codicil is nutteloos omdat je familie na je dood dan nog kan bepalen wat er met je lichaam gaat gebeuren. Een donorregistratieformulier is een officieel document waar naar gahandeld word.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:52 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik heb wel gekeken.
Een mooie stunt van BNN![]()
Het ging ze om leden te werfen of je wilde sms'en voor donorcodicilregistratieformulier.
Volgens mij snapt Atsma nog niet zo goed dat de kandidaten in het complot zaten.quote:Joop Atsma heeft vrijdag met verbijstering zitten kijken naar de BNN Donorshow. Ook nu deze in scène gezet blijkt te zijn, blijft het CDA-Tweede Kamerlid spreken van een "smakeloze show".
Vooral de manier waarop kandidaten werden afgeserveerd trof Atsma. "Je zal het maar te horen krijgen als 50-plusser."
Dat is "The Dude" uit "The Big Lebowski", zie T-shirt jongen.quote:
Ik riep het ook al een paar dagen, kon me niet voorstellen dat een omroep als BNN er echt een wedstrijd van zou maken...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:06 schreef IHVK het volgende:
Ik wil niet zeggen I told you so, maar dit is wat ik al dagen roep.
Wel leuk dat niemand me geloofde, geweldige stunt.![]()
Sorry idd, donorregistratieformulierquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:54 schreef BMH het volgende:
[..]
codicil is nutteloos omdat je familie na je dood dan nog kan bepalen wat er met je lichaam gaat gebeuren. Een donorregistratieformulier is een officieel document waar naar gahandeld word.
Vlak voor je reactie viel het me ook opeens op (na nogmaals de ontknoping weergekeken te hebben)quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:58 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Dat is "The Dude" uit "The Big Lebowski", zie T-shirt jongen.
Ze zeiden dat ze dit hadden gedaan. "Er bleven 25 kandidaten over". (en ja.. allemaal bullshit, maar iig geen argument om het programma van te voren als een hoax af te stempelen).quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Enigszins voorspelbaar, hoewel ik ook dacht dat het echt was.Niet iedereen is geschikt als donor. De antistoffen op de cellen van de donor moeten vrijwel overeen komen die van de ontvanger omdat het orgaan anders snel weer afgestoten wordt. Je zou dus alle kandidaten eerst van te voren hebben moeten screenen om te kijken of ze sowieso wel in aanmerking zouden kunnen komen voor de nier. Niet echt realistisch dat er zoveel kandidaten over zouden blijven na deze onderzoeken, want de kans dat een donor geschikt is is niet zo groot.
Zie mijn reactie hierboven. De arts kan het register raadplegen om te zien of iemand zich beschikbaar heeft gesteld, maar de familie kan daarna alsnog geen toestemming geven.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:54 schreef BMH het volgende:
[..]
codicil is nutteloos omdat je familie na je dood dan nog kan bepalen wat er met je lichaam gaat gebeuren. Een donorregistratieformulier is een officieel document waar naar gahandeld word.
Een of andere reclame heb ik het idee.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:26 schreef Guanabana het volgende:
Dat vind ik nou zo stom, iedereen zegt dat ze bekend voorkwam, maar beetje vreemd dat niemand dan weet waar ze van is.![]()
het t-shirt van de jongen.quote:
Oftewel: Nog steeds veel te veel onduidelijkheid rond het themaquote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Zie mijn reactie hierboven. De arts kan het register raadplegen om te zien of iemand zich beschikbaar heeft gesteld, maar de familie kan daarna alsnog geen toestemming geven.
Wist ik nietquote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Zie mijn reactie hierboven. De arts kan het register raadplegen om te zien of iemand zich beschikbaar heeft gesteld, maar de familie kan daarna alsnog geen toestemming geven.
Dat had ik dus ook, maar geen idee meer waarvan. Vast van een of andere reclame ofzo.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:17 schreef maaiku het volgende:
ik dacht al ik ken die vrouw (lisa), waar ken ik haar van.... maar nou weet ik dat nog steeds niet...
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:04 schreef P8 het volgende:
[..]
het t-shirt van de jongen.
Toen hij daarmee opkwam mocht hij van mij de nier al hebben. Jammer dat het niet doorging![]()
Leuk om te lezen dat Amerikanen denken dat alles in Amerika gebeurdquote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:12 schreef Roi het volgende:
http://abcnews.go.com/International/story?id=3236299
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:13 schreef tong80 het volgende:
Ik dacht die hoer ken ik. Nu weet ik het zeker. Koste me een geeltje maar niks van hersentumor te merken toen.
Zegt me niks en ze ziet er trouwens uit als een kikker.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:29 schreef 7eVeNL het volgende:
Ja hoor heb het antwoord gevonden! via het BNN forum
Haar naam is Leonie Gebbink en ze speelde Dame Grandeur in een programma van het land van ooit
[afbeelding]
Hm, daar ben ik nog nooit geweest...quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:29 schreef 7eVeNL het volgende:
Ja hoor heb het antwoord gevonden! via het BNN forum
Haar naam is Leonie Gebbink en ze speelde Dame Grandeur in een programma van het land van ooit
[afbeelding]
Heel raar inderdaad. Hij had an sich wel een goed punt met het smakeloosheidsgehalte, maar hij moet nu gewoon toegeven dat hij gefopt is. Zo heel ernstig is het ook weer niet als je je fouten toegeeft.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:43 schreef Beathoven het volgende:
Ik had die Atsma nog wel hoog zitten voor een CDA'er maar die is ook in waarde gedaald, wat een zwakke argumenten. Het lijkt wel of hij de clue niet begrijpt of wil doen alsof hij het niet begrijpt omdat hij anders gezichtsverlies lijdt. Maar dat doet hij zowiezo al.
Volgens mij zat Plassterk trouwens in het complot
Atsma is een van de meest foute kamerleden die er zijn. Deze man wil alle programma's die hem niet aanstaan verbieden. Het is een enorm populistisch kamerlid dat zinspeeld op de onderbuikgevoelens die heersen bij de CDA-achterban.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:43 schreef Beathoven het volgende:
Ik had die Atsma nog wel hoog zitten voor een CDA'er maar die is ook in waarde gedaald, wat een zwakke argumenten. Het lijkt wel of hij de clue niet begrijpt of wil doen alsof hij het niet begrijpt omdat hij anders gezichtsverlies lijdt. Maar dat doet hij zowiezo al.
inderdaadquote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Heel raar inderdaad. Hij had an sich wel een goed punt met het smakeloosheidsgehalte, maar hij moet nu gewoon toegeven dat hij gefopt is. Zo heel ernstig is het ook weer niet als je je fouten toegeeft.
Niet politiek gezien vind ik 'm wel ok, ben met school ooit eens op bezoek geweest in de tweede kamer in de tijd dat paars nog regeerde. We hadden toen een discussie met 'm in de vorm van een uitgebreid vraaggesprek in de CDA vergaderzaal. We hebben daarna nog een rondleiding van 'm gehad. Vond het toen een sympathieke vent en dat zal nu niet veel anders zijn. Hij slaat alleen de plank volledig mis op het moment, had wel een wat andere reactie van 'm verwacht.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 01:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Atsma is een van de meest foute kamerleden die er zijn. Deze man wil alle programma's die hem niet aanstaan verbieden. Het is een enorm populistisch kamerlid dat zinspeeld op de onderbuikgevoelens die heersen bij de CDA-achterban.
Dat was een mythe.. De impact daarvan was niet zo groot. De morele paniek hieromtrent was denk ik stukken groter (al zal het w.s. geen mythe worden)quote:Op zaterdag 2 juni 2007 01:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik moet me trouwens sterk vergissen, maar volgens mij is deze wereldwijde hoax ongeveer vergelijkbaar met de impact die 'War of the Worlds' destijds als hoorspel heeft gehad.
Hij vindt het vooral smakeloos dat hij er in getrapt is denk ik.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 01:05 schreef Beathoven het volgende:
inderdaad
En wat is smakeloos volgens Atsma? Dat de kandidaten zelf in het complot zitten. Smakeloos dat ze over hun problemen konden vertellen? Smakeloos omdat het over leven en dood ging?, Smakeloos omdat er een moeilijk onderwerp werd besproken wat meneer en zijn partij zelf van de agenda hebben geveegd omdat ze er hun vingers niet aan wilden branden.
Dit is nu precies de reden waarom de politiek nooit jong publiek aan weet te spreken. Ze maken zo'n super overdreven reclamespotje met wat populaire muziek als rap of nu zullen er ook wel spotjes met jump gaan komen en denken dan dat jongeren dat spotje automatisch cool vinden.quote:"Ik vind dat het niet bijdraagt aan de problematiek. Jammer. Het is een gemiste kans van BNN om niet nader op de problemen in te gaan. Ik heb bijvoorbeeld geen medicus aan het woord gehoord."
Jij slaat werkelijk waar de spijker op zn kop!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 02:57 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Dit is nu precies de reden waarom de politiek nooit jong publiek aan weet te spreken. Ze maken zo'n super overdreven reclamespotje met wat populaire muziek als rap of nu zullen er ook wel spotjes met jump gaan komen en denken dan dat jongeren dat spotje automatisch cool vinden.
BNN is een jongerenzender die als geen ander programma's kunnen maken die jongeren wel aanspreken.
Dit is gewoon een sublieme actie van BNN. Buiten de mediaandacht voor donorregistratie zal dit ook BNN zelf geen windeieren leggen.
Het is allemaal bedacht door Endemol. BNN mocht het, vanwege hun imago, uitvoeren.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 02:57 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
BNN is een jongerenzender die als geen ander programma's kunnen maken die jongeren wel aanspreken.
Dit is gewoon een sublieme actie van BNN. Buiten de mediaandacht voor donorregistratie zal dit ook BNN zelf geen windeieren leggen.
Al die comments.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:12 schreef Roi het volgende:
http://abcnews.go.com/International/story?id=3236299
quote:
quote:this commenting system sucks a little, maybe you visit Geenstijl.nl and check how that works?
Posted by:
rabarberke Jun-1
Mark As Violation
Ben lid geworden in het vroege begin, nog voor het een PO was. Na een paar jaar afgemeld, omdat ik niet meer onder de indruk was van de programma's die ze brachten.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 08:22 schreef TJDoornbos het volgende:
k was het al ffkes 2003 of 2004 dus vanaf mn achttiende of negentiende
Ik denk hetquote:Op zaterdag 2 juni 2007 09:30 schreef N.icka het volgende:
Volgens mij ben ik de enige die de show niet gezien heeft![]()
Dat is echt behoorlijk veel voor Nederlandse begrippen hoor, en zeker voor een programma van BNN.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 09:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik denk het![]()
Alhoewel, volgens de kijkcijfers hebben er maar 1,2 miljoen mensen gekeken. Ik had meer verwacht.
Door de media hype had ik meer kijkers verwacht.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat is echt behoorlijk veel voor Nederlandse begrippen hoor, en zeker voor een programma van BNN.
quote:
Wat een walgelijke reactie van die CDA'ers. Het is notabene de schuld van het CDA dat dit probleem nog bestaat.quote:Klink hekelt aanpak BNN in donorshow
(Novum) - Minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) noemt de manier waarop BNN aandacht heeft gevraagd voor het tekort aan donoren in Nederland ongepast. Vrijdag bleek tijdens de uitzending dat de terminaal zieke vrouw die zelf mocht kiezen aan wie van de drie kandidaten zij een nier wilde geven, een actrice is. De drie nierpatiënten bleken wel echt een nier nodig te hebben.
Rond de show ontstond veel ophef, ook in het buitenland. Klink sloeg een uitnodiging om bij de uitzending aanwezig te zijn af. Zijn woordvoerder zegt vrijdagavond dat het positieve aan de show is dat het de maatschappelijke relevantie weergeeft van orgaandonatie.
De Nierstichting zegt zelf nooit voor een 'Idols-achtige context' te hebben gekozen, maar zegt dat het 'statement' van de nierpatiënten 'op een perfecte manier voor het voetlicht' is gekomen. "Het is duidelijk hoe groot het probleem is", zegt Paul Beerkens. "We moeten nu ophouden over de vorm van het televisieprogramma, nu moeten we aan de slag. Het masterplan orgaandonatie moet er nu komen." De stichting en andere maatschappelijke en medische organisaties hebben de minister gevraagd zo snel mogelijk met voorstellen te komen voor dit masterplan.
D66-Kamerlid Boris van der Ham heeft aangekondigd dinsdag tijdens het vragenuurtje de regering te vragen na te denken over de afgelopen week. "Was het wijs van tevoren schande te spreken over een programma bekeken vanuit het oogpunt van de vrijheid van meningsuiting?" Bovendien wil het Kamerlid weten wat de regering op korte termijn gaat doen om het tekort aan donoren terug te dringen.
Hij zal zich wel knap lullig voelen na al zijn uitspraken!?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:03 schreef Serendips het volgende:
Atsma heeft alweer ingebonden. In een commentaar op de radio was hij al een stuk milder. Uiteindelijk is hij opgelucht over de gang van zaken en hoopt hij dat dit extra donoren zal opleveren.
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een walgelijke reactie van die CDA'ers. Het is notabene de schuld van het CDA dat dit probleem nog bestaat.
Niet alleen werd het in die media genoemd, de correspondent van CNN klonk alsof hij diep onder de indruk was. Soortgelijke TV programma's zijn tegenwoordig zo voorspelbaar en dan zo'n omwenteling. Het was een aanslag op ranzige shows, de gehele commercie en bereikt tegelijk iets goeds. De hoofdrolspelers zijn nu helden geworden. Topconcept.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 07:46 schreef koenimex het volgende:
Ik wist van tevoren niet dat het programma nep was (hoax vind ik zo'n stom woord). Maar juist omdat het wel echt leek te zijn, vond ik het geweldig! Laat die journalisten maar schrijven over dit smakeloze concept, laat de politiek er maar allemaal over vallen. Er is nu iig aandacht voor! En dat dat dan op een smakeloze manier moet, so be it. Moet je kijken, de hele wereldpers zat daar?! Er was aandacht hiervoor op CNN, SKY, BBC, ZDF, noem ze maar op. Op het eind roepen dat alles een grote grap was, is natuurlijk nog vetter, omdat je zo nóg meer aandacht genereert. (...haalt adem...)
Ik ben fan, en ben dan ook direct lid geworden van BNN (donor ben ik al jaren, dus ja).
Zo'n mooie provocerende actie van BNN en dan nog het verpesten door alles over 1 kam te scheren.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:17 schreef BMH het volgende:
Zijn het niet juist de christenen die uit geloofsoverwegingen geen donor willen zijn? Dokters mogen toch geen "godje spelen"?
Zag je het vraagteken niet?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:58 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Zo'n mooie provocerende actie van BNN en dan nog het verpesten door alles over 1 kam te scheren.
Bepaalde partijen (PvdA, SP, GroenLinks, D'66) wilden het 'geen-bezwaar' systeem invoeren omdat bewezen is dat dit in andere landen geholpen heeft. Het CDA hield dit met allerlei vage argumenten ("Je komt aan Gods schepsel") tegen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:02 schreef knnth het volgende:
WTF? Het is de schuld van de mensen die geen donorformulier hebben ingevuld.
Ongelofelijk hoe hier de schuld richting het CDA wordt afgeschoven, briljant
Ze hebben een geniale campagne gevoerd. Daarnaast kun je de schuld aan Paul Rosenmöller en Matthijs van Nieuwkerk geven, die in hun programma's een zeer hip persoon van JP maakten. Verder vind ik dat CDA hier ontzettend zit te suffen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:48 schreef bloodymary het volgende:
Hier wordt (terecht) weer negatief gereageerd op het CDA, maar ik begrijp dan niet waarom die de laatste verkiezingen weer zoveel stemmen hadden en waarom iedereen Balkenendezo geweldig vindt, ook jongeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |