abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juni 2007 @ 14:13:28 #26
6941 APK
Factual, I think.
pi_50330945
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:20 schreef ozzietukker het volgende:

Ik zal ook niet vliegen met een maatschappij uit Myanmar gezien het militaire regime wat daar zit.
Thailand heeft ook een militair regime.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 11 juni 2007 @ 16:55:06 #27
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_50337214
Hmm.. De jumbo van MAhan air zag er zeker zo uit?
Ja, zo was hij (zie plaatje boven .

Had je de 747 op beide routes van TEH naar BKK, en van BKK naar TEH?
Ja, dat was beiden keren een 747

Had je vanaf Dusseldorf de avondvlucht of de middagvlucht, en vertrok je vanaf BKK om 21.00 uur of diep in de nacht?
Vanaf Dusseldorf de avondvlucht, vanaf BKK vertrokken we ergens eind van de middag als ik het goed heb.

Op welke datum vloog je? Had je ook geen personal entertainment in die nieuwe 747 van Mahan? (koptelefoontjes?)
Het is alweer even geleden geleden, datum weet ik niet meer precies, er was geen personal entertainment

Hoe was de stoelindeling in de vliegtuigen?
De airbus is 2-4-2 de jumbo 3-4-3

Vrouwen en mannen moesten toch ook apart inchecken en door de beveiliging in Tehran (had ik gehoord) ?
Je hoeft niet appart in te checken, wel moet je apart door de beveiliging maar dat is in feite niet veel anders dan dat in Nederland vrouwen door een vrouw gefoullieerd worden, enige verschil is dat er een schermpje tussen staat, de mannen en vrouwen controle zijn hooguit 1,5 meter uit elkaar.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_50339972
quote:
Op maandag 11 juni 2007 16:55 schreef mynick het volgende:
Hmm.. De jumbo van MAhan air zag er zeker zo uit?
Ja, zo was hij (zie plaatje boven .

Had je de 747 op beide routes van TEH naar BKK, en van BKK naar TEH?
Ja, dat was beiden keren een 747

Had je vanaf Dusseldorf de avondvlucht of de middagvlucht, en vertrok je vanaf BKK om 21.00 uur of diep in de nacht?
Vanaf Dusseldorf de avondvlucht, vanaf BKK vertrokken we ergens eind van de middag als ik het goed heb.

Op welke datum vloog je? Had je ook geen personal entertainment in die nieuwe 747 van Mahan? (koptelefoontjes?)
Het is alweer even geleden geleden, datum weet ik niet meer precies, er was geen personal entertainment

Hoe was de stoelindeling in de vliegtuigen?
De airbus is 2-4-2 de jumbo 3-4-3

Vrouwen en mannen moesten toch ook apart inchecken en door de beveiliging in Tehran (had ik gehoord) ?
Je hoeft niet appart in te checken, wel moet je apart door de beveiliging maar dat is in feite niet veel anders dan dat in Nederland vrouwen door een vrouw gefoullieerd worden, enige verschil is dat er een schermpje tussen staat, de mannen en vrouwen controle zijn hooguit 1,5 meter uit elkaar.
Weet je misschien in welke maand je ging?
Hoe was de service voor de rest, o.a voedsel, en hygiene in het vliegtuig? (je krijgt toch geen Iraans eten mag ik hopen?)

Veel mensen bashen Mahan air vanwege het land van herkomst van de maatschappij namelijk Iran.
Dan heb je ook nog van die kneuzen die constant LTU lopen te promoten terwijl ze zelf niet eens zelf met Mahan hebben gevlogen.

kijk maar op andere forums

Ik heb zojuist gezien op de website van Dusseldorf airport dat er twee vluchten zijn van Mahan air die vertrekken. Namelijk in de middag rond etenstijd, en sávonds om 21:00 uur.
Vrijwel de meeste mensen kiezen de avondvlucht omdat dit namelijk het makkelijkste is, maar je komt dan wel om een uur of 4 aan in Tehran.

Ik heb trouwens ook nog horen zeggen dat ze in die transit ruimte ook nog gratis wifi aanbieden.

Aangekomen in Tehran moet je 3 uur wachten in de transit ruimte van het vliegveld, maar hoe gaat zón transit n zijn werk?

(Op al mijn reizen heb ik nog nooit over moeten stappen dus dit word m'n eerste )

Word er trouwens ook gerookt in het vliegtuig/luchthaven?
Wat vind je van Dusseldorf airport in vergelijking met Schiphol?


Alvast bedankt!


Ik heb even van wat reviews over mahan bekeken + mahan even gebeld, en even een samenvattingkje gemaakt.

Ik denk niet dat de vliegtuigen van Mahan gevaarlijk zijn, want deze zijn gewoon gekeurt en vliegen al best lang op de Dusseldorf-Bangkok route.
Voor degene die Mahan willen boeken kunnen het beste via de engelse mahan air website doen. Daar zit namelijk geen tussenkomst van een reisbureau bij.


Voordeel:


  • Goedkope vluchten, vooral ook in het hoogseizoen.
  • Minder belastingen ivm vertrekken vanaf dusseldorf
  • Gratis wireless internet, en voor de gene die van veel eten houden kunnen daar ook gratis eten in de lounge. (Tehran)
  • 2-4-2 cabine opstelling, ideaal voor stelletjes. Dus geen pottenkijkers.
  • Geen alcohol in het vliegtuig. Dus geen asociale dronken gasten.
  • Je kan kiezen hoelaat je vertrekt. (middag & avondvlucht)
  • En natuurlijk niet roken in 't vliegtuig, maar dat mag bij bijna alle maatschappijen al niet.

    Nadeel:

  • Geen personal entertainment in ecomony class. (eigen tv)
  • Je moet 3 uur wachten op je transit
  • de reis duurt langer omdat je 3 uur op je transit moet wachten.

    [ Bericht 5% gewijzigd door F04 op 11-06-2007 21:26:24 ]
  •   dinsdag 12 juni 2007 @ 12:21:47 #29
    79106 mynick
    Wat lach je ??
    pi_50367852
    [..]

    Weet je misschien in welke maand je ging? Ik ging vorig jaar in Juli heen, in Augustus terug.
    Hoe was de service voor de rest, o.a voedsel, en hygiene in het vliegtuig? (je krijgt toch geen Iraans eten mag ik hopen?) Hygiene was niet anders bij andere maatschappijen, het eten niet echt bijzonder maar goed te eten, rijst met een sausje, dat werk.

    Veel mensen bashen Mahan air vanwege het land van herkomst van de maatschappij namelijk Iran.
    Dan heb je ook nog van die kneuzen die constant LTU lopen te promoten terwijl ze zelf niet eens zelf met Mahan hebben gevlogen. Tsja, dat probleem heb je altijd op internet, daar heeft iedereen een mening.

    Ik heb trouwens ook nog horen zeggen dat ze in die transit ruimte ook nog gratis wifi aanbieden.
    WIFI weet ik niet, er staan wel een aantal gratis internetzuilen in de transit.

    Aangekomen in Tehran moet je 3 uur wachten in de transit ruimte van het vliegveld, maar hoe gaat zón transit n zijn werk?
    Je koffers labellen ze gewoon door dus daar heb je geen omkijken naar, verder krijg je een sticker met BKK opgeplakt zodat ze weten dat ze je moeten roepen als je aansluitende vlucht gaat. Vrouwen krijgen voor het verlaten van het vliegtuig een hoofddoekje en eventueel als ze te bloot gekleed zijn een mooie blauwe lange jas, ik vond persoonlijk niet dat hier erg moeilijk over gedaan werd, veel vrouwen deden hun hoofddoek in de transit ook af, dit was geen probleem.


    Wordt er trouwens ook gerookt in het vliegtuig/luchthaven? Vliegtuig niet, luchthaven wel.

    Wat vind je van Dusseldorf airport in vergelijking met Schiphol?
    Zowel Dusseldorf als schiphol vind ik prettige vliegvelden, alles altijd makkelijk te vinden, op dusseldorf hoef je alleen geen half uur naar je gate te lopen dus wat dat betreft misschien een puntje voor Dusseldorf
    Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
    pi_50376222
    Maargoed, op schiphol mag je gelukkig niet roken.
    Of werken ze met van die rookhokken wat ze ook op Schiphol hebben?
      dinsdag 12 juni 2007 @ 19:26:18 #31
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_50382592
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 16:12 schreef F04 het volgende:
    Maargoed, op schiphol mag je gelukkig niet roken.
    Of werken ze met van die rookhokken wat ze ook op Schiphol hebben?
    Op schiphol mag je op bepaalde plekken, bij restaurants en dergelijke wel roken, en daar erger ik mij best aan gezien ik nu niet zonder rook kan zitten, en beter kan rondlopen, omdat je daar niet kan roken.
    Ze zouden juist speciale rookplekken moeten maken, en niet zo zeer alleen bij de restaurants, en daar ook meer rookvrije gedeeltes inrichten!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_50384056
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 19:26 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Op schiphol mag je op bepaalde plekken, bij restaurants en dergelijke wel roken, en daar erger ik mij best aan gezien ik nu niet zonder rook kan zitten, en beter kan rondlopen, omdat je daar niet kan roken.
    Ze zouden juist speciale rookplekken moeten maken, en niet zo zeer alleen bij de restaurants, en daar ook meer rookvrije gedeeltes inrichten!
    Het is tegenwoordig allemaal een getouwtrek tussen de rokers en de niet rokers. Het schijnt dat ze in duitsland wel een stuk minder streng zijn op het gebied van roken in openbare gebouwen.
      donderdag 14 juni 2007 @ 13:06:20 #33
    79106 mynick
    Wat lach je ??
    pi_50446614
    Nou ja, zo erg is het toch ook allemaal niet, die twee uurtjes die je daar rond loopt...
    Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
      donderdag 14 juni 2007 @ 14:08:40 #34
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_50449008
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 13:06 schreef mynick het volgende:

    Nou ja, zo erg is het toch ook allemaal niet, die twee uurtjes die je daar rond loopt...
    En daarna lekker een week in de smog van Bangkok rondlopen.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_50466451
    Maargoed, ik ben voor die rook van peuken gevoeliger dan voor die smog.
    pi_50519628
    ik vlieg 1 juli met mahan, alles inc 700 euro. hoogseizoen natuurlijk. verhalen van kennissen waren positief, dus maak me niet zo'n zorgen. ben erg benieuwd, maar vind vliegen nooit zo'n probleem. Goed boek mee en je komt er wel!
    pi_50520578
    Kan ik dan hier een hoop foto's verwahchten en een mooie review?
    pi_50770561
    Als het goed is is DIT een review van iemand die met Mahan gevlogen heeft, alleen die review is in het duits geschreven. Zou iemand dit misschien even kunnen vertalen?

    http://www.airlinetest.co(...)hmen/mahan-air.shtml

    Trouwens, als je even op google zoekt naar Mahan air zie je veel berichten van user's op forums o.a dat ze Mahan een slechte maatschappij vinden omdat..., en LTU weer juist een hele goede. Daarvan moet je eigelijk niks van geloven want dat zijn ten eerste gewoon mensen die nog nooit met Mahan gevlogen hebben.

    Misschien zijn het wel medewerkers van LTU.
    pi_50771436
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 21:48 schreef F04 het volgende:
    Als het goed is is DIT een review van iemand die met Mahan gevlogen heeft, alleen die review is in het duits geschreven. Zou iemand dit misschien even kunnen vertalen?
    quote:
    Es gab bei der Zwischenlandung einen Vorfall, so dass wir vom Rollfeld rutschten. Die Bewältigung dieser Situation in Teheran war absolut unmöglich. Keine englischen Ansagen, keine Statement, Unfreundlichkeit, die Kameras wurden durch das Militär* kontolliert, um zu verhindern, dass Urlauber die havarierte Maschiene im Bild festhalten. Keinerlei Service, unfreundlich gegenüber den Europäern, schlechtes Sicherheitsempfinden, die Araber telefonierten per Handy an Bord und es wurde nicht eingegriffen. Niemals wieder, diese Airline sollte verboten werden.
    Kort en bonding vertaald:
    vliegtuig was bij tussenlanding in Teheran van de runway afgekomen. Daar werd slecht op gereageerd: geen Engelse omroep, geen uitleg, onvriendelijkheid, en de camera's werden door militairen gecontroleerd om maar te zorgen dat niemand het ongeluk vastlegde. Geen enkele service, onvriendelijk ten opzichte van Europeanen, slechte veiligheid, Arabieren telefoneerden tijdens de vlucht, en het personeel maakte het niet uit. Nooit meer, deze luchtvaartmaatschappij zou verboden moeten worden.
    pi_50771813
    er staat dit ook nog bij:
    * Anmerkung AirlineTest.com:
    +++Die in der Beschwerde erwähnte Militärpolizei handelte nicht im Auftrag der Mahan Air+++


    opmerking van airlinetest.com: De betreffende militair handelde niet in opdracht van mahan air.
    pi_50772079
    Wir gehen davon aus, dass sich dieser Kommentar auf einen Vorfall des Fluges W5 5044 BKK-THR vom 07.03.2005 bezieht. Die betroffe Maschine des Airbus A310-300 war in der letzten Phase der Landung in Ihrer Bremsfunktion eingeschränkt. Dadurch rollte Sie in Taxi-Geschwindigkeit über die Runway hinaus und kam im Gras zum Stehen. Die Passagiere wurden aus Sicherheitsgründen über die Notrutschen aus der Maschine evakuiert und in den Terminal gebracht. Es gab glücklicherweise keine Verletzten und alle Anschlussflüge nach DUS konnten planmäßig wahrgenommen werden. Selbstverständlich bedauern wir diesen einmaligen Vorfall.

    Mahan Air Maschinen werden regelmäßig gewartet und unterliegen internationalen Sicherheitsbestimmungen. Es ist selbstverständlich auch verboten an Bord mit dem Handy zu telefonieren. Ebenfalls haben Freundlichkeit und guter Service einen hohen Stellenwert bei Mahan Air. Bei uns werden keine ethnischen Gruppen bevorzugt oder benachteiligt behandelt. Hierbei möchte ich hinsichtlich der Qualität des o.s. Kommentars erwähnen, daß es sich bei Iranern nicht um Araber handelt.

    hier staat het volgende:

    Wij gaan ervan uit dat dit commentaar over het voorval van vlucht W5 5044 BKK-THR van 07/03/05 gaat. De betreffende machine van airbus A310-300 was in de laatste fase van de landing in zijn remfunctie beperkt. Daardoor rolde deze in taxi-snelheid de runway af en kwam in het gras tot stilstand. De passagiers zijn uit veiligheidsoverwegingen via de noodglijbanen geëvacueerd en in de terminal gebracht. Er waren gelukkig geen gewonden en alle aansluitingen naar DUS konden volgens plan waargenomen worden. Uiteraard betreuren wij dit eenmalige voorval.
    Mahan air machines worden regelmatig gecontroleerd en voldoen aan internationale veiligheidseisen. Het is uiteraard ook verboden aan boord met een mobieltje te bellen. Ook staan vriendelijkheid en goede service hoog in het vaandel bij Mahan air. Bij ons worden geen etnische groepen bevoor- of nadeeld. Hierbij wil ik aantekenen dat Iraniers geen Arabieren zijn.
    pi_50778985
    Dat was zeker met die ouwe A310 in 2005 die niet optijd kon stoppen.
    Maargoed, Mahan vliegt elkedag van DUS naar BKK en anders om, dus in al die jaren sinds de jaren '90 dat Mahan al vloog op DUS-BKK is dit het enige ongevalletje.

    Gelukkig heeft Mahan nu die 747 jumbo.
      zondag 24 juni 2007 @ 11:59:00 #43
    128950 sturky100
    bijten bijten!
    pi_50782192
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 03:16 schreef F04 het volgende:
    Dat was zeker met die ouwe A310 in 2005 die niet optijd kon stoppen.
    Maargoed, Mahan vliegt elkedag van DUS naar BKK en anders om, dus in al die jaren sinds de jaren '90 dat Mahan al vloog op DUS-BKK is dit het enige ongevalletje.

    Gelukkig heeft Mahan nu die 747 jumbo.
    die zijn nog ouder
    god bless america!
    pi_50784252
    Die 747 ziet er nog mooi uit vind ik zelf. Kijk maar eens op airliners, daar zie je wat onderhouds foto's van toen hij op Schiphol een beurt (D check) kreeg.




    [ Bericht 27% gewijzigd door F04 op 24-06-2007 19:16:18 ]
    pi_50784463
    Ik ben ook wel benieuwd of er nog meer ervaringen zijn.

    Het lijkt me zo bizar dat wanneer je in teheran gaat landen vrouwen een hoofddoek krijgen, lijkt me een rare gewaarwording... echt ene ander continent
    pi_50784914
    Die hoofddoek is alleen als je vanaf het vliegtuig naar de transit lounge loopt. Dan mag je hem af doen had ik gehoord.
    pi_51046636
    Met Emirates kan je ook vliegen, in het laagseizoen heeft het precies de zelfde prijs als mahan.
      maandag 2 juli 2007 @ 12:30:28 #48
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_51054361
    Over 6 dagen ben ik aan de beurt bij Mahan Air
    pi_51054885
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 01:13 schreef F04 het volgende:
    Met Emirates kan je ook vliegen, in het laagseizoen heeft het precies de zelfde prijs als mahan.
    vandaag over 4 weken ga ik met Emirates via Dubai naar Bangkok
    pi_51058570
    Kunnen we dan een mooie review verwachten met pics?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')