze in die transit ruimte ook nog gratis wifi aanbieden. ![]() Aangekomen in Tehran moet je 3 uur wachten in de transit ruimte van het vliegveld, maar hoe gaat zón transit n zijn werk? (Op al mijn reizen heb ik nog nooit over moeten stappen dus dit word m'n eerste ![]() Word er trouwens ook gerookt in het vliegtuig/luchthaven? Wat vind je van Dusseldorf airport in vergelijking met Schiphol? Alvast bedankt! Ik heb even van wat reviews over mahan bekeken + mahan even gebeld, en even een samenvattingkje gemaakt. Ik denk niet dat de vliegtuigen van Mahan gevaarlijk zijn, want deze zijn gewoon gekeurt en vliegen al best lang op de Dusseldorf-Bangkok route. Voor degene die Mahan willen boeken kunnen het beste via de engelse mahan air website doen. Daar zit namelijk geen tussenkomst van een reisbureau bij. Voordeel: ![]() Nadeel: [ Bericht 5% gewijzigd door F04 op 11-06-2007 21:26:24 ] | |
mynick | dinsdag 12 juni 2007 @ 12:21 |
[..] Weet je misschien in welke maand je ging? Ik ging vorig jaar in Juli heen, in Augustus terug. Hoe was de service voor de rest, o.a voedsel, en hygiene in het vliegtuig? (je krijgt toch geen Iraans eten mag ik hopen?) Hygiene was niet anders bij andere maatschappijen, het eten niet echt bijzonder maar goed te eten, rijst met een sausje, dat werk. Veel mensen bashen Mahan air vanwege het land van herkomst van de maatschappij namelijk Iran. Dan heb je ook nog van die kneuzen die constant LTU lopen te promoten terwijl ze zelf niet eens zelf met Mahan hebben gevlogen. ![]() Ik heb trouwens ook nog horen zeggen dat ze in die transit ruimte ook nog gratis wifi aanbieden. ![]() WIFI weet ik niet, er staan wel een aantal gratis internetzuilen in de transit. Aangekomen in Tehran moet je 3 uur wachten in de transit ruimte van het vliegveld, maar hoe gaat zón transit n zijn werk? Je koffers labellen ze gewoon door dus daar heb je geen omkijken naar, verder krijg je een sticker met BKK opgeplakt zodat ze weten dat ze je moeten roepen als je aansluitende vlucht gaat. Vrouwen krijgen voor het verlaten van het vliegtuig een hoofddoekje en eventueel als ze te bloot gekleed zijn een mooie blauwe lange jas, ik vond persoonlijk niet dat hier erg moeilijk over gedaan werd, veel vrouwen deden hun hoofddoek in de transit ook af, dit was geen probleem. Wordt er trouwens ook gerookt in het vliegtuig/luchthaven? Vliegtuig niet, luchthaven wel. Wat vind je van Dusseldorf airport in vergelijking met Schiphol? Zowel Dusseldorf als schiphol vind ik prettige vliegvelden, alles altijd makkelijk te vinden, op dusseldorf hoef je alleen geen half uur naar je gate te lopen dus wat dat betreft misschien een puntje voor Dusseldorf ![]() | |
F04 | dinsdag 12 juni 2007 @ 16:12 |
Maargoed, op schiphol mag je gelukkig niet roken. Of werken ze met van die rookhokken wat ze ook op Schiphol hebben? | |
ozzietukker | dinsdag 12 juni 2007 @ 19:26 |
quote:Op schiphol mag je op bepaalde plekken, bij restaurants en dergelijke wel roken, en daar erger ik mij best aan gezien ik nu niet zonder rook kan zitten, en beter kan rondlopen, omdat je daar niet kan roken. Ze zouden juist speciale rookplekken moeten maken, en niet zo zeer alleen bij de restaurants, en daar ook meer rookvrije gedeeltes inrichten! | |
F04 | dinsdag 12 juni 2007 @ 20:01 |
quote:Het is tegenwoordig allemaal een getouwtrek tussen de rokers en de niet rokers. Het schijnt dat ze in duitsland wel een stuk minder streng zijn op het gebied van roken in openbare gebouwen. | |
mynick | donderdag 14 juni 2007 @ 13:06 |
Nou ja, zo erg is het toch ook allemaal niet, die twee uurtjes die je daar rond loopt... | |
APK | donderdag 14 juni 2007 @ 14:08 |
quote:En daarna lekker een week in de smog van Bangkok rondlopen. ![]() | |
F04 | donderdag 14 juni 2007 @ 21:56 |
Maargoed, ik ben voor die rook van peuken gevoeliger dan voor die smog. | |
Ieneminie | zaterdag 16 juni 2007 @ 14:45 |
ik vlieg 1 juli met mahan, alles inc 700 euro. hoogseizoen natuurlijk. verhalen van kennissen waren positief, dus maak me niet zo'n zorgen. ben erg benieuwd, maar vind vliegen nooit zo'n probleem. Goed boek mee en je komt er wel! | |
F04 | zaterdag 16 juni 2007 @ 15:35 |
Kan ik dan hier een hoop foto's verwahchten en een mooie review? ![]() | |
F04 | zaterdag 23 juni 2007 @ 21:48 |
Als het goed is is DIT een review van iemand die met Mahan gevlogen heeft, alleen die review is in het duits geschreven. Zou iemand dit misschien even kunnen vertalen? http://www.airlinetest.co(...)hmen/mahan-air.shtml Trouwens, als je even op google zoekt naar Mahan air zie je veel berichten van user's op forums o.a dat ze Mahan een slechte maatschappij vinden omdat..., en LTU weer juist een hele goede. Daarvan moet je eigelijk niks van geloven want dat zijn ten eerste gewoon mensen die nog nooit met Mahan gevlogen hebben. Misschien zijn het wel medewerkers van LTU. | |
Dinosaur_Sr | zaterdag 23 juni 2007 @ 22:12 |
quote: quote:Kort en bonding vertaald: vliegtuig was bij tussenlanding in Teheran van de runway afgekomen. Daar werd slecht op gereageerd: geen Engelse omroep, geen uitleg, onvriendelijkheid, en de camera's werden door militairen gecontroleerd om maar te zorgen dat niemand het ongeluk vastlegde. Geen enkele service, onvriendelijk ten opzichte van Europeanen, slechte veiligheid, Arabieren telefoneerden tijdens de vlucht, en het personeel maakte het niet uit. Nooit meer, deze luchtvaartmaatschappij zou verboden moeten worden. | |
erikkll | zaterdag 23 juni 2007 @ 22:22 |
er staat dit ook nog bij: * Anmerkung AirlineTest.com: +++Die in der Beschwerde erwähnte Militärpolizei handelte nicht im Auftrag der Mahan Air+++ opmerking van airlinetest.com: De betreffende militair handelde niet in opdracht van mahan air. | |
erikkll | zaterdag 23 juni 2007 @ 22:29 |
Wir gehen davon aus, dass sich dieser Kommentar auf einen Vorfall des Fluges W5 5044 BKK-THR vom 07.03.2005 bezieht. Die betroffe Maschine des Airbus A310-300 war in der letzten Phase der Landung in Ihrer Bremsfunktion eingeschränkt. Dadurch rollte Sie in Taxi-Geschwindigkeit über die Runway hinaus und kam im Gras zum Stehen. Die Passagiere wurden aus Sicherheitsgründen über die Notrutschen aus der Maschine evakuiert und in den Terminal gebracht. Es gab glücklicherweise keine Verletzten und alle Anschlussflüge nach DUS konnten planmäßig wahrgenommen werden. Selbstverständlich bedauern wir diesen einmaligen Vorfall. Mahan Air Maschinen werden regelmäßig gewartet und unterliegen internationalen Sicherheitsbestimmungen. Es ist selbstverständlich auch verboten an Bord mit dem Handy zu telefonieren. Ebenfalls haben Freundlichkeit und guter Service einen hohen Stellenwert bei Mahan Air. Bei uns werden keine ethnischen Gruppen bevorzugt oder benachteiligt behandelt. Hierbei möchte ich hinsichtlich der Qualität des o.s. Kommentars erwähnen, daß es sich bei Iranern nicht um Araber handelt. hier staat het volgende: Wij gaan ervan uit dat dit commentaar over het voorval van vlucht W5 5044 BKK-THR van 07/03/05 gaat. De betreffende machine van airbus A310-300 was in de laatste fase van de landing in zijn remfunctie beperkt. Daardoor rolde deze in taxi-snelheid de runway af en kwam in het gras tot stilstand. De passagiers zijn uit veiligheidsoverwegingen via de noodglijbanen geëvacueerd en in de terminal gebracht. Er waren gelukkig geen gewonden en alle aansluitingen naar DUS konden volgens plan waargenomen worden. Uiteraard betreuren wij dit eenmalige voorval. Mahan air machines worden regelmatig gecontroleerd en voldoen aan internationale veiligheidseisen. Het is uiteraard ook verboden aan boord met een mobieltje te bellen. Ook staan vriendelijkheid en goede service hoog in het vaandel bij Mahan air. Bij ons worden geen etnische groepen bevoor- of nadeeld. Hierbij wil ik aantekenen dat Iraniers geen Arabieren zijn. | |
F04 | zondag 24 juni 2007 @ 03:16 |
Dat was zeker met die ouwe A310 in 2005 die niet optijd kon stoppen. Maargoed, Mahan vliegt elkedag van DUS naar BKK en anders om, dus in al die jaren sinds de jaren '90 dat Mahan al vloog op DUS-BKK is dit het enige ongevalletje. Gelukkig heeft Mahan nu die 747 jumbo. | |
sturky100 | zondag 24 juni 2007 @ 11:59 |
quote:die zijn nog ouder ![]() | |
F04 | zondag 24 juni 2007 @ 13:12 |
Die 747 ziet er nog mooi uit vind ik zelf. Kijk maar eens op airliners, daar zie je wat onderhouds foto's van toen hij op Schiphol een beurt (D check) kreeg.![]() [ Bericht 27% gewijzigd door F04 op 24-06-2007 19:16:18 ] | |
kikoooooo | zondag 24 juni 2007 @ 13:19 |
Ik ben ook wel benieuwd of er nog meer ervaringen zijn. Het lijkt me zo bizar dat wanneer je in teheran gaat landen vrouwen een hoofddoek krijgen, lijkt me een rare gewaarwording... echt ene ander continent | |
F04 | zondag 24 juni 2007 @ 13:33 |
Die hoofddoek is alleen als je vanaf het vliegtuig naar de transit lounge loopt. Dan mag je hem af doen had ik gehoord. | |
F04 | maandag 2 juli 2007 @ 01:13 |
Met Emirates kan je ook vliegen, in het laagseizoen heeft het precies de zelfde prijs als mahan. | |
Blik | maandag 2 juli 2007 @ 12:30 |
Over 6 dagen ben ik aan de beurt bij Mahan Air | |
Eggos | maandag 2 juli 2007 @ 12:48 |
quote:vandaag over 4 weken ga ik met Emirates via Dubai naar Bangkok ![]() | |
F04 | maandag 2 juli 2007 @ 14:39 |
Kunnen we dan een mooie review verwachten met pics? ![]() | |
Eggos | maandag 2 juli 2007 @ 17:47 |
dat moet vast wel lukken! ga eerst 3 dagen Dubai verkennen, daarna 2½ week thailand! wil daar 10 dagen rondtrekken, en de overige dagen op m'n reet op het strand liggen! op de terug weg heb ik ook nog 8 uur om dubai te bekijken ![]() | |
F04 | vrijdag 6 juli 2007 @ 17:05 |
Stel als je met Emirates via Dusseldorf gaat (avondvlucht) , hoelang duren dan die transfer tijden op Dubai? | |
Blik | vrijdag 6 juli 2007 @ 18:08 |
quote:Dat ligt toch aan de vertrektijd van de volgende vlucht....ga het uitzoeken zou ik zeggen Morgen om 20:55 gaat mijn vlucht met Mahan Air, ben extreem benieuwd. Ook met wat voor vliegtuig ik ga vliegen. | |
F04 | vrijdag 6 juli 2007 @ 18:16 |
Ik denk dat je morgen eerst met de A310 gaat, en vanaf Tehran met de 747, maar dat weet ik niet zeker. Trouwens, ik heb nog een special request. Zou je wat pics willen maken tijdens je reis naar Bangkok? Alvast bedankt. | |
Blik | zaterdag 7 juli 2007 @ 13:53 |
quote:Ik wil best foto's maken, maar kan ze niet uploaden naar een computer, heb namelijk geen kabeltje meegenomen. Dus dat word pas na 10 augustus dat je ze te zien krijgt | |
F04 | zaterdag 14 juli 2007 @ 18:39 |
Is goed, geen probleem. | |
F04 | dinsdag 17 juli 2007 @ 14:10 |
![]() ![]() Beetje tegenstrijdig he? [ Bericht 26% gewijzigd door F04 op 17-07-2007 14:15:29 ] | |
ozzietukker | dinsdag 17 juli 2007 @ 19:40 |
quote: ![]() Maar goed, ik ben benieuwd naar de ervaringen, al weet ik dat hoe goedkoop ook, ik er nooit van gebruik (zal kunnen) maken. Naast het feit dat ik tegenwoordig meer voor kwaliteit en reisgemak ga dan voor de allergoedkoopste prijs.. | |
F04 | zaterdag 28 juli 2007 @ 15:55 |
Onlangs ben ik wat foto's tegen gekomen van Mahan air op een ander forum. Voor de liefhebbers. ![]() ![]() De nieuwe 747. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Herkent iemand dit? Als mensen hier nog meer foto's heeft zie ik 't graag. ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door F04 op 29-07-2007 12:10:12 ] | |
MrMadMan | zondag 29 juli 2007 @ 09:18 |
Volgens mij heb ik ergens op internet gelezen dat ze gebanned zijn uit de UK. Dit vanwege administratieve problemen en onderhoud aan de toestellen. Mag dan wel goedkoop zijn, maar toch.... zl even kijken of ik de link nog ergens kan vinden linkje gevonden: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=21271 | |
#ANONIEM | zondag 29 juli 2007 @ 09:37 |
quote: ![]() Nou, die geloof ik meteen op zijn woord, met die geweldige kennis van de Engelse (en Nederlandse) taal. ![]() ![]() | |
ozzietukker | zondag 29 juli 2007 @ 11:49 |
quote: ![]() In de UK is Mahan Air inderdaad gebanned, officieel om administratieve redenen, en staat van toestellen, hoewel ik een klein beetje politieke invloed niet uitsluit. De foto's getoond zijn van de business klasse, ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de economy class, want als je al zou besluiten om met Mahan Air te gaan, dan kies je deze omdat ze zo goedkoop zijn, en dan ga je voor Economy class. | |
F04 | zondag 29 juli 2007 @ 11:58 |
De 747 van Mahan air (Blue sky als schuilbedrijf) was een ex United airlines, en heeft pas een D-check ondergaan op Schiphol Oost. De reden dat de Mahan air (blue sky) 747's een Armeens registratienummer hebben is omdat Iran geen vliegtuigen in kan kopen van Amerikaanse makelij. (sancties VN) Ze hebben toen een Engels bedrijf opgericht in Engeland, en zijn toen die 747's aan het opkopen van United, en vervolgens een hele onderhoudsbeurt gekregen in Amsterdam. Inmiddels vliegen ze met de 747 op de Bangkok route in 't hoogseizoen. Schijnbaar vliegen ze nu met kleine A320's van en naar Tehran. Ik wil eigelijk wel weten hoe de cabine van de ecomony class er uit ziet in de A310. Die van de 747 is gewoon de cabine het intrieur van United. http://www.airliners.net/open.file/1120763/L/ [ Bericht 9% gewijzigd door F04 op 29-07-2007 12:11:19 ] | |
APK | zondag 29 juli 2007 @ 12:44 |
quote:Bovenste foto is volgens mij gewoon economy class. | |
F04 | zondag 29 juli 2007 @ 13:13 |
De bovenste foto is van de A300 Mahan, en die anderen van de 747. | |
Blik | zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:12 |
Zo, ik ben ook weer terug, na 4 keer in een Mahan Air vliegtuig gezeten te hebben Ik heb gister in die BlueSky gezeten. Was prima. Alleen het gebrek aan inflight entertainment is irritant. Ik zou het zo nog een keer doen, maar directe vluchten hebben toch zeker mijn voorkeur | |
ozzietukker | zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:59 |
quote:Mwah, met KLM heb ik het ook al opgegeven om naar de minischermen te kijken, het enige wat ik af en toe zie zijn de waar ben je nu kaartjes zodat ik weet hoe lang ik nog moet.. ![]() Nee, dan is het jammer dat vanaf Amsterdam naar Bangkok nog niet elke dag met een maatschappij wordt gevlogen welke inflight intertainment in de hoofdsteun van de stoel voor je aanbiedt. (In economy classe dan). Is de overstap in Iran een beetje bevallen? Al zou het als man waarschijnlijk wat makkelijker zijn dan als vrouwelijk persoon... | |
F04 | zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:01 |
quote:Ze vliegen nu met A320's naar Dusseldorf. ![]() | |
Blik | zondag 12 augustus 2007 @ 12:12 |
quote:MIjn vriendin moest een hoofddoek om, maar die hoefde helemaal niet strak. Alle vrouwen daar hebben de hoofddoek heel losjes om, niet zoals hier in Nederland. We kregen ook 2 bonnen om een sandwich en drinken te halen ter waarde van ¤ 3,50. Ook stonden er terminals met gratis internet. De overstap was dus prima. Met het gebrek aan inflight entertainment bedoel ik eigenlijk het totale gebrek aan tv-tjes. In 2 toestellen was er gewoon helemaal niks, dus niet eens informatie van hoe lang er nog gevlogen moest worden. IN 1 toestel was de kwaliteit van de TV zo slecht dat je er niet naar kon kijken. Op onze laatste vlucht hadden we wel een tv en werd Donnie Brasco vertoond. | |
F04 | woensdag 15 augustus 2007 @ 12:55 |
Zat je in die A320 met Mahan air? | |
Blik | woensdag 15 augustus 2007 @ 13:10 |
quote:Ja, volgens mij wel. Beenruimte is krap. Behalve waar ik zat toevallig, daar had ik een zee aan beenruimte (weet niet meer welke rij dat was). Ze hebben van die kleine klap-tv's, die openklappen als er iets vertoond wordt | |
F04 | woensdag 15 augustus 2007 @ 14:20 |
Hadden ze in de ecomony iedereen een TV schermpje? Was de cabineindeling 3-3? Nog pics? | |
Dinosaur_Sr | woensdag 15 augustus 2007 @ 17:06 |
quote:Vooral het tweede deel van de zin doet het 'm. ![]() Liever een paar knaken meer ipv ruzie met mijn vriendin, want die gaat een dergelijke betutteling niet trekken. Strak of niet strak ![]() | |
APK | woensdag 15 augustus 2007 @ 17:26 |
quote:Gaat ze ook lekker in een string door Thaise tempels banjeren? ![]() | |
F04 | woensdag 15 augustus 2007 @ 17:49 |
Ik denk dat ik maar met Emirates vlieg, als het goed is hebben ze daar internet aan boord. Dus kan ik de DGK streams inflight bekijken! ![]() | |
iruub | woensdag 15 augustus 2007 @ 22:41 |
quote:Hey bedankt dat ziet er i.i.g beter uit dan menig Turks/Ryan Air lijnvlucht in Europa. Prijs is wel erg vet! ![]() | |
Dinosaur_Sr | donderdag 16 augustus 2007 @ 08:02 |
quote:nee integendeel, maar gelukkig begrijpen ze in Thailand dat respect iets wederzijds is.... | |
Blik | donderdag 16 augustus 2007 @ 09:10 |
quote:Nee niet iedereen, een tv-schermpje per 3 rijen ofzo. Die zit bij de airco. Als er een film komt klapt die omlaag zodat je ernaar kunt kijken geen pics | |
Blik | donderdag 16 augustus 2007 @ 09:11 |
quote:Is dat geen internet waar je voor moet betalen met een creditcard? Ze gingen bij Lufthansa ook zoiets invoeren, en er stond pas in de kleine lettertjes dat je wel moest betalen voor het internet | |
F04 | donderdag 16 augustus 2007 @ 09:39 |
quote:Was een grapje van me. ![]() | |
Eggos | maandag 20 augustus 2007 @ 21:42 |
ik ben afgelopen vrijdag terug gekomen uit bangkok via Dubai met emirates! voor de entertainment aan boord is emirates leuk, maar verder vond ik het maar waardeloos! onvriendelijk personeel, veel asociale arabieren aan boord en heel weinig beenruimte! eten vond ik ook slecht, je kreeg een menukaartje met de keus uit kip of vis! aangezien al die moslims kip vreten, bleef er dus vis voo mij over, en als ik ergens niet van hou is het wel van vis! dus de maaltijd heb ik maar overgeslagen! ik had er wat meer van verwacht, volgend jaar maar weer gewoon met Eva air! | |
F04 | dinsdag 21 augustus 2007 @ 01:45 |
Eggos? Je moet 1x overstappen in Dubai, hoe zit 't daarmee? Als het goed is ga je op de route Bangkok met een mooie 777. Als de prijs niet zo veel scheelt met Mahan kies ik toch zeker weten Emirates. Wanneer en hoevaak kreeg je tijdens de vlucht vis aangeboden? Ik moet zelf al bijna kotsen al ik 't ruik. ![]() | |
APK | dinsdag 21 augustus 2007 @ 01:53 |
quote:Met de KLM was het ook een keer vis of vis. Toen ik zei dat ik allergisch voor vis was kreeg ik biefstuk uit de business class. ![]() Anyways, volgens mij is het duidelijk dat je niet te veel moet zeiken als je goedkoop wilt vliegen. Ongemak hoort erbij, anders was het wel duurder.... Iemand nog de beelden gezien van dat brandende China Airlines toestel in Japan? ![]() | |
F04 | dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:34 |
Jep, ik hem 'm gezien. ![]() | |
Eggos | dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:36 |
quote:op de heenweg ben ik 4 dagen in Dubai geweest! op de terugweg had ik een overstap van 9 uur in dubai! kon ook 3 uur, maar dan betaalde ik 300 euro meer! maar je kan wel gewoon het vliegveld af om de stad in te gaan! kreeg per vlucht 1 keer eten aangeboden, heb 4 vluchten gehad. op 1 vlucht had ik nog de keus tussen kip en vis, op de andere 3 was de kip al op! zo goedkoop is emirates niet hoor, ik was 750 euro kwijt en had al in januari geboekt | |
Eggos | dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:38 |
quote:zo goedkoop is emirates niet hoor! volgende keer ga ik weer gewoon met eva air, stukken goedkoper en veel meer beenruimte en heerlijk eten! | |
F04 | dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:09 |
Dan moet ik hieruit dus concluderen dat als ik mahan air vlieg dat ik dan veel beter af ben. Alleen hebben die amper inflight entertaiment. | |
Eggos | dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:04 |
quote:dat weet ik niet, ik heb nooit met Mahan air gevlogen. als ik de verhalen zo lees over Mahan Air, zou ik me daar ook niet echt op m'n gemak voelen! ik zou dan toch eerder met Eva Air vliegen, dat is overigens ook nog een rechtstreekse vlucht en niet duur! | |
ozzietukker | dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:49 |
quote: ![]() Overigens, EVA (en KLM) vliegen vanaf Amsterdam, Mahan, en Emirates vanaf Dusseldorf, voor sommige is Dusseldorf wellicht een beter te bereiken luchthaven. (Al vlieg ik bij voorkeur van Amsterdam, bij landing weet ik gewoon dat ik binnen 1,5 uur thuis ben). Al zou dit wellicht kunnen veranderen als ze de belachelijke ecotax doorvoeren, er is mij alles aan gelegen om de Nederlandse staatskas niet onnodig te spekken. | |
F04 | vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:01 |
Das via schiphol, toch wel iets meer kosten dan DUS. Als de prijzen via Schiphol cheaper zijn ga ik gewoon via schiphol. ![]() [ Bericht 59% gewijzigd door F04 op 31-08-2007 22:11:09 ] | |
APK | vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:30 |
quote:Ga je nou nog een keer of niet. ![]() | |
F04 | zaterdag 1 september 2007 @ 00:54 |
Ben sterk aan het twijfelen. Sinds die ban van Mahan air in de UK ben ik toch iets op me hoede. ![]() | |
ozzietukker | vrijdag 7 september 2007 @ 19:38 |
Ik weet niet of de link werk, maar hier staan een aantal ervaringen met Mahan Air http://www.thaiportal.nl/index.php?option=com_fireboard&Itemid=211&func=view&id=6420&catid=15&limit=15&limitstart=30 | |
MrMadMan | dinsdag 11 september 2007 @ 17:39 |
En vanaf nu zijn ze dus verboden omvanuit de EU te vliegen. Dus Dusseldorf zou ook wel stoppen Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=21996 | |
ozzietukker | dinsdag 11 september 2007 @ 18:21 |
![]() | |
Blik | dinsdag 11 september 2007 @ 19:16 |
zonde, maar ben blij dat ik al geweest ben. En ook weer thuis ![]() | |
ozzietukker | dinsdag 11 september 2007 @ 19:45 |
quote:Je zou maar een ticket hebben met MAHAN air en nu niet meer terug kunnen vliegen... Probeer maar eens geld van die Iraanse maatschappij te krijgen.... Overigens, de kansen zijn nog niet helemaal verkeken, MAHAN Air heeft 2 boeings vliegen die op naam staan van Blue Sky, en die staan geregistreerd, als ik het goed heb, in Armenië. Nu loont het natuurlijk niet om dagelijks met die toestellen te vliegen naar Dusseldorf, maar je zou bijvoorbeeld de vluchten nog maar 3x per week kunnen uitvoeren, en voila, de luchtverbinding blijft in stand. Mahan air kan prima van Tehran naar Bangkok vliegen met welk toestel ze ook willen, al zal het boeken misschien lastig worden omdat volgens mij Nederlandse reisburo's, (of eigenlijk Europese reisburo's), geen vluchten mogen boeken van Airlines die op de zwarte lijst staan. (In principe mag ik vanuit Nederland geen Garuda Indonesië boeken bij een reisburo, of met welke andere Indonesische maatschappij dan ook, terwijl ik toch echt domestic moet gaan vliegen in Indonesië, en ik een zekere dood tegemoet zal gaan als ik die binnenlandse reizen met de bus ga afleggen, want DAT is pas gevaarlijk). | |
123hopsaflops | dinsdag 11 september 2007 @ 19:50 |
quote:Deze vliegtuigen moeten dan alsnog landen op vliegvelden waar ze strenge veiligheidscontroles uitvoeren en in landen waar ze de onderdelen op de normale manier kunnen bestellen. | |
F04 | dinsdag 11 september 2007 @ 20:25 |
Nee JoPiDo, Mahan air vliegt niet naar Japan. ![]() | |
123hopsaflops | woensdag 12 september 2007 @ 12:43 |
quote: ![]() | |
F04 | zaterdag 15 september 2007 @ 16:11 |
Het schijnt dat ze nu een BAN hebben. ![]() | |
F04 | maandag 12 mei 2008 @ 16:59 |
Ze mogen niet meer vliegen ![]() | |
ozzietukker | dinsdag 13 mei 2008 @ 19:46 |
http://www.turkmenistanairlines.nl/nl/ Misschien is dit wat? | |
ep-roos | dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:25 |
We zijn inmiddels weer een paar jaar verder gezien de laatste post. De eerste 2 weken in Thailand geweest en met Mahan gevlogen. Eten was goed, transit was inderdaad wat langdurig maar het voordeel is dat je dan in elk geval je aansluiting niet mist. Ander nadeel was dat de vliegtuigen warm waren van binnen, niet zulke goede klimaat beheersing, maar das meer airbus eigen denk ik en niet zo zeer Mahan aan te rekenen. Service was ook prima in de toetsellen, je kan genoeg drinken. Zorg wel dat je een boek meeneemt want alle lectuur is in het Farsi. Haha. Ik betaalde 490 euro incl, de prijs voor wat ik kreeg is het zeker waard! En inderdaad het mag gezegd worden, Mahan heeft nog geen crashes gehad. Tot nu toe heb ik nog geen goedkopere vlucht gevonden. | |
rubje | dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:04 |
quote:ja maar dan zit je wel met opgetrokken benen tig uur in een plane en als je daar aankomt heb je nog helemaal niks als in een hotel ed. | |
buzz1291 | dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:07 |
quote:Ik lees niks over dat je met Mahan met opgetrokken benen moet zitten omdat te pitch zo krap is. Het is natuurlijk wel gewoon een lijndienst en geen veetransport met transvertragia. En met welke lijnvlucht is er nu wel een hotel inclusief? Of ben jij meer van de pakket reizen? Alleen al voor het avontuur zou ik wel eens met Mahan naar Bangkok willen vliegen. En het is natuurlijk ook spotgoedkoop. Emirates had pas een last minute voor 460 euro, maar dan moet je maar net op die data kunnen en willen vliegen. |