FOK!forum / Travel / Mahan Air (¤400 naar Bangkok)
F04donderdag 7 juni 2007 @ 20:36
Voor degen die van plan zijn om binnenkort naar Bangkok te reizen heb ik nog een tip voor diegene.
Met Mahan air vlieg je al voor zón ¤400 naar Bangkok.



Of ik deze prijs nou echt moet geleven weet ik niet echt, maar misshien heeft één van jullie er ervaring mee?
chromosoompjedonderdag 7 juni 2007 @ 20:54
ik wil het wel uitproberen hoor
Barbaafdonderdag 7 juni 2007 @ 21:07
Is dat inclusief toeristenbelasting, luchthavenbelasting, brandstoftoeslag, aministratieve kosten, BTW etc etc?
Eggosdonderdag 7 juni 2007 @ 21:52
wel ideaal als je altijd al eens een stedentrip naar teheran wilde maken
ozzietukkerdonderdag 7 juni 2007 @ 22:09
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:36 schreef F04 het volgende:
Voor degen die van plan zijn om binnenkort naar Bangkok te reizen heb ik nog een tip voor diegene.
Met Mahan air vlieg je al voor zón ¤400 naar Bangkok.

[afbeelding]

Of ik deze prijs nou echt moet geleven weet ik niet echt, maar misshien heeft één van jullie er ervaring mee?
Tja de prijs is misschien leuk, maar ik zou mij nog maar 2x bedenken voor ik met een Iraanse maatschappij gaan vliegen. Door de boycot van de VS op Iran kan deze zijn vliegtuigen niet goed onderhouden, slechts het hoogst noodzakelijk kan worden vervangen.

Naast het feit natuurlijk de morele vraag of je wel met een vliegtuigmaatschappij moet vliegen van een land met een regering zoals Iran. Tijdens de tussenstop moeten overigens alle vrouwelijke passagiers een 'hoofddoek' op..... Persoonlijk zou ik zeggen, betaal 100 Euro meer, en vlieg vanaf Schiphol met een degelijke maatschappij!
Dinosaur_Srvrijdag 8 juni 2007 @ 06:47
overigens is volgens mij vanaf499 incl. tax (laagseizoen) resp. 665 incl. tax (hoogseizoen), mits voorradig. Dan moet je nog wel voor euro 60 naar Dusseldorf (en terug)
http://www.mahanair.nl/

Ik heb er wel eens naar gekeken, maar voor een beetje meer heb je een rechtstreekse vlucht met Eva of China Airlines. Veel comfortabeler.
Bovendien moet ik wel eens naar de USA, en ik heb geen zin om elke keer een paar uur te moeten uitleggen aan Immigration waarom ik met een Iraanse luchtvaartmaatschappij heb gevlogen....

Het klinkt een beetje als Biman Air (Bangladesh), de vliegende bus, als ie tenminste van de grond komt, en niet toevalligerwijs heeft Mahan dezelfde sales agency als Biman Air had (De Vries).

Het zal wel goedkoop zijn, maar niet goedkoop genoeg om mij uit de vliegtuigen van onze Taiwanese vrienden van Eva/China te lokken
vatsvrijdag 8 juni 2007 @ 10:23
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 22:09 schreef ozzietukker het volgende:


Naast het feit natuurlijk de morele vraag of je wel met een vliegtuigmaatschappij moet vliegen van een land met een regering zoals Iran.
dat kun je ook wel stoppen met alles wat van origine amerikaans is....
Dragoljubvrijdag 8 juni 2007 @ 10:24
Wel helpen duwen.
F04vrijdag 8 juni 2007 @ 15:19
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 06:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
overigens is volgens mij vanaf499 incl. tax (laagseizoen) resp. 665 incl. tax (hoogseizoen), mits voorradig. Dan moet je nog wel voor euro 60 naar Dusseldorf (en terug)
http://www.mahanair.nl/

Ik heb er wel eens naar gekeken, maar voor een beetje meer heb je een rechtstreekse vlucht met Eva of China Airlines. Veel comfortabeler.
Bovendien moet ik wel eens naar de USA, en ik heb geen zin om elke keer een paar uur te moeten uitleggen aan Immigration waarom ik met een Iraanse luchtvaartmaatschappij heb gevlogen....

Het klinkt een beetje als Biman Air (Bangladesh), de vliegende bus, als ie tenminste van de grond komt, en niet toevalligerwijs heeft Mahan dezelfde sales agency als Biman Air had (De Vries).

Het zal wel goedkoop zijn, maar niet goedkoop genoeg om mij uit de vliegtuigen van onze Taiwanese vrienden van Eva/China te lokken
Je moet op Mahanair.de kijken, want dat is de officiele site van Mahan.
Dinosaur_Srvrijdag 8 juni 2007 @ 16:39
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 15:19 schreef F04 het volgende:

[..]

Je moet op Mahanair.de kijken, want dat is de officiele site van Mahan.
tenzij je een enkele reis boekt, zie ik daar geen tarief van 400 euro, maar vanaf473 euro (en vanaf Dusseldorf natuurlijk)
F04zaterdag 9 juni 2007 @ 19:54
Als je in het laagseizoen boekt avanaf die duitse mahan air site is 't wel rond de 300-400.
Dinosaur_Srzondag 10 juni 2007 @ 09:25
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 19:54 schreef F04 het volgende:
Als je in het laagseizoen boekt avanaf die duitse mahan air site is 't wel rond de 300-400.
quote van mahan-site:
" Bangkok ab 473,00 Euro "

als ik wat data in november intoets -niet echt hoogseizoen- , zijn ook in het laagseizoen geen tickets voor deze prijs beschikbaar, maar kom ik steevast op 380 excl. tax uit (leidend tot een totaaltarief van 543 incl. tax en toeslagen).
Ook in het prijsoverzicht is het goedkoopste retourtje Bangkok 473.

waar op de site staat een inclusieftarief van 400 of minder? (of bedoel je dat excl. tax en toeslagen, of bedoel je een enkeltje?)?
mynickzondag 10 juni 2007 @ 12:08
quote:
Op zondag 10 juni 2007 09:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

waar op de site staat een inclusieftarief van 400 of minder? (of bedoel je dat excl. tax en toeslagen, of bedoel je een enkeltje?)?
In duitsland kopen bij bijvoorbeeld www.letsbuyflights.de Kom je op ongeveer ¤430,- in November...
F04zondag 10 juni 2007 @ 13:36
quote:
Op zondag 10 juni 2007 09:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

quote van mahan-site:
" Bangkok ab 473,00 Euro "

als ik wat data in november intoets -niet echt hoogseizoen- , zijn ook in het laagseizoen geen tickets voor deze prijs beschikbaar, maar kom ik steevast op 380 excl. tax uit (leidend tot een totaaltarief van 543 incl. tax en toeslagen).
Ook in het prijsoverzicht is het goedkoopste retourtje Bangkok 473.

waar op de site staat een inclusieftarief van 400 of minder? (of bedoel je dat excl. tax en toeslagen, of bedoel je een enkeltje?)?
Nee, retour. Als je zo rond de perioden vliegt waar de prijzen het laagste zijn is dit sowiso onder de 400 euro.
Je vertrekt vanaf Dusseldoerf airport ipv SChiphol, het voordeel is hievan dat je bij Dusseldorf veel minder hoeft te betalen kwa belastingen dan op Dusseldorf.
Dinosaur_Srzondag 10 juni 2007 @ 13:45
quote:
Op zondag 10 juni 2007 12:08 schreef mynick het volgende:

[..]

In duitsland kopen bij bijvoorbeeld www.letsbuyflights.de Kom je op ongeveer ¤430,- in November...
verdomd, werkt.
ervaring met die site?
mynickzondag 10 juni 2007 @ 14:09
quote:
Op zondag 10 juni 2007 13:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

verdomd, werkt.
ervaring met die site?
Ja, ik heb er wel eens tickets geboekt, ging prima...
Dinosaur_Srzondag 10 juni 2007 @ 14:10
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:09 schreef mynick het volgende:

[..]

Ja, ik heb er wel eens tickets geboekt, ging prima...
goeie tip
ozzietukkerzondag 10 juni 2007 @ 14:11
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:09 schreef mynick het volgende:

[..]

Ja, ik heb er wel eens tickets geboekt, ging prima...
Heb je ook al gevlogen met die geboekte tickets?
mynickzondag 10 juni 2007 @ 14:21
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Heb je ook al gevlogen met die geboekte tickets?
Ja, ook dat Ik kwam zelfs het vliegtuig in.
F04zondag 10 juni 2007 @ 14:37
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:21 schreef mynick het volgende:

[..]

Ja, ook dat Ik kwam zelfs het vliegtuig in.
Daar ben ik een beetje benieuwd naar, want die tickets naar Bangkok zijn echt spotgoedkoop, maar hoe zit het met de service in het vliegtuig?


  • Is het een jumbo waar je in vloog?
  • Had je personal entertaiment in je stoel?
  • Hoe verliep de transfer in Tehran?


    Ik ben zelf van plan om volgend jaar wel eens met deze airline te vliegen.
    Het schijnt dat in de 'nieuwe 747' van Mahan ook Ptv's hebben in de ecomony seats.
  • Blikzondag 10 juni 2007 @ 15:11
    Ik heb bij Mahan Air geboekt. Voor 644 euro incl. van Dusseldorf naar Bangkok, vertrek in juli. Een vriend van mij gaat in augustus en betaald maar 490 euro per persoon

    Voor mij is het echt een budget-vakantie. En als ik met 2 personen meer dan 300 euro kan besparen doe ik dat graag, dat vliegen is maar 12 uurtjes. Naar Dusseldorf wordt ik gewoon gebracht, vanaf den bosch is dat niet zo heel erg ver (1 uur en 15 minuten).
    mynickzondag 10 juni 2007 @ 15:12
  • Is het een jumbo waar je in vloog? Ik dacht dat DUS/Tehran een Airbus A313 was en Tehran/BKK een 747

  • Had je personal entertaiment in je stoel? Nope, en hangen wel tv's met leuke arabische films . Dat wordt een boek meenemen dus!

  • Hoe verliep de transfer in Tehran? Dat ging probleemloos eigenlijk, mannen en vrouwen moeten wel appart door de controle en vrouwen wordt gevraagd een hoofddoek te dragen, veel vrouwen doen deze eenmaal in de lounge weer af, hier wordt niet moeilijk over gedaan. In de lounge krijg je gratis wat te eten en drinken.
  • Blikzondag 10 juni 2007 @ 15:52
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 22:09 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]


    Naast het feit natuurlijk de morele vraag of je wel met een vliegtuigmaatschappij moet vliegen van een land met een regering zoals Iran.
    Vind ik echt een bullshit-argument, dan zou je ook kunnen zeggen dat je niet met een Amerikaanse maatschappij kan vliegen om ethische redenen.

    (Ik vind dat de Amerikaanse regering op dit moment heel wat meer op z'n kerfstok heeft dan Iran)
    ozzietukkerzondag 10 juni 2007 @ 16:20
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 15:52 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Vind ik echt een bullshit-argument, dan zou je ook kunnen zeggen dat je niet met een Amerikaanse maatschappij kan vliegen om ethische redenen.

    (Ik vind dat de Amerikaanse regering op dit moment heel wat meer op z'n kerfstok heeft dan Iran)
    Ik zal ook niet vliegen met een maatschappij uit Myanmar gezien het militaire regime wat daar zit. Een land als Iran staat nou niet bepaald symbool voor vrijheid van meningsuiting. En de US heeft zeer zeker mindere kanten, maar op een andere manier als staten als Iran en Myanmar!

    Maar daar ging het hier niet over, en iedereen mag van mij met Mahan Air vliegen, IK zou het niet doen. Ben wel benieuwd naar meer everaringen tijdens de transit...
    F04zondag 10 juni 2007 @ 18:38
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 15:12 schreef mynick het volgende:

  • Is het een jumbo waar je in vloog? Ik dacht dat DUS/Tehran een Airbus A313 was en Tehran/BKK een 747

  • Had je personal entertaiment in je stoel? Nope, en hangen wel tv's met leuke arabische films . Dat wordt een boek meenemen dus!

  • Hoe verliep de transfer in Tehran? Dat ging probleemloos eigenlijk, mannen en vrouwen moeten wel appart door de controle en vrouwen wordt gevraagd een hoofddoek te dragen, veel vrouwen doen deze eenmaal in de lounge weer af, hier wordt niet moeilijk over gedaan. In de lounge krijg je gratis wat te eten en drinken.
  • Hmm.. De jumbo van MAhan air zag er zeker zo uit?


    Had je de 747 op beide routes van TEH naar BKK, en van BKK naar TEH?
    Had je vanaf Dusseldorf de avondvlucht of de middagvlucht, en vertrok je vanaf BKK om 21.00 uur of diep in de nacht?
    Op welke datum vloog je? Had je ook geen personal entertainment in die nieuwe 747 van Mahan? (koptelefoontjes?)
    Hoe was de stoelindeling in de vliegtuigen?

    Vrouwen en mannen moesten toch ook apart inchecken en door de beveiliging in Tehran (had ik gehoord) ?


    In die 747 van Mahan lijkt me lekkerder vliegen dan in een kleine A310 of A300.
    APKmaandag 11 juni 2007 @ 14:13
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 16:20 schreef ozzietukker het volgende:

    Ik zal ook niet vliegen met een maatschappij uit Myanmar gezien het militaire regime wat daar zit.
    Thailand heeft ook een militair regime.
    mynickmaandag 11 juni 2007 @ 16:55
    Hmm.. De jumbo van MAhan air zag er zeker zo uit?
    Ja, zo was hij (zie plaatje boven .

    Had je de 747 op beide routes van TEH naar BKK, en van BKK naar TEH?
    Ja, dat was beiden keren een 747

    Had je vanaf Dusseldorf de avondvlucht of de middagvlucht, en vertrok je vanaf BKK om 21.00 uur of diep in de nacht?
    Vanaf Dusseldorf de avondvlucht, vanaf BKK vertrokken we ergens eind van de middag als ik het goed heb.

    Op welke datum vloog je? Had je ook geen personal entertainment in die nieuwe 747 van Mahan? (koptelefoontjes?)
    Het is alweer even geleden geleden, datum weet ik niet meer precies, er was geen personal entertainment

    Hoe was de stoelindeling in de vliegtuigen?
    De airbus is 2-4-2 de jumbo 3-4-3

    Vrouwen en mannen moesten toch ook apart inchecken en door de beveiliging in Tehran (had ik gehoord) ?
    Je hoeft niet appart in te checken, wel moet je apart door de beveiliging maar dat is in feite niet veel anders dan dat in Nederland vrouwen door een vrouw gefoullieerd worden, enige verschil is dat er een schermpje tussen staat, de mannen en vrouwen controle zijn hooguit 1,5 meter uit elkaar.
    F04maandag 11 juni 2007 @ 18:13
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 16:55 schreef mynick het volgende:
    Hmm.. De jumbo van MAhan air zag er zeker zo uit?
    Ja, zo was hij (zie plaatje boven .

    Had je de 747 op beide routes van TEH naar BKK, en van BKK naar TEH?
    Ja, dat was beiden keren een 747

    Had je vanaf Dusseldorf de avondvlucht of de middagvlucht, en vertrok je vanaf BKK om 21.00 uur of diep in de nacht?
    Vanaf Dusseldorf de avondvlucht, vanaf BKK vertrokken we ergens eind van de middag als ik het goed heb.

    Op welke datum vloog je? Had je ook geen personal entertainment in die nieuwe 747 van Mahan? (koptelefoontjes?)
    Het is alweer even geleden geleden, datum weet ik niet meer precies, er was geen personal entertainment

    Hoe was de stoelindeling in de vliegtuigen?
    De airbus is 2-4-2 de jumbo 3-4-3

    Vrouwen en mannen moesten toch ook apart inchecken en door de beveiliging in Tehran (had ik gehoord) ?
    Je hoeft niet appart in te checken, wel moet je apart door de beveiliging maar dat is in feite niet veel anders dan dat in Nederland vrouwen door een vrouw gefoullieerd worden, enige verschil is dat er een schermpje tussen staat, de mannen en vrouwen controle zijn hooguit 1,5 meter uit elkaar.
    Weet je misschien in welke maand je ging?
    Hoe was de service voor de rest, o.a voedsel, en hygiene in het vliegtuig? (je krijgt toch geen Iraans eten mag ik hopen?)

    Veel mensen bashen Mahan air vanwege het land van herkomst van de maatschappij namelijk Iran.
    Dan heb je ook nog van die kneuzen die constant LTU lopen te promoten terwijl ze zelf niet eens zelf met Mahan hebben gevlogen.

    kijk maar op andere forums

    Ik heb zojuist gezien op de website van Dusseldorf airport dat er twee vluchten zijn van Mahan air die vertrekken. Namelijk in de middag rond etenstijd, en sávonds om 21:00 uur.
    Vrijwel de meeste mensen kiezen de avondvlucht omdat dit namelijk het makkelijkste is, maar je komt dan wel om een uur of 4 aan in Tehran.

    Ik heb trouwens ook nog horen zeggen dat ze in die transit ruimte ook nog gratis wifi aanbieden.

    Aangekomen in Tehran moet je 3 uur wachten in de transit ruimte van het vliegveld, maar hoe gaat zón transit n zijn werk?

    (Op al mijn reizen heb ik nog nooit over moeten stappen dus dit word m'n eerste )

    Word er trouwens ook gerookt in het vliegtuig/luchthaven?
    Wat vind je van Dusseldorf airport in vergelijking met Schiphol?


    Alvast bedankt!


    Ik heb even van wat reviews over mahan bekeken + mahan even gebeld, en even een samenvattingkje gemaakt.

    Ik denk niet dat de vliegtuigen van Mahan gevaarlijk zijn, want deze zijn gewoon gekeurt en vliegen al best lang op de Dusseldorf-Bangkok route.
    Voor degene die Mahan willen boeken kunnen het beste via de engelse mahan air website doen. Daar zit namelijk geen tussenkomst van een reisbureau bij.


    Voordeel:


  • Goedkope vluchten, vooral ook in het hoogseizoen.
  • Minder belastingen ivm vertrekken vanaf dusseldorf
  • Gratis wireless internet, en voor de gene die van veel eten houden kunnen daar ook gratis eten in de lounge. (Tehran)
  • 2-4-2 cabine opstelling, ideaal voor stelletjes. Dus geen pottenkijkers.
  • Geen alcohol in het vliegtuig. Dus geen asociale dronken gasten.
  • Je kan kiezen hoelaat je vertrekt. (middag & avondvlucht)
  • En natuurlijk niet roken in 't vliegtuig, maar dat mag bij bijna alle maatschappijen al niet.

    Nadeel:

  • Geen personal entertainment in ecomony class. (eigen tv)
  • Je moet 3 uur wachten op je transit
  • de reis duurt langer omdat je 3 uur op je transit moet wachten.

    [ Bericht 5% gewijzigd door F04 op 11-06-2007 21:26:24 ]
  • mynickdinsdag 12 juni 2007 @ 12:21
    [..]

    Weet je misschien in welke maand je ging? Ik ging vorig jaar in Juli heen, in Augustus terug.
    Hoe was de service voor de rest, o.a voedsel, en hygiene in het vliegtuig? (je krijgt toch geen Iraans eten mag ik hopen?) Hygiene was niet anders bij andere maatschappijen, het eten niet echt bijzonder maar goed te eten, rijst met een sausje, dat werk.

    Veel mensen bashen Mahan air vanwege het land van herkomst van de maatschappij namelijk Iran.
    Dan heb je ook nog van die kneuzen die constant LTU lopen te promoten terwijl ze zelf niet eens zelf met Mahan hebben gevlogen. Tsja, dat probleem heb je altijd op internet, daar heeft iedereen een mening.

    Ik heb trouwens ook nog horen zeggen dat ze in die transit ruimte ook nog gratis wifi aanbieden.
    WIFI weet ik niet, er staan wel een aantal gratis internetzuilen in de transit.

    Aangekomen in Tehran moet je 3 uur wachten in de transit ruimte van het vliegveld, maar hoe gaat zón transit n zijn werk?
    Je koffers labellen ze gewoon door dus daar heb je geen omkijken naar, verder krijg je een sticker met BKK opgeplakt zodat ze weten dat ze je moeten roepen als je aansluitende vlucht gaat. Vrouwen krijgen voor het verlaten van het vliegtuig een hoofddoekje en eventueel als ze te bloot gekleed zijn een mooie blauwe lange jas, ik vond persoonlijk niet dat hier erg moeilijk over gedaan werd, veel vrouwen deden hun hoofddoek in de transit ook af, dit was geen probleem.


    Wordt er trouwens ook gerookt in het vliegtuig/luchthaven? Vliegtuig niet, luchthaven wel.

    Wat vind je van Dusseldorf airport in vergelijking met Schiphol?
    Zowel Dusseldorf als schiphol vind ik prettige vliegvelden, alles altijd makkelijk te vinden, op dusseldorf hoef je alleen geen half uur naar je gate te lopen dus wat dat betreft misschien een puntje voor Dusseldorf
    F04dinsdag 12 juni 2007 @ 16:12
    Maargoed, op schiphol mag je gelukkig niet roken.
    Of werken ze met van die rookhokken wat ze ook op Schiphol hebben?
    ozzietukkerdinsdag 12 juni 2007 @ 19:26
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 16:12 schreef F04 het volgende:
    Maargoed, op schiphol mag je gelukkig niet roken.
    Of werken ze met van die rookhokken wat ze ook op Schiphol hebben?
    Op schiphol mag je op bepaalde plekken, bij restaurants en dergelijke wel roken, en daar erger ik mij best aan gezien ik nu niet zonder rook kan zitten, en beter kan rondlopen, omdat je daar niet kan roken.
    Ze zouden juist speciale rookplekken moeten maken, en niet zo zeer alleen bij de restaurants, en daar ook meer rookvrije gedeeltes inrichten!
    F04dinsdag 12 juni 2007 @ 20:01
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 19:26 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Op schiphol mag je op bepaalde plekken, bij restaurants en dergelijke wel roken, en daar erger ik mij best aan gezien ik nu niet zonder rook kan zitten, en beter kan rondlopen, omdat je daar niet kan roken.
    Ze zouden juist speciale rookplekken moeten maken, en niet zo zeer alleen bij de restaurants, en daar ook meer rookvrije gedeeltes inrichten!
    Het is tegenwoordig allemaal een getouwtrek tussen de rokers en de niet rokers. Het schijnt dat ze in duitsland wel een stuk minder streng zijn op het gebied van roken in openbare gebouwen.
    mynickdonderdag 14 juni 2007 @ 13:06
    Nou ja, zo erg is het toch ook allemaal niet, die twee uurtjes die je daar rond loopt...
    APKdonderdag 14 juni 2007 @ 14:08
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 13:06 schreef mynick het volgende:

    Nou ja, zo erg is het toch ook allemaal niet, die twee uurtjes die je daar rond loopt...
    En daarna lekker een week in de smog van Bangkok rondlopen.
    F04donderdag 14 juni 2007 @ 21:56
    Maargoed, ik ben voor die rook van peuken gevoeliger dan voor die smog.
    Ieneminiezaterdag 16 juni 2007 @ 14:45
    ik vlieg 1 juli met mahan, alles inc 700 euro. hoogseizoen natuurlijk. verhalen van kennissen waren positief, dus maak me niet zo'n zorgen. ben erg benieuwd, maar vind vliegen nooit zo'n probleem. Goed boek mee en je komt er wel!
    F04zaterdag 16 juni 2007 @ 15:35
    Kan ik dan hier een hoop foto's verwahchten en een mooie review?
    F04zaterdag 23 juni 2007 @ 21:48
    Als het goed is is DIT een review van iemand die met Mahan gevlogen heeft, alleen die review is in het duits geschreven. Zou iemand dit misschien even kunnen vertalen?

    http://www.airlinetest.co(...)hmen/mahan-air.shtml

    Trouwens, als je even op google zoekt naar Mahan air zie je veel berichten van user's op forums o.a dat ze Mahan een slechte maatschappij vinden omdat..., en LTU weer juist een hele goede. Daarvan moet je eigelijk niks van geloven want dat zijn ten eerste gewoon mensen die nog nooit met Mahan gevlogen hebben.

    Misschien zijn het wel medewerkers van LTU.
    Dinosaur_Srzaterdag 23 juni 2007 @ 22:12
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 21:48 schreef F04 het volgende:
    Als het goed is is DIT een review van iemand die met Mahan gevlogen heeft, alleen die review is in het duits geschreven. Zou iemand dit misschien even kunnen vertalen?
    quote:
    Es gab bei der Zwischenlandung einen Vorfall, so dass wir vom Rollfeld rutschten. Die Bewältigung dieser Situation in Teheran war absolut unmöglich. Keine englischen Ansagen, keine Statement, Unfreundlichkeit, die Kameras wurden durch das Militär* kontolliert, um zu verhindern, dass Urlauber die havarierte Maschiene im Bild festhalten. Keinerlei Service, unfreundlich gegenüber den Europäern, schlechtes Sicherheitsempfinden, die Araber telefonierten per Handy an Bord und es wurde nicht eingegriffen. Niemals wieder, diese Airline sollte verboten werden.
    Kort en bonding vertaald:
    vliegtuig was bij tussenlanding in Teheran van de runway afgekomen. Daar werd slecht op gereageerd: geen Engelse omroep, geen uitleg, onvriendelijkheid, en de camera's werden door militairen gecontroleerd om maar te zorgen dat niemand het ongeluk vastlegde. Geen enkele service, onvriendelijk ten opzichte van Europeanen, slechte veiligheid, Arabieren telefoneerden tijdens de vlucht, en het personeel maakte het niet uit. Nooit meer, deze luchtvaartmaatschappij zou verboden moeten worden.
    erikkllzaterdag 23 juni 2007 @ 22:22
    er staat dit ook nog bij:
    * Anmerkung AirlineTest.com:
    +++Die in der Beschwerde erwähnte Militärpolizei handelte nicht im Auftrag der Mahan Air+++


    opmerking van airlinetest.com: De betreffende militair handelde niet in opdracht van mahan air.
    erikkllzaterdag 23 juni 2007 @ 22:29
    Wir gehen davon aus, dass sich dieser Kommentar auf einen Vorfall des Fluges W5 5044 BKK-THR vom 07.03.2005 bezieht. Die betroffe Maschine des Airbus A310-300 war in der letzten Phase der Landung in Ihrer Bremsfunktion eingeschränkt. Dadurch rollte Sie in Taxi-Geschwindigkeit über die Runway hinaus und kam im Gras zum Stehen. Die Passagiere wurden aus Sicherheitsgründen über die Notrutschen aus der Maschine evakuiert und in den Terminal gebracht. Es gab glücklicherweise keine Verletzten und alle Anschlussflüge nach DUS konnten planmäßig wahrgenommen werden. Selbstverständlich bedauern wir diesen einmaligen Vorfall.

    Mahan Air Maschinen werden regelmäßig gewartet und unterliegen internationalen Sicherheitsbestimmungen. Es ist selbstverständlich auch verboten an Bord mit dem Handy zu telefonieren. Ebenfalls haben Freundlichkeit und guter Service einen hohen Stellenwert bei Mahan Air. Bei uns werden keine ethnischen Gruppen bevorzugt oder benachteiligt behandelt. Hierbei möchte ich hinsichtlich der Qualität des o.s. Kommentars erwähnen, daß es sich bei Iranern nicht um Araber handelt.

    hier staat het volgende:

    Wij gaan ervan uit dat dit commentaar over het voorval van vlucht W5 5044 BKK-THR van 07/03/05 gaat. De betreffende machine van airbus A310-300 was in de laatste fase van de landing in zijn remfunctie beperkt. Daardoor rolde deze in taxi-snelheid de runway af en kwam in het gras tot stilstand. De passagiers zijn uit veiligheidsoverwegingen via de noodglijbanen geëvacueerd en in de terminal gebracht. Er waren gelukkig geen gewonden en alle aansluitingen naar DUS konden volgens plan waargenomen worden. Uiteraard betreuren wij dit eenmalige voorval.
    Mahan air machines worden regelmatig gecontroleerd en voldoen aan internationale veiligheidseisen. Het is uiteraard ook verboden aan boord met een mobieltje te bellen. Ook staan vriendelijkheid en goede service hoog in het vaandel bij Mahan air. Bij ons worden geen etnische groepen bevoor- of nadeeld. Hierbij wil ik aantekenen dat Iraniers geen Arabieren zijn.
    F04zondag 24 juni 2007 @ 03:16
    Dat was zeker met die ouwe A310 in 2005 die niet optijd kon stoppen.
    Maargoed, Mahan vliegt elkedag van DUS naar BKK en anders om, dus in al die jaren sinds de jaren '90 dat Mahan al vloog op DUS-BKK is dit het enige ongevalletje.

    Gelukkig heeft Mahan nu die 747 jumbo.
    sturky100zondag 24 juni 2007 @ 11:59
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 03:16 schreef F04 het volgende:
    Dat was zeker met die ouwe A310 in 2005 die niet optijd kon stoppen.
    Maargoed, Mahan vliegt elkedag van DUS naar BKK en anders om, dus in al die jaren sinds de jaren '90 dat Mahan al vloog op DUS-BKK is dit het enige ongevalletje.

    Gelukkig heeft Mahan nu die 747 jumbo.
    die zijn nog ouder
    F04zondag 24 juni 2007 @ 13:12
    Die 747 ziet er nog mooi uit vind ik zelf. Kijk maar eens op airliners, daar zie je wat onderhouds foto's van toen hij op Schiphol een beurt (D check) kreeg.




    [ Bericht 27% gewijzigd door F04 op 24-06-2007 19:16:18 ]
    kikoooooozondag 24 juni 2007 @ 13:19
    Ik ben ook wel benieuwd of er nog meer ervaringen zijn.

    Het lijkt me zo bizar dat wanneer je in teheran gaat landen vrouwen een hoofddoek krijgen, lijkt me een rare gewaarwording... echt ene ander continent
    F04zondag 24 juni 2007 @ 13:33
    Die hoofddoek is alleen als je vanaf het vliegtuig naar de transit lounge loopt. Dan mag je hem af doen had ik gehoord.
    F04maandag 2 juli 2007 @ 01:13
    Met Emirates kan je ook vliegen, in het laagseizoen heeft het precies de zelfde prijs als mahan.
    Blikmaandag 2 juli 2007 @ 12:30
    Over 6 dagen ben ik aan de beurt bij Mahan Air
    Eggosmaandag 2 juli 2007 @ 12:48
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 01:13 schreef F04 het volgende:
    Met Emirates kan je ook vliegen, in het laagseizoen heeft het precies de zelfde prijs als mahan.
    vandaag over 4 weken ga ik met Emirates via Dubai naar Bangkok
    F04maandag 2 juli 2007 @ 14:39
    Kunnen we dan een mooie review verwachten met pics?
    Eggosmaandag 2 juli 2007 @ 17:47
    dat moet vast wel lukken! ga eerst 3 dagen Dubai verkennen, daarna 2½ week thailand! wil daar 10 dagen rondtrekken, en de overige dagen op m'n reet op het strand liggen! op de terug weg heb ik ook nog 8 uur om dubai te bekijken
    F04vrijdag 6 juli 2007 @ 17:05
    Stel als je met Emirates via Dusseldorf gaat (avondvlucht) , hoelang duren dan die transfer tijden op Dubai?
    Blikvrijdag 6 juli 2007 @ 18:08
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 17:05 schreef F04 het volgende:
    Stel als je met Emirates via Dusseldorf gaat (avondvlucht) , hoelang duren dan die transfer tijden op Dubai?
    Dat ligt toch aan de vertrektijd van de volgende vlucht....ga het uitzoeken zou ik zeggen

    Morgen om 20:55 gaat mijn vlucht met Mahan Air, ben extreem benieuwd. Ook met wat voor vliegtuig ik ga vliegen.
    F04vrijdag 6 juli 2007 @ 18:16
    Ik denk dat je morgen eerst met de A310 gaat, en vanaf Tehran met de 747, maar dat weet ik niet zeker.
    Trouwens, ik heb nog een special request. Zou je wat pics willen maken tijdens je reis naar Bangkok?

    Alvast bedankt.
    Blikzaterdag 7 juli 2007 @ 13:53
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 18:16 schreef F04 het volgende:
    Ik denk dat je morgen eerst met de A310 gaat, en vanaf Tehran met de 747, maar dat weet ik niet zeker.
    Trouwens, ik heb nog een special request. Zou je wat pics willen maken tijdens je reis naar Bangkok?

    Alvast bedankt.
    Ik wil best foto's maken, maar kan ze niet uploaden naar een computer, heb namelijk geen kabeltje meegenomen. Dus dat word pas na 10 augustus dat je ze te zien krijgt
    F04zaterdag 14 juli 2007 @ 18:39
    Is goed, geen probleem.
    F04dinsdag 17 juli 2007 @ 14:10



    Beetje tegenstrijdig he?

    [ Bericht 26% gewijzigd door F04 op 17-07-2007 14:15:29 ]
    ozzietukkerdinsdag 17 juli 2007 @ 19:40
    quote:
    Op dinsdag 17 juli 2007 14:10 schreef F04 het volgende:
    [afbeelding]
    [afbeelding]

    Beetje tegenstrijdig he?
    Maar ik vlieg dan liever met LTU voor de budgetprijs van ¤ 550 rechtstreeks naar Bangkok dan met Mahan Air, want het is een feit dat tijdens de overstap in Tehran de vrouwen een hoofddoek opmoeten, er wordt geen vrije keus gelaten.

    Maar goed, ik ben benieuwd naar de ervaringen, al weet ik dat hoe goedkoop ook, ik er nooit van gebruik (zal kunnen) maken. Naast het feit dat ik tegenwoordig meer voor kwaliteit en reisgemak ga dan voor de allergoedkoopste prijs..
    F04zaterdag 28 juli 2007 @ 15:55
    Onlangs ben ik wat foto's tegen gekomen van Mahan air op een ander forum.
    Voor de liefhebbers.



    De nieuwe 747.

















    Herkent iemand dit? Als mensen hier nog meer foto's heeft zie ik 't graag.

    [ Bericht 17% gewijzigd door F04 op 29-07-2007 12:10:12 ]
    MrMadManzondag 29 juli 2007 @ 09:18
    Volgens mij heb ik ergens op internet gelezen dat ze gebanned zijn uit de UK. Dit vanwege administratieve problemen en onderhoud aan de toestellen. Mag dan wel goedkoop zijn, maar toch....

    zl even kijken of ik de link nog ergens kan vinden

    linkje gevonden: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=21271
    #ANONIEMzondag 29 juli 2007 @ 09:37
    quote:
    Op dinsdag 17 juli 2007 14:10 schreef F04 het volgende:


    Nou, die geloof ik meteen op zijn woord, met die geweldige kennis van de Engelse (en Nederlandse) taal.
    ozzietukkerzondag 29 juli 2007 @ 11:49
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 09:37 schreef Toeps het volgende:

    [..]



    Nou, die geloof ik meteen op zijn woord, met die geweldige kennis van de Engelse (en Nederlandse) taal.
    Deze beste man kan dan wel de NL en Engelse taal wel niet goed beheersen, en zo kan je een beetje afleiden wat voor persoon deze man is, (Type benidormganger met chartervlucht zo goedkoop mogelijk), je leid hier wel uit af dat Mahan Air niet voor iedereen geschikt is.

    In de UK is Mahan Air inderdaad gebanned, officieel om administratieve redenen, en staat van toestellen, hoewel ik een klein beetje politieke invloed niet uitsluit.

    De foto's getoond zijn van de business klasse, ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de economy class, want als je al zou besluiten om met Mahan Air te gaan, dan kies je deze omdat ze zo goedkoop zijn, en dan ga je voor Economy class.
    F04zondag 29 juli 2007 @ 11:58
    De 747 van Mahan air (Blue sky als schuilbedrijf) was een ex United airlines, en heeft pas een D-check ondergaan op Schiphol Oost.

    De reden dat de Mahan air (blue sky) 747's een Armeens registratienummer hebben is omdat Iran geen vliegtuigen in kan kopen van Amerikaanse makelij. (sancties VN)
    Ze hebben toen een Engels bedrijf opgericht in Engeland, en zijn toen die 747's aan het opkopen van United, en vervolgens een hele onderhoudsbeurt gekregen in Amsterdam.
    Inmiddels vliegen ze met de 747 op de Bangkok route in 't hoogseizoen.

    Schijnbaar vliegen ze nu met kleine A320's van en naar Tehran.
    Ik wil eigelijk wel weten hoe de cabine van de ecomony class er uit ziet in de A310. Die van de 747 is gewoon de cabine het intrieur van United.

    http://www.airliners.net/open.file/1120763/L/

    [ Bericht 9% gewijzigd door F04 op 29-07-2007 12:11:19 ]
    APKzondag 29 juli 2007 @ 12:44
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 11:49 schreef ozzietukker het volgende:

    De foto's getoond zijn van de business klasse, ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de economy class, want als je al zou besluiten om met Mahan Air te gaan, dan kies je deze omdat ze zo goedkoop zijn, en dan ga je voor Economy class.
    Bovenste foto is volgens mij gewoon economy class.
    F04zondag 29 juli 2007 @ 13:13
    De bovenste foto is van de A300 Mahan, en die anderen van de 747.
    Blikzaterdag 11 augustus 2007 @ 16:12
    Zo, ik ben ook weer terug, na 4 keer in een Mahan Air vliegtuig gezeten te hebben

    Ik heb gister in die BlueSky gezeten. Was prima. Alleen het gebrek aan inflight entertainment is irritant.

    Ik zou het zo nog een keer doen, maar directe vluchten hebben toch zeker mijn voorkeur
    ozzietukkerzaterdag 11 augustus 2007 @ 18:59
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 16:12 schreef Blik het volgende:
    Zo, ik ben ook weer terug, na 4 keer in een Mahan Air vliegtuig gezeten te hebben

    Ik heb gister in die BlueSky gezeten. Was prima. Alleen het gebrek aan inflight entertainment is irritant.

    Ik zou het zo nog een keer doen, maar directe vluchten hebben toch zeker mijn voorkeur
    Mwah, met KLM heb ik het ook al opgegeven om naar de minischermen te kijken, het enige wat ik af en toe zie zijn de waar ben je nu kaartjes zodat ik weet hoe lang ik nog moet..
    Nee, dan is het jammer dat vanaf Amsterdam naar Bangkok nog niet elke dag met een maatschappij wordt gevlogen welke inflight intertainment in de hoofdsteun van de stoel voor je aanbiedt. (In economy classe dan).

    Is de overstap in Iran een beetje bevallen? Al zou het als man waarschijnlijk wat makkelijker zijn dan als vrouwelijk persoon...
    F04zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:01
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 16:12 schreef Blik het volgende:
    Zo, ik ben ook weer terug, na 4 keer in een Mahan Air vliegtuig gezeten te hebben

    Ik heb gister in die BlueSky gezeten. Was prima. Alleen het gebrek aan inflight entertainment is irritant.

    Ik zou het zo nog een keer doen, maar directe vluchten hebben toch zeker mijn voorkeur
    Ze vliegen nu met A320's naar Dusseldorf.
    Blikzondag 12 augustus 2007 @ 12:12
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 18:59 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Mwah, met KLM heb ik het ook al opgegeven om naar de minischermen te kijken, het enige wat ik af en toe zie zijn de waar ben je nu kaartjes zodat ik weet hoe lang ik nog moet..
    Nee, dan is het jammer dat vanaf Amsterdam naar Bangkok nog niet elke dag met een maatschappij wordt gevlogen welke inflight intertainment in de hoofdsteun van de stoel voor je aanbiedt. (In economy classe dan).

    Is de overstap in Iran een beetje bevallen? Al zou het als man waarschijnlijk wat makkelijker zijn dan als vrouwelijk persoon...
    MIjn vriendin moest een hoofddoek om, maar die hoefde helemaal niet strak. Alle vrouwen daar hebben de hoofddoek heel losjes om, niet zoals hier in Nederland. We kregen ook 2 bonnen om een sandwich en drinken te halen ter waarde van ¤ 3,50. Ook stonden er terminals met gratis internet. De overstap was dus prima.

    Met het gebrek aan inflight entertainment bedoel ik eigenlijk het totale gebrek aan tv-tjes. In 2 toestellen was er gewoon helemaal niks, dus niet eens informatie van hoe lang er nog gevlogen moest worden. IN 1 toestel was de kwaliteit van de TV zo slecht dat je er niet naar kon kijken. Op onze laatste vlucht hadden we wel een tv en werd Donnie Brasco vertoond.
    F04woensdag 15 augustus 2007 @ 12:55
    Zat je in die A320 met Mahan air?
    Blikwoensdag 15 augustus 2007 @ 13:10
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 12:55 schreef F04 het volgende:
    Zat je in die A320 met Mahan air?
    Ja, volgens mij wel. Beenruimte is krap. Behalve waar ik zat toevallig, daar had ik een zee aan beenruimte (weet niet meer welke rij dat was). Ze hebben van die kleine klap-tv's, die openklappen als er iets vertoond wordt
    F04woensdag 15 augustus 2007 @ 14:20
    Hadden ze in de ecomony iedereen een TV schermpje?
    Was de cabineindeling 3-3? Nog pics?
    Dinosaur_Srwoensdag 15 augustus 2007 @ 17:06
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 12:12 schreef Blik het volgende:

    [..]

    MIjn vriendin moest een hoofddoek om, maar die hoefde helemaal niet strak.
    Vooral het tweede deel van de zin doet het 'm.

    Liever een paar knaken meer ipv ruzie met mijn vriendin, want die gaat een dergelijke betutteling niet trekken. Strak of niet strak
    APKwoensdag 15 augustus 2007 @ 17:26
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 17:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

    Liever een paar knaken meer ipv ruzie met mijn vriendin, want die gaat een dergelijke betutteling niet trekken. Strak of niet strak
    Gaat ze ook lekker in een string door Thaise tempels banjeren?
    F04woensdag 15 augustus 2007 @ 17:49
    Ik denk dat ik maar met Emirates vlieg, als het goed is hebben ze daar internet aan boord. Dus kan ik de DGK streams inflight bekijken!
    iruubwoensdag 15 augustus 2007 @ 22:41
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 15:55 schreef F04 het volgende:
    Onlangs ben ik wat foto's tegen gekomen van Mahan air op een ander forum.
    Voor de liefhebbers.

    [afbeelding]

    De nieuwe 747.

    [afbeelding]

    [afbeelding]

    [afbeelding]

    [afbeelding]

    [afbeelding]

    [afbeelding]

    [afbeelding]

    [afbeelding]

    Herkent iemand dit? Als mensen hier nog meer foto's heeft zie ik 't graag.
    Hey bedankt dat ziet er i.i.g beter uit dan menig Turks/Ryan Air lijnvlucht in Europa. Prijs is wel erg vet!
    Dinosaur_Srdonderdag 16 augustus 2007 @ 08:02
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 17:26 schreef APK het volgende:

    [..]

    Gaat ze ook lekker in een string door Thaise tempels banjeren?
    nee integendeel, maar gelukkig begrijpen ze in Thailand dat respect iets wederzijds is....
    Blikdonderdag 16 augustus 2007 @ 09:10
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 14:20 schreef F04 het volgende:
    Hadden ze in de ecomony iedereen een TV schermpje?
    Was de cabineindeling 3-3? Nog pics?
    Nee niet iedereen, een tv-schermpje per 3 rijen ofzo. Die zit bij de airco. Als er een film komt klapt die omlaag zodat je ernaar kunt kijken

    geen pics
    Blikdonderdag 16 augustus 2007 @ 09:11
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 17:49 schreef F04 het volgende:
    Ik denk dat ik maar met Emirates vlieg, als het goed is hebben ze daar internet aan boord. Dus kan ik de DGK streams inflight bekijken!
    Is dat geen internet waar je voor moet betalen met een creditcard? Ze gingen bij Lufthansa ook zoiets invoeren, en er stond pas in de kleine lettertjes dat je wel moest betalen voor het internet
    F04donderdag 16 augustus 2007 @ 09:39
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 09:11 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Is dat geen internet waar je voor moet betalen met een creditcard? Ze gingen bij Lufthansa ook zoiets invoeren, en er stond pas in de kleine lettertjes dat je wel moest betalen voor het internet
    Was een grapje van me. Als Emirates niet zo veel scheelt dan vlieg ik sowiso met Emirates.
    Eggosmaandag 20 augustus 2007 @ 21:42
    ik ben afgelopen vrijdag terug gekomen uit bangkok via Dubai met emirates! voor de entertainment aan boord is emirates leuk, maar verder vond ik het maar waardeloos! onvriendelijk personeel, veel asociale arabieren aan boord en heel weinig beenruimte!
    eten vond ik ook slecht, je kreeg een menukaartje met de keus uit kip of vis! aangezien al die moslims kip vreten, bleef er dus vis voo mij over, en als ik ergens niet van hou is het wel van vis! dus de maaltijd heb ik maar overgeslagen!
    ik had er wat meer van verwacht, volgend jaar maar weer gewoon met Eva air!
    F04dinsdag 21 augustus 2007 @ 01:45
    Eggos? Je moet 1x overstappen in Dubai, hoe zit 't daarmee? Als het goed is ga je op de route Bangkok met een mooie 777. Als de prijs niet zo veel scheelt met Mahan kies ik toch zeker weten Emirates.

    Wanneer en hoevaak kreeg je tijdens de vlucht vis aangeboden? Ik moet zelf al bijna kotsen al ik 't ruik.
    APKdinsdag 21 augustus 2007 @ 01:53
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 21:42 schreef Eggos het volgende:

    eten vond ik ook slecht, je kreeg een menukaartje met de keus uit kip of vis! aangezien al die moslims kip vreten, bleef er dus vis voo mij over, en als ik ergens niet van hou is het wel van vis! dus de maaltijd heb ik maar overgeslagen!
    Met de KLM was het ook een keer vis of vis.
    Toen ik zei dat ik allergisch voor vis was kreeg ik biefstuk uit de business class.

    Anyways, volgens mij is het duidelijk dat je niet te veel moet zeiken als je goedkoop wilt vliegen.
    Ongemak hoort erbij, anders was het wel duurder....

    Iemand nog de beelden gezien van dat brandende China Airlines toestel in Japan?
    F04dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:34
    Jep, ik hem 'm gezien. In Okinawa.
    Eggosdinsdag 21 augustus 2007 @ 12:36
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 01:45 schreef F04 het volgende:
    Eggos? Je moet 1x overstappen in Dubai, hoe zit 't daarmee? Als het goed is ga je op de route Bangkok met een mooie 777. Als de prijs niet zo veel scheelt met Mahan kies ik toch zeker weten Emirates.

    Wanneer en hoevaak kreeg je tijdens de vlucht vis aangeboden? Ik moet zelf al bijna kotsen al ik 't ruik.
    op de heenweg ben ik 4 dagen in Dubai geweest! op de terugweg had ik een overstap van 9 uur in dubai! kon ook 3 uur, maar dan betaalde ik 300 euro meer! maar je kan wel gewoon het vliegveld af om de stad in te gaan! kreeg per vlucht 1 keer eten aangeboden, heb 4 vluchten gehad. op 1 vlucht had ik nog de keus tussen kip en vis, op de andere 3 was de kip al op!
    zo goedkoop is emirates niet hoor, ik was 750 euro kwijt en had al in januari geboekt
    Eggosdinsdag 21 augustus 2007 @ 12:38
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 01:53 schreef APK het volgende:

    [..]

    Met de KLM was het ook een keer vis of vis.
    Toen ik zei dat ik allergisch voor vis was kreeg ik biefstuk uit de business class.

    Anyways, volgens mij is het duidelijk dat je niet te veel moet zeiken als je goedkoop wilt vliegen.
    Ongemak hoort erbij, anders was het wel duurder....

    Iemand nog de beelden gezien van dat brandende China Airlines toestel in Japan?
    zo goedkoop is emirates niet hoor! volgende keer ga ik weer gewoon met eva air, stukken goedkoper en veel meer beenruimte en heerlijk eten!
    F04dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:09
    Dan moet ik hieruit dus concluderen dat als ik mahan air vlieg dat ik dan veel beter af ben. Alleen hebben die amper inflight entertaiment.
    Eggosdinsdag 21 augustus 2007 @ 15:04
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 14:09 schreef F04 het volgende:
    Dan moet ik hieruit dus concluderen dat als ik mahan air vlieg dat ik dan veel beter af ben. Alleen hebben die amper inflight entertaiment.
    dat weet ik niet, ik heb nooit met Mahan air gevlogen. als ik de verhalen zo lees over Mahan Air, zou ik me daar ook niet echt op m'n gemak voelen! ik zou dan toch eerder met Eva Air vliegen, dat is overigens ook nog een rechtstreekse vlucht en niet duur!
    ozzietukkerdinsdag 21 augustus 2007 @ 18:49
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 15:04 schreef Eggos het volgende:

    [..]

    dat weet ik niet, ik heb nooit met Mahan air gevlogen. als ik de verhalen zo lees over Mahan Air, zou ik me daar ook niet echt op m'n gemak voelen! ik zou dan toch eerder met Eva Air vliegen, dat is overigens ook nog een rechtstreekse vlucht en niet duur!
    Met KLM betaal ik dezelfde prijs als met EVA, okee ik heb wel vroeg moeten boeken, maar dat maakt mij niet uit.

    Overigens, EVA (en KLM) vliegen vanaf Amsterdam, Mahan, en Emirates vanaf Dusseldorf, voor sommige is Dusseldorf wellicht een beter te bereiken luchthaven. (Al vlieg ik bij voorkeur van Amsterdam, bij landing weet ik gewoon dat ik binnen 1,5 uur thuis ben). Al zou dit wellicht kunnen veranderen als ze de belachelijke ecotax doorvoeren, er is mij alles aan gelegen om de Nederlandse staatskas niet onnodig te spekken.
    F04vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:01
    Das via schiphol, toch wel iets meer kosten dan DUS. Als de prijzen via Schiphol cheaper zijn ga ik gewoon via schiphol.

    [ Bericht 59% gewijzigd door F04 op 31-08-2007 22:11:09 ]
    APKvrijdag 31 augustus 2007 @ 22:30
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 22:01 schreef F04 het volgende:

    Das via schiphol, toch wel iets meer kosten dan DUS. Als de prijzen via Schiphol cheaper zijn ga ik gewoon via schiphol.
    Ga je nou nog een keer of niet.
    F04zaterdag 1 september 2007 @ 00:54
    Ben sterk aan het twijfelen. Sinds die ban van Mahan air in de UK ben ik toch iets op me hoede.
    ozzietukkervrijdag 7 september 2007 @ 19:38
    Ik weet niet of de link werk, maar hier staan een aantal ervaringen met Mahan Air

    http://www.thaiportal.nl/index.php?option=com_fireboard&Itemid=211&func=view&id=6420&catid=15&limit=15&limitstart=30
    MrMadMandinsdag 11 september 2007 @ 17:39
    En vanaf nu zijn ze dus verboden omvanuit de EU te vliegen. Dus Dusseldorf zou ook wel stoppen

    Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=21996
    ozzietukkerdinsdag 11 september 2007 @ 18:21
    Ik zag net hetzelfde en wilde het hier ook neerplempen. Dit is trouwens een goed bericht voor LTU.... Maar slecht nieuws voor de prijzen...
    Blikdinsdag 11 september 2007 @ 19:16
    zonde, maar ben blij dat ik al geweest ben. En ook weer thuis
    ozzietukkerdinsdag 11 september 2007 @ 19:45
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 19:16 schreef Blik het volgende:
    zonde, maar ben blij dat ik al geweest ben. En ook weer thuis
    Je zou maar een ticket hebben met MAHAN air en nu niet meer terug kunnen vliegen... Probeer maar eens geld van die Iraanse maatschappij te krijgen....
    Overigens, de kansen zijn nog niet helemaal verkeken, MAHAN Air heeft 2 boeings vliegen die op naam staan van Blue Sky, en die staan geregistreerd, als ik het goed heb, in Armenië.
    Nu loont het natuurlijk niet om dagelijks met die toestellen te vliegen naar Dusseldorf, maar je zou bijvoorbeeld de vluchten nog maar 3x per week kunnen uitvoeren, en voila, de luchtverbinding blijft in stand. Mahan air kan prima van Tehran naar Bangkok vliegen met welk toestel ze ook willen, al zal het boeken misschien lastig worden omdat volgens mij Nederlandse reisburo's, (of eigenlijk Europese reisburo's), geen vluchten mogen boeken van Airlines die op de zwarte lijst staan.
    (In principe mag ik vanuit Nederland geen Garuda Indonesië boeken bij een reisburo, of met welke andere Indonesische maatschappij dan ook, terwijl ik toch echt domestic moet gaan vliegen in Indonesië, en ik een zekere dood tegemoet zal gaan als ik die binnenlandse reizen met de bus ga afleggen, want DAT is pas gevaarlijk).
    123hopsaflopsdinsdag 11 september 2007 @ 19:50
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 22:09 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Tja de prijs is misschien leuk, maar ik zou mij nog maar 2x bedenken voor ik met een Iraanse maatschappij gaan vliegen. Door de boycot van de VS op Iran kan deze zijn vliegtuigen niet goed onderhouden, slechts het hoogst noodzakelijk kan worden vervangen.

    Naast het feit natuurlijk de morele vraag of je wel met een vliegtuigmaatschappij moet vliegen van een land met een regering zoals Iran. Tijdens de tussenstop moeten overigens alle vrouwelijke passagiers een 'hoofddoek' op..... Persoonlijk zou ik zeggen, betaal 100 Euro meer, en vlieg vanaf Schiphol met een degelijke maatschappij!
    Deze vliegtuigen moeten dan alsnog landen op vliegvelden waar ze strenge veiligheidscontroles uitvoeren en in landen waar ze de onderdelen op de normale manier kunnen bestellen.
    F04dinsdag 11 september 2007 @ 20:25
    Nee JoPiDo, Mahan air vliegt niet naar Japan.
    123hopsaflopswoensdag 12 september 2007 @ 12:43
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 20:25 schreef F04 het volgende:
    Nee JoPiDo, Mahan air vliegt niet naar Japan.
    F04zaterdag 15 september 2007 @ 16:11
    Het schijnt dat ze nu een BAN hebben.
    F04maandag 12 mei 2008 @ 16:59
    Ze mogen niet meer vliegen
    ozzietukkerdinsdag 13 mei 2008 @ 19:46
    http://www.turkmenistanairlines.nl/nl/

    Misschien is dit wat?
    ep-roosdinsdag 19 oktober 2010 @ 13:25
    We zijn inmiddels weer een paar jaar verder gezien de laatste post.

    De eerste 2 weken in Thailand geweest en met Mahan gevlogen. Eten was goed, transit was inderdaad wat langdurig maar het voordeel is dat je dan in elk geval je aansluiting niet mist. Ander nadeel was dat de vliegtuigen warm waren van binnen, niet zulke goede klimaat beheersing, maar das meer airbus eigen denk ik en niet zo zeer Mahan aan te rekenen. Service was ook prima in de toetsellen, je kan genoeg drinken.
    Zorg wel dat je een boek meeneemt want alle lectuur is in het Farsi. Haha.

    Ik betaalde 490 euro incl, de prijs voor wat ik kreeg is het zeker waard! En inderdaad het mag gezegd worden, Mahan heeft nog geen crashes gehad.

    Tot nu toe heb ik nog geen goedkopere vlucht gevonden.
    rubjedinsdag 19 oktober 2010 @ 14:04
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 12:08 schreef mynick het volgende:

    [..]

    In duitsland kopen bij bijvoorbeeld www.letsbuyflights.de Kom je op ongeveer ¤430,- in November...
    ja maar dan zit je wel met opgetrokken benen tig uur in een plane en als je daar aankomt heb je nog helemaal niks als in een hotel ed.
    buzz1291dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:07
    quote:
    Op dinsdag 19 oktober 2010 14:04 schreef rubje het volgende:

    [..]

    ja maar dan zit je wel met opgetrokken benen tig uur in een plane en als je daar aankomt heb je nog helemaal niks als in een hotel ed.
    Ik lees niks over dat je met Mahan met opgetrokken benen moet zitten omdat te pitch zo krap is. Het is natuurlijk wel gewoon een lijndienst en geen veetransport met transvertragia. En met welke lijnvlucht is er nu wel een hotel inclusief? Of ben jij meer van de pakket reizen?

    Alleen al voor het avontuur zou ik wel eens met Mahan naar Bangkok willen vliegen. En het is natuurlijk ook spotgoedkoop. Emirates had pas een last minute voor 460 euro, maar dan moet je maar net op die data kunnen en willen vliegen.