abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 augustus 2007 @ 17:35:42 #101
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_52595547
ik ben 21 NoralyZ en ik ben druk bezig met afvallen voor mijn BVK.
Waarom ik naar de dokter gestapt ben... tja... ik had al een paar jaar constant last van mijn nek en rug en daardoor ook spanningshoofdpijn waardoor ik me vaak slecht kan concentreren op school en op mijn werk. Dat ik nooit leuke bloesjes of badpakken kan kopen speelde natuurlijk ook wel mee

Als ik jou was zou ik gewoon eens met je huisarts gaan praten, die kan je er veel meer over vertellen. Je bent nog wat jong en je hebt kans dat je nog wat verder groeit inderdaad, maar het kan helemaal geen kwaad om alvast eens met een chirurg te gaan praten

Ik geef toe dat ik het doodeng vond om over te beginnen, maar ik heb er geen spijt van! De operatie laat nog evneop zich wachten omdat het afvallen echt extreem langzama gaat, maar ik heb nu tenminste een heel goed doel om naartoe te leven
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_52627571
Dankjullie voor reacties

Ik weet dat ik nog best jong ben en zo, en ik moet ook zeggen dat ik denk dat het er de komende 2 jaar of zo niet in zit (ik heb ook zoiets van, misschien 'groei ik er overheen', en ben ik er uiteindelijk wel tevreden mee. Andere mensen vinden namelijk niet dat ik uit verhouding ben of zo - misschien is dat wel zo). Ik ben wel al sinds mn 14e eigenlijk niet verder gegroeid of zo, qua lengte, schoenmaat en cup niet, alleen een slanke taille gevormd etc (de vrouwelijke vorm is compleet geworden.. haha).

Mijn huisarts is echt een lul, dus als ik de stap zet, ga ik waarschijnlijk naar een ander toe. Dat kan toch wel?
pi_52630687
Last van je rug is een hele goede reden voor een borstverkleining NoralyZ.
Geen idee trouwens of je zomaar naar een andere huisarts kunt, maar als je je eigen huisarts zo'n lul vindt, dan kun je misschien beter helemaal overstappen naar een andere huisarts.

Hoe was het in het ziekenhuis vandaag Vixen?
pi_52631014
zijn er ook mensen die dachten aan een BV
zoveel kgs kwijtraakte door een dieet dat je bijv helemaal strakke buik hebt
maar dat ook die BV niet eens meer nodig was?
pi_52631390
Ja tijd voor een update
Heleboel info gekregen, het meeste wist ik al.
Ook gehoord waarom ze mn vader eerst wilden testen, eigenlijk dacht ik het al maar ze willen het liefst zo dicht mogelijk bij de bron beginnen zeg maar, als nu straks blijkt dat hij het niet heeft is het ook meteen duidelijk voor mijn broer, terwijl dat dus niet zo zou zijn als ze gelijk mij testen.
Verder kreeg ik te horen dat ik voor ik me laat testen verplicht een gesprek moet aan gaan met een maatschappelijk werker hoe dat afloopt weet ik nu al.. moet niks hebben van dat soort dingen dus waarschijnlijk komt er dan niet veel meer uit. Hopelijk heeft dat geen effect op of ik dan wel of niet mag laten testen. Ben nu bang dat die maatschappelijk werker het dan niet verantwoord vind omdat ik er niet goed over kan praten, dat ik er niet mee om zou kunnen gaan oid.
Het is sowieso niet zo erg gebruikelijk dat iemand op deze leeftijd (20) dit traject al doorloopt, omdat het niet vaak voorkomt dat iemand al borstkanker krijgt voor haar 25e. Dus laten de meesten dit nog niet zo jong al testen.

Nu is het ongeveer 4 weken wachten op de uitslag van mn vader.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:52:50 #106
112545 Muck
pi_52635591
@NoralyZ: het is helemaal niet gek om naar een andere huisarts te gaan hoor. Hij (of zij) is toch degene met wie je meestal behoorlijk persoonlijke dingen bespreekt, dus het is wel belangrijk dat je je bij hem of haar op je gemak voelt.
Ik baal er best wel van dat ik mijn huisarts in Arnhem niet kan houden nu ik verhuisd ben naar Didam eerlijk gezegd. Was namelijk echt een hele aardige man!

@Vixen: Pfff, wat een ongelofelijke rot-situatie
okee, dat was het natuurlijk al, maar toch... he bah
heel veel succes ook met wachten, want dat zugt....
pi_52648959
Nieuwe BH's gekocht bij de hunkemoller, maar ze hadden ook beachwear uitverkoop..
Dus meteen maar een leuke bikini gescoord

Alleen heb ik eigenlijk de gewone top ipv de push up, maar die stond niet meer op de site

Dit zijn de leukere dingetjes!

nu hopen dat ie uiteindelijk ook echt past
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:55:09 #108
112545 Muck
pi_52648983
leuke bikini! lekker vrolijk!
pi_53330955
Kickje!

Dr ligt hier een brief op de mat van het ziekenhuis, zeer waarschijnlijk mn vaders testuitslag
Maar hij is niet thuis nu, en ik moet zo nog weg.. wachten wachten

Vanavond weet ik dus eindelijk iets, en misschien zelfs een hele hoop meer!

Hoe staat het er bij de rest voor?
Over iets meer dan een maandje ben je al aan de beurt Duchess!
pi_53330972
Spannend Vixen! Ik ga voor je duimen voor een gunstige uitslag!
pi_53331944
Mn moeder heeft de brief gewoon open gemaakt, hij heeft het. Dat betekent 50 % kans voor mij nu..
De 27e moet ik er weer heen
pi_53331997
Oew, dat is minder Vixen. Nee, dat is gewoon volkomen kut.
Ik ga ontzettend hard voor je duimen dat jij het gen niet hebt.
pi_53332875
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:34 schreef VixenFromHell het volgende:
Kickje!

Dr ligt hier een brief op de mat van het ziekenhuis, zeer waarschijnlijk mn vaders testuitslag
Maar hij is niet thuis nu, en ik moet zo nog weg.. wachten wachten

Vanavond weet ik dus eindelijk iets, en misschien zelfs een hele hoop meer!
Okee, ik heb hier niks te zoeken, maar een brief?! Zoiets moet toch in het ziekenhuis persoonlijk aan je verteld worden? Dat weet ik uit ervaring.

En wat Liejannuh hierboven zegt. 't Is ontzettend kut, maar er is ook 50% kans dat je het niet hebt.
I intend to live forever, or die trying.
pi_53333790
@Vixen: sterkte!

Aan mij werd ook gevraagd of ik mensen in de familie had die borstkanker hadden gehad, maar aangezien ik mijn biologische familie niet ken kon ik daar geen antwoord op geven. Alhoewel ik wel geloof dat Oost-Europese vrouwen genetisch belast zijn met grote tieten Volgens 2 vrienden van me wel iig
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_53337158
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:46 schreef dwerg het volgende:

[..]

Okee, ik heb hier niks te zoeken, maar een brief?! Zoiets moet toch in het ziekenhuis persoonlijk aan je verteld worden? Dat weet ik uit ervaring.

En wat Liejannuh hierboven zegt. 't Is ontzettend kut, maar er is ook 50% kans dat je het niet hebt.
Bij mannen wilen ze het wel per brief doen, omdat het voor hen zelf niet zoveel betekent. Vrouwen moeten altijd naar het ziekenhuis komen.

Ik hoop ook maar gewoon op het beste
pi_54017513
Gistermiddag de hele middag in het ziekenhuis geweest ivm de pre-operatieve screening.
Eerst intake op de afdeling waar ik word opgenomen, daarna naar de anesthesie-afdeling, vragenlijsten invullen, daarna gesprek met een arts over die lijst. Bloeddruk werd opgenomen, daarna nog een bloedafname.
Pfff!

Spannend allemaal.

In de loop van deze of volgende week hoor ik hoe laat ik me komende woensdag moet melden. Woensdag is het de grote dag....

Vind het dood- en doodeng!

Heb al sportbeha's gekocht voor meteen na de operatie, zwarte ivm nabloedingen en lekken enzo.

De opname duurt naar alle waarschijnlijkheid maar 1 nachtje, als alles voorspoedig gaat (en daar ga ik gewoon van uit). De PC die mij opereert plaatst nooit drains trouwens, vind ik wel een heel prettige gedachte.

Aaahhh ben zoooo nerveusssss
#geen
  donderdag 18 oktober 2007 @ 20:59:15 #117
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_54017812
heel veel succes woensdag
en 1 tip: koop zoogcompressen, heel handig om lekvocht op te vangen en zorgt ervoor dat je tepels warm blijven en niet samentrekken, dit is nl niet prettig aangezien dit dan aan de wond trekt rond je tepel.
pi_54017908
Spannend DuchessX! Heel veel succes en doe vooral rustig aan na de operatie!

Vixen weet jij al meer?
pi_54020484
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 20:59 schreef scrub_nurse het volgende:
heel veel succes woensdag
en 1 tip: koop zoogcompressen, heel handig om lekvocht op te vangen en zorgt ervoor dat je tepels warm blijven en niet samentrekken, dit is nl niet prettig aangezien dit dan aan de wond trekt rond je tepel.
Ah lijkt me een goede tip
Kan ik die gewoon bij de drogist kopen?
#geen
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:04:55 #120
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_54021957
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:10 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Bij mannen wilen ze het wel per brief doen, omdat het voor hen zelf niet zoveel betekent. Vrouwen moeten altijd naar het ziekenhuis komen.

Ik hoop ook maar gewoon op het beste
Misschien dat ik het verkeerd heb, maar een man kan toch ook borstkanker krijgen? Zeker als er sprake is van zo'n gen?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_54030224
Ja, klopt wel. Maar dat is een erg klein risico, bij BRCA1 is de kans op borstkanker voor mannen iig maar 1%. Bij BRCA2 (net opgezocht) is dit 7%.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:41:22 #122
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_54030393
En wat is dat risico voor vrouwen? Weet je dat ook?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_54032119
Bij BRCA1 en 2 is het risico om borstkanker te krijgen voor vrouwen 60 tot 80% (normaal 10%). Het risico op eierstokkanker is bij BRCA1 30 tot 60% en bij BRCA2 5 tot 20% (normaal 1,5%).

Op http://www.brca.nl kun je er meer over vinden.

Ik krijg hopelijk volgende week de brief met uitnodiging voor mijn uitslaggesprek. Verwacht over 2 weken de uitslag te hebben. Hopelijk kan ik dan gewoon verder met de geplande verkleining Kan echt niet meer wachten, ben die cup G zo ontzettend zat
pi_54065383
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:20 schreef VixenFromHell het volgende:

Ik krijg hopelijk volgende week de brief met uitnodiging voor mijn uitslaggesprek. Verwacht over 2 weken de uitslag te hebben. Hopelijk kan ik dan gewoon verder met de geplande verkleining Kan echt niet meer wachten, ben die cup G zo ontzettend zat
Het duurt allemaal wel erg lang zeg. Hopelijk weet je binnenkort meer en is het goed nieuws. Snap heel erg goed dat je die Gcup zat bent!

Ik word inmiddels steeds nerveuzer voor de bvk. Het is toch best ingrijpend allemaal. Tuurlijk heel erg fijn dat ik straks verlost ben van die eeuwige rug- en nekklachten maar zal ik ook tevreden zijn met het resultaat? Hoe zal het eruit zien? Mijn borsten zijn nu groot, maar niet lelijk. En stel dat ik net bij dat kleine percentage dames hoor waarbij de tepel(s) afsterft? Brrrrr.. zijn toch gedachten die door mijn hoofd gaan.
#geen
  zondag 21 oktober 2007 @ 12:18:02 #125
131066 scrub_nurse
pi_54068798
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 22:57 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ah lijkt me een goede tip
Kan ik die gewoon bij de drogist kopen?
  zondag 21 oktober 2007 @ 15:53:44 #126
112545 Muck
pi_54071672
succes duchess!
pi_54091079
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 15:53 schreef Muck het volgende:
succes duchess!
Thanks!
Ik zit nog te wachten op een telefoontje van het ziekenhuis hoe laat ik woensdag binnen moet zijn. Vind ze er wel laat mee eik.

Woensdag om 8.30 present zijn, nuchter en wel *bibber*.
Heb zelf maar even naar de poli gebeld

[ Bericht 7% gewijzigd door DuchessX op 22-10-2007 16:07:20 ]
#geen
  maandag 22 oktober 2007 @ 16:08:08 #128
112545 Muck
pi_54091215
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 15:57 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Thanks!
Ik zit nog te wachten op een telefoontje van het ziekenhuis hoe laat ik woensdag binnen moet zijn. Vind ze er wel laat mee eik.

Woensdag om 8.30 present zijn, nuchter en wel *bibber*.
Heb zelf maar even naar de poli gebeld
lekker vroeg
pi_54109674
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 16:08 schreef Muck het volgende:

[..]

lekker vroeg
Ja dat is zeker fijn, heb ik minder tijd om te stressen

Vanmorgen afscheidsfoto's gemaakt. En dan zie je de foto's en dan denk je hmm toch best te groot
#geen
pi_54109696
sterkte morgen duch
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_54155940
Ik ben er weer!
Volgens de arts was het een bvk volgens het boekje. Alles is helemaal goed gegaan en het ziet er supermooi uit (op de hechtstrips etc na dan).
Mooie stevige strakke c/dcup borstjes

* DuchessX is hartstike tevreden

En de pijn is goed te doen
#geen
  donderdag 25 oktober 2007 @ 12:47:11 #132
112545 Muck
pi_54157360
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:46 schreef DuchessX het volgende:
Ik ben er weer!
Volgens de arts was het een bvk volgens het boekje. Alles is helemaal goed gegaan en het ziet er supermooi uit (op de hechtstrips etc na dan).

hoera
ik ben echt heel blij voor je!
pi_54158639
Wat mooi zeg dat alles volgens plan is gegaan!
pi_54161323
Gefeliciteerd!!!!

Heel veel plezier ermee en nu even lekker rustig aan doen!
pi_54162800
Thanks!!!!
Jeetje als ik sta kan ik gewoon mijn maag buik broekriem benen schoenen zien als ik naar beneden kijk
En ik zie er ineens zó slank uit
Scheelt zoveel dat die grote borsten weg zijn!
De verpleging vond dat mijn borsten heel mooi geworden waren

Trouwens ik dacht daarstraks dat mijn bh-bandjes afgezakt waren, maar toen ik ging checken zaten ze gewoon nog op dezelfde plek. Komt natuurlijk omdat er niet meer zoveel gewicht aan zit!

Ik geloof dat ik er steeds blijer mee ben (naarmate de suffigheid en pijn wegtrekken)
#geen
pi_54162841
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Wat mooi zeg dat alles volgens plan is gegaan!
Ik gun het jou ook zo meis...voor jou is het sowieso allemaal al extra spannend...
#geen
  donderdag 25 oktober 2007 @ 20:48:32 #137
131066 scrub_nurse
pi_54167591
supertegek he als je je eigen lichaam weer kunt zien!
de mijne zijn bijna jarig 1 nov worden ze 5 jaar!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:28:14 #138
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_54173220
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:46 schreef DuchessX het volgende:
Ik ben er weer!

Gefeliciteerd DuchessX

Veel plezier met jouw twins!!!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_54176501
En als je straks je armen weer wat makkelijker kan bewegen lekker al je kleren opnieuw passen, sommige dingen staan opeens 10x beter, en andere dingen kun je meteen weg doen omdat t te groot geworden is!

Have fun!
pi_54197735
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:16 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ik gun het jou ook zo meis...voor jou is het sowieso allemaal al extra spannend...
Dinsdag is mijn uitslaggesprek, dus dan weet ik hoe en wat. Eindelijk!

Hoe gaat het er nu mee?
pi_54200826
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 10:32 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Dinsdag is mijn uitslaggesprek, dus dan weet ik hoe en wat. Eindelijk!

Hoe gaat het er nu mee?
Nog 3 nachtjes...ik zal duimen!

De pijn is goed te doen hoor Wel zijn de steken niet prettig, soms voelt het net alsof mijn tepel/borst van mijn lijf wordt gescheurd. Verder ziet het er iedere dag mooier uit en ik vond het al zo mooi!
Verder hou ik me bezig met de vraag of ik komende zomer topjes zonder bh aan kan zonder last te hebben van mijn borsten
#geen
pi_54209118
O, dat kun je wel Kan ik ook en bij mij is een C/D cup toch echt veel te klein

sowieso is het geweldig om ze voor de eerste keer te zien.... en eerlijk is eerlijk, ik bewonder ze nog elke dag

Mijn borsten zijn inmiddels alweer ruim 1 jaar oud
En wacht maar tot je straks bh's gaat kopen! Er past zoveel meer!
pi_54229232
Ik kijk nu al uit naar mijn controleconsult aan de PC, dan gaan de pleisters en de hechtstrips eraf dus dan kan ik pas écht zien hoe ze zijn Hoewel ik bij mijn moeder gezien heb dat ze de eerste tijd blijven veranderen ivm afnemende zwelling etc.

Oooh en ik wil zó graag bh's gaan shoppen

Juup is trouwens erg blij met mijn nieuwe borstjes
#geen
  zondag 28 oktober 2007 @ 20:10:29 #144
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54230099
oh wat heerlijk voor je duchess, je kan het geluk gewoon uit je posts lezen!!

hoe voel je je verder? wat mag/kan je wel/niet?

ik zit er ook weer over te denken.. nu heb ik niet alleen grote borsten, maar hangen ze ook vreselijk na mijn zwangerschap
maar ik wil weten wanneer het met kind het best uitkomt. nu nog lang niet, maar wanneer mijn kleine een stuk ouder is en op school zit misschien word er nu al enthousiast van
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_54231684
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 19:30 schreef DuchessX het volgende:

Juup is trouwens erg blij met mijn nieuwe borstjes
* Juup© vind ze
pi_54233813
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 20:10 schreef pinquit het volgende:
oh wat heerlijk voor je duchess, je kan het geluk gewoon uit je posts lezen!!

hoe voel je je verder? wat mag/kan je wel/niet?

ik zit er ook weer over te denken.. nu heb ik niet alleen grote borsten, maar hangen ze ook vreselijk na mijn zwangerschap
maar ik wil weten wanneer het met kind het best uitkomt. nu nog lang niet, maar wanneer mijn kleine een stuk ouder is en op school zit misschien word er nu al enthousiast van
Ik voel me heel erg slank!
Wel nog pijn, zeker bij het gebruik van de armen(spieren). Lopen/staan doet pijn aan de onderkant van de borsten, waar de hechtingen zitten. Dus vasthouden die borstjes als ik naar de keuken/badkamer/toilet etc. ga
De pijn is overigens zonder pijnstillers uit te houden hoor.
Op mijn zij liggen in bed is ook pijnlijk, maar wel te doen.
In mijn tepels zit helemaal geen gevoel meer, dat is een heel gekke ervaring. Dit kan wel terugkomen, maar voor het gemak ga ik er maar vanuit dat het niet zo is (Heb ik er wel voor over, geen gevoel maar verder geen last meer van die zware borsten!)
Ik heb wel veel last van behoorlijk pijnlijke steken vnl. in de gebieden waar de hechtingen zitten. Soms voelt het net alsof er iets scheurt vanbinnen.

Ik heb de volgende leefregels van het ziekenhuis mee gekregen:

• Douchen mag pas als de drains verdwenen zijn (ik had geen drains)

• Baden mag de eerste 2 weken niet (de hechtstrips moeten zo droog mogelijk gehouden worden)

• Fietsen en autorijden (besturen) mag de eerste 2 weken niet, daarna op geleide van de klachten

• Niet tillen en de armen niet belasten of strekken

• De bovenarmen mogen niet boven schouderniveau geheven worden

• Het gevoel in de tepel kan door de operatie verminderd of zelfs geheel verdwenen zijn, dit is meestal van tijdelijke aard.Het kan echter een half jaar tot een jaar duren voordat het gevoel weer terugkomt. Echter dat het gevoel weer wordt zoals voor de operatie kan nooit worden gegarandeerd.

• Het is niet mogelijk om in de toekomst borstvoeding te geven

• De bh (strakke sportbh) moet de eerstkomende 3 weken dag en nacht gedragen worden

• Sporten/Lichamelijke activiteit: De eerste 2 weken niet, daarna rustig aan.

• Wondverzorging: De wonden 1x per dag droog verbinden, daarna de bh aan.

• Na de eerste poliklinische controle mogen de steristrips verwijderd worden

• Alarm slaan: Bij nabloeding, roodheid, zwelling, koorts, een plotselingen donkere verkleuring van het tepelhof

• Risico's borstverkleining: Afsterven tepel(s)(zelden) of borstweefsel (zelden), lelijke littekengenezing/stoornissen in de wondgenezing, infecties, nabloedingen

Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit spijt zal hebben van de bvk. Maar ik heb wel nog even wat tijd nodig om te wennen aan mijn nieuwe borsten, vooral omdat ze nu 99,9% van de tijd ingepakt zijn, dan zie ik er niet zoveel van
  • #geen
      zondag 28 oktober 2007 @ 23:41:55 #147
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_54235002
    dat valt echt reuze mee joh.. van sommige mensen hoor je toch dat ze 6 weken plat moeten enzo
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
    pi_54235720
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 21:19 schreef Ewelina het volgende:
    O, dat kun je wel Kan ik ook en bij mij is een C/D cup toch echt veel te klein

sowieso is het geweldig om ze voor de eerste keer te zien.... en eerlijk is eerlijk, ik bewonder ze nog elke dag

Mijn borsten zijn inmiddels alweer ruim 1 jaar oud
    En wacht maar tot je straks bh's gaat kopen! Er past zoveel meer!
    Die van mij zijn al 10 jaar oud en ben er nog iedere dag blij mee. Ik zit er geregeld aan
    quote:
    # Het gevoel in de tepel kan door de operatie verminderd of zelfs geheel verdwenen zijn, dit is meestal van tijdelijke aard.Het kan echter een half jaar tot een jaar duren voordat het gevoel weer terugkomt. Echter dat het gevoel weer wordt zoals voor de operatie kan nooit worden gegarandeerd.
    Ik had er eigenlijk door de zwaarte voorheen nauwelijks gevoel in en nu juist wel.

In het begin zaten ze overigens veel te hoog, gelukkig zitten ze nu perfect op hun plaats en de littekens worden nog iedere dag minder. Geen seconde spijt van gehad.
    pi_54236414
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 23:41 schreef pinquit het volgende:
    dat valt echt reuze mee joh.. van sommige mensen hoor je toch dat ze 6 weken plat moeten enzo
    Hmm had ik nog niet gehoord eik.
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 00:15 schreef Xennia het volgende:

[..]

Die van mij zijn al 10 jaar oud en ben er nog iedere dag blij mee. Ik zit er geregeld aan
    [..]

Ik had er eigenlijk door de zwaarte voorheen nauwelijks gevoel in en nu juist wel.

In het begin zaten ze overigens veel te hoog, gelukkig zitten ze nu perfect op hun plaats en de littekens worden nog iedere dag minder. Geen seconde spijt van gehad.
    Fijn te lezen

Zijn ze ook nog steeds zo stevig als vlak na de verkleining?

Ik vind mijn borsten nu soort van hard aanvoelen, die van mijn moeder ook, en haar verkleining was eind mei. Blijft dat zo? Of verschilt dat ook weer van persoon tot persoon?
    #geen
    pi_54236468
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 01:16 schreef DuchessX het volgende:

Ik vind mijn borsten nu soort van hard aanvoelen, die van mijn moeder ook, en haar verkleining was eind mei. Blijft dat zo? Of verschilt dat ook weer van persoon tot persoon?
    Ze zijn stevig, maar niet hard. Het voelt lekker aan. Ze liggen lekker in de hand. Kort na de operatie waren ze wel harder, maar dat kwam ook omdat ze ''geconcentreerder'' waren. Ik kan me niet meer goed alle details herinneren, het is toch al wel lang geleden. Nu ik dit topic doorlees, denk ik ''ohhh ja, dat was ook zo''. Het zijn gewoon mijn borsten, alsof het nooit anders is geweest.

Wel een beetje raar dat je aan de borsten van je moeder hebt gevoeld
    pi_54239043
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 01:16 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Hmm had ik nog niet gehoord eik.
    [..]

Fijn te lezen

In het begin waren ze bij mij hard en best gezwollen. Ze zijn zachter geworden en nog wat kleiner naarmate de zwelling afneemt. Ik heb na een aantal weken toen een beugelbh gekocht (ik weet niet meer na hoe lang dat was) maar als ik die nu aan doe is ie te groot.

Verder zijn ze lekker zacht en nu na 2 jaar zijn de littekens natuurlijk nog wel zichtbaar maar als je ziet hoe het is veranderd sinds net na de operatie! Ik had nooit gedacht dat het zo mooi zou worden qua littekens!
    pi_54243446
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 09:54 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:

[..]

In het begin waren ze bij mij hard en best gezwollen. Ze zijn zachter geworden en nog wat kleiner naarmate de zwelling afneemt. Ik heb na een aantal weken toen een beugelbh gekocht (ik weet niet meer na hoe lang dat was) maar als ik die nu aan doe is ie te groot.

Verder zijn ze lekker zacht en nu na 2 jaar zijn de littekens natuurlijk nog wel zichtbaar maar als je ziet hoe het is veranderd sinds net na de operatie! Ik had nooit gedacht dat het zo mooi zou worden qua littekens!
    Is het zo dat je borsten veel kleiner zijn geworden na de operatie (na het verdwijnen van alle zwellingen bedoel ik), dus echt een hele cupmaat?
    #geen
    pi_54249674
    Nadat alle zwellingen weg zijn kunnen ze idd nog een cupmaat slinken. Had ik ook

Je borsten zullen nog wel iets gaan hangen, krijgen ze een meer natuurlijke vorm. De mijne hangen nu iets lager, maar zijn nog altijd stevig. Ze doorstaan iig de potloodtest

dus ik zou nog even wachten met het kopen van (veel) bh's. Ik had na m'n operatie 2 prachtige (dure) bh's gekocht maar die kan ik niet meer aan Al is dat ook deels omdat ik nog ben afgevallen daarna.
    pi_54256393
    Ik heb nog steeds dezelfde maat als net na de operatie. Dat scheelde bij mij dus iig geen cupmaat
    pi_54261799
    Bij mij werden ze nog wel kleiner. De eerste week neemt de grootste zwelling al wel af denk ik. Daarna werden ze nog wel iets kleiner en gaan ze inderdaad iets hangen en de natuurlijke vorm komt er ook langzaam steeds meer in.

Ik zou inderdaad niet meteen 100 bh's gaan kopen maar je kan jezelf nu ook heerlijk verwennen met goedkope(re) bh's van de Hunkenmoller! Dan is het ook niet zo erg dat je ze (misschien) niet zo heel lang aan kunt.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:40:49 #156
    112545 Muck
    pi_54261905
    daaaamn, waarom duurt het voor mij nog zo lang
    pi_54264099
    Er zit leven in een van de tepels Het was nogal fris op de slaapkamer gisteravond, daar kwam een reactie op Het gevoel is zelfs al een heul klein beetje terug in die tepel. Weet ik in ieder geval zeker dat die niet is afgestorven.

(De moeder van een kennisje van mij verloor beide tepels na een bvk vanwege afsterving )

Verder is alles behoorlijk beurs, bont en blauw. Slapen gaat slecht, de hechtingen bezorgen nog teveel last.
    Heb ook nog even de poli gebeld omdat ik in/onder (?) mijn rechtertepel bij bepaalde bewegingen het gevoel heb dat-ie met geweld eraf gescheurd wordt en dat voelt niet zo fijn
    Omdat ik geen koorts heb hoef ik niet meteen terug, wel even in de gaten houden.
    #geen
    pi_54269566
    Mijn verkleining gaat door, geen BRCA 1

Nu nog weer even een nieuwe afspraak maken bij de chirurg
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:40:01 #159
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_54271302
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 20:16 schreef VixenFromHell het volgende:

Gefeliciteerd Vixen!!!
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:41:03 #160
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_54271331
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 15:00 schreef DuchessX het volgende:
    Er zit leven in een van de tepels Het was nogal fris op de slaapkamer gisteravond, daar kwam een reactie op Het gevoel is zelfs al een heul klein beetje terug in die tepel. Weet ik in ieder geval zeker dat die niet is afgestorven.
    Good 4 You!!!!

Ik voelde pas na een half jaar weer wat met mijn tepels!
    pi_54271597
    quote:

Fijn voor je!
    pi_54271745
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 12:40 schreef Muck het volgende:
    daaaamn, waarom duurt het voor mij nog zo lang
    Hoeveel moet jij afvallen voor je onder het mes mag? En hoe pak je het aan?
    pi_54273724
    Maar eeuhh, foto's?

Ik zal vanaf nu weer serieus mee lezen en posten
    pi_54278171
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 21:41 schreef Sanne het volgende:

[..]

Good 4 You!!!!

Ik voelde pas na een half jaar weer wat met mijn tepels!
    Die van mij voelen nog steeds een beetje raar (na 2 jaar) ze zijn niet zo gevoelig meer als vroeger, maar ach ik geef er niks om, ze zijn wel veel mooier nu
    pi_54282776
    Brrr dat afsterven ja...
    Mijn chirurg had het daar ook over, ze wil proberen de zenuwbanen vd tepels te behouden, maar vertelde dat dit erg riskant is bij een cupmaat als de mijne (hoe groter hoe gevaarlijker geloof ik). Zij was bang dat de boel dan tijdens de operatie af zou gaan sterven.
    Een andere optie was dan de tepels tijdelijk in de lies te plaatsen, en later terug te zetten op de borsten. Dan worden de zenuwbanen dus uiteraard geheel doorgesneden en dan is het gevoel dus weg.

Nouja volgende week vrijdag mag ik weer naar de chirurg
    pi_54283190
    Go Vixen, Go Vixen, Go Vixen!!!!

Meis wat ben ik ontzettend blij voor jou!!!!!!! Yessssssssssssssss!!!!!
    #geen
      woensdag 31 oktober 2007 @ 14:18:40 #167
    112545 Muck
    pi_54283514
    quote:

oh vixen wat geweldig
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 21:57 schreef Xennia het volgende:

[..]

Hoeveel moet jij afvallen voor je onder het mes mag? En hoe pak je het aan?
    nog 18 kilo en ik eet normaal en sport regelmatig (ik zwem en als het kan schaats ik)
    maar het zal nog wel lang, zo niet héél lang, gaan duren voor ik die kilo's kwijt ben.
    Ik gebruik al heel lang antidepressiva (sinds een jaar of 5) en dat is ook de reden dat ik zo aangekomen ben.
    Ik kan en mag er niet mee stoppen, dus het afvallen zal heel erg langzaam blijven gaan helaas.
    Maar ik blijf hoop houden
    pi_54287425
    quote:
    Op woensdag 31 oktober 2007 14:18 schreef Muck het volgende:
    nog 18 kilo en ik eet normaal en sport regelmatig (ik zwem en als het kan schaats ik)
    maar het zal nog wel lang, zo niet héél lang, gaan duren voor ik die kilo's kwijt ben.
    Ik gebruik al heel lang antidepressiva (sinds een jaar of 5) en dat is ook de reden dat ik zo aangekomen ben.
    Ik kan en mag er niet mee stoppen, dus het afvallen zal heel erg langzaam blijven gaan helaas.
    Maar ik blijf hoop houden
    Is je cup al iets kleiner geworden ,sinds je begonnen bent met afvallen?
    Heeft er al een voedigsdeskundige naar je eetpatroon gekeken?
    En wat is ''regelmatig'' sporten?
      woensdag 31 oktober 2007 @ 18:37:14 #169
    112545 Muck
    pi_54287682
    quote:
    Op woensdag 31 oktober 2007 18:22 schreef Xennia het volgende:

[..]

Is je cup al iets kleiner geworden ,sinds je begonnen bent met afvallen?
    helaas niet, ze zijn alleen een klein beetje slapper geworden
    quote:
    Heeft er al een voedigsdeskundige naar je eetpatroon gekeken?
    ja, een diëtiste, die aangaf dat ik inderdaad een gezond voedingspatroon heb, eerder te weinig dan teveel eet en dus ook vooral geduld moet hebben.
    quote:
    En wat is ''regelmatig'' sporten?
    dat is 1 keer in de week zwemmen.
    Helaas is dat niet zoveel als ik zou willen, maar ik ben net verhuisd, heb het vreselijk druk met school en andere dingen, dus zelfs die ene keer per week schiet er nog weleens bij in.
    Vanwege een totaal versleten enkel, is zwemmen ook een van de weinige sporten die ik nog lekker uit kan voeren.
    pi_54339550
    Vandaag toch even naar de EHBO geweest na aandringen van mijn man. Daar zijn de pleisters verwijderd en 2 ontstoken hechtingen verwijderd. Was behoorlijk pijnlijk nog. Ook vond de PC het nodig om heel hard in mijn borst te knijpen zodat het pus eruit kon (wel logisch natuurlijk maar auw!). Gelukkig moest ik daarna gaan liggen om weer bij te komen (stond te trillen op mijn benen).

Verder ziet het er mooi uit en moet ik donderdag weer op de poli verschijnen
    #geen
    pi_54471962
    Vandaag voor de eerste controle bij de pc geweest. Hij heeft hechtingen verwijderd waarvan nog een flinke ontstoken hechting (auw!) en in mijn andere borst een gaatje gemaakt waarin hij met een lang dun pincet heeft "zitten peuteren" (2 á 3 cm diep !!!) zodat er wondvocht uit kon. Dat deed op dat moment geen zeer omdat de zenuwen daar doorgesneden zijn maar toen ik van het bed mocht opstaan ging ik bijna van mijn stokkie en ik heb de rest van de dag weer net zo'n pijn als vlak na de operatie

Ik heb een recept meegekregen voor vitamine E zalf voor op de littekens en ik heb een recept voor siliconenpleisters omdat ik niet zulke mooie littekens maak. De pleisters zijn in de vorm van een anker en moeten 20 uur per dag blijven zitten. De apotheek moet ze bestellen dus ik kan er verder ook niet veel over zeggen. Ik mag er pas mee beginnen als alle wondjes helemaal dicht en genezen zijn en het kan wel een maand of 3 of langer duren dat ik ze moet blijven plakken

Ik moet nog 1 week dag en nacht sportbh's dragen en daarna alleen nog maar 3 weken lang overdag. Balen want ik dacht dat ik al leuke nieuwe bhtjes kon gaan scoren maar daar wacht ik dan nog maar even mee want ik mag ze toch nog niet aan

Al met al vind ik het toch wel tegenvallen. Ik word gewoon zó chagrijnig van die wondjes en de aanhoudende pijn. Hopelijk gaat het nu snel beter nu de pc een gaatje in mijn borst heeft gemaakt en alles kan weglekken.
    #geen
    pi_54472052
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 00:49 schreef DuchessX het volgende:
    Vandaag voor de eerste controle bij de pc geweest. Hij heeft hechtingen verwijderd waarvan nog een flinke ontstoken hechting (auw!) en in mijn andere borst een gaatje gemaakt waarin hij met een lang dun pincet heeft "zitten peuteren" (2 á 3 cm diep !!!) zodat er wondvocht uit kon. Dat deed op dat moment geen zeer omdat de zenuwen daar doorgesneden zijn maar toen ik van het bed mocht opstaan ging ik bijna van mijn stokkie en ik heb de rest van de dag weer net zo'n pijn als vlak na de operatie

Ik heb een recept meegekregen voor vitamine E zalf voor op de littekens en ik heb een recept voor siliconenpleisters omdat ik niet zulke mooie littekens maak. De pleisters zijn in de vorm van een anker en moeten 20 uur per dag blijven zitten. De apotheek moet ze bestellen dus ik kan er verder ook niet veel over zeggen. Ik mag er pas mee beginnen als alle wondjes helemaal dicht en genezen zijn en het kan wel een maand of 3 of langer duren dat ik ze moet blijven plakken

Ik moet nog 1 week dag en nacht sportbh's dragen en daarna alleen nog maar 3 weken lang overdag. Balen want ik dacht dat ik al leuke nieuwe bhtjes kon gaan scoren maar daar wacht ik dan nog maar even mee want ik mag ze toch nog niet aan

Al met al vind ik het toch wel tegenvallen. Ik word gewoon zó chagrijnig van die wondjes en de aanhoudende pijn. Hopelijk gaat het nu snel beter nu de pc een gaatje in mijn borst heeft gemaakt en alles kan weglekken.
    Over een tijdje merk je vast dat het de moeite waard is.
    Had ik destijds maar silliconenpleisters gehad. Is dat iets nieuws of is me daar gewoon niets over verteld?
    pi_54475340
    Dat is wel balen zeg! Ik had alleen maar oplosbare hechtingen dus die gingen vanzelf weg, heeft de pc dus niet meer aan hoeven peuteren.
    Dat van dat wondvocht klinkt wel eng! Komt dat doordat je geen drains gehad hebt? Als ik zag wat er bij mij door die drains nog uit kwam vind ik het wel vreemd dat het ook zonder drains kan.

Ik heb op mijn littekens van die littekencreme van biodermal (dacht ik?) gesmeerd, kon ook een potje bij mn pc kopen maar dat was super duur spul en t ziet er nu ook super mooi uit.

Bij mij ging alles mega goed alleen een jaar later nog wel eens een kleine ontsteking gehad doordat een hechting binnenin niet goed opgelost was en die wil dan naar buiten, maar dat was ook niet echt heftig.
      vrijdag 9 november 2007 @ 09:56:01 #174
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_54475489
    Duch

Ik had drains, echt maar een dag! En omdat het zo goed ging moest ik ook meteen het zkh uit. Maar na 14 dagen ging het zo mis. Ontsteking links en na drie weken ook rechts.

Die gaatjes hebben ze bij mij moeten maken omdat het vocht eruit moest. Ik kon zelf de verbanden niet wisselen dus weer 2 keer thuiszorg per dag. Hou dit heel goed in de gaten!!!!! Ga liever een keer te vaak naar je chirurg toe dan te weinig! MIjn huisarts op de hoek was dichterbij en ik had geen vervoer dus dat leek mij toen een betere oplossing. Nu in retrospect denk ik gvd ik had eerder terug naar dat zkh gemoeten. Want door dat actief open houden van die gaatjes is de vorm gaan veranderen, is er littekenweefsel gekomen wat er eerder niet zat.

Heel veel sterkte, dit valt niet mee! En het doet ook godvergeten pijn.

I feel for you! <insert hugs>
    En iedereen die zegt dat een bvk meevalt weet niet wat jij nu voelt.
    pi_54478260
    He wat klote zeg Duchess

Ik ben zelf net weer geweest, en de 20e mag ik al snel
    pi_54484909
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 11:59 schreef VixenFromHell het volgende:
    He wat klote zeg Duchess

Ik ben zelf net weer geweest, en de 20e mag ik al snel
    Wow, dat is inderdaad snel zeg. Spannend
    pi_54494495
    Thanks voor de reacties
    Wil wel reageren maar lukt niet echt nu.

Vix, ben enorm blij voor je, ben je al nerveus?
    #geen
    pi_54629979
    Ik heb intussen de pleisters opgehaald. 212 euro nog wat voor 1 setje
    #geen
    pi_54696076
    Vix! Hoest met de zenuwen???
    #geen
    pi_54698394
    Ik heb van de week fotoseries gekeken van anderen had ik niet moeten doen (vies en eng!)
    Naja voor de rest valt het wel mee, ben alleen zwaar verkouden nu dus hoop dat ik dinsdag wel weer fit ben ..

Waar ik echt tegen op zie is de enorme bult schoolwerk die op me wacht na de operatie. Ik zal zo'n 3/4 weken school missen (minstens) en eigenlijk zijn alle lessen verplicht. Dus voor elk vak moet ik een vervangende opdracht gaan maken om mn lesverzuim te compenseren. Veel werk Maar de andere optie is dat ik de hele periode later overnieuw moet gaan doen. Baal ervan dat ze me 0,0 tegemoet komen..
    pi_54698623
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 17:57 schreef VixenFromHell het volgende:
    Ik heb van de week fotoseries gekeken van anderen had ik niet moeten doen (vies en eng!)
    Naja voor de rest valt het wel mee, ben alleen zwaar verkouden nu dus hoop dat ik dinsdag wel weer fit ben ..

Waar ik echt tegen op zie is de enorme bult schoolwerk die op me wacht na de operatie. Ik zal zo'n 3/4 weken school missen (minstens) en eigenlijk zijn alle lessen verplicht. Dus voor elk vak moet ik een vervangende opdracht gaan maken om mn lesverzuim te compenseren. Veel werk Maar de andere optie is dat ik de hele periode later overnieuw moet gaan doen. Baal ervan dat ze me 0,0 tegemoet komen..
    Het laatste is idd diep triest
    pi_54698665
    Ik durfde bij mijn moeder de eerste maand ook niet te kijken, laat staan bij andere mensen.

Hé dat is echt kut van school zeg Is er iemand die je kan helpen bij al die opdrachten? En kan je niet ergens klagen, bij een decaan of studiebegeleider ofzo??

In ieder geval vast veel sterkte & beterschap!
    #geen
    pi_54698845
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 17:57 schreef VixenFromHell het volgende:

Ja, dat moest ik ook maar na je operatie heb je alle tijd om er thuis aan te werken hoor. En vraag gewoon vriendinnen om de aantekeningen
    pi_54762784
    Benieuwd hoe het met Vixen is!

Vandaag trouwens naar Hunkemöller en V&D geweest voor nieuwe bh's
    Maarre...what's up met al die vullingen? Mèn in al die kleine bhtjes zitten vullingen??? Why?! Zal wel aan mijn onwetendheid liggen ofzo, maar met die grote maten had ik dat logischerwijs niet

Kan ik hieruit concluderen dat iedereen die een kleine of normale maat heeft met een kussentje-bh loopt?
    En wat is het nut? Is dit ter opvulling of what?
    Ben 34 en voel me net een 12-jarige..
    #geen
    pi_54763042
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 16:14 schreef DuchessX het volgende:
    Benieuwd hoe het met Vixen is!

Vandaag trouwens naar Hunkemöller en V&D geweest voor nieuwe bh's
    Maarre...what's up met al die vullingen? Mèn in al die kleine bhtjes zitten vullingen??? Why?! Zal wel aan mijn onwetendheid liggen ofzo, maar met die grote maten had ik dat logischerwijs niet

Kan ik hieruit concluderen dat iedereen die een kleine of normale maat heeft met een kussentje-bh loopt?
    En wat is het nut? Is dit ter opvulling of what?
    Ben 34 en voel me net een 12-jarige..
    Ik draag altijd met vullingen nu! Niet van die push-up dingen maar wel voorgevormd.
    Vind het lekkerder zitten hoor dan die slappe dingen!

En in de grote maten hebben ze die inderdaad niet, even wennen dus, maar ik vind ze wel lekker zitten.
    pi_54765432
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 08:38 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
    Ik vraag me af of er hier ook meiden zijn met slechte ervaringen?

Bij mij is de operatie helemaal perfect verlopen, heb ook nadien nergens last van gehad! Ik heb geen pijn gevoeld of wat dan ook, kortom het viel me 10000% mee.

Maar goed, kan me voorstellen dat het voor sommigen ook wel eens anders gelopen is?
    *Steekt hand op*. Na lang twijfelen toch maar besloten mijn verhaal hier te delen. .

Ben zelf bijna twee jaar geleden geopereerd en ben ruim een half jaar uit de roulatie geweest.
    Zat destijds op een 75 E/F en ben 1.68 lang. Een last dus.
    Na jaren wikken en wegen toch de knoop doorgehakt en een BVK aangevraagd. Werd volledig vergoed.
    Enfin, de operatie op zich verliep vlekkeloos, mocht zelfs de dag daarna al naar huis.
    De eerste tijd ging ook prima, tot drie weken na de operatie. De wonden waren bijna dicht, maar een dag voor een tussentijdscontrole kwam er ineens behoorlijk veel rotzooi uit mijn linkerborst. Hij was ook al een tijd gevoelloos van de tepel tot het drielandenpunt. Tijdens de controle vertelde de verpleegkundige me dat het een wondinfectie was.
    Er zat een gaatje bij mijn "drielandenpunt" en eentje in mijn verticale litteken. .
    Die gaatjes werden vervolgens één groot gat die dagelijks gespoeld, gezalfd en verbonden moest worden. Niet echt lekker dus. Inmiddels viel het me ook op dat m'n borsten toch nog steeds wel erg groot waren. In plaats van slinken na de zwelling, werden ze groter. . Volgens de PC was ik aangekomen. Niet dus, ik was zelfs afgevallen na de operatie. .
    Inmiddels ben ik dus bijna twee jaar verder, ben weer terug bij de cup E waar ik ben begonnen en m'n linkerborst is gevoelloos met een enorm litteken op de plek van de infectie.

Ben dit jaar inmiddels teruggegaan naar m'n PC, maar die wil me niet opereren. Volgens hem moet ik maar wachten tot ik kinderen krijg, want dan "gaan ze toch hangen" en kan de littekencorrectie ook meteen. . Wil dus binnenkort voor een second opinion naar een andere arts, al vind ik het nu al vreselijk om te beseffen dat ik wéér die ingrijpende operatie moet meemaken. Het gaat je toch niet in de kouwe kleren zitten. .

Dus helaas, het gaat niet altijd vlekkeloos. .

Overigens wil ik hier niemand mee ontmoedigen. Heb een schoonzusje bij wie het werkelijk prachtig is geworden. Bij haar arts wil ik ook een second opinion. Ik heb helaas gewoon pech gehad.
    Karma is a fucking bitch.
    pi_54774563
    MissLuna, ik zou zeker naar een andere arts gaan hoor!
    pi_54774863
    Jeetje MissLuna, ik ben er stil van. Ben erg benieuwd naar die SO.
    #geen
    pi_54794322
    Laat ik maar eens posten nu ik toch niet kan slapen

Noujaa, alles is eigenlijk wel goed gegaan. Dinsdag was ik zo rond 2 uur geloof ik weer op de kamer. Diezelfde dag al uit bed geweest, gjng wel ok. Pijn viel allemaal wel mee ook! Alleen niet zo best geslapen, werd om 5 uur wakker met rugpijn (nu ook last van.. ). Woensdag een paar keer misselijk geweest, verder ging het toen ook wel redelijk, maar minder als de eerste dag. Weer slecht geslapen, last van mn maag dit keer. Kon niet zo goed tegen 1 van de pijnstillers ofzo. Nou en gister ging alles helemaal goed, dus toen mocht ik naar huis. Drains eruit.. godverde.. auw! Zelf toen ook alles even gezien, zag er netjes uit! Mooi van een G cup naar een C! daarna gedoucht en toen ben ik naar huis gegaan. En nu zit ik door rugpijn dus hier midden in de nacht

Volgende week vrijdag moet ik me weer melden
    pi_54794325
    O de eerste leuke bh heb ik al uitgezocht, nu maar even wachten met kopen tot ik hem ook aan mag
    pi_54795274
    Die rugpijn had ik ook inderdaad, echt heel erg was dat.
    Gewoon niks geen centje pijn aan mn nieuwe borsten maar mn rug!!!!!!!!

Zou dat komen door de operatietafel ofzo? Dat zeiden veel mensen toen tegen mij dat het wellicht daardoor kwam. Weet wel dat het echt niet uit te houden was, en je kan ook nog niet op je zij ofzo slapen....!!!
    pi_54795355
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 00:54 schreef Xennia het volgende:

[..]

Over een tijdje merk je vast dat het de moeite waard is.
    Had ik destijds maar silliconenpleisters gehad. Is dat iets nieuws of is me daar gewoon niets over verteld?
    Ik heb ook van dat silliconen spul gehad, alleen was het toen alleen te krijgen in grote vellen (a4 formaat?) waar ik zelf repen van moest knippen.
    Het geeft druk op je littekens waardoor ze niet zo gaan 'woekeren'
    pi_54796092
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 08:38 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
    Die rugpijn had ik ook inderdaad, echt heel erg was dat.
    Gewoon niks geen centje pijn aan mn nieuwe borsten maar mn rug!!!!!!!!

Zou dat komen door de operatietafel ofzo? Dat zeiden veel mensen toen tegen mij dat het wellicht daardoor kwam. Weet wel dat het echt niet uit te houden was, en je kan ook nog niet op je zij ofzo slapen....!!!
    In het ziekenhuis zeiden ze tegen mij dat dat gewoon komt omdat je bijna alleen maar ligt, en dus in 1 houding idd omdat je niet op je zij kan liggen
    Maar mn moeder heeft vaak last van haar rug, dus die had een smeerseltje voor me.. ben benieuwd!
    pi_54797723
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 09:39 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

In het ziekenhuis zeiden ze tegen mij dat dat gewoon komt omdat je bijna alleen maar ligt, en dus in 1 houding idd omdat je niet op je zij kan liggen
    Maar mn moeder heeft vaak last van haar rug, dus die had een smeerseltje voor me.. ben benieuwd!
    Ik ben redelijk snel op mn zij gaan slapen (toen ik thuis was) met een kussen tegen me aangedrukt zodat ik niet door zou rollen op mn buik. Ik slaap noooooooooooit op mn rug dus vond het echt verschrikkelijk die eerste dagen.

Hopelijk helpt het smeerseltje, maar ik was er na het ziekenhuis redelijk snel vanaf, behalve als ik dan weer in bed ging liggen...
    pi_54803862
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 03:11 schreef VixenFromHell het volgende:
    Drains eruit.. godverde.. auw!
    Oh ja, ik krijg ineens een flashback en herinner me weer dat ik wel door de grond kon zakken van de pijn. Daar was ik totaal niet op voorbereid. En toen moest de drain bij mijn andere borst ook nog, wetende wat voor pijn er ging komen.
    pi_54821036
    quote:
    Op woensdag 31 oktober 2007 13:31 schreef VixenFromHell het volgende:
    Brrr dat afsterven ja...
    Mijn chirurg had het daar ook over, ze wil proberen de zenuwbanen vd tepels te behouden, maar vertelde dat dit erg riskant is bij een cupmaat als de mijne (hoe groter hoe gevaarlijker geloof ik). Zij was bang dat de boel dan tijdens de operatie af zou gaan sterven.
    Een andere optie was dan de tepels tijdelijk in de lies te plaatsen, en later terug te zetten op de borsten. Dan worden de zenuwbanen dus uiteraard geheel doorgesneden en dan is het gevoel dus weg.

Nouja volgende week vrijdag mag ik weer naar de chirurg
    Om hier nog op terug te komen overigens, ook dit was goed gegaan! Heb ook al gezien dat de boel nog reageert op kou dus ze leven nog idd

Verder gaat het eigenlijk wel goed, op dit moment geen pijn (zonder pijnstillers dus ), kijken hoe dat blijft gaan.
    Alleen slapen blijft enigszins vervelend maar goed dat gaat uiteindelijk vast ook weer beter !
    pi_54834253
    quote:
    Op zondag 25 november 2007 11:46 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Om hier nog op terug te komen overigens, ook dit was goed gegaan! Heb ook al gezien dat de boel nog reageert op kou dus ze leven nog idd

Verder gaat het eigenlijk wel goed, op dit moment geen pijn (zonder pijnstillers dus ), kijken hoe dat blijft gaan.
    Alleen slapen blijft enigszins vervelend maar goed dat gaat uiteindelijk vast ook weer beter !
    Hey meis, dat is goed nieuws!

Ik slaap zelfs nu nog slecht en heb ook nog steeds hechtingen die ineens tevoorschijnkomen en dan wel of niet eruitgetrokken kunnen worden (doe het nu maar zelf want om steeds naar de pc te gaan vind ik ook weer zoiets). Mijn rechterborst is erg mooi geworden, mijn linkerborst daarintegen vind ik niet mooi; lelijke littekens, tepel is niet helemaal naar mijn zin etc. Maar ja het heeft toch wel een jaar nodig.
    Ook qua pijn heb ik links veel meer pijn (nog) dan rechts.

Slaap je nu trouwens wel al op je zij? Ik heb dat eik al vrij snel gedaan, hoewel dat erg pijnlijk is. Je voelt het helemaal tot onderin je ribbenkast he? Zullen wel pijnlijke spieren zijn denk ik? Hoewel, ik heb ze zo'n 3 á 4 weken gevoeld.

Maarre, merk je al het verschil? Ik bedoel, geen snijdende bhbandjes meer? Ik moest in het begin steeds voelen of ze niet waren afgezakt omdat ik ze gewoon niet meer voelde
    #geen
    pi_54900880
    quote:
    Op zondag 25 november 2007 20:58 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Hey meis, dat is goed nieuws!

Ik slaap zelfs nu nog slecht en heb ook nog steeds hechtingen die ineens tevoorschijnkomen en dan wel of niet eruitgetrokken kunnen worden (doe het nu maar zelf want om steeds naar de pc te gaan vind ik ook weer zoiets). Mijn rechterborst is erg mooi geworden, mijn linkerborst daarintegen vind ik niet mooi; lelijke littekens, tepel is niet helemaal naar mijn zin etc. Maar ja het heeft toch wel een jaar nodig.
    Ook qua pijn heb ik links veel meer pijn (nog) dan rechts.

Slaap je nu trouwens wel al op je zij? Ik heb dat eik al vrij snel gedaan, hoewel dat erg pijnlijk is. Je voelt het helemaal tot onderin je ribbenkast he? Zullen wel pijnlijke spieren zijn denk ik? Hoewel, ik heb ze zo'n 3 á 4 weken gevoeld.

Maarre, merk je al het verschil? Ik bedoel, geen snijdende bhbandjes meer? Ik moest in het begin steeds voelen of ze niet waren afgezakt omdat ik ze gewoon niet meer voelde
    Hm wel jammer dat je het niet echt mooi vindt.. hopelijk trekt het nog wat bij!! Zou wel erg zonde zijn anders..

Ik slaap op dit moment nog niet op mijn zij, durf nog niet zo goed.. vrijdag voor de zekerheid eerst vragen of het echt mag, en dan moet ik het er toch maar eens op wagen. Al slaap ik ondertussen wel weer redelijk
    Op dit moment begint de boel ook aardig te jeuken rond de hechtingen.. irritant ! En ik moet zalf opsmeren, en daar krijg ik huidirritatie van.. overal jeuk dus... vervelend

En ik merk zeker verschil ik voel mn bandjes totaal niet meer idd. De onderband echter wel, die zit op dit moment nog superstrak.. maar dat is zwelling dus dat trekt nog wel bij
    pi_54902401
    quote:
    Op woensdag 28 november 2007 19:25 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Hm wel jammer dat je het niet echt mooi vindt.. hopelijk trekt het nog wat bij!! Zou wel erg zonde zijn anders..

Ik slaap op dit moment nog niet op mijn zij, durf nog niet zo goed.. vrijdag voor de zekerheid eerst vragen of het echt mag, en dan moet ik het er toch maar eens op wagen. Al slaap ik ondertussen wel weer redelijk
    Op dit moment begint de boel ook aardig te jeuken rond de hechtingen.. irritant ! En ik moet zalf opsmeren, en daar krijg ik huidirritatie van.. overal jeuk dus... vervelend

En ik merk zeker verschil ik voel mn bandjes totaal niet meer idd. De onderband echter wel, die zit op dit moment nog superstrak.. maar dat is zwelling dus dat trekt nog wel bij
    Ik heb in het ziekenhuis al op mijn zij geslapen (nadat ik had gevraagd of dat echt geen kwaad kon: nee).

Oh ja dat van de bhband is herkenbaar. Dat blijf je ook best nog even voelen. En de littekens onder je borsten blijven ook lang gevoelig/pijnlijk! Dat jij nu al zalf mag smeren? Zit er geen plakband over je hechtingen dan? Ik mocht pas met zalf gaan smeren na mijn eerste controle na 10 dagen of 2 weken, toen de hechtingen grotendeel verwijderd waren. Ook mocht ik niet smeren daar waar er (open) wondjes of korstjes waren. Het is trouwens vitamine E zalf, mss heb jij wel andere zalf?

Ik ben sinds vandaag (eindelijk) begonnen met die speciale siliconenpleisters! Het duurde erg lang eer alles dicht was en ze erop konden. Ik moest beginnen met 3 uur per dag en vanaf daar elke dag een uur opbouwen tot een max van 20 uur per dag. Toen ik ze na 3 uur eraf haalde vond ik de littekens al meteen veel beter uit zien, veel minder rood en gezwollen, rustiger. Ik moet ze echt een aantal maanden gebruiken, ben heel benieuwd want vooral het litteken onder mijn linkerborst is erg lelijk geworden (rood, bobbelig, pijnlijk. Lijkt wel of er nog steeds hechtingen in zitten). De BHband drukt er ook erg op.

Trouwens ik hoef nog maar 1 week en dan mag ik eindelijk de sportbeha's verruilen voor beugelbeha's! JAY! Shoppen!!! 'sNachts slaap ik, ondanks dat het niet meer hoeft, toch nog vaak met bh of een hesje, zonder doet nog te veel pijn.

Ik heb er geen spijt van, maar ik had niet verwacht dat het natraject zo 'zwaar' zou zijn. Of beter gezegd: vervelend.
    #geen
    pi_54902703
    quote:
    Op woensdag 28 november 2007 20:17 schreef DuchessX het volgende:

Ik heb er geen spijt van, maar ik had niet verwacht dat het natraject zo 'zwaar' zou zijn. Of beter gezegd: vervelend.
    wat had je dan gedacht tis geen amandelen knippen ofzo..
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')