Iedere muziekliefhebber heeft ze wel, juweeltjes in z'n platencollectie. Zeldzame picture LP's, limited editions, peperdure first pressings, obscure cd-boxen, zeldzame tapes in mint condition en noem zo maar op. Albums die je 10 jaar geleden gekocht hebt voor een prikkie, die nu voor 350 dollar op ebay te koop staan maar waar je nooit meer afstand van zult doen.
Noem ze hier op en vertel waarom ze zo bijzonder voor je zijn.
TS begint:
De eerste plaat is niet heel erg zeldzaam maar de vraag is wel erg groot, aangezien deze plaat een ongekende klassieker is in z'n genre. Voor mij persoonlijk is dit een van de beste albums die ik ooit gehoord heb.
Refused - The shape of punk to come LP.![]()
Gekocht voor 75 dollar op ebay.
Het volgende album heeft vooral sentimentele waarde omdat de cd-versie hiervan het eerste album was dat ik ooit aangeschaft heb, op 11 jarige leeftijd back in '91. Dit is een speciale dubbel LP tour editie op rood vinyl, heb geen idee wat de oplage hier van is.
Rage against the machine - Rage against the machine 2 x LP![]()
![]()
Gekocht voor 60 euro op discogs.
Deze 12" is een split met o.a. Unit Moebius. Een illuster gezelschap dat vanuit Den Haag een decade ago pionierde op het gebied van experimentele techno, acid en minimal. Hij is uitgebracht op het label bunker records en van het exemplaar dat je hieronder ziet zijn er slechts 100 gemaakt. Hij is populair door z'n exclusiviteit en natuurlijk door de licht controversiele album hoes.
Unit Moebius / Polygamy Boys - The Sixth Reich Pax Amerikkkana 12"![]()
Gekocht voor 45 euro op discogs.
Het volgende album is de originele pressing uit 1972 van The Stooges - The Stooges. Dit album vind ik bijzonder omdat het zo verschrikkelijk veel invloed heeft gehad op muziekstromingen uit de jaren '80/'90 en zelfs nu nog duidelijk dat veel mensen direct of indirect door deze plaat zijn geinspireerd. Buiten dit alles is het gewoon een geweldige plaat, 3 power chords en gaan!!!
The Stooges - The Stooges LP![]()
De volgende plaat is van Silver Apples. Een legendarisch duo dat eind jaren '60 al experimenteerde met DIY audio oscillator in hun muziek en zo enorm vooruitstrevende psychedelische, semi-electronische rockmuziek maakten. Deze gasten waren hun tijd zeer ver vooruit en zijn pioniers op het gebied van drones, minimalisme, krautrock, dansmuziek en nog veel meer.
Silver apples - Silver apples LP![]()
Ik was 60 euro lichter na de aanschaf van deze plaat.
[ Bericht 1% gewijzigd door HAL9000S op 01-06-2007 19:55:45 ]