Is die koffer als verzamel-box uitgegeven? Zijn het allemaal originele pressings? (eerste druk) Als dat zo is dan is die koffer echt een godsvermogen waard.... ik zou zoiets nooit weg doen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:48 schreef vaika83 het volgende:
Een koffer met daarin alle lp's van the Beatles. Op de koffer staan de handtekeningen van The Beates.
Overigens is hij nog niet van mij,maar van mijn moeder. Als zij overlijd krijg ik hem. Hopelijk zal dat nog lang duren.
je meent 'etquote:[afbeelding]
Gekocht voor 60 euro op discogs.
Deze 12" is een split met o.a. Unit Moebius. Een illuster gezelschap dat vanuit Den Haag een decade ago pionierde op het gebied van experimentele techno, acid en minimal. Hij is uitgebracht op het label bunker records en van het exemplaar dat je hieronder ziet zijn er slechts 100 gemaakt. Hij is populair door z'n exclusiviteit en natuurlijk door de licht controversiele album hoes.
Ik heb 'm hier in de woonkamer hangen, altijd leuk die reactiesquote:
Ja die hebben wij thuis ook staan, gekregen van m'n schoonvaderquote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:48 schreef vaika83 het volgende:
Een koffer met daarin alle lp's van the Beatles. Op de koffer staan de handtekeningen van The Beates.
Overigens is hij nog niet van mij,maar van mijn moeder. Als zij overlijd krijg ik hem. Hopelijk zal dat nog lang duren.
Die zijn vrij bijzonder ja, sterker nog, de gewone cd's zijn over het algemeen al redelijlk wat waard.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:58 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ja die hebben wij thuis ook staan, gekregen van m'n schoonvader
Ik ben zelf erg blij met m'n 7" silver vinyl van The God Machine, limited edition #1522. En ik geloof dat de gewone Home cd single die ik heb ondertussen ook al vrij bijzonder is
quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:24 schreef HAL9000S het volgende:
Er viel vandaag iets leuks op de deurmat
Surprieze - zeer oude klanken en heel nieuwe geluiden (1972)
De meest obscure psychedelische plaat ooit gemaakt in NL, in mijn bezit
quote:One of the most obscure Dutch albums is without a doubt the LP by Surprieze, titled: Zeer oude klanken en heel nieuwe geluiden (Very old sounds and completely new sounds), performed and arranged by Ed van der Meer de Walcheren.
Eddie in 1995: “In september 1966, I started up the band Slack Gang in Breda. We played blues, inspirated by John Lee Hooker, Howling Wolf, Sonny Boy Wiiliamson etc.
Little by little we changed into a kind of cult-band, playing music which we called ‘freeblues’, long tracks, influenced by bands like Capt.Beefheart.
In 1967 we performed in The Hague at the Holland Blues Festivbal in the famous club ‘De Drie Stoepen’, where we played together with acts like Indiscrimination and the Leo Unger Band.
During those days there was something going on in Breda, under the influence of the Academy of Art and the semi-anarchal Theatre ‘De Trapkes’ where mostly jazz and freeform Theatre was performed.
This was the place wheer we held our Provadya-evenings with Slack Gang.
The music of that band grew more into the pop-direction and I left the band.
I continued playing blues and doing some solo-performances.
The LP Surprieze dates from that time (1973).
It contains a.o. Turkish music, blues, free-jazz and electronic sounds”.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:54 schreef HAL9000S het volgende:
* Schop! Een nieuw juweeltje in m'n collectie
[..]
[..]
http://myspace.com/woodenshjipsquote:...tight-wound repeato psych guitar raunch with spoony (maybe even imaginary) percussion, surprisingly Rev-like keys, and vocals buried under burning driftwood. It's a nice one." -Byron Coley, Wire
"...blissful lo-fi space rock meditations in line with Hawkwind, F/i, and a less amphetamized Comets on Fire...a sounding board for musical ideas that are immensely satisfying..." -Doug Mosurak, Dusted
"...Wooden Shjips seem to have their wagon hitched to a post psychedelic/punk damaged Krautrock environ that just not enough people are astute enough to homestead." -Tom Lax, Siltblog
"Intense, layered, guitar acid-wash motorbike rock from a San Francisco act who, with one record, are now one of my favorite bands on the planet circa 2006. Imagine an ear-blowing cross between Suicide, “White Light/White Heat” Velvet Underground, the guy that did that "Get Stoned Ezy with the Afflicted Man" record and some nut with a tape loop machine, and you’ve got Wooden Shjips on this wide-grooved psychedelic head trip." -Agony Shorthand
Shrinking Moon For You is zo lekker hypnotischquote:Op donderdag 21 juni 2007 00:23 schreef HAL9000S het volgende:
Ja die is erg gaaf... die zet ik nog even voordat ik ga slapen.
Van radiohead ?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:15 schreef Nood-kloon het volgende:
Wie hem niet heeft, wat is jullie favoriete collectors item? (pics graag)
Ja ik heb hem ook. Was wel een beetje flauw ding trouwens, je moest eerst 4 singles kopen , om daarna een " exclusive single" te krijgen. Die 4e single kwam er nooit , en dat exclusive van Airbag valt ook tegen. Staan de zelfde nummers op als op de singles die je al gekocht had.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:15 schreef Nood-kloon het volgende:
De singles collectie van het OK Computer album van Radiohead. Compleet. Er zijn destijds 1500 exemplaren in de omloop gekomen in de gehele Benelux maar daar zullen lang niet alle compleet van zijn. De drie singles kwamen apart op de markt en als je de plakkaart compleet had en ingevuld naar de platenmaatschappij zond, kreeg je een kartonnen houder erbij en ook de Airbag EP.
Dit is de mijne. Exemplaar 723 van 1500.
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:15 schreef Nood-kloon het volgende:
De singles collectie van het OK Computer album van Radiohead. Compleet. Er zijn destijds 1500 exemplaren in de omloop gekomen in de gehele Benelux maar daar zullen lang niet alle compleet van zijn. De drie singles kwamen apart op de markt en als je de plakkaart compleet had en ingevuld naar de platenmaatschappij zond, kreeg je een kartonnen houder erbij en ook de Airbag EP.
Dit is de mijne. Exemplaar 723 van 1500.
[[url=http://i13.tinypic.com/4pf3jhk.jpg]afbeelding][/url]
(Klik pic voor vergroting.)
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:24 schreef Nood-kloon het volgende:
Ik kan niet verwachten dat iedereen een Radiohead fan is.
Klopt, en die vertalingen ookquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 09:48 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Haha, dat rechter Beatles tijdschrift heb ik ook. Staan echt hilarische teksten in.
Maar al het andere wat met muziek te maken heeft kan natuurlijk ookquote:Een collector's item (Engels voor verzamelaarsvoorwerp) is een object in een verzameling, dat zeer gewild is. Meestal zijn er collector's items zeldzaam, omdat er geen grote aantallen geproduceerd zijn of omdat er veel van verloren zijn gegaan. Een collector's item heeft vaak een hoge financiële of emotionele waarde voor de verzamelaar.
In de hobbybladen voor verzamelaars wordt uitgebreid stilgestaan bij de zeldzame objecten, de pronkstukken uit de verzameling.
Grammofoonplaten :
Vaak wordt een zeldzame plaat bedoeld, of een persing ervan, de hoes, of het label. Er worden op veilingen hoge prijzen voor geboden, indien de plaat ongeschonden is en het liefst zelfs mint (= nooit afgespeeld) is.
Het Britse maandblad Record Collector beschrijft per artiest of soms thematisch de platen die ooit uitgebracht zijn, en hun bijzonderheden en geschatte marktprijs.
Da's nog heel breed.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:37 schreef fripper het volgende:
Van de wikipedia :
[..]
Maar al het andere wat met muziek te maken heeft kan natuurlijk ook
Mooi voorbeeld is de 'acetate pressing' van The Velvet Underground And Nico:quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:41 schreef fripper het volgende:
Erg breed, en erg persoonljk ook denk ik.
Wat voor de ene een collectors-item is , zal de andere misschien zo in de vuilnisbak tiefen
Klik.quote:It would resurface decades later when it was bought by collector Warren Hill of Montreal, Canada in September, 2002 at a flea market in the Chelsea neighborhood of New York City for $0.75.[13] Hill put the album up for auction on eBay in November. On December 8, 2006, a winning bid for $155,401 was placed,[14] but not honored.[15] The album was again placed for auction on eBay and was successfully sold on December 16, 2006 for $25,200 [16].
Ik hier op fok nog een keer erg moeten lachen om iemand die in het bezit was van het volgende collectors item : eenzeldzame mp3.quote:
Is er trouwens een manier die binnen de grenzen van redelijkheid valt om Japanse edities te verkrijgen als je in Nederland woont? Zonder te reizen naar Japan natuurlijk. Zelfs op eBay zie ik ze niet zo vaak.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:25 schreef L.Dir het volgende:
[afbeelding]
Deze 2 cd's en dvd van Dir en Grey (Japanse Band) heb ik in Japan gekocht, het is ook allemaal in het Japans enzo dus het was even vingers kruisen of mijn DVD speler de DVD trok maar het kon allemaal gewoon. Ik ben er wel trots op in ieder geval.
Als je goed zoekt vind je wel zo'n site die ze voor je importeert tegen een wat redelijke prijs. Ik zal eens rondvragen. Mijn vader die heeft collega's in Japan dus die kunnen soms ook gewoon wat dingen opsturen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:32 schreef zwareshag het volgende:
[..]
Is er trouwens een manier die binnen de grenzen van redelijkheid valt om Japanse edities te verkrijgen als je in Nederland woont? Zonder te reizen naar Japan natuurlijk. Zelfs op eBay zie ik ze niet zo vaak.
Cool. Ik zoek met name Japanse edities van de band in je ondertitelquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:36 schreef L.Dir het volgende:
[..]
Als je goed zoekt vind je wel zo'n site die ze voor je importeert tegen een wat redelijke prijs. Ik zal eens rondvragen. Mijn vader die heeft collega's in Japan dus die kunnen soms ook gewoon wat dingen opsturen.![]()
Ik heb laatst een Japanse speciale editie van Nick Drake - Bryter layter, 200 gram vinyl laten importeren via velvetmusic. Koste me iets van 35 euro.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:32 schreef zwareshag het volgende:
[..]
Is er trouwens een manier die binnen de grenzen van redelijkheid valt om Japanse edities te verkrijgen als je in Nederland woont? Zonder te reizen naar Japan natuurlijk. Zelfs op eBay zie ik ze niet zo vaak.
Staat daar ook muziek op ja?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:45 schreef starla het volgende:
Niet zo heel speciaal, maar wel leuk om te hebben: 1 en 2 eurocent muntjes uit Finland
[afbeelding]
Je post in het muziek subforum, vandaarquote:
niet gezienquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:49 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Je post in het muziek subforum, vandaar
Je hebt daadwerkelijk de originele druk of is het een repress?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:55 schreef Achiel het volgende:
[afbeelding]
http://www.discogs.com/release/92768
Slechts 2000 van gemaakt gekocht voor 1 euro.
In geval van originele pressing:quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:55 schreef Achiel het volgende:
[afbeelding]
http://www.discogs.com/release/92768
Slechts 2000 van gemaakt gekocht voor 1 euro.
Origineel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:24 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Je hebt daadwerkelijk de originele druk of is het een repress?
Veel oldskool acid, leuk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:47 schreef Achiel het volgende:
[..]
Origineel.
Heb ook dit juweeltje http://www.discogs.com/release/605162 en als je alles wil zien http://www.discogs.com/collection?user=Achiel
Oja, ik heb ook van alle concerten waar ik ooit heen ben geweest het concertkaartje nog, alsmede vaak overgebleven drankbonnen en treinkaartjes. Zitten samen in het doosje met brieven van verloren liefdes en boetes voor openbaar dronkenschapquote:Op zondag 5 augustus 2007 04:42 schreef Nood-kloon het volgende:
Heeft iemand nog het programma boekje bewaard van het "The Wall" consert van Roger Waters op de Potzdammer platz in Berlijn? (20-7-90)
Ik wel.
Die Misfits 7" (met die elektronische versie van Shequote:Op maandag 6 augustus 2007 18:32 schreef Magereheinus het volgende:
[afbeelding]
wel gare kwaliteit van mn mobiel. Maar t zijn de zeldzame 12 Hits Form Hell cd van de Misfits, hun 1e single op 7", was best wel moeilijk te vinden en de Bullet EP ook op 7"
Geweldig, ik heb deze single:quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:32 schreef Magereheinus het volgende:
[afbeelding]
wel gare kwaliteit van mn mobiel. Maar t zijn de zeldzame 12 Hits Form Hell cd van de Misfits, hun 1e single op 7", was best wel moeilijk te vinden en de Bullet EP ook op 7"
Die! Die! My Darling is toch een EP? Althans zo wordt ie gezien, daarnaast is die alleen op 12" te krijgen toch? Ik ben die althans nog nooit op 7" tegen gekomen...quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:43 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Geweldig, ik heb deze single:
[afbeelding]
Ik zou dit graag eens beluisteren.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:54 schreef HAL9000S het volgende:
* Schop! Een nieuw juweeltje in m'n collectie
[..]
Surprieze verhaaltje
[..]
Wat heb je liggen dan?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:21 schreef zwareshag het volgende:
En misschien wat Boards Of Canada materiaal wat over een paar jaar misschien enigzins zeldzaam is, maarja..
quote:
REFUSED ARE FUCKING DEADquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 05:30 schreef OFfSprngr het volgende:
The Refused is dead, long life The Refused!
hahaha!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:45 schreef starla het volgende:
Niet zo heel speciaal, maar wel leuk om te hebben: 1 en 2 eurocent muntjes uit Finland
[afbeelding]
CD:quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 03:10 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Wat heb je liggen dan?
Leuk topic overigens. Heb zelf niet echt toevoegingen jammergenoeg.
Nice, kwa CD's heb ik hetzelfde, inclusief Hi Scores onderweg.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:05 schreef zwareshag het volgende:
[..]
CD:
MHTRTC digipack
Geogaddi
Campfire Headphase digipack
Twoism
IABPOITC
Peel Sessions
Hi Scores (is onderweg)
Trans Canada Highway
Trans Canada Highway promo
WAP100 We Are Reasonable People (Warp verzamel cd met Orange Romeda van BoC)
Vinyl:
Geogaddi 3xLP
The Campfire Headphase 2xLP
Twoism (2002 heruitgave uiteraard)
Trans Canada Highway wit vinyl
edit: Dayvan Cowboy op DVD
2x Campfire Headphase promo posters (eentje hangt boven m'n bureau, de andere laat ik in de rol zitten).
Geel/groene sticker die bij Twoism zat.
-
Het echte werk moet nog komen als ik er eens geld voor heb. Objecten boven de 30-40 euro zoals de kaleidoscope en de Aquarius 7" zijn me nu nog wat te duur.
Ook van Amazon UK toevalligquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:52 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Nice, kwa CD's heb ik hetzelfde, inclusief Hi Scores onderweg.Vinyl komt nog wel eens, lijkt me wel erg vet.
Mischien omdat ie gesigned is door Stephen Malkmus? Normaal gesproken is die plaat echt niet zo veel waard.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:49 schreef Grobbel het volgende:
De enige die ik nog mis is deze, trouwens: http://cgi.ebay.nl/Paveme(...)eZWD1VQQcmdZViewItem
Meteen ook de enige die enkel voor belachelijke woekerprijzen wordt aangeboden. Slechts 850 dollar, alsof het niks is.![]()
En die verkoper heeft sowieso een beetje een raar beeld van hoe de markt werkt, want hij biedt ook vinyl aan voor honderden dollars waar ik misschien net 15 euro voor betaald heb, inclusief verzendkosten.![]()
Hemel!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:08 schreef PimD het volgende:
http://www.pimderks.com/iwia/index.php?file=collection - dat is wat ik ongeveer heb + nog wat releases van de afgelopen 2 jaar dus.
Die snap ik niet helemaal? Op popsike staan er trouwens die veilingen van deze 7", bracht tussen de 350 en 750 Britse ponden op. Vrij kostbaar dus idd.quote:QUEEN - Keep Yourself Alive 7'' single uit Nederland. Met de blauwe fotohoes. Heel erg zeldzaam. Ik heb hem zelf in supergoede staat (zowel hoes als vinyl). Er zijn er maar enkelen op de wereld in deze staat. De meeste zijn vernietigd door de politie, aangezien de single erg slecht verkocht. Schijnt 1000+ euro waard te zijn.
Veel te veel. Toen ik in 2003/2004 stage liep en stagevergoeding, stufi en loon kreeg (dik 700 euro in de maand, heel wat dus voor iemand van net 18 toen) ging dat geld iedere maand op aan veeeeel te dure platen en cd'squote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:20 schreef HAL9000S het volgende:
Ik wil niet eens weten hoeveel geld je er aan uitgegeven hebt
Tool is ook een band die ik graag nog eens op vinyl zou willen hebben. Maar als ik de prijzen zie waarvoor Aenima regelmatig weg gaat op eBay zakt me de moed in de schoenenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:16 schreef Laton het volgende:
Tool - Aenima op vinyl, heb ook opiate en undertow
gewoon in 2ehands lp zaakje in zwolle gekocht 5 jaar geleden voor 15 euro ofzoquote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:18 schreef PimD het volgende:
[..]
Tool is ook een band die ik graag nog eens op vinyl zou willen hebben. Maar als ik de prijzen zie waarvoor Aenima regelmatig weg gaat op eBay zakt me de moed in de schoenen
Je dark side of the moon koester ik.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:21 schreef Laton het volgende:
[..]
gewoon in 2ehands lp zaakje in zwolle gekocht 5 jaar geleden voor 15 euro ofzo![]()
Hehe.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:03 schreef PimD het volgende:
Volgens mij zijn ze niet vernietigd, maar gewoon gerecycled door EMI ofzo. Ik heb ook verhalen gehoord over warenhuizen waar ze eind jaren '70 nog een partijtje binnenkregen en dat ze voor een kwartje ofzo werden verkochtIk ken iemand die de originele "Earth" single van Smile ooit in een platenzaak vond voor fl. 2,50
Van welk label is die !ive?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:16 schreef Laton het volgende:
Tool - Aenima op vinyl, heb ook opiate en undertow
[afbeelding]
Speedy J - live op vinyl, live registratie van pinkpop optreden in 95. op discogs beweren ze zelfs dat ie niet bestaat. (alleen 3xlp deze is 2xlp) dus hij is vast zeldzaam. hij is ook vooral erg erg mooi.
[afbeelding]
Future Sound of london - dead citiesprachtplaat, prachthoes en geweldige muziek.
[afbeelding]
Orbital - In Sides op vinyl, absoluut electronisch meesterwerk en mijn favoriete hoes
[afbeelding]
Oeh en hoewel niet zeldzaam of duur, Plastikman - Consumed op LP is toch wel een van mijn meest gekoesterde bezittingen![]()
[afbeelding]
En wat is dit dan?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:16 schreef Laton het volgende:
Speedy J - live op vinyl, live registratie van pinkpop optreden in 95. op discogs beweren ze zelfs dat ie niet bestaat. (alleen 3xlp deze is 2xlp) dus hij is vast zeldzaam. hij is ook vooral erg erg mooi.
[afbeelding]
quote:To Pim, with love + thanks - Brian May
Dat is dus de 3x LP die je laat zien, niet de 2xLP die hij bezit (ik kan 'm ook nergens vinden, vraag me af of het een bootleg is.) Als je zelf platen wilt toevoegen dan gaat die submit door een behoorlijk streng proces, je moet wel aan kunnen tonen dat die plaat ooit uitgebracht is anders komt je submit er nooit doorheen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:38 schreef PDOA het volgende:
[..]
En wat is dit dan?
http://www.discogs.com/release/31910
Edit: dat de jouwe er niet tussen staat wil niet zeggen dat ie niet bestaat. Je kan 'm namelijk als je een account hebt zelf toevoegen. Dat is nou het leuke van Discogs.
Gekocht.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 05:38 schreef DeeCruise het volgende:
![]()
Zelf gemaakt? Of gekocht?
Indien laatste, waar?
quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:00 schreef HAL9000S het volgende:
Cd's kunnen soms ook best prijzig zijn.
Ik zie net via http://www.discogs.com/sell/list?release_id=104956 dat ik een cd heb die iemand anders voor 125 dollar te koop aanbiedt...quote:Op maandag 4 juni 2007 14:40 schreef Sequencial het volgende:
Kopyright Liberation Front - Waiting For The Rights Of Mu (CD, 1997)
Niet heel zeldzaam volgens mij, ik heb 'm ook inderdaad (dat skippen blijft irritant haha!). Je hoort eerst Pearl Jam trouwens.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:34 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[...] Ik had de misgedrukte cd van Kid A, maar die heb ik weer ingewisseld. Ik had op dat moment niet zoveel geld dat ik twee Kid A's kon kopen. [...]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |