Je begrijpt het denk ik verkeerd. Ik vind dat er soms echt te lichtzinnig gedaan wordt over de donorproblematiek: "Je bent het zowat verplicht donor zijn!" of "Als je geen donorcodicil hebt, hoef je ook geen donororganen te ontvangen" en al dat soort onzin. Zeker met zo\'n programma drbij wordt je een schuldgevoel aangepraat, terwijl ik aan 'baas over lichaam' toch nog grotere waarde aan hecht. Hierdoor neig ik (enigszins recalcitrant, maar soit) idd naar niet-donor...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ow ja, vast. :\') Als dat inderdaad zo is, is het te kinderachtig voor woorden.
\'Ja, nee, ik ben geen donor(waardoor er bijvoorbeeld twee mensen geen dialyse meer nodig hebben), omdat ik het niet eens ben met wat ik op mijn tv zie.\'
Hoe zielig kun je zijn...![]()
ja eens vind ik ook. valt me meequote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:24 schreef Arcee het volgende:
Ondanks het heftige thema vind ik het tot nu toe geen verwerpelijke indruk maken.
Dat gaat een modje zometeen voor me doenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:24 schreef paultjuhhh het volgende:
JE vergeet [deel2] neer te zetten noob
Donequote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:25 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat gaat een modje zometeen voor me doen
Overigens heb ik het programma weer uitgezet!
Ja, alles matched.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:26 schreef Spielfuhrer het volgende:
Komen de weefseltypen van de potentiele ontvangers eigenlijk uberhaupt overeen met de donor? Ik heb een stuk van het begin gemist.
Is uitgezochtquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:26 schreef Spielfuhrer het volgende:
Komen de weefseltypen van de potentiele ontvangers eigenlijk uberhaupt overeen met de donor? Ik heb een stuk van het begin gemist.
Dit is toch echt??quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:27 schreef Leah het volgende:
overigens val ik van mijn stoel als dit echt blijkt te zijn.
Ja duh..Wat dacht jij danquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:26 schreef Spielfuhrer het volgende:
Ik ga dat ontvangen formulier wel even invullen jaquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:27 schreef sander89 het volgende:
Ben benieuwd naar de kijkcijfers![]()
![]()
![]()
Hopelijk door dit programma, wat wereldnieuws is![]()
Worden er meer mensen donor![]()
Ja, van 25 kandidaten zelfs, waar Lisa 3 uit moest kiezen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:26 schreef Spielfuhrer het volgende:
Ik hoop het.quote:
Alleen weet de transplantatiedienst van nietsquote:
Minister Plasterk is naar aanleiding van dit programma in ieder geval gaan nadenken en heeft besloten om donor te wordenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:27 schreef sander89 het volgende:
Ben benieuwd naar de kijkcijfers![]()
![]()
![]()
Hopelijk door dit programma, wat wereldnieuws is![]()
Worden er meer mensen donor![]()
Wie dwingt jou om te kijken?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:26 schreef vosss het volgende:
Kunnen we trouwens die lama niet gewoon zn nieren afpakken en laten creperen ofzo.
Wat een vervelend mannetje is dat zeg
Ze zijn natuurlijk wel ziek hè..quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:28 schreef calvobbes het volgende:
Pfff. Die Vincent en Charlotte zien er al oud uit voor hun leeftijd
Vincent zit onder de make up en in het filmpje van Charlotte zit ze flink onder de wondjes....
quote:Journalisten uit hele wereld in de rij voor donorshow
AALSMEER - Kort voor de uitzending van De Grote Donorshow van BNN stonden tientallen journalisten nog in de rij bij de tv-studio in Aalsmeer voor hun persaccreditatie. Van over de hele wereld zijn media toegestroomd voor het programma, dat in het buitenland nog veel meer ophef heeft veroorzaakt dan in Nederland.
Onder andere CNN en de Arabische nieuwszender al-Jazeera doen verslag. Ook zijn er media uit Japan, Oekraïne en Rusland.
Meer dan honderd journalisten zijn op de show afgekomen. Meer dan de helft komt uit het buitenland. Buiten de studio staan zeker tien straalwagens.
Er lopen veel fotografen rond die een glimp hopen op te vangen van de 37-jarige 'Lisa', de vrouw die een nier wil afstaan waarvoor tijdens de show drie kandidaten in de running zijn.
Lisa zal op een later tijdstip - bij leven - een gezonde nier doneren. Hoe die transplantie is geregeld, maakte BNN niet bekend.
Dat is het grote manco aan dit programma tot nu toe. Er wordt inderdaad teveel gehamerd op het doneren, schuldgevoelens en het tussen de regels door lezen, terwijl de nadruk zou moeten liggen op de keuze voor donatie. Het neigt nu teveel naar evangelisatie, helemaal met dat grote portret van Bart op de achtergrond die vanuit de hemel op iedereen neerkijkt.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Je begrijpt het denk ik verkeerd. Ik vind dat er soms echt te lichtzinnig gedaan wordt over de donorproblematiek: "Je bent het zowat verplicht donor zijn!" of "Als je geen donorcodicil hebt, hoef je ook geen donororganen te ontvangen" en al dat soort onzin. Zeker met zo\'n programma drbij wordt je een schuldgevoel aangepraat, terwijl ik aan 'baas over lichaam' toch nog grotere waarde aan hecht. Hierdoor neig ik (enigszins recalcitrant, maar soit) idd naar niet-donor...
Ik denk van niet.quote:
Iddquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:29 schreef Burdie het volgende:
En waarom staat dat paard bovenaan?
Ja, Lisa ziet er het best uit en die is terminaal.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:29 schreef Ambrosius het volgende:
Ze zijn natuurlijk wel ziek hè..
Ik vind het ook een nare vrouw.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:29 schreef Burdie het volgende:
Ik vind die Lisa trouwens stom.
Ja, ze heeft een leuke sleutelrol he, dat vind ze zeker tofquote:
Ongeneeselijke hersentumorquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:31 schreef Lukaso het volgende:
wat is er mis met lisa?
Ej.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:31 schreef AstroStart het volgende:
Pfff, dat neppe American Beauty muziekje weer
Als je normaal slechts een halve liter per dag mag......quote:
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:32 schreef Armageddon het volgende:
Is die Charlotte alcoholist ofzo? Die heeft het alleen maar over zuipen.![]()
Ze mag nu maar een halve liter vloeistof per dag drinken.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:32 schreef Armageddon het volgende:
Is die Charlotte alcoholist ofzo? Die heeft het alleen maar over zuipen.![]()
Done.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:33 schreef vosss het volgende:
Als vincent slim is zegt ie iets in de trend van:
ik wil mn opleiding afmaken en mensenlevens redden
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:33 schreef Armageddon het volgende:
Ze zouden voor mij allemaal al afvallen. SP & Groenlinks.
Ow zo!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:34 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ze mag nu maar een halve liter vloeistof per dag drinken.
Kan niet meerquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:35 schreef Martijn_fijn het volgende:
SMS Vincent naar 2585
Ik stem op de SP omdat ik Jan zo leuk vind!?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:35 schreef Renesite het volgende:
Ik word fucking gefrustreerd van die Charlotte over haar drinken vloeistof ik kan maar drinken, vloeistof, enne, drinken.
We spreken jou wel eens als je je hele leven lang aan een dialyseapparaat hangt.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:35 schreef Renesite het volgende:
Ik word fucking gefrustreerd van die Charlotte over haar drinken vloeistof ik kan maar drinken, vloeistof, enne, drinken.
Dat dus...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:36 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik stem op de SP omdat ik Jan zo leuk vind!?![]()
Ja, sorry hoor, maar ik vind die andere 2 veel sympathieker...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:36 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
We spreken jou wel eens als je je hele leven lang aan een dialyseapparaat hangt.
Kijken of jij ook dan zo'n leuke persoonlijkheid bent.
Het is geen BB die het geld in eigen zak steekt, het gaat gelukkig naar het goede doelquote:
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:36 schreef AstroStart het volgende:
OMG! Pff, dat alcoholische paard wint straks ook nog!
WTF!
Iedereen denkt dat het nep is. Als het toch echt blijkt te zijn, wordt het ineens rellen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Jezus, die mensen hier in dit topic. Alsof het godverdomme Idols is...
Donneer jezelf?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Journalisten uit 85 landen zijn ook in de studio!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Niet?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Wat hij zegt. Kijken of je nog zo praat als je op een zomerdag maar 2 of 3 glazen water mag drinkenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:36 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
We spreken jou wel eens als je je hele leven lang aan een dialyseapparaat hangt.
Kijken of jij ook dan zo'n leuke persoonlijkheid bent.
Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:36 schreef Renesite het volgende:
[..]
wanneer je toch moet kiezen tussen deze 3...
Inderdaad, nog steeds allesbehalve verwerpelijk verder.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:37 schreef scarefreak het volgende:
Jezus, toch is het een prachtig programma als je het zo ziet, alleen is het spelelement jammer...
Maar het heeft wel een grote impact gemaakt bij mensen denk ik..
Zeggen die mensen dat?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:38 schreef spacemangraig het volgende:
Het ergste vind ik nog wel dat er zoveel mensen zijn die dit volslagen normaal vinden.![]()
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:38 schreef Garudo het volgende:
De Ankie van Grunsven fanclub zaten zeker allemaal mee te stemmen![]()
Ze moet er zelf ook één houden hequote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:39 schreef x-tremed het volgende:
ik wou dat ik 4 nieren had dan had ik ze alle drie weggegeven
Tus-sen de re-gels door le-zen! Het laat alleen maar zien hoe ernstig het tekort is en hoe triviaal de selectie.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:38 schreef spacemangraig het volgende:
Het ergste vind ik nog wel dat er zoveel mensen zijn die dit volslagen normaal vinden.![]()
Yup.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:40 schreef x-tremed het volgende:
esther claire denk ik eruit als 1ste
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:40 schreef Croupouque het volgende:
Tus-sen de re-gels door le-zen! Het laat alleen maar zien hoe ernstig het tekort is en hoe triviaal de selectie.
Uiterlijk vertoon zegt niks.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:41 schreef havefun84 het volgende:
Die vrouw die die nier weg gaat geven heeft toch nog maar een half jaar te leven?
Ze ziet er anders wel erg gezond uit.
Enter moet met me verkeren. Ik dacht dat jij bier drinken was in utreg Enter moet met me verkeren. Ik dacht dat jij bier drinken was in utreg Enter moet met me verkeren. Ik dacht dat jij bier drinken was in utreg Enter moet met me verkeren. Ik dacht dat jij bier drinken was in utreg Enter moet met me verkeren. Ik dacht dat jij bier drinken was in utreg Enter moet met me verkeren. Ik dacht dat jij bier drinken was in utreg Enter moet met me verkeren. Ik dacht dat jij bier drinken was in utreg Enter moet met me verkeren. Ik dacht dat jij bier drinken was in utreg Enter moet met me verkeren. Ik dacht dat jij bier drinken was in utreg Enter moet met me verkeren. Ik dacht dat jij bier drinken was in utreg Enter moet met me verkeren. Ik dacht dat jij bier drinken was in utreg Enter moet met me verkeren. Ik dacht dat jij bier drinken was in utregquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:41 schreef enter het volgende:
Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen.
ze heeft een hersentumor.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:41 schreef havefun84 het volgende:
Die vrouw die die nier weg gaat geven heeft toch nog maar een half jaar te leven?
Tsja, ziekte zit vaak aan de binnenkant hèquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:41 schreef havefun84 het volgende:
Esther-Claire gaat dood over een tijdje, omdat ze niet is gekozen door Lisa.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:40 schreef Armageddon het volgende:
Ik heb ook zo'n groen/geel vermoeden nu dat het allemaal een geintje is. Dit kan niet echt zijn toch?
Stel dat je in die schoenen stond..quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:41 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Nee, dat jij moet kiezen.
Omdat BNN dat zegt?
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:42 schreef Strolie75 het volgende:
Net ingeschakeld. De kop van die Lisa komt me bekend voor.
Ze krijgen er wel een alleen ze moeten nog een paar jaar wachtenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:41 schreef enter het volgende:
Wat een zwaartyfus prog. als ze niet alledrie een donor krijgen. keer 20
Ja mij ook al!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:42 schreef Strolie75 het volgende:
Net ingeschakeld. De kop van die Lisa komt me bekend voor.
Een Oscar voor Leonie.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:44 schreef Ludacriss het volgende:
Zeg er wel rete echt uit.
Paar miljoen buitenlandersquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:45 schreef Falco het volgende:
Redelijk knappe hoax, maar wie had hem niet door
Jij, want jij dacht dat de kandidaten ook nep waren.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:45 schreef Falco het volgende:
Redelijk knappe hoax, maar wie had hem niet door
Ze hebben wel tot het einde gewacht.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:35 schreef golfer het volgende:
Wanneer gaan ze nou bekend maken dat het allemaal 1 grote fake-show is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |