abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50020630
Wat een stunt.

In de nagedachtenis van Bart.

Dan had Bart ook kunnen flikken.

Of ze in buitenland onze humor snappen, vraag ik me af.

Ze kennen Bart ook niet.

Bart lacht vanuit z'n graf.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 23:52:48 #82
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_50020683
Ik heb wel gekeken.
Een mooie stunt van BNN
Het ging ze om leden te werfen of je wilde sms'en voor donorcodicil.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 23:54:56 #83
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_50020753
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 23:52 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik heb wel gekeken.
Een mooie stunt van BNN
Het ging ze om leden te werfen of je wilde sms'en voor donorcodicilregistratieformulier.
codicil is nutteloos omdat je familie na je dood dan nog kan bepalen wat er met je lichaam gaat gebeuren. Een donorregistratieformulier is een officieel document waar naar gahandeld word.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_50020763
!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_50020792
quote:
Joop Atsma heeft vrijdag met verbijstering zitten kijken naar de BNN Donorshow. Ook nu deze in scène gezet blijkt te zijn, blijft het CDA-Tweede Kamerlid spreken van een "smakeloze show".

Vooral de manier waarop kandidaten werden afgeserveerd trof Atsma. "Je zal het maar te horen krijgen als 50-plusser."
Volgens mij snapt Atsma nog niet zo goed dat de kandidaten in het complot zaten.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 23:58:51 #86
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_50020867
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 23:33 schreef Haunter het volgende:

[..]

Oke, leg uit?
Dat is "The Dude" uit "The Big Lebowski", zie T-shirt jongen.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_50020880
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 23:06 schreef IHVK het volgende:
Ik wil niet zeggen I told you so, maar dit is wat ik al dagen roep.

Wel leuk dat niemand me geloofde, geweldige stunt.
Ik riep het ook al een paar dagen, kon me niet voorstellen dat een omroep als BNN er echt een wedstrijd van zou maken...

Ech t een geweldige stunt, de hele wereld is er ingestonken

Op de een of andere manier ben ik altijd huiverig geweest om donor te worden, maar misschien toch maar eens doen....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_50020898
Enigszins voorspelbaar, hoewel ik ook dacht dat het echt was. Niet iedereen is geschikt als donor. De antistoffen op de cellen van de donor moeten vrijwel overeen komen die van de ontvanger omdat het orgaan anders snel weer afgestoten wordt. Je zou dus alle kandidaten eerst van te voren hebben moeten screenen om te kijken of ze sowieso wel in aanmerking zouden kunnen komen voor de nier. Niet echt realistisch dat er zoveel kandidaten over zouden blijven na deze onderzoeken, want de kans dat een donor geschikt is is niet zo groot.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:00:17 #89
73690 pjotr2001
Pietertje!!!!!
pi_50020906
quote:

[..]

Oke, leg uit?
ja dat snapte ik ook al niet
What's on a man's mind?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:01:25 #90
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_50020931
Overigens, nog wel even dit... Gisteravond sprak ik een goede kennis die huisarts is en het ging over donorregistratie. Hij vertelde dat het natuurlijk prima was dat mensen zich als donor lieten registreren, maar dat artsen in de praktijk toch tegen een hoop problemen aan lopen als iemand daadwerkelijk komt te overlijden en het doneren echt aan de orde komt.
Ook al heb je je laten registreren, móet de arts namelijk alsnog toestemming vragen aan de familie. Als die 'nee' zeggen, dan gaat het alsnog niet door! En volgens hem kwam het best vaak voor dat de familie op dat emotionele moment toch geen toestemming gaf, ook al wisten ze dat de overledene zijn/haar organen wilde doneren. Dus, da's ook nog wel ff iets om over na te denken...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:01:54 #91
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_50020941
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 23:54 schreef BMH het volgende:

[..]

codicil is nutteloos omdat je familie na je dood dan nog kan bepalen wat er met je lichaam gaat gebeuren. Een donorregistratieformulier is een officieel document waar naar gahandeld word.
Sorry idd, donorregistratieformulier
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:01:54 #92
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_50020942
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 23:58 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Dat is "The Dude" uit "The Big Lebowski", zie T-shirt jongen.
Vlak voor je reactie viel het me ook opeens op (na nogmaals de ontknoping weergekeken te hebben) Tijdens de show zelf viel het me totaal niet op.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:02:08 #93
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_50020952
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 23:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Enigszins voorspelbaar, hoewel ik ook dacht dat het echt was. Niet iedereen is geschikt als donor. De antistoffen op de cellen van de donor moeten vrijwel overeen komen die van de ontvanger omdat het orgaan anders snel weer afgestoten wordt. Je zou dus alle kandidaten eerst van te voren hebben moeten screenen om te kijken of ze sowieso wel in aanmerking zouden kunnen komen voor de nier. Niet echt realistisch dat er zoveel kandidaten over zouden blijven na deze onderzoeken, want de kans dat een donor geschikt is is niet zo groot.
Ze zeiden dat ze dit hadden gedaan. "Er bleven 25 kandidaten over". (en ja.. allemaal bullshit, maar iig geen argument om het programma van te voren als een hoax af te stempelen).
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:03:49 #94
1986 Jane
pi_50021002
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 23:54 schreef BMH het volgende:

[..]

Zie mijn reactie hierboven. De arts kan het register raadplegen om te zien of iemand zich beschikbaar heeft gesteld, maar de familie kan daarna alsnog geen toestemming geven.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:04:13 #95
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_50021009
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 23:26 schreef Guanabana het volgende:
Dat vind ik nou zo stom, iedereen zegt dat ze bekend voorkwam, maar beetje vreemd dat niemand dan weet waar ze van is.
Een of andere reclame heb ik het idee.
Life is what you make it.
pi_50021010
quote:

[..]

Oke, leg uit?
het t-shirt van de jongen.

Toen hij daarmee opkwam mocht hij van mij de nier al hebben. Jammer dat het niet doorging
Extremistisch gematigd.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:08:00 #97
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_50021145
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:03 schreef Jane het volgende:

[..]

Zie mijn reactie hierboven. De arts kan het register raadplegen om te zien of iemand zich beschikbaar heeft gesteld, maar de familie kan daarna alsnog geen toestemming geven.
Oftewel: Nog steeds veel te veel onduidelijkheid rond het thema
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:09:13 #98
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50021181
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:03 schreef Jane het volgende:

[..]

Wist ik niet . Maar nu zou ik zeker voor optie 4 (specifiek persoon mag beslissen) kiezen om veel gezeur na mijn dood te voorkomen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_50021200
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 23:17 schreef maaiku het volgende:
ik dacht al ik ken die vrouw (lisa), waar ken ik haar van.... maar nou weet ik dat nog steeds niet...
Dat had ik dus ook, maar geen idee meer waarvan. Vast van een of andere reclame ofzo.
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 juni 2007 @ 00:10:45 #100
862 Arcee
Look closer
pi_50021247
Geniale actie van BNN. TV-maken op z'n best.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:10:53 #101
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_50021250
Leonie.... wie? ik heb al gekeken op imdb...

waar ken ik die muts toch van! Het is geen soap actrice, maar een volgens mij ergens in een nederlandse boekverfilming meegespeeld ofzo, of alleen toneel?
pi_50021300
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 juni 2007 @ 00:13:09 #103
7889 tong80
Spleenheup
pi_50021330
Ik dacht die hoer ken ik. Nu weet ik het zeker. Koste me een geeltje maar niks van hersentumor te merken toen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:14:00 #104
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_50021356
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:04 schreef P8 het volgende:

[..]

het t-shirt van de jongen.

Toen hij daarmee opkwam mocht hij van mij de nier al hebben. Jammer dat het niet doorging

Ik vind het in ieder geval een briljante basis om op te kiezen.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_50021568
quote:
Leuk om te lezen dat Amerikanen denken dat alles in Amerika gebeurd
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:22:16 #106
47580 hoM3r
Our trip.
pi_50021613
Na vandaag ben ik nog trotser als lid van het eerste uur. Fantastische actie. Binnenkort maar eens terugkijken.
pi_50021721
Als je deze leader terug kijkt dan heb ik zelf nu een compleet een ander gevoel erbij: Bart rulez the world http://www.youtube.com/watch?v=3boNQvZIi_Y&NR=1
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:29:54 #108
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_50021859
Ja hoor heb het antwoord gevonden! via het BNN forum

Haar naam is Leonie Gebbink en ze speelde Dame Grandeur in een programma van het land van ooit
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:32:21 #109
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_50021932
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:13 schreef tong80 het volgende:
Ik dacht die hoer ken ik. Nu weet ik het zeker. Koste me een geeltje maar niks van hersentumor te merken toen.

Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:33:00 #110
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_50021948
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:29 schreef 7eVeNL het volgende:

Haar naam is Leonie Gebbink en ze speelde Dame Grandeur in een programma van het land van ooit
[afbeelding]
Zegt me niks en ze ziet er trouwens uit als een kikker.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:35:19 #111
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_50022034
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:29 schreef 7eVeNL het volgende:

[afbeelding]
Hm, daar ben ik nog nooit geweest...
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:35:44 #113
93800 7eVeNL
IAM Prof?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:36:35 #114
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_50022077
BNN-voorzitter: ‘We wilden een statement maken’

BNN-voorzitter Laurens Drillich is blij met het effect dat De Grote Donorshow heeft gehad. Aan het eind van de uitzen- ding vrijdagavond maakte presentator Patrick Lodiers bekend dat de 37-jarige Lisa - die een actrice bleek - geen nier zal afstaan aan één van drie kandidaten. “We wilden een statement maken. Dat is gelukt“, aldus Drillich vanavond in een reactie. “In de afgelopen zeven dagen is meer over orgaandonatie gesproken dan in de zeven jaar daarvoor. Bart zou trots zijn geweest.”

Het was volgens Drillich moeilijk te liegen over de inhoud van het programma. “Het was lastig om alles geheim te houden, maar dat was noodzakelijk om ons doel te bereiken. Echter, wij staan niet te lachen, omdat we iedereen voor de gek hebben gehouden. We lachen pas als er ook iets gebeurt. Als we meer donorregistraties krijgen, de wachtlijsten slinken en vooral wanneer de politiek eindelijk wakker wordt. Want zoals we in het programma al lieten zien: al die afschuw van al die politieke zedenmeesters mag vanaf nu gericht zijn op hun eigen daden. Ze hoeven zich nu niet meer druk te maken over het moreel verval van Nederland door een televisie-show, dus ze hebben alle tijd om er een donorwet doorheen te jagen!”

Paul Römer, directeur van Endemol: “Laat er geen misverstand over bestaan dat ik een programma zoals De Grote Donor Show nooit in het echt zou willen maken. Ik begrijp de massale verontwaardiging dan ook goed. Maar ik hoop ook op begrip. Dit was nodig om het tekort aan donoren echt op de agenda te krijgen. Ik roep iedereen op om daar heel boos over te worden en een donorformulier in te vullen.”

Aan het einde van De Grote Donor Show heeft presentator Patrick Lodiers bekend gemaakt dat ‘Lisa’, de jonge vrouw die terminaal ziek zou zijn en haar nier zou afstaan, een actrice is. Daarnaast vroeg hij tijdens de uitzending kijkers om donorformulieren via het internet en sms aan te vragen en in te vullen en heeft hij de politiek opgeroe- pen om voor eens en voor altijd te zorgen dat dit oplosbare probleem verdwijnt.

Bron
pi_50022351
Ik had die Atsma nog wel hoog zitten voor een CDA'er maar die is ook in waarde gedaald, wat een zwakke argumenten. Het lijkt wel of hij de clue niet begrijpt of wil doen alsof hij het niet begrijpt omdat hij anders gezichtsverlies lijdt. Maar dat doet hij zowiezo al.

Volgens mij zat Plassterk trouwens in het complot
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:47:45 #116
1986 Jane
pi_50022496
Ik vind Plassterk altijd wel redelijk tof overkomen, trouwens.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:49:14 #117
88233 Steve
Still the best.
pi_50022541
Geweldige stunt van BNN. Top.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:49:22 #118
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50022545
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:43 schreef Beathoven het volgende:
Ik had die Atsma nog wel hoog zitten voor een CDA'er maar die is ook in waarde gedaald, wat een zwakke argumenten. Het lijkt wel of hij de clue niet begrijpt of wil doen alsof hij het niet begrijpt omdat hij anders gezichtsverlies lijdt. Maar dat doet hij zowiezo al.

Volgens mij zat Plassterk trouwens in het complot
Heel raar inderdaad. Hij had an sich wel een goed punt met het smakeloosheidsgehalte, maar hij moet nu gewoon toegeven dat hij gefopt is. Zo heel ernstig is het ook weer niet als je je fouten toegeeft.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_50022994
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:43 schreef Beathoven het volgende:
Atsma is een van de meest foute kamerleden die er zijn. Deze man wil alle programma's die hem niet aanstaan verbieden. Het is een enorm populistisch kamerlid dat zinspeeld op de onderbuikgevoelens die heersen bij de CDA-achterban.
pi_50023053
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:49 schreef Falco het volgende:

[..]

Heel raar inderdaad. Hij had an sich wel een goed punt met het smakeloosheidsgehalte, maar hij moet nu gewoon toegeven dat hij gefopt is. Zo heel ernstig is het ook weer niet als je je fouten toegeeft.
inderdaad

En wat is smakeloos volgens Atsma? Dat de kandidaten zelf in het complot zitten. Smakeloos dat ze over hun problemen konden vertellen? Smakeloos omdat het over leven en dood ging?, Smakeloos omdat er een moeilijk onderwerp werd besproken wat meneer en zijn partij zelf van de agenda hebben geveegd omdat ze er hun vingers niet aan wilden branden.

oh nee, hij geeft het antwoord al.. smakeloos omdat ouderen buitengesloten worden..

wat een 0 argument

De show was het concept, en slechts een huls, de kogel heeft z'n doel geraakt en meer dan dat. De hele wereld keek mee en als meneer Atsma nu nog niet over de inhoud wil praten dan is dat wat mij betreft ook vrij smakeloos.

Ik moet me trouwens sterk vergissen, maar volgens mij is deze wereldwijde hoax ongeveer vergelijkbaar met de impact die 'War of the Worlds' destijds als hoorspel heeft gehad.

briljant dus
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 01:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Atsma is een van de meest foute kamerleden die er zijn. Deze man wil alle programma's die hem niet aanstaan verbieden. Het is een enorm populistisch kamerlid dat zinspeeld op de onderbuikgevoelens die heersen bij de CDA-achterban.
Niet politiek gezien vind ik 'm wel ok, ben met school ooit eens op bezoek geweest in de tweede kamer in de tijd dat paars nog regeerde. We hadden toen een discussie met 'm in de vorm van een uitgebreid vraaggesprek in de CDA vergaderzaal. We hebben daarna nog een rondleiding van 'm gehad. Vond het toen een sympathieke vent en dat zal nu niet veel anders zijn. Hij slaat alleen de plank volledig mis op het moment, had wel een wat andere reactie van 'm verwacht.

[ Bericht 24% gewijzigd door Beathoven op 02-06-2007 01:14:17 ]
  zaterdag 2 juni 2007 @ 01:06:51 #121
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_50023088
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 01:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik moet me trouwens sterk vergissen, maar volgens mij is deze wereldwijde hoax ongeveer vergelijkbaar met de impact die 'War of the Worlds' destijds als hoorspel heeft gehad.
Dat was een mythe.. De impact daarvan was niet zo groot. De morele paniek hieromtrent was denk ik stukken groter (al zal het w.s. geen mythe worden)

Ik mag hopen dat er kamerleden zijn die nu gaan en blijven hameren op een nieuwe donorwet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_50023162
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 01:05 schreef Beathoven het volgende:
inderdaad

En wat is smakeloos volgens Atsma? Dat de kandidaten zelf in het complot zitten. Smakeloos dat ze over hun problemen konden vertellen? Smakeloos omdat het over leven en dood ging?, Smakeloos omdat er een moeilijk onderwerp werd besproken wat meneer en zijn partij zelf van de agenda hebben geveegd omdat ze er hun vingers niet aan wilden branden.
Hij vindt het vooral smakeloos dat hij er in getrapt is denk ik.
pi_50025375
quote:
"Ik vind dat het niet bijdraagt aan de problematiek. Jammer. Het is een gemiste kans van BNN om niet nader op de problemen in te gaan. Ik heb bijvoorbeeld geen medicus aan het woord gehoord."
Dit is nu precies de reden waarom de politiek nooit jong publiek aan weet te spreken. Ze maken zo'n super overdreven reclamespotje met wat populaire muziek als rap of nu zullen er ook wel spotjes met jump gaan komen en denken dan dat jongeren dat spotje automatisch cool vinden.

BNN is een jongerenzender die als geen ander programma's kunnen maken die jongeren wel aanspreken.

Dit is gewoon een sublieme actie van BNN. Buiten de mediaandacht voor donorregistratie zal dit ook BNN zelf geen windeieren leggen.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 03:09:55 #124
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_50025539
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 02:57 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Dit is nu precies de reden waarom de politiek nooit jong publiek aan weet te spreken. Ze maken zo'n super overdreven reclamespotje met wat populaire muziek als rap of nu zullen er ook wel spotjes met jump gaan komen en denken dan dat jongeren dat spotje automatisch cool vinden.

BNN is een jongerenzender die als geen ander programma's kunnen maken die jongeren wel aanspreken.

Dit is gewoon een sublieme actie van BNN. Buiten de mediaandacht voor donorregistratie zal dit ook BNN zelf geen windeieren leggen.
Jij slaat werkelijk waar de spijker op zn kop!

Ik heb vanavond nog moeten werken met 5 Desperate Housewives, die er niet (zoals ik) overtuigd van waren dat de show een hoax was. Uiteraard, want BNN is een jongerenzender!
Natuurlijk snapte ik het idee wel, en het is ook goed! Ik hou wel van die onethische ludieke acties!
Bij mij op de universiteit en in heel mijn sociale leven waren we er zelfs over aan het praten. Het grote, onbekende, serieuze onderwerp: donor. We praatten er nooit over. En nu wel!

Op de universiteit gingen nu dingen de ronde als: 'Waarom ben je geen donor, lul?' En er werd zelfs nagedacht over waarom mensen geen donor wilden zijn en die lullo's werden overtuigd het toch te worden. "Waarom zou je op een wachtlijst mogen komen als je zelf geen donor wil zijn? "

BNN heeft, iig de jongere, mensen er tenminste weer over na laten denken, aandacht aan te besteden.

Echt.

Hulde BNN. Hulde. Vraag er de aandacht maar voor. Ik weet dat ik iig twee no-donor vrienden van mij ervan heb overtuigd donor te worden. Wie weet redt het ooit levens. Ach, en wie weet ook niet. Maar goed, je hebt het iig aangeboden.

Hulde.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zaterdag 2 juni 2007 @ 07:38:58 #125
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50026693
En Den Haag is voor lul gezet. Again
  zaterdag 2 juni 2007 @ 07:41:23 #126
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_50026697
BNN rules!
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_50026705
Ik wist van tevoren niet dat het programma nep was (hoax vind ik zo'n stom woord). Maar juist omdat het wel echt leek te zijn, vond ik het geweldig! Laat die journalisten maar schrijven over dit smakeloze concept, laat de politiek er maar allemaal over vallen. Er is nu iig aandacht voor! En dat dat dan op een smakeloze manier moet, so be it. Moet je kijken, de hele wereldpers zat daar?! Er was aandacht hiervoor op CNN, SKY, BBC, ZDF, noem ze maar op. Op het eind roepen dat alles een grote grap was, is natuurlijk nog vetter, omdat je zo nóg meer aandacht genereert. (...haalt adem...)

Ik ben fan, en ben dan ook direct lid geworden van BNN (donor ben ik al jaren, dus ja).

[ Bericht 3% gewijzigd door koenimex op 02-06-2007 07:51:55 ]
  zaterdag 2 juni 2007 @ 08:06:03 #128
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50026748
Eerst geloofde ik echt dat ze het zouden doen tot iemand hier zei van joh het is nep en ik ineens bedacht wat ze ooit met de televizierring geflikt hadden. Dat was ook 1 grote grap van die kleine grote held!! Dit is in de geest van Bart, en die lach op het eind was gewoon goud!!!
pi_50026789
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 02:57 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Het is allemaal bedacht door Endemol. BNN mocht het, vanwege hun imago, uitvoeren.

Ik ben zelf altijd wisselend over BNN. "Je zal het maar hebben" en "De lama's" waren mooie vondsten.

"Lijst 0" is echter een programma waar BNN tegen jongeren praat alsof ze volslagen debiel zijn. En "Spuiten & Slikken" is gewoon "Seks voor de Buch".
pi_50026790
Vind het geweldig gedaan! BNN heeft zijn bestaansrecht weer bewezen...
Ben gister direct lid geworden van die club. (Ben al jaren geregistreerd, anders had ik ook een donorformulier ingestuurd)

Als er nu maar echt iets gaat gebeuren in het ingeslapen Den Haag, Bart zou ook niet opgeven en er op terug blijven komen (ik herinner me zijn lobby bij Aad Nuis om een nieuwe publieke omroep te kunnen beginnen).

Ben zelf wel nieuwsgierig hoeveel van de FOK!ers donor zijn geworden na gisteravond..?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 08:22:00 #131
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50026807
k was het al ffkes 2003 of 2004 dus vanaf mn achttiende of negentiende
pi_50026826
quote:
Al die comments.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 08:35:17 #133
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50026864
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 08:27 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Al die comments.
quote:
this commenting system sucks a little, maybe you visit Geenstijl.nl and check how that works?
Posted by:
rabarberke Jun-1
Mark As Violation

pi_50027038
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 08:22 schreef TJDoornbos het volgende:
k was het al ffkes 2003 of 2004 dus vanaf mn achttiende of negentiende
Ben lid geworden in het vroege begin, nog voor het een PO was. Na een paar jaar afgemeld, omdat ik niet meer onder de indruk was van de programma's die ze brachten.
De laatste tijd zijn ze wel weer onderscheidend, en gisteravond was historisch. Dat vraagt om een lifetime ondersteuning...
pi_50027082
Hoor net dat Joop Atsma ( ) zo meteen bij Cappuccino is om te reageren op De Grote Donorshow.
Vorige week heeft hij daar nog zitten klagen over wat voor een schande het toch zo zijn dat dit programma gemaakt werd...
  zaterdag 2 juni 2007 @ 09:18:46 #136
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_50027145
Goede actie van BNN, zelf twijfelde ik tot de helft, toen begon ik door te krijgen dat het nep was. Wel een hele goede manier om aandacht voor dit probleem te vragen.
Hiermee is Nederland weer even op de wereldkaart gezet

Goeie reactie van Plasterk, had ook niet anders verwacht. Van Atsma had ik ook niks anders verwacht ( ).
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_50027196
Atsma was ineens van mening dat het een goede "cry for help" was. En hij hoopt dat er nu iets gebeurd aan de donorproblematiek (yeah right!).
Trieste gozer, die Atsma.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 09:30:02 #138
92279 N.icka
Windforce 11
pi_50027221
Volgens mij ben ik de enige die de show niet gezien heeft
  zaterdag 2 juni 2007 @ 09:31:25 #139
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_50027230
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 09:30 schreef N.icka het volgende:
Volgens mij ben ik de enige die de show niet gezien heeft
Ik denk het

Alhoewel, volgens de kijkcijfers hebben er maar 1,2 miljoen mensen gekeken. Ik had meer verwacht.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_50027269
Geweldige actie van BNN Wat een helden
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_50027562
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 09:31 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik denk het

Alhoewel, volgens de kijkcijfers hebben er maar 1,2 miljoen mensen gekeken. Ik had meer verwacht.
Dat is echt behoorlijk veel voor Nederlandse begrippen hoor, en zeker voor een programma van BNN.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 10:08:46 #142
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_50027575
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:06 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Dat is echt behoorlijk veel voor Nederlandse begrippen hoor, en zeker voor een programma van BNN.
Door de media hype had ik meer kijkers verwacht.
Ben trouwens benieuwd of Balkenende, ondanks zijn belofte het niet te doen, stiekem toch heeft zitten kijken.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 10:47:30 #143
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_50028110
Geniale actie!! Ik heb ook een tijdje zitten kijken en ik was echt boos dat ze zoiets verzonnen hadden enzo grappig dat het ook in het buitenland op tv kwam! Ik heb er eerlijk gezegd geen moment aan gedacht dat het wel eens een grap zou kunnen zijn, ze deden het echt heel goed! Had het sowieso te druk met me ergeren

[ Bericht 1% gewijzigd door morgane op 02-06-2007 10:54:03 ]
  zaterdag 2 juni 2007 @ 10:50:07 #144
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_50028155
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 08:35 schreef Falco het volgende:

[..]

[..]

zaterdag 2 juni 2007 @ 11:01:52 #145
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50028307
quote:
Klink hekelt aanpak BNN in donorshow
(Novum) - Minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) noemt de manier waarop BNN aandacht heeft gevraagd voor het tekort aan donoren in Nederland ongepast. Vrijdag bleek tijdens de uitzending dat de terminaal zieke vrouw die zelf mocht kiezen aan wie van de drie kandidaten zij een nier wilde geven, een actrice is. De drie nierpatiënten bleken wel echt een nier nodig te hebben.
Rond de show ontstond veel ophef, ook in het buitenland. Klink sloeg een uitnodiging om bij de uitzending aanwezig te zijn af. Zijn woordvoerder zegt vrijdagavond dat het positieve aan de show is dat het de maatschappelijke relevantie weergeeft van orgaandonatie.

De Nierstichting zegt zelf nooit voor een 'Idols-achtige context' te hebben gekozen, maar zegt dat het 'statement' van de nierpatiënten 'op een perfecte manier voor het voetlicht' is gekomen. "Het is duidelijk hoe groot het probleem is", zegt Paul Beerkens. "We moeten nu ophouden over de vorm van het televisieprogramma, nu moeten we aan de slag. Het masterplan orgaandonatie moet er nu komen." De stichting en andere maatschappelijke en medische organisaties hebben de minister gevraagd zo snel mogelijk met voorstellen te komen voor dit masterplan.

D66-Kamerlid Boris van der Ham heeft aangekondigd dinsdag tijdens het vragenuurtje de regering te vragen na te denken over de afgelopen week. "Was het wijs van tevoren schande te spreken over een programma bekeken vanuit het oogpunt van de vrijheid van meningsuiting?" Bovendien wil het Kamerlid weten wat de regering op korte termijn gaat doen om het tekort aan donoren terug te dringen.
Wat een walgelijke reactie van die CDA'ers. Het is notabene de schuld van het CDA dat dit probleem nog bestaat.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50028341
Atsma heeft alweer ingebonden. In een commentaar op de radio was hij al een stuk milder. Uiteindelijk is hij opgelucht over de gang van zaken en hoopt hij dat dit extra donoren zal opleveren.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:09:49 #147
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_50028424
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:03 schreef Serendips het volgende:
Atsma heeft alweer ingebonden. In een commentaar op de radio was hij al een stuk milder. Uiteindelijk is hij opgelucht over de gang van zaken en hoopt hij dat dit extra donoren zal opleveren.
Hij zal zich wel knap lullig voelen na al zijn uitspraken!?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:11:27 #148
141482 Q.
JurassiQ
pi_50028448
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat een walgelijke reactie van die CDA'ers. Het is notabene de schuld van het CDA dat dit probleem nog bestaat.
CDA

Wat een ziekelijk stelletje mensen is dat toch.
For great justice!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:17:56 #149
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_50028532
Zijn het niet juist de christenen die uit geloofsoverwegingen geen donor willen zijn? Dokters mogen toch geen "godje spelen"?
pi_50028829
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 07:46 schreef koenimex het volgende:
Ik wist van tevoren niet dat het programma nep was (hoax vind ik zo'n stom woord). Maar juist omdat het wel echt leek te zijn, vond ik het geweldig! Laat die journalisten maar schrijven over dit smakeloze concept, laat de politiek er maar allemaal over vallen. Er is nu iig aandacht voor! En dat dat dan op een smakeloze manier moet, so be it. Moet je kijken, de hele wereldpers zat daar?! Er was aandacht hiervoor op CNN, SKY, BBC, ZDF, noem ze maar op. Op het eind roepen dat alles een grote grap was, is natuurlijk nog vetter, omdat je zo nóg meer aandacht genereert. (...haalt adem...)

Ik ben fan, en ben dan ook direct lid geworden van BNN (donor ben ik al jaren, dus ja).
Niet alleen werd het in die media genoemd, de correspondent van CNN klonk alsof hij diep onder de indruk was. Soortgelijke TV programma's zijn tegenwoordig zo voorspelbaar en dan zo'n omwenteling. Het was een aanslag op ranzige shows, de gehele commercie en bereikt tegelijk iets goeds. De hoofdrolspelers zijn nu helden geworden. Topconcept.
pi_50028945
Ik had het ongeveer 10 minuten voor het einde door dat het gespeeld was, vind het wel een brute actie!
pi_50029042
Hier wordt (terecht) weer negatief gereageerd op het CDA, maar ik begrijp dan niet waarom die de laatste verkiezingen weer zoveel stemmen hadden en waarom iedereen Balkenende zo geweldig vindt, ook jongeren.
pi_50029221
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:17 schreef BMH het volgende:
Zijn het niet juist de christenen die uit geloofsoverwegingen geen donor willen zijn? Dokters mogen toch geen "godje spelen"?
Zo'n mooie provocerende actie van BNN en dan nog het verpesten door alles over 1 kam te scheren.
pi_50029327
WTF? Het is de schuld van de mensen die geen donorformulier hebben ingevuld.

Ongelofelijk hoe hier de schuld richting het CDA wordt afgeschoven, briljant
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:04:52 #155
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_50029378
De Zomer Draait Door ontvangt Patrick Lodiers

Presentator Patrick Lodiers is vanavond 2 juni te gast in de eerste aflevering van het nieuwe programma De Zomer Draait Zomer, waarin Matthijs van Nieuwkerk en tafelheer Marc-Marie Huijbregts zes weken lang gasten ontvangen in het decor van De Wereld Draait Door. Lodiers spreekt met Van Nieuwkerk over de commotie rondom het programma De Grote Donorshow, dat vrijdagavond in scène gezet bleek te zijn. Ook BNN vond het te ver gaan een nier weg te geven in een tv-programma.

In De Zomer Draait Door, om 20.25 uur op Nederland 1, schuiven ook andere gasten aan. Schrijfster Connie Palmen vertelt over het succes van en de ophef over haar boek ‘Lucifer’. Cabaretier Bert Visscher praat over zijn liefde voor Italië en het leven in een dorpje in de buurt van Napels en caberetier Erik van Muiswinkel blikt in ‘De week volgens Van Muiswinkel’ terug op de afgelopen week.
Patrick Lodiers
pi_50029431
Erg kinderachtig hoe sommige ministers reageren inderdaad, ze zijn er gewoon ingetuind en het zou ze sieren om het toe te geven in plaats van zo te reageren.

Wat betreft de opmerking van BMH; ik ben zelf christen en juist dán vind ik het belangrijk om donor te zijn (naastenliefde enzo ).
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:08:10 #157
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_50029460
Groot gelijk heb je ...Het is zeker belangrijk om donor te zijn.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:21:43 #158
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_50029721
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:58 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Zo'n mooie provocerende actie van BNN en dan nog het verpesten door alles over 1 kam te scheren.
Zag je het vraagteken niet?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:47:42 #159
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50030240
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:02 schreef knnth het volgende:
WTF? Het is de schuld van de mensen die geen donorformulier hebben ingevuld.

Ongelofelijk hoe hier de schuld richting het CDA wordt afgeschoven, briljant
Bepaalde partijen (PvdA, SP, GroenLinks, D'66) wilden het 'geen-bezwaar' systeem invoeren omdat bewezen is dat dit in andere landen geholpen heeft. Het CDA hield dit met allerlei vage argumenten ("Je komt aan Gods schepsel") tegen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:54:58 #160
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50030381
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:48 schreef bloodymary het volgende:
Hier wordt (terecht) weer negatief gereageerd op het CDA, maar ik begrijp dan niet waarom die de laatste verkiezingen weer zoveel stemmen hadden en waarom iedereen Balkenende zo geweldig vindt, ook jongeren.
Ze hebben een geniale campagne gevoerd. Daarnaast kun je de schuld aan Paul Rosenmöller en Matthijs van Nieuwkerk geven, die in hun programma's een zeer hip persoon van JP maakten. Verder vind ik dat CDA hier ontzettend zit te suffen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')