Nee laat me raden.. Geenstijl ofzeau?quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:34 schreef Mr-Coffee het volgende:
Vind em zelf wel at gelikter dan de vorige.
Niet dat ik vaak op Tweakers kom ofzeau.
Ja de html die uitgespuugd wordt is goed te doen op wat &ns na. Zoals je van een site van dat kaliber mag verwachtenquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:54 schreef Tuvai.net het volgende:
Enige vervelende is dat niet alle nieuws meer centraal op een pagina staat. Maar daar zijn ze mee bezig als het goed is. Ik vind 'm nog steeds mooi. Broncodetechnisch is 't ook in orde, al vraag ik me het onnodig gebruik van fieldsets wel af.
Jaa, maar dat geeft wel aan hoe laag de lat daar ligt. Ze hebben dan daarom ook meer ervring mensen bij te draaien en in 't gareel te houden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:34 schreef Nawien het volgende:
[..]
Joh?![]()
Noem eens 1 iemand die wel blij is met tubgirl![]()
Terecht verder hoor. Dat houdt de josties daar ook weg.
Door precies zulke nonchalance staat er zo veel troep op het Internet die op 'mysterieuze' wijze niet voor iedereen die NIET standaard Windows XP en Internet Explorer 7.0, fatsoenlijk werkt.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:03 schreef Jarno het volgende:
Lekker belangrijk hoe de broncode eruit ziet. Sjees. Ik wil gewoon op normale, overzichtelijke wijze, het technieuws gepresenteerd krijgen. Al coden ze in HTML 0.1, boeit mij dat.
Hoho, ze hebben wel te zorgen dat het werkt hoor. Maar al dat gemiep over een tagje teveel of te weinig, daardoor blijft er geen ruimte voor usability en krijg je waardeloze sites als Tweakers.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:16 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Door precies zulke nonchalance staat er zo veel troep op het Internet die op 'mysterieuze' wijze niet voor iedereen die NIET standaard Windows XP en Internet Explorer 7.0, fatsoenlijk werkt.
wat is CCCP?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:25 schreef poepeneesje het volgende:
Ik moet bij hun logo denken aan de CCCP.
is dat synoniem voor veel te fel en schreeuwerig?quote:
nee dat is de naam van de nieuwe internetzeepbel. Het komt er opneer dat er een community is die voor alles zorgt filmpjes content reacties. Ongeveer wat fok al sinds z'n bestaan doet. Het is dan ook een vrij inhoudsloze term die het vooral goed doet bij marketting josties. Vandaar ook dat vermeld dat het erop over is gedaan. Omdat een markettingsjostie van VNU besloten heeft dat ze dat moeten melden. Het oude tweakers had waarschijnlijk alleen gezegd dat ze over zijn gegaan op AJAX voor de trackers en de reacties en dan nog eens haarfijn uitgelgd hoe het allemaal gegaan is hoe de AJAX techniek werkt.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:47 schreef Vyoo het volgende:
[..]
is dat synoniem voor veel te fel en schreeuwerig?
quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:53 schreef switchboy het volgende:
Ongeveer wat fok al sinds z'n bestaan doet.
Ja tuurlijk, maar me punt was juist dat dat hele web 2.0 gebeuren bullshit is. Qua term.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]nounou, alsof dat voor tweakers.net nieuw zou zijn?
Danny heeft utendelijk toen hij fok! starte gewoon t.net nagemaakt, maar dan qua onderwerp voor een jong en breed publiek, de letterlijke quote van danny die hij op GoT postte luid: "Hmm, anyone hier interested om te helpen een jongerensite op te zetten. ...Gaat om dagelijkse updates net als tweakers.net, alleen dan op basis van andere info.".
T.net zelf is als community en reactie-site natuurlijk weer afgekeken van slashdot
je beweerde dat de mensen van tweakers.net dat zouden gebruiken, 'omdat ze dat moesten van marketing-josti's van de VNU... leuk populair dat gebash, maar waar wordt er op zo'n goedkope manier over die nieuw layout gesproken...?quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:03 schreef switchboy het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar me punt was juist dat dat hele web 2.0 gebeuren bullshit is. Qua term.
En daarbij gebruikte ik fok als voorbeeld.
Ik heb het niet zo op die hele web 2.0 terminologie. Het is een hol woord het bestaat niet.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je beweerde dat de mensen van tweakers.net dat zouden gebruiken, 'omdat ze dat moesten van marketing-josti's van de VNU... leuk populair dat gebash, maar waar wordt er op zo'n goedkope manier over die nieuw layout gesproken...?
is het niet zo dat je zelf op een bepaalde manier redeneert (het noemen van een term en daar dan hersenloos veel cliche's onder vatten) en dan vervolgens anderen juist van beschuldigd, die het zelf niet doen ?
Persoonlijk vind ik die uitgebreide Review over het ontstaan van de nieuwe layout op http://tweakers.net/reviews/694/3 een prima verhaal en zeker niet 'dom marketing-josti-gelul'...
ik heb het eerder niet zo op dat goedkope gebash van 'dat logootje is leluk'...
Zeg, stop jij eens effe onmiddelijk met het gooien van Tweakers.net termen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 00:13 schreef switchboy het volgende:
henk
De scheiding tussen de menu's aan de zijkant en bovenkant en het eigenlijke nieuwsbericht is veel minder helder waardoor de site druk over komt. Ergonomisch gezien vind ik het dus echt geen goed ontwerp.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:57 schreef nietzman het volgende:
Grote vooruitgang. Is even wennen, maar da's het altijd met nieuwe layouts. Al die naysayers zouden ook op hun achterste tenen staan als het na een maand terug zou worden gedraaid.
Mooi stukje, typisch dat je meteen overal een waarschuwing voor krijgt.quote:Op donderdag 7 juni 2007 05:52 schreef James1988 het volgende:
Ik ben eens in de virtuele pen geklommen en ik heb op mijn weblog (ja dat heb ik ook al doe ik er geen fuck mee) een stukje gezet over de nieuwe T.net layout. Wat ík er van vind, om meer precies te zijn. Als je het wilt lezen: http://blog.alex-media.nl/node/12. Pas wel op: kan ongezouten stukjes bevatten.
Ja, mensen die werken bij Tweakers.netquote:Op donderdag 7 juni 2007 08:00 schreef pmdomela het volgende:
[..]
Mooi stukje, typisch dat je meteen overal een waarschuwing voor krijgt.
Ik zweer het je, die site wordt gerunt door een stel mensen die echt niks anders te doen hebben ofzo![]()
Jij hebt tijd teveelquote:Op donderdag 7 juni 2007 05:52 schreef James1988 het volgende:
Ik ben eens in de virtuele pen geklommen en ik heb op mijn weblog (ja dat heb ik ook al doe ik er geen fuck mee) een stukje gezet over de nieuwe T.net layout. Wat ík er van vind, om meer precies te zijn. Als je het wilt lezen: http://blog.alex-media.nl/node/12. Pas wel op: kan ongezouten stukjes bevatten.
ff Googlenquote:
Vet manquote:Op donderdag 7 juni 2007 05:52 schreef James1988 het volgende:
Oh, ik zou nu natuurlijk jouw mailtjes van gisterenavond kunnen posten, waarin je zo ontzettend vriendelijk zat te 'slijmen' (heel wat anders dan deze post iig). Ik heb echter wèl het fatsoen privé-mails ook echt privé te houdenquote:Op woensdag 6 juni 2007 17:44 schreef James1988 het volgende:
Whieeej, mailtje:
[..]
Hmm, hij wil wel graag groeten achterlaten geloof ik...
quote:Op donderdag 7 juni 2007 05:52 schreef James1988 het volgende:
ik denk dat er toch 1 van de 3 mensen die je gezeik volledig hebben doorgelezen het met je eens zijn.quote:Op donderdag 7 juni 2007 05:52 schreef James1988 het volgende:
De MS-campagne liep (gelukkig) maar 1 dag zo ernstig, nu die weg is is het ook met advertenties aan een stuk beter te pruimen. Het hele "verspringen" ipv een positie voorreserveren is dan ook gebaseerd op het feit dat de meeste bezoekers vaker niet dan wel alle advertentieposities gevuld krijgen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:14 schreef Gunner het volgende:
zonder banners is de boel prima te pruimen, want die huidige MS campagne verpest de boel grondig
Ik hoef ze gelukkig niet te zienquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:26 schreef ACM het volgende:
[..]
De MS-campagne liep (gelukkig) maar 1 dag zo ernstig, nu die weg is is het ook met advertenties aan een stuk beter te pruimen. Het hele "verspringen" ipv een positie voorreserveren is dan ook gebaseerd op het feit dat de meeste bezoekers vaker niet dan wel alle advertentieposities gevuld krijgen.
Als je die webpage (http://blog.alex-media.nl/node/12) had doorgelezen had je linkje nummer [12] gezienquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:14 schreef Robbedoeske het volgende:
[..]
Oh, ik zou nu natuurlijk jouw mailtjes van gisterenavond kunnen posten, waarin je zo ontzettend vriendelijk zat te 'slijmen' (heel wat anders dan deze post iig). Ik heb echter wèl het fatsoen privé-mails ook echt privé te houden
Normaal ben ik heel lief, maar hier moet toch echt wat over gezegd worden...quote:Op donderdag 7 juni 2007 05:52 schreef James1988 het volgende:
quote:Op donderdag 7 juni 2007 05:52 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij is het oude logo en de oude lay-out juist zijn voorstel om de huidige kak te verbeteren.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:36 schreef Haarloze_Aap het volgende:
[..]
Normaal ben ik heel lief, maar hier moet toch echt wat over gezegd worden...
Hoe DURF je een grote bek te geven over een site (met gratis content nog wel) en het logo ervan, terwijl je zelf niet eens verder komt dan een standaard Drupal-installatie met bijbehorende standaard thema?
Je stukje bestaat alleen maar uit gezeur en gezeik, zonder voorstellen om het te verbeteren. Dat verbaast me ook niets van iemand die zelf waarschijnlijk niet verder komt dan de text-tool in Microsoft Paint. Ik kijk alvast vol verwachting uit naar wat jij zelf weet klaar te bakken wanneer je gevraagd zou worden om een logo te maken voor die site.
dus als je het zelf niet kunt mag je geen commentaar leverenquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:36 schreef Haarloze_Aap het volgende:
[..]
Hoe DURF je een grote bek te geven over een site (met gratis content nog wel) en het logo ervan, terwijl je zelf niet eens verder komt dan een standaard Drupal-installatie met bijbehorende standaard thema?
Je stukje bestaat alleen maar uit gezeur en gezeik, zonder voorstellen om het te verbeteren. Dat verbaast me ook niets van iemand die zelf waarschijnlijk niet verder komt dan de text-tool in Microsoft Paint. Ik kijk alvast vol verwachting uit naar wat jij zelf weet klaar te bakken wanneer je gevraagd zou worden om een logo te maken voor die site.
Te druk? Ik kom er niet zo vaak maar voor zover ik zie is er aleen maar 1 extra rij bij gekomen... maar de ruimte tussen de linkse rij is groter gemaakt.quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dus als je het zelf niet kunt mag je geen commentaar leveren![]()
Het is toch gewoon te druk en onoverzichtelijk
de kleuren de hoeveelheid items de bewegende beelden dat bedoel ik met druk.quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:34 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Te druk? Ik kom er niet zo vaak maar voor zover ik zie is er aleen maar 1 extra rij bij gekomen... maar de ruimte tussen de linkse rij is groter gemaakt.
En onoverzichtelijk? Alles zit nog gesorteerd onder een paar hoofdcategorieën..
Er worden maar 4 kleuren gebruikt; wit, zwart, rood en groen... Bewegende beelden kan ik helemaal geen vinden op de advertenties na, die er eerst ook al waren.quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de kleuren de hoeveelheid items de bewegende beelden dat bedoel ik met druk.
En daarom is de overzichtelijkheid weg
hij heeft gewoon gelijk hoorquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:36 schreef Haarloze_Aap het volgende:
[..]
Dat mag je inderdaad. Maar het is wel behoorlijk hypocriet van je om wel van de diensten van deze website gebruik te maken, en het vervolgens af te zeiken. En, zoals vele anderen hier al hebben gezegd, kun je 't beter? Prove it. Ik weet als webdevver meer als menig ander wat het een pleuriskarwei kan zijn om een degelijke website correct in elkaar te zetten, verschillende modules en AJAX scriptjes incluis. Tweakers.net klopt wat dat betreft als een bus, zowel qua uitzien als broncodetechnisch.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:07 schreef James1988 het volgende:
En @thedude0 en @Haarloze_Aap: Ik schrijf wat ik wil schrijven, en ook over een site met gratis content mag ik zeiken.
Dan kun je ook half Fok wegstrepenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:13 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat mag je inderdaad. Maar het is wel behoorlijk hypocriet van je om wel van de diensten van deze website gebruik te maken, en het vervolgens af te zeiken.
Ja, ik kan het beter ja.quote:En, zoals vele anderen hier al hebben gezegd, kun je 't beter? Prove it.
Ik ook, ik heb een aantal websites en webapps in elkaar gezet en dat is soms toch vrij lastigquote:Ik weet als webdevver meer als menig ander wat het een pleuriskarwei kan zijn om een degelijke website correct in elkaar te zetten, verschillende modules en AJAX scriptjes incluis.
Klopt, daarvoor krijgen ze wel m'n complimenten, de code behind is goed, maar het gaat erom wat er op het scherm staat, en al is de code behind nog zo goed, de frontend is en blijft het belangrijkste. En dáár geef ik juist kritiek op.quote:Tweakers.net klopt wat dat betreft als een bus, zowel qua uitzien als broncodetechnisch.
Omdat het nogal makkelijk is om webdevvers en hun websites, bouwvakkers en een door hun gebouwd huis, een schilderij van een kunstenaar, etcetera af te zeiken, maar mensen vaak niet eens weten wat er überhaubt voor planning, werk, intensiviteit, inspanning en denkvermogen aan te pas is moeten komen om de desbetreffende creatie te realiseren.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:58 schreef Slarioux het volgende:
Waarom zou je in godsnaam iets moeten kunnen voor je er een mening over mag hebben?
Jij hebt echt een kutleven he?quote:Op donderdag 7 juni 2007 05:52 schreef James1988 het volgende:
fokquote:
Ja hallo, dat heb je met elk beroep hoor. Of je nou glazenwasser, putjesschepper of CEO bent, wat je hier zegt gaat altijd op. Ik zou niet weten waarom websiteontwikkelaars nou ineens een uitzondering zouden moeten zijn.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:02 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Omdat het nogal makkelijk is om webdevvers en hun websites, bouwvakkers en een door hun gebouwd huis, een schilderij van een kunstenaar, etcetera af te zeiken, maar mensen vaak niet eens weten wat er überhaubt voor planning, werk, intensiviteit, inspanning en denkvermogen aan te pas is moeten komen om de desbetreffende creatie te realiseren.
Klopt, da's ook een mening. En ik ben het wel met je eensquote:En zo kun je wat dit betreft wel over álle websites iets te mekkeren hebben, maar tweakers.net valt toch reuze mee hoor. Ik verbaas me meer over een site als bijvoorbeeld marktplaats.nl, die zo ongelooflijk goed draait ondanks dat de hele site gewoon brak is en vol met functionele fouten zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |