quote:http://www.nu.nl/news/109(...)tastische_stunt.html
Plasterk noemt Grote Donorshow fantastische stunt
Uitgegeven: 1 juni 2007 22:17
Laatst gewijzigd: 1 juni 2007 22:29
DEN HAAG - Minister Ronald Plasterk van Onderwijs noemt de Grote Donorshow van BNN "een fantastische stunt".
ANP
Dat de omroep een spelshow nabootste waar een nier op het spel stond, is "een intelligente manier" om aandacht te vragen voor het tekort aan donoren in Nederland.
Dat heeft Plasterk vrijdag via zijn woordvoerder laten weten.
Atsma
CDA-Tweede Kamerlid Joop Atsma heeft vrijdag met verbijstering zitten kijken naar de BNN Donorshow. Ook nu deze in scène gezet blijkt te zijn, blijft het hij spreken van een "smakeloze show".
Vooral de manier waarop kandidaten werden afgeserveerd trof Atsma. "Je zal het maar te horen krijgen als 50-plusser."
De fictieve terminale Lisa liet ouderen als eerste afvallen toen ze kandidaten voor haar nier moest aanwijzen.
Gemiste kans
"Ik vind dat het niet bijdraagt aan de problematiek. Jammer. Het is een gemiste kans van BNN om niet nader op de problemen in te gaan. Ik heb bijvoorbeeld geen medicus aan het woord gehoord."
Buitenlandse pers
Journalisten reageerden vrijdagavond in de Aalsmeerse studio van waaruit de Grote Donowshow werd uitgezonden, wisselend op het feit dat de show een publiciteitsstunt bleek om donoren te werven.
"Ik ben opgelucht dat het een publiciteitsstunt bleek", zei Eva Peeters van het Vlaamse VTM Nieuws. "De hele wereldpers is erin getrapt, en ik vind het goed dat de donorproblematiek nu op de kaart is gezet. Niet alleen in Nederland. De makers zijn in hun opzet geslaagd."
Voor niets
De Spaanse Olatz Simons, verslaggever voor de Baskische televisie, vindt het heel erg dat ze "voor niets naar Nederland is gekomen". "Dit is niet de manier om de aandacht te vragen voor dit probleem, dit is een slechte manier om de aandacht te trekken."
Spanje...quote:De Spaanse Olatz Simons, verslaggever voor de Baskische televisie, vindt het heel erg dat ze "voor niets naar Nederland is gekomen". "Dit is niet de manier om de aandacht te vragen voor dit probleem, dit is een slechte manier om de aandacht te trekken."
OMFG ... slechte manier van aandacht trekken maar toch aandacht geven door naar NL te komen.quote:De Spaanse Olatz Simons, verslaggever voor de Baskische televisie, vindt het heel erg dat ze "voor niets naar Nederland is gekomen". "Dit is niet de manier om de aandacht te vragen voor dit probleem, dit is een slechte manier om de aandacht te trekken."
Ja want nu gelooft niemand je.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:57 schreef webfreak het volgende:
Ik zie net 't fragment op RTL 4... Toevallig, want ik kwam gisteren al tot de conclusie dat 't een hoax moest zijn. Toen ik in de krant las hoeveel commotie er zelfs in 't buitenland is ontstaan, snapte ik ineens waar 't om ging.
Perfecte manier om aandacht te trekken. En 't past helemaal bij BNN, dit soort acties.
Verrassend dat ik inderdaad gelijk heb gekregen (beetje jammer alleen, dat ik dit niet gisteren heb gepost)
Preciesquote:
quote:Vooral de manier waarop kandidaten werden afgeserveerd trof Atsma. "Je zal het maar te horen krijgen als 50-plusser."
WAT?!!!!11quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:53 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Is dus in scene gezet
De TS vroeg om hem te sluitenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:59 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
WAT?!!!!11
---
Dat andere topic was toch echt eerder open, m'neer de gastslotzetter.
Anyways, BNN
Check de topic-id in de adresbalkquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:59 schreef wolfrolf het volgende:
Dat andere topic was toch echt eerder open, m'neer de gastslotzetter.
Gelukkig zit niemand te wachten op buitenlandse meningenquote:De Spaanse Olatz Simons, verslaggever voor de Baskische televisie, vindt het heel erg dat ze "voor niets naar Nederland is gekomen". "Dit is niet de manier om de aandacht te vragen voor dit probleem, dit is een slechte manier om de aandacht te trekken."
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:01 schreef sander89 het volgende:
Kijk op Belgie 1 brengen ze het tenminst tot nu toe goed.
Die is gewoon pissed dat ze voor nop naar Nederland is gekomen terwijl ze een sappig verhaal dacht te hebben.quote:De Spaanse Olatz Simons, verslaggever voor de Baskische televisie, vindt het heel erg dat ze "voor niets naar Nederland is gekomen". "Dit is niet de manier om de aandacht te vragen voor dit probleem, dit is een slechte manier om de aandacht te trekken."
hier waren op dat moment meer reacties. En jij had ook nog eens een nieuwsberichtquote:
Is goedquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:04 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Was dan wel eerder, hier waren op dat moment meer reacties. En jij had ook nog eens een nieuwsbericht![]()
Behoorlijk jaquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:03 schreef spacemangraig het volgende:
Wat een humorloze lul die Astma.
Ik denk dat het bij bijna iedereen wel door het hoofd geschoten is. Bij zulke bizarre berichten ga je toch twijfelen of het waar is. Veel mensen zullen dat zoiets hebben van dit kan toch niet waar zijn!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:59 schreef webfreak het volgende:
[..]
Maar hebben niet meer mensen hieraan gedacht?
Uiteindelijk ligt 't toch best voor de hand.. Achteraf vind ik 't zelfs vaag dat er in de media niet is gespeculeerd over een hoax... Het is toch behoorlijk onetisch, en 't blijft natuurlijk BNN.
DIe heeft alles inderdaad slim bewoord.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:05 schreef amaranta het volgende:
Ik zeg Plasterk voor president.
Nu nog veel centjes voor alle lieve juffen en dan is hij mijn held.
Da's mode, je weet tochquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:06 schreef sander89 het volgende:
Geweldig die buitenlandse pers wat ze van de show vonden voor dat het uitgezonden werdTerrorisme vond het er eentje
![]()
Plasterk is ene held.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:06 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[..]
DIe heeft alles inderdaad slim bewoord.
Er is een kleine column in de Telegraaf geweest, waarin de schrijver de hoop uitsprak dat het een hoax zou zijn. Met dat in mijn achterhoofd kwam ik na 5 minuten al tot de conclusie dat het niet echt was. Plus dat "Lisa" nou niet een oscar gaar winnen als beste actricequote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:59 schreef webfreak het volgende:
[..]
Precies
Maar hebben niet meer mensen hieraan gedacht?
Uiteindelijk ligt 't toch best voor de hand.. Achteraf vind ik 't zelfs vaag dat er in de media niet is gespeculeerd over een hoax... Het is toch behoorlijk onetisch, en 't blijft natuurlijk BNN.
Ik vind dit anders een best sappig verhaal!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:03 schreef Dalamar het volgende:
Die is gewoon pissed dat ze voor nop naar Nederland is gekomen terwijl ze een sappig verhaal dacht te hebben.
Dan moet je volgens mij op www.kijkonderzoek.nl kijken. Maar ik denk dat het er nu nog niet opstaat, het gaat per week.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:17 schreef koenimex het volgende:
Ik ben er ook ingetrapt, echt stoer van ze
.
Is er iets bekend over de werkelijke kijkcijfers van de uitzending, en zijn er ergens fragmenten van CNN e.d. hierover terug te vinden? Ik kan ze iig niet vinde.
Morgen staan ze d'rop als ik het goed heb. Denk wel dat dit 1,5 miljoen kijkers getrokken heeft, misschien wel 2 miljoen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:18 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dan moet je volgens mij op www.kijkonderzoek.nl kijken. Maar ik denk dat het er nu nog niet opsta, gaat per week volgens mij.
nou..... er waren wel vermoedens hoorquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:09 schreef kurk_droog het volgende:
Iedereen kakte erinWat een helden werken er bij BNN
Klasse!
![]()
true zelfde gehad.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:17 schreef maaiku het volgende:
ik dacht al ik ken die vrouw (lisa), waar ken ik haar van.... maar nou weet ik dat nog steeds niet...
Dit zal haar carriere geen kwaad doen dus binnenkort staat 't vast wel in de krantquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:17 schreef maaiku het volgende:
ik dacht al ik ken die vrouw (lisa), waar ken ik haar van.... maar nou weet ik dat nog steeds niet...
Dat vind ik altijd van die laffe tekstenquote:Callers to a local radio station had suggested the whole thing could be a hoax by BNN to build up its ratings.
Mjah, tijdens de show zelf zou je toch moeten gaan twijfelen. De drie nierpatiënten speelden toch wel heel onopvallend opvallend krampachtig en zenuwachtig tegelijkquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:22 schreef Zyggie het volgende:
Wtf, dacht iedereen serieus dat het echt was?![]()
![]()
![]()
En hij:quote:
Dat zal vast de bedoeling geweest zijnquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:26 schreef Guanabana het volgende:
Dat vind ik nou zo stom, iedereen zegt dat ze bekend voorkwam, maar beetje vreemd dat niemand dan weet waar ze van is.![]()
Oke, leg uit?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:29 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
En hij:
[afbeelding]
Maar dat was hij al natuurlijk.
codicil is nutteloos omdat je familie na je dood dan nog kan bepalen wat er met je lichaam gaat gebeuren. Een donorregistratieformulier is een officieel document waar naar gahandeld word.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:52 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik heb wel gekeken.
Een mooie stunt van BNN![]()
Het ging ze om leden te werfen of je wilde sms'en voor donorcodicilregistratieformulier.
Volgens mij snapt Atsma nog niet zo goed dat de kandidaten in het complot zaten.quote:Joop Atsma heeft vrijdag met verbijstering zitten kijken naar de BNN Donorshow. Ook nu deze in scène gezet blijkt te zijn, blijft het CDA-Tweede Kamerlid spreken van een "smakeloze show".
Vooral de manier waarop kandidaten werden afgeserveerd trof Atsma. "Je zal het maar te horen krijgen als 50-plusser."
Dat is "The Dude" uit "The Big Lebowski", zie T-shirt jongen.quote:
Ik riep het ook al een paar dagen, kon me niet voorstellen dat een omroep als BNN er echt een wedstrijd van zou maken...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:06 schreef IHVK het volgende:
Ik wil niet zeggen I told you so, maar dit is wat ik al dagen roep.
Wel leuk dat niemand me geloofde, geweldige stunt.![]()
Sorry idd, donorregistratieformulierquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:54 schreef BMH het volgende:
[..]
codicil is nutteloos omdat je familie na je dood dan nog kan bepalen wat er met je lichaam gaat gebeuren. Een donorregistratieformulier is een officieel document waar naar gahandeld word.
Vlak voor je reactie viel het me ook opeens op (na nogmaals de ontknoping weergekeken te hebben)quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:58 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Dat is "The Dude" uit "The Big Lebowski", zie T-shirt jongen.
Ze zeiden dat ze dit hadden gedaan. "Er bleven 25 kandidaten over". (en ja.. allemaal bullshit, maar iig geen argument om het programma van te voren als een hoax af te stempelen).quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Enigszins voorspelbaar, hoewel ik ook dacht dat het echt was.Niet iedereen is geschikt als donor. De antistoffen op de cellen van de donor moeten vrijwel overeen komen die van de ontvanger omdat het orgaan anders snel weer afgestoten wordt. Je zou dus alle kandidaten eerst van te voren hebben moeten screenen om te kijken of ze sowieso wel in aanmerking zouden kunnen komen voor de nier. Niet echt realistisch dat er zoveel kandidaten over zouden blijven na deze onderzoeken, want de kans dat een donor geschikt is is niet zo groot.
Zie mijn reactie hierboven. De arts kan het register raadplegen om te zien of iemand zich beschikbaar heeft gesteld, maar de familie kan daarna alsnog geen toestemming geven.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:54 schreef BMH het volgende:
[..]
codicil is nutteloos omdat je familie na je dood dan nog kan bepalen wat er met je lichaam gaat gebeuren. Een donorregistratieformulier is een officieel document waar naar gahandeld word.
Een of andere reclame heb ik het idee.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:26 schreef Guanabana het volgende:
Dat vind ik nou zo stom, iedereen zegt dat ze bekend voorkwam, maar beetje vreemd dat niemand dan weet waar ze van is.![]()
het t-shirt van de jongen.quote:
Oftewel: Nog steeds veel te veel onduidelijkheid rond het themaquote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Zie mijn reactie hierboven. De arts kan het register raadplegen om te zien of iemand zich beschikbaar heeft gesteld, maar de familie kan daarna alsnog geen toestemming geven.
Wist ik nietquote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Zie mijn reactie hierboven. De arts kan het register raadplegen om te zien of iemand zich beschikbaar heeft gesteld, maar de familie kan daarna alsnog geen toestemming geven.
Dat had ik dus ook, maar geen idee meer waarvan. Vast van een of andere reclame ofzo.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:17 schreef maaiku het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |