abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:49:41 #1
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_50011063
Iedere muziekliefhebber heeft ze wel, juweeltjes in z'n platencollectie. Zeldzame picture LP's, limited editions, peperdure first pressings, obscure cd-boxen, zeldzame tapes in mint condition en noem zo maar op. Albums die je 10 jaar geleden gekocht hebt voor een prikkie, die nu voor 350 dollar op ebay te koop staan maar waar je nooit meer afstand van zult doen.

Noem ze hier op en vertel waarom ze zo bijzonder voor je zijn.

TS begint:

De eerste plaat is niet heel erg zeldzaam maar de vraag is wel erg groot, aangezien deze plaat een ongekende klassieker is in z'n genre. Voor mij persoonlijk is dit een van de beste albums die ik ooit gehoord heb.

Refused - The shape of punk to come LP.

Gekocht voor 75 dollar op ebay.

Het volgende album heeft vooral sentimentele waarde omdat de cd-versie hiervan het eerste album was dat ik ooit aangeschaft heb, op 11 jarige leeftijd back in '91. Dit is een speciale dubbel LP tour editie op rood vinyl, heb geen idee wat de oplage hier van is.

Rage against the machine - Rage against the machine 2 x LP

Gekocht voor 60 euro op discogs.

Deze 12" is een split met o.a. Unit Moebius. Een illuster gezelschap dat vanuit Den Haag een decade ago pionierde op het gebied van experimentele techno, acid en minimal. Hij is uitgebracht op het label bunker records en van het exemplaar dat je hieronder ziet zijn er slechts 100 gemaakt. Hij is populair door z'n exclusiviteit en natuurlijk door de licht controversiele album hoes.

Unit Moebius / Polygamy Boys - The Sixth Reich Pax Amerikkkana 12"

Gekocht voor 45 euro op discogs.

Het volgende album is de originele pressing uit 1972 van The Stooges - The Stooges. Dit album vind ik bijzonder omdat het zo verschrikkelijk veel invloed heeft gehad op muziekstromingen uit de jaren '80/'90 en zelfs nu nog duidelijk dat veel mensen direct of indirect door deze plaat zijn geinspireerd. Buiten dit alles is het gewoon een geweldige plaat, 3 power chords en gaan!!!

The Stooges - The Stooges LP

De volgende plaat is van Silver Apples. Een legendarisch duo dat eind jaren '60 al experimenteerde met DIY audio oscillator in hun muziek en zo enorm vooruitstrevende psychedelische, semi-electronische rockmuziek maakten. Deze gasten waren hun tijd zeer ver vooruit en zijn pioniers op het gebied van drones, minimalisme, krautrock, dansmuziek en nog veel meer.

Silver apples - Silver apples LP

Ik was 60 euro lichter na de aanschaf van deze plaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door HAL9000S op 01-06-2007 19:55:45 ]
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:43:47 #2
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_50031414
Tsja, wat zijn juweeltjes. Ik heb alleen cd's, en daar zitten wel wat bijzondere cd's tussen maar waarschijnlijk niet obscuur genoeg om over juweeltjes te praten. Daarnaast heb ik vaak geimporteerde cd's die na een tijdje gemeenschappelijk goed worden doordat de bands een beetje doorbreken.
pi_50031527
Een koffer met daarin alle lp's van the Beatles. Op de koffer staan de handtekeningen van The Beates.
Overigens is hij nog niet van mij,maar van mijn moeder. Als zij overlijd krijg ik hem. Hopelijk zal dat nog lang duren.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:53:04 #4
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_50031634
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:48 schreef vaika83 het volgende:
Een koffer met daarin alle lp's van the Beatles. Op de koffer staan de handtekeningen van The Beates.
Overigens is hij nog niet van mij,maar van mijn moeder. Als zij overlijd krijg ik hem. Hopelijk zal dat nog lang duren.
Is die koffer als verzamel-box uitgegeven? Zijn het allemaal originele pressings? (eerste druk) Als dat zo is dan is die koffer echt een godsvermogen waard.... ik zou zoiets nooit weg doen.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_50032157

De eerste LP die R.E.M. uitgebracht heeft (Dus nog vóór het debuutalbum Murmur), hierop staan 5 nummers Staat op ebay meestal voor rond de 50 euro.

(hij is later ook opnieuw uitgebracht, die is veel goedkoper, maar dit is dus een originele 'eerste pressing'.)
pi_50033299
Leuk topic!!

Blind Guardian - A Twist In The Myth
gelim. tot 1000 exemplaren. Naast de cd ook nog een zegel + was, plectrum, gehandtekende foto, uitgebreid booklet.
50¤ heeft ie gekost

De eerste 6 platen van Unleashed, op pic-lp. Gelim. tot 2000 stuks
zo'n 45¤ heeft die me lichter gemaakt.
pi_50042287
quote:
[afbeelding]

Gekocht voor 60 euro op discogs.

Deze 12" is een split met o.a. Unit Moebius. Een illuster gezelschap dat vanuit Den Haag een decade ago pionierde op het gebied van experimentele techno, acid en minimal. Hij is uitgebracht op het label bunker records en van het exemplaar dat je hieronder ziet zijn er slechts 100 gemaakt. Hij is populair door z'n exclusiviteit en natuurlijk door de licht controversiele album hoes.
je meent 'et
pi_50044561

2 live concerten uit 1979, plaat ooit voor 50 gulden gekocht bij de waaghals in Nijmegen. Was heel veel geld toen......

Concert uit 1976, met als bonus op kant 4 een paar duetten met Cher, erg leuk hebbedingetje
  zondag 3 juni 2007 @ 13:49:08 #9
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_50058672
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:12 schreef Flokk het volgende:

[..]

je meent 'et
Ik heb 'm hier in de woonkamer hangen, altijd leuk die reacties

@ cafca: De waaghals is ook mijn vaste platenboer. Zeldzame dingen koop ik liever op internet of bij de platenzaak in de lange hezelstraat, daar hebben ze VEEL oud en zeldzaam spul. (en duur)
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_50061540
Ik heb helaas geen zeldzame LP's, wel CD's waar op Ebay wel wat voor wordt geboden.

- Coldplay - Yellow (Franse cd single met andere hoes dan de Engelse) (eens op Ebay gezien voor 22 euro)
- Radiohead - The Bends (T/W editie met extra live cd, stickers, mint condition) (eens op Ebay gezien voor 50-60 euro)
- dEUS - Zea EP (helaas de Bang! versie) (eens op Ebay gezien voor 50 euro)

Dat is het helaas zo'n beetje. Ik heb/had ook nog waardevolle cd's van Evil Superstars, Gorki - Hij Leeft (originele digipack uit 1993) en Moondog Jr. Door heruitgaves wordt er niet veel geld voor gegeven.

Ooit eens een zeldzame EP van Josh Rouse en een cd van The God Machine laten schieten.
pi_50062971
Mijn picturedisc van
Sick of it All - Live in a world full of hate

niet omdat hij zo zeldzaam is, maar gewoon omdat ik hem zo gaaf vind
Hajeto!
  maandag 4 juni 2007 @ 11:25:41 #12
136780 Nosh
hurpdurp
pi_50085988
Jueweeltjes kun je natuurlijk op twee manieren opvatten, maar aangezien mijn collectie nog niet veel bijzonders bevat (ik koop nog 'voor de leuk', niet 'voor de heb'), twee redelijk veel voorkomende platen, die ik desondanks erg, erg vaak op heb staan.

Venetian Snares - Rossz Csillag Alatt Született

Gewoon besteld bij de Nootzaak, en ze hebben hem nog altijd in de backorder staan, maar het feit dat het misschien wel de meest baanbrekende breakcore-plaat ooit is, maakt het één van mijn meest favoriete platen.
Kippenvel door zoveel subtiele takkeherrie.

Jones & Stephenson - The First Rebirth

De '93 persing, helaas niet in het geel. Daar ben ik nog actief naar op zoek, al kost het een goede 250 euro op Discogs. Deze was destijds 45, en blijft gewoon de beste hardtrance plaat ooit. Helaas is de plaat niet zonder gebruikerssporen aangekomen, en dat heeft me nogal wat gezeik naderhand gekost.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nosh op 04-06-2007 11:31:16 ]
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 4 juni 2007 @ 14:40:54 #13
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_50091618
Kopyright Liberation Front - Waiting For The Rights Of Mu (CD, 1997)

Waiting (42:39)
The Rites Of Mu (29:24)

Omstreden release van The KLF, schijnt een bootleg te zijn die tijdelijk door platenmaatschappij Echo Beach gereleased is met een oplage van 3333 stuks (dat staat ook op de achterkant, echter zonder uniek volgnummer) waar de heren zelf niet blij van werden. Het is een behoorlijk vaag ambient album met allerlei samples, vergelijkbaar met het iets beter verkrijgbare album "Chill Out". M'n ogen rolden bijna uit hun kassen toen ik 1 splinternieuw exemplaar gewoon in de schappen zag liggen bij de Plato, voor (op een cent na) vier ouderwetse tientjes.

Zie http://ireallylovemusic.co.uk/dance/klf_waiting.html voor meer info van een mede-bezitter, en de sleeves.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sequencial op 04-06-2007 15:07:23 ]
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_50122576
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:48 schreef vaika83 het volgende:
Ja die hebben wij thuis ook staan, gekregen van m'n schoonvader

Ik ben zelf erg blij met m'n 7" silver vinyl van The God Machine, limited edition #1522. En ik geloof dat de gewone Home cd single die ik heb ondertussen ook al vrij bijzonder is

Oh een een dubbel platinum (600.000 verkochte exemplaren?) album van The Chemical Brothers, voor Surrender.

[ Bericht 1% gewijzigd door TearSong op 05-06-2007 13:30:53 ]
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_50136305
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:58 schreef TearSong het volgende:

[..]

Ja die hebben wij thuis ook staan, gekregen van m'n schoonvader

Ik ben zelf erg blij met m'n 7" silver vinyl van The God Machine, limited edition #1522. En ik geloof dat de gewone Home cd single die ik heb ondertussen ook al vrij bijzonder is
Die zijn vrij bijzonder ja, sterker nog, de gewone cd's zijn over het algemeen al redelijlk wat waard.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:50:29 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_50138003
Dit is wel mijn kostbaarste plaatje. Lang naar gezocht.

En nog een van mn mooiste ook
  woensdag 20 juni 2007 @ 23:54:24 #17
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_50676719
* Schop! Een nieuw juweeltje in m'n collectie
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 18:24 schreef HAL9000S het volgende:
Er viel vandaag iets leuks op de deurmat

Surprieze - zeer oude klanken en heel nieuwe geluiden (1972)

De meest obscure psychedelische plaat ooit gemaakt in NL, in mijn bezit
quote:
One of the most obscure Dutch albums is without a doubt the LP by Surprieze, titled: Zeer oude klanken en heel nieuwe geluiden (Very old sounds and completely new sounds), performed and arranged by Ed van der Meer de Walcheren.
Eddie in 1995: “In september 1966, I started up the band Slack Gang in Breda. We played blues, inspirated by John Lee Hooker, Howling Wolf, Sonny Boy Wiiliamson etc.
Little by little we changed into a kind of cult-band, playing music which we called ‘freeblues’, long tracks, influenced by bands like Capt.Beefheart.
In 1967 we performed in The Hague at the Holland Blues Festivbal in the famous club ‘De Drie Stoepen’, where we played together with acts like Indiscrimination and the Leo Unger Band.
During those days there was something going on in Breda, under the influence of the Academy of Art and the semi-anarchal Theatre ‘De Trapkes’ where mostly jazz and freeform Theatre was performed.
This was the place wheer we held our Provadya-evenings with Slack Gang.
The music of that band grew more into the pop-direction and I left the band.
I continued playing blues and doing some solo-performances.
The LP Surprieze dates from that time (1973).
It contains a.o. Turkish music, blues, free-jazz and electronic sounds”.
Cop killer
Kill them, cop killer
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 juni 2007 @ 00:22:30 #18
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_50677787
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:54 schreef HAL9000S het volgende:
* Schop! Een nieuw juweeltje in m'n collectie
[..]

[..]

ik heb deze

Wooden Shjips-Shrinking Moon For You 10 Inch

maar 300 gemaakt,die van mij heeft er een hand geschreven brief bij van een van de band leden

en hij is out of print
quote:
...tight-wound repeato psych guitar raunch with spoony (maybe even imaginary) percussion, surprisingly Rev-like keys, and vocals buried under burning driftwood. It's a nice one." -Byron Coley, Wire

"...blissful lo-fi space rock meditations in line with Hawkwind, F/i, and a less amphetamized Comets on Fire...a sounding board for musical ideas that are immensely satisfying..." -Doug Mosurak, Dusted

"...Wooden Shjips seem to have their wagon hitched to a post psychedelic/punk damaged Krautrock environ that just not enough people are astute enough to homestead." -Tom Lax, Siltblog

"Intense, layered, guitar acid-wash motorbike rock from a San Francisco act who, with one record, are now one of my favorite bands on the planet circa 2006. Imagine an ear-blowing cross between Suicide, “White Light/White Heat” Velvet Underground, the guy that did that "Get Stoned Ezy with the Afflicted Man" record and some nut with a tape loop machine, and you’ve got Wooden Shjips on this wide-grooved psychedelic head trip." -Agony Shorthand
http://myspace.com/woodenshjips
  donderdag 21 juni 2007 @ 00:23:43 #19
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_50677834
Ja die is erg gaaf... die zet ik nog even voordat ik ga slapen.
Cop killer
Kill them, cop killer
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 juni 2007 @ 00:27:55 #20
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_50677982
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 00:23 schreef HAL9000S het volgende:
Ja die is erg gaaf... die zet ik nog even voordat ik ga slapen.
Shrinking Moon For You is zo lekker hypnotisch

binnenkort maar eens vragen of de band nog ergens hun Dance, California /Clouds Over Earthquake 7"
hebben liggen voor mij
  donderdag 21 juni 2007 @ 04:15:52 #21
105263 Litso
Interlectueel.
pi_50680056
Waarschuwing: Marilyn Manson post.

De dubbelplaat van Mechanical Animals, een witte en een doorzichtig blauwe plaat in twee aparte hoezen, met een tracklist die afwijkt van de originele cd. Niet heel zeldzaam, wel het prachtstuk van mijn verzameling. De reden dat ik een platenspeler wil hebben.

De limited tour-editie van bovenstaande album, met op de slipcase in plaats van een foto de getekende versie ervan. Tevens met een boekje van 20 pagina's met in dezelfde stijl tekeningen van scene's uit de clip I Don't Like The Drugs (But The Drugs Like Me). Behoorlijk zeldzaam.

Picture disc van The Fight Song. (niet mijn foto, het is wel dezelfde)
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:15:24 #22
88981 Nood-kloon
(Genetisch wan-product.)
pi_52060186
De singles collectie van het OK Computer album van Radiohead. Compleet. Er zijn destijds 1500 exemplaren in de omloop gekomen in de gehele Benelux maar daar zullen lang niet alle compleet van zijn. De drie singles kwamen apart op de markt en als je de plakkaart compleet had en ingevuld naar de platenmaatschappij zond, kreeg je een kartonnen houder erbij en ook de Airbag EP.

Dit is de mijne. Exemplaar 723 van 1500.

(Klik pic voor vergroting.)

Wie hem niet heeft, wat is jullie favoriete collectors item? (pics graag)

[ Bericht 1% gewijzigd door Nood-kloon op 02-08-2007 23:29:46 ]
Ik poep op AZ Alkmaar.
pi_52060439
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:15 schreef Nood-kloon het volgende:
Wie hem niet heeft, wat is jullie favoriete collectors item? (pics graag)
Van radiohead ?
Of ook van andere acts ?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:24:07 #24
88981 Nood-kloon
(Genetisch wan-product.)
pi_52060479
Ook andere acts. Ik kan niet verwachten dat iedereen een Radiohead fan is.
Ik poep op AZ Alkmaar.
pi_52061518
OK Computer \o/

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2007 00:03:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')